Schimbat burduf planetara exterior, partea stanga, 1.5 dci

Inainte de toate, trebuie sa precizez ca aceasta manevra este posibila doar la loganul 1.5dci, benzinarele au alt model de planetara!
M-am trezit cu pete de vaselina pe carenajul rotii, m-am uitat pe brat si se vedeau stropi de vaselina, deci clar doar de la burduf planetara poate fi. Am achizitionat burduful si dupa 2 saptamani am gasit timpul necesar sa ma apuc de treaba. Acel burduf s-a dovedit a nu fi ceea ce imi trebuia, asa ca am folosit un burduf universal care nu prea statea bine pe pozitie din cauza constructiei.
Ma asteptam sa fie mai usor, nestiind efectiv de ce o ma lovesc in timpul schimbarii. Dupa cum se vede in film, m-am lovit de de mi-au ramas vanatai :)


Update decembrie 2012: asa arata burduful dupa doua luni, totul este pe pozitie, burduful nu s-a deformat si nu se vad pierderi de vaselina pe capul de planetara, ci doar foarte putina vaselina scursa pe planetara, nesemnificativ.


Update 17 septembrie 2013: dupa aproape un an de cand am montat acest burduf, unde am pus colierul din tr-un soarec de plastic a tot iesit asa cate putina vaselina si se vede ca este putin adunata. Din punctul meu de vedere este total nesemnificativ. sa nu fiti indusi in eroare de faptul ca este totul umed pe acolo, a plouat afara :)


Update 8 februarie 2014


Alin C.: In poze ai un burduf pe care am dat 40-50 RON si semana foarte mult cu originalul(si la forma si la material). A tinut o saptamana, dupa care s-a torsionat si s-a spart, dupa cum se vede in poze. Mai bine luam original de prima data. Am dat jos planetara cu totul deoarece se lucreaza mai usor pe o masa de lucru. Tu ai planetara la care se poate scoate capul de planetara, diferenta vizibila este exact grosimea planetarei care este mai subtire in partea capului de planetara. Cei care au planetara groasa, cum este in poze, nu mai pot scoate capul de planetara si operatiunea trebuie facuta doar daca dai jos planetara. Din acest motiv la tine nu s-a potrivit acel burduf, era pentru planetara groasa.
Cel mai sfant este sa scoti uleiul din cutie. E foarte usor. (daca ai cheie pt busonul de golire. Eu il dau jos de fiecare data. DE CE? Cu ocazia asta vad si nivelul la ulei. SAU poti sa il schimbi cu ocazia asta... daca ai 100-150.000 km. Mi s-a intamplat sa gasesc mai putin ulei decat trebuie in cutie, ceea ce e grav, de mai multe ori. Pierdeam ulei foarte putin, nu se vedea la ochi. In cutie la benzinar trebuie sa fie 3 litri, si daca nu ma insel, si la diesel la fel. 90% cred ca tot 3 litri si la tine. Iar de pus la loc e foarte simplu, intre radiator si motor, sub termostat, pe langa sonda de ulei, e busonul de umplere la cutie. E de plastic (sa nu strangi tare ! ) iei o sticla de cola de 2 litrii, ii pui un furtun in cap, de un metru si cam ca de deget... si il bagi acolo in cutie cam 5 cm. Pui in sticla sus (ca in palnie) cei 3 litrii de ulei, sau putin mai mult... pana incepe sa curga afara (se prelinge pe cutie) atunci e gata. Oricum busonul de umplere e pe la jumatatea cutiei, deci o sa fie bine nivelul (cutia nu trebuie sa fie plina , isi ia ulei prin barbotare.


Asa se scoate rulemntul de catre cutie, folosind un extractor si din acest motiv pot refolosi acel rulment.


Imi pare foarte rau dar nu am facut poza la capul planetarei fara burduf. Nu aveam motiv, doar scoti burduful jos si il pui pe cel nou. DACA e nevoie, si a intrat nisip acolo, dai jos toata vaselina si pui alta. daca il prinzi din timp, si e doar intepat , inseamna ca nu a intrat nisip (forta centrifuga - nu permite sa intre nimic) si doar completezi (o mana de vaselina in burduf.)
Si cateva poze cu sculele folosite, extractorul de rulmenti,o bara de cupru(sa nu bati niciodata direct in planetara) si cheia prelungitoare ca sa scoti mai usor suruburile planetarei de pe cutie.

Pentru extragerea capului de planetare, aceasta este scula ideala.