Test distanța frânare Logan fără ABS

În urma trimiterii a 3 email-uri către vocea clientului am primit si raspunsuri:
1)"Referitor la întrebarea dumneavoastră, vă comunicăm faptul că nu deținem informația solicitată."

2)"Urmare a mesajului dumneavoastră din data de 06.09.2007, dorim să vă comunicăm că informațiile solicitate sunt confidențiale, acestea sunt oferite de către producătorul Dacia numai instituțiilor abilitate pentru omologarea vehiculelor."
La mailul cu numarul 3 nu mi se raspunde din păcate ceea ce ma împins să fac eu acest test.

3)"Buna ziua Domnule Streulea,

Urmare a mesajelor dumneavoastra, prin care reveniti asupra catorva aspecte in legatura cu autoturismul pe care-l detineti, va transmitem pozitia Automobile Dacia:

Toate informatiile necesare si suficiente pentru o buna utilizare si intretinere a vehiculelor Dacia Logan pe care Automobile Dacia SA le pune la dispozitia clientilor nostri le regasiti si dumneavoastra in documentele care v-au fost inmanate la livrarea autoturismului: Carnetul de Intretinere, Carnetul de Garantie si Instructiunile de Utilizare.

In plus fata de cele comunicate anterior, va asiguram ca selectarea pneurilor pentru gama de vehicule Dacia Logan s-a facut pe baza unui ansamblu de prioritati (confort, directie, tinuta de drum, distanta de franare).

Dezvoltarea unui pneu pentru un vehicul incepe din faza de proiect unde se stabileste tipodimensiunea astfel incat aceasta sa fie compatibila cu roata ( geometric ) conform ETRTO ( The European Tyre and Rim Technical Organisation ) si cu vehicului conform definitiei tehnice: indice de sarcina, cod de viteza.

Pe langa aceste criterii urmeaza dezvoltarea propriu-zisa a pneului pentru compatibilitate cu vehiculul pe care urmeaza sa-l echipeze.

Furnizorul de pneuri impreuna cu producatorul stabilesc caracteristicile dinamice : aderenta longitudinala, rezistenta la rulare, rigiditate, caracteristici de uniformitate ( dezechilibru, forte radiale si laterale, conicitate ), presiune si se determina valorile optime pentru vehicul, pneul avand o anumita reteta de amestec de cauciuc, duritate, densitate, profil.

Pneurile care echipeaza Dacia LOGAN au fost dezvoltate de catre specialistii Renault si specialistii furnizorului de anvelope pentru a indeplini caracteristicile mentionate.

Va informam de asemenea ca testele pentru determinarea distantei/spatiului de franare nu se efectueaza in conditiile descrise de dumneavoastra, ci in conditiile utilizarii la maxim a aderentei dintre pneuri si sol; acest fapt nu este influentat de prezenta sistemului ABS.

Va asiguram ca valorile impuse sunt respectate de vehiculele LOGAN cu marja suficient de mare."

19 comentarii:

  1. e foarte util filmuletul, ati putea spune ce anvelope folositi si cat sunt de uzate?

    RăspundețiȘtergere
  2. cam tarziu raspund, prea tarziu dar cine stie.
    daca-mi aduc bine aminte, aveam aproximativ 20.000km rulate cu ele.
    erau good year eagle f1 205/55/16

    acum am 205/55/16 continental premium contact si aproximativ 20.000km rulate :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. iti pot da o idee?un cruise control....cred ca ar incanta pe foarte multi de pe aici uite aici http://www.comfortauto.ro/home.html?page=shop.browse&category_id=1 multa bafta in continuare

      Ștergere
    2. sau poate nu....:))...acum am vazut preturile scuze...ca sa iti scoti banii pe el ar trebuii sa mergi in jur de 100 000 km poate chiar mai mult sa economisesti combustibilul ...in fine:)

      Ștergere
    3. are colegul pe masina montat, cel cu 900+, e bestial. dar vorba ta, bagi pula'n ei bani :))

      Ștergere
  3. daca la 205 a fost distanta asta...ma intreb cat e la 175 sau 185 distanta :)) si mai ales cu cauciucurile lor debica sau mai nou america :))

    RăspundețiȘtergere
  4. da, cu cauciucuri slab calitative si partea de frecare cu asfaltul mica, distanta de oprire creste semnificativ

    RăspundețiȘtergere
  5. Bine macar ca din 2008 incoa ABS-ul este obligatoriu pe masinile noi ...

    RăspundețiȘtergere
  6. Din cate stiu eu, incercarea la franare, daca nu are abs, se face fara blocarea rotilor (cazul 2) de un pilot experimentat (cobai). Asa ca degeaba ai apelat la VC pentru ca si daca ti-ar fi spus, valorile ar fi trebuit sa fie apropiate (cu un mic plus de performanta la echiparea cu abs). Din pacate, in viata reala nu ai cum sa controlezi franarea la un obstacol iminent.

    RăspundețiȘtergere
  7. cum imi dau seama daca am abs pe logan din2005

    RăspundețiȘtergere
  8. franezi brusc de pe la 50km/h. daca ai ABS iti tremura pedala, daca nu ai o sa-ti scartie urat rotile :)
    vezi ce simplu e? :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Mai simplu,
    ai in bord un martor numit ABS. Daca isi face testu cand pui contactul inseamna ca il ai.
    Daca iti sta aprins tot timpu inseamna ca il ai dar nu iti merge :)

    RăspundețiȘtergere
  10. http://www.youtube.com/watch?v=jmFbggFeTpw&feature=feedrec_grec_index

    RăspundețiȘtergere
  11. de la ce viteza ai inceput sa franezi? mersi

    RăspundețiȘtergere
  12. dupa cum scrie pe film in primele 6 secunde, 100km/h pe ceas :)

    RăspundețiȘtergere
  13. In concluzie...se merita ABS-ul?Eu am Logan ABS Plus din 2007 si mai degraba ma deranjeaza ABS-ul asta daca franez brusc..masina se tot duce.Se poate decupla prin scoaterea sigurantei de la panoul din bord?Are vreun impact negativ daca il decuplez de exemplu pe timp de vara?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. iti apare eroare in bord daca scoti siguranta si ma indoiesc ca frana va fi la fel de eficienta.
      cu ABS clar este mai bine, ai directie in caz de franare brusca

      Ștergere
  14. CRISTI crezi ca un ABS FOLOSESTE si te opreste in distanta scurta ? in unele cazuri da dar in altele nuprea, la viteza de 70 km/h sa te opresti in 6 m din locul unde putea avea loc impactul aia nu prea ii ok. Si eu la o viteza de 120km/h mam oprit in 7m inainte de impact cu un Logan fara ABS, FRANA CONSTA IN CUM DOZEZI PEDALA DE FRANA,

    RăspundețiȘtergere