Span in motorina, din filtrul de motorina

Azi, 17 iunie 2012, am schimbat filtrul de motorina, filtru pe care-l schimb la fiecare 10.000km. Si m-am gandit sa testez cata mizerie gasesc in el. Ma asteptam sa fie particule de mizerie, putina apa si diverse impuritati. Speram sa nu gasesc span, dar cum speranta este cea mai mare curva...
Pompa de injectie produce spanul, span care trece prin injectoare, pe furtunul de retur pana in rezervor si se intoarce pe furtunul de tur pana in filtrul de motorina.



Si ca sa ma mai linistesc, am facut aceiasi verificare la un Logan PH2, 1.5dci 85 cai la care se alimenteaza doar de la Rompetrol. Pot sa zic ca m-am mai linistit
Update februarie 2014
Dupa ce am facut aproximativ 17.000km de cand bag ulei 2T in motorina, eram curios daca mai gasesc span in filtrul de motorina. Eu schimb filtrul la fiecare 10.000km si din nou m-a impins curiozitatea sa vad cum arata interiorul, cat de murdar este elementul filtrant.
Pana la finalul filmarii totul ia o intorsatura neasteptata, se pare ca nu stim nimic si din acel nimic stim foarte putin iar pot doar sa ma bucur :)


Vorba celor de la sector7 "mori de râs", "n-o să-ți vină să crezi", "rămâi prost", "manele 20134".
Cum carcotasii au sustinut ca in noroiul de sub filtru s-ar fi scurs motorina cu span in ea, am testat din inca doua locuri prezenta particulelor metalice in noroi.


Update 26 decembrie 2014
Mi-am zis sa mai decapsez un filtru de motorina sa vad ce gasesc prin el. Avand in vedere ca in ultimii 10.000km de cand l-am schimbat, si-a luat motorina, naftalina, benzina, ulei 2T si mult ulei de floarea soarelui. Rezultatul m-a surprins si pe mine.