Curatat actuatorul de la usa

Proprietarul masinii nu are optiunea de a schimba respectivul actuator, sunt foarte greu de gasit aceste actuatoare principale cu 5 fire. Asa ca mi-am fortat norocul incercand sa-l curat, poate, poate rezolv problema.
Curatarea am facut-o la inceputul lunii octombrie 2014 si este functional chiar si acum, la mijlocul lunii martie 2015. Update 18 martie 2020, actuatorul este in continuare functional.
Sunt convins ca se poate aplica cu succes aceasta metoda si la actuatoarele clasice cu doua fire.



Catalin: un coleg de munca a avut ceva probleme de functionare cu respectivul actuator si ne-am apucat de treaba. In primul rand, carcasa am reusit sa o desfac/declipsez dupa ce l-am incalzit usor cu un heat gun. Are un fel de sudura plastica si ceva prinderi tip clips. Interiorul se vede in pozele atasate ca este identic cu unul normal, cu doua fire, singura diferenta fiind contactorul dublu care da comanda de descuiat/incuiat, atunci cand incui/descui masina cu cheia in yala.
In al 2-lea rand, functionarea defectuasa, zic eu ca se datoareaza motorasului electric in sine. In momentul cand l-am demontat de pe masina colegului, l-am alimentat la o sursa de 12v 22oo mAh. Lucra, dar foarte greoi, cu o forta insuficienta sa actioneze parghia sistemului de inchidere.
Din punct de vedere mecanic, doar am curatat interiorul cu alcool tehnic, am aplicat vaselina siliconica pe angrenaje. motorasul electric, l-am scos din tot ansamblul si l-am alimentat separat. L-am lasat sa mearga in gol vreo 2 minute, dupa care prin gurile de aerisire, am aplicat spray de curatat contacte electrice. A inceput sa curga foarta multa mizerie.
Concluzia mea, motorasul electric nu efectuaza o tura completa (360 grade), datorita angrenajului cu roti dintate. cred ca jumatate de rotatie a axului motorului, este suficienta pt a extinde/comprima tija acestuia. Drept urmare, colectorul rotorului, prezinta o uzura inegala, valabil si pt. periile colectoare.
Dupa curatare si mers in gol vreo 2-3 minute, motorasul a revenit la normal. am pus la loc tot ansamblul, iar carcasa actuatorului, dupa degresare cu alcool tehnic, s-a lipit folosind un adeziv tip LOCTITE (are rezultate mai bune decat superglue-ul clasic).
Am alimentat iar actuatorul la 12 volti, de data asta avea semnificativ mai multa forta in actionarea tijei de comanda. L-am montat pe masina, totul a revenit la normal. am atasat si cateva poze cu respectivul actuator.