Schimbat suport motor 1.5dci euro 3

Acum vreo 3 luni in urma va aratam cum am Ajustat suport motor 1.5dci, reducerea trepidatiilor din caroserie. Sincer sa fiu, ma asteptam ca dupa treaba aia sa nu mai am treaba vreo 2 ani asa. Dar de vreo saptamana a inceput masina sa trepideze putin diferit si deja ma gandeam ca sigur a aparut vreo problema pe altundeva. Am ridicat capota si surpriza, curgea oloiul din suportul motor.
E clar, dupa 3 ani de cand a inceput sa trepideze, aveam pretentia sa mai tina vreo 2 ani. Sunt optimist, nu? :))
Operatiune executata in vreo 10-15 minute, foarte simplu, foarte usor.


Schimbat rulment roata fata, fara ABS

Acum vreo 4 ani, Stelutu ne arata si explica cum se schimba rulmentul de pe fuzeta fata.
Avand si eu rulmentul dus pe fata dreapta, dupa 141.000km, am filmat un tutorial cu schimbarea lui.
Toata manevra a durat aproximativ o ora, asta cu toate sculele la indemana si fara sa intampinam prea mari probleme. Nici nu-mi imaginez cat trebuie sa transpiri ca sa-l schimbi singur acasa, la ciocan.
Am pus un rulment de origine, doar timpul o sa spuna cat o sa tina
In urma acestei operatiuni, geometria rotilor nu este afectata, caderea este fixa iar capatul de bara doar a fost scos si bagat la loc, identic.
Multam Ioji pentru ajutor!
Eu am lasat etrierul sa atarne in furtunul de frana. Voi sa nu faceti ca mine
ATENTIE! Doar planetara din dreapta iasa din locas, nu si cea din stanga!


Am pus folie de protectie Oraguard, pe proiectoare

Folia de protectie Oraguard StoneGuard este transparenta si avand grosimea de 150 microni, este groasa si ideala pentru protectia proiectoarelor. La fel de bine se poate folosi si pe faruri si chiar si pe partile de vopsite de pe masina. Proiectoarele fiind pozitionate jos, sunt cele mai afectate de pietricelele aruncate de masinile din fata, micile ciobituri fiind inevitabile si dupa un timp sunt efectiv mate.
Am cumparat-o de pe okazii, se vinde la bucata de dimensiuni diferite, in functie de nevoile tale. Nu te obliga sa cumperi un metru patrat daca tu ai nevoie de doar 0.2 metri patrati.
Puteti sa faceti comanda pe okazii sau sa trimiteti comanda direct pe mail la adresa office@stickere.info . Desi este taiata, adresa de mail este valida.


Deci chiar isi merita toti banii aceasta folie!

Montat geamuri electrice pe fata

Ionuț Tiberiu si-a cumparat toate cele necesare ca sa-si monteze geamurile electrice pe usile fata si ii multumesc, pe aceasta cale, ca a impartasit cu noi pasii necesari pentru aceasta modificare.

Ionuț:
Am achizitionat din dezmembrari cele doua macarale electrice cu conectorii de alimentare si butoanele de pe consola cu mufele aferente.


Pentru a demonta fetele de usi, va puteti ajuta vizionand acest tutorial Demonntat Geamuri.
In primul rand se da fata de usa jos, avem 6 torx-uri de 20 (cu rosu, doua pe fata de usa, 4 la difuzor) si unul de 30(galben, la manerul deschidere usa), dupa care se da jos manivela(verde, iasa mai greu, trebuie tras foarte tare de la baza lui).


Se desface geamul de pe macaraua manuala cu o tubulara de 8mm (albastru, in poza suruburile sunt scoase deja). Dupa care ridicam geamul si il prindem sus de tot cu o bucata, doua, de banda izolatoare, si se lasa macaraua jos de tot.
Urmeaza sa desfacem macaraua manuala de pe usa cu o tubulara de 10mm(verde), 4 piulite.


Se scoate macaraua veche si se introduce cea electrica. Prinderea ei se face pe 3 suruburi(o piulita iti va ramane). Se strang cele 3 piulite. Geamul ramane sus, lipit cu banda, pana cand se va face instalatia electrica.


Pentru a face instalatia electrica aveti nevoie de urmatoarele:
- 7 metri de fir de 0.75,
- cele 2 butoare de pe consola, cu tot cu mufe,
- o siguranta de 30A pentru a o insera in tabloul de sigurante,
- banda izolatoare,
- pistol de lipit, cositor si decapant pentru a face cateva lipituri,
- 2 mufe pentru macarale sau daca nu gasiti, cumparati 4 papuci de conectare.

Se da consola centrala jos. Se scot mufele din butoane si acum incepe "greul" :))
IMPORTANT: cand am taiat firele, am aproximat distanta de la butoane pana la usa pe sub bord... pe langa instalatia originala a masini. La fel de bine si mai usor, puteti trage firele pe jos, pe sub mocheta.
Am inceput cu firul de masa, este pinul 2 de pe butoane. Eu le-am legat la unul din suruburile de masa din spatele ceasurilor de bord pe care oricum le-am demontat ca sa pot trage mai usor firele spre tabloul de sigurante si usa stanga.
Dupa care am legat firul de iluminat, pinul 4 de pe butoane. Le-am legat tot la pinul 4 al butonului de inchidere centralizata. Este usor de identificat acest fir, toate sunt de culoare albastru si subtiri.
De la pinul 3 al ambelor butoane, am tras fir pana la taboul de sigurante, m-am legat cu el la un papuc original pe care l-am introdus in tablou si introduceti siguranta de 30A.
Au ramas pinii 1 si 5 de pe butoane de la care se vor trage fire pana in usa la fiecare motor in parte, butonul din stanga la usa din stanga, butonul din dreapta la usa din dreapta.
Deci, o scurta recapitulare pe care o gasiti si in urmatoarele poze, mai exact configuratia pinilor de pe mufa butoanelor:



Am tras firele pe sus, pe unde merge instalatia originala si pentru asta am demontat ceasurile. Catre usa din dreapta am dus firele tot pe sus, cu putina yoga si simturi ascutite, am reusit. Pe jos, pe sub mocheta, este mult mai usor.
Pentru a trece firele dinspre habitaclu pana in usa, se da mocheta la o parte, se scoate afara acel burete si se trec prin acel burduf de cauciuc dintre stalp si usa.


Cand legati cele 2 fire la mufa de alimentare a motorului de la geamuri, verificati daca comanda de ridicat si coborat geamul corespunde. In caz ca sunt inversate comenzile, inversati intre ele cele doua fire ce duc la motor si s-a rezolvat problema.
A ramas doar sa lasati macaraua jos ca sa puteti prinde geamul pe ea, strangeti cele 2 suruburi de 8mm, dar cu simt, si sa faceti testul de functionalitate. Ar trebui sa mearga din prima.
Acum urmeaza partea mai grea, sa asamblati toate componentele pe care le-ati dat jos (fete usi, consola, burduf) si strangerea "gunoiului" ce a ramas in urma voastra. Operatiunea se face invers demontarii.
Spor la lucru!

Leduri la butoanele de la plafoniera

Ideea nu-mi apartine, am preluat-o de la userul LoganFan de pe youtube. A facut si el o gramada de tutoriale pentru Logan 2 si desi vorbeste in germana, este foarte usor de inteles ceea ce face.
Alimentarea ledurilor o face UCH-ul, insemnand ca se vor stinge dupa 20 minute, cand UCH-ul taie alimentarea la plafoniera. Consumul ledurilor este mic, deci nu aveti d ece sa va faceti griji.
Ca si sfat, foarte mare grija unde lipiti firele in interior, uitati-va foarte bine pe filmare, n-as vrea sa ma intrebati ulterior de ce nu mai functioneaza iluminarea din habitaclu. Eu am reusit aceasta performanta, am ars una alta pe acolo.
Cel mai greu, cel putin pentru mine, a fost sa lipesc rezistentele si firele pe leduri. Nu ca ar fi fost greu, dar ma plictisesc repede sa fac acelasi lucru :)

Ledurile de 3mm alb si rezistentele de 1k le-am cumparat de la Alex de pe http://ledo24.com, preturile fiind mai mult decat decente.
Termocontractabil tot la preturi aberant de mici de la mivarom.ro.



Florin si-a pus leduri la butonul plafonierei desi nu avea acele gauri cum am prezentat in filmare. Cam asa arata la el, chiar daca are un singur buton.

Verificat nivelul la ulei

Nu va lasati pe baza martorului din bord sa va anunte cand aveti prea putin ulei in motor, in acel moment e deja tarziu si ai bagat prematur uzura in motor. Daca stii ca nu-ti consuma ulei, verifica-l mai rar, poate chiar inainte de a schimba uleiul, macar sa-ti faci o idee cam cat ulei ai lipsa intre schimburi iar daca constati ca este prea mult sub nivelul maxim, o sa stii ca trebuie sa-l verifici mai des.
Pe timp de iarna evitati sa verificati uleiul cand este foarte frig afara, riscul sa se rupa joja este destul de mare. Eu verific uleiul la 5-10 minute dupa ce am oprit motorul.
Este normal ca o masina sa consume putin ulei, uneori chiar si de noua, deci nu va panicati. Fabrica spune ca este acceptabil sa consume 1 litru de ulei la 10.000km, parca.

Atentie foarte mare cand completati cu ulei! Sa nu puneti peste nivelul maxim! Desi pare ireal, prea mult ulei nu asigura ungerea unor componente. Ungerea se face prin balbotare, e ca si cum ai lovi cu palma suprafata apei stropind tot ce este prin jur. Daca ai mana sub nivelul apei si o misti, nu mai stropesti nimic.