Schimbat garnituri si curatat etrier frana

Un prieten mi-a zis de ceva timp ca roata pe stanga i se incalzeste tare si ca ii termia placutele in nici 10.000km. Si-a facut timp sa ajunga la mine si a iesit un tutorial.
De precizat ca sunt doua feluri de garnituri exterioare de protectie la cilindrul etrierului. Cea de-a doua nu are o siguranta metalica pe exterior iar garnitura se fixeaza in interiorul etrierului ca sa protejeze de mizerie. Aceasta garnitura se pune la loc mult mai greu, trebuie sa o pui pe cilindru inainte de al introduce in locasul lui, dupa care introduci cilindrul 1-2cm, dupa care fixezi garnitura in interiorul etrierului, presezi cilindrul pana la capat si fixezi garnitura si pe cilindru. Complicat de explicat si sincer sa fiu, nu ma asteptam sa gasesc doua variante de etrieri pe logan :(.
Am folosit urmatoarele materiale:
- garnituri etrier
- spray curatat frane TRW
- spray pasta aluminu Sonax
- Gunson Eezibleed pentru aerisire instalatie franare
- 500ml lichid de frana Dacia

Multumiri lui Florin si Tibi pentru suportul acordat la realizarea acestui tutorial.

115 comentarii:

  1. nu cumva erau blocate si pistonasele alea mici, asa am patit si eu, si un pistonas deabia l-am scos sa il pot curata.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. te referi la aceste culise? http://www.tutorialelogan.ro/2011/05/intretinere-etrieri.html
      nu, erau in stare impecabila, anul tecut s-a facut intretinerea la ele ;)

      Ștergere
    2. Da la ele m-am referit. Multumim mult pentru totorial si multa sanatate iti doresc, Sarbatori Fericite Cristi!

      Ștergere
    3. Furtul de frana trebuia inlocuit!

      Ștergere
    4. asa e, intre timp a mai scris cineva asta

      Ștergere
  2. tablele alea ce rol au? la mine ating pe disc cateodata mai ales vara su pa o tura de oras! daca nu le ma ipun ce se intampla?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. au rolul de a preveni erodarea etrierului de catre placute. placutele culiseaza pe etrier si in timp face un sant in el. in plus, acea tabla are rolul de a tine placutele fixe sa nu vibreze. tot aceste table au si rolul de a permite placutelor sa alunece usor inainte si inapoi la fiecare franare.
      eu n-am aceste table la etrierii de van si dupa doua schimbari de placute frana, se vede uzura pe etrier, locul unde au culisat placutele

      Ștergere
    2. acele table se potrivesc de la mcv la van?
      am niste table care se potrivesc la discuri ventilate,daca vrei t-i le fac cadou,eu nu am discuri ventilate si am cumparat placutele cu table de disc ventilat.

      Ștergere
    3. noup, la etrierii de van nu mai sunt acele table. dar multam de oferta ;)

      Ștergere
  3. Faptul ca nu ti-a curs lichid pe furtun cand ai scos etrierul poate fi un semn ca e umflat (infloritas insertia pe interior) si asta poate cauza blocarea pistonasului, un alt sfat este sa faci pedale de frana cu masina suspendata si dupa eliberarea pedalei sa incerci sa misti roata sau discul de frana cu mana si iti dai seama daca mai blocheaza. eu am intalnit multe cazuri unde din cauza furtunului se bloca pistonasul doar pe retragere si uza discurile si placutele dupa caz......in rest keep up the good work:P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. foarte tare! la asta nu m-am gandit. desi dupa aceasta operatiune nu a mai avut probleme. oricum ii propun schimbarea furtunelor si ulterior le disecam sa vedem ce si cum e in interior :D

      Ștergere
    2. de asemenea pentru cei care nu mai vreti sa dati banii pe spray de curatire puteti spala etrierul cu apa si o pensula. lichidul de frana fiind pe baza de glicerina se dizolva foarte repede in apa, doar ca astepti mai mult dupa el sa se usuce

      Ștergere
    3. eu nu curatam etrierul din cauza lichidului de frana, curatam de praful de la placute, cel de care te inegresti si se imprima foarte bine in piele.

      Ștergere
    4. de accord, insa merge si cu apa foare bine crede-ma pe incercate'

      Ștergere
    5. Foarte CORECT!!!

      "Anonim21 decembrie 2013, 01:08

      Faptul ca nu ti-a curs lichid pe furtun cand ai scos etrierul poate fi un semn ca e umflat (inflo"

      Ștergere
  4. Inca odata felicitari si pentru acest video tutorial. Sarbatori fericite si un an nou plin de tutoriale noi.

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte corect a rationat anonimul de mai sus in mod sigur furtunul are o problema deci cred ca va urma o noua interventie in momentul in care se va strangula de tot furtunul

    RăspundețiȘtergere
  6. Salut,am schimbat doar placutele de frana dar acum pedaua este mai moale decat inainte,sa fie vreo problema?sarbatori fericite!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. posibil sa fie din cauza ca noile placute nu calca uniform pe toata suprafata discului (pana se vor roda); calca pe marginile discului si pur si simplu placuta se arcuieste cand calci frana. asa am patit eu.

      Ștergere
    2. Mersi anonim,intre timp mi s a mai spus chestia ;tre sa mai am rabdare sa se aseze ;la furtune sau aerisitor nam umblat

      Ștergere
    3. sau ,de obicei daca schimbi numai placutele de franasi discurile NU,acestea se polizeaza putin marginile care vine spre buza discului,astfel placuta va calca pe toata suprafata si nu mai esti nevoit sa astepti pana sa rodeaza placuta sa treaca de acel grad de pe buza discului

      Ștergere
    4. s a rezolvat, dupa vreo 250 kilometrii; cred ca s au asezat .mersi baieti, sarbatori fericite tuturor

      Ștergere
  7. Si daca nu am pistol cu aer cum pot sa scot pistonul ala din etrier? Se poate cu surubelnita?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Inainte de a desface furtunul de pe etrier, iti trebuie un ajutor, care sa calce de cateva ori, usor, pedala de frana, in timp ce tu tii etrierul in mana ca sa vezi cand a iesit

      Ștergere
    2. pedala de frana se calca foarte usor si subliniez FOARTE! asa zboara pistonul de acolo de nu stii ce te-a lovit

      Ștergere
    3. Multumesc mult Cristi si anonimului de mai sus ca mi-ati explicat cum sa procedez. Imi este foarte folositor acest tutorial pentru la vara cand o sa ma apuc sa fac intretinerea completa la sistemul de franare si o sa schimb placutele si lichidul de frana. Din 2007 de cand am masina nu s-a umblat la ea deloc la sistemul de franare, de jumatate de an se aude si la mine scartaitul ala nenorocit cand las frana de mana jos. Ce pasta de la sonax imi recomanzi sa folosesc? Ceramica cum ai folosit in trecut sau de aluminiu cum ai folosit in acest tutorial?

      Ștergere
    4. Da ai dreptate ! M-am uitat pe dacia shop si am comparat pasta ceramica cu cea de aluminiu observand ca cea de ceramica e mai buna. Este si pentru sistemele de franare cu ABS cu am eu la logan si rezista la mai multe grade Celsius decat cea de aluminiu. Am ramas surprins cand am vazut ca pastele astea sonax sund fabricate in Germania. Clar am sa cumpar ceramica. :)

      Ștergere
  8. cristi, ca tot veni vorba de frane: cand ai suspensii sport, se uzeaza sabotii pe spate mai repede decat cand ai suspensia de fabrica deoarece repartitorul nu mai repartizeaza majoritatea fortei de franare pe fata (pentru ca nu se mai inclina asa mult masina spre fata la franare). am dreptate?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa e, repartitorul simte ca masina este incarcata tot timpul. avantajul e ca s-a imbunatatit considerabil franarea. dar asta este valabil doar la cei care au repartitor de frana. cei care au ABS nu simt nici o diferenta

      Ștergere
    2. adica cei care au ABS nu simt o imbunatatire in franare cu o suspensie sport?
      si inca o intrebare: tot vad discutii ca la Logan ABS-ul actioneaza ba pe rotile fata, ba pe toate.. care e adevarul?

      Ștergere
    3. suspensia sport nu afecteaza in nici un fel pe cei care au ABS, franarea fiind monitorizata de senzorii de ABS. cei care nu au abs, pe spate au un repartitor de frana care este direct influentat de inaltimea masinii pe spate. cu cat este mai lasata, cu atat "crede" ca masina mia incarcata si automat franeaza mai tare pe spate.
      la masinile cu ABS franeaza toate 4 roti

      Ștergere
  9. am si eu o problema. contactul ala de pe prag care se actioneaza cand inchizi usa nu mai merge de cand a dat gerul (sper doar sa fie inghetat). daca las usa deschisa si aprind luminile nu mai piuie sa ma anunte ca e usa deschisa. ai idee ? mersi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu e de la ger, s-a defectat, il schimbi

      Ștergere
    2. banuiam. mersi
      dar problema e ca nu stiu cum il scot. se trage de el pur si simplu?

      Ștergere
    3. http://www.loganclub.ro/forum/montare_contactori_usi_spate-t9677.html

      Ștergere
  10. este bine sa dati cu pasta (aluminiu, cupru sau ceramica) in special deasupra tablitelor, si pe capetele placutelor, pentru ca acolo trebuie de fapt lubrifiat - acolo se face culisarea. de asemenea, verificati, inainte sa puneti etrierul la loc daca placutele se culiseaza usor - unele placute, mai ales no name s-ar putea sa aiba capetele putin diferite si sa frece mai tare, caz in care se mai pot pili putin (sa nu joace acolo, evident).

    de asemnea, ideal ar fi sa puneti pasta de blocat filete (loctite 243) pe toate suruburile

    la placutele bune veti primi in cutie si tablitele respective (la TRW spre ex.)
    la unele masini mai exista o tablita similara si pe placuta care vine in contact cu pistonul etrierului, tocmai pentru a il proteja de uzura. posibil sa fie si pentru logan astfel de seturi de placute.

    RăspundețiȘtergere
  11. Salut, nu trebuia sa ungi clindrul de frana si cele doua pistonase cu vaselina termorezistenta?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pentru ce? din fabrica nu sunt unse cu nimic

      Ștergere
    2. Pentru ce? Golanul meu are 100000 si iti spun sincer ca treaba pe care ai facut-o in tutorial, eu am rezolvat-o in 5 min ungand cilindrul cu nebunia asta de unsoare:
      http://www.daciashop.ro/unsoare-TRW-frana?keyword=unsoare&category_id=0

      Sa nu ma intelegi gresit, nu zic ca ce ai facut nu ar fi necesar la un moment dat, dar nu strica daca bagai si o unsoare de genu. Doar o parere personala si neprofesionala.

      Ștergere
  12. la mine s-a deplasat o tablita din aia, cand am schimbat rotile era pe jumatate iesita afara.

    RăspundețiȘtergere
  13. Cristi ,ce parere ai despre filtrele de aer filcor?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. n-as da banii aia pe un rahat de filtru. i-am spus vanzatorului sa-mi trimita una bucata pentru DCI ca sa-i testez proprietatile miraculoase(a se citi placebo) pe care le are acest minunat filtru, citez "scad consumul si cresc puterea".
      de vreo trei, patru ani il tot trimite... i-am zis ca daca face ce spune el ca face, nu doar ca fac un tutorial de reclama, dar ii si platesc produsul, produs care pe atunci era 250-300lei.
      daca cumva sunt dezamagit de el, ii platesc oricum cartusul si ii inapoiez carcasa care, cica, ala e miezu in toata schema asta...

      nu spun ca nu ar face acel filtru ceva(a se citi o laba trista), doar ca in nici un caz pentru suma ceruta!
      ca sa intelegi ce vreau sa spun http://www.loganclub.ro/forum/attachment.php?attachmentid=222671&d=1286741188

      filtrul asta e ca si magnetii aia care se monteaza pe conductele de alimentare combustibil, care "alineaza" planetele si ionii de-ti scade consumul, un bullshit sa ia banii la om!

      Ștergere
    2. era de asteptat sa nu fie treaba.

      Ștergere
  14. cristi crezi ca e buna o baterie de 45 amperi pe 1.4 mpi?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu cred, pe niciunde. este buna daca n-ai consumatori mari

      Ștergere
    2. Eu am primit Loganul 1.4mpi din 2009 cu baterie de 40 Ah!!! Daca il lasam pe avarie cu motorul oprit murea bateria. Murea bateria mai rau ca la telefon.Trebuie sa ai cel putin 55 Ah!! Eu am pus de 60 Ah Rombat Premier: 230 lei cu bateria veche pe strada Crizantemelor daca esti din Bucuresti

      Ștergere
  15. Prietene si eu am curatat pana acum cu apa dar cu spray de curatat chiar e altceva si nu se compara chiar am luat si eu unu cu 10 lei de la Carfour si gramaj mai mare ca la TRW se comporta incomparabil fata de apa plus e rapid chiar curata in profunzime poti vedea de altfel si in tutorial

    RăspundețiȘtergere
  16. salut cristi,ai idee ce sa fac in legatura cu lichidul de parbriz sau apa care intra la motor pe langa diuzele de pe parbriz-am logan 1.4- ma intreb oare asa patesc mai toti loganistii? am montat duze de logan 2 tip perdea,nu cred ca este asta problema, vroiam sa te intreb daca ai patit ceva similar cristi,si daca ai vreo idee cum sa fac sa nu mai intre apa,ma gandeam ceva mastic sau silicon pe interiorul capotei,la imbinarea duzelor

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si la mine curge apa pe acolo. nu m-am gandit serios la o solutie de rezolvare. probabil pe viitor

      Ștergere
    2. pune silicon cris,altfel cand umbli la injectorul 4 e nasol pt, k rugineste acolo de mama mama.
      eu asa am facut,si nu mai intra apa deloc.

      Ștergere
    3. nu si daca pui garnitura de la buson cum trebuie

      Ștergere
    4. adica?mai concret?
      daca am pus silicon si nu mai curge,ce are?

      Ștergere
    5. mai concret, nu are nimic daca ai pus silicon, important este ca ai oprit apa sa mai curga in interior. eu unul sunt total anti silicon pe vopsea, curatarea se face foarte greu

      Ștergere
    6. asa e, dar cand s-o rupe injectoru ce mai zici?
      daca nu ai oprit pana acum apa,uitate sa vezi, k sigur ai injectorul ruginit!!!
      foarte greu de scos...

      Ștergere
    7. stiu ce presupune ruginirea acelui injector. dupa cum spuneam, garnitura de la busonul de ulei daca este pusa bine, apa nu ajunge la injector

      Ștergere
    8. te cred,dar eu ca sa fiu sigur,am pus silicon,si nu ma deranjaza daca se curata greu.
      oricum acolo nu se vede.

      Ștergere
  17. ce ti mai face bordu' prins in suruburi?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am pus update-uri http://www.tutorialelogan.ro/2013/07/rezolvat-greieri-si-sunete-din-bord-la.html

      Ștergere
  18. sandero 2008 1,4 -intra apa sau lichid p la duza din dreapta.la duze nu am umblat niciodata:daca pui silicon sau altceva nu va sta umed mai tot timpu acolo?p.s. bine ca au pus bobina mai jos k atunci era chiar o problema daca intra apa la ea :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la toti intra, fara exceptie. duzele nu au fost concepute sa inchida etans

      Ștergere
  19. Cred ca in cazul asta problema etrierului erau chiar garniturile alea patrate interioare, erau uzate. Acele garnituri au rolul de a trage pistonul inapoi cand se elibereaza frana. Cum face asta: la actionarea franei ele se torsioneaza un pic iar dupa eliberare tind sa revina la loc. Fata care e in contact cu pistonul se lipeste de el si il trage inapoi, daca va inchipuiti ce vreau sa spun.

    RăspundețiȘtergere
  20. Eu la 520 000 km (nu e niciun zero in plus) nu am schimbat etrierii, dar cand dam plachetii jos este bine asa cum se vede si in clip sa curatam tot ansamblul de franare iar eu am avut o obsesie cu schimbarea vaselinei la culise de fiecare data cand am dat plachetii jos adica la fiecare 40-50.000km

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. chiar are asa mult?
      pe benzina sau motorina?

      Ștergere
    2. cel mai bine este sa cureti si sa inlocuiesti vaselina la fiecare inlocuire a placutelor, asa am facut si eu si nu am avut nici o problema

      Ștergere
  21. ar merge un tutorial cu asta :D montat dvd in parasolar http://www.seleniu.ro/montat-dvd-parasolar-p-432.html

    RăspundețiȘtergere
  22. sal.am o intebare stopurile de logan ph2 se potrivesc pe logan ph1 ,adica trebuie schimbat porbagaju sau bara spate ? si daca poti sa faci un filmulet cu acest lucru daca se poate :)) craciun fericit si tine-o tot asa sa ne uimest ,bafta

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. stopurile de pe PH2 au forma diferita si continua linia capotei. poti pune doar stopurile spate dar sunt inestetice fara sa schimbi si capota

      Ștergere
    2. am inteles mersi :)

      Ștergere
  23. Domnule CRiS, aveti inca foarte multe de invatat, din pacate.
    1. Din moment ce lichidul nu curge din furtun la desfacere..."nu vine prin cadere" (ca si vinul cand il tragi din butoi cu un furtun...), la garnitura s-a umblat degeaba... :((
    2. Cheia de 15, ba nu de 14... sau... NU folositi nici o alta scula la introducerea pistonasului... dar dupa o incercare de Cartea Recordurilor (2 persoane, multe minute la un pistonas si tot degeaba...) dupa care totusi recurgem la scule... (inaintea unui tutorial mai exersati si nu va contraziceti singur...)
    3. Se poate lucra mult mai curat. Un carton pentru a nu face atata mizerie pe jos, manusi de unica folosinta care se gasesc peste tot...
    Din pacate nu am urmarit pana la sfarsit, pierdere de timp prea mare...

    Pentru cei mai putin cunoscatori in ale mecanicii, recomand si alte "tutoriale" inainte de a va apuca de lucru...

    Bafta tuturor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1. intre timp a mai scris cineva ca problema este de la furtun. se schimba in curand.
      2. n-am inteles care-i problema ca am spus cheie de 15 si ulterior de 14, nu fac asta toata ziua ca sa le stiu pe de rost. pana a intrat pistonul in acea garnitura am folosit doar forta mainilor, ulterior m-am folosit de o scula deoarece culisarea era foarte groaie. important e sa nu te folosesti de scule pana trece riscul de a ciupi acea garnitura. in timp ce munceam si filmam, imi cer scuze ca nu sunt un profesionist in ale filmarii si un mecanic priceput, atat ma duce capul, atat fac.
      3. daca mizeria ce a cazut pe jos era o problema, puneam o carpa sau un carton. cat despre manusi de unica folosinta, am 5 cutii a cate 100 bucati fiecare, doar ca unele operatiuni nu le pot face cu manusi, trebuie sa simt ce fac. in plus, putina mizerie si negreala sub unghii nu ma sperie.
      imi pare rau ca te-am facut sa pierzi timpul, operatiunea facuta de mine fiind una la fata locului fara nici un fel de documentare inainte.

      Ștergere
    2. 1. nu mai vorbi de vin ca ne faci pofta
      2. nu mai conteaza ce a zis, important e ca a iesit treaba
      3. curatenia nu are nicio importanta daca faci treaba asta acasa, decat daca esti la service, ca sa nu zica "sefu" ca esti dezordonat, si daca nu ti-a placut nu trebuia sa te uiti deloc.

      la alte tutoriale nu o sa ne uitam ca n-avem unde:))

      Ștergere
    3. Sunt mechanic de 10 ani dar niciodata nu mi-a trecut prin cap sa ma iau de cineva care incearca sa faca o treaba utila si folositoare asa cum face colegul nostru de sus. Sigur si eu as fi facut putin diferit lucrurile dar asta dupa atatia ani de practica si experienta. Cristi faci un lucru pe care multi mecanici nu il fac, oferi informatii gratuite fara vrajeli si minciuni cum fac multi mecanici din pacate..... Apropo....eu sunt cel cu prima informative despre furtunele de la etrieri. inca odata keep up the good work. si...."cui nu-I place, sa nu manance"

      Ștergere
    4. domnule Anonim26 decembrie 2013, 10:30:

      ce anume va lipseste de ati dat pe aici?
      poate ca domnu Cristi mai are de invatat, insa ati criticat fara a da si o solutie...nu curge lichid, deci nu trebuia ubblat la garnitura, dar ce trebuia sa verifice? poate aveti dreptate, dar nu ati venit cu nimic de ajutor!
      nu 15, ci 14...fix pix, care e problema...lasati omu sa vorbeasca, fiindca ii place iar ceilalti sunt liberi sa asculte, sau sa ignore...mai bine lasi omu sa zica si tu iti alegi, decat sa nu zica mai nimic...
      si cu mizeria ce aveti domnule??? daca ii place mizeria, oricare se uita poate alege solutii sa o evite...daca ar sta domnu Cristi sa dea indicatii si cat de mare si gros sa fie cartonul...

      Ștergere
  24. scz de offtopic . am blocat casetofonul si nu stiu codul .daca poate sa ma ajute cineva . ms
    model NO 22DC229/62
    S359 Security
    RN229F50261475
    PROD No : FD0805040261475
    8200057676TS359
    8200 057 676 -- E

    RăspundețiȘtergere
  25. masina e la mana a 2-a si nici proprietaru` nu mai stie de el

    RăspundețiȘtergere
  26. la logan cu ABS se procedeaza la fel?

    RăspundețiȘtergere
  27. Ca sa nu curga lichidul de frana pe conducta desfiletata din etrier se poate folosi partea neagra de caciuc dintr-o seringa de 5ml, este ca o ciuperca dupa ce este scoasa de pe tija seringii si etanseaza foarte bine.

    RăspundețiȘtergere
  28. Se poatee face ceva cu acel opritor de la usa ,la mine a inceput sa faca urat rau chiar si uns;oare se poate pune un surub in locul boltului ori trebuie inlocuit?(ceea ce inseamna ca tre s dau fata de usa jos)scuze daca am postat unde nu trebuie

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu stiu sa-ti spun, eu nu le-am schimbat, am prevenit uzura lor gresand tot timpul acea locatie

      Ștergere
    2. Mersi cris,il mai gresez pan la vara cand o sa il schimb.an nou fericit

      Ștergere
  29. Am observant(la mine) ca pe suruburile care fixeaza etrierul (care se infileteaza in culise) aveau o pasta albastra, cel mai probabil de blocare, oare e ok daca la montare nu sa mai pus pasta respectiva? nu e posibil sa se desfaca in mers?

    RăspundețiȘtergere
  30. Mersi de raspunsul foarte promt!

    RăspundețiȘtergere
  31. salut.am si eu o problema se intareste pedala de frana.ai idee de la ce ar putea fi,am inteles ca ar fi de la supapa de unisens mentionez ca am schimbat placutele aerisire totala completat lichid. a mers foarte bine ca noua vro 5-10 vranari si dupaia iar aceasi sintoma

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. n-am idee de la ce este, dar nu te juca cu frana! rezolva cumva, schimba pompa daca trebuie

      Ștergere
  32. am rezolvato ms frumos ca mi-ai raspus:)
    a fost de la vacuum aveam un furtun care se misca sa rezolvat dar cu un colier 1leu

    RăspundețiȘtergere
  33. Mie mi se duce pedala in fund cand is cu roata virata, oare sa am aceeas problema, criss? Mulțam

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu are nicio treaba virarea rotilor cu pedala de frana. dar posibil sa ai furtunul umflat pe interior si cand virezi sa se intinda putin si da drumul la lichid catre etrier... cel mai probabil trebuie sa schimbi furtunele

      Ștergere
    2. mersi, o sa incerc si asa desi am aerisit azi instalatia si acuma mi se duce tot timpu pedala pana in fund, dau la pedala, face presiune si dupa cativa metri parcursi o pierde.

      Ștergere
    3. pai nu trebbuie sa dai pedale aiurea ca sa faci presiune, iti garantez ca nu franezi aproape deloc cand se face acea "presiune".
      eu zic ca pedala ti se duce jos din cauza ca ai mult aer pe instalatie. sunt sigur ca nu ai aerisit sub presiune

      Ștergere
    4. la pedala am aerisit, pana o sa imi iau si yo o jucarie de-aia cum ai tu

      Ștergere
    5. Apropo, esti multumit de Gunson-u ala?

      Ștergere
    6. la pedala n-ai cum sa scoti aerul de pe instalatie...
      da, foarte multumit de el, am aerisit pana acum la vreo 6-7 masini, numa la a mea nu :))

      Ștergere
    7. :)) mersi meseriasule, tine-o tot asa, Bafta...

      Ștergere
  34. Salutare.....un raspuns la o pb? Franare greoaie....trebuie sa bag piciorul serior in pedala ca sa franeze bine.....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. discuri uzate, placute uzate, lichid de frana vechi sau aer pe instalatie. placute si discuri incompatibile.
      prea multe motive

      Ștergere
    2. Ca sa probezi functionalitatea furtunului si sa scoti pistonul din efrier se dau jos placutele cand etrierul inca este conectat la furtun si se apasa pedala pana cand pistonul iese afara apoi se poate demonta complet

      Ștergere
    3. gizas omule! tu vorbesti serios?! tocmai i-ai spus omului cum sa-si imobilizeze masina acolo unde este parcata.
      este suficient sa presezi pistonul la maxim in interior folosind o surubelnita. fara sa scoti placutele, apesi pedala de frana fara sa ai moorul pornit. daca furtunul este ok, pistonul impinge placutele inapoi pe pozitie

      Ștergere
  35. Ai facut niste gresel , Garnitura de etrier e un pic conica pentru a putea esi din matrita de fabricatie , Nu ai curatat locasul unde vine montata noua garnitura de etrier , pistonul se monteaza mai usor prin rasucire si riscurile de a deteliora noua garnitura scad foarte mult . E recomandat sa se scimbe garniturile la ambele etriere pentru a nu da diferente de franare stanga dreapta si mai ales pe directie unde este foarte periculos

    RăspundețiȘtergere
  36. Salutare. Acum la nșpea vizionare a acestui tutorial, vreau sa intreb cunoscatorii: daca la introducerea pistonului se desface putin aerisitorul oare nu intra mai usor pistonul? Practic, la introducere efortul e mare datorita aerului retinut in spate de piston. Desfacand aerisitorul de frana aerul ala iese si nu mai opune rezistenta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, in filmare etrierul nu este atasat la furtunul instalatiei de franare. deci este deja o gaura mare pe care iasa aerul.
      dar chiar si daca ar fi conectat furtunul la etrier, ceea ce nu recomand absolut deloc(bagi aer pe instalatie de nu-l mai scoti cu nimic), tot ai putea impinge pistonul. asa intra el mai greu.

      Ștergere
  37. La dacia 1310 faceam operatia asta fest(ca amator). La logan inca nu am incercat dar urmeaza.Garnitura exterioara observ din tutorial ca e mai usor de montat acum la Logan. La dacie avea un canal in corpul cilindrului si era tare migaloasa treaba sa bagi garnitura in acel canal, acum are acel arc inelar...
    Felicitari inca o data.
    Criticile ar fi bine sa fie la obiect nu in genul cheii de 14/15...:)))

    RăspundețiȘtergere
  38. Salut fratelo.
    Am patit acelasi lucru dupa ce am schimbat placutele si discurile de franare fata neventilate.
    Am curatat exact cum ai facut tu cu spray,am curatat frumos tablele dintr-e placute si etrier.Am facut exact exact cum ai facut tu afara de aerisirea aceea cu furtun.Eu am facut aerisirea in modul clasic ca la dacia normala chiar daca am pierdut lichid pe jos.Am scos tot aerul din etrier si conducta,am completat cu lichid in vas,am montat totul ca si tine si apoi hai la drum.Franele tin foarte bine cu pedaua sus.
    Am constatat ca se aude in mers un sunet gen denivelare.Am mers 60 km cu masina si geanta nu era calda,dar cand am pus degetul pe disc ardea.Am fost sa echilibrez rotile si cei de la vulcanizare au sesizat ca rotile nu se invart la liber ca cele de pe spate.Deci am tras concluzia ca placutele ating tot timpul de disc.Asa trebuie?Rotile se invart dar se opresc mai rpd decat cele de pe spate si se aude acel fasait cand sunt cu 40 km pe ora.Iar cand pun frana se accentueaza putin.

    Am decis sa schimb etrierele cu totul si mi-am adus aminte de tutorialul tau cu curatarea tamburului spate si am zis sa vad cum ai facut tu pe fata.Mentionez ca tot roata stanga face figuri si am zis sa te intreb pe tine ce ar putea fi.

    O fi din cauza ca acum 2 ani am coborat de la padina cu masina scoasa din viteza si am mers doar cu franele pana au iesit fum din ele si poate s-a decalit etrierul,fiindca pistonasul(arata ca nou fara pic de rugina sau zgarieturi) dar a intrat putin mai greu decat al tau.?

    Nu stiu ce sa mai fac,sunt disperat ca nu vreau sa cumpar etriere noi 550 lei bucata originale,nici acelea la 110 ron.Daca exista posibilitatea sa fie decalite,imi recomanzi sa cumpar etriere noi la pret de 200 ron buc?(nu ASAM)
    Te rog ajuta-ma!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, cand cobori o panta, lasi intr-o treapta de viteza inferioara acelei viteze si cu frana doar ajuti la franare. asta pentru viitor.
      la fel de bine problema poate sa fie din pompa de frana, ea sa-ti faca o usoara presiune pe circuit. sau, asa cum spuneu altii pe aici, posibil furtunul din etrier sa fie umflat pe interior si tine o presiune constanta doar pe acel etrier.
      daca cumperi etrieri TRW sau ATE, sunt ok, cele de origine tot de cei 2 fabricanti sunt facute

      Ștergere
  39. Cristi, imi poti spune cum se face acel sistem de aerisire pe care-l folosesti? Am vazut in clip, ca are un furtun care se ataseaza la roata de rezerva, apoi la un bidon... Sau daca este cumparat, cum se numeste?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai daca citeai textul de deasupra clipuluisi dadeai click pe lonk, aflai deja
      http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0&_nkw=Gunson+Eezibleed&_sacat=0&_from=R40

      Ștergere