Am anulat valva EGR

Stiam ca EGR-ul recircula gazele arse pentru a scoate normele euro, dar ideea de a baga in admisie acea mizerie, efectiv ma ingrozeste. Daca am acele depuneri pe interiorul corpului EGR si pe teava de admisie aer, imaginati-va ce este in interiorul motorului, partile unde noi, muritorii de rand, nu ajungem sa curatam.
L-am contactat pe dealerul www.obdtuning.ro din Timisoara ca sa-mi modifice softul, anuland functionarea EGR-ului. Anularea a fost un succes iar acest lucru se poate vedea pe filmare, lipsa totala de depuneri in corpul EGR si teava admisie aer.
Singurul dezavantaj fiind consumul putin crescut cand este motorul rece. Ca sa explic exact ce insemna acest consum crescut. Pana se incalzeste motorul, 4-5-7km, am observat un consum crescut cu 0.8%. Dar dupa ce s-a incalzit motorul, consumul ajunge la normal iar media este prea putin afectata, undeva la 0,4%.
Dar daca te controlezi putin si nu o calci cand este motorul rece, media de consum nu ar trebui sa urce cu mai mult de 0,2%.
Pe timp de vara n-am observat nicio diferenta de consum.
Posibil sa fie efectul placebo, sau nu, dar parca trage mai bine dupa ce am oprit EGR-ul iar asta pare a avea logica deoarece ii dai aer curat, fara mizerii.
Un mare plus la treaba asta cu opritul EGR-ului este uzura motorului, ii prelungesti bine de tot viata. In timp, acea mizerie se depune pe capul pistonului, se aduna si la un moment dat o sa frece pe camasa iar asta este deja grav.
Asa, era sa uit, o sa-mi scoateti ochii ca acum o sa poluez mai mult. Asa e, dar daca stau bine sa ma gandesc, e o nimica toata pe langa milioanele de motoare din familia VW...
Si era din nou sa uit, o sa ma intrebati cat am platit... ei bine, n-am platit nimic si nu stiu cat costa aceasta modificare. Dar ii puteti contacta pe baietii de la OBDtuning si va lamuresc ei.



Salut, sunt Eduard, iti pot spune urmatoarele lucruri pentru care exista EGR in motorul tau. Tu crezi ca este o piesa in plus? NImic mai eronat. Este adevarat faptul ca egr ul are rolul de a scadea noxele. Printre altele. Daca scad noxele inseamna ca iti va proteja catalizatorul mai mult timp. Da, iarna motorul, prin recircularea gazelor calde , se va incalzi mai repede. Iti mai pot spune ca egr-ul intra in functiune atunci cand nu mai apesi pedala de acceleratie, evident acest fapt ajuta si turbina sa se descarce de presiunea remanenta in galerie. Recircularea gazelor arse inseamna si controlul temperaturii motorului, atat la turatii mari cat si in turatie constanta (mers regulat). Ce inseamna asta? Atunci cand introduci gaze (sarace in oxigen) in motor scazi arderea si implicit scazi si temperatura motorului. Trebuie sa stii ca motorul diesel functioneaza in regim inchis , nefiind un motor aspirat, aceasta insemnand ca toate accesoriile sale trebuiesc folosite la maxim: egr, debimetru, senzori de volum, de temperatura, etc. Orice disfunctie a acestora creeaza functionarea motorului in afara parametrilor. Acestea sunt cateva dintre principiile functionarii egr-ului. Cu respect, Eduard.

Cateva poze primite de la Cristi, cam asa poate arata un EGR care nu este curatat, aerul facandu-si cu greu loc pe acolo.


Si daca aveti impresia ca doar EGR-ul si acea teava este afectata de depuneri, iata si partea a doua de poze unde sunt prezentate supapele si chiulasa, te apuca groaza...


Au trecut 3 ani si am fost intrebat de cineva cum se prezinta motorul dupa aceasta modificare. Exact cum trebuia sa fie, fara niciun fel de probleme, ba chiar foarte curata admisia de aer, upa cum se vede in filmare.