Schimbat filtru aer la 1.5dci

Nu știu cum este la modelul de 70 sau 85 cai, acesta fiind motorizarea 1.5dci 65 cai.
Operația nu este deloc grea, doar să nu te grăbești și să uiți ca și mine să strângi colierul la final.
Recomandabil e sa-l schimbati odata cu uleiul, pretul nefiind mare. Vezi aici pretul.

46 de comentarii:

  1. Utile tutorialele tale. La mine a fost imposibil sa scot furtunasul ala mic, motiv pentru care am deomontat direct senzorul de presiune aer. Este foarte usor, se desurubeaza practic doar un surub, nemaifiind nevoie de scos nici mufa electrica a acestuia si nici furtunul ce duce la tubulatura de aer. Sa auzim numai de bine.

    RăspundețiȘtergere
  2. mai bine il schimbi direct decat sa sufli infectia aia cu aer si sa contaminezi partea de filtru din interior, care trebuie sa fie farmacie.

    RăspundețiȘtergere
  3. Salut,
    Vreau sa stiu daca exista un tutorial legat despre schimbarea lichidului de racire ( antigel )

    RăspundețiȘtergere
  4. cristi da-mi o idee te rog cum sa fac furtunul de la filtru de aer sa stea fix. se misca foarte tare si mai noi imi vibreaza pe capacul mare. ms

    RăspundețiȘtergere
  5. n-am idee, cred ca si la mine e la fel. cauta o metoda cum sa o imobilizeezi, o legi de ceva.
    sa suparate si scoate-o :))

    RăspundețiȘtergere
  6. leago si nu o sa mai vibreze...!!!! esti tare cris......merg pe mana ta!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. buna ma numesc caizer sunt din aiud si am o problema cu temperatura la lichidul de racire la mine la dci nu creste mai mult de 2 liniute cum iarna ce poate fi

    RăspundețiȘtergere
  8. am avut si eu problema cu aprinderea becului de ceata cind calcam frina sau semnalizam stinga si am rezolvato prin tragerea unui fir de masa multumesc cris pentru idee

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am si eu aceeasi problema cu becul de ceata de la bord. poti sa-mi zici despre ce fir de masa e vorba si unde ai facut legatura?

      Ștergere
    2. http://www.tutorialelogan.ro/2010/05/tutorial-rezolvat-aprindere-bec-ceata.html

      Ștergere
  9. probabil ai loganul dci de 65cai, doar la el urca temperatura usor la 4 lunii.
    ar fi doua motive:
    1. e chiar frig unde circuli cu masina si probabil faci distante scurte si nu apuca sa se incalzeasca motorul cum trebuie. mai dai si drumul la incalzire in masina si participa si ea la racirea motorului
    2. termostatul este defect

    si eu imi banuiesc termostatul ca fiind defect, dar daca afara sunt 5 grade si ma car mai mult prin oras, imi urca la 4 linii cum e normal. astept caldura sa vad cum se comporta

    RăspundețiȘtergere
  10. Am observat ca in timp se slabesc prinderile de la capacul filtrului pe motor, si isi fac joc piciorusele alea 3.

    RăspundețiȘtergere
  11. e normal, cauciucul imbatraneste in timp

    RăspundețiȘtergere
  12. cristi ai ideie cum se pune freon la aer conditionat sau dupa cit timp ? mersi

    RăspundețiȘtergere
  13. se pune la un service autorizat :)
    nu exista timp la care trebuie pus, dar daca nu folosesti clima deloc pe timp de iarna, ai sanse maxime sa ai nevoie in primavara de reumplere

    RăspundețiȘtergere
  14. te-as ruga sa postezi un tutorial cu schimbarea lichidului de racire logan diesel mersi cosmin timisoara

    RăspundețiȘtergere
  15. salut cosmin,
    daca cumper antigelul ma costa 90 lei. la service m-a costat 90 lei antigelul cu tot cu manopera :)
    unele chestii nu merita facute acasa

    RăspundețiȘtergere
  16. Salut Cristi!

    Iar te deranjez :D

    Lamureste-ma si pe mine, loganul asta al nostru E3 65CP are sau nu debitmetru aer? si daca da unde e amplasat? Am vazut un capac de filtru de aer care are incorporat debitmetru, iar pe el scrie Siemens VDO si sigla Renault fiind pozitionata fix in tubul ala cu, colier pe care il desfaci tu la 0:45. Eu la mine nu am vazut acea sigla si nici la tine nu e, noi avem 2 tubuletze ce ies in exterior(aparent fara nici un rost).

    ceva de genu:

    http://www.okazii.ro/catalog/51881272/debitmetru-de-aer-filtru-de-aier-dacia-logan-1-5-dci.html#galerie

    RăspundețiȘtergere
  17. Sunt in ceata total, exista si senzor MAP si MAF acum habar nu mai am care si cum

    RăspundețiȘtergere
  18. loganul e plin de senzori, in special dieselul.
    MAP e senzorul de presiune in traseul de admisie(Manifold Absolut Pressure.
    MAF e debimetrul(Mass Airflow).
    pe loganul de 65cai nu este debimetru

    RăspundețiȘtergere
  19. Am inteles, bine ca m-ai lamurit si tu. Am mai cautat si pe net si greu am gasit ceva concret, dar asa e cum zici tu. Loganul are doar MAP Bosch( chestia aia alba de pe filtru de scrie pe ea Made in Germany). Asta de 65, asa e, nu are MAF (care din cate am citit are o viteza de transmis date inferioara si nu e musai sa fie pe masina). Pe de alta parte ma bucur enorm ca nu avem debitmetru(habar nu am daca asta e un lucru pozitiv sa negativ), am inteles ca la vw, audi, bmw se strica intr-o veselie, costa f mult unul original si masina merge prost de tot cu el defect.

    RăspundețiȘtergere
  20. Merge schimbat si fara sa dai carcasa jos de tot, scoti furtul de la intrare si cel cu colier, iar apoi desfaci suruburile si pur si simplu ghidajele carcasei lucreaza ca balamalele, si desfacand-o scoti filtru vechi si il inghesui la loc pe cel nou.... Mie cel putin asa mi-a reusit! Bafta! esti foarte util!

    RăspundețiȘtergere
  21. esti de acord cu splalarea motorului cu jet de apa mic mare nu conteaza??!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu, deloc. desi l-am spalat o singura data, dupa 5 ani si sub presiune.

      Ștergere
  22. In timp ce soferul dadea la cheie , am dat cu spray pt pornire (cum a zis mecanicul). Imi poate spune cineva de ce a luat foc filtrul de aer? (a topit si carcasa unde era pozitionat)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pentru ca spray-ul care l-ai dat tu in admisie a luat foc, asta trebuie sa faca :)
      ca sa dai cu spray in admisie, trebuie sa desfaci furtunul ce intra in filtrul de aer, nu dai cu spray prin filtrul de aer

      Ștergere
  23. sal.ce rol are mufa acea pe care ai scoso din carcasa de la filtru aer?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. un rol pentru care mai mult ca sigur voi avea o eroare in bord daca o scot :)
      n-am idee ce face

      Ștergere
  24. ceva bun de adaugat la tutorialul tau: http://www.loganclub.ro/forum/tutorial_schimbat_guma_sustinere_filtru_aer_logan_1_5_dci-t50384.html?t=50384

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. chiar ma gandeam amu ceva timp la cat de jalnic arata garnitura aia si nu mi-a venit in minte o solutie eleganta pentru schimbarea ei :)
      deci da, multam de idee :)

      Ștergere
  25. Salut imi poti spune si mie ce sa fac la masina ca sa nu se mai auto ca un tractor :)))) ?

    RăspundețiȘtergere
  26. dr as putea sa schimb filtrul de er cu unul spor si nu renunt la disel :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, corect, atunci nu o sa mai sune ca orice tractor, o sa fie un sunet detractor sport :))

      Ștergere
  27. :))) acum hai sa lasam gluma vb serios ma enerveaza foarte rau acel sunet

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. izoland fonic masina mai reduci din acel sunet, dar tot tractor o sa fie.
      adauga un 200-250ml la un pllin de motorina si nu vor mai troncani atat de tare injectoarele. pui ulei in motor ceva mai calitativ si din nou se reduce sunetul.
      pe al meu nu-l aud cand nu e pornit, atat de silentios e

      Ștergere
  28. ok mersi mult pentru ajutor :D

    RăspundețiȘtergere
  29. Este recomandat sa obisnuiesti sa schimbi filtru de aer daca ai desfacut cutia. Guma de pe margine "capata" o anumita forma de la prima strangere a cutiei. A doua oara risti sa nu mia fie perfect etansa + pretul unul filtru de aer nu este asa de mare.

    RăspundețiȘtergere
  30. Locomotiva Thomas. O locomotivă foarte utilă!

    RăspundețiȘtergere
  31. Salut,
    E normal sa iasa aer pe langa furtunul care intra in cutia cu filtru de aer? De ceva timp simt cum iese aer pe langa furtun.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. te referi la furtunul care vine din spatele farului pana in cutia filtrului de aer, da? acel furtun nu inchide etans, deci nu are nimic, doarca este mai galagios motorul

      Ștergere
    2. Da cris, la furtunul ala ma refeream.interesant k nu am simtit pana acum si stiam k motorul trage aer nu l da afara:))

      Ștergere
  32. Salut Cristi ! ... adaugă te rog și acest filmulteț aici .. .ca să vadă și la 1.6 16V ce ușor se schimbă filtrul de aer.....https://www.youtube.com/watch?v=kyYwajNG51s

    RăspundețiȘtergere
  33. Imi spuneti va rog si mie cum se schimba filtrul de aer la un Logan de 1.2 16V,ca e diferit fata de celalalte modele.va multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. n-am nici ce-a mai mica idee, n-am schimbat niciodata

      Ștergere
    2. https://www.youtube.com/watch?v=bE_cWaDckJw

      Ștergere