Montat voltmetru

De mult tot zic ca o sa pun un voltmetru pe masina, ca sa fie acolo, rau oricum nu face.
Am comandat de pe aliexpress/ebay acum mult timp in urma si tocmai i-a venit randul sa-l montez. La cei vreo 15lei cat a costat, merita fiecare banut.
In final a ramas legat la plus continuu. Si casa va fie mai usor, firele de culoare rosu au plus continuu iar firele de culoare galbem au plus dupa contact. 



Si cum maestral a adus in discutie faptul ca un voltmetru legat direct pe baterie arata un voltaj mai mare ca si cel legat undeva pe instalatia electrica, ba mai mult, ati sarit o gramada cu gura pe mine ca legarea voltmetrului imi consuma bateria si asta dauneaza sau ca o sa ma trezesc a doua zi cu bateria descarcata din cauza lui, a aparut si aceasta filmare.
Confirm ca voltajul afisat este mai mare daca se leaga direct pe baterie fata de un voltmetru legat undeva pe instalatia masinii.
Stati linistiti ca acest voltmetru este egal cu zero la consumul de curent din baterie. Dupa cum greseam in calcule(grea matematica uneori) si am corectat ulterior printr-un text afisat pe filmare, o baterie de 75Ah este consumata de acest voltmetru in vreo 4 ani si cateva luni, deci...


Vasile din Constanta mi-a spus ca voltajul de pe baterie difera mult de voltajul de pe instalatia electrica, m-a pus pe ganduri si am testat. Asta a iesit:

Becuri cu led H4 9600 lumeni 6000k

Multumiri lui Razvy ca a pus la bataie aceste becuri pentru test.
Sincer sa fiu, desi titlul anuntului suna asa "2X 90W 9600LM White LED", ma indoiesc ca sunt de 9600 lumeni pe bucata, precis sunt 4800 lumeni bucata, testele confirma acest lucru.
Oricum, este primul bec cu led care se monteaza usor pe Logan, fara prea multe batai de cap.
Sunt cumparate de pe ebay.
Bun, as putea spune ca sunt putin dezamagit, aveam asteptari mult mai mari de la ele...


Avand in vedere ca faza lunga se aprinde individual de faza scurta, nu ambele faze simultan ca la alte becuri cu led, nu este senzatie lumina pe faza lunga. Probabil acesta a fost compromisul pentru a putea pune un radiator de dimensiuni mai mici.
Acum il avem si pe Seba la teste, a vazut comentariile contradictorii legat de lumina de la leduri care orbeste si s-a oferit sa testeze live diferenta, direct pe retina lui

Lumini ambientale in oglinzile exterioare si fete de usi

Am vazut pe masina lui Alex cum arata iluminarea si desi mi-a tras cu ochiul, nu prea eram hotarat sa fac modificarea si la mine. Nu l-ati cunoscut pe Alex, are el un stil aparte si reuseste sa te convinga :)).
Pachetul se poate achizitiona in trei variante:
- lumini doar in oglinzi
- lumini doar in fete de usi
- lumini in oglinzi si fete de usi
Daca tot tragi instalatia electrica pana in usi, trebuie sa fi fraier sa nu pui si in oglinzi si fetele de usi. Montajul in sine nu este greu de realizat, cere putin timp liber si rabdare.
Si se poate comanda de pe www.rdagroup.ro care este picat in acest moment, dar isi revine el luna asta si o sa aveti acolo maimulte detalii tehnice despre leduri, ce contine pachetul in detaliu, mai ales pretul pe fiecare varianta in parte.
De precizat ca desi pachetul vine personalizat pentru montajul pe Logan/Sandero/Duster, se poate personaliza foarte usor si pentru alte modele de masini, kitul in sine nefiind deloc complex.

Bun, ca sa fie mai usor de urmarit, am impartit filmarea in 4 parti:
1. Demontarea fetelor de usi si a oglinzilor


2. Pozitionarea ledului pe carcasa oglinzii


3. Pozitionarea ledului pe fata de usa


4. Legarea instalatiei electrice si bineinteles, mult asteptatul test, sa vad si eu ce ***** am facut :)


A meritat, pana si sotiei ii place.

Schimbat bucse punte

Cum nu am auzit nicio bataie in spate, ceva acolo sa-mi atraga atentia ca ar trebui sa intervin, sa schimb ceva, nu am avut motiv sa-mi fac probleme. Cand Ioji mi-a aratat cum s-a dezlipit cauciucul de pe bucsa metalica, era clar ca cei putin peste 11 ani si-au pus amprenta pe ele. Pot sa adaug si faptul ca am ajutat considerabil cand am folosit frana de mana(a se citi abuzat).
Totul este relativ usor de facut, asta pana la introducerea noii bucse in punte, fara o presa adecvata ramai amanet langa masina si nu prea ai ce sa-i faci.
Bucsele sunt achizitionate de la WST Auto de pe Str. Sfintii Apostoli Petru si Pavel, fostul Borzesti. pretul e undeva pe la 70lei bucata. Nu ca ar conta, am scris doar ca sa nu mai fiu intrebat.


Montat eleron pe luneta Logan 2

Dupa ce am montat cu succes Eleron luneta pe masina mea, a aparut o cerere mare pentru acest eleron si pentru Logan 2.
Montajul se face foarte usor din cauza curburii eleronului. Nu trebuie neaparat sa puneti folie, lipirea eleronului se poate face direct pe luneta. Daca folositi silicon negru, nu o sa fie vizibil din interior.
Denis vinde acest eleron la pretul de 120lei, plus taxele de transport. Il contactati pe Facebook sau la numarul telefon 0724.241.071.
Folia, o puteti cumpara de la userul alexyno de pe okazii sau la adresa de mail office@stickere.info.

Inlocuit, reconditionat macara geam fata

Dupa mult timp de chin, n-am mai suportat si m-am hotarat sa rezolv problema functionarii greoaie, in special la coborarea geamului. Acel deflector de aer ajuta si el destul de mult la nefunctionarea corespunzatoare, motiv pentru care m-am hotarat sa le dau jos pe timp de iarna.
In final am pus macaraua cumparata din dezmembrari(150lei perechea), doar din cauza ca functiona mult mai bine.

Imobilizat ansamblu manete volan

Precis v-ati lovit si voi de aceasta problema care este destul de enervanta. Prima data am pus o tura de banda izolatoare si dupa 2-3 incercari de a introduce volanul fara sa o imping la baza coloanei, am reusit. A si tinut o vreme, pana am dat prima data volanul jos cand a trebuit sa reiau manevra. Sincer, enervanta situatia.
Asta pana s-a scapat Ioji si mi-a zis cum a facut pe masina lui. Atat mi-a trebuit, ideea iar acum stiti si voi :)