Montat voltmetru

De mult tot zic ca o sa pun un voltmetru pe masina, ca sa fie acolo, rau oricum nu face.
Am comandat de pe aliexpress/ebay acum mult timp in urma si tocmai i-a venit randul sa-l montez. La cei vreo 15lei cat a costat, merita fiecare banut.
In final a ramas legat la plus continuu. Si casa va fie mai usor, firele de culoare rosu au plus continuu iar firele de culoare galbem au plus dupa contact. 



Si cum maestral a adus in discutie faptul ca un voltmetru legat direct pe baterie arata un voltaj mai mare ca si cel legat undeva pe instalatia electrica, ba mai mult, ati sarit o gramada cu gura pe mine ca legarea voltmetrului imi consuma bateria si asta dauneaza sau ca o sa ma trezesc a doua zi cu bateria descarcata din cauza lui, a aparut si aceasta filmare.
Confirm ca voltajul afisat este mai mare daca se leaga direct pe baterie fata de un voltmetru legat undeva pe instalatia masinii.
Stati linistiti ca acest voltmetru este egal cu zero la consumul de curent din baterie. Dupa cum greseam in calcule(grea matematica uneori) si am corectat ulterior printr-un text afisat pe filmare, o baterie de 75Ah este consumata de acest voltmetru in vreo 4 ani si cateva luni, deci...

27 de comentarii:

  1. Deja am planificat un update la ce ai tu aici ;) ... doar că mai durează puțin :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Răspunsuri
    1. de pe aliexpress sau ebay, dupa cum am scris si la descriere :))

      Ștergere
    2. Le gasesti si pe pe olx sau lajumate

      Ștergere
    3. identic cum am montat eu, 50lei. apai de la 15 la 50lei bag motorina cam de 150km

      Ștergere
  3. Plm:) nu mam spalat pe ochi,si nu am citit

    RăspundețiȘtergere
  4. Cred că ar trebui sa te pregatesti de o baterie noua.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. de ce spui treaba asta? bateria nu are un an si explicam in filmare de ce era descarcata

      Ștergere
    2. Because it is 12.3V. But it is fake number. If you conect voltmeter directly on battery it will shows 12.7 or 12.8V. I know it because i have similar voltmeter from Aliexpres with 2 usb ports, and it works properly only if it is connected directly on battery, but not trough car instaltion. There are always some loss in those wires. Try it.

      Ștergere
    3. hi, maestral. yes i know. i manipulated the film to see the same voltage on the battery and the voltmeter :D
      because you brought this into our discussion, i filmed an update with this.

      Ștergere
  5. Cristi salut! Ce model de baterie folosesti si ce amperaj are asa si cit amperajul pentru start?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, Rombat cu Pb e tot ce stiu despre ea

      Ștergere
  6. Eu cred ca este bateria dusa, sau este de proasta calitate nu are voie sa se descarce in câteva zile (in 20 de km se încărca full garantat)!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu are voie sa se incarce in 20 minute, este imposibil, fizic este imposibil

      Ștergere
  7. salut
    o baterie identica cu a ta am si eu pe masina 1.5 dci
    Tot rombat, are un an si ceva bateria si a murit si a mea (a mea este de 65 A) . Cred ca sunt de proasta calitate. Desi am 3 ani garantie la ea ma gandesc sa o schimb prin toamna.
    Am fost cu ea la un service sa o verifice si mi-a spus ca e in parametri.
    Dupa parerea mea nu are voie sa faca asa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am prieten care a dus-o cu Rombat 7 ani, tot dci.
      din ce-mi spui tu, doar ai ramas fara curent si asta este cat se poate de posibil sa se intample si nu este vina bateriei.
      cand te lasa bateria, te lasa, nu lasa ca o mai tin pana in toamna

      Ștergere
    2. nu stiu ce sa zic....posibil sa fie si cum spui tu.
      insa, daca acel proces chimic care are loc in interiorul bateriei nu se mai face cum trebuie, sau daca un element din baterie nu mai este perfect functional incepe si da rateuri....nu trebuie sa moara definitiv din prima. Mai ales ca nu sunt temperaturi negative.
      imi dau si eu cu parerea, nu sunt expert :)











      Ștergere
  8. Să ne dai de veste când găsesti o solutie pt legarea definitivă voltmetrului la o sursa de alimentare,ca in tutorial era o chestie provizorie

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :))
      vezi textul ala de deasupra filmarii? scriam acolo :)

      Ștergere
  9. Salut,cât volti îți arată in mers ? Am și eu unul montat și îmi arată 13,6-13,7 in mers. Fata de baterie am 0,3v diferența.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, 14,1V in mers. n-am masurat si cu multimetrul

      Ștergere
  10. Salut, bateria ta este mare chiar si pt. dieselul tău. Alternatorul nu este capabil sa o încarce la capacitate maxima, acest lucru duce la uzura prematura a acumulatorului.

    RăspundețiȘtergere
  11. Salut. Am comandat si eu un voltmetru ca si al tau si l-am primit surprinzator de repede, adica in cam doua saptamani(din China, in conditiile in care dupa alte produse am asteptat si cate doua luni!!!). In fine, vreau sa te intreb altceva legat de instalarea lui. Eu am in masina o statie de emisie-receptie(pentru ca masina o folosesc si la taximetrie) care e legata direct la baterie. M-am gandit sa leg voltmetrul la firele de la statie(ar fi o optiune foarte buna pentru ca nu mai trebuie sa umblu la cablajele masinii) dar vreau sa ii pun si un intrerupator ca sa il pot opri cand nu il folosesc(are o lumina destul de puternica si ma deranjeaza sa tot vad ceva in fundal mai ales ca eu am ales ca loc de montaj spatiul unde se pune joystick-ul de la oglizile electrice la Logan II si exact in ochi imi bate lumina). Faptul ca ii pun intrerupatorul va influenta mult valoarea pe care trebuie sa o arate?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, cel mai probabil ca influenteaza valoarea reala, cel mai probabil total neimportanta acea eroare. eu zic ca este ok

      Ștergere