Bec cu led H4 4800 lumeni 6000k

Dovada ca miracole se intampla, tutorial realizat cu ajutorul lui JHS.
Comparativ cu celelalte becuri cu led pentru faruri pe care le-am testat, acestea au o constructie putin diferita. Corpul pe care sunt pozitionate ledurile este mult mai subtire si a disparut racirea activa(ventilator), ea find inlocuita de o racire pasiva(benzi metalice).
Montajul pe Logan este considerabil mai usor fata de variantele anterioare si fara sa fie necesara vreo intervenie la sistemul original al masinii, revenirea la becul normal facandu-se usor si fara niciun fel de problema.
Stiu ca putini ajung sa citeasca pana aici, pentru ei este mai usor sa intrebe direct cat costa si de unde am cumparat. Dar sunt optimist ca mare parte dintre voi vor citi, asa ca:
Conectorii i-am cumparat de aici.
Becurile cu led le puteti gasi de cumparat si in romania pe lmgtfy.com sau international pe ebay, aliexpress, amazon... acestea fiind doar cateva exemple. Sunt si mai puternice, modele diferite, culoarea luminii mai albastruie, alba sau spre galbui si cu preturi pe toate gusturile as spune eu.
Ca de inceput va arat doua poze unde se vede mai bine disiparea luminii in fata masinii. In prima poza faza scurta iar in a doua faza lunga.


Prezentarea si montajul becurilor cu led


Testarea pe timp de noapte


Daca tot am avut parte de ploaie aceste zile, am filmat si acest test, noaptea pe ploaie. Gurile rele spun ca in aceste conditii nu o sa vad nimic cu ele. Trebuie sa va contrazic, chiar am vazut foarte bine, cel putin la fel de bine ca si cu becurile stoc. Era deja tarziu, eram obosit si ploua, n-am mai avut nicio tragere de inima sa mai pun si becurile halogen ca sa filmez diferenta.
Pe tot parcursul filmarii, drum neiluminat si drum iluminat, puteti distinge: faza scurta, faza lunga, doar proiectoarele H11 becuri stoc, faza scurta combinat cu proiectoare, lipsa totala de lumini. Pe finalul filmarii se vede foarte clar diferenta, mai ales de pe la monutul 4:08.


Pe timp de noapte, ploaia doar ce s-a oprit. Daca pe faza scurta nu prea constati mari diferente, pe faza lunga diferenta este semnificativa. Cu aceste becuri cu led noaptea pe timp de ploaie nu doar vezi ceva, vezi mai bine ca si cu becurile stoc.
In realitate, cu ochiul liber, diferenta este mare si pe faza scurta, pe faza lunga nici nu se pune problema.


Testul de noapte pe ceata... o sa dureze mult pana o sa-l vedeti, mai greu cu ceata pe la noi.

42 de comentarii:

  1. Da lumina e mai clara sa zic asa fata de cele stoc,dar ledurile daca te uiti mai atent undeva in partea de sus sau laterale ( testul la zid ma refer) lumina led se imprastie putin sau mai bine zis e mai puternica in acele zone fata de cele stoc unde pe margini e mai slaba. Lumea va spune ca orbesti si ce vrei sa vezi toate pietricelele de pe strada. Apoi apare acel efect cand te uiti fara sa vrei sa zicem la masina din sens opus si ai sa spui mama ce faruri are asta. Mna nu stiu ce sa zic.Desi nu ai orbi asa ,este doar acel efect cand te uiti direct la farurile masini si apoi iti iei ochii rapid si vezi negru in fata ochilor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cu faza scurta pornita m-am uitat in faruri si n-am avut acea senzatie de pete negre,minutul 10:38.
      a fost nasol cand eram la 20cm de far si m-am uitat direct in el, atunci mi-am luat juleala,minutul 14:21.
      daca stai in fata masinii la 3-10m, in fund pe asfalt,da,o sa te orbeasca. la inaltimea soferului din masina nu, lumina este concentrata inspre jos

      Ștergere
    2. Da ai dreptate,ma gandeam ca bate la inaltimea soferului. Am stat si am analizat mai bine. Buuunn. Spor in continuare

      Ștergere
  2. Un tutorial foarte bun, ca de fiecare data! Dar am si eu o curiozitate de nestiutor: decat sa tai cablurile, sa le cositoresti, mufezi, etc. n-ar fi fost mai simplu sa tai un pic acel cauciuc de etansare? Stima!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. exclus! daca nu mai etanseaza pe bec,intraumezeala in far si se abureste. asta pe langa ca-ti strica oglinda.

      Ștergere
  3. La noi in jud Covasna te opreste imediat.Am pus la bara DRL cu control electronic,m au oprit imediat politia de lanoi,nu ma amendat findca nu erau acolo cei de la Rar.Fac razii impreuna,si daca ai ceva in plus fata de fabricatie, te ard.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. specific de cacat romanesc, neimportant ca DRL-urile chiar sunt utile si sunt construite in acest scop, ai facut o modificare si trebuie neaparat sa te arda.
      la vechiul mercedes aveam puse deasupra barii, intre faruri, doua proiectoare in genul asta https://goo.gl/LSRJw7. erau de la Hella si aratau foarte bine.
      nu erau legate la instalatia electrica, erau pur ornament. n-am avut cui sa-i explic, cretinul de militian m-a pus sa le dau jos sau imi retine talonul...

      Ștergere
  4. SALUT UNDE POT GASI LEDURILE ACELA

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sus pe pagina, deasupra primului film este un text. iti recomand sa-l citesti

      Ștergere
  5. Salutare, pentru proiectoare ce recomanzi si daca e ceata se mai vede ceva ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pentru proiectoare becuri halogen H11, standard, nimic altceva. evenntual sa pui folie galbena pe sticla lor si iti creste vizibilitatea

      Ștergere
  6. CRiS, cat de tare se vede ca nu este bec normal ci LED? cand e aprins ma gandesc ca se vede diferenta ca si lumina degajata, dar cand e stins se vede o diferenta ca aspect in far?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cand nu este aprins, nu vezi diferente, doar daca te apleci si te uiti special dupa el.
      daca este aprins, diferenta este mare, lumina este alba, nu galbuie

      Ștergere
  7. Pentru lumina galbuie(mai naturala) cati K ai nevoie, 6000k fiind albul asta?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 4300k este lumina de la becurile cu filment

      Ștergere
  8. Salut! Ai spus ceva de genul ca daca dai peste un politist iti va lua talonul deoarece va crede ca ai xenoane. Legea spune ca daca modificarile aduse autovehiculului sunt remediate pe loc nu iti va putea retine talonul! Aceste leduri pot fi scoase cu usurinta, deci poti reveni pe loc la becurile cu filament si politistul va ramane cu buza umflata!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. din cate-mi amintessc, este de domeniul trecutului, ramane la latitudinea politistului daca iti ia talonul sau te lasa sa remediezi pe loc problema. poate alege oricare dintre variante

      Ștergere
  9. Ce usor se monteaza

    https://www.youtube.com/watch?v=8gJT8zbU2pA

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. foarte tare. asta din cauza ca-i permite contructia becului sa de-a jos acea tabla de fixare

      Ștergere
  10. Cristi Dar temperatura interioara a farului degajata de bec oare cit este de mare?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nici macar nu ma intereseaza, oricum mai mica ca becul halogen. ca sa scot becul halogen trebuia sa astept putin ca sa pot pune mana pe el. ledul l-am scos imediat ce am stins faza scurta

      Ștergere
  11. Sall cristi as vrea sa te intreb cv care nu are legatura cu asta ...as vrea sa fac,casetofonu sa ae aprinda cand deblocheZ masina si invers sa se inchida cand blochez masina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ceau, se poate face, trebuie sa modifici alimentarea la casetofon. nu mi-am pus niciodata aceasta problema, trebuie sa identifici o sursa de alimentare cu curent care este functionala doar dupa ce descui usile. posibil sa gasesti la butonul de incuiere usi sau geamuri, de pe consola. nu garantez, trebuie sa incerci.
      si urmatoarea ta intrebare este: care fir de alimentare de pe casetofon trebuie inlocuit pentru ca sunt doua. raspunsul este galben, cel galben. cel rosu alimenteaza continuu si iti tine minte setarile

      Ștergere
    2. Multumesc frumos...dar la ce crezi ca ar fi bn sa ma leg.mentionez ca am logan 2007

      Ștergere
    3. chiar nu stiu, asta iti spuneam, trebuie sa verifici care fir are plus doar dupa ce descui usile.
      eu nu pot verifica la mine deoarece am modificat partea de alimentare si nu mai pusca nimic una cu alta.

      Ștergere
  12. Salut Cristi, pot taia jumatate de spira din arcurile fata/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poti taia din arcuri o spira intreaga, nu jumate ca sa pastrezi asezarea pe talere. Eu mai degraba ti-as sugera ori le lasi asa ori pui arc fabricat mai scurt. Daca elimini din spire, elimini o parte din rezistenta lui la comprimare, scurtezi cursa amortizorului si implicit trebui sa refaci unghiul de fuga.

      Ștergere
    2. poti taia si fractiuni de 2cm din arc, oricum se aseaza bine pe taler.
      doar ca nu recomand, deloc. ori pui arcuri sport ori nu lasi asa

      Ștergere
  13. Pe spate am gasit la un baiat doua arcuri care se pot regla, le vinde la un super pret, iar pe fata vroian sa tai din cele originale

    RăspundețiȘtergere
  14. scuze de oftopic
    Am o problema ciudata. de cava timp nu imi mai arata consumul, km ramasi, iar liniutele de combustibil dupa o resetare CB la 200-300 km dispar 3 din cate sunt afisate (ex: daca am 7 liniute dispar 3 raman 4, daca am 5 dispar 3 raman 2...). ai idee ce anume are? pompa, un senzor .... multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, prima data incerci cu alte ceasuri si vezi ce se intampla. mie-mi pare o problema de soft

      Ștergere
  15. salut cristi.dar nu costa cam mult minunile astea 400 si 500 lei?
    intreb si eu ca la pretul asta nu as monta niciodata asemenea minuni inaintea unor lupe cu bixenon si un kit xenon de 5000k.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la 4-500 lei nu pui lupe si xenon calitative cu care sa mai vezi ceva si dupa 1-2 ani. am facut un calcul pentru lupe si becuri xenon si am ajuns la 1000lei.

      Ștergere
  16. salut Criss !
    iti admir toata munca pe care o faci !
    Am si eu o intrebare. Am avut un accident cu masina mea logan ph2 am fost lovit frontal de alta masina dupa toata aventura care a durat 4 luni in sfarsit mi-am scos si eu masina din service de la reparat dar am o problema si poate sti tu sa ma ajuti acum urmeaza intrebarea sub compartimentul motor este montat scutul motorului metalic dar langa scut in partea dreapta unde deasupra este cureaua de la alternator si compresorul clima nu am nimic nu trebuie si acolo sa fire ceva o masca o placa ptr ca imi intra apa si imi arunca apa pana pe capota sti ce trebuie montat langa scut si cum se numeste piesa ???! te rog sa ma ajuti daca stii! merci mult

    RăspundețiȘtergere
  17. Salut Cristi, vrelrau sa imi vopsesc si eu manerele de la macaralele geamurilor in gri exact cum ai tu. Tine vopseaua avand in vedere ca le utilizez destul de des?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, vopsite direct nu tine. prima data trebuie aplicat un primer pentru plastic si dupa acea vopsite.
      șa mine au vreo 7 ani si inca tine vopseaua pe ele

      Ștergere
  18. Am inteles, o sa folosesc primer pentru plastic. Cam cate straturi sa dau?

    RăspundețiȘtergere
  19. salut CRIS , merg ledurile astea impreuna cu DLR-urile cumparate de la tine acum 2 ani ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, da, exact asa https://www.youtube.com/watch?v=GNVgjXGX2J0

      Ștergere