Montat tub etansare la usi, faruri si plafon

Dupa ce am montat chederele de Duster, era pacat sa nu caut o solutie sa izolez tot roata in jurul usilor. Testez pe acest tub de etansare de 3 ani si pot spune ca nu este ce-a mai ok solutie, dar este ce-a mai buna care am gasit-o pana in acest moment.
Se gaseste de cumparat pe la Praktiker, Dedeman, Hornbach... pretul fiind undeva pe la 3,5lei metrul liniar.
Cei care nu au montat chederele de Duster sau Logan 2, pot folosi acest tub cu acelasi rezultat.
Dupa ce ati pus acest tub pe masina, NU lasati usile deschise in plin soare, nici macar la umbra daca este foarte cald afara, o sa-l gasiti cazut pe jos. Ca o sa cada jos nu este o problema, dar sa cureti lipiciul ramas in urma este o mare problema, se curata foarte greu.
Daca vreti mai multe detalii cu montajul pe usi, poze. Pentru mai multe detalii cu el montat deasupra usilor, poze. Detalii cu poze unde sa NU iti montezi acest tub.

Sper sa va ajute urmatoarele informatii legat de "fiabiitatea" acestui tub.
In toamna lui 2009 am pus prima data tubul pe usi. Dupa aproximativ 3 ani, cel de pe usa spate dreapta  si la imbinarea dintre usi stanga, s-au deplasat catre interior si nu mai etansau corespunzator, nu mai erau deasupra benzii adezive si la un moment dat atarnau.
Cele din partea de jos, strat dublu, su inceput sa se dezlipeasca catre partea din fata, prin primavara lui 2013. Asta din cauza ca am gresat balamalele si tirantul iar uleiul care s-a scurs in jos pe acesl tub... Deci sa aveti grija sa nu ajunga solventi sau alte produse care dizolva lipiciul. Asa ca le-am dat jos.
In vara lui 2013 am lasat usile larg deschise in soare si dupa aproximativ o ora, ambele din partea de jos a usii erau jos pe beton. Iar cele de pe usile dreapta pe care batea soarele, au inceput sa atarne, asa ca le-am dat jos.
Dar cele de pe usile stanga au rezistat pana acum cateva luni cand le-am dat eu jos, mai exact atunci cand am filmat tutorialul cu chederele de pe Duster.
Tubul care l-am pus peste chederul care pleaca de langa aripa fata si pana sus pe plafon in spate, este sus pe masina din aprilie 2012. Si ce-i drept, este o portiune de aproximativ 10cm care s-a dezlipit, dar inca isi face treaba si etanseaza.



Exact cum spuneam si in tutorial, cel putin asa-mi amintesc ca spuneam, acest tub de etansare este foarte bun dar nu este o solutie de durata, dovada ca dupa doar 2 ani sunt cam praf si trebuie inlocuite. De inlocuit este usor, dar curatarea acelui adeziv de pe caroserie este criminal, imi este maxim de groaza sa ma apus de treaba asta...

84 de comentarii:

  1. Cam cati metri iti trebuie pentru facut cele 4 usi..?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. as spune vreo 10m pentru usi

      Ștergere
    2. imi poti spune ce tip de cheder ai folosit, o firma ceva?? sau ce gasesti pe piata??

      Ștergere
    3. am spus deja, sus deasupra de film este o gramada de text cu toate detaliile ce le stiu despre acest tub de etansare

      Ștergere
    4. Am si eu intrebare pentru tine Cristi, tu daca ai pus sus acolo chederul acela care incepe de la capota si se termina sa sfarsitul usii din spate, scurgerea de apa de pe plafon cum se mai face, ca banuiesc ca acele chedere deaceea sunt puse sub forma de "U", ca sa preia apoa, nu stiu, zic si eu.

      Ștergere
    5. apa se duce pe aripile spate(exterior) si pe luneta. dar asta nu este deloc o problema, daca trebuie sa curga apa pe acolo, garantat este apa peste tot pe masina si exact cum am spus, nicio problema

      Ștergere
  2. nu exista riscul sa retina apa si mizeria iar cu timpul sa apara rugina ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. rugina de la vopsea sau de la tubul folosit? niciunul nu rugineste.
      se presupune ca speli masina daca are noroi pe ea, abia atunci apare frecarea de vopsea pana ajunge la tabla si ar putea aparea rugina.
      daaar, sa nu uitam ca loganul are chedere la toate 4 usi(din fabrica), la fel si portbagaj si capota fata si plafon. si alea retin umezeala, praf si mizerie si totusi pe acolo nu apare rugina ;)

      Ștergere
    2. unde are loganul chedere la usi?? este o coaja in care te trage curentul. are chedere la geamuri si pe caroserie in dreptul usilor

      Ștergere
    3. zi sa mori tu ca te trage curentul?!

      Ștergere
  3. Cristi....tot respectul pentru munca ta :). Am o intrebare.....claxonul din capotă e de pe altă masină?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. claxonul din capota? te referi la acea goarna de langa vasul de expansiune? este de la vechea alarma. nu ma incurca... dar ar trebui sa o dau jos :)

      Ștergere
    2. Aha :) tot asa am si eu pe dacia mea 1310 de aceea intrebam....inca se mai pun

      Ștergere
  4. de unde ai cumparat din tm si cu cat?

    RăspundețiȘtergere
  5. Am incercat si eu aceste chedere, nu va recomand..Cateva spalari si le ia draq. Sa nu mai zic ca sunt sensibile la soare si se dezlipesc. Eu am pus chdere de logan 2, cele care se pun in partea de sus a usii. Cristi, tot respectul ptr ce faci!

    RăspundețiȘtergere
  6. Cristi, paravanturile de la geamuri pentru ce sunt, care-i rostul lor ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. poti merge cu geamul deschis 7-10cm fara sa-ti intre aerul in masina,deci nu provoci curent, nu te ciufuleste si nu da aerul direct pe tine.

      Ștergere
  7. salut Cristi am un peugeot 107, atunci cand ploua gasesc umed in interior , pentruca la peugeot 107 chyederele sunt foarte proaste , cand ma aflu in interiorul masini si imping cu degetul chedarul cu usa inchisa se vede lumina intre chedar si use, crezi ca acest tub cu silicon prezentat de tine ma poate ajuta .multumec mult.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. foarte posibil sa rezolve problema. se poate sa fie si putin prea gros, 10mm, gasesti si mai mici ca dimensiuni

      Ștergere
  8. Salut. Am si eu o problema. Cand masina merge drept volanul sta putin virat carte dreapta, fara a avea tendinta sa traga intr-o parte. Mentionez ca am schimbat un cap de bara pe dreapta cred, Sa fie din cauza asta si ce e de facut?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. clar din acea cauza. trebuie sa mergi sa refaci geometria rotilor

      Ștergere
    2. Aha, inteleg, Chestia e ca nu eu am schimbat capatul de bara, a facut-o un mecanic.

      Ștergere
  9. unde intra aerul pe la motor ca ai izolat abssolut totul cocosule

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca te uiti atent, pe bara fata intre faruri este cu fundal negru si niste triunghiuri rosii. no, in drreapta si stanga ei sunt niste gauri, vreo 4. p acolo intra o gramada de aer.
      dupaia identifici placuta aia alba cu linii negre, adica textul ala TM 80 SMD. no, sub el este o enorma grila de aerisire prin care intra ce-a mai mare parte din aer in comparimentul motor.

      Ștergere
  10. Fiat-ul meu din 1997 are asa ceva din fabrica, stiu ca nu e waw si singura masina, dar e din 1997

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multe masini au reglaj pe unghiul de cadere si asta nu tine neaparat de anul fabricatiei. la logan unghiul de cadere este fix si este ok asa, nu necesita ajustari.

      Ștergere
  11. cristi, ai idee daca bara stabilizatoare de logan pick-up e mai groasa decat la berlina?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma indoiesc ca ar fi diferita ca si grosime

      Ștergere
  12. Salut cristi vreau sa te rog sa imi dai si tu cu parerea cam ce ar putea fi problema.Problema sta in felul urmator am un zgomot la logan de vreo cateva luni dar nimeni nu stie ce este.Sunetul se manifesta ceva de genu ca si cum as avea o bolfa la un cauciuc .Sunetul este de genu pac pac pac pac .Cum creste viteza asa creste si intensitatea sunetului.Am crezut ca este de la cauciucuri dar am pus si alea de vara si alea de iarna si tot asa suna.Le-am si echilibrat dar nici o diferenta .Eu banuiesc un rulment dar am ridicat rotile si am tot miscat dar nu are joc nici o roata .Sunetul sunt sigur ca este de la ceva care nu este rotund in totalitate ca exact asa suna .Tu ce zici ce ar putea fi?Mersi mult

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. n-am idee :(
      as fi spus si eu despre cauciuc, dar le-ai schimbat..

      Ștergere
    2. acest sunet il am si eu si mi se pare ca vine din CV... aceasi problema nu stie nimei ce provoaca acest sunet... Dar m-am resemnat cu gandul ca odata si odata va disparea sau va ceda de tot. :)) dar la mine incepe sa se auda din treapta 3 de la ~2200 de turatii pe liber nimic :|

      Ștergere
  13. si farul se mai regleaza usor cristi!!!!

    RăspundețiȘtergere
  14. salut cristi, am putin joc in caseta de directie, ai idee daca se poate rezolva acasa aceasta problema?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este foarte important daca ai sau nu servo directie. la cele servo nu ai cum. la cele mecanice este un surub din care se poate regla. era pe aici pe undeva aceasta discutie... nu stiu pe unde

      Ștergere
  15. matei florin;verifica ca poate e din bieleta de directie si nu din caseta

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. m-am bagat sub masina si cineva a miscat repede stanga dreapta de volan si se aude exact din caseta un "tonc tonc tonc". zgomotul a aparut fix in momentul cand am luat masina de la service, dupa ce i-au schimbat cateva piese pe la directie, cred ca au umblat si la caseta.

      Ștergere
    2. nu auzi? verifica :))
      nu este suficient sa asculti de unde vine bataia. pune mana in asa fel incat sa cuprinzi si bieleta de directie si caseta. cand pui pe acel cineva sa miste de roata, te prinzi imediat daca este caseta de directie sau bieleta.
      daca af fi din caseta, ai avea joc si in volan, atunci cand misti de el stanga dreapta putin, roata sa nu miste deloc.

      Ștergere
    3. :) da, cristi, dupa lungi teste in "colaborare" cu un baiat care e mecanic, suntem absolut siguri ca e din caseta; cand iau denivelari in timpul virajului troncane volanul si simt ca-mi zboara din mana. dupa cum am spus, a aparut dupa ce au umblat unii pe acolo. acum care e oful meu: daca se poate ajusta acel surub de ajustare, ca de uzura nu cred ca e vb din moment ce a aparut brusc.

      Ștergere
    4. banui ca se vede daca baietii ti-au jmenuit caseta si ma refer daca ti-au schimbat-o

      Ștergere
  16. Salut cris..vreau sa te intreb daca e bun daca inloc de chederele alea doua in partea de jos a portierei sa pun cheder de la dacia 1310...am facut o mica prova dar cand pui chederul ramana o parte afara ca o dunga neagra....astept raspuns...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. n-am nici ce-a mai mica idee. daac inchidee bine, daca-ti place cum arata, e ok :)

      Ștergere
  17. salut Cris,imi place acum sunetul infundat care lai facut

    RăspundețiȘtergere
  18. Salut, vreau sa te intreb daca se merita sa montezi acest tub si daca s-a schimbat ceva din zgomotul de vant?
    Toate bune!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. n-am facut masuratori inainte si dupa ca sa spun cu exactitate. la mine masina este si izolata fonic si e totul diferit. eu zic ca da, s-a diminuat sunetul generat de aer si asta doar gandind logic.

      Ștergere
  19. cristi,imi poti spune te rog frumos daca acest mastic poti sa il lipesti la tine???;si anume:reducere gaura intre far si caroserie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. despre care mastic vorbesti tu? eu aici prezint un tub de cauciuc care l-am lipit deja la mine

      Ștergere
  20. ma refeream daca acel mastic de etansare de la loganul lui Albert ma rezolva cu problema de reducere gaura intre far si bara

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. trebe sa fi nebun sa pui asa ceva intre far si bara. speram sa te referi la cu totul altceva, m-am inselat...
      la fel de bine bagi cateva holtzsuruburi din bara in far, e cam aceiasi prostie

      Ștergere
  21. Cristi,la tine sper sa tina o perioada foarte indelungata cu acest tub care lai pus intre far si capota

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tu nu poti sa ii dai ban lu` asta ?

      Ștergere
    2. nu, dar as putea seta sa fie cu aprobare toate postarile. doar ca o sa am eu cacalau de lucru si atunci nu e ok :)

      Ștergere
  22. Cristi, am pus si eu cheder pe usi, adica doar acolo pe mijloc mai exact.
    Observ ca la viteze mari, intra aer in masina, facandu-se un curent.
    Necesita neaparat si etansarea totala a usii?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cum cacat s aintre aer in masina din cauza acelui tub? :)) asta n-am mai auzit :)

      Ștergere
  23. salut vreau sa fac si eu chestia asta cu chederul la un vw t5 de unde lai cumparat asa la rola?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. de la Ciclop din Timisoara. am vazut si la dedeman

      Ștergere
  24. Salut Cristi, am acest tip de cheder pe masina si a inceput sa se dezlipeasca. Vreau sa-l inlocuiesc dar am intampinat o problema, a ramas lipiciul pe tabla. Stii cumva cu ce sa-l curat?
    Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asta este problema lor, se mai dezlipesc si se curata greu lipiciul.
      eu l-am dat relativ usor jos cu Decarbusolv, undeva la 18lei o sticla de 1 litrul la magazinele auto.
      am inmuiat carpa si am frecat pe suprafete de aproximativ 20cm. ca sa curat cele doua laturi de pe usa fata, de exemplu, mi-a luat aproximativ 15 minute

      Ștergere
    2. Am o nelamurire. la usile spate sunt acele chedere (din fabrica) de scurgere a apei de pe plafon. Daca eu etansez partea de jos a usii, pe unde se scurge apa care vine de pe plafon?
      Multumesc.

      Ștergere
    3. ai fost atent la partea unde am lasat cele doua gauri de scurgere la fiecare usa? inre usa fata si spate ramane o gaura.
      stai linistit ca nu curge atata apa pe acolo

      Ștergere
  25. am pus si eu cheder suplimentar dar devine presiunea aerului in habitaclu prea puternica si da migrene am renuntat treptat la toate au ramas doar cele laterale in partea de sus ..ps zimi si mie de ce rotesc volanul jumatate de tura stanga dreapta si masina merge tot drept brate noi bielete noi capete de bara ok

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai tubul este pe exteriorul masinii, chederele originale fiind in interior. nu vad cum ar creste presiunea in interiorul masinii, cu atat mai mult ca ai http://www.tutorialelogan.ro/2014/03/etansat-extractor-aer-portbagaj.html

      problema volanului poate fi doar din caseta de directie si asta e grav

      Ștergere
  26. Acest tub D nu ar merge ca etanseizare, antiscartiala, antipraf, anti....intre panoul de usa si tabla usii in loc de acel mastic scump? Ce zici?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sigur nu. fata de usa nu se aseaza perfect pe usa din tabla si ma refer la distanta. in unele locuri e mai departat, in altele lipit

      Ștergere
  27. Salut
    As incerca si eu chestia asta insa daca zici ca cedeaza foarte usor la soare sau chiar la umbra cand e foarte cald......sa nu cumva sa fie in zadar.

    Crezi ca ar fi o ideea buna sa lipesti tot tubul cu dublu adeziv? Eu am lipit acel scris cu 1.5 dci cu dublu adeziv iar de un an nu da vre-un semn ca ar ceda.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sunt 2 ani de cand am pus acest tub. tocmai a inceput sa cada de pe ici colo. avand in vedere pretul pe metru si faptul ca tine macar 2 ani, merita sa-l repui.
      tubul foloseste deja banda dublu adeziv care chiar tine bine. tubul se dezlipeste de pe acel adeziv

      Ștergere
  28. Duster Ph2 are chedere tot roata la usi...exact ca cel dintre usa fata si spate...oare nu se potriveste si pe logan?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. il poti face sa potriveasca. asta presupune sa dai gauri in usa ca sa poti pune sistemul de prindere al chederelor. eu n-am sa fac asta

      Ștergere
  29. La rugina usii spate posibil ca tocmai chederul sa fi influentat, cu toate ca ai lasat loc liber pe prima banda, a doua, in timp, a inceput sa inchida din acea gaura...sau chiar daca nu a inchis-o, cand apa se scurgeea din gaura a ramas blocata deasupra chederului, deoarece acesta era prea apropriat de prag...cred ca nu de prosti lasasera aia spatiul intre usa si prag, sa se scurga apa :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. gaura de scurgere nu a fost obturata, apa s-a scurs de fiecare data fara probleme. rugina a aparut din interior.
      daca era din cauza tubului, rugina ar fi aparut la toate 4 usi. o usa are doua scurgeri, doar la gaura din filmare a aparut rugina.
      mai bine zis, tabla nu a fost tratata corespunzator din fabrica inainte sa fie matisata. cand au aparut semne de rugina, era deja cancer, mancata usa idn interior ;)

      Ștergere
    2. cat despre distanta intre usa si prag, este lasata din cu totul alt motiv, pentru evacuarea aerului din compartimentul motor. evident, prost gandit deoarece face foarte multa galagie.
      in plus, prin acele gauri de scurgere din usi se evacueaza doar apa care intra pe langa cheder si in cantitate foarte mica, nefiind necesar un spatiu mare de pentru asta.

      Ștergere
  30. ...in contact cu apa cedeaza adezivul!...daca nu perforezi tubul pe lungimea lui e sanse 100% sa-l gasesti plin cu apa.Este bun dar ocazional .Spre exemplu:...etansare preventiva pentru a evita contactul apei cu baterie,etc de sub capota(...daca ploua nu e o problema dar daca masina e parcata langa o mare balta,masinile care circula iti arunca apa pe sub capota direct in baterie....dar cu o asemenea improvizatie problema se v-a rezolva in procent de 95%)

    RăspundețiȘtergere
  31. ....inca ceva!La o torsionare ceva mai mare formand un unghi de 90% se cedeaza adezivul in acea zona............este bun daca peste adeziv respectiv se mai adauga un alt liant de lipire.

    RăspundețiȘtergere
  32. Acel lipici se sterge foarte usor cu Mafix pvc cleaner 20(asta am eu), dar din pacate nu se gaseste in Romania. Cel putin eu nu am gasit. Mai sunt alternative Sonax Tar and Glue remove, 1z Acrysol, Deca Flash de la MAfra.

    RăspundețiȘtergere
  33. Salut te rog mult poti face un review la masina, adica sa ne prezinti toate imbunatatirile care le-ai facut fata de loganu stock.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am facut review la fiecare modificare in parte :)

      Ștergere
    2. Doresc sa te intreb daca loganu are diferential, nu cunosc prea bine lucru acesta, cineva mi-a spus ca doar masinile cu tractiune spate, daca ar avea poti sa faci un tutorial despre cum schimbi uleiul din diferential sau macar unde se afla orificiu pentru treaba asta, bineinteles daca loganul ar diferential.

      Ștergere
    3. diferentialul este specific masinilor cu tractiune spate. la masinile cu tractiune fata partea de "diferential" o face cutia, uleiul din cutie asigurand ungerea

      Ștergere