Reglat gap bujii iridium

Salut, sunt Leon și iată și un tutorial pentru cei care vor sa își regleze bujiile.
Eu am achiziționat bujii NGK Laser Iridium care au venit cu un gap de 1mm. Pentru 1.2 16v cu gpl și stilul meu de condus, e prea mare. Cu cât gap-ul e mai mic, motorul trage mai bine la turatii joase. La bujiile ngk cu care am cumpărat mașina, după ce le-am redus gap-ul de la 0,95 la 0,7 chiar se simțea diferența. Iridiumurile fiind mai bune, le-am reglat la 0,8. La fel se pot regla și bujiile normale, fiind chiar mai puțin sensibile. Fiecare poate alege gap-ul potrivit pentru mașina și stilul sau de condus. După părerea mea minim ar fii 0,7 pe gaz și maxim 0,9 pe benzina.

24 de comentarii:

  1. Daca fabricantul spune ca: spatiul trebuie sa fie la 0.9mm, tu pe ce te bazezi cand spui 0.7 ??

    Daca se duc bobinele? Cine o sa fie vinovat?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O distanta mai mica necesita o tensiune mai mica data de bobina, in nici un caz mai mare. Deci bobina se duce repede la distante mari la bujii.

      Ștergere
  2. Mai repwde se duce bobinw la 0,9 decât la 0,7. Ngk spune 0,7

    RăspundețiȘtergere
  3. Ca la vechea dacie, nu? Ca un mic tip, pui lera la dimensiunea dorita, o ții acolo și ciocanești și nu te mai freci atâta cu ciocaneala și cu pusul lerei.

    RăspundețiȘtergere
  4. Romeo, asa se face la bujiile normale. La cele jcu iridium dacă faci asa le strici electrodul. Și când se măsoară, se măsoară cu mare atenție sa nu rupi vârful de iridium cu lera.

    RăspundețiȘtergere
  5. Salut, consumul este mai mare, mai mic sau la fel cu noile bujii? Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Consumul nu depinde de distanta bujiilor ci de cum apesi acceleratia. Bujiile conteaza doar la mersul uniform sau nu al motorului. Benzina injectata este aceeasi, ca arde sau nu arde complet asta arata mersul motorului, nu consumul!!!

      Ștergere
  6. Dragă Leon iti spun din start că ceea ce faci tu e poveste.Am reglat bujii de origine dacia renault la 0.7 si le-am aruncat in garaj; daca vrei ti trimit tie ca nu am ce mai face cu ele .la 0.7 dtraci colegi o sa observati cu stupoare ca loganul 1,4 nu mai porneste....................

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sunt convins ca depinde cine ajusteaza acea bujie, Leon mi-a scris acum catvea zile unmic update cum se misca masina cu noua ajustare. logica-mi spune ca ii porneste motorul foarte bine

      Ștergere
  7. Scuze: ți le trimit...............dragi colegi....

    RăspundețiȘtergere
  8. Bujiile sunt cu calibrate din fabrică.Eu am încercat de 2 ori calibrarea cu lera și a fost pistol cu apă.......nu au mai mers.....iar ca să dau 70 de ron pe o bujie cu iridium și să bat cu ciocanul în ea...................să-mi fie cu iertare........Nu recomand recalibrarea bujiilor.

    RăspundețiȘtergere
  9. Calibrarea este făcută și calculată în funcție de timpii de admisie și evacuare............A se citi în manualul dacia pdf de pe net.....

    RăspundețiȘtergere
  10. Cu cât distanța e mai mică la electrod cu atât mașina va porni mai greu,mai încordat și va avea plaja de scânteie mai mică iar arderea va fi mai slabă.....nu o spun eu o spune cartea..........

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ba desteptu lu peste cu cat distanta e mai mica intre electrozi cu atat scanteia e mai groasa si arde mult mai bine combustibilul, intoarcete si invata ceva mecanica dupa aia vorbesti

      Ștergere
    2. "ba desteptu lu pestisor", de ce jignesti? Scanteie mai groasa? De unde ai mai scos si aberatia asta? Distanta mai mica reduce timpul scanteii si lungimea ei, nu are nici o treaba cu grosimea. Un timp prea mic al scanteii pe benzina la ralanti duce intradevar la oprirea motorului, mai ales cand este rece.

      Ștergere
  11. Cosmin are mare dreptate.Am patit cu masina mea,un fiesta 1.3 pe gpl.A inceput sa intrerupa in mers.Am mers la ce care au montat gpl-ul si dupa verificare a spus ca este de la aprindere si sa schimb fisele si bujiile.Eu pe masina aveam in acel moment ngk iridium care aveau cam 18000 km din care 15000 pe gpl.Am cumparat fise ngk si bujii ngk normale .Masina tot intrerupea .Am descoperit niste mici fisuri pe bobina si am cumparat alta bosch,masina tot intrerupea.Am vb cu cineva la ford si mi-a spus ca fordul este pretentios la apridere si sa pun pe original.Am pus fisele vechi originale si masina mergea mai bine,dar tot intrerupea putin.Din cautarile mele pe forumuri am descoperit ca distanta la bujiile noi esta cam de 1.1-1.3 mm.,iar pt gpl este recomandat 0.7-0.8 mm.Am cumparat o lera am reglat la 0.8 iar masina merge perfect,deasemenea am pus si fisele noi ngk cumparate anterior si merg perfect.Asa ca ii dau dreptate lui Cosmin.Mentionez ca masina merge la fel de bine si pe benzina,chiar am vazut ca porneste mai bine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iar eu iti spun ca nu are dreptate. Si o spun din experienta urmatoare: bujii noi reglate la 0,7 pornirea pe benzina moare in secunda 2. Trebuie tinut motorul din acceleratie pe benzina pana trece pe gpl. Pe gpl sta foarte bine la ralanti.

      Ștergere
    2. eu iti spun din experienta mea:fiesta 1.3 benzina/gpl -bujii ngk normale nu iridium , reglate la 0.8 ,merg f.bine si pe benzina si pe gpl.

      Ștergere
  12. Eu nu mai inteleg nimic.Mi-am cumparat bujii cu iridium si nu prea sunt hotarat la ce dimensiune sa reglez gap-ul :))) Am cautat un manual tehnic pentru Logan si am gasit ceva care spunea: Logan 1.4 / 1.6. La capitolul bujii am gasit: 0.95 +-0.05. Eu le-am reglat la 0.95 si fata de cele originale am simtit o diferenta enorma. Cele originale mergeau ca un rahat in trepte si cu mici intreruperi. De ce ? Aflat dupa ce le-am dat jos de pe masina. Bujiile sunt cele cu doi "electrozi": una avea 0.7 cu 0.75, alta 0.7 cu 0.8, alta 0.75 cu 0.85. Cum au ajuns ele la aceste valori... numai cei de la Dacia/Renault pot sa stie pt ca diferentele sunt mult prea mari. Deci asa le monteaza ei, dereglate. Deci, acum cu cele pe iridium reglate la 0.95, motorul merge perfect rotund, porneste foarte bine si se comporta foarte bine la subturatii. Adica la viteza de 60 km/h pot sa o tin lejer cu treapta a 5-a fara sa se auda acel sunet de motor infundat. Concluzia mea ar fi ca are o ardere foarte buna si de aici si randamentul. Acum dupa ce am citit ce a scris colegul cu 0.8 la iridium si ca el a simtit diferente foarte mari, ma batea gandul si pe mine sa le dau jos si sa le pun la 0.7 sau la 0.8 poate se misca mai bine(motorul meu este 1.4). Nu stiu ce relevanta a avut testul meu cu motorul la subturatii. La felul in care se infige nu pot sa-mi dau seama pana nu ma joc cu distanta aia. Problema este alta, bujiile, dupa prima montare nu se mai etansaza bine si trebuie sa le strangi mai tare. Eu unul sunt la a doua montare pt ca le-am luat de pe alta masina si a trebuit sa la strang cam tare pt ca rasuflau... saiba aia am vazut ca nu se poate schimba. Acum imi este tama sa le mai dau jos, la cat de tare le-am strans nu stiu daca le mai pot pune dinou... decat daca le strang pana iese zeama din ele :))) ceea ce iar nu este bine.
    Eu mai astept sa ne spuna colegul nostru ce teste a mai facut. Eu v-am spus impresia mea cu cewa ce am acum si ce am gasit pe masina. Aviz celor cu bujii reglate de fabrica/service..pardon am vrut sa spun ca defapt nu sunt reglate si daca nu ma crezi, poti sa-ti masori bujiile alea noi originale de Renault care se spune ca vin "reglate".

    RăspundețiȘtergere
  13. Inca ceva :-P risc sa prajesc bobina daca continui sa merg cu gap-ul reglat la 0.95 ? Deci manualul spune 0.95. Sunt total in ceata si poate ma scoate cineva :))) ex.: leo zice ca mai repede se arde bobina la 0.9 decat la o.7

    RăspundețiȘtergere
  14. Astept totusi niste sfaturi de la cineva care a mai facut teste cu diferite reglaje dar pe motor de 1.4.
    P.S. de cand am cumparat masina am avut esapamentul foarte negru. Am crezut ca voi scapa de problema asta odata cu schimbatul bujiilor, insa nu am reusit. Contrar celor stiute din batrani ca mersul un oras innegreste esapamentul iar la turatii/viteza pe autostrada se curata, la mine este fix pe dos. Daca o tin blana pe autostrada ajung cu esapamentul plin de negreala. Am citit multe forum-uri si zeci de pareri. Cei mai multi nestiutori(sa nu le spun prosti) le spuneau celor ce se plangeau de negreala ca vezi domne sa mai alerge si ei masina... de parca ei stiau cum merge respectivul... la care un tip in cauza chiar le raspundea"daca nici eu nu o alerg...". Concluzie - nu are legatura cu asta. Si inca ceva, nu toate loganurile 1.4 innegresc esapamentul. Am vazut un logan 1.4 foarte vechi si neingrijit, baga benzina de unde apuca si nu se vede pic de negreala pe esapament. Eu am bagat cativa ani de la petrom si omv si acum bag numai de la rompetrol pt ca am observat performante mai bune ale motorului insa esapamentul este identic. Masina a fost testata pe calculator si nu a dat nici o anomalie, am resoftat calc pt acei..cica 7 ponei in plus. Parca s-a simtit ceva..parca. Ar mai fi ceva de facut, ma duc la parcul de dezmebrari, caut una cu esapamentul curat luna si ii spun sa-mi dea sonda lamda de pe masina respectiva. Poate doar asa am sa scap de negreala. Repet, daca nu vedeam ca se poate si cu esapamentul perfect curat, nu-mi mai bateam capul, dar daca vad cum la unele masini se poate...

    RăspundețiȘtergere
  15. http://www.scribd.com/mobile/doc/22506181/Dacia-Logan-Manual-de-Service#

    Pagina 10A-20
    Acolo mai zice ca nici o alta valoare nu este admisa. Si mie de ce mi-au vandut masina cu 0.7, 0.8 pana la 0.85 ? Este o nebunie totala

    RăspundețiȘtergere