Montat bucsa la levier schimbator viteze

Acum ceva timp am vazut aceasta bucsa comercializata de matheo66c. Muream de curiozitate sa vad daca am si eu acel joc, am mers la masina si am constat ca joaca si... este neaparat sa o achizitionez si eu.
Inainte sa filmez tutorialul am testat timp de o saptamana sa "vad" daca sunt ceva diferente sau e doar un moft. In momentul in care am montat-o n-am simtit mai nimic, parca nu mai misca atat de tare levierul, dar parea atat de mica diferenta incat am zis ca este doar in mintea mea . Dar in momentul in care am dat-o jos a fost groaznic, diferenta era considerabila.
De retinut ca sunt doua feluri de timonerii, cea pe tije si cea pe cabluri. In tutorial, pe masina mea, timoneria este pe tije si doar la cei cu aceasta timonerie apare problema. Cei care au timoneria pe cabluri se pare ca au scapat, la ei sistemul este diferit. Este foarte simplu de verificat, scoateti acel manson care acopera si daca aveti acel inel alb, sigur aveti pe tije. Daca aveti cum este in poza a doua, nu aveti nevoie de acest inel de metal.


198 de comentarii:

  1. Maine aveam de gand sa schimb tot mecanismul...pentru ca am joc si in sus din cauza "mingii" de cauciuc...si o sa fac si ce ai facut tu :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Pacat ca nu se poate face smecheria si la cele cu cablu.. ca si la noi este joc si al naibii de zgomotos inca :|

    RăspundețiȘtergere
  3. Salum am si eu o problema cu schimbatorul de viteze,atunci cand accelerez se misca in fata

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si dupa ce am pus bucsa, face la fel si la mine. cand accelerezi si decelerezi se aplica niste forte. acum depinde cat de tare misca levierul la tine...

      Ștergere
    2. e din cauza de la un suport de motor care se afla sub masina cam pe la jumate unde e caseta de directie. Parca ii zice bucsa anti-basculare sau anticuplu ceva de genu

      Ștergere
    3. Confirm si eu ce spune Anonim. Foarte posibil sa fie de la bieleta antirasturnare sau anticuplu. Am schimbat-o si eu la 80.000 km si duoa aceea a fost mult mai rigid schimbatorul. Oricum cred ca e bine ca sa fie schimbata, poate afecta si cutia de viteze daca o lasam asa rupta.

      Ștergere
  4. asa se misca si la mine(1,4/2007) la accelerare si invers brusc la decelerare daca am zis bine vine catre anapoi ,dar nu ami face zgomote urate cum face la cea de la firma la un mcv ,se aude la schimbat vitezele indiferent care din ele ,tronc,tronc ,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aceeasi problema cred ca e si la tine, ca si la comentariul de mai sus. Posibil ca bieleta antirasturnare sa fie rupta.

      Ștergere
    2. de la zgomotul schimbatorului e bieleta antirasturnare ,...... daca tu zici pe tine nu te contrazic ,dar bieleta antirasturnare e ff buna ,nenea nmecanic ,poate o fi motoru ca e pe fata ha ha cati mecanici sunt pe aici , cum sa fie aia an PLM asa face ia din fabrica si se manifesta mai rau la disel ,plm de meseriasi sunteti buni numai de gura

      Ștergere
  5. interesant cristi ,o sa ma uit si eu dar o tabla din aia nichelata daca e pot sa ami fac si la munca ,si o pun imediat ,daca nu gasesc ceva mai bun o schimb si o data pe an .cu ajutorul tau mai ami fac si cate ceva pe la golan,.

    La tine nu facea asa urat ,daca auzi la un logan ce am auzit eu ,ca sa ti dai seama la tine se aude 30% din zgomot , vb la modul cel mai serios si merge masina nu are nimik

    RăspundețiȘtergere
  6. am uitat sa ti zic cristi,de ce nu ai luat si tu o pastila orbit pana sa dai manusile jos ,pretenasul ala al tau face vanzare la astia nu gluma.

    RăspundețiȘtergere
  7. 1.4 ambiance 2005 de care timonerie are?

    RăspundețiȘtergere
  8. am facut chestia asta in urma cu cateva luni, da eu am facut inelul dintr-o tabla de aluminiu, sii functioneaza perfect, 30 de lei mi se pare cam mult pentru un inel :))

    RăspundețiȘtergere
  9. Salut daca inteleg bine acea bucsa este fabricata de cineva nu este un chit de reparatie de fabrica hm inseamna ca acel milimetru grosime este doar diferenta de uzura al cuciucului ce inconjoara bila manetei deci peste o vreme vei avea nevoie de o alta bucsa cu un perete mai gros si tot asa pana cauciucl acela se va rupe da este o rezolvare de moment care probabil are mai multe variante mai ieftine cu acelasi efect

    RăspundețiȘtergere
  10. auzi nu faci si un tutorial "Cum sa vopsesti capacul de la culbutori"?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la diesel nu se vede, deci nu ma intereseaza. la benzinare recomand doar vopsirea electrostatic

      Ștergere
  11. Salut Cristi,ce grosime are materialul bucsei?

    RăspundețiȘtergere
  12. Salve mi se pare mie s-au ai taiat din maneta domnu Cristi? ,apropo asemenea bucsa poti realiza si din teava de polistiren de dimensiunea necesara scule un bonfaier si un subler sunt convins ca are acelasi efect

    RăspundețiȘtergere
  13. Cris, pentru un rulment, defapt, o camansa de bile, la o furca de scuter, deci nu am cauciuc acolo, doar bile si metal... ce vaselina e mai buna? Sau in cazul cu doar metal , fara cauciuc, nu conteaza.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. vaselina pentru rulmenti :)
      daac te astepti sa-ti dau alt raspuns, adevarul e ca nu stiu :)

      Ștergere
  14. Salut! Stiu ca nu e locul potrivit unde sa postez dar as vrea sa stiu daca pe scaune ai huse sau asa e tapiteria? Daca da, de unde le-ai luat si cat ai dat, ca vad ca se potrivesc foarte bine? In comert am cautat si am gasit doar din acelea cu burete pe spate, burete care se rupe foarte repede si mai retine si praful! Multumesc pentru intelegere!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. huse si sunt facute de cineva din Banloc jud. Timis, 150lei setul. le am de vre-o 4 ani si nu se vede uzura pe ele. eu le-am prmit cadou

      Ștergere
  15. am vazut ca tipul mai comercializeaza si asa numitul 'short shitfer'.
    te-ai gandit sa incerci si asta?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu, modificarea scade precizia schimbarii vitezelor. in plus, nu ma deranjeaza deloc functionalitatea cum este stoc

      Ștergere
    2. e cel mai tare sait despre dacia.
      sa scoti cat mai multe tutoriale.

      Ștergere
  16. Salut,iti cer un sfat am gasit aici http://www.autodiagnoza.com/interfete-diagnoza/dacia-renault/interfata-auto-pentru-logan-and-renault-ddt-2000.html interfata si soft pt logan.Intrebarea mea este daca e buna pot anula erori sau afla daca e bolnava masina?Pentru ca mi se pare ieftin vreau si eu un sfat am logan benzinar 1.6

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. din anunt pare ca are ce trebuie, potriveste la logan si nu numai

      Ștergere
  17. 1.5 dci euro4 care timonerie are?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. par a fi eu nostradamus? pune mana si verifica

      Ștergere
    2. stiu ca sunt rau, dar ma scoate din sarite comoditatea de a intreba.
      daca-ti spun ca ai pe cabluri o sa-mi arati buca ca aveai pe tije si invers.

      Ștergere
    3. Cris,dupa ce ca arati pe acia toate aleea mura-n gura,uni sunt prea dusi frate,nu sunt in stare sa desfaca sa verifice!!!
      Mare ti-e gradina Doamne...!

      Ștergere
    4. la mine de exemplu e lipit de fostul proprietar mansonul acela si nu-l pot demonta prea usor, asa ca nu e nimic rau in a cere parerea cuiva care detine mai multe informatii.

      Ștergere
    5. nu e greu sa spui ca mansonul este lipit de fostul proprietar si atunci ceri o parere. dar cand ceri numai o parere, clar vorbim de lene

      Ștergere
  18. Oameni buni . CARTI , Futui ceapa masii de cap . GOOGLE SI CARTI . Cauta si tu pe google si ai sa gasesti . Garantat .

    RăspundețiȘtergere
  19. Bravo Mat-ule dar... nici macar injinerii de la Dacia nu stiu ce tip este si ce capacitate are compresorul meu de AC, asa ca Gogu si cartile ie iunutile bre' :)
    Pana nu pui mana sa te murdaresti, nu afli!

    RăspundețiȘtergere
  20. sal Cris, cum e cu bucsa asta e ok? am inteles ca acuma tremura maneta,merita sa fac si eu,ca joc am sigur?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca nu era ok baiatul nu-l recomandam. l-am cunoscut si personal cand am fost intr-o vizita la Bucuresti, e un baiat de treaba ;)

      Ștergere
    2. n-ai inteles,eu ma refeream daca merita modificarea.
      sti cumva loganu dci euro 3 ca al tau,ce emisia de CO2 are?

      Ștergere
    3. am scris deasupra filmului un text unde explicam ca am simtit o diferenta inspre bine :)
      nu mai retin ce emisii are 1.5dci euro 3

      Ștergere
    4. O cutie de vaselina siliconica este 30 lei.O bucsa inestimabila :)) inca 30.Daca merita?Daca sti sa citesti ,,printre rinduri''raspunsul de mai jos ...e de bine pentru tine:)).

      Ștergere
  21. Salut Cristi! Am si eu o problema , logan 1.6 benzina din 2006, unde se imbina galeria de evacuare si prima toba cum ar veni acolo la motor , cred ca s a dus ceva si nu stiu ce anume , vreo garnitura ceva pentru ca huruie la relanti , plus ca am observat ca scapa si noxe , cred ca si la diesel e la fel acolo , poate ma ajuti si pe mine cu un tutorial despre demontat partea aia si schimbat ce trebuie....

    RăspundețiȘtergere
  22. am presupus si eu , nu am studiat un diesel in detaliu...macar imi poti da niste idei

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu ti-as putea da idei nici daca aveai diesel. niciodata n-am analizat cum este galeria de evacuare

      Ștergere
  23. mare lucru nu e , vreo garnitura care s a dus in timp si a cedat altceva nu ar putea sa fie

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. un exemplu la un 1.4 mpi s-a dezlipit acea parte de evcuare care intra in umflatura de la sonda lambda si facea mare galagie cand era la relanti asa ca te bagi sub ea si verifici mult noroc

      Ștergere
  24. Cristi, fata de 2006 cand ai cumparat masina de noua (banuiesc) si pana acum in 2013, s-a modificat precizia cutiei de viteze, a tijelor si a schimbatorului ?(ceva gen dacia 1310 cand o luai era perfecta, dupa cativa ani mestecai in cutie). Si cand se intampla treaba asta de ce ce poate fi? uzura normala?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. tu chiar crezi ca pot face aceasta comparatie avand in vedere ca am condus-o zilnic? :)

      Ștergere
  25. Ce parere aveti daca incerc sa vad daca se potriveste o panza de genul, poate cu mici modificari. Aici: http://www.google.ro/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&docid=q-1CdA903vM5HM&tbnid=xyB1fDytJcuqOM:&ved=&url=http%3A%2F%2Fwww.sculesiechipamente.ro%2FCarote-caramida-gresie-metal-lemn%2FFreza-pentru-gauri-in-lemn-2663-MM-59.html&ei=AkghUcLxHYzQsga8roDIDw&bvm=bv.42553238,d.Yms&psig=AFQjCNGlKK1JUmWymZf1x2jxuWH0c9g0LA&ust=1361221772955722

    RăspundețiȘtergere
  26. Salut! Cristi, de unde ai cumparat vaselina siliconica si cat a costat?

    RăspundețiȘtergere
  27. Iti dai seama ca acea bucsa doar amana inevitabilul...va face joc si in bucsa de metal si atunci o sa pui una mai groasa,nu?:D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si care e problema? sunt foarte constinet de acest lucru

      Ștergere
    2. Deci vei pune alta mai groasa?:DDDD....nu e mai simplu sa pui ansamblul cu totul?

      Ștergere
    3. in 7 ani acel cauciuc s-a tasat deja. cat crezi ca o sa se mai taseze, pana devine cat o foaie de hartie?
      repede tu gigi contra :)

      Ștergere
    4. Pe acelasi principiu sa inteleg ca nu mai schimbi nici bucsele bara stabilizatoare (tot din cauciuc sunt)? :)
      Problema nu cred ca e numai din tasare ci si din erodare....suna stintific nu? mai degraba din ce am vazut in tutorialul tau era foarte ros acolo ( inca s-a tinut bine, stiu ca era un tutorial in care schimbai vitezele rally style :P....ma rog, la una a fost o mica greseala ;) )

      Ștergere
    5. bucsele de la bara de stabilizare nu are cum sa le torsioneaze si sa scartie stand pe loc.
      nu este erodare, crede-ma ca este doar tasare ;)

      Ștergere
  28. sa te intreb ceva cristi: cand e motorul rece la mine si vreu sa retrogradez intr-a doua intra putin mai greu, mai ales daca am si viteza putin cam mare pt. a doua. insa am constatat din intamplare ca daca accelerez putin cand cuplez a doua intra foarte usor chiar si daca am viteza prea mare pt a doua. cunosti fenomenul, la tine face asa?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu zic ca etse gros uleiul in cutie. posibil s atrebuiasca schimbat.
      adca accelerezi, aliniezi sincroanele si schimbarea se face mai usor

      Ștergere
    2. uleiul in cutioe cand trebuie schimbat este prea subtire.cred ca te-au bagat prea mult in seama pe aici.......

      Ștergere
  29. Dupa mine cred ca asta este o greseala a celor de la dacia. La mine jocul asta l-a avut de noua, dar m-am impacat cu gandul ca asta e jocul din nuca si este greu de facut cava. Acum am vazut cum este acolo (nu am desfacut inelul din plastic pana acum) si sunt convins ca acel cauciuc de la inceput nu a intrat fix acolo.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu am vrut sa o zic, dar chiar de noua are joc acolo :)

      Ștergere
    2. acelasi joc are si clio.aceeasi constructie.nu e panica

      Ștergere
  30. Stiu ca nu are legatura cu tutorialul dar am nevoie de un sfat ... Am o problema la directie . Atunci cand virez stanga sau dreapta se aude un scartait . Uleiul de servodirectie l-am verificat si este la nivel. Imi puteti spune de la ce ar putea fi , orice sfat este bun venit !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la cat de vag ai dat explicatia, raspunsul meu este pe masura "este de la ceva piesa de directie".
      scartait metalic? cauciuc? este constant sau ca si cum ar scapa in trepte?
      ar putea fi de la rulmentii de sus de la telescoape, de acolo se aude in trepte.
      daca este a cauciuc sunetul, posibil de la bieletea bara stabilizare.
      daca este putin a metalic, un capat de bara sau pivot

      Ștergere
    2. cris,eu am spus ca esti prea bagat in seama.....asta este de la caseta de diractie.simplu.nu mai baga oamenii la idei.mai pune niste vaselina siliconica

      Ștergere
  31. S-a schimbat la intrarea în viteză?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca a disparut din joc, tu ce zici? normal ca in acest moment schimbarea vitezelor este mai precisa

      Ștergere
  32. suna a cauciuc ... dar se ia usor de volan , constant .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. verifica capete de bara http://www.tutorialelogan.ro/2011/07/verificat-joc-la-capat-de-bara.html
      daca nu e joc acolo, sanse mari de la pivot. asta nu stiu cum sa-l testezi

      Ștergere
    2. testezi cu un levier cu shoc sus jos

      Ștergere
  33. Sper sa faci un tutorial si cu schimbarea filtrului de aer la un benzinar

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vai de mine prietene iti trebuie tutorial sa desurbezi cateva surubele sa scoti filtrul ala a mai are si niste clipsuri de metal pardon ..dar daca tot esti curios cauta pe aici pe undeva gasesti cum se scoate capacul filtrului cauta doar

      Ștergere
  34. Am rezolvat rapid problema asta cu o bucata de 33mm taiata dintr-o teava de plastic pentru scurgere cu diametru de 50mm, taiata si logitudinal si unsa cu lubrifiant pentru imbinari conducte, intra perfect acolo.

    RăspundețiȘtergere
  35. Salut ! foarte util tutorialul... As vrea sa te intreb ceva chiar daca nu are legatura cu acest tutorial. Eu am un prestige din 2008 si sub frana de maana am doar un buton functional pentru blocat/deblocat geamuri spate.. vad ca u le ai pe amandoua, pt ce este al doilea , ce face?? :P

    RăspundețiȘtergere
  36. salut. ai idee cam care ar fi turatia mxima de schimbare a unui logan pe benzina daca vreau sa pastrez un consum mic? nici sa il subturez dar nici sa manance jar.
    mersi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu din schimbatul vitezelor la turatia optima scoti consum mic.
      cauta-l pe Gerhard Plattner, el iti spune cum scoti un consum mic

      Ștergere
    2. poti incerca la 1700rpm

      Ștergere
  37. Cristi cand ti se misca asa schimbatorul cum simteai ca iti intra in viteze?Acuma ca ai facut asta iti intra la fel in viteze ca si cum iti intra inainte cand aveai acel joc ?Mersi astept rsp de la tine

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. dupa ce am pus acel inel, a crescut precizia. intratul in viteza nu are nici o legatura cu acel inel.

      Ștergere
  38. Varianta de 2 lei :))
    http://www.loganclub.ro/forum/vand_buc_351_e_eliminat_jocul_schimbatorului_de_viteze_351_buc_351_e_pentru_short_sifter-t40526.html?p=1422857#post1422857

    RăspundețiȘtergere
  39. chris cand stai la stop mai tremura maneta ca inainte sau nu ai observat?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. inelul te scapa de joc, nu de vibratii. e diesel, tremura :))

      Ștergere
  40. Se poate realiza bucsa respectiva si din teava pvc folosita la instalatii sanitare cu diametrul de 50 mm si costa 1.5 - 2 lei cum zicea cineva mai sus :)

    RăspundețiȘtergere
  41. sal cristi vreau sa te inreb ce diametru au discurile de frana simple la logan din 2005 benzinar.am vazut ca sunt si cu 238 si 259.ast. rasp.sal

    RăspundețiȘtergere
  42. Super tare! Chiar ma gandeam cum sa scap de jocu` ala de la schimbator! Mersi tare mult Cris!

    RăspundețiȘtergere
  43. Poate gasiti careva o varianta de 2 lei si la vaselina ?
    Parca n-as da 30 lei pe o cutie intreaga...

    RăspundețiȘtergere
  44. Buna ideea de a scapa de joc cu introducerea unui obiect acolo dar 30 de lei e cam mult, asa ca am luat o camera de bicicleta uzata am taiat-o si am introdus-o acolo , o buc in fata si una in spate si a disparut coplet jocul. 0 lei interventia. multa bafta si spor la tutoriale.

    RăspundețiȘtergere
  45. din tabla ce analtime are ,daca gaura e de 50mm,a mea din 2007 tot pe tje este,are caroseria aia din plastik alba,ma asteptam sa fie pe cabluri ,ca na e mai noua

    RăspundețiȘtergere
  46. Eu cum am vazut inelul ala mi-a venit in minte setul de carote de rigips.. drept ptr care am si incercat si..a si mers..

    RăspundețiȘtergere
  47. Laureate, 1,4 2006, trebuie bucsa?
    Multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. crezi ca suntem cititori in stele sau in globul de cristal? mai mult ca sigur da, iti trebuie

      Ștergere
  48. Buna ziua!Eu am un logan 1.5 dci,2006,tata a murit si mama nu are carnet,eu i-au carnetul peste un an,ce pot sa ai fac sa il mai intretin,ce ma sfatuiti?Mentionez ca la ora actuala are 45.010 km!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. apai un an nu este mult. sa ai grija sa fie rotile umflate si odata la 2-3 luni sa-i dai o tura de bloc :)
      nu tu, rogi pe cineva :)

      Ștergere
    2. Multumesc!Nu are nimic daca nu are facut nimic la zi,fiindca nu a fost nevoie,bagam bani degeaba,oricum cam o sa coste nu?

      Ștergere
    3. pai probbail ccand o sa poti circula cu ea o sa fie nevoie sa schimbi uleiu, distributia, asigurarea, ITP. astea neaparat si cam da, o sa te coste.

      Ștergere
    4. Multumesc pentru timpul acordat!

      Ștergere
    5. Eu de fapt sunt de la sat,am scoso pe linie si dupa cateva ture scotea fum ca la nebuni si cand se misca masina scartaie ceva,probabil ceva de la frana?Vara trecuta cand sa scot masina am gasit blocata frana de mana dar am reparato,nu am schimbat nimic!

      Ștergere
    6. da, atunci clar este blocat ceva pe la frane :(

      Ștergere
  49. sal cris, am achizitionat de curand un logan si am o mica problema: la drumuri cu gropi crapaturi mari sau piatra cubica mi se cam mica volanul in mana, oscileaza putin stanga dreapta. mentioez ca nu are servodirectie. asa fac cele fara? ca toate piesele (bielete, bucsi etc) sunt in regula.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cu sau fara servo, la fel face volanul pe drumuri proaste :)

      Ștergere
  50. sal cristi crezi ca este vreo problema daca pun discuri de 259 in loc de 238 pe un logan din 2005 benzina.majoritatea vanzatorilor au discuri de 259 diametru.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. n-am idee ce insemna acele dimensiuni :(
      nu stiu sigur ce reprezinta. posibil a fie diametrul discului si daca e mai mare, nu intra de etrier...

      Ștergere
    2. cel mai simplu este sa dai roata jos masori diametrul discului cu o ruleta asta ca sa elimini toate necunoscutele ecuatiei ......de ce sa faci unele masini au venit cu discuri de 238 mm altele cu discuri de 259 mm apoi verifici ce fel de discuri ai ventilate sau neventilate (pline) si dupa toate astea stii ce comanzi
      verifica aici daca vrei ceva de calitate:http://www.daciashop.ro/frana/discuri-frana

      Ștergere
  51. stii cumva daca se potrivesc fetele de usi de pe ph2 pe ph1?:D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cu micimodificari, potrivesc. modificarea se face la tija de la manerele de deschidere a usilor din interior. doar la cele din fata.

      Ștergere
    2. si tu n-ai fi tentat?

      Ștergere
    3. te referi la astea? http://goo.gl/3sgt4
      sunt pe teava, asteapta sa vina caldurica :P

      Ștergere
  52. Se potrivesc panourile usi de pe ph2 pe ph1,cu mici modificari la tija de la clapetele de deschidere usi.

    RăspundețiȘtergere
  53. Criss,zi-mi te rog,ce parere ai despre bucsa ptr levier din pvc???de ce nu din pvc?

    RăspundețiȘtergere
  54. Ok,poate e mai bine sa nu pun nimic :)

    RăspundețiȘtergere
  55. Pai eu tineam cont de recomandarea ta,si cum...nu ai zis"nimic",nimic pun :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. spuneam ca nu am o parere despre cea de plastic sau de metal, n-am zis sa nu pui nimic :))
      ai inteles ce ai vrut tu. nu am o parere despre care e mai buna, deci alegi ce pui. sa nu pui este o alegere proasta

      Ștergere
  56. Am pus de PVC,era mai usor de procurat.
    La mine nu era deloc vaselina la levierul de la schimbator...si nici eu nu am avut la indemana sa pun,am pus fara...este grav???:):)

    RăspundețiȘtergere
  57. Imi spui si mie cum se demonteaza nuca de la schimbator?

    RăspundețiȘtergere
  58. Ca tot veni vorba de tras ca inecatul... am tot vazut in multe tutoriale ca spui de asta.:)) dar tot nu am inteles.. ce inseamna sa tragi ca inecatul, sau cum se face?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) e doar o expresie.
      e un fel de "tragi ca apucatul, in disperare, fara mila"

      Ștergere
  59. Am si eu o intrebare la cei care v-ati montanta o astfel de bucsa. Eu am facut una din teava de PVC dar problema este urmatoarea si anume imi apar vibratii foarte mari in momentul in care masina este turata sau subturata. La voi au aparut aceste vibratii? Masina este un PH2 de 1,6 MPI. Astazi voi incerca sa fac o "bucsa" dintr-o camera de cauciuc sau ceva de genul asta pentru a mai elimina din vibratii. O sa revin cu un comentariu dupa ce pun noua bucsa. Toate cele bune.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. teava de PVC este prea groasa ca bucsa de metal folosita de mine si nu mai permite acelei bucse din cauciuc sa absoarba vibratii.

      Ștergere
  60. eu am rezolvato an fix 3 minure dupa ceas,am avut un set de freze de regips pt doze, ultima freza de 40 parca era , am taiat din ia cu foarfeca de tabla ,cam 12-13 mm din partea cu dinti ,am dat cu vaselina si am bagato,la un coleg am ancercat sa ma uit si lipise cu super glue burduful ala ,ia m zis sanatate si virtute .... cine dreacu te a pus sa lipesti asta,asa aramas la el .
    la mine acum sta mai strans schimbatorul nu mai are asa joc .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acum, te rog pune pe cineva sa traduca ce ai vrut sa spui in comentariul tau!

      Ștergere
  61. ati traduc daca stii ce anseamna freza de regips pt. doze si daca stii cum arata + fi 40 daca tii cat e .
    tai di ea ca e prea analta si o bagi acolo , astia care nu pricep repede si nu le vin idei din ce sa fac ,mai bine lasat io asa ca stricati masina .

    RăspundețiȘtergere
  62. Sall Cris, Am si eu jocul acesta , dar la mn nu este din acel loc , mi se misca bila.Ce ar trebui sa-i fac??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. n-am nici ce-a mai mica idee

      Ștergere
    2. Probabil cauciul acela este tasat/umflat de la lubrifianti.
      Singura solutie , este alta maneta :)

      Ștergere
  63. sau poti intoarce bucsa de cauciuc scotand-o de pe suporturile de plastic ...

    RăspundețiȘtergere
  64. cristi cand ai de gand sa schimbi oratania aia de maciulie?parca e un cap de monstru

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cand se rupe de tot :)
      sunt ca femeile, imi place mare :))

      Ștergere
  65. Salut Cristi,

    Un tutorial cu schimbarea bucselor timoneriei din zona CV? Jocul de acolo pleaca. Am schimbat si eu la 16V bucsele de sub levier si am montat si bucsa minune vanduta pe forum Logan :). Situatia s-a imbunatatit f putin. De altfel, dupa 65K km, am observat ca bucsele de sub levier erau intacte iar jocul provine din selectorul (cautatorul) CV. Am vazut ca e 20 Ron bucsa pe daciashop, pt cautator viteze.

    Numai bine si felicitari pt. tutoriale!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. le-am vazut si eu pe daciashop, proiect de viitor :)

      Ștergere
    2. ZICETI-MI SI MIE CE DIMENSIUNU ARE BUCSA ACEEA FA ROG FRUMOS

      Ștergere
  66. Am comandat si eu o bucsa si am si primit-o. Ruginita, facuta dintr-o tabla de cea mai slaba calitate, subtire, manopera din topor... Numai la 30 de lei + 10 lei transport Posta Romana!

    RăspundețiȘtergere
  67. ZICETI-MI SI MIE CE DIMENSIUNU ARE BUCSA ACEEA FA ROG FRUMOS

    RăspundețiȘtergere
  68. buna cris!te rog daca se poate cumparami si mie 2 cutii cu vaselina siliconica,pentru ca in bacau nu se gaseste.spunemi cum pot sa te contactez.multumesc mult de tot

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da-mi un mail cu numele si adresa de livrare. gasesti adresa de mail la "Comanda DVD-ul"

      Ștergere
  69. SALUT CRISTI,

    Nu stiu cum se face ca in zona de unde esti TU se gasesc toate minunatiile!.Ba VASELINA asta grozava,ba clipsurile acelea de montat direct pe fir (pe care le folosesti la toate montajele),de care as avea MARE nevoie!.

    As putea indrazni sa TE ROG sa mai cumperi inca o cutie din acea vaselina - daca NU ai fost deja la magazin si sa mi-o trimiti si mie?.
    Evident ca suport toate cheltuielile.
    Cu toate ca lumea crede ca in BUCURESTI se gesesc de toate si la preturi mici,sa stii ca NU-I asa!

    P.S. Ma BUCUR ca esti atat de tanar pt ca ne poti arata multi ani de acum inainte o gramada de lucruri pe care le putem face cu mana noastra si sa iasa si bine. Sa fii sanatos si la mai multe VideoTutoriale.

    MULTUMESC MULT

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. fruncea, zona unde locuiesc este fruncea :))
      tu fiind cine, daca nu te semnezi n-am nici ce-a mai mica idee cine esti si daca am mai vorbit.
      conectori gasesti aici http://goo.gl/rzhkL

      Ștergere
  70. cristi schimba bucsele timonerie sub masina unghiul acela 90grade(2 bucse plastic) si bucsa cautator viteze si PA joc asa am facut eu la a mea...merge ca din fabrica !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. http://www.daciashop.ro/bucse-timonerie ?

      Ștergere
    2. da cris ...alea doua si cu aceasta...http://www.daciashop.ro/bucsa-cautator?keyword=busa%20cautator%20viteze&category_id=66...eu am scapat de joc merge ceas acum ...spor la treaba daca te apuci!

      Ștergere
  71. grija mare la siguranta aceea de la bucsa cautator viteze ...daca nu e pusa bine sare si mai gasesti doar treapta a 3 a si a 4 a :)))

    RăspundețiȘtergere
  72. chestia asta se poate face la dacia gratis daca te duci,lasi masina an cervice,apoi intri antr o camera ati da si o femeie dai la buci ,mancarica ,bauturica ,nu va ti dus eu am fost, cu dreacu e scump o cutie de vaselina la 30 de lei ,si o ai pt.masina ta an plm. o tabla o gasesti si pe strada o tai de 3 cm si. fi. 40sau 50 parca si aia e ,cum poti sa spui ca e scumpa vaselina .... la ce va ti mai luat masina ... lasativa de sportul asta ...soferia

    RăspundețiȘtergere
  73. Incep sa apara pe tot net-ul pareri ale baietilor ce au fentat bac-ul, care dupa proba de la limba romana, subit, au terminat cu emotiile bac-ului si a restului de probe si au dat fuga repede pe faleza sa-si mai odihneasca intelectul. In cativa ani ne vom lua traducatori ca sa ne intelegem intre noi.

    RăspundețiȘtergere
  74. salut, cam de o saptamana se aude un zgomot ciudat din cutia de viteza (banuiesc) la sandero al meu 1.4 are 86.000km. problema se prezinat in felul urmator: se aude un zgomot ca si cum ai bate cu ciocanu intr-o oala, un singur "tronc" doar in treapta a 2a si doar cand scot din viteza. adica indiferent ca e motorul pornit sau nu, bagata in treapta a2a si imping schimbatorul in liber se aude acel "tronc". ce-i drept am fost weekendul trecut pe timis la pescuit si drumul era foarte offroad, si cam de atunci e problema asta. banuiesc ca are legatura una cu alta, acuma nu cauza ma intereseaza in mod deosebit ci care ar putea fi problema si solutia. merci!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. te bagi sub masina si vezi daca nu ai prins ceva pe acolo, desi ma indoiesc.
      altceva nu stiu sa-ti spun

      Ștergere
  75. SAlut imi zici si mie de te rog dimensiunile bucsei ??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu nu am masurat-o, dar era cineva pe aici mai sus care dadea ceva dimensiuni

      Ștergere
  76. salut cris am si eu o problema cu loganul meu din 2005 benzinar ... distanta la levierul schimbatorului de viteza sa micsorat ex intre vitezele 1 3 si 5 era de 3-4 cm intre ele acum este foarte mica la fel si intre 2 4 si marsarier care ar fi cauza. Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  77. baga tabla de aluminiu la dimensiunile necesare si nu mai are moarte din teava daia de irigatie

    RăspundețiȘtergere
  78. Salut de unde ai cumparat acea vaselina. ?

    RăspundețiȘtergere
  79. Am montat si io bucsa si nu imi vine sa cred ce diferenta e

    RăspundețiȘtergere
  80. mie peste noapte a inceput sa-mi scartie la intrarea in treapta 1 si putin in 2 (cam pe acelasi lung de linie). am scos mansonul si am observat ca e cam uscat. putina urma de vaselina.
    dupa mine, cel mai sigur asta e motivul. crezi ca mai poate fi si altceva?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pui vaselina si revii cu feedback, pana atunci ne uitam la poze cu gagici si țâțe goale. asta in loc sa ne gandim la posibile defecte :)

      Ștergere
  81. salut cris am logan 2005 1.4. imi joaca schimbatorul in viteza a5a dupa 90/h. am schimbat bucsile levier de jos alea mici de sub masina si limba aia de cauciuc care face legatura intre cutie si motor. ce imi recomanzi? ce crezi ca ar putea avea?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ai pus si bucsa care o prezint eu in tutorialul de mai sus?
      nu prea am inteles de ce doar in treapta 5. joaca cand o misti tu sau misca singura?

      Ștergere
  82. nu am pus bucsa aceea. io am joc cam 1 cm la levier. dar in viteza peste 90/h se misca 1 cm in fata si spate :(

    RăspundețiȘtergere
  83. mai vreau sa te intreb ceva: in tutorialul cu taiat levierul de la schimbator sa il scurtezi cum lai facut sa stea fix acolo sa nu se miste? pentru ca eu aveam maciulia aia nashpa si acuma am pus maciulie daia model mai nou dar nu am si plasticul ala care intra pe levier, si de la cel vechi nu se potriveste. am pus niste banda izolier si lam fortat acolo prin apasare. vara se misca cand se incalzeste in masina. ce imi recomanzi?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu era masina mea, nu m-a interesat cum si-a fixat maciulia. dar iti pot spune ca avea una cumparata de pe nu stiu unde si mereu ramanea cu ea in mana.
      acum si-a pus maciulie de duster cu 6 trepte. si cu asta ramane in mana. i-am zis sa puna poxipol daca o vrea fixa, dar nu m-a ascultat :)

      Ștergere
  84. aha mersi cris. foarte bune tutorialele am invatat multe de la tine. multa bafta in continuare si sa faci cat mai multe tutoriale.

    RăspundețiȘtergere
  85. Hello . Could you tell me the size of that sleeve (ring ) ? Can I buy it somewhere ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. hi, it's home made. i buyied from a guy from romania.
      i don't know any size of it :(

      Ștergere
  86. Salut! Ai idee daca merge timoneria de la alt model de Renault pe logan?(timonerie cu tije) Vreau sa gasesc o solutie sa fac timoneria mai precisa si mai scurta ("sport") fara sa tai tija, ma gandeam ca poate merge un kit de "short sifter" de la altceva, sau macar adaptat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. n-am idee. dar short shifter se practica deja. se sudeaza o bucata de teava. cauta short shifter, gasesti pe logan club.
      iar despre scurtarea tijei nu vad unde este problema. ori pui o tija mai scurta, ori tai din ea, este acelasi lucru. ca tai din ea nu e ca si cum i-ai schimba proprietatile...

      Ștergere
  87. salut, cristi, am un logan 1.5 din 2006 iar de cateva saptamani am observat ca intra si iese greu din viteza, mai ales cand motorul este rece. ai idee ce ar putea fi?

    RăspundețiȘtergere
  88. Salut, ai idee cum sa demontez mai ușor tot ansamblul cu levier cu tot ( ca in pozele din postarea asta ) ?

    RăspundețiȘtergere
  89. Salut. Mai găsesc așa ceva la ora asta?

    RăspundețiȘtergere
  90. Răspunsuri
    1. ai sus in text doua link-uri, unul cu postarea unde vinde si al doilea cu userul ui de pe forum

      Ștergere
  91. Vreau si eu link de la bucsa link ul de mai sus nu este valabil

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ambele linkuri sunt valabile, doar ca ai nevoie de cont pe acel forum.

      Ștergere