Inainte sa vad vre-un comentariu ca este de rau ce tocmai am facut si o sa fac in continuare(sa bag ulei 2T), vreau date concrete, nu posibilitati ce s-ar putea intampla, ce-ar putea fi rau, ce ati auzit din intamplare, ce v-a spus voua mecanicul Dorel sau alte balarii dinastea.
De foarte mult timp tot ma amenint ca o sa incep folosirea uleiului 2T in amestec cu motorina. Asta din bine cunoscuta cauza "la loganul diesel pica injectia, e proasta". De fapt problema apare de la motorina proasta, norma euro si aditivii care se baga in ea. Explica Solan mai bine aici si aici ce si cum. Ba chiar a venit cu o solutie pentru a rezolva elegant aceasta problema, vezi aici.
Eu am 1.5dci euro 3 iar motorina de la pompa este doar euro 5, in curand euro 6. Ca sa poata fi scoasa aceasta norma de poluare, motorina este aditivata, tratata, manărită si șmenuită ca sa respecte acea norma europeana. Nu spun ca este rau, este bine pentru mediu, pentru cei care isi permit sa schimbe masina tot la 3-5 ani cu una noua care beneficiaza de ultima norma euro si deloc bine pentru cei ca noi, restul, care au normele inferioare. In cazul de fata motorina euro 5 este foarte uscata, nu este mai "unsa" ca pe vremuri iar pompele de injectie Delphi de pe Logan isi fac ungerea cu motorina din rezervor. Fiind uscata, mai bagi si o motorina de la galeata sau eu stiu ce bomba de statie peco si te trezesti ca motorul pierde putere si se opreste, pornire foarte greoaie dimineata, dupamasa, seara indiferent de temperatura de afara. Interesant e ca pornirea este foarte usoara daca masina este impinsa sau trasa, eu unul nu-mi explic. Asa ca ajungi la service si cum e vorba aia "de ce ti-e frica nu scapi", iti arata mecanicul un pumn de span scos din filtrul de motorina. Incepi sa-ti faci calcule si cand ai tras linia... aproximativ 1000euro. Te trec toate transpiratiile si incepi sa injuri tot ce-ti trece prin minte, indiferent ca sunt sau nu vinovati. Adevarul e ca te descarci putin dar tot nu scapi de reparatie. Cati dintre voi tocmai ati avut un deja vu cintind aceste randuri? :(
Ok, sa revenim la ideea acest tutorial, un cineva pe nume Anonim m-a frecat la ridice de cateva zile cu acest ulei 2T. A inceput de pe aici si aici. Doar cu presupuneri, posibilitati, ca pe ambalajul bidoanelor de ulei zice sa nu combini si daca am sange in instalatie. Ca sa vezi, am sange in instalatie, nu-mi este frica, dovada fiind multitudinea de informatie pe internet din toate colturile lumii care folosesc ulei 2T in motorina ca sa asigure ungerea pompei de injectie. In foarte putine cuvinte, doar a reusit sa ma enerveze si nu a dat nici o informatie concreta(exceptie avertizarea de pe ambalaj).
Dar despre acest subiect putem scrie pagini intregi cu pro/contra. Mai bine intrati voi aici si cititi pe alese http://goo.gl/fIfpB, si acesta este tutorialul meu.
In cei 80km pe care i-am facut de cand am pus uleiul in motorina, n-am simtit absolut nici odiferenta in comportamentul motorului.
Si cum este normal, carcotasii vor spune ca am testat dupa ce-am bagat ulei si de la el este fumul. Nu, nu este de la ulei, ieri am bagat prima data ulei 2T in motorina. Urmatoarea filmare este din data de 30 mai 2012, filmare pe care am facut-o la cererea unui prieten sa vada daca eu scot fum cand o calc. Apai ce sa spun, daca-i dau blana, chiar scot fum, fum care este din cauza motorinei, nicidecum de la acel ulei.
Ca este bine sau rau folosind ulei 2T in motorina, doar timpul o poate spune si voi reveni cu informatii. Cel mai curios sunt la urmatoarul schimb de filtru motorina, cat span voi gasi in el.
update 09 noiembrie 2013
Dupa 9 luni de folosit ulei 2T in amestec cu motorina, masina functioneaza fara nici o problema fara sa semnalez vreo problema. Dar va pot garanta ca in momentul in care fac plinul si nu am pus ulei 2T in amestec, de a doua zi dimineata aud injectoarele cum bat.
Iar cum Cristi a inceput sa scrie una alta aici, m-a pus pe ganduri. Asa ca m-am pus pe citit, am luat o decizie si am comandat uleiul de aici. Il folosesc de o saptamana si nimic special, doar cu 82 lei mai usor, acelasi fum lipsa, acelasi motor mai silentios si lipsa sunetului produs de injectoare.
De foarte mult timp tot ma amenint ca o sa incep folosirea uleiului 2T in amestec cu motorina. Asta din bine cunoscuta cauza "la loganul diesel pica injectia, e proasta". De fapt problema apare de la motorina proasta, norma euro si aditivii care se baga in ea. Explica Solan mai bine aici si aici ce si cum. Ba chiar a venit cu o solutie pentru a rezolva elegant aceasta problema, vezi aici.
Eu am 1.5dci euro 3 iar motorina de la pompa este doar euro 5, in curand euro 6. Ca sa poata fi scoasa aceasta norma de poluare, motorina este aditivata, tratata, manărită si șmenuită ca sa respecte acea norma europeana. Nu spun ca este rau, este bine pentru mediu, pentru cei care isi permit sa schimbe masina tot la 3-5 ani cu una noua care beneficiaza de ultima norma euro si deloc bine pentru cei ca noi, restul, care au normele inferioare. In cazul de fata motorina euro 5 este foarte uscata, nu este mai "unsa" ca pe vremuri iar pompele de injectie Delphi de pe Logan isi fac ungerea cu motorina din rezervor. Fiind uscata, mai bagi si o motorina de la galeata sau eu stiu ce bomba de statie peco si te trezesti ca motorul pierde putere si se opreste, pornire foarte greoaie dimineata, dupamasa, seara indiferent de temperatura de afara. Interesant e ca pornirea este foarte usoara daca masina este impinsa sau trasa, eu unul nu-mi explic. Asa ca ajungi la service si cum e vorba aia "de ce ti-e frica nu scapi", iti arata mecanicul un pumn de span scos din filtrul de motorina. Incepi sa-ti faci calcule si cand ai tras linia... aproximativ 1000euro. Te trec toate transpiratiile si incepi sa injuri tot ce-ti trece prin minte, indiferent ca sunt sau nu vinovati. Adevarul e ca te descarci putin dar tot nu scapi de reparatie. Cati dintre voi tocmai ati avut un deja vu cintind aceste randuri? :(
Ok, sa revenim la ideea acest tutorial, un cineva pe nume Anonim m-a frecat la ridice de cateva zile cu acest ulei 2T. A inceput de pe aici si aici. Doar cu presupuneri, posibilitati, ca pe ambalajul bidoanelor de ulei zice sa nu combini si daca am sange in instalatie. Ca sa vezi, am sange in instalatie, nu-mi este frica, dovada fiind multitudinea de informatie pe internet din toate colturile lumii care folosesc ulei 2T in motorina ca sa asigure ungerea pompei de injectie. In foarte putine cuvinte, doar a reusit sa ma enerveze si nu a dat nici o informatie concreta(exceptie avertizarea de pe ambalaj).
Dar despre acest subiect putem scrie pagini intregi cu pro/contra. Mai bine intrati voi aici si cititi pe alese http://goo.gl/fIfpB, si acesta este tutorialul meu.
In cei 80km pe care i-am facut de cand am pus uleiul in motorina, n-am simtit absolut nici odiferenta in comportamentul motorului.
Si cum este normal, carcotasii vor spune ca am testat dupa ce-am bagat ulei si de la el este fumul. Nu, nu este de la ulei, ieri am bagat prima data ulei 2T in motorina. Urmatoarea filmare este din data de 30 mai 2012, filmare pe care am facut-o la cererea unui prieten sa vada daca eu scot fum cand o calc. Apai ce sa spun, daca-i dau blana, chiar scot fum, fum care este din cauza motorinei, nicidecum de la acel ulei.
Ca este bine sau rau folosind ulei 2T in motorina, doar timpul o poate spune si voi reveni cu informatii. Cel mai curios sunt la urmatoarul schimb de filtru motorina, cat span voi gasi in el.
update 09 noiembrie 2013
Dupa 9 luni de folosit ulei 2T in amestec cu motorina, masina functioneaza fara nici o problema fara sa semnalez vreo problema. Dar va pot garanta ca in momentul in care fac plinul si nu am pus ulei 2T in amestec, de a doua zi dimineata aud injectoarele cum bat.
Iar cum Cristi a inceput sa scrie una alta aici, m-a pus pe ganduri. Asa ca m-am pus pe citit, am luat o decizie si am comandat uleiul de aici. Il folosesc de o saptamana si nimic special, doar cu 82 lei mai usor, acelasi fum lipsa, acelasi motor mai silentios si lipsa sunetului produs de injectoare.