Verificat joc la capat de bara

In cele tri filme de mai jos vreau sa va arat cum puteti verifica daca un capat de bara este uzat.
Am achizitionat recent o presa pentru pivoti/cap bara de pe Dacia Shop.ro si eram foarte nerabdator sa o folosesc.
Am gasit si un pacient, asa ca m-am apucat de treaba. Din pacate capatul de bara a facut misto de mine si a iesit fara nici cel mai mic efort, nici n-am apucat sa desfiletez de tot piulita.
Am vrut doar sa va arat cum se verifica daca ai joc in capetele de bara, sperand ca nu o sa ma mai intrebati cum se face aceasta verificare.



Si acum cateva zile cineva mi-a scris pe aici ca nu se verifica corect tinand de roata la ora 9 si ora 3, corect este sa nu miste capatul de bara sus/jos. Si a avut dreptate... sau NU! vezi tutorialul de mai jos.

Revin cu informatii despre testarea acestor capete de bara, asta dupa ce Miki din Serbia mi-a atras atentia cu acest filmulet, cel mai bine vizibil de la secunda 0:40.
Cum este posibil ca un Sandero Stepeway din 2012 cu 8000km la bord, rulati doar pe drumuri bune si cu grija, sa aibe acel joc sus/jos?! Absurd si foarte enervant deoarece eu spuneam ca asa se verifica cel mai bine un joc in capatul de bara. El a verificat la fel in urma vizionarii tutorialului facut de mine. A fost la service si cei de acolo i-au spus ca este normal sa faca asa. Au verificat toate elementele de la directie si totul este conform, ca nou.
Am zis ca eu sunt nebun, m-am dus la masina, dat jos roata, verificat si la mine sunt fixe, nu misca nici copilu'n p**** ma-sii!
Avand in garaj un capat de bara original Dacia de cand am cumparat masina, m-am apucat de teste si asta a iesit.

Concluzia este ca unele capete de bara au acel arc in interior si permit acea miscare sus/jos, chiar daca este nou nout, totul depinde de modul in care este construit acel capat de bara.

Dupa ce-am schimbat capetele de bara de origine cu cele de la Moog, acum aproximativ un an de zile, am facut 11.00km si este praf. Dupa cum se poate vedea, acest capat de bara are lipsa acel arc si la testul cu clestele este foarte solid, din aceasta cauza am banuit ca este defecta bieleta de directie. Da de unde, capatul de bara era praf, si-a dat duhul.


Dupa 17.000km s-a dus si al doilea capat de bara de la Moog, cel de pe dreapta, asta dupa aproximativ un an jumatate de folosire. Dupa cum se poate vedea in filmare, ambele au avut cauciucul fisurat, pe unde a intrat apa, a aparut rugina si inevitabil uzura prematura. Si daca tot aveam putin timp liber, le-am taiat sa vedem ce contine interiorul si pot spune ca nu mi-a placut deloc ce-am vazut acolo.


Dupa 11 luni de cand am schimbat capatul de bara pe stanga cu unul de la TRW, aproximativ 10.000km. Poate sa fie facut si din titan, daca crapa cauciucul si intra apa, praf, la un moment dat tot se strica :(


Si cum vanez de mult timp capete de bara cu arc in interior, tocmai le-am gasit, erau la silviu_79 :D


Dupa 2 ani si 31.000km, capetele de bara Master Sport si-au dat duhul. Au fost montate pe masina socrului si in tot acest timp au fost muncite, el fiind pesacar si asta presupune multe coclauri. Oricum, fata de Moog care m-au tinut aproape 11.000km si doar unul a costat mai mult ca cele doua de la Master Sport, pot spune ca si-au facut treaba de toti banii.


Asa cum spuneam si aici Oare de unde se aude?, in urma sunetului care s-a auzit si pe care l-am "anihilat", a urmat si schimbarea acestio capat de bara TRW. Capat de bara care a tinut aproximativ 30.000km, deci nu e chiar atat de rau.


A venit si randul capatului de bara de origine sa-si de-a duhul. Nu bate, nu are joc, nu scartie, doar burduful crapat. Trist este ca nici nu se poate inlocui cu un alt burduf si nici nu pot sa-l carpesc pe cel existent. Asa ca m-am obisnuit cu ideea, l-am pus inapoi pe masina in acea stare si astept sa-si de-a duhul. Fiind cel de origine cu arc in interior, chiar ma asteptam sa tina mult mai mult. Nici 4 ani si aproape 30.000km...