Cum poti schimba vitezele fara sa calci pedala de ambreiaj

Nu strica sa stii sa folosesti masina fara sa calci pedala de ambreiaj, nu se stie cand apare o problema si vei fi nevoit sa conduci masina in acest fel, ambreiajul fiind defect.

45 de comentarii:

  1. Sal Cris.
    Acest mod de a schimba treptele de viteza se face numai la diesel desi nu este indicat si tre sa ai un pic de experienta pentru a sti ce viteza ai (fara sa te uiti pe kilometraj) si cand sa schimbi treapta de viteza.
    Un tutorial bun.
    Succes.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. merge pe peugeot 206sw 1.4 benzina, solenza 1.4mpi, logan 1.4mpi, 1.5dci 65, 70 si 85cai. pe altele n-am incercat

      Ștergere
    2. La 1.4 (logan) cam la ce turatie se schimba fara sa caraie ?

      Ștergere
    3. Credeam ca ai incercat tu :)) Mai bine merg normal cu ea decat s-o carai s-o ia dracu...

      Ștergere
    4. Testat pe Opel Astra H 1.4, Renault Symbol 1,5 si Fiat Panda nu retin motorizarea. In mod normal merge la orice masina :)

      Ștergere
    5. Testat pe VW Polo mk2 1.3 benzina si Rover 45 1.4 benzina. La Rover caraie putin cand intra in viteza, dar de nevoie merge :D

      Ștergere
    6. Pe cuvântul tau ca merge doar la Diesel ? �� Am avut un Duster 1.6 , iar atunci când mi s-a montat o instalație Gpl , mi s-a atins cablul de la ambreiaj si uite așa am rămas fara . Metoda funcționează in marea majoritate aa cazurilor .

      Ștergere
  2. nu mai schimba piele asta ambreiajul :)) schimba cutiile :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Orice cutie manuala se preteaza la modul asta de a schimba vitezele, nu conteaza motorizarea. Conteaza doar sa aduci cutia la turatia potrivita.

    RăspundețiȘtergere
  4. Misto tutorialul!
    Eu stiam altfel: cand schimbai in jos (din V in IV), scoteai din viteza, lasai sa scada putin turatia (sau accelerai putin, sa-i faci sincronul), si dadeai in treapta IV.
    Dar e bine pentru altii sa stie cum se schimba fara ambreiaj. :D

    RăspundețiȘtergere
  5. eu am logan 1.4 mpi si daca vreau sa schimb vitezele fara ambreaj imi gajaie ceva in cutie care imi tine maneta si nu pot schimba fara ambreaj

    RăspundețiȘtergere
  6. si de aia mai bine folosesc ambreajul decat sa stic piniuanele din cutie

    RăspundețiȘtergere
  7. @cosmin duta, cu ambreiaj, fara ambreiaj, la anumite momente si turatii ale motorului, in cutie, TOATE pinioanele sunt aliniate, cel putin sunt grupate 1 cu 2, 3 cu 4 sunt grupate mai apropiat...
    si sa stii ca tocesti cutia de viteze cu tot cu ambreiaj daca nu schimbi la turatiile de sincronism de care spuneam mai sus.

    onn topic: chestia asta e veche! o faceam cand aveam dacie 1300... merge si la logan si la ORICE cutie de viteze sincronizata...

    RăspundețiȘtergere
  8. vitezele le schimb la turatia potrivita ca folosesc ambreajul sau nu

    RăspundețiȘtergere
  9. Salut Cris am o intrebare pentru ca numai tu ma poti lamuri, am un prieten care vrea sa-si faca din cheia lui de logan fara centralizata din fabrica, o cheie tip briceag cum e aia de vw sau mai stiu eu care. Mersi
    P.S. : bun acest tutorial, faci o treaba foarte buna, chiar ne inveti foate multe.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si unde-i intrebarea? :)
      da, se poate pune la logan cheie tip briceag, identica cu cea de vw care o stii tu

      Ștergere
  10. Un tutorial super bun si de folos....si eu am patit sa imi cada cablul de ambreaj la duba si tot asa am schimbat si eu, numai ca la mine nu intra in prima viteza si porneam dupa loc intr-a doua la automat...

    RăspundețiȘtergere
  11. Sa fac o paranteza, in gluma, cum poti pleca in rampa fara ambreiaj?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sau faci ca ala cu skoda octavia care a ramas in zapada, a lasat-o sa patineze in treapta 1 si s-a dat jos s-o impinga....

      Ștergere
  12. Misot tutorial

    Eu stiam faza asta de la tata dar el o aplica pe camioane Roman, deoarece ii era sila sa apese intruna abreiajul find foarte tare pedala. Mai facut curios sa incer si eu pe loganu lui :D

    RăspundețiȘtergere
  13. Stiam ca o poti scoate din viteza fara ambreaj dar nu stiam ca se pot schimba si vitezele. Este bine de stiut. Voi incerca cat de curand si asa rulmentu de presiune cand pornesc motorul face zgomot cateodata, ca si cum nu ar fi uns.

    RăspundețiȘtergere
  14. Apropo de schimbare fara debreiere:
    Presupun ca toata lumea a auzit de termenul 'cutie cu craboti', dar sunt sigur ca multi nu stiu foarte exact cu ce se mananca.
    https://www.youtube.com/watch?v=H98vSNz6vrw
    https://www.youtube.com/watch?v=n_1jO64tuQA
    La cutii normale, cum e si cea de Logan, plecarea de pe loc in maniera lui Cristi, mi se pare cam abuziva. Prefer pornirea de pe loc in treapta 1 cu demarorul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cand o sa intelegeti ca eu DOAR va arat ca se poate merge si fara ambreiaj in cazul in care aveti o problema, nu promovez mersul fara calcarea pedalei de ambreiaj...
      si evident ca am auzit de cutie cu craboti, Porcisteanu chiar explicat intr-un film chestia asta :)

      Ștergere
    2. Plecarea de pe loc in maniera lui "Cristi" cred ca este mai sigura deoarece la pornirea de pe loc in treapta 1 cu demarorul poti avea noroc sa rupi cureaua de la distributie daca este veche ...

      Ștergere
    3. sau sa arzi electromotorul ;)

      Ștergere
  15. salut cristi.. o intrebare am si eu la tn.. ai modificat ceva pe la tobe?? suna frumos..

    RăspundețiȘtergere
  16. Salut Cristi , foarte bun tutorialul am incercat si eu pe o dacia supernova 1.4 benzina si merge perfect ...

    RăspundețiȘtergere
  17. Salut Cristi. Imi cer scuze daca postez unde nu trebuie :
    Am si eu o problema cu ambreajul de pe loganul meu 1.5 65 caluti. Apas ambreajul , cuplez in treapta de viteza iar cum ridic ambreajul ( foarte , foarte putin ) imi moare motorul. Inainte sa faca asa mi-a "gafait" masina cum pleca de pe loc . Mentionez ca o conduc de aproximativ 3 ani de zile ( nu se pune pb sa imi moara motorul din cauza faptului ca nu as stii sa o conduc . Intrebare mea este daca trebuie schimbat tot chitul de ambreaj sau este o anumita piesa?
    stiu ca este recomandat sa schimbi tot chitul dar in momentul de fata nu imi permit acest lucru.Astept un raspuns. Multumesc mult !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. n-am idee ce s-ar fi putut intampla acolo :(

      Ștergere
  18. La Renault Megane Sedan 1.6 dci,benzina,merge?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. trebuie sa mearga la orice masinai, in teorie. incerci si o sa fi primul care afla

      Ștergere
  19. E logic ca nu merge. De ce? Pentru ca se va defecta si uza pinioanele din cutia d eviteza. Un pinion e o rotita din metal care la margine are niste dinti sau zimti.
    Cind apesi ambreajul, discul de ambreaj, pinioanele si dicurile de sincronizare stau pe loc. Daca sunt in miscare, la schimbarea vitezei, acele mecanisme se pot defecta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. spuneam eu asa este bine sa mergi? nu, evident ca nu. dar in caz de nevoie poti sa folosesti aceasta metoda ca sa te deplasezi pana la service fara sa fii tractat sau dus pe platforma.

      Ștergere
  20. La 06:25 cirie. Asta in seamna ca acele pinioane deja au fost ssupra solicitate si se uzeaza destul de perede. Deci ai sanse ca intro zi sa faci un tutorial: Cum se schimba cutia de viteza si mecaniscum de ambreaj.

    RăspundețiȘtergere
  21. Cum pot cumpara DVD-urile cu tutoriale ptr. logan? Vreau sa-mi iau un benzinar de 1,4sau1,6 si ma documentez. Te urmaresc cu placere.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. de pe unele filmari nu mai pot sterge acel text cu vanzarea DVD-urilor. nu mai sunt la vanzare. tot ce am filmat gasesti pe aces site

      Ștergere
    2. Ti-am urmarit tutorialul cu schimbatul curelei de distributie. Foarte explicit. La logan 1,4 sau 1,6 m-ar interesa sa stiu(alinierea reperelor etc)...daca ai timp.

      Ștergere