Reglat frana de mana

Nu există să nu te trezești după un timp ca frâna de mână că o tragi tot mai sus și să nu țină cum trebuie. Dacă ai ajuns să strângi la maxim acea piuliță și frana de mână tot nu ține deși ai tras de manetă sus de tot, atunci trebuie să dai jos tamburii spate și să mai strângi acea piuliță.
Testati daca freaca roata cat timp este ridicata sus, pur si simplu invartiti de ea si o sa auziti.

88 de comentarii:

  1. Daca vrei sa verifici pe bune, ca nu frineaza prea tare, nu faci proba cu motorul,ci :
    -incerci sa impingi masina cu mina, inainte si inapoi, si vezi daca tine, adica este frinata de ceva, daca este, atunci, frina de mina este prea strinsa.
    - ridici pe rand fiecare roata spate, si le imprimi o miscare de rotatie.NUmarind numarul de ture la aproximativ acelasi impuls, iti vei da seama daca "frinarea"este egala pe cele 2 roti,
    - incerci pe rand fiecare roata sa o rotesti,cu mainile si functie de rezistenta opusa, daca exista asa ceva,vezi daca frina de mina este reglata bine, adica nu apare frinare, sau este prea strinsa, in cazul in care apare o rezistenta la invartire.
    Ideea este ca rotile fie fata, fie spate, la mersul pe drum intins ( NU IN ORAS), dupa o ora de mers, sa aiba aceeasi temperatura,adica nu mai mult decat senzatia de cald, max.40 grd.Celsius. IN caz contrar este undeva o frecare,. si nu este normal, lucrul acesta.Prin "roti", intelegand butucul, rotii respective, respectiv tamburul frina( NU ROATA PROPRIU-ZISA).

    RăspundețiȘtergere
  2. salut.am si eu o problema asemanatoare si ma intrebam daca tutorialul asta e solutia. am carnet de 1 an si ceva. in timpul asta am plecat de vreo 3-4 ori cu frana de mana trasa - nu era trasa prea tare, mi-am dat seama dupa vreo 10-20 de metri si m-am oprit. pe langa asta acum vreo luna am lasat un "om" sa-mi parcheze masina si mi-a tras frana pana la ultimul dinte, de nu mai puteam sa o pun la loc. pana la urma s-a rezolvat. in fine, pe teren plat tine frana, dar am pus masina pe o rampa de 40 de grade si n-a mai vrut deloc, a trebuit sa pun niste pietre sub roti. acum 1 an cand am luat masina a tinut frana de mana pe aceeasi rampa. dati cu parerea va rog. mersi.

    RăspundețiȘtergere
  3. salut,
    posibilele motivele explicate de tine nu au cum sa afecteze atat de mult frana de mana.
    in timp cablurile se intind si nu mai strang cum trebuie.
    strange surubul de la levier. sau dai tamburul spate jos si cureti de praf, desi nu ar trebui sa fie nici de acolo

    RăspundețiȘtergere
  4. Dar nu mai bn dai si scaunele jos, si cu ocazia asta o aspiri f bn prin locurile mai greu accesibile. :))

    RăspundețiȘtergere
  5. si totodata cu scaunele trebuia sa ridic si masina pe cric ca sa am acces mai bun la aripile interioare ca sa curat si peacolo, nu? :))
    d ecate ori am dat scaunele jos pana acum, fi sigur ca de iecare data am aspirat, chiar e prea curat peacolo :D

    RăspundețiȘtergere
  6. salutare,am si eu o problema cu inchiderea portbagajului,ca sa inchid sau sa deschid portbagajul trebuie sa invart cheia de 2-3 ori.ajutati-ma ce trebuie sa fac.se poate repara sau trebuie sa fac o vizita la magazinul de piese auto.

    RăspundețiȘtergere
  7. probabil a inghetat sau a ruginit in interior. putin ulei mecanisme fine ar trebui sa rezolve problema.

    RăspundețiȘtergere
  8. toate loganurile au bara de torsiune.daca da,sa stiti ca al meu nare.am ramas uimit cand l-am dus la mecanic.nu o am cred ca de vreo 3 ani si totul este ok.nu am avut probleme.

    RăspundețiȘtergere
  9. MAAAAN!!! oprestete ca iti dau block!

    RăspundețiȘtergere
  10. Salut Cristi! daca ai timp descrie in cateva cuvinte modul de functionare al franei de mana la logan, mai exact ce se intampla cu sabotii. Eu am observat ca daca las masina o vreme cu fata in vale cand ma urc in ea si dau drumu la frana de mana parca se lasa in jos de spate ca si cum as avea suspensie pe aer :D Invers, odata fara sa vreau era sa plec cu frana trasa, mi-am dat seama rapid ca nu "vrea" pentru ca masina se ridica in sus de spate. Vreau sa stiu si daca afecteaza ultima chestie cablul. Multumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere
  11. salut,
    cand calci frana de picior pistonasele din tamburi imping ferodourile catre exterior, adica se preseaza in tamburi si asa se produce franarea.
    cand tragi frana de mana, actionezi ferodourile mecanic dar efectulle identic cu cel ca si cand ai calca pedala de frana.
    faptul ca vrei sa pleci cu frana de mana trasa nu afecteaza cu nimic cablurile :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Multumesc pentru raspunsul prompt si la obiect!

    RăspundețiȘtergere
  13. piulita e de 6... cheia e de 10... no offence!

    RăspundețiȘtergere
  14. sti tu ce am vrut sa zic :))
    dar da, ai dreptate

    RăspundețiȘtergere
  15. salut cris...eu am un renault clio...cam aceeasi chestie ca si loganul...vroiam sa stiu ca am auzit un poc intr-o zi si nu imi mai merge frana de mana decat pe o roata :( ....si trebuie sa trag de maneta vreo 13...14 dinti sa prinda si pe aceea...e de rau?...cate cabluri trebuiesc schimbate si cum le schimb?...trebuie data jos mocheta sau pe sub masina?

    RăspundețiȘtergere
  16. daca e identic ca la volan, trebuie sa dai jos tunelul de la frana de mana si se schimba de pe sub masinasi dati jos tamburii.
    dar e posibil sa fi scapat reglajul dintr-un tambur si cablul de frana d emana a ramas mai intins, din cauza asta trebuie sa tragi mai tare.
    numai daca verifici, nu stiu ce sa zic

    RăspundețiȘtergere
  17. pfoai am facut si eu asta..am logan full si e si butonul pt oglinzi si pt geamuri spate si pt blocarea geamurilor spate...nu incerca asta acasa...daca ai asa ceva la logan e foarte greu si mufele le scoti mai greu neavand spatiu accesibil...

    RăspundețiȘtergere
  18. scoti scaunele ca sa ai unde sa te desfasori :))

    RăspundețiȘtergere
  19. Salut. Am si eu o problema la frana de mana la logan. In primu rand nu tine deloc , adica daca ii sa plec de pe loc cu frana de mana trasa maxim , imi pleaca. Oare are legatura cu ceea ce ai explicat in tutorial , sau ii ceva de la tamburi.

    MS

    RăspundețiȘtergere
  20. tamburi combiant cu ce am facut eu, da. complicat de explicat :(
    in principiu lasi frana de mana jos si ii destrangi piulita de sa mai ramana 5mm pana sa o scoti de tot.
    dai jos tamburii si din piulita din tamburi intinzi cablul de frana de mana.
    dupaia ridici ambele roti spate sus si reglezi din piulit asa-ti tina frana la 3-4 dinti. dar totodata cand e lasata frana de mana jos, rotile sa se invarta usor cu mana.

    RăspundețiȘtergere
  21. Cristi, ce zici daca in rampa/panta mai abrupta imi franeaza masina doar la dintele 7(ultimul cred) iar pe loc drept o tine franata pe la 3-4(jumate de cursa) ii cazul sa fac opreatiunea asta si eu?

    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  22. absolut! la 4-5 dinti nu trebuie sa plece masina de pe loc

    RăspundețiȘtergere
  23. Astazi am umblat. Am dat 3spire sa vad efectul si pare insesizabil. Ma gandesc sa mai dau inca vreo 3-4 apoi daca nu se imbunatateste nimic cred ca e cazul sa umblu la saboti.

    RăspundețiȘtergere
  24. pai 3 spire sunt putine :)
    ridici o roata de spate sus si dai una/doua spire, lasi frana de mana jos si invarti de roata. daca se invarte e ok. tragi frana de mana si vezi cat merge in sus.
    sper sa nu ajungi la saboti, e grele de acolo

    RăspundețiȘtergere
  25. Multumesc pentru raspuns!

    Coincidenta sau nu, cam de cand am strans piulitza aia am inceput sa aud un fel de scartzait la momentul eliberarii pedalei de frana. Se aude din exterior undeva ori sub masina, in spate, ori la roatile din spate. E ceva in genul unei fantani care ii scartzaie roata(coarba) aia de care rotesti ca sa ridici lantul.

    Culmea e ca, frustrat de problema asta, am analizat si alte loganuri si multe dintre ele fac la fel cand elibereaza pedala de frana. Auzisem ceva legat de repartitorul de frana de sub masina.

    Colac peste pupaza, acum cand apas pedala de frana imi luceste in bord si becul de la luminile de ceata, habar nu am o fi vreun contact imperfect.

    Daca ai timp te rog sa imi dai un raspuns, daca il stii evident, sincer nu cred ca piulitza aia e asa de buclucasa, cred doar ca e coincidenta. Acum vreun an am mai auzit acelasi sunet(credeam ca pedala efectiv face asa si voiam sa o ung cu vaselina) , la fel mai licarea si becul de ceatza....da' se "rezolvase" de la sine.

    Multam pentru timpul acordat si scuze pentru deranj!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Când apăsați pedala de frână și vi se aprinde becul de ceața, nu aveți masa bună la caroserie, umblați la masa stopurile pe spate este în port bagaj, stânga și dreapta, desfaceți și curățați,așa am pățit și eu.

      Ștergere
    2. de asta vorbesti? https://www.tutorialelogan.ro/2010/05/tutorial-rezolvat-aprindere-bec-ceata.html

      Ștergere
  26. puen pe cineva sa apese pedala de frana, sunetul vine din tamburii spate. daca chiar e de la repartitor, wd40 din abundenta, facut pedala, din nou wd40 si pedala pana se deblocheaza.
    pentru becul din bord citeste aici http://www.tutorialelogan.ro/2010/05/tutorial-rezolvat-aprindere-bec-ceata.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut Cris. Spune-mi te rog, sigur e bine sa dai cu wd40 pe rapartitor? N-ar fi mai bun uleiul sau vaselina? Eu am observat ca cam ataca garniturile si plasticele mai subtiri..
      La mine franele pe spate sunt cam slabe, o sa ma duc sa le verific. Mecanicul mi-a spus ca repartitorul se misca, ca nu e totusi blocat si vreau sa incerc sa-l 'ung' inainte sa ma duc la service. Mi-a mai spus ca repartitorul se blocheaza daca mergi doar cu 1-2 persoane, deci fara greutate pe spate.
      Multumesc anticipat.

      Ștergere
    2. *daca mergi mult cu 1-2 persoane

      Ștergere
    3. orice produs petrolier strica cauciucul iar aici se incadreaza si uleiul sau vaselina.
      uleiul se scurge dupa un timp, vaselina unge dar in timp aduna mizerie, wd40 curata si unge.
      eu spuneam sa curete si sa-l deblocheze. de preferat sa pun avaselina ulterior.
      este normal sa nu ai frana pe spate daca ai repartitor. daca ti-ar prinde bine, la o frana mai brusca te intorci de-a latul pe drum.
      frana pe spate prinde tot mai bine pe masura ce pui greutate in spate. cu cat mai mare greutatea, cu atata mai buna este franarea

      Ștergere
    4. Nu e doar imaginatia mea, era sa am probleme la itp cu frana pe spate, mi-au zis ca nu tine chiar cum ar trebui.

      Voi incerca cu wd40 + vaselina, daca tu asa ai facut.
      Wd40 are mai multe chestii in el din cate imi dau seama: WD-40's formula is a trade secret. The product is not patented, to avoid completely disclosing its ingredients

      Ștergere
  27. Multumesc!!!!!

    credeam ca numai la mine face asa.

    o sa aplic metoda aratata de tine!

    ma crezi sau nu dar ma simt mai bine acum mi s-a luat o piatra de pe inima :D

    RăspundețiȘtergere
  28. salut Cristi ...
    am si eu o problema cu franarea ... si atunci cand ridic frana de mana, si atunci cand apas pedala de frana se aude un zgomot ... un usor scartait pe spate ...am obs ca majoritatea daciilor prezinta aceasta problema ...
    la una dintre revizi un mecanic mi-a pus un pic de vaselina ... da acu' nu mai stiu unde :-)
    ma ajuti ???

    RăspundețiȘtergere
  29. nu rcomand vaselina, aia retine praful peacolo si nu-i ok. eu am folosit ulei de msina si doar am sters cu o carpa imbibata in ulei.
    aaa, si e simplu, pui peste tot unde atinge fier pe fier.

    RăspundețiȘtergere
  30. Are perfecta dreptate CRIS, de la tamburi este, freaca fier pe fier(conceptie proasta a producatorului de sistem de franare). Cu ajutorul filmului lui am dat jos tamburii, am inlocuit sabotii, si am sters doar cu putina vaselina locurile unde freca. Nu conteaza ca pui saboti noi, va scartzai la scurt timp pentru ca frecand acolo ( aia vechi ) in timp, isi fac un locas pe taler (care e vizibil, de fapt sunt vreo doua). Culmea e ca talerele au o intaritura fix in acele zone, deci e clar ca se asteptau sa frece acolo.

    RăspundețiȘtergere
  31. Tot eu deranjez ( cu o intrebare de data asta ):

    Daca las masina pe liber, pe loc drept, ramane franata 100% la 3 dinti trasi la frana de mana.

    In rampa mare insa, ramane la ultimul dinte doar( cu toate ca acum am saboti noi, la fel tine si cu astia). La cati dinti e normal sa ramana franata masina in rampa (sa zicem de 15grade)? Ca mai sunt unele intersectii si drumuri (in rampa ) unde iti este absolut necesara frana de mana cat astepti la semafor, in rest nu m-ar deranja ca bag in tr Ia.

    RăspundețiȘtergere
  32. depinde de noroc, la mine ingheata pe la 4-5 dinti, la colegul pe MCV unde are si tamburii mai mari, nu reuseste sa blocheze rotile indiferent pana unde trage levierul.
    laprimul dinte deja se simte ca franeaza rotile, deci nu e slabita

    RăspundețiȘtergere
  33. nu am gasit cum se regleaza ambreiazul,imi pleaca prea sus,este postat?bravo pentru ceia ce faci si iti multumesc mult.bft

    RăspundețiȘtergere
  34. sal Cristi,spune-mi si cum sa fac,cu ce sa ii dau, usa din spate nu mi se mai deschide,inchide din telecomanda ramane blocat butonul de la deschiderea centralizata,are praf pe el sau alt ceva?multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  35. Anonim: este tutorial cu regaltul de ambreiaj, chiar doua :)

    Anonim: mai degraba este defect actuatorul

    RăspundețiȘtergere
  36. sal cristi.referitor la o intrebare pusa de cineva mai demult la care tu ai reaspuns urmatoarea chestie: "salut,
    cand calci frana de picior pistonasele din tamburi imping ferodourile catre exterior, adica se preseaza in tamburi si asa se produce franarea.
    cand tragi frana de mana, actionezi ferodourile mecanic dar efectulle identic cu cel ca si cand ai calca pedala de frana.
    faptul ca vrei sa pleci cu frana de mana trasa nu afecteaza cu nimic cablurile :)"

    Tin sa te anunt ca iti afecteaza si cablurile dar asta nu inseamna ca daca se intampla odata sau de 2 ori pe an sa pleci cu frana de mana trasa vai se rupe masina in 2.....e normal sa iti afecteze cablul deoarece cum ai spus tu este o actionare mecanica prin acel cablu care in momentul in care ai frana de mana trasa si vrei sa pleci ferodourile fiind in contact cu tamburii apare o forta de rotatie care iti intinde putin cablul......poate gresesc spunand asta (nu prea am frecventat orele de fizica la scoala) dar mai am cateva notiuni de baza....

    RăspundețiȘtergere
  37. salut cristi, spunemi si mie e normal sa imi tremure schimbatorul de vireze atunci cand motorul este pornit iar masina sta la relantiu ? deja a devenit foarte suparator si nu stiu de unde este... :D

    RăspundețiȘtergere
  38. diesel? numar de km? an de fabricatie? euro?

    RăspundețiȘtergere
  39. este 1.4 benzinar, 2005 44.500 de km nu gasesc explicatie la problema asta , cam de un an a inceput sa persiste iar akm este deja suparator si mentionez doar la relanti face asa cum apas putin acceleratia tremuratul dispare :D

    RăspundețiȘtergere
  40. bieleta antirasturnare ar putea fi problema, este intra cutie si motor si probabil este rupta http://www.tutorialelogan.ro/2011/03/schimbat-suport-cutie-logan-diesel.html

    RăspundețiȘtergere
  41. sal cris mie imi tremura dor in a 5 e posibil sa fie aceasi chestie ? mentinez 1.4 mpi 130000 km. ms

    RăspundețiȘtergere
  42. Frate la Logan Facelift nu are piulita aceea.Ce fac ca sa pot regla frana de mana sa-mi tina la 3-4 scaturi , ca imi tina la a 9a a 10a .Va rog care puteti lasati comm.Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  43. Cris , am scos capacu acela de pe mijloc care se vede si in tutorial , am stat de mam chinuit de am scos mufa de la oglinzi electrice , si cand am scos capacu ala dintre scaune si am tras frana de mana sus , sa observ ca nui decat plastic , plastic , plastic.NICIUN surub , piulita sau contrapiulita.JUR!Logan ph2 2010 1.5 dci 85 ch

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ba ma lesi, ai surub cu piulita! doar nu vre-i sa-mi spui ca frana de mana este de plastic!? ai un dop d eplastic usor bombat, da-l la o parte si dai de surubul cu piulita pe ea. poti sa ai si logan euro 5 90cai din august 2012, e acelasi sistem, identic!

      Ștergere
  44. am si eu o intrebare cristi. am ambition si nu as vrea sa dau jos consola aia cu butoane (geamuri,etc), daca ridic levierul, dau capacul bombat jos si bag o cheie de 10 tubulara de exemplu , am loc de operatiune?

    RăspundețiȘtergere
  45. salut CRiS, am si eu o intrebare in legatura cu frana de mana.Dupa ce am dat la o parte consola cu butoanele de la geamuri si oglinzi am observat ca atunci cand e trasa frana de mana, la baza consolei ,( inspre spatele masinii) un dispozitiv care cica se numeste cantar, si in momentul cand e actionata frana de mana acesta trage intr-o parte, nu sta drept(asa era si inainte sa strang piulita aceea). E posibil ca una din roti franeze mai putin? Mentionez ca am strans si eu piulita aceea si am observat ca doar o roata se opreste la 20-25 km/h. Am ridicat si rotile din spate sa vad daca atinge undeva cand nu e frana trasa si am observat ca se auzea ceva dar nu foarte rau.E posibil sa am ceva probleme pe viitor la tamburi sau la ferodouri datorita acelei atingeri?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. e asa ca sa aplice o forta egala pe ambele roti atunci cand tragi frana de mana. faptul ca una iti blocheaza si cealalta nu, e din cu totul alt motiv.
      daca invarti de roata cand este suspendata, este normal sa auzi o frecare, o auzi chiar si la rotile fata, nu e o problema

      Ștergere
  46. salut Cris , deci care ar putea fi motivul ca acel cantar sa traga intr-o parte atunci cand actionez frana de mana ? cablul de pe stanga este mai lung decat cel de pe dreapta atunci cand actionez frana de mana , ramasesem fara frana de mana si am strins piulita acum tine ca am strins-o aproape de maxim inainte de asta actionam frana de mana si mai aveam putin si dadeam levierul de actionare peste cap si nu se infrina masina deloc , crezi ca este cazul sa o vada un mecanic ? sau as putea rezolva si eu problema , binenteles cu putin ajutor din partea ta ? mersi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ca este intr-o parte nu e o problema, este normal.
      problema la tine apare din tamburi. ori s-a intepenit autoreglajul ori sunt foarte uzate ferodourile si tamburii(depinde ce numar de km ai, ABS sau non ABS). la ABS as spune 100.00km, la non ABS pe la 150.000km uzura este mare.

      Ștergere
  47. salut Cris masina este din 2007 nu are ABS si am cu ea 80000 km , am desfacut tamburii si sabotii sunt foarte uzati cred ca mai au au aproape 1 milimetru grosime , la chestia cu autoreglajul , fara putin ajutor din partea ta chir nu stiu ce trebuie facut si cum trebuie facut , daca ai putea posta un filmulet cum se regleaza nazbitiile astea de autoreglaje fac cinste .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. vine curand si asta, la mine au ajuns fier pe fier, din... ferodouri :))

      Ștergere
  48. sal Cris,am schimbat un tambur spate din motiv ca s-a stricat un filet din cauza unui prezon.Am luat unul din dezmenbrari l-am montat dar se aude rau cum freaca pe saboti si merge si mai greu la rotatia cu mana,ce crezi ca ar putea fi,mentionez ca l-am curatat de rugina,praf etc.inainte de montare.Ms

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. vechii saboti au fost modelati dupa tamburul vechi. cand ai pus tamburul "nou", sabotii tebuie sa ia urma tamburului si dureaza ceva timp

      Ștergere
  49. Ms Cris pt raspuns,din ce se vede tamburul nou este mai bun ca al meu la gradul de uzura si credeam ca am alte probleme si ca trebuie sa umblu la reglaje si binenteles standul de frana.O sa incerc sa nu o mai bag in seama o perioada si sper ca totul sa fie bine.Inca o data ms si Paste fericit daca nu ne mai auzim pana atunci.

    RăspundețiȘtergere
  50. salut Cris ,Hristos a inviat ! problema mea este ca am schimbat ferodourile pe spate la logan 1.4 80000 km am luat o fata dreapta pe strung la tamburi am schimbat si un rulment care era albastru , am reglat frana de mana de vreo 2 ori si imi incinge pe spate ca la balamuc mai ales dreapta spate , masina daca o las pe liber pot sa o misc impinsa fara probleme dar in maxim 10 km de mers se incing tamburii , frana de mana am reglat-o pe la 5-6 dinti atunci cand apas frana pe dreapta spate se aude un zgomot ciudat ca si cand ar lucra rotita de la autoreglaj dar numai dupa ce se incinge , nu gasesc o explicatie logica , poate reusesti tu sa ma ajuti cu un sfat ms Valentin

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. dubas ce spui tu... posibil sa ramana pistonasele de frana blocate? banui ca le-ai miscat si misca usor. n-am idee ce se poate intampla a tine acolo :(

      Ștergere
  51. salut. am logan 1.4 din 2005. am fost la verificarea RAR si mi-a zis ca am slaba frana pe spate (repartitorul trebuie reglat sau etrierii). Stiu care este repartitorul dar cum se regleaza? Etrierii nu stiu nimik... Ma poti ajuta cu un sfat/raspuns?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. iti recomand sa nu umbli la repartitor. repartitorul se regleaza pe stand special.
      la etrieri nu se regleaza absolut nimic, ba chiar etrierii sunt doar pe rotile fata.
      probabil ti-a zis de reglat sabotii de frana http://www.tutorialelogan.ro/2013/06/curatat-reglat-frana-de-mana-si-sabotii.html

      Ștergere
  52. Salutare. Eu a trebuit sa schimb lichidul de frana in service anu trecut ( nu aparuse tutorialul cu dracia aia cu presiune ) si cei din service l-au schimbat prin metoda "da-i pedala" si a desurubat ceva la repartitor ca sa curga mai repede ( dupa care l-a strans la loc ) Ce am observat de atunci:
    1. Roata dreapta fata se blocheaza prima.
    2. Am 2 Loganuri in familie...1 benzina 1 diesel ambele fara ABS. Cel pe benzina e pasnic jumate de pedala dupa care te da cu capul de parbriz. Dieselul ( al meu ) e pasnic jumate de pedala si mai pasnic restul de pedala ( blocheaza doar dreapta fata )
    Ce pot face sa am niste frane normale pe toate rotile ?
    Sa aerisesc din nou prin metoda cu presiune ? Discurile si placutele sunt ok, au doar 15.000 km

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1. ai aer pe instalatie
      2. ai aer pe instalatie, nu exista sa blocheze rotile pe rand.
      trebuie sa aerisesti si neaparat prin presiune

      Ștergere
  53. buna,
    la un logan 1,5 dci este normal ca in momentul in care ai frana de mana trasa (la 8 dinti) sa poti pleca cu masina si rotiile de pe spate sa se invarta? masina nu pleaca usor, dar nici motorul nu moare, efectiv se invart rotile.
    am fost cu masina la 2 mecanici si amandoi au zis ca frana este in parametrii.
    am facut si un test pe rampa de itp. si ei zic ca asa tre sa fie.
    multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 8 dinti? :))
      la mine se comporta as ala 4 dinti. la 6 trag rotile dupa mine.
      insemna ca eu nu le am in parametrii, parametrii lor zic.
      buba e ca si colegul are aceiasi problema, trage frana de mana 6 dinti, nu ai forta sa tragi pana la 7 si tot nu-i blocheaza, se invart.
      dar daca in miscare trage brusc de frana, se blocheaza instant, din cauza socului

      Ștergere
  54. care ar fi solutia? ultimul mecanic zicea ca frana de mana e frana de parcare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si a avut foarte mare dreptate :))
      nu stiu ce ai putea face...

      Ștergere
  55. Daca am oglinzi electrice e cu mult mai greu de dat acea consola jos, sau trebuie doar declipsat vreun fir?

    RăspundețiȘtergere
  56. salut, de la un timp frana de mana are joc si in lateral si putin in sus, si am obs ca sufa(cele 2 fire) nu este la acelasi nevel,desigur mi se aprinde din cand in cand(gropi) si acel senzor de frana de mana, o solutie, sau sa ma duc la service>? mersi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, martorul se aprinde in bord de la lipsa lichidului de frana din borcan, ma indoiesc ca vinovata este frana de mana.
      cele doua fire de la frana de mana, in spate ma refer, la nimeni nu sunt egale, este normal.
      daca ai verificat deja suruburile sa fie stranse, cel mai probabil doar ai o uzura mare in maneta franei de mana si doar prin schimbare rezolvi

      Ștergere
  57. va salut, acum am verificat inca o data, borcanelul e plin, aceea piulita de la maneta e stransa, dar jocul e mare la mine, si ce am observat ca acel plutitor din borcanel nu se goleste complet, cred ca mai ramane ceva gros acolo, sa fie aceasta problema pt senzor?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu stiu ce sa-ti spun, ma indoiesc ca este ceva gros in borcan de iti aprinde becul. dar cine stie, o fi ceva defect.
      ar putea fi vinovat si contactorul de la frana de mana.
      in bord se aprinde becul la frana cand dai in gropi sau cand calci si pedala de frana? poate ai masa insuficienta la stopurile spate si o ia curentul aiurea...

      Ștergere
  58. exact, se aprinde cand dau in gropi. drum mai prost si cand drumul este intr-o parte, dar se aprinde si cu contactul pus, motorul oprit, si ma joc cu maneta, si ledul se aprinde

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. inseamna ca este de la contactor problema. dai jos scaunul de la sofer, tragi de mocheta si ai acces la acel contactor

      Ștergere
  59. Salut,vroiam sa te întreb cum fac cablurile sa fie egale pentru ca unul este mai lung si unul mai scurt iar cand trag frână de mana mai tare scapa unul din cabluri ?

    RăspundețiȘtergere