Rezolvat greieri si sunete din bord

Prima data cand am dat jos bordul si am izolat tot ce mi-a trecut prin cap de pe acolo, vre-o doi ani, mai bine zis ierni, a fost ok. Dar la un moment dat a inceput din nou sa greiereasca, sa chitaie si sa se joace cu nervul meu.
In toamna lui 2012 l-am dat din nou jos si am mai fixat/imobilizat una alta pe acolo si total fara succes, nici o schimbare. Asa ca acum m-am pus cu p*** pe el si l-am luat la puricat, am pus mana pe tot ce am gasit pe acolo, am batut cu degetul, cu pumnul pana am fost convins ca totul este cat mai aproape de adevar.
Ca sa demontati bordul aveti aici tutorialul si nu va lasati pacaliti de ce spuneam ca nu o sa mai fac aceasta lucrare ca e grea si mai stiu eu ce. Daca stii deja ce trebuie sa faci, intr-o ora jumatate l-ai dat jos si l-ai pus inapoi sus.

Ma asteptam ca acel silicon sa miroase tare in masina, spre surprinderea mea, nu am sesizat absolut nici un fel de miros in plus, nici dupa trei saptamani de folosire. Masina a stat direct in soare 7 zile si din nou nici un miros, deci e de bine.
Am observat o rigidizare a usii de la torpedo si gaura aia clasica s-a redus, ceea ce e un lucru foarte bun.

Cat de bine am executat aceasta lucrare care s-a intins pe o perioada de vre-o 4 zile, voi vedea doar la iarna cand o sa scada temperatura.

update 9 august 2013
Dupa doua saptamani de la izolare, stat in soare si calduri peste 30 grade, bordul a inceput sa riposteze si cam asta a rezultat. Deci NU! Sa nu folositi silicon :(


update 30 noiembrie 2013
De cateva zile temperatura a scazut in jurul lui 0º si ma asteptam sa aud macar un greier prin bord. Spre satisfactia mea, chiar este liniste si atat de mult ma bucur de ea de n'aveti voi nici ce-a mai mica idee :)

update 25 decembrie 2013
Temperaturile au coborat mult in ultimele zile, sub 0º ajungand chiar si la -8º. Am inceput sa aud sunete din alte locuri si nimic de la bord, ceea ce este foarte bine pentru psihicul meu :)

update 9 martie 2014
In continuare nici o chițăială din bord.

164 de comentarii:

  1. superb explicat,atentie la randul 7 de sus in jos ".... inapoi sus"

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mda, la ce ma gandeam eu in momentul ala =))
      multam

      Ștergere
    2. bravo ..ce constatare ...cata perspicacitate...tu care ascunzi in spatele anonimatului o gena a geniului george pruteanu..esti un stalp al grmaticii limbii romane ...ce mici si infami suntem noi ..frate asta-i un site al pasionatilor de logan si punct .apreciaza munca titanica a unuia care-ti explica tie cum iti poti face masina mai buna decat este.lasa grmatica pe seama specialistilor ...mare om mare caracter esti

      Ștergere
    3. nu te lua de el ca avea mare dreptate, aparea cuvantul "pula" fara nici un context :D
      intre timp am corectat :P

      Ștergere
  2. iarna trecuta am intampinat si eu sunetele astea, spre surprinderea mea ca masina o luasem de 1an jumate. ma gandeam ca mai dureaza pana apar si la mine, dar m-am inselat..
    luni tre sa ma duc la revizia de 2ani. daca le spun problema, ar trebui sa mi-o rezolve?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cel mult o sa rada de tine :)
      si vezi ca nu stiai despre ce tutorial e vorba?! :)

      Ștergere
  3. Atata muncaaaa pentru ce?ca dupa 2-3 ani risti sa repeti operatiunea eu sincer nu as face asa cv NICIODATA fratele meu a recurs la aceasta operatiune de vreo3-4 ori cred k este munca in zadar DACIA este tot DACIA si dupa atatea demontari se mai strica plesneste rupe si ceva plasticuri pe acolo multam pentru tutoriale si asteptam cate cv in continoare felicitari inca odata pentru munca depusa !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. gresit gandit! aia 2-3 ani am parte de liniste si pentru asta merita efortul :))

      Ștergere
    2. cred ca ai probleme. te-ai urcat vreodata intr-o fabia? mai ales in noua fabia? te-ai urcat vreodata intr-un albea? de ce vorbesti fara sa sti despre ce e vorba?

      Ștergere
    3. chiar si o skoda octavia dupa 70.000km facuti prin tara greierea din toate incheieturile. sa-ti zic de mercedesul E270 2003 al surorii cu care s-a dat un an in romania? a dracu ca in aia nu greierea nimic!
      pretul face diferenta intre un greiere linistit si unul activ dupat cu redbull

      Ștergere
  4. BOB, total de acord cu tine!

    cum de inca mai traieste cocosul? :))

    acum mai nou, vedeta este acel catel curios :)

    RăspundețiȘtergere
  5. omule, apreciez munca depusa de tine! esti ok. Numai ca m-ai facut sa ma amuz ca vedeam ca ziceai ca te dispera fiecare zgomot(firele) ;)) esti tare nostim...

    RăspundețiȘtergere
  6. dupa atata munca normal ca ai luat vacanta

    RăspundețiȘtergere
  7. Salut Cristian! Felicitari pentru ultimul tutorial! Am si eu o intrebare. Poate sti sa raspunzi. Am cumparat acum o baterie de 60Ah 580A Rombat Premier si am Logan 1.4 mpi preferance din 2009. Este prea mare bateria? Am exagerat? Vecinii zic ca trebuia de 55 Ah 540A ca se incarca greu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu tot pe un 1.4 mpi am un fulmen formula extreme de 60 Ah. Merge excelent, nu ai de ce sa-ti faci probleme, dimpotriva zic ca o baterie putin mai mare ca si capacitate nu aduce decat beneficii. Acum vreo luna am uitat faza scurta aprinsa vreo 3 ore si a pornit fara probleme si merge de atunci, a pornit normal si nu am pus-o pe redresor.(am cam de un an jumate bateria pe masina).

      Ștergere
    2. eu inainte am avut rombat calciu 40Ah 300A si a tinut pana azi (4ani) nu tinea nici 10 minute daca lasai farurile aprinse, a fost folosita mai mult in oras. eu vroiam sa stiu daca o sa poata fi incarcata de alternator. am mai intrebat si pe alte forumuri, bloguri si este potrivita. multumesc de raspuns!

      Ștergere
    3. daca puneai de 70 sau 80Ah, atunci trebuia sa-ti faci probleme. 60 in loc de 50Ah nu e cine stie ce

      Ștergere
    4. eu am de 66 Ah de 2 ani imediat si n-are nici un bai.

      Ștergere
    5. Si de ce daca punea de 70 sau 80 Ah isi facea probleme?

      Ștergere
    6. pentru logan sunt vre-o 6 sau 7 modele de alternatoare, in functie de consumatorii de pe acea masina. 1.4mpi fara AC are cel mai mic alternator. daca are AC, deja alternatorul este mai mare. deci chiar conteaza ce baterie ai pe masina ca alternatorul sa faca fata la incarcare.
      daca este bateria mai mare ca si normal, se arde nu stiu ce pe acolo si in plus ii creste consumul. alternatorul merge in sarcina pana-ti incarca bateria, timp in care ai consumul mai mare. o baterie mica o incarca mai rapid. una mai mare in timp mai indelungat.

      Ștergere
    7. Esti absolut sigur de asta?

      Ștergere
    8. o fi altfel daca spui tu

      Ștergere
  8. pe cand un tutorial cu capitonaj portbagaj?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si eu as vrea sa vad asa ceva.

      Ștergere
    2. capitonaj portbagaj? fi mai explicit la ce anume te referi

      Ștergere
    3. cred ca se refera la capitonajul usii de la portbagaj, asa cum este si la capota de la motor

      Ștergere
    4. si sa fac un tutorial cum asez mocheta pe pozitie si pun cei 7-9 braduleti? ce cacat de tutorial e ala? e ca si un tutorial cum ai deschide usa manual cu cheia

      Ștergere
    5. de ce esti rautacios?nu ai facut todeauna cele mai best tutoriale da totusi lumea te apreciaza.
      asa ca...

      Ștergere
    6. ar fi interesant un tutorial cu capitonajul usii la portbagaj si spate portbagaj,modul cum il confectionezi si cum il montezi

      Ștergere
    7. http://www.loganclub.ro/forum/vand_diverse_preturi_mici-t25182p85.html?t=25182&page=85
      - Mocheta usa portbagaj-PH1-...25 lei(clipsuri incluse)
      mocheta este gata gaurota, doar sa introduci braduletii. ca sa confectionezi acea mocheta, de la magazin nu-ti vand 1mp cat ai nevoie, ci 1m x 4m lungime. o s aplatesti cam 100lei pentru treaba aia. dupaia mai cumperi si braduletii.
      unele chestii nu merita sa ti le faci singur

      Ștergere
  9. vezi sa nu mai ai greierasi si pe la motor(cabluri care misca,suruburi care sau destrns din cauza vivratilor etc) si la galagia de la capacul torpedoului mai face galagie din cauza ca acea sigurntasau limba nu prinde pana la capat,si distanta dintre rama si usa torpedoului sa aiba oleaca de distanta,am avut si eu problema asta la opel dar i-am pus la colturile de sus niste puncte de cauciuc negru si leam izolat si nu am mai auzit zgomote.

    RăspundețiȘtergere
  10. CRISTI, cu spuma poliuretanica nu incerci sa antifonezi? :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. te las pe tine :D
      stiu pe unu care a indesat vata de sticla in usi. a zis ca e bestial, se aude infundat cand inchide usa si de afara s-a redus considerabil.
      asta pana a fost nevoie sa de-a geamul jos :))

      Ștergere
    2. pentru ce ii trebuia sa dea geamul jos? :))

      Ștergere
    3. asa-i? exact asta i-am spus si eu :))

      Ștergere
  11. pe cand un tutorial cu demontatul rezervorului de combustibil si curatarea lui?
    P.S sa stii ca am cumparat tote cele 3 volume ale tale

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. imi este groaza sa ma apuc de lucrarea aia :(

      Ștergere
  12. Salut mestere am sa le cer celor de la vocea clientului sa iti vizioneze tutorialele si sa te angajeze ca si colaborator al lor pe teme de zgomote si intretinere poate asa vor reusi sa elimine aceste defecte de fabricatie ft enervante car totusi fac diferenta enorma intre alte modele de la alte firme eu nu cred ca noul logan nu are acelasi probleme cu greieri aferenti in fine sunt curios aceasta treaba ai facuto dupa ce ai revenit din Grecia?daca da tea stresat ft tare masina pe acel drum

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu ma angajeaza aia de la VC, ba chiar ma urasc, iti garantez asta.
      vara nu am robleme cu greierasii, doar iarna cand da frigul. lucrarea am facut-o inainte de Grecia, daia nu mai aveam timp sa rezolv si ultima chestie ce am gasit-o, in seara aia plecam si trebuia sa fie masina asamblata :)

      Ștergere
    2. Salut din nou si eu iarna am ''placerea'' reveniri greierilor am impresia ca este o problema de material de prosta calitate care se contracta si se dilata continu mai mult ca o problema de cabluri etc insa o lucrare de anvergura de mai sus nu o recomand tuturor de pe aici nu de alta da ar trebui sa stie lumea ca nu le va iesi la toti ca in filmele tale si nu au indemanarea si rabdarea ta eu personal am facut unele din inbuntatirile tala de ex computer de bord martor usi activarea stergatoare si inlocuit lichidul de frana nu zic mia iesit mai ales ultima cu brio dar la celelalte o tara mau stresat

      Ștergere
    3. asta asa e, eu o fac sa para mai usor fata de cum este, dar oricum te ajuta foarte mult. eu o fac de la zero fara sa stiu nimic

      Ștergere
    4. greieri are si megane 2,dar logan ph2....are mai mult ca sigur

      Ștergere
  13. imi place ca exista un om cauia nu ii place zgomotul facutde la diverse piese de la masina
    asi vrea sa faci un tutorial despre demontarea airbag-ului

    sunt Gabi din Dragasani.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. aici ai poze in detaliu https://picasaweb.google.com/104072069706870899482/IzolatInteriorBord#
      dupa ce dai jos bordul, ai 2, 4 sau toate cele 6 suruburi de demontat. gata :)
      nu-mi prea vine sa ma joc cu airbag-ul

      Ștergere
  14. daca nu poti face acel tutorial cu demontarea airbag-ului poti sa faci un tutorial cu demontarea radiatorului???
    am facut un drum lung pe autostrada si m-am pomenit cu o bubuitura la motor,am crezut ca mi sa spart motorul dar era defapt radiatorul
    sunt Gabi din Dragasani.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. demontarea radiatorului presupune sa dau jos si antigelul, sa demontez multe chestiuni de pe acolo. trebuie sa umblu pe la mufe care sunt oxidate si or sa-mi faca probleme. o sa gasesc suportii de radiator uzati si trebuie dupaia sa-i schimb penca nu se mai pot refolosi.
      timp, bani investiti doar pentru un tutorial. daca trebuie sa ma bag acolo, e clar ca o sa filmez. dar asa de dragul unui tutorial, nu, sigur nu

      Ștergere
  15. Salut all. Foarte bun tutorialul, multumim CRis. Succes in continuare.

    RăspundețiȘtergere
  16. Răspunsuri
    1. gresit gandit, este floare la ureche. prima data am fost speriat de datul jos al bordului

      Ștergere
  17. sa izolezi si cocosu ala

    RăspundețiȘtergere
  18. Singura solutie toarna bordul din fonta.

    RăspundețiȘtergere
  19. Munca multa pentru nimic. Si Mercedes-ul are greieri. As fi curios sa te vad daca ai fi avut Mertz l-ai fi desfacut la fel. Am din nefericire Logan si cea mai eficienta solutie este sa blochezi suruburile de prindere a bordului cu Loctite la o temperatura de 5-10 grade cu strangere corespunzatoare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am avut mercedes si nu a fost nevoie sa-l desfac. de unde si obsesia mea pentru liniste ;)

      Ștergere
  20. ai avut mercedes si l-ai dat pe logan? ce enigma!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu este nici o enigma. o masina trebuie sa o si intretii. pentru mercedes plateam anual 400 euro pe asigurare, impozit si ITP(calculat jumate din pret pt un an). consumul era de 9-10%.
      la logan de 400 euro plateam casco, asigurare obligatorie, impozit si ITP, pe an. consum 5-6%. acum nu mai platesc casco, 300euro mai putine cheltuieli anual.
      important este sa apreciezi ce ai, nu ce-ti doresti ;)

      Ștergere
    2. In sfarsit un om care da vrabia din mana pe "cioara" de pe gard.am auzit multa lume spunand:
      "as da loganu pe o masina mult mai buna" sau "nu dau golfu meu pe un logan",dar in sfarsit un om care a dat mercedes pe logan,si asta numai din cauza costurilor de intretinere.bravo domnu' Cristi si va respect pt treaba asta.Loganul nu e o masina proasta,e o masina buna la banii pe care ii cere,cu putina pasiune se rezolva si micile probleme pe care le are.

      Ștergere
  21. cum s eprinde , lipeste chederul la parbriz, la mine se desprinde si atirna urti. multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. acel cheder nu se lipeste, sta pe pozitie prin presare. trebuia sa precizezi ca este vorba despre chederul din partea de jos a parbrizului ca s ainteleaga lumea despre ce vorbesti.
      ca sa stea fix pe pozitie si sa nu mai iasa, pune 4-5 picaturi de picatura sa-l tina fix

      Ștergere
  22. CRISS a vrut masina noua, a dat mertanu vechi si a cumparat o TROACA noua...........

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. darmirosea a nou, corect? :)

      Ștergere
    2. TROACA e chestia din care iti iei TU pranzul.

      Ștergere
  23. nu mai aruncati cu baligar din gura "domnilor" cum ca alte masini "straine" nu greieresc. poate cele noi nu, ca sunt noi, ce e nou e nou, dar cele alergate greieresc toate, am vazut cand am mers cu passatul unui prieten. m-a dezamagit un pic, mai ales cand mi-a spus omul cate proble me poate sa aibe la ea... m-am convins...

    RăspundețiȘtergere
  24. cris, cam ce inseamna cand se schimba putin sunetul motorului atunci cand calci ambreiajul? (pe loc, la relanti ma refer).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. rulmentul de presiune este acel sunet de motor si de fapt este amplasat la ambreiaj

      Ștergere
  25. ce scrie pe cana aia in care ai avut apa ? fabasoft? daca da, de unde o ai ? lucrii la ei? te intreb pentru ca duc foarte multe colete la ei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. de fapt scrie REAL pe cana, magazinul REAL :)

      Ștergere
  26. cristi fa o evaluare a autoturismului tau si fa-mi un pret bun
    ti-o cumpar

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ii cumperi blogul si masina ti-o da gratis.

      Ștergere
    2. nu cred ca o sa o vanda prea curand :)

      Ștergere
    3. Anonim: ca sa vand masina asta inseamna sa si cumpar alta iar bani de alta n-am :(
      asa cum a spus al doilea Anonim, vand www.tutorialelogan.ro cu 10.000euro si dau loganul cadou :). si nu, nu glumesc

      Ștergere
  27. Răspunsuri
    1. vre-o 5 doice șaise de prin '92-'95, am auzit ca alea's bune :))

      Ștergere
  28. E ceva ce a ramas nedesfacut in masina? Respect frate

    RăspundețiȘtergere
  29. salut Cris esti super tare am invatat multe din cat te-ai chinuit tu. as vrea sa te intreb daca te-ai mai intalnit cu baiatu ala la care i-ai taiat arcurile si daca da cum se prezinta arcurile la ora actuala

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am taiat la doua persoane, ambii inca le au pe masina si nu se plang. adica nu se prea plang. unul din ei a vrut taiate o spira jumate si asta chiar a fost nasol, misca in locasul lor

      Ștergere
  30. cristi la pedale nu te ai gandit,mai ales la ambriaj.. o sursa de zgomot,si iar o sursa de zgomot e casetofonul,ce dreacu cristi eu am cu ia 120.000 km si nu am zgomote ,nu acum pe bune lasand gluma la o parte,poate la tine se manifesta asa de atatea demontaje si montaje ,pe bune.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asta? http://www.youtube.com/watch?v=V6Tr6qv3crw
      eu as spune ca pedala de frana e mai zgomotoasa la mine.
      casetofonul e deja izolat, nu maimisca nici copilu'n p**** ma-sii.
      la mine se manifesta asa din cauza ca este logan si e ceva specific, probabil te-ai obisnuit tu cu sunetele sau ai circulat doar pe drumuri bune. eu am avut mercedes si ala nu stia ce's alea zgomote, asta ca sa-mi intelegi obsesia :)

      Ștergere
    2. ce vrei, mercedesul e mai bibilit,i se acorda mult mai multa atentie la asamblare. dar fiecare masina cu avantajele si dezavantajele ei. nici sa dau o poala de bani pe o amarata de piesa, care la logan costa mult mult mai putin, nu-mi convine. asta e doar un exemplu, mai sunt multe alte chestii de spus.

      Ștergere
  31. cristi, am vrut sa-mi antifonez masina si cand am dat la o parte mocheta am găsit sub ea placa de polistiren de 5 cm, si peste ea, fonomin de un cm. deci e deja antifonata podeaua. am vazut eu ca la 140 kmh nu se aude niciun fasait inafara de sunetul motorului . totusi, ca si tine vreau sa am parte de liniste. in acest caz, cam ce ar fi de facut sa aud cat se poate de puţin motorul?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. dar gaura aia de 5cm de-o parte si alta al polistirenului nu ai vazut-o? pe acolo ai tabla exterioara si mocheta neagra, intre e doar aer.
      daca ai diesel si vrei sa nu-l mai auzi, schimbi motorul cu unul pe benzina. daca ai benzinar si vrei sa nu-l mai auzi, deja ai o problema mai mare ca mine :))
      la diesel in compartimentul motor se gaseste o mocheta pe capota si inca o mocheta intre motor si peretele de foc. alea doua le pui in primul rand.
      pe toata podeaua pui un strat de fonomin. in fata sa urci cu fonominul cat poti de sus, asa nu mai trebuie sa dai jos bordul.
      dupa care izolezi usile, plafonul si portbagajul si ai sa vezi ce diferenta majora ai sa simti

      Ștergere
  32. Am vazut ca ai pus spuma la usa de la torpedou,nu a busit spuma aia ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ce sa buseasca? nu s-a busit nimic, am dat jos acei clesti si atat

      Ștergere
  33. Salut Cris! Eu vreau sa dau Loganul! Vreau ceva mai confortabil! Ma poti ajuta si pe mine cu o informatie? Vreau sa ajung la targ la Arad(sa cumpar masina) si as vrea sa stiu daca ai idee in ce zi este targul? Eventual daca e si la Timisoara la fel sa imi spui! Mersi mult!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. in Timisoara este piata de masini in fiecare sambata si duminica. In piata Mehala si Piata Aurora. in Arad nu cunosc detalii :)

      Ștergere
  34. salut cristi!
    po-ti sa faci un tutorial despre consum

    RăspundețiȘtergere
  35. daca ai putea sa ma informezi si pe mine despre media inregistrata de tine in oras,in afara(stilul de mers,cauciucuri,ce fel de motorina folosesti)
    Ma scuzi daca sunt prea enervant,dar masina mea(logan 65 cp) am folosit-o extrem de putin in cei 6 ani de cand se afla in proprietatea mea (18.000 km) si nu am putut sa fac o medie.Din toamna voi face aproape zilnic 150 de km cu ea si incerc sa ma informez..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. dace e sa ma iau dupa CB(care este aproximativ, vara am o medie de 5,4% in oras, iarna 6% in oras. asta la un condus normal, dat blana cand trebuie si in nici un caz mers la consum. in afara orasului pe timp de vara 4,1% - 5%, depinde cat de tare-i dau in gura.
      folosesc vara 50/55/16 goodyear eagle f1 gs d3.
      motorina doar de la mol, aia ieftina.
      dar aceste date depind strict de soferul din spatele volanului

      Ștergere
  36. de la Gabi din Dragasani

    am pus bari de porbagaj pe masina acum vreo 2-3 ani si nu le mai pot sa le dau jos
    ma poti ajuta cu demontarea lor?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. banui ca s-au intepenit suruburile, corect? degripant, dar grija ca strica cauciucul(chedere). deci dat cu degripant si avut grija sa nu-ti ajunga si pe chedere. aplicat socuri cu ciocanul, cat sa nu deformezi surubul sau plafonul. in cel mai rau caz se vor rupe suruburile :(

      Ștergere
    2. un flex mic ,dale dreacu,anvelesti plafonul si gata

      Ștergere
  37. cristi ai idee daca termin leasingul acum la sf lunii si mai am asigurare pana la sf.anului si eu o inmatriculez pe mine mai e valabila polita de asigurare?mentionez ca masina e luata in leasing pe mama mea si vreau sa o inmatriculez pe mine

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. in primul rand las-o inamtriculata pe mama ta, e mai ieftina asigurarea(depinde ce varsta ai). cam pe cand termini leasingul trebuie sa se termine si asigurarea, deci nu ma prind de ce ma mai intrebi :)

      Ștergere
  38. pai nu ca mi au facut o din nou pe 6 luni pt ca inca nu am terminat leasingul si asigurarea s a expirat la sf lui iunie iar aceasta este valabila pana la sf anului,leasingul il termin pana la sf lunii iulie,iar mama nu are permis poate sa ramana pe ea?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asigurarea trebuie neaparat refacuta, nu este transmisibila. cere banii inapoi de la leasing pentru asigurare, o transcrii si faci alta asigurare, e dreptul tau.
      neimportant ca mama ta nu are carnet, fiind pe numele ei si mai in varsta, este mai ieftina asigurarea.
      transmisibil este doar ITP-ul, pe noul talon se trece data cand expira ITP-ul.

      Ștergere
  39. Cris nu te-ai gandit sa iti pui trepa pe logan? am vazut pe net la unu si arata bine

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. absolut deloc, nici nu-mi trebuie, am avut pe mercedes si vara ma batea soarele'n cap

      Ștergere
  40. multumesc cristi de raspuns o sa o las pe numele mamei si nu fac nici RAR si ramane si asigurarea valabila ca ea e trecuta la utilizator multumesc

    RăspundețiȘtergere
  41. Sincer nu stiu cat de buna este spuma. Spre exemplu eu mi-am pus usi noi in casa si locul ramas intre ele si perete a fost umplut cu spuma. Si acum dupa ce au fost tencuite cand deschid usa se aude spuma cum fosneste.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu au udat peretele si usa ca sa faca spuma priza :(

      Ștergere
  42. nu va conta foarte mult insa votez si eu pentru tutorialul cu rezervorul( curatarea lui ) propus mai sus.pe care il consider foarte util am inteles ca trebuie ceva nisip.

    RăspundețiȘtergere
  43. ps. montarea unor tweetere ar imbunatatii considerabil sistemul audio . as opta pentru ceva luat de pe o masina nu acele pocnitori de prin targ . poate ne faci o surpriza .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. tweeterele trebuie sa ai si la ce sa le legi, deci fara surprize.
      rezervorul cand o sa-i vina randul, e multa munca acolo

      Ștergere
  44. pacat ca s-a intamplat asa,cu siliconul.iti strica toata reputatia,pacat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. reputatie? ce reputatie? reputatia ca am gresit? mi se rupe mie de reputatie.
      sa va bucurati ca nu testati voi pe masina voastra asa cum fac eu :)

      Ștergere
    2. Salut mestere poate in locul siliconului era mai potrivit sa pui plastic topit din batoanele acelea care se gasesc inpreuna cu pistolul de topit aferent acel plastic este elastic si si este de mai multe culori pt cel cu reputatia poa sa stea linistit ca oricum nu cred ca cineva din privitori tai nu cred sa se fi apucat sa faca ce ai facut tu tocmai din lipsa de curaj si rutina greieri tot vor mai fi deoarece plasticul bordului se dilata si se contracta la frig si caldura provocand acele chitaituri suparatoare te salut din Oradea mare

      Ștergere
    3. da, era si plasticul topit o solutie. pacat ca masina era desfacuta bucati acasa si acel pistol de plastic topit era la lucru..

      Ștergere
    4. Nu incercati sa lipiti absolut nimic cu plastic topit(pistol de pana mea, nustiu cum se num), am lipit eu prin masina diverse cu el, si vara se face muci, si eventual se dezlipeste.
      Eu am incercat sa lipesc la stalpii din fata plasticul ala estetic de plafon, marginea aia de 7-8 cm, si nu a tinut, nici cateva ore pt ca era vara. Siliconul dupa cum a patit CRiS se va dezlipi(acum depinde si ce silicon), eu zic ca la tine CRiS siliconul nu a tinut, din cauza plasticului, nu adera pe el. Deci pocnituri, sau suruburi, chiar daca sunt inestetice, sunt mai sanatoase.
      P.S. Se putea presupun folosi si prenandez, bagai un "sandpaper" acolo si frecai cat sa prinda , ungeai, undeai si o fasie de carpa(Bumbac ar fi ideal), departai cu cv si bagai carpa, pe urma cu niste cleme tineai presat. Eu am mai lipit diverse pe la masina cu prenandez si tin sa zic ca e beste glue ever, atat timp cat suprafata e super clean, si smirgheluita uniform.

      Ștergere
  45. la unele PH2 s-au pus din fabrica un fel de cheder de etansare intre bord si parbriz (nu stiu exact cum se numeste). poti sa-l pui si tu, ca sa nu se mai vada suruburile, si totodata se astupa si spatiul acela dintre bord si parbriz.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca-mi spui de unde sa cumpar, acum comand asa ceva :)

      Ștergere
    2. l-am gasit intamplator la dezmembrari, ca nici eu nu-l aveam din fabrica. cred ca se gaseste la magazinele de piese auto sau la reprezentanta. dar cel mai sigur, te sfatuiesc sa il confectionezi acasa. si cu ocazia asta, mai faci inca un tutorial :)

      Ștergere
    3. pai vezi tu ca nu e asa de simplu. am luat unul care a fost folosit si nu mai lipea atat de bine, s-a dezlipit imediat ce a dat putin soarele.
      iar de confectionat unul este o idee buna, dar cu ce-l lipesc sa si tina? cu silicon? :))))

      Ștergere
  46. sincer....
    nu crezi ca ceea ce ai facut acum e tziganie?
    mai bine mergeai la un second si luai alt bord.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, ca pe mine ma dau banii afara din casa, țac pac alt bord, ce simplu e de zis :)

      Ștergere
    2. Daca spuneai sa cumpere bord nou, avea logica afirmatia ta.

      Ștergere
  47. Salut!
    Am un sfat pentru tine. Eu in loc de chederul de etansare am folosit un tub de culoare gri pentru izolarea termica a tevilor de instalatii, la interior are 20 mm si la exteior 33 mm. L-am taiat la dimensiune si l-am indesat acolo. La mine arata fumos si parca a mai redus si zgomotul de la motor.
    Succes. Panaet

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai da, din cauza asta l-au pus si la PH2 acel cheder. in timpul mersului, vre-o 140km/h pe autostrada, am prins de chederul ala si l-am scos afara(era un PH2). nu mi-a venit sa cred ce tare s-a auzit motorul din acel moment :)

      Ștergere
    2. despre ce cheder e vorba? la ce minut sa-l vad si eu.

      Ștergere
    3. nu apare nici un cheder in tutorial. la loganul PH2 este un cheder intre bord si parbriz

      Ștergere
  48. salut CRIS...de ce nu iti cumperi un bord poate ala nu mai are " greerasi"..cand da frigul...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cat de optimist poti fi :))
      nu exista un bord de logan fara greieri. adica exista, dar cel mult in primii doi ani si cam atat

      Ștergere
    2. in acest caz poti gasi la dezmembrari unul aproape nou. sunt destui care au facut praf masina imediat dupa ce au luat-o de noua...

      Ștergere
    3. si tot la 1-2 ani sa schimb bordul, nu? :)

      Ștergere
  49. Cheder intre bord si parbriz si-au pus multi inainte ca Dacia sa monteze pe Logan ph2. Si chiar mai bun decat cel de fabrica. Oricum, toate masinile normale au cheder acolo, pentru a bloca sunetele ce vin dinspre motor (bordul e cat se poate de inchis).

    Acolo e perfect un matrial de tip EPDM, cum sunt izolatiile moi, de culoare neagra, pentru tevi. Merg si cele gri, care au avantajul unei culori apropiate de a bordului, doar ca sunt mai rigide si in anumite conditii pot sa scartaie.
    Pentru montarea lui nu e neaparata nevoie sa dau jos bordul.

    Exista bord de Logan fara greieri si mai vechi de 2 ani. De 6, de exemplu.

    RăspundețiȘtergere
  50. cris nu te-ai gandit niciodata sa pui trapa pe masina ar fi interesant

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu, deloc. oricum, pe logan poti pune un rahat dinala de acvariu ca la vechiile dacii. lipitecu silicon and shit si dupa ceva timp incepa sa intre apa... un rahat

      Ștergere
  51. A avut pe Mercedes, a povestit... n-o sa puna pe Dacie. Vezi mai sus.

    RăspundețiȘtergere
  52. trapa pe masina arata extraordinar si e si utila. si o poti pune in asa fel incat sa nu intre apa, dar ttebuie sa te pricepi foarte bine, ca astia la service nu-ti face treaba calumea, astia lucreaza standard, pe banda rulanta , nu sta sa bibileasca. daca o pun io, fii sigur ca nu mai intra nicio apa si arata de zici ca e de acolo.

    RăspundețiȘtergere
  53. parca cu acele suruburi arata mai jmecher

    RăspundețiȘtergere
  54. Cristi singura varianta bord Ph2 , fete de usi ai acum tre` sa gasesti un bord la un pret rezonabil,daca nu esti un perfectionist vorba aia "merege asa"

    RăspundețiȘtergere
  55. Dupa tot ce i-ai facut la bord, cred ca va urma curand un tutorial cu montat bord PH2.
    Nu numai ca ne arati "cum se face" dar ne arati si ce nu se face.
    Pentru noi e un ajutor enorm!

    RăspundețiȘtergere
  56. Cred ca aceeasi problema o am si eu cand plec subturata sa-mi trepidez dar totodata am si o alta problema, aceea ca atunci cand merg pe drumuri mioritice, de tara, proaste, parca undeva in bord se aude un plastic, ceva, un surub care tot sare pe acolo... un zgomot parca de pe canalul central de aerisire la parbrizor... A mai intalnit cineva problema asta?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. acele cuie de plastic lovesc in gaurile de fixare din metal :)

      Ștergere
    2. Si asta inseamna ca trebuie neaparat sa dau bordul jos sau pot sa repar acest zgomot si fara a da bordul jos? Cuiele de plastic nu ar trebui sa fie fixe daca strang suruburile bordului? Sau s-au tocit?

      Ștergere
    3. pai cam da, trebuie sa-l dai jos. poti strange suruburile, poate ai noroc, dar slabe sanse :)

      Ștergere
  57. Poti te rog sa-mi spui de unde ai cumparat acea banda izolatoare textila, pt ca am cautat pe la toate supermarketurile de constructii de am innebunit, si aparent nimeni nu a auzit de asa ceva. M-ar ajuta daca imi spui si cum se numeste oficial acea banda (numele de pe eticheta). Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. din Piata Mehala din Timisoara si este produsa de Tesa. nici eu n-am gasit-o pe la magazine.
      online http://goo.gl/sNTpjn , http://goo.gl/cWisCb , http://goo.gl/iSKaNo , http://goo.gl/LyTtoa

      Ștergere
  58. salut cristi. vreau sa te intreb cum fac sa scot acel suport de plastic din fata schimbatorului. acel suport negru de vine bagat sub bord. vrea sa il dau jos si pe el si plasticul de la schimbator deoarece mi-au cazut niste monezi intre el si plasticul de la schimbator si am niste GREIERI care ma scot din minti. am tot tras de el dar nu reusesc sa-l scot niki mor. mi-e frica sa nu trag prea tare si sa-l rup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. in lateral catre spate este clipsat, in ambele parti. bagi mana prin spate si o sa simti acele clipsuri. doar le scoti afra si iasa usor. eu am avut acea prelungire si avea clipsurile rupte si la mine statea din motive de gravitatie

      Ștergere
  59. Salut ! Am si eu o mica intrebare ! Capota de la logan ph1 se potriveste pe ph2 ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. paremise ca nu pusca linia de la faruri si masca cu sigla

      Ștergere
  60. salut cristi am vazut pe un logan ph2 un buret negru care ar acoperii partea ta deformata,inclusiv suruburile..mentionez ca asa venise din fabrica

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am si eu acel burete, astept un motiv mai intemeiat sa dau bordul jos acum :))

      Ștergere
  61. cu ce ai lipit fonominu ?

    RăspundețiȘtergere
  62. Salutare!
    Azi m-am pus si eu la treaba si am dat jos bordul! Am un logan 1.5 dci din 2007!
    Personal, eu n-am izolat fonic, am avut din fabrica fonomin si un fel de acoperire din cauciuc de aprox 5mm grosime pe peretele de foc, exact cum avem cred, toti.
    Pe pinii care ghidau bordul am gasit la fel din fabrica un fel de material textil, pentru o fixare mai buna, dar nu a fost destul - am rezolvat din cu banda de izolat si un pic de burete in gauri, pentru o strangere mai buna.
    In rest....imi lipsa surubul care fixa bordul din spatele radio-ului - care reduce nivelul de vibratii mult; o parte din cablaje pe partea dreapta nici nu au fost prinse, sau cu "sorici" scritati - nu mai tineau fix nimic.
    Batai de cap mi-a facut airbagul de pe volan, era prins cu T-30, si pana nu am filmat din spate nu am avut cum sa-mi dau seama...am pierdut jumatate de ora....:|
    La masina mea, bucatile de plastic intre care, Cris ai bagat silicon, erau fixate cu nituri de plastic, acolo nu am avut probleme.
    Rezultatul final e fenomenal, ce sa zic, nu mai vibreaza la accelerare de la turatii mici, intr-o treapta superioara, la trecerea peste denivelari, nu mai troncane si vibreaza.
    Problema ce a aparut acum e la imobilizatorul care prinde blocul de lumini, si cealalta maneta pentru stergatoare.... la rotirea volanului partea alba de care e legata cablul pentru airbag nu se mai ghideaza bine....scoate un sunet tic-tic-tic...la rotiri succesive....am sa dau jos inca o data volanul sa vad care e treaba....si sper ca nu trebuie sa cumpar altul.

    Respect baiet

    RăspundețiȘtergere
  63. salut.Puteai sa prinzi buca aia cu ceva popnituri egal pozitionate intre ele.:) .Sincer si mie mi-ar placea enorm sa desfac masina si sa ii fac ce i-ai facut tu.Eu am un mercedes vito 2003 si nu am ce sa ii fac ,legat de izolat , inchidere, geamuri oglinzi..etc.

    La partea mecanica deja m-am bagat foarte mult , nu si la motor care am 400.000km si nu sunt probleme. Cu greierii nu am probleme , doar cu maruntii care ii am in torpedo:)),aia mai zarnaie.
    Ma tenteaza un modul dinala de pus pe h4 sa se aprinda la jumate , niste semnalizari one touch , si chiar niste oglinzi cu semnalizare:D...si sunt multe altele care mi-ar placea sa le am.Momentan lucrez la un proiect si anume sa ii pun spatele pe perne de aer:D.

    Mult noroc in continuare si bafta .Te salut.

    RăspundețiȘtergere
  64. Recomand sa folosesti buretel cu banda dubla adeziva

    RăspundețiȘtergere
  65. salutare cris vreau sa te intreb si eu cum ai lipit fonominul de bord?fonominul are parte adeziva?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, cu prenadez. fonominul nu este adeziv

      Ștergere
    2. ms...vreau sa te mai intreb daca esti amabil ce fel de plinta ai folosit la bara din fata? plinta pt parchet sau alceva?bafta la tutoriale!

      Ștergere
    3. este din cauciuc. din pacate nu gasesti sa o cumperi, baiatul care o vindea pe vremuri, numai are. nu are o denumire sau un cod, este pur si simplu un cauciuc care se monta ca si protectie pentru o platbanda de metal

      Ștergere
  66. sal cris pot sa te intreb de unde ai cumparat fonominul?

    RăspundețiȘtergere
  67. fonominul nu se gaseste si prin praktiker bricostore ca eu sunt din arges...bafta in continuaree

    RăspundețiȘtergere
  68. Salut Cristi.poti sa imi spui cati metri de fonomin ai folosit cu tot cu fetele de usi si cu ce l-ai lipit sa steie.mersi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu am si pe plafon, pod pedalier, portbagaj, usi, perete de foc. aproximativ 15-20mp

      Ștergere
    2. Spuneam pe filmare ca am folosit prenadez

      Ștergere