Schimbat ulei la 1.4mpi

Nu difera aproape deloc de schimbarea uleiului la 1.5dci. Diferentele efective sunt la pozitionarea filtrului de ulei si cantitatea de ulei necesara.
Era sa uit,  nu a fost necesar sa dau jos scutul, asa cum este la al meu 1.5dci.

41 de comentarii:

  1. Cati km avea masina? Intreb pt ca stiu ca in "prima parte a vietii" se baga 5w-30,apoi la mai multi km 5w-40....bn ca nu e o regula dar ....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Unde "prima parte a vietii" inseamna sa nu consume mai mult de 1 litru la 10.000km.
      Si este taman invers cum ai spus, 5w40 este mai subtire si il consuma mai repede. 5w30 e mai gros si il consuma mai greu

      Ștergere
    2. Unde "prima parte a vietii" inseamna sa nu consume mai mult de 1 litru la 10.000km.
      Si este taman invers cum ai spus, 5w40 este mai subtire si il consuma mai repede. 5w30 e mai gros si il consuma mai greu

      Ștergere
    3. gresit, 5w40 este mai gros decat 5w30

      Ștergere
    4. Si mai gresit, eu am o scuza, sunt obosit.
      Prima cifra reprezinta vascozitatea, mai mic inseamna mai subtire. Iar a doua cifra este un indice al temperaturii la care mai asigura ungerea. Cu cat mai mare cifra, cu atat temperatura este mai mare la care acel ulei mai asigura ungerea

      Ștergere
    5. Si mai gresit, eu am o scuza, sunt obosit.
      Prima cifra reprezinta vascozitatea, mai mic inseamna mai subtire. Iar a doua cifra este un indice al temperaturii la care mai asigura ungerea. Cu cat mai mare cifra, cu atat temperatura este mai mare la care acel ulei mai asigura ungerea

      Ștergere
    6. O fi de la vin:))
      Primul indice e vascozitatea la cald, al doilea la frig (W insemnand winter).
      Oricum la motorul asta se recomanda din fabrica 10 w40.
      Si referitor la "a doua parte a vietii" , teoretic la un motor mai uzat se recomanda un ulei mai gros decat recomandarea de fabrica; nu e vorba de cum il arde ca motorul ala oricum nu mananca ulei; dar e discutabil ca poti sa ii bagi unul mai gros mineral, sau poti sa ii bagi unul mai subtire sintetic...

      Ștergere
    7. si totusi 1.5 dci 150 000 km, nu consuma ulei, nesemnificativ la 10.000 dekm, ce ulei imi recomanda cineva sa folosesc iarna/vara sintetic,semisintetic,mineral 5-10w40 ????
      multumesc

      Ștergere
    8. nu trebuie sa schimbi uleiul in functie de anotimp. la 1.5dci tot 10 w40 e recomandabil.

      Ștergere
    9. Referitor la ulei ... prima cifra reprezinta rezistenta uleiului la frig ( cu cit cifra este mai mica , uleiul ramine fluid la temperaturi foarte joase, si pornirea este mai usoara), iar cifra dupa W reprezinta rezistenta uleiului la temperatura ridicata( cu cit cifra este mai mare, uleiul rezista la o temperatura mai mare)

      Ștergere
    10. pai da, si nu e logic ca cu cat rezista la temperaturi mai ridicate cu atat e mai gros? :)) deci ramane valabil ca 5w40 e mai gros decat 5w30

      Ștergere
    11. 5w40 se foloseste cand temperatura mediului in care ruleaza auto este sub -20 grade . Pana la -20 grade se foloseste 10w40, iar 40 se foloseste cand auto ruleaza in mod frecvent in regim autostrada, adica turatie pe timp lung.
      5 = temperatura la inghet;
      40 = temperatura max. fierbere.

      Ștergere
  2. Eu folosesc dupa 150000 km 5w40 la recomandarea mecaniciilor, si masina nu consuma si e ok de cateva schimburi...

    RăspundețiȘtergere
  3. Cristi cand vii cu tutoriale, despre motor, dar tot asa facute dupa carte, adica ma refer sa faci motoru de la AZ cu specificatile producatorului, tare as vrea sa vad un tutorial cu segmentare, schimb cuzineti, masurari de compresie pe pistoane, masurari galetii(tachetii) inpingatori cu comparatoru, strangere suruburi cu cheie dinamometrica, sa fie totul profesional, si sa numi spui ca nu te pricepi ca nu te cred)) zic asta sa faci un video cu si, despre motor, casa nusi mai bata joc servicile de oamnei, din fericire pe mine nu mar ajuta acest tutorial" dar ma gandesc la alti care nu stiu cu ce se mananca mecanica si ar vrea sa invete, desi sunt multe tutoriale pe net despre motoare doar ca nu toti lucreaza profesional, stii tu ce zic. Craciun Fericit. Va doresc!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. EU la 1.5-ul meu am decupat scutul exact sub buson sa nu mai dau mereu scutul jos.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1.5 dci la fel am facut si eu cu scutul ,l-am decupat, de ce tot timpul sa dai jos scutul???

      Ștergere
    2. eu unul, cu toate ca am benzinar, prefer sa demontez scutul cand schimb uleiul astfel pot verifica eventualele scurgeri de ulei sau te miri ce nereguli aparute

      Ștergere
    3. Da e bine sa demontezi si scutul pentru eventuale verificari vizuale, dar daca uleiul este f vechi, si nu sa folosit un ulei de calitate ar fi bn sa demontezi baia , o cureti cu benzina motorina, apoi montata la loc cu silicon , sau dupa caz garnitura noua , ma cam indoiesc de una noua ))

      Ștergere
    4. Demontarea si montarea baii de ulei se poate face in siguranta numai cand se schimba cureaua de distributie, dupa ce s-a demontat suportii de protectie pentru distributie.

      Ștergere
    5. Tot rspectul pentru CRIS.
      Tutorialele sunt aur curat pentru cei ce vor sa intretina singuri masina.

      Ștergere
  5. Salut baieti, sunt si eu nou posesor de Logan, prima masina, nu ma pricep absolut deloc la masini.

    Am o intrebare, as fi recunoscator daca mi-ati raspunde.

    Trebuie sa schimb 2 bujii (sunt arse, confirmat de reprezentanta). Eu am un kit de bujii no-name de la cel care mi-a vandut masina. Credeti ca ar fi mai bine sa le schimb pe toate 4 cu no-name-urile mele sau sa le schimb doar pe cele 2 arse cu bujii originale?

    Cu bujiile mele (4 la numar) m-ar costa manopera undeva la 150-200 lei.
    Cu bujiile lor (inlocuit doar cele 2 arse) m-ar costa tot cam pe la 200 lei cu tot cu manopera.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti recomand sa le schimbi singur,nu este mare lucru.

      Ștergere
    2. este si tutorial cu treaba asta

      Ștergere
    3. Eu nu am dat jos in viata mea nici macar o roata, e prima masina, o am de 2 zile. :) Nici nu am scule si nici nu ma risc (dupa cum spune si tutorialul) sa le rup inauntru...

      Ștergere
  6. Ciao Cris! ma poate ajuta si pe mine cineva,ce ulei sa folosesc la pompa de rabatare? eu pun din ala rosu si se ridica cam greu cabina.

    RăspundețiȘtergere
  7. Cristi, de unde ai cumparat cheia pentru buson?
    Am o gramada de truse si nici unsa nu contine asa ceva...
    Am auzit ca ar merge si cu un maner de usa :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am cumparat-o de la Ciclop.este patrat de 8, exact ca si patratul de la manerul de usa

      Ștergere
  8. Salut. Nu se schimba si garnitura de la buson?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. in decursul a celor 13 schimburi de ulei, am schimbat o singura data busonul cu tot cu garnitura si asta din cauza ca busonul avea magnet pe el

      Ștergere
    2. Schimbatul garniturii de la buson este politica celor de la dacia. Nu am schimbat niciodata pentru ca este din bronz si face etansare bine. Nu exagerati cand strangeti busonul.

      Ștergere
  9. Si eu am un logan MCV din 2007 si are 239731 km ce ulei imi recomandati

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 5w40, alte detalii nu stiu sa-ti dau, firma sau...
      daca nu-ti consuma mai mult de 1 litru la 10-15.000km, este foarte ok.
      daca consuma peste, atunci 10w40

      Ștergere
  10. Consultati "Instructiuni de utilizare" LOGAN.
    Prima pagina specifica caracteristicile uleiurilor recomandate de DACIA.
    La motor uleiul difera in functie de combustibilul folosit: motoare benzina sau diesel.
    Atentie la specificatii : ACEA A3 - pentru benzina ; ACEA B3 - pentru diesel.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Scuze, ACEA B4 pentru motoare diesel si nu B3 cum am scris mai sus.

      Ștergere
  11. In ambele cazuri se recomanda 10W40, iar daca zona in care ruleaza auto temperatura mediului scade sub -20 grade C, se foloseste 5W40.

    RăspundețiȘtergere
  12. Recomandat este sa folosim aceeasi marca de ulei.

    RăspundețiȘtergere
  13. Ai vrut să spui "scoateți borna minus" !

    RăspundețiȘtergere