Arcuri sport, alternativa ieftina

Dacă vrei să ai aspect, taie cu încredere! Cum se demontează? Vezi aici.




Eroul acestei filmari nu este cel cu loganul gri din filmarea de mai sus care este un 1.6 16v, ci a unui logan 1.4 mpi 2005 chel si care are doar servo directie din fabrica.
M-a tot stresat ca vrea sa coboare masina si nu are bani de arcuri, asa ca dupa mult timp in care-i tot spuneam sa nu taie din ele ca nu este ok, m-a convins sa i le tiganim. Dat jos si tatiat de pe fata o spira iar de pe spate o spira jumatate. Montat la loc si dupa cateva zile m-a sunat ca se aud sunete metalice in fata cand trece peste bump speed-uri. Ok, le-am dat jos arcurile fata, din nou, si le-am imobilizat cu bucati de tabla si suruburi. Parea ca s-a rezolvat problema, nu se mai auzeau sunete, masina era lasata si statea drept, arata minunat. Dupa ceva timp m-a sunat ca vrea sa treaca la arcurile stoc penca il scutura si cand a fost la service sa-i faca nu stiu ce, i-au ridicat masina pe elevator si a trebuit sa tina de arcurile spate sa nu-i pice jos :D.
Asa ca si-a achizitionat 4 arcuri second hand si am purces la montarea lor, dat jos cele taiate si m-am cam socat! Erau miscate de la loc cele din fata si frecau pe ici colo... Intr-un cuvant: nimic bun(stiu, sunt doua).
Baiatul cu loganul 1.6 16v gri nu s-a plans de absolut nimic, a zis ca sta ok masina, stabilitate si totul este normal.
Intre timp am aflat ca ar fi mai multe feluri de arcuri pe Logan si ca difera intre 1.4mpi la 1.6mpi, 1.6 16v si 1.5dci. Ba chiar ar fi si diferente intre aceiasimotorizare dar ani diferiti de fabricatie. Asa o fi, nu neg, nu stiu si nici nu vreau sa stiu :). Eu doar nu recomand taierea arcurilor, chiar daca am facut-o in trecut ;)

120 de comentarii:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=xGdGCMZGlhU

    RăspundețiȘtergere
  2. Alternativa ieftina si proasta la arcurile sport. Adevaratele arcuri spor nu sunt doar mai scurte, ci si mai rigide. Cu arcurile taiate, daca mai ai si o soacra de 2 tone in spate sa vezi ce freci rotile de carenaj!

    RăspundețiȘtergere
  3. o mica corectie, arcurile sport au aproape aceasi dimensiune ca si cele stoc. diferenta o fac numarul in plus de spire si plierea lor dupa montarea pe masina

    RăspundețiȘtergere
  4. am si eu o mica corectie odata taiat un arc devine si mai rigid si nu o sa atinga cu greutate.

    RăspundețiȘtergere
  5. Asta cu 'un arc taiat devine mai rigid' e de bula daciotului...

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu sunt de acord cu aceasta metoda.
    1. Arcul nu este mai dur in primul rand.
    2. Din ce stiam capetele arcului sunt dintr-un aliaj mai dur ca restul.
    3. Ori se face treaba ca la carte, adica amortizoare + arcuri sport ori se lasa masina cum a venit. Eu de exemplu nu prea sunt fan sport pe logan, deoarece caroseria nu cred ca o sa suporte suspensia aia asa cum ar trebuii. Sunt curios cum face pe la urcarea pe borduri (nu geme ?)

    RăspundețiȘtergere
  7. nu geme, dar eu avand aparatori de noroi ating bordura cand parchez cu spatele. poti sa uiti coborarea de pe bordura mergand inainte.

    RăspundețiȘtergere
  8. Salut am nevoie de niste sfaturi daca se poate. Vreau sa schimb amortizoarele si arcurile la un logan si as vrea sa stiu daca e greu de schimbat adica as putea sa le schimb eu sau trebuie neaparat sa merg la service, ce chei imi trebuie pentru demontare/ montare si cam ce modele de amortizoare sau arcuri mai sfatui sa pun si cam in ce preturi. merci

    RăspundețiȘtergere
  9. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  10. ai incercat http://tutorialelogan.blogspot.com/2009/09/tutorial-schimbare-arcuri-si-telescoape.html ?
    cu arcuri sport sau arcuri stock vrei sa schimbi?
    H&R daca vrei stabilitate si sport, eibach sau weitec pentru arcuri sport dar mai de oras.

    RăspundețiȘtergere
  11. as vrea arcuri normale dar sa fie bune si sa nu simt toate denivelarile din gropi sau sa trancaneasca tot plasticul din ea. merci frumos de raspuns

    RăspundețiȘtergere
  12. pai cati km ai tu acum la masina de vrei sa schimbi arcurile stoc?
    pe la 100.000 km aprox se schimba telescoapele. arcurile cel putin 150.000km merg fara a fi schimbate. ba chiar as zice 200.000km.
    daca vrei sa pui arcuri s anu te scuture, cele stoc sunt ideale.

    RăspundețiȘtergere
  13. se aude un fel de trancaneala in masina ca si cum nu ar mai amortiza bine (bucsaraia a fost toata schimbata acu 2 luni), eu zic ca s-a scurs lichidu din amortizoare, masina are 100.600km dar a fost folosita si pentru aprovizionarea la magazin si s-a cam carat un pic cu ea.

    RăspundețiȘtergere
  14. pai e simplu s averifici daca a curs uleiul din telescoape, se vede ulei pe ele in partea superioara.
    oricum, 2 telescoape Monroe pe gaz sunt sub 300 lei, un chilipir. telescoapele stoc sunt Sachs

    RăspundețiȘtergere
  15. am inteles, merci frumos, acuma ma duc sa le verific,da nu inainte de a te intreba, despre calitate, care sunt mai bune Monroe sau Sachs? O zi Buna iti doresc

    RăspundețiȘtergere
  16. salut vreau sa schimb flansele si rulmentii telescoapelor de pe fata la logan vreau doar sa stiu sigur am cumva nevoie de o presa de arc? din cate am vazut la tine nu as avea nevoie operatia vreau sa o fac singur deaia te-am intrebat. Ms mult

    RăspundețiȘtergere
  17. daca te uitai la tutorialul cu demontat arcuri ai fi vazut ca nu este necesara o presa pentru arcuri. doar sa ridici ambele roti simultan

    RăspundețiȘtergere
  18. mi-am taiat si eu o spira din fiecare , dar pe fatza am taiat din partea de jos , si sa asezat ok in locas , nu inteleg de ce ai zis ca nu se aseaza cum trebuie , dar nu stiu cum fac cu cricu , ca nu mai pot sa o ridic doar de sub bascula (roata ) k alfel de misca arcu ,in rest sunt f multumit .merge f bine.. pe spate nu se poate taia inca juma de spira , park sta aplecata un pic pe fatza ,dar fara sa pierd arcu ...

    RăspundețiȘtergere
  19. numai retin de ce mi s eparea mai ok de taiat din partea de sus

    RăspundețiȘtergere
  20. pai nu stiu.. dar pe fatza e conic , si dak il taiam trebuia sa il strang sus , da asha a intrat ca au aceeasi dimensiune spirele . da nu stiu pe spate dak se poate taia mai mult fara sa pird arcu. si tu pe fatza ridici de bascula ?

    RăspundețiȘtergere
  21. eu zic ca o sa le pierzi pe spate daca mai tai din ele :)
    ridic de punte, exact unde se imbina cu bratul/bascula

    RăspundețiȘtergere
  22. vreau sa te mai intreb ceva , lagat de taiat arc in spate ..eu amo spira taiata acuma , dar park vreau sa o las un pic mai mult ... adik sa mai tai juma de spira .. mai coboara un pic ? pierd arcu . ca la 2 spire stiu ca'l pierd ..

    RăspundețiȘtergere
  23. sunt convins ca il pierzi daca mai tai din el :)

    RăspundețiȘtergere
  24. chiar si la inca o juma de spira , sa ai una juma taiata ?

    RăspundețiȘtergere
  25. eu asa am inteles ca vrea sa faca :)

    RăspundețiȘtergere
  26. In viata ta sa nu mai tai cu flexul fara manusi si ochelari de protectie! Mai avem nevoie de tine!

    RăspundețiȘtergere
  27. e o intrebare, o afirmatie sau repeti ce am facut eu in tutorial?

    RăspundețiȘtergere
  28. salut , ieri mi-am taiat si eu o spira jumate pe spate . si o spira pe fatza , si se comporta bine ... si se aliniaza ...arata bine de tot .

    RăspundețiȘtergere
  29. ai repozitionat bucsile dupa taierea arcurilor ? poate faci un tutorial cum se face..

    RăspundețiȘtergere
  30. am aflat de repozitionarea bucsilor dupa aproape 3 ani, deja tatziu :)
    ma gandeam sa fac un tutorial si despre asta, da' ma fute o lene de nu-i adevarat :))

    RăspundețiȘtergere
  31. da asha frumos ar fi sa-ti treaca ...ai salva juma de loganisti...daknu ti-ar mai fi lene :)

    RăspundețiȘtergere
  32. Buna.
    Daca tai cate o spira in fata si spate mai trebuie sa intaresc suspensile,ori sa repozitionez bucsile ?????

    RăspundețiȘtergere
  33. doar sa repozitionezi bucsile, dar tiind sa cred ca nu e chiar necesar, coboara mai putin ca si o suspensie sport

    RăspundețiȘtergere
  34. cristi salutare...q vroiam sa iti zic, am un logan din 2008 50.000 de km si vroiam sa iti zik de suspensiile astea de sunt pe logan, mi se pare exagerat de rigide si cred ca asa sunt la toate cel putin la a mea mi se pare prea tare, rigida suspensia pentru drumurile noastre, sa iti dau un ex. am mers cu un cielo din 1996 170.000 de km, am ramas surprins, avea o suspensie foarte moale, nu pot sa il compar cu un bmw dar totusi fata de loganul meu mi s-a parut mult mai bine,, avea o suspensie moale si mai confortabila, adica nu se simteau toate gropile si hopurile :D nu sti as putea cumva sa schimb arcurile , telescoapele de pe logan cu unele mai moi si mai confortabile ? sau sa fie ale mele defecte in vre-un fel ? :)

    RăspundețiȘtergere
  35. pai ma George, asteapta si tu sa aiba loganul tau 170.000km si iti garantez ca asa de moale va fi suspensia ca vei mai simti nimic :))
    apai daca loganul are suspensie rigida... insemna ca nu stii ce insemna o suspensie rigida.
    ai putea sa-ti pui arcuri H&R si telescoape Bilstein, asta ca sa ai cu ce sa compari.

    RăspundețiȘtergere
  36. si totusi,
    am un logan 1.4 din 2007, km. 115000.
    trebuie sa schimb amortizoarele fata - unul este curs.
    Poate cineva sa-mi recomande un model, un brand?
    Nu vreau sport, vreau sa fie confortabile - daca se poate mai bune ca alea din fabrica :).

    multumesc aticipat

    RăspundețiȘtergere
  37. nu inteleg...dc risti sa iti cada arcul pe drum daca tai mai mult de o spira pe spate?

    RăspundețiȘtergere
  38. penca dimensiunea arcului e conceputa ca atunci cand telescopul este intins la maxim, sa ste-a nemiscat pe pozitie.
    dupa taierea unei spire si intinzi telescopul la maxim, joaca arcul acolo ca pula'n doamna

    RăspundețiȘtergere
  39. pai si greutatea masinii nu il tine presat?

    RăspundețiȘtergere
  40. am zis cand telescopul este intins la maxim. zbori odata cu masina si la aterizare nu mai ai arcuri.

    RăspundețiȘtergere
  41. salut felicitari pt site si pt tutorialele tale .am si eu un logan din 2005 are 380.000 de km trage si fuge de rupe pamantu de curand mi am luat niste jante cu tot cu cauciucurii 195/50/15 si dupa ce le am montat am avut un soc:)) a ramas foarte mare spatiu intr-e aripa si cauciuc eu am amortizoare bilstein si arcuri normale ce ma sfatuiesti sa fac? sa tai arcurile astea sau sa mai astept si sa imi cumpar arcurii sport?

    RăspundețiȘtergere
  42. cumperi clar arcuri sport, nu taia nimic!

    RăspundețiȘtergere
  43. aha si combinatia asta arcuri sport telescop stoc cum e?

    RăspundețiȘtergere
  44. exact ca la mine, nu as mai pune arcuri stoc vreodata. folosind arcuri sport si telescoape stoc, in timp se uzeaza mai repede telescoapele. eu am facut 83.000km cu primul set de telescoape

    RăspundețiȘtergere
  45. sti cumva dak imi pot scoate sonda lamda si sa merg fara? k as vrea sa dau catalizatoru jos

    RăspundețiȘtergere
  46. iti apare eroare in bord, creste consumul. ca sa scoti catalizatorul trebuie sa modifici si softul

    RăspundețiȘtergere
  47. am amortizoare si arcuri stock si as vrea s-o cobor putin. dak ii tai pentru inceput doar o jumatate de spira si pe fata si pe spate e vreo problema??ms

    RăspundețiȘtergere
  48. daca vrei sa muncesti de 2 ori, da, taie cate jumatate de spira :)

    RăspundețiȘtergere
  49. VAMPY:Am facut si eu modificarea asta in primul rand a scazut garda la sol....si in al doilea rand masina este mai rigida.... parca in curbe aluneca.spatele... inpresia mea...

    RăspundețiȘtergere
  50. salut ! am o intrebare, scurt si la obiect, parerea ta, merita sau nu ?
    http://piese-auto.anunturi-auto.4tuning.ro/suspensii-tuning/arcuri/arcuri-weitec-pt-logan-10816457.html
    pretul mi se pare dubios de mic... eibach sunt la 710 lei... si nu prea e diferenta intre ele din cate am citit...
    KEEP UP THE GOOD WORK ! foarte utile tutorialele tale, RESPECT !

    RăspundețiȘtergere
  51. personal n-am testat weitec, dar stiu cel putin 2 persoane care s-au plans de ele. ca si aspect al masinii sunt ok, ca si functionalitate nu prea'si fac treaba.
    eu as lua tot eibach, sunt maisoft, am stabilitate, deci isi fac treaba cum trebuie

    RăspundețiȘtergere
  52. multumesc frumos de ajutor, si eu tot cam asa socotisem... chiar daca-s mai scumpe...
    bafta !

    RăspundețiȘtergere
  53. salut cris auzii am o intrebare am taiat si eu cate o spira fata-spate dar a vrea sa o las si mai jos un pic as putea sa mai tai macar jumate si fata si spate? pe spate as putea sa reasez arcul dar pe fata mai cade bine dak mai ntai juma de spira? msss frm felicitari pt site

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. a taiat cineva din Timisoara inca jumate de spira si cand trecea peste un bumpspeed, ii sareau de la loc. a fost nevoit sa le prinda cu bride de suportul de pe telescop

      Ștergere
    2. aha deci mai merge doar sa nu sar cu ea k gheorghe.....si sti cumva cam cat se mai lasa de la juma de spira? mss frm

      Ștergere
    3. sunt cosmin scz

      Ștergere
    4. cu ceva mm, nu stiu exact, dar zici ca ai suspensie sport pe masina. deci chiar se lasa bine de tot :)

      Ștergere
  54. si dak mai tai jumate de spira mai cade bine acolo pe taler?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu, o sa se miste de pe pozitie la gropi/denivelari

      Ștergere
  55. ceau am auzit ca se poate lasa masina mai jos fara sa tai din arc la un renault laguna 1995 e posibil?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da se poate cam 8 cm ... dai drumu la aer din roti

      Ștergere
  56. salut cristi .te apreciez mult de tot esti super tare.vreau sa te intreb de arcuri. am un logan din 2007 stock. arcuri+amortizoare stock. vreau daor sa tai din arcuri o spira. trebuie sa schimb si amortizoarele sau le pot lasa tot pe astea? si mai trebuie sa mai fac ceva retusuri sau dct le tai si le pun la loc?multumesc frumos

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ti-am mai raspuns odata acum cateva minute. nu e neaparat sa schimbi telescoapele.
      daca tai din arc, sigur nu mai intra pe pozitie. si daca mai trebuie s afaci retusuri, spuneam in tutorial ca trebuie.

      Ștergere
  57. Salut Cris,vreau si eu sa tai din arcuri pe masina am arcurile si telescoapele stock si azi cand mam dus sa masor cat este de la pamant pana la bara cum ai masurat tu eu am ramas surprins eu am doar 66 de cm nu 70 ce zici mai merita sa tai o spira nu va fi prea jos daca mai coboara vreo 3 centimetr ca atunci vcor fi 7 cm coborati la mine si in fata am tot 66 cum a avut aceasta masina.

    Ce zici merita sa mai tai nu imi va freca roata ceva daca pun portbagajul plin si vreo 5 persoane in masina?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. insemna ca arcurile stoc chiar sunt uzate. si daca nu mai arcuri deloc, tot nu atinge niciunde.

      Ștergere
  58. e sigura chestia asta cu taiatu arcurilor k mie sa nu patesc ceva k de felu meu ii cam dau blana la masina :)...si dupa sa nu caut arcu pe drum :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca conduci sportiv nu e bai, dardaca treci in viteza peste ceva gropi fi sigur ca le pierzi :)

      Ștergere
  59. Salut Cris,
    Am un logan 2005 si as vrea sa imi recomanzi niste amortizoare de oras, nu imi plac deloc cele sport. vreau ceva cu care sa nu simt gropile( sunt din Buc si aici gropile sunt ca mustele).
    Multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
  60. Salut Cris,
    Am un logan 2005 si as vrea sa imi recomanzi niste amortizoare de oras, nu imi plac deloc cele sport. vreau ceva cu care sa nu simt gropile( sunt din Buc si aici gropile sunt ca mustele).
    Multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Telescoape cu ulei. Cele pe gaz sunt mai rigide

      Ștergere
  61. cum ai strans partea de sus a a arcului?

    RăspundețiȘtergere
  62. Răspunsuri
    1. doar prin presare le-am adus la dimensiunea dorita, n-am incalzit nimic

      Ștergere
  63. Salut Cristi as vrea sa cobor si eu putin golanul dar..sincer imi este cam frica , dupa taierea arcurilor masina nu are de suferit? si aici ma refer la stabilitate. stiu ca, cu cat garda este mai joasa cu atat masina este mai stabila dar totusi..arcurile sunt stock si taiate..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai trebuie sa sacrifici ceva, ori bani pentru arcuri sport ok, ori... "altceva".
      eu n-am arcuri taiate si nu stiu ce sa-ti spun pe partea asta, cat e de ok sau nu. ce-ti pot spune e ca masina din acest tutorial s-a dat la rally cu arcurile taiate si a scos timp bun, totul a decurs conform :)
      din spusele altora care si-au taiat din arcuri, pare ca totul este ok dupa taierea lor.

      Ștergere
  64. Asta cu taiatu arcurilor chiar este o mare tiganie si ft periculoasa stiu pe cineva care a taiat si de pe fata ia ajuns in anvelopa nui greu de ghicit urmarile cine vrea sa isi puna o suspensie sport special gandita sa functioneze ca atare si care nu modifica doar stabilitatea masini ,nimic altceva eventual reduce durata de viata a altor elemente de directie etc

    RăspundețiȘtergere
  65. Cineva mi-a zis ca data tai din arcurile spate ai sanse sa le pierzi pe drum dar nu l-am crezut. :)))

    RăspundețiȘtergere
  66. cea mai mare prostie sa faci teste fara sa ai macar habar de urmari doar dak te tine bugetul sa faci ceva cat mai .

    RăspundețiȘtergere
  67. ca sa fie masina stabila trebuie sa fie suspensia tare, nu neaparat scurta. nu garda la sol imbunatateste stabilitatea, ci duritatea arcului o face. ca exemplu, uitati-va la dubele de marfa (care bineinteles au suspensii tari) cand sunt goale sa vedeti cat de tare intra in viraje si nu au pic de ruliu; si sunt foarte inalte.
    taindu-i arcul vei avea tot suspensie moale, deci canci stabilitate, si garda la sol mica neutila absolut deloc. vei ramane suspendat pe borduri cum a facut un vecin de-al meu cu un bmw "tunat", a trebuit sa-l taram cu tractorul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. dubele de marfa au foi de arc din cate stiu eu :D

      Ștergere
    2. da, nu conteaza ce are, ideea e ca suspensia propriu zisa e tare. adica daca misti masina nu se lasa de o parte si de alta, nu are ruliu cum are o masina cu suspensie comfortabila, nu conteaza solutia aleasa, poate sa aiba si bara de torsiune, tot suspensie e, ideea e ca orice ar fi acolo tre sa fie tare sa tina masina pe pozitie sa nu dea voie sa se incline la curbe, acum intelegi?

      Ștergere
    3. deci concluzia e ca poti sa ii pui masinii niste arcuri sport(adica mult mai rigide) la fel de lungi ca cele stock si masina va deveni mai stabila, necontand asa de mult garda la sol cat duritatea arcului dupa cum am zis de zece ori. dar nu gasesti asemenea arcuri.

      Ștergere
  68. Saracul Vali :)) De cate ori o picat arurile spate cand o ridicat masina . Oare i-a venit mintea la cap ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. dupa razboi multi viteji se arata, sa nu-mi spui ca nu ti-a trecut si tie prin cap sa tai din ele:))

      Ștergere
    2. clar i-a trecut si lui prin minte, doar e matu :D

      Ștergere
  69. tutorial vopsire usi in culoarea croseriei?:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. adica vopsire manere usi:))

      Ștergere
    2. le am in garaj de mai bine de un an, doar sa le montez. ai tutorial cum sa dai jos manerul, pentru vopsire mergi la un vopsitor :)

      Ștergere
  70. Cris iti poti pune folie si la manerele exterioare ale usilor , acolo se zgarie vopseaua

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ai vrut sa spui sub manerele de la usi. prea tarziu, deja e praf vopseaua acolo

      Ștergere
  71. mai ramane un singur lucru important de facut la logan, adica sa o faceti 4 X 4 , ar fi cea mai tare chestie

    RăspundețiȘtergere
  72. Salut, m-ar interesa si pe mine daca ai un tutorial cu curatarea filtrului si pompei de benzina !

    RăspundețiȘtergere
  73. ce naspa..nu te-ai gandit sa le faci vreodata ? sunt foarte utile :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu am diesel :))
      daca mi se iveste de facut vre-un tutorial, sigur fac

      Ștergere
  74. salut cristi,am acoperit si eu buza portbagajului cu un capitonaj,datorita faptului ca se mai zgaria vopseaua cand mai luam bagaje dintr acesta,ce vroiam sa te intreb,vazusem ca pe interior sunt doua orificii in tabla neacoperite,ai idee acoperindu le creez vreo problema?ma gandesc nu ca ar fi pt scuregerea apei,poate mai degraba a condensului,tabla acolo este pe verticala dar totusi cei de la dacia oare de ce nu au pus un dop precum la alte orificii?ps am observat si la logan 2 acele orificii in tabla neacoperite

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu-mi aduc aminte sa fi vazut gauri pe acolo. eu oricum am pus aceiasi mocheta de vreo 3 ani

      Ștergere
  75. Cris, la cat timp se stinge martorul OBD dupa punerea contactului?
    La mine ramane aprins pana in momentul in care ii dau cheie. Sa fie vreo buba pe undeva?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. foarte putin dupa ce se stinge cel de la bujii. sa zic un 5-8 secunde. ma indoiesc ca ar fi vreo buba

      Ștergere
  76. un video venit chiar la fix, saptamana asta chiar vroiam sa tau din arcuri, eram hotorat, sa cobor masina ceva mai jos, asa o sa stau cuminte si o sa incerc sa caut ceva acuri sport ce ar potrivi pe solenza, mii de multumiri, chiar aveam nevoie de niste sfaturi sa tau sau sa nu tau, eram intr-o asa mare dilema. Multa sanatate

    RăspundețiȘtergere
  77. Salut ! Nici eu nu sunt de acord cu taierea arcurilor in schimb am gasit niste arcuri sport Eibach care coboara garda la sol cu 35 mm fata/spate si care se pot monta pe amortizoarele stock ale masini . As vrea sa stiu daca aceste arcuri chiar nu dauneaza amortizoarelor ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. iti garantez eu ca dauneaza. la mine pe masina au aproape 90.000km pe spate in aceasta combinatie si pe fata le-am schimbat dupa 50.000km. sa nu intelegi gresit, amortizoarele pe fata le-am schimbat dupa 73.000km, 50.000km fiind combinate eibach cu amortizoare stoc. am pus monroe tot stoc la aceleasi arcuri eibach si am 112.000km

      Ștergere
  78. cristi, nu-ti pui husa d-aia la radiator, ca sa se mntina temperatura optima acum ca a dat frigul? eu am pe benzina si tot mi se incalzeste foarte greu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma gandeam sa tiganesc ceva pe acolo. problema e ca vreau sa fac ceva foarte usor de pus si dat jos, dar in special sa fie estetic, altfel nu ma mai joc :)

      Ștergere
    2. estetic da, exista o husa speciala din cate stiu, nu e neaparat necesara, dar e misto ca nu mai astepti asa mult pana se incalzste motorul in caz ca vrei s-o calci tare.

      Ștergere
    3. interesant, la benzinar am vazut ca nu dureaza mai mult de 10 min si apar 2 liniute la temp, iarna...probabil ai altfel de termostat

      Ștergere
    4. motoarele diesel din principiul de functionare se incalzesc mult mmai greu ca un motor pe benzina. din cauza asta eu pe logan am rezistenta electrica si primesc caldura dupa 1-2 minute, chiar daca motorul inca este rece

      Ștergere
  79. Salut Cris,am si eu o intrebare,Ce motorizare imi recomanzi la un logan Benzina ca raport consum performanta???Tin sa mentionez ca am avut diesel, si am vazut ce inseamna injectoare, si problemele,,

    Ti-am pus aceasta intrebare deoarece am vazut ca ai avut pe mana ta multe motorizari de la logan.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1.6 16v, macar sa simti ca trage, avandin vedere ca ai avut dci. urmat de un 1.6mpi sau 1.4mpi pe care sa pui instalatie GPL, asa ajungand la un consum echivalent financiar cu un dci

      Ștergere
  80. cum sa fii asa tembelsa te joci cu suspensile masiniii x_X :))) amicul tau e cam nebun daca s-a riscat sa conduca masina aia pe drum cu suspensile varza ... :))

    RăspundețiȘtergere
  81. Salut.cum se numeste chestia din josu barei dupa spate neagra ? :D

    RăspundețiȘtergere
  82. Salut , am incercat sa desfac surubul de la amortizorul spate , nu am reusit , am folosit si un spay degripant dar degeaba , vreo solutie ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. insisti, nu exista sa nu se slabeasca. se aplica soc cu ciocanul, dar nu direct pe surub penca-i strici capul si nu mai intra cheia.
      se incalzeste putin cu autogen si isi da drumul.

      Ștergere