Pus lumini ceasuri direct pe contact

Cristi mi-a zis la un moment dat ca este foarte simpla aceasta modificare, doua diode, țac pac si gata. Mi-a explicat el ceva si n-am prea inteles. Mi-a trimis cateva poze si tutorial a ala Minut ;)



Si daca tot mi-ati pus o gramada de intrebari, iata si raspunsul


Si cum nu mi-a placut nici mie sa se aprinda martorii prin bord, am facut modificarea corecta ca sa se aprinda doar cadranele atunci cand punem contactul.

140 de comentarii:

  1. Iti dai seama ce costuri suplimentare ar fi insemnat pentru uzinele Dacia sa implementeze STOCK si treaba asta? :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Costuri suplimentare, sedinte de brainstorming, echipe de cercetare/dezvoltare, cantonamente, nesfarsite teste..... nu, pur si simplu nu cred ca se putea. Off asta e ce sa-i faci......

    RăspundețiȘtergere
  3. De unde ai facut rost de ceasuri?? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este doar folia cu textul este de pe Duster, restul e de logan

      Ștergere
  4. Ăsta-i din echipa de cercetare? Hmmm. Spionaj industrial.

    RăspundețiȘtergere
  5. Glumesc Stefan Leu.
    a schimbat leduri-le.

    RăspundețiȘtergere
  6. Când pui poziția de ce se aprind ceilalți martori?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna intrebare ! Nu primim raspuns ?

      Ștergere
    2. probabil pentru ca am facut acea modificare?

      Ștergere
    3. La mine asa se intampla uneori, fara nici o modificare. Adica daca pun contactul se aprind si pozitiile si invers. Intrbarea mea este: oare face scurt cele doua fire??

      Ștergere
    4. cel mai probabil o problema la blocul de lumini.

      Ștergere
  7. Nu vreau sa spuneti ca sunt carcotas, ba din contra, chiar apreciez foarte mult munca lui Cristi. Dar parca ar fi mai ok daca s-ar aprinde ceasurile (poate si butoanele de pe consola) dupa pornirea motorului.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. fiind leduri, nu afecteaza deloc consumul de curent. ca sa se aprinda dupa pornirea motorului, ar trebui un modul care sesizeaza ca motorul este pornit si deja se complica treaba

      Ștergere
    2. La mine se aprind si butoanele de pe consola cand pun contactul si nu am facut nimic diferit fata de turorialul tau :)), care ar fi cauza?

      Ștergere
    3. o fi diferita instalatia electrica :)

      Ștergere
    4. Logan 1.6mpi fabricatie decembrie 2004

      Ștergere
    5. cel mai probabil nu este diferita. insemnand ca ai gresit tu cu ceva :D

      Ștergere
  8. dara cum faci sa se aprinda doar ceasurile si display kilometraj atunci cand deschizi usa?cumva merge alimentat de la plafoniera?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. vinde cosmin un modul care face treaba asta https://www.facebook.com/petra.cosmin.5

      Ștergere
    2. da, de pe circuitul de plafoniera..
      parerea mea!

      Ștergere
  9. Salut Cristi! Te rog sa imi spui ce tip de diode ai folosit. Am vazut doar cifra ”7” pe ele. Sunt pe puteri sau coduri ? Intreb pentru ca ma pricep foarte putin la electronica. Felicitari pentru tutoriale!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nici eu nu ma pricep la electronica. am luat diodele dintr-o sursa de alimentare PC, le-am pus si functioneaza. cert e ca nu trebuie sa fie diode de putere

      Ștergere
    2. Sunt diode redresoare 1N4007. Poti pune orice dioda de la 1N4001 pana la 1N4007.

      Ștergere
  10. Ce se intampla cand aprinzi farurile, se mai reduce intensitatea luminilor din bord sau raman tot timpul la maxim ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu afecteaza deloc..deoarece de asta se face acel strap/punte.......

      Ștergere
  11. Domnilor, vreau sa imi cer scuze, deoarece nu i-am explicat bine lui Cristi cum anume sa faca legaturile la diode......care e pozitia corecta. IMI CER SCUZE....va reveni cu varianta buna.....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Care este pozitia finala a diodelor.Tocmai ce le-am lipit conform tutorialului.

      Ștergere
    2. nu-i bai, revenim cu update :)

      Ștergere
    3. Te rog da-mi un raspuns acum ca stau cu bordul demontat.

      Ștergere
    4. ceva in genul acesta https://lh3.googleusercontent.com/-uDy_s0ba7Q0/VU9Eycva9MI/AAAAAAAAaxE/WP2jIhQ14FM/s614/unnamed.png

      Ștergere
    5. Mai omorat cu dimensiunea pozei. Ce am inteles din ea,de la firul 11 pleaca cele doua diode la cele 2 fire. Da-mi confirmare ca sa ma apuc de treaba. Multumesc :)

      Ștergere
    6. de pe firul 10 duci o dioda la firul 11, cu dunga gri spre 11.
      firul 11 il tai in doua si inserezi dioda cu dunga galbena catre ceasuri

      Ștergere
    7. SI asta ar fi rezolvarea la martorii aprinsi cand pui pozitia,nu?

      Ștergere
    8. asa zic eu, dar n-am timp sa testez :(

      Ștergere
    9. Da, asta e rezolvarea.Multumesc si spor la treaba

      Ștergere
  12. ce-i cu martorul de la airbag aprins?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. spuneam in al doilea film despre ce e vorba :)
      este doar ledul alimentat si atat

      Ștergere
  13. stii cumva firele care alimenteaza ledurile de la ceasuri?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu zic ca am fost suficient de explicit in tutorial, firele 10 si 11.
      firul 10 alimenteaza display-ul, firul 11 alimenteaza ledurile de la ace

      Ștergere
  14. chestia e urmtorea,vreau sa pun un condensator pe ledurile de la ceasuri cand opresc pozitiile sa se stinga usor

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. tre sa pui si o dioda pentru acest lucru...
      dar tine minte ca tre sa experimentezi valoarea condensatorului

      Ștergere
  15. leg un fir la 11,si unul ...
    la masa,dar care o fi si aia

    RăspundețiȘtergere
  16. Cristi de ce ti se aprinde martorul de la injectie dupa ce porneste motorul?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. unde ai vazut tu martorul de injectie aprins in filmarea de mai sus?!

      Ștergere
  17. teoretic ar fi simplu,practic e mult mai greu,nu merge,ai alta idee?

    RăspundețiȘtergere
  18. Curand partea electrica iti va da shut down de la atatea modificari;))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cand stii ce faci si nu doar ceea ce vrei sa iasa, se intampla rar de tot ceea ce ai afirmat.

      Ștergere
  19. In speranta ca se uita si electronisti :) pe aici:

    UNDE AM GRESIT cand mi-am instalat a 2-a plafoniera, ca atunci cand incui masina din telecomanda se aprind ledurile la "ulei" si "usi" si se sting odata cu plafoniera... (chiar si atunci cand aceasta e pe "off")?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. atentie cu acel fir alb de la plafoniera! acel fir alb, devine + cand masina se incuie!
      ce plafoniera ai folosit?

      mare atentie ca la circuitul de plafoniere, firul comun este rosu(+12V)! acela este referinta!
      celelalte doua(negru si alb) sunt firele ce-si schimba starea(prin intrerupere de la buton sau comutat electronic din minus devine plus(albul).

      Ștergere
  20. Nu, sunt din Bistrita :( ... Am folosit plafoniera cu 3 becuri luata de pe forum, la fire cred am facut eu ceva... Ideea e ca si daca scot mufa sau inchid plafoniera, tot asa face!

    Afecteaza si altceva, sau e nesemnificativ curentul ala pentru cateva secunde...?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai daca ai folosit plafoniera originala, cum ai gresit la fire?

      Ștergere
  21. salut! am o mica mare problema cu loganul meu 1.5 dci 70 cp euro 4. De ceva timp nu mai trage deloc bine, ba chiar pe la 2500 rpm incepe sa intrerupa grav. Pe liber, turata la 2500 tremura toata masina, ceva de genu ca la dacia veche cand mergea in 3 pistoane. Mentionez ca intreruperile nu au aparut odata cu lipsa puterii ci de foarte putin timp. Daca are cineva vreo idee despre ce e vorba as fi recunoscator sa ma ajutati! Stima.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pot fi din mai multe cauze: catalizator infundat, EGR blocat sau infundat, traseu admisie aer obturat de depuneri, filtru de motorina infundat, filtru de aer imbacsit.

      Ștergere
    2. multumesc de raspuns. Am uitat sa mentionez ca scoate si fum, usor albastru, destul de mult. Iar la accelerare, daca accelerez pe liber de exemplu finut spre 3500 rpm de la 2000 sa zicem nu se simt asa tare intreruperile dar daca accelerez la podea de la 2000 spre 3500 pe liber, atunci face urat...

      Ștergere
    3. ai probleme mari, posibil sa fie si turbina, fumul albastru este specific uleiului ars. la fel de bine poate sa fie si de la camasa supapa sau ceva de genul, nu inchide bine si scapa compresie.

      Ștergere
    4. turbina zic micanicii ca e ok... dupa parerea mea ea inca se aude bine in ciudata celor 240 mii km, egr ul a fost curatat o singura data (doar supapa, restul tubulaturii nu a indraznit nimeni), injetoarele schimbate odata la 130 mii, iar acu 4-5 luni am mai schimbat unu ca s a dus electronica din el... masina porneste la sfert de cheie si la rece si la cald. ralantiul e stabil...

      Ștergere
    5. curatatul tubulaturii insemna o chieie tubulara sau inelara de 10 cu care se dau jos 3 suruburi, putina forta si gata, a iesit afara.
      primul tutorial l-am facut in 2010 si nu era complet. a doua oara in 2011 am dat jos si acea teava de inox http://www.tutorialelogan.ro/2010/03/curatare-valva-egr.html

      Ștergere
  22. E diferit asezat egr ul fata de cel din tutorial. A mea este euro 4 cu intercooler. O curatare a intercoolerului, catalizatorului, traseului admisiei etc nu i ar face rau, doar daca nu s atent la ceva si ma porneste doar pe platforma dupa:)) apropo de egr, am scos mufa din egr, nici o schimbare in mersul motorului si nu mi s a aprins nici un martor in bord. Martorul de injectie mi s a aprins doar cand am scos mufa din debitmetru.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. amu esti si mofturos :))
      normal ca este diferit, ai euro 4 si amplasarea in spatiu este putin diferita. principiul este acelasi. hmm, pe cat pariu ca este mort EGR-ul? obligatoriu trebuie sa se aprinda martor de avarie in bord daca scoti mufa din EGR

      Ștergere
  23. Stiu ca ma repet cu aceeasi intrebare, dar oare exista o solutie pentru a aprinde butoanele de pe bord + panoul de climatizare atunci cand pornim motorul? Adica sa se aprinda asa cum se aprind luminile in bord, ca in tutorialul prezent.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. absolut, nu pui diodele care le-am pus eu, doar faci punte intre cele 2 fire

      Ștergere
    2. Pai la ce vrei tu cred ca cel mai bine este sa faci modificare pe blocul de lumini si de acolo poti sa alimentezi ce vrei tu + un potentiometru ca sa maresti sau sa micsorezi intensitatea in functie de preferinta. Nu sunt specialist, este doar o parere

      Ștergere
    3. @eu, si te intreb si eu ca fraiericiu, ce putere trebuie sa aiba acel potentiometru? Asta ca sa nu te intreb si alte informatii, cum ar fi: ce interval rezistiv? Cum sa fie, Liniar? Logaritmic?

      Ștergere
    4. Intrebarea ta este tendentioasa...Habar nu am, era doar o parere , am spus in comentariu ca nu sunt specialist. Asta ca sa nu te intreb de ce citesti selectiv , in diagonala , in X....

      Ștergere
  24. Salut, ce e sunteul ala de la pornirea ?

    RăspundețiȘtergere
  25. Toate incep cu un torx de 20..Intrebarea este daca pot folosi diodele pe care l-am pus la montarea releurilor pe faruri..Le-am luat de pe mirvarom niste alea redresoare , au acea banda gri dar nu mai stiu ce cod aveau iar pe mirvarom nu mai sunt ca sa ma pot edifica .Multumesc, semneaza:Celentno din Ls Fierbinti

    RăspundețiȘtergere
  26. Cristi, de curiozitate, gaura dintre ceasuri e pentru a usura masina?:P sau?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ai putea spune si asa :))
      este un proiect inceput de anul trecut din vara si ma grabesc sa-l finalizez )))

      Ștergere
  27. gaura aia a fost un voltmetru si termometru :))

    RăspundețiȘtergere
  28. Salut! daca motorul merge sub 60 de grade se blocheaza pompa de apa?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pompa de apa nu seblocheaza niciodata, ea se invarte odata cu motorul

      Ștergere
  29. salut, in cazul modificarii cu acestea, ecranul se mai aprinde la intensitate mare cand nu sunt farurile aprinse? sau ramane permanent la intensitate redusa?

    RăspundețiȘtergere
  30. am pus si eu aseara doua diode si am facut proba merge perfect, dar astazi pe zi cand pun contactul se aprinde ecranul ala cu kilometri puternic si imediat ii scade intensitatea , e normal sa faca asta ? aseara fiind intuneric nu am observat daca a facut de prima data asa , ce parere ai cristi ? e normal ?

    RăspundețiȘtergere
  31. Salut Cristi ! Poti face candva un tutorial despre montarea/demontarea pinionului de kilometraj ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca as stii ce este acela un pionion de kilometraj. in plus, de ce l-as demonta?

      Ștergere
    2. pinionul de kilometraj se demonteaza doar daca desfaci cutia de viteze bucati. cine crezi ca demonteaza cutia de viteze bucati doar de dragul de a filma un tutorial?

      Ștergere
    3. nu e chiar asa. nu se da jos nici macar cutia de pe masina. se da jos un capac, se inlocuiesc cele doua pinioane si castigi un 500rpm la treapta 5

      Ștergere
  32. salut, la pornire la rece se aude un scartait care dispare la cald, sa fie cureaua de alternator? si cum se schimba?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca este de la curea, o poti intinde ajustand pozitia alternatorului. avand in vedere ca la logan sunt vreo 3-4 feluri de prindere, nu te pot ajuta.
      la dieselul meu intinderea se face automat cu o rola intinzatoare. cauti tutorialul cu schimbat distributia, acolo arat cum am schimbat cureaua de accesorii

      Ștergere
  33. ok, am uitat sa mentionez ca am logan de 1,6 din 2008 si nu stiu sigur daca este cureaua de alternator

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ideal ar fi sa stii sigur. in acest caz mergi la un service

      Ștergere
  34. buna cristi as vrea sa te intreb daca ai vreo idee sau ai putea face un tutorial cu stingerea luminilor atunci cind parchezi sau opresti motorul ca si la alte tipuri de masini ar fi ceva bun eu am ramas de 3 ori fara curent multumesc si sarbatori fericite

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ca si lumini de zi este deja http://www.tutorialelogan.ro/2011/05/comanda-modulul-daytime-running-light.html
      si cand se intampla accidental sa uit luminile aprinse, urla UCH-ul dupa mine atunci cand deschid usa

      Ștergere
    2. si eu am scarba de chestia asta... as cam modifica instalatia in acest sens si se rezolva cu un banal releu, care permite aprinderea farurilor doar daca contactul este in pozitia M...când se opreste motorul cu farurile aprinse, se sting farurile si raman pozitiile...

      Ștergere
    3. sunt mai multe variante, varianta cea mai simpla este ca pe firul de putere care alimenteaza faza scurta sa inseriem contactul normal deschis al unui releu(de cel putin 20A), firele bobinei releului, unul ar fi la masa, celalalt la +12V dupa contact(pozitia M)...(si aici s-ar mai pune o dioda dar mai e pana acolo).
      dezavantajul acestei simple metode e ca acel releu se va alimenta de fiecare data cand se pune contactul in M, dar nu va fi activa faza scurta pentru ca nu e inchis contactul din maneta... daca se aprinde faza scurta din maneta, cat timp contactul masinii nu este in M, circuitul va fi deschis de catre releu.
      alte metode usor mai complicate dar asemanatoare, ar fi cu module care detecteaza motorul pornit sau oprit, modulul sa primeasca de la maneta blocului de lumini doar comanda, contactul fiind preluat in totalitate de catre releul(de cel putin 20A).

      Ștergere
    4. acelasi lucru s-ar face si pentru faza lunga, si pentru claxon, si pentru toti consumatorii care se vrea comanda lor, doar cu contactul pus...
      claxonul e discutabil, ala e necesar uneori si cu motorul oprit...
      personal as prefera cu modul care chiar detecteaza motor pornit sau oprit...in felul acesta, daca bateria e pe moarte, modulul detecteaza acest lucru si taie consumatorii...

      si pentru specialistii care vor mosfeti in loc de relee(io-s mai tanar cu minte batrana si prefer relee), le raspund simplu: nu vreau mosfeti in loc de relee pentru ca RDS!

      Ștergere
    5. am doua module DRL care detecteaza motorul pornit :D
      iti trimit unu sa te joci?

      Ștergere
  35. care e faza la 3.43 in clip-ul urmator?
    https://www.youtube.com/watch?v=_B5Jqaq6ZkI
    de ce palpaie asa? cumva de la camera de luat vederi?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. frame-urile de la camera nu se pupa cu frecventa de clipire a ledurilor :)

      Ștergere
  36. multumesc cristi si tuturor pentru raspuns dar imi pare putin complicat poate se va gasi ceva mai simplu ar fi ceva bun inca odata iti multumesc

    RăspundețiȘtergere
  37. La fiat bravo din 2000 sunt aceleași fire ?

    RăspundețiȘtergere
  38. Salut Cristi! Am o singura intrebare inainte sa trec la modificare: am observat ca dupa ce pui contactul si se sting toti martorii, inclusiv ledul intermitent pentru recunoasterea cheii, la pornirea motorului se aprinde iar ledul continuu si se stinge dupa vrea 2-3 secunde. Asa face la tine sau e din cauza modificarii? Ar putea fi vreo problema in timp cu recunoasterea cheii? Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu stiu, nu ma intereseaza :))
      cand o sa am timp, o sa filmez urmatoarea legatura https://lh3.googleusercontent.com/-uDy_s0ba7Q0/VU9Eycva9MI/AAAAAAAAaxE/WP2jIhQ14FM/s614/unnamed.png
      in felul acesta nu se vor mai aprinde martorii prin bord cand pui pozitia

      Ștergere
  39. Salut Cristi, am observat o chestie la tine...cand ai pornit masina...s-a auzit un beep...si apoi o sinteza vocala Ready, ce este?..si cum ai pus?

    RăspundețiȘtergere
  40. Este o intrebare oarecum off-topic: exista posibilitatea ca butonul de avarie sa fie iluminat in timp ce este pornit motorul (ca la Opel, de exemplu), asa cum ai procedat si cu ceasurile? Si daca da, ce modificari ar trebui facute?

    RăspundețiȘtergere
  41. Salut. Am rezolvat pana la urma problema cu EGR ul, mi am luat inima in dinti, o trusa de scule si m am apucat de treaba. Am scos valva EGR afara care dupa parerea mea era blocata, si am mai scos si teava aia curbata de inox. In respectiva teava nici o tigara nu mai incapea de cat de infundata era. Am curatat o bine, am curatat si valva EGR, deblocand o, iar dupa asamblare motorul si a revenit aproape complet la parametrii normalil. Problema e ca la capatul tevii de inox, mai este o teava care nu am reusit sa o dau jos, ea vine in continuarea tevii de inox si mai este loc cat sa bagi degetul in ea. M am uitat eu pe acolo, da nu mi am dat seama cum as putea sa o dau jos. Deocamdata e bine si asa motorul merge excelent, nu mai scoate fum, a scazut mult si consumul. La vreo luna dupa curatare, mi s a aprins martorul de injectie din bord, masina scotand fum albastrui, intrerupand usor. Putere avea, pornea usor, doar ca asa facea la cald. Am dus o la un service, acolo au pus testerul pe ea, au gasit o eroare la injectie, au scos o si masina si a revenit la normal. Is curios de ce s a aprins acel martor impreuna cu simtomele descrise mai sus iar dupa stergerea erorii si a revenit la normal. Mentionez ca dupa stergerea erorii am facut cam 6 mii km si nu a reaparut eroarea. Mi au zis baietii de la service ca mai poate aparea oricand si ca nu isi explica de ce, dar cand apare sa ma duc sa o stearga si o sa mai mearga asa. Multumesc mult de ajutorul dat prin tutorialele dvs excelente, m au ajutat foarte mult in diferite probleme ce au aparut la masina. O zi cat mai buna si multa sanatate va doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eroarea este ca si futaiul, dai, dai, dai si la un moment dat iasa. de ce a iesit? :D

      Ștergere
  42. Salut ,
    Am si eu o problema . Nu se mai aprind becurile de la ceasuri si becurile de pozitie pe fata .
    Care ar fi cauza ? Mentionez ca sigurantele au fost verificate una cate una .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. dar pe spate se aprind becurile de pozitie? in mod normal as spune ca este siguranta. dar daca se aprind pe spate, pica si blocul de lumini ca fiind defect...
      nu stiu ce sa zic :(

      Ștergere
    2. Treaba cu diodele merge dacă am montat rgb pe ceasuri?

      Ștergere
  43. Felicitari Cris pentru tutoriale, am facut cateva din ele pe masina mea si sunt extrem de multumit. Tine-o tot asa, esti tare tare.

    RăspundețiȘtergere
  44. sal spune-mi te rog ai gasit ceva de genul sa ramana in memoria calculatorului ultimile setari ca stii ca atunci cand pui contactul apar tot timpul km masini. mersi

    RăspundețiȘtergere
  45. Salut, la mine se aprind de cand am luat masina ceasurile, climatizarea si butoanele doar daca pun pozitia, o fi ceva diferit ? :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, daca este logan 1, cineva ti-a facut modificarea

      Ștergere
  46. Vor sta mereu crasurile aprinse cu modificarea facuta?

    RăspundețiȘtergere
  47. Da la asta ms refeream, cat timp ii pus contactul.nu am formulat ok. Ms si bafta mai departe!

    RăspundețiȘtergere
  48. Atunci cand pui contactul se aprind ceasurile...OK. Intrebarea mea e ce se intampla atunci cand aprinzi luminile de pozitie cu contactul pus si apoi le stingi tot cu contactul pus. Se sting si ceasurile si raman doar acele?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. atata timp cat ai contactul pus, luminile la ceasuri raman aprinse. indiferent ca aprinzi tu pozitia, faza scurt/lunga/proiectoare ceata.
      totul se rezuma foarte simplu: pui contactul si se aprind luminile l aceasuri. iei contactul si se sting luminile la ceasuri.
      am modificarea de mai bine de un an si n-am intalnit nicio problema din cauza modificarii

      Ștergere
  49. Salut dar daca pun o singura dioda intre firul 10 si 11 cu partea gri spre firul 11 se aprinde si consola sau se aprind pozițiile din faruri. ..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, daca vrei sa aprinzi pozitiile facand o modificare la ceasuri, este o idee cat se poate de proasta.
      daca vrei sa se aprinda pozitia cand pui contactul, faci modificarea la maneta(blocul de lumini)

      Ștergere
  50. Salut Cris ce se aude cand pui contactul ?

    RăspundețiȘtergere
  51. Salut Cristi!
    Tin sa te anunt ca pe loganurile venite din afara aceasta modificare este stock.Firmware 7011.
    CD10DC

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, foarte tare. Și la noi există firmware 7011, dar nu am văzut pe nici o mașină această opțiune

      Ștergere
  52. In masura in care voi dispune de timp, promit sa sa fac un clip scurt cu bordul demontat, care in afara de schimbat led-uri nu a suferit nici o alta interventie, inclusiv cablajul asa cum este de fabrica.(1,5dci - euro4), aceleasi pbl cu injectoarele, pompa etc.Ceea ce am modificat dupa blogul tau a fost chestia cu sprituitoarele (comanda de steregere parbriz) -cablajul nu era tras. Oricum multe lucruri interesante pe la tine, pacat ca multi nu au nici indemanarea necesara si nici SDV-istica adecvata pentru a face cu mana lor toate aceste lucruri.De altfel presupune investitie serioasa!


    RăspundețiȘtergere
  53. Salut,am un logan din 2004,si ledurile de la ceasurile de bord mi se aprind si se sting.sau raman stinse o buna bucata de vreme dupa care iar se aprind,am verificat doar pinul 11 cablu albastru si cand pun pozitiile se am 12v,trebuia sa masor si pinul 10 dar nu am stiut ca e +.Ce se poate intampla daca nu folosesc diode si iau plus de la albastru doar in cazul in care pe pinul 10 nu am curent.mentionez ca restul panpului functioneaza.si toti martorii si display-ul se vede pe tinp de zi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, n-am idee ce se poate întâmpla... 50 lei alte ceasuri in dezmembrări

      Ștergere
  54. Salut, tutorialul este valabil și pentru logan 2013 ? Adică firele sunt la fel?

    RăspundețiȘtergere
  55. Salut, tutorialul este valabil și pentru logan 2013? Adică firele sunt la fel?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, interesant ca nu m-a notificat google pentru mesajul tau :(
      Ma indoiesc ca este valabil pe Logan 2

      Ștergere