Montat distantier roata

Desi in tutorial am spus ca le am de 2 ani, de fapt le am de mai bine de 3 ani sus pe masina. Sunt fabricate de firma SCC, specializati in fabricarea de distantiere, amandoua au sub 500g, au inel de centrare si le-am achizitionat de la www.logtuning.ro.
Odata cu aceste distantiere am achizitionat si prezoane mai lungi ca sa compenseze grosimea distantierelor si pretul total pe 2 distantiere cu tot cu prezoane am platit undeva la 80 euro.
Am testat distantiere de 10, 15 si 20mm. Le-am invartit fata/spate de le-am ametit. Eu avand roti de 16", cu cele de 20mm, pe fata imi dadea grav de tot in caseta de directie. Cu cele de 15mm inca se simtea urat in caseta de directie iar cu cele de 10mm se simtea ca forteaza caseta de directie, dar acceptabil. Asa ca am renuntat la distantiere pe fata.
Cu cele de 10mm pe spate, aproape nu simteam ca le am. Cu cele de 20mm imi freca putin in aparatorile de pearipi, eu avand 205/55/16 cu nu stiu ce ET si asta doar cand eram incarcat si pe denivelari  mari.
Asa ca dimensiunea castigatoare a fost cea 15mm. Nu freaca niciunde indiferent cat sunt de incarcat,aspect este, stabilitate este si chiar am testat daca nu cumva este prea aderent spatele siimi fuge prea usor fata. Spre surprinderea mea, masina chiar este mai echilibrata, daca inainte spatele fugea fara nici un efort, acum trebuie sa schimb centrul de greutate spre fata ca scape spatele. In viraje tot spatele are tendinta de a fugi, dar imediat dupa el fuge si fata. Deci cand e sa se duca pe p***, se duce cam toata deodata, nu o mai ia spatele primul.
Avand in vedere ca le am sus de mai bine de 3ani, insemna ca sunt foarte multumit de ele si de comportamentul masinii de cand le-am montat.
Bine inteles ca distantierele se comporta diferit. ET-ul jantei, dimensiunea si calitatea cauciucurilor afecteaza diferit fiecare masina. Loganul are 2 feluri de jante de tabla 15", cu ET50 si ET43. Cele cu ET43 au punctul de prindere mai catre interior, deci janta iasa mai in exteriorul masinii cu aproximativ 1cm. Din start comportamentul loganului este diferit cu respectivele jante.
Nu ma intrebati cum se va comporta masina voastra cu diverse dimensiuni de distantiere deoarece eu chiar nu stiu.


133 de comentarii:

  1. Foarte bine explicat. Prezonul lung de centrare este genial!

    RăspundețiȘtergere
  2. la ce te referi ca distantierele pe fata "dadeau grav de tot in caseta de directie" ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In momentul cand ai niste roti mai mari . Mari insemnand de la 16 in sus pe o masina prevazuta din fabrica cu jante de 14 / 15 maxim 16 / risti sa afectezi caseta de directie . Rotile fiind foarte late sunt solicitate la forte mult mai mari care ulterior au repercusiuni asupra capetilor de bara /bratelor / bilete / bucse etc . Cand ai distantiere pe puntea pe care se afla angrenajul de tractiune (tractiune fata / tractiune spate ) exista aceste riscuri . Daca te uiti si la unele masini straine ele din fabrica vin cu dimensiuni diferite de jante si cauciucuri . De ex : jante pe fata cu cauciucuri 215/35/R18 si spate 235/40/R18 . si jantele pe fata au 8J si pe spate au 8.5 sau 9J . 8J sau 9J fiind latimea jantei .

      Simtomele subiectului la care faci referinta ar fi : Un joc in volan sau in roata / cand iei viraj sau stai pe loc. Pe langa joc ar mai fi vibratu volanului si multe alte simtome . Eu am avut distantiere si pe fata si pe spate . Am renuntat la cele de pe fata si am optat pt spate . Masina capata stabilitate pe viraje .La o masina mai inaltuta , nu mai ai efectul de balans asa mare pe viraje . Numa bine

      Ștergere
    2. mersi de explicatii
      e bine daca nu mai fuge asa usor de spate

      Ștergere
    3. ce am simtit eu efectiv cu distantierele pe fata, la 80km/h drum bun si drept, viram stanga sau dreapta sa schimb banda si simteam un fel de trepte. parca directia era patrata si trecea de pe o treapta pe alta. normal invarti de volan si nu simti absolut nimic, rotirea este rotunda si fara intreruperi.

      Ștergere
    4. Este legal sa pui pe masina jante si cauciucuri de 16 cand de fapt in certificat ai trecute 15 ?
      :))
      Stiu ca pare retorita intrebarea dar poate e bine sa amintim si lucrurile astea. Pana la urma fiecare pe pielea lui !

      Ștergere
    5. in talon nu am trecuta nici o dimesniune de roti. in cartea de identitate da. nu este ilegal, doar constituie o contraventie care se plateste scump si cu multe umblaturi sa-ti recuperezi talonul

      Ștergere
    6. o mare greseala cu distantier

      Ștergere
  3. daca faci pana pe timp de noapte si nu ai un prezon d-ala lung pt ghidaj, iti bagi pul@ in el distantier:)) il pui a doua zi pe lumina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca insisti, reusesti. oricum, garantat te chinuie :))

      Ștergere
  4. daca pe fata ii modific putin unghiul de cadere al rotilor (cum sunt cele din logan cup) iar pe spate ii pun distantiere ca ale tale se imbunatateste stabilitatea masinii pe viraje?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asta-i o intrebare retorica :))
      normal ca se imbunatateste

      Ștergere
  5. sal cristi , vreau sa imi cumpar un 1.6 mpi , ce sfaturi imi dai , este bun de ceva , consuma trage este submotorizat?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ai vreo banuiala ca n-ar fi bun? daca ai vorbit cu vreun cocalar, sigur ti-a zis ca nu e bun.

      Ștergere
    2. recomand 1.6 16v, dar e bun si 1.6mpi :)
      fugi de 1.2 16v si 1.4mpi, sunt puturoase.

      Ștergere
    3. Salut mestere aici te contrazic daca te uiti la performantele date de fabrica motorul de 1,4 ajunge mai repede la 100 km decat un dci de pana la 70 cp nu ma refer la motoare resoftate si mai stiu eu ce ca atunci intri in alta categorie si un mpi 1,4 poate scoate resoftat mai bune performante problema celor cu dci cand trece pe un mpi ca schimba treptele ca la dci si atunci e puturos motorul de 1,2 e mai slab ca cel de 1,4 cu cativa newtoni dar la consum bate dci la ori ce ora sub 5 eu nu am dar am testat un 1,2 pe o distanta de 250 de km a consumat 11 l de la plin la plin deci depinde ce vrea omu de la masina cand o cumpara la ora actuala costurile per km sunt cam aceasi dar cele de intretinere nu ele fiind mai mari la dci fiabilitatea dci e arhi cunoscuta ca sunt provocatoare de batai de cap cine vrea sa ma contrazica in cele spuse sa consulte prima data manualul Logan dci de 85 de cai nu intra in discutia de aici

      Ștergere
    4. stoc fiind, am facut praf orice 1.4mpi care s-a pus la start langa mine, eu avand 65cai la baza.
      adevarat, problema se schimba cand trec de 110km/h, acolo se plafoneaza si mpi-ul incepe sa recupereze iar dupa 140km/h deja trece de mine.
      in schimb un 1.6mpi nu mi-a dat nici o sansa, prima treapta am fost in fata si imediat ce am dat a doua, s-a dus. deci chiar e diferenta.
      nici n-am precizat de resoftare, dci resoftat vs 1.6mpi stoc... n-a avut nici o sansa, am fost lider de la start.

      Ștergere
    5. Mai barbate tu vorbesti de liniute de pe maidan care nu au nici o concludenta ca putem argumenta pro pana maine fiecare adica; aderenta anevlope si pilot masina pusa la punct etc eu vorbesc de ce zice cartea am vazut si eu filmarea cand ai luat pe coaja de la cel cu mpi gri dar asta nu demostreaza nimic uitate pe carte si vezi ce zic aia care le-au testat in aceleasi conditi si is de meserie cei care au decis ca asa e noi putem sa ne laudam caii la fel ca si cei tuciurii cu clop, eu nu am criticat masina ta ci cum ai argumentat omului care vroia sa stie de la maistru Cristi ce masina sa isi ia in cazul ala trebuia sa fi obiectv sa expui avantaje si dezavantaje daca le cunostii vizavii de subiect deci critca mea sper cai constructiva pt tine

      Ștergere
    6. acel mpi gri era 1.6 16v, acolo pe maidan.
      omul a intrebat daca consuma, daca trage si daca este submotorizat. toate 4 motorizari consuma, dar doar 1.4mpi si 1.2 16v sunt puturoase si submotorizate pentru o caroserie grea si fara pic de aerodinamica.
      eu ii recomandam omului un 1.6 16v sau 1.6mpi, 1.2 si 1.4 chiar fiind puturoase. nu i-am zis lui nimic despre liniute si alte cele.
      1.4mpi si 1.2 16v consuma mult in oras la mers normal. la mers subturat si in conditii de mers la consum nu vei scoate sub 7,4% in oras. in afara orasului chiar conteaza conditiile de trafic, soferul si viteza de croaziera.
      de altfel acelasi lucru il pot spune si despre un 1.6 16v si 1.6mpi. dar macar daca bagi piciorul in pedala, se duce futui mama ei de masina, nu te rogi de ea sa accelereze.
      cat despre acel consum de 11 litri la 250km cu un 1.2 16v... parca spuneai ceva de cei care au testat masinile, ca sunt meseriasi si ei stiu mai bine, dar nu au facut public un asemenea consum. deci vrei sa-mi spui ca ai scos un consum de 4,4%? te cred, chiar te cred si stiu ca este posibil. dar vorbim de conditii ideale de drum, mers in turatie optima si soferul sa stie cum sa scoata un consum mic.
      concluzia mea: fiind motoare mici, 1.2 si 14, ar trebui sa aiba un consum simtitor mai mic comparativ cu un 1.6 si un 16v, dar nu-l are. diferenta de putere net este superioara. avantaj fiind, cred, doar pretul la asigurarea obligatorie.
      am acasa un 1.4mpi, stiu ce insemna si chiar stiu ce poate acea submotorizare.

      Ștergere
    7. zici ca e puturoasa 1.4 ca nu simti acel zvâc ca la diesel, dar e cunoscut faptul ca motorul pe benzina e mult mai agresiv ca cel diesel. ce vreau sa zic e ca, daca tu te-ai obisnuit sa schimbi treptele la turatie mica si totusi sa simti cuplu mare(la diesel), si ai schimbat la fel si la motorul pe benzina(bineinteles ca nu ai simtit acel cuplu, acea smucitura specifica dieselului), ai ajuns la concluzia eronata(nu te supara, nu ne certam) ca e puturos. dar daca schimbi in stil sportiv la cel pe benzina, la turatie foarte mare, mananca soseaua. dar chestia e ca nu trage sa-ti dea capul pe spate, asa cum face in general un diesel, ci viteza urca mai constant. acestea fiind zise, hai sa nu ne mai facem probleme care trage mai tare sau mai incet(ca fiecare zice ca a lui e mai buna), concluzia mea finala fiind ca toate sunt bune. uite, eu vroiam sa-mi iau pe motorina initial, si pana la urma mi-am luat pe benzina. nu mi-am facut probleme care smuceste mai tare.
      te salut, si astept urmatoarele tutoriale.

      Ștergere
    8. tot vb de motoarele 1.6 16v si 1.6, va spun eu pe propia experienta k am 1.6 personal. La viteze de pana 90-100 1.6 papa si 5.9. dak sti sa mergi cu ea normal fara sa o bruschezi sa apesi pe frana dupa sa o accelrezi brusc si mergi constant cu ea 90-100 nu sare de 6.1-6.2. v-am zis totul este probat de mn. Acum sa fim seriosi nu comparam consumul unui logan de 1.6 cu unu de 1.4. fac pariu k la viteza asta 1.4 poate mananca mai mult. Dacaa-si incerca la un drum mai lung de 200-300km va garantez k asi veni cu un consum mai mik . eu din pacate nu am consum instant dar ma iau dupa mediu. cel instant e pt a vedea modul de a conduce cat mai exemplar. nu va ganditi k si eu vad in oras consum si de 12-13- poate chiar si 15 dar tata la mn in oras fara 3000 de turatii nu se schimba viteza. poi ori e masina ori e caruta

      Ștergere
    9. Prietene am un 1,4 si in iulie la un drum de 2000 de km mers normal pe soselele din Romania am consum de 110l

      Ștergere
    10. si ce daca sunt puturoase, bag 2-3 braduti si se rezolva.

      Ștergere
    11. eu am 1.4mpi si are dreptate cristi, se misca destul de anevoios, iar asta nu ma refer atunci cand o ard pe coada, atunci se duce dar si benzina se duce turbo, nu mai zic ca pe autostrada sa faci o depasire pe la vro 130 iti mai trebuie inca o autostrada

      Ștergere
    12. Eu am mers cu toate mai putin 1.2 si 1.6 16v,ceea ce vrea sa va zic este ca fiecare motor este conceput pt altceva. De exemplu acum am 1.4 si intradevar este puturos,te rogi de el daca vrei sa prinzi si urmatoru semafor verde sau daca vrei faci o depasire la viteza de peste 100. Ca si consum este un puc mai ok in oras daca nu esti genu de animal care o accelereaza pana la podea. 1.6 mpi 85cp este un pic mai puternic are cuplu mare mare dar in oras precum bucuresti si consumul este mare,la drum lung se dif intre ele,eu cu 1.6 mpi85 cand era gazul vreo 3 lei am mers de la aeroportu otopeni la constanta cu gaz de 45 lei la o viteza de 90-110km cu ac pornit. Cu 1.4 daca merg noaptea in oras am consum in bord de 6-7. Dieselu este intradevar unul din cele mai economice motoare de pe logan. In urma cu 5 ani am avut un dci cu 300.000km de 72cp sau ceva de genu care noaptea in oras cu ac pornit arata consum de 4.5L iar extraurban 3,3.5L. Este o placere sa mergi cu un dci dar daca ai si unde sa mergi cu el 2.500-3.000 rtm
      Altfel il dai in boala. Ca si consum si putere 1.6 mpi85 vs dci85 dci are un consum mai bun ambele au un cuplu asemanator putere la fel dar parerea mea ca un benzinar este mai bun decat un dci pt ca este mai ieftin la intretinere si mult mai fiabil. Iar daca il cumperi nou este si mai ieftin.

      Ștergere
  6. pai cum iti dai seama ce "et" ai la janta?

    RăspundețiȘtergere
  7. salut! am avut si eu montate distantiere din alea... acum ceva timp. dar aveau gauri duble... intr-un set de gauri intrau suruburile...care mai apoi intrau in gaurile vechi de la prezoane... iar prezoanele intrau in gaurile de la distantier. Mentionez ca distantierele erau d 2cm. Le-am dat jos dintr-un singur motiv: Atingeau cele de pe spate... jantele erau r17 cu cauciucuri cu latimea de 205... la tine se poate intampla asta?...adica...daca ai in spate 3 pers de aprox 100 kg fiecare exista riscul sa atinga?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. conteaza ET-ul jantei, nu ca este 16", 17". ET-ul scoate/baga janta mai in afara/interior. eu cu 16"(nu stiu ET) si 205/55/16 am incarcat pe masina de nu mai amortiza nimic, era proptita in opritorul de cauciuc de pe telescop si nu atingea deloc.

      Ștergere
  8. Tin sa mai mentionez ca la viteze de peste 110-120 d km/h trepida volanul foarte tare... iar jantele erau echilibrate... dupa ce am dat jos distantierele nu a mai fost nici o problema...
    Te rog sa ma scuzi... dar parerea mea este ca: Daca vrem stabilitate si aspect...mai bine ne cumparam jante late...sh cauciucuri la fel...
    Aceasta este doar parerea mea!
    Imi cer scuze inca odata daca am deranjat pe cineva...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. acel distantier avea si acea buza de centrare? daca nu, insemna ca tu centrai roata din prezoane si e a dracu de greu sa o nimeresti calumea.
      eu le am de 3 ani pe masina si nu bate nimic, indiferent de viteza

      Ștergere
    2. nu avea buza...o centram doar din prezoane... era al dq de greu... cand faceam pana sau trebuia sa schimb jantele... turbam...

      Ștergere
  9. Sper ca nu te superi Cristi ca reiau discutia de mai sus cu 1.4mpi si 1.6.
    1.4 nu am condus, am fost doar pasager. Insa 1.6 am birjarit de cateva ori si am vrut si eu sa vad ce poate. Ce sa zic...dezamagitor, clar e mai bun la demaraj ca orice 1.5dci 65,70 neresoftat. Insa comparat cu alta masina pe benzina de 80-90CP parca nu isi arata toata herghelia, mi se pare anemic rau in comparatie cu alte benzinare de aceeasi putere, zici ca ai 10cai pe minus. Daca 1.6 e asa atunci de 1.4 chiar nu stiu ce sa zic, nu zic ca face sau nu loganul 1.5 de 65, 70 dar cred ca e slab de tot ca si masina. Daca pe mine nu m-a impresionat 1.6 (repet in comparatie cu alte benzinare similare) atunci 1.4 sigur nu are cum.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. bine, poate sa nu te impresioneze nici un boeing sau un concorde, asta nu inseamna ca e slab.

      Ștergere
    2. Va salut.Si mie imi place sa merg sportiv cu 1,4 injectie Renault pe DSN si a zis cineva mai sus la un topic ca toata problema este din turatie,la cite ture se schimba viteza si asa este.La inceput schimbam la 2000 de ture si ziceai ca este chiar caruta,asa se simtea,era greu sa intri in depasire cind iti venea tirul din fata,dar la 3000,4000,5000 altfel sta treaba.Am un film pe internet la 5000ture la treapta 4-a=140km/h.Dar am mai vazut ceva ca trebuie de la treapta 2-a ridicat turatiile la 3500,4000.Itr-adevar urca lent nu stii cind ajungi in fata dar se cunoaste,am vrut sa zic ca nu se simte zvicul acela ca la BMW.Si am inteles ca din fabrica au o chestie care trebuie sa se gindeasca citeva secunde dar se poate schimba si accelera instantaneu,adica sa calci pedala si sa accelereze instantaneu.O sa caut niste meseriasi sa-i anulez chestia aceia cu ginditul.Se zice ca se mai pot pune si 10 cai si ajunge la 85 cai si atunci altfel sta treaba,dar si la benzina.Vorba cuiva depinde pentru ce faci masina,daca vrei sport te astepti si la bani la multi la benzina,dar la DSN nu este problema cu benzina ca nu maninca mult.Chiar ma gindeam sa-i pun un ceas sa vad cit consuma pe turatii.Oare se poate?

      Ștergere
    3. colegul are pe Dacia Solenza ceasurile de pe Logan si ii afiseaza consum instant, media, autonomie...
      legat de schimbatul vitezelor, este benzinar aspirat, e normal sa traga bine la turatii mari, dar dejas ae grav consumul si nu-i mai place la proprietar :)

      Ștergere
  10. o precizare: cand ai "et 50" janta sta mai in afara(deci roti mai departate), iar cand ai "et 43" janta va sta mai in interior(deci ecartament mai mic). 50 si 43 se refera la nr de mm dintre suprafata de prindere a jantei (langa gauri) pana la acea indoitura a jantei. cu ecartament mai mare va fi mai stabila, iar cu el mai mic va fi mai manevrabila in spatii inguste.
    ps: pe unele jante nu scrie ce et are.

    RăspundețiȘtergere
  11. Foarte bun articolul .
    Tot cautam pe net ce si cum si am dat de voi
    Tin sa va felicit pentru site !

    RăspundețiȘtergere
  12. La ET mai mare, linia de mijloc de pe circumferinta anvelopei de pe janta este mai inauntru, deci ecartamentul rotilor (stinga-dreapta) este mai mic. Asadar la ET43 ai mai mare stabilitate, dar daca le ai pe fata, miscarea volanului va fi mai greoaie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si atunci ce ar fi totusi mai nimerit? eu le am pe ale mele de fabrica de 43 si am gasit de aliaj la 40 si 45 ... acum cer si eu un sfat ... care ar fi mai nimerit ... nu merg prea mult la drum lung si ma gandeam la cele de 45 ... dar totusi cer si alte pareri

      Ștergere
    2. avand in vedere ca ai ET43, diferenta la un ET40 sau ET45 este aproape nesemnifictaiva

      Ștergere
    3. salut. inca o intrebare. daca jantele de tabla au latime de 6 (sincer nu stiu la ce se refera) si jantele care le vreau de aliaj au 5.5, atunci e vreo problema daca le folosesc cu aceleasi pneuri ca si pana acum ? sau chiar implica o problema in folosirea lor oricum ? sau nimic din toate astea?

      Ștergere
    4. acel 6J inseamna 6". 6" x 25,4mm = 152,4mm latimea jantei. diferenta aia de 5,5J de la 6J este infima, nu se prea vede daca ai cauciucuri 185/65/15

      Ștergere
  13. criss te rog spune-mi specificatiile prezoanelor care le-ai folosit.

    stiu ca prezonul standard e M12x1,5mm; filet 28mm

    RăspundețiȘtergere
  14. cum sta masina pe drum numai cu arcuri?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu am doar arcuri sport pe masina, telescoapele sunt stoc. masina sta foarte bine.

      Ștergere
  15. O chestie importanta.Dacia Logan 1.4 MPI nu are cutia de viteze de pe Dacia SuperNova 1.4 MPI .SuperNova avea cutie de clio diesel.Erau alte rapoarte.Ma rog dar astea nu conteaza.Ceea ce este important este ca , cu un Logan 1.4 MPI , ajungi la 40 de km/h in treapta a 2 a la 3000 rot/min, iar cu un 1.5 DCI la 2200-2500 rot/min.Cutii de viteze diferite , rapoarte diferite , dar bineinteles si plaje de turatii diferite.DCI-ul la 5000 este limitat , iar MPI-ul duce pana la 6500 7000.Cum a zis si cineva mai sus , vrei zvac , dai pana la 5000 si o sa scoata zvac si propulsorul de 1.4 litri.Pe cand DCI-ul e facut pentru cuplu ,(logic fiind diesel).Dar uitativa va rog la dieselurile antice (motorul de brasov sau campulung de pe aro , 1.9 D de pe Dacia Papuc .etc) nu au aceeasi fiabilitate , comfort si putere , plaja de turatie , etc. ca dieselurile moderne gen 1.5 85 CP.Asa ca in functie de preferinte cum a zis si Criss , tu iti alegi motorizarea.

    RăspundețiȘtergere
  16. Vreau si eu pe spate distantiere de 15 si prezoane. De unde pot cumpara?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. poti vorbi cu cei de la daciashop.ro, http://goo.gl/uiNSh poate iti pot aduce ei la comanda

      Ștergere
  17. daca am jante cu et 12 imi trebuie prezoane mai lungi?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ET-ul nu presupune prezoane mai lungi sau mai scurte. ET-ul reprezinta adancimea unde este prinderea pe tabur

      Ștergere
  18. Salutare

    Ma bag si eu in discutia voastra referitoare la 1.4 vs 1.5. Eu am un dci de 65cp si pot sa spun 1.4 este mult mai puturoasa decat 1,5. in primul rand cand ajunge loganul de 1.4 la 5000-6000 de turatii la diesel deja esti in treapta superioara. Totodata vad ca voi deja vreti performante maxime pe benzina cu 6500-7000 turatii. Din punctul meu de vedere asta este cea mai mare prostie. Performante maxime de la masina veti obtine doar in momentul cand vati schimba treapta de viteza la turatia maxima data de producator. Daca schimbati peste turatia data de producator rezultatele sunt 0. totodata pierdeti si din stabilitatea masinii. Acel "zvac" care il simtiti este determinat de indicele de confort care difera de la diesel la benzina. un plus care l-as da pentru dci ar fi in primul rand puterea motorului. Faceti un test cu benzina in rampa. Puneti masina in treapta 1 de viteze si lasati-o sa mearga. Faceti acelasi test si cu dci si veti simtii diferenta.

    RăspundețiȘtergere
  19. Hai sa ma bag si eu in discutie.
    Masina de servici Logan 1.5 dci 65cp si masina personala A class(benzina) 1.4 82cp 8 valve(deci clasic aspirat).
    Loganul are consum mediu de 4.8-4.9 (tot oscileaza), in turatie joasa si plecari de pe loc are cuplu foarte fain, am impresia ca au intrat dracii in ea.Frumoasa senzatia, dar cand vreau sa ii "dau in pinioane" sa vad si eu ce poate cam isi da duhulde la 3000rpm.
    Intradevar cand eu cu A class sunt cu a2a la 80km/h, Loganul este de muuult timp in treapta 3 chiar 4.Dar A class e departe deja si accelereaza continuu iar cele 6000rpm de pe ceas ajung sa fie 7000 scris cu markerul.

    Asa ca e decizia colegului care daca doreste consum mic si intretinere scumpa isi ia DCI daca doreste adrenalina 1.6, iar daca doreste consum mic si intretinere ieftina isi ia 1.2/1.4(dar ii trebuie si cap cand conduce).
    Consum A class 4.75 2 persoane bagaje la greu mers decent 90-110km/h(conditii optime, vara,lejer drum intins,clima) Durau-Harsova(constanta)
    Consum Logan 1.4 5 persoane bagajeee, mers 80-"90 din an in paste" mers extrem de plictisitor si batraneste, morti de transpiratie si imputiti ca soferul facea economie la sange si ciuciu AC,dar faceam toti cheta, vara,conditii bune,drum intins condus constanta - NT bicaz

    Recomand Logan 1.4, spatios, consum bun,intretinere ieftina.Nu te infigi in ea ca apoi sa nu ai timp sa franezi pentru a atenua socul din cauza hartoapelor de pe sosea.
    Vrei adrenalina?apuca de snowbording,skydiving, chestii din astea, nu ne pune noua viata in pericol ca vrei senzatii tari intr-o ragalie de genul scrise mai sus(toate ragaliile) :P

    RăspundețiȘtergere
  20. Azureus acum nu vreau sa te superi pe mine dar sunt convins ca daca masina ta de servici era A class si personala loganul sunt convins ca era net superioara loganul. Sincer din punctul meu de vedere A class-ul nu ar trebui sa poarte numele de mercedes. E jucarie masina. E mica, indesata, nefinisata, instabila, nesigura si lista poate continua dar nu e cazul sa nu parem rautaciosi. Daca vrei adrenalina i-ati Tico. E acelasi lucru. Iti da o senzatie sportiva cand o fortezi putin dar saraca dupa 60-70 de abia trage. Prefer o masina in care nu ma bate vantul de pe sosea. Argumente mai am dar ma opresc aici dupa cum am spus si mai sus nu vreau sa supar. Sunt doar puncte de vedere.
    Vis-a-vis de motoarele 1.2 nu le recomand. Am mers sapt. trecuta cu un vw jeta de 1.2 benzina din 2011 si e chinuita rau. Masina trage fff. greu si consuma in acelasi timp suficient 12-13 l/100km.

    RăspundețiȘtergere
  21. salut Cris. Daca am schimbat rotile stoc la logan, cu unele 215/45/17, ar trebui sa fac geometria? Se simte ca masina "fuge" dreapta/stanga mai usor la denivelarile de pe sosea, gen "urma in asfalat", lasate de masinile grele. Multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu este de la geometrie, este dezavantajul unor roti mai late :)
      si eu simt diferenta comportament imediat si am doar 205/55/16

      Ștergere
  22. Salu cris
    vreau sa mi iau jenti de R16 195/85 ,imi trebuie distantieri? in talon trebuie schimbat? pot avea probleme la RAR?
    mersi
    1

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. SCUZE
      R16 195/65....sau imi recomanzi altceva:))

      Ștergere
    2. vrei sa-l faci offroad? si daca este diesel tot pleci greu de pe loc.
      195/55/16 sau maxim 195/60/16
      205/50/16 sau maxim 205/55/16
      daca poti schimba in talon, e perfect. daca te opreste politia, sigur ti-o trage

      Ștergere
  23. :))
    nu stiu ce sa zic,...tu ai schimbat in talon?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu am schimbat talonul. in noul talon nu mai este trecuta dimensiunea rotilor

      Ștergere
  24. Se mai pot monta si jantele de otel din fabrica peste aceste distantiere?
    Eu am cauciucurile de vara pe jante de aliaj si cele de iarne pe jantele de otel.

    Multuemsc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ce au distantierele cu jantele? n-au nici o legatura, normal ca merg

      Ștergere
  25. cristi am citit prin topic ca ai da un 1.6 mpi cu dci tau remapat dar remapare dc stagiu era 1 sau 2

    RăspundețiȘtergere
  26. ai zis ca ai facut remapare la motor dar ce stagiu ca la logan diesel sunt 2 stagii primu care iti da 84cp si 195Nm iar al doile care iti da 90 cp si 210 Nm

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu am stage 1 si stage 2 :)
      am doua ECU, doar le schimb si am ce stage doresc :)
      http://tutorialelogan.blogspot.com/2009/08/asa-inceput-totul.html
      http://tutorialelogan.blogspot.com/2009/08/blog-post.html

      Ștergere
  27. dupa tn asa un logan dci de 85 cp remapat ajungand pe la pragu de 115cp ar dovedi 1.6 16v de 105 cp +soft

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pe distanta scurta da, n-are nici o sansa 16v-ul. dupa 130km/h se inverseaza situatia :)

      Ștergere
  28. Salut. As dorii si eu sa stiu ce tip de anvelope ai la loganul rosu. Imi poti da un link ceva?? Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  29. salut,
    Am si eu o intrebare,poate nu foarte ingenioasa,poate nu are rostul dar pentru mine e oarecum importanta cum imi plac masinile tunate si vreau in curind sa schimb si eu facelift-ul la masina mea.
    Intrebarea e daca exista cumva distantiere care fac ,cum sa zic, trecerea de la 4 prezoane la 5? imi pare mai frumos o janta cu cinci prezoane,mai ales una care are 5 spite.Exista,asa ceva, sau ,prin comanda,se pot face?
    multumesc,ca m-ati ascultat si astept un raspuns.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sigur este. doar ca iti scoate prea mult roata in afara... acel distantier trebuie sa aiba cam 2-3cm grosime

      Ștergere
  30. cris fa te rog mult un tutorial in care ne arati cun se scoate antifurtul la logan

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. realizezi ca imi cer sa arat cum se poate fura usor ceva? in plus, daca ma intrebi acelasi lucru in doua locuri, n-ai sa primesti un raspuns diferit si n-ai sa-l primesti mai repede

      Ștergere
  31. ca eu nu imi dau seama.deabia miam luat un logan 1.6mpi si nam habar cum se demonteaza,si daca nu demontez antifurtul nu pot scoate roata

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. chiar trebuie sa-ti folosesti imaginatia, de la mine n-ai sa primesti raspunsul. sau ai putea merge la o vulcanizare, iti arata ei

      Ștergere
  32. dar te mai intreb ceva.Oglinzile de la logan 1.6mpi se pot schimba cu oglinzi electrice,gen logan1.6 16v?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. toate oglinzile de la PH1 si PH2 se pot schimba intre ele fara nici o modificare

      Ștergere
  33. Salut!
    Am si eu o intrebare, am niste distantiere de 20 mm. Pot sa stric ceva la caseta de directie?sau la alte componente ale masinii?am jante pe 15 si cauciucuri 185/65/15

    multumesc mult!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu am pus pe fata de 20mm si imi dadea tare in caseta de directie, dar aveam roti pe 16.
      am pus de 15mm si tot dadea tare in caseta.
      am pus de 10mm si inca se simtea ca da usor in caseta. asa ca nu am distantiere pe fata, dar am pe spate de 15mm

      Ștergere
    2. Deci nu prea ar fi indicat sa imi pun distantierele de 20mm si pe fata.

      multumesct pentru parere!!

      Ștergere
    3. Salut cele de 10 mm aveau viza de centrate...sau rămânea din buza butucului. ... ..?

      Ștergere
    4. Si cum treceau peste buza butucului ca este mai lată de 10mm....sau jantele nu le ai cu 60.1 la gaura de centrate eu am jantele cu 60.1 si nu pot sa pun pe fata de 10mm ca nu se apropie distantieri de butuc..nu merge

      Ștergere
    5. jantele sunt cu 60.1 la gaura. nu mai retin cum au fost acei distantieri, stiu doar ca n-am avut probleme la montaj sau de centrare

      Ștergere
  34. Salut Chris!!!! in primul rand vreau sa ti multumesc pt efortul si pasiunea ta. esti meserias... in al doilea rand as vrea sa ti adresez o intrebare.... ce rost au distantierele...design cu siguranta...mai multa stabilitate?? sau...sunt mai novice...imi cer scuze...sper ca nu te deramjez...eu am logan 1.5

    RăspundețiȘtergere
  35. Salutare ! scurt si la obiect: cu eibach si amortizoare stock daca pun 205/55/16 j et35 va atinge pe undeva cand este incarcata ? De consum ce ne poti spune ? Creste simtitor cu dimensiunea asta ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. https://picasaweb.google.com/104072069706870899482/LoganIncarcat
      in poze, pe spate era proptita pe opritoare, amortiza doar din cauciucuri. pe fata cursa era de 2-3cm.
      am roti 205/55/16, nu stiu ET. in viraj maxim pe fata atinge usor in carenajul rotii

      Ștergere
    2. M-ai cam pus pe ganduri... umblu des cu ea incarcata, ce-i drept nu chiar cum e a ta in poze :)))) iar cu carenajul fata o rezolv... mai pilesc din el ! :)
      Remarc totusi ca la a ta e acelasi nivel coborata fata-spate, la a mea fata e mai ridicata decat spatele ceea ce nu prea imi place... ai taiat cumva din arcuri ?

      Ștergere
    3. din spate este taiata o spira.
      nu pili nimic din carenaj! lasa ca o face roate asa usurel, in timp :)
      mi-a zis sor'mea ca trebe sa ia doua cutii din Ungaria. s-a dovedit a fi 5 cutii, scula de copiat chei(fier masiv) si 3 cutii cu chei brute(tot fier masiv)

      Ștergere
    4. apropo de cateva zile am schimbat cauciucurile pe 205/55/16 alta masina stabilitate franare ..daca ma pui sa fac un procent in schimbarea aleasa ar fi de 9...deoarece am ales o marca cam slaba din punctul meu de vedere bridgestone m au cam dezamagit la partea cu franarea fata de michelin ...dar fata de cele de 15 esti in alta masina categoric...bine astea pe 16 schimba foarte mult si zgomotul din masina in bine ma refer gropi etc e mult mai silentioasa masina...
      concluzie: cele pe 16
      stabilitate in viraje 20%
      franare mai buna 20%
      creste viteza cam cu 7 km din ceea ce am observat poate gresesc...
      dezavantaje ar fi la plecare demarajul este cu putin incetinit nu pot sa spun cu cat e foarte putin dar simt masina la plecarea de pe loc...poate sunt eu tipicar...
      in rest si pretul mai ales cu jante alumini e cam scump dar una peste nu mi pare rau ca le am schimbat pe 16 nici macar 1% tinand cont de ceea ce catigi...

      Ștergere
    5. trecerea la 205/55/16 nu-ti influenteaza viteza cu 7km/h. diferenta sesizata este din cauza cauciurilor usate vs cele noi unde este o diferenta efectiva de inaltime de aprocimativ 1cm. cele noi fiind mai inalte.
      cu franarea se stie ca in primii 5000km nu este 100% eficienta si nici pe viraje... o sa vezi dupa 5000km ce frumos adera ;)

      Ștergere
  36. hahhahaha tare faza cu cutiile, ai cocosat masina ! arata belea asa low !
    pe mine ma batea gandul sa tai o jumate de spira pe fata ca sa o aduc la nivel cu spatele.
    multumesc mult pt indrumari, respect maxim pt munca pe care o depui.
    te saluta dani55wss de pe loganclub.

    RăspundețiȘtergere
  37. sti kmva dk gumele 205/40/17 vor atinge in carenaje?

    RăspundețiȘtergere
  38. vreau sa pun niste jante pe 17" et 35, 7,5j

    RăspundețiȘtergere
  39. oricum imi place foarte tare faza cu legatul geamurilor pe +

    RăspundețiȘtergere
  40. SAl Cris, ieri am schimbat cauciucurile de vara cu cele de iarna in rest nu am umblat la nimica, si spre seara am sesizat un scartait ascutit ce se repeta la un anumit interval la viraj spre stanga , cu cat e roata mai virata cu atat se aude mai des scartaitu enervant!!! CE SA FIE?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. foarte posibil noile cauciucuri se freaca de janta sau de capacele ornamentale de pe janta

      Ștergere
  41. O intrebare pentru cunoscatori:Se poate pune pe DSN cauciucuri de 175/70/13? Ca mi-a zis cineva ca producatorul pe Solenza a acceptat asa marime si ar fi aceiasi caroserie ca DSN.In talon nu scrie,in cel nou dar in carte trebuie doar 165/70/13.Si daca se pot pune influienteaza ceva?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. iti afecteaza viteza reala, o sa fie mai mare si in bord afiseaza mai putin. niste roti mai mari reduc demarajul, o sa simti ca se accelereaza mai greu. directia este mai greoaie

      Ștergere
  42. salut. asi avea si eu nevoie de putin ajutar. vreau sa.mi cumpar distantiere cu tot cu pasta de ceramica doar ca nu gasesc. daca ma poti ajuta cu un site te rog. multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ai citit textul de deasupra filmului? crezi ca era pentru mine? eu stiam de unde le-am cumparat... http://www.racelook.ro/Distantiere-roti/Dacia/Logan-Typ-SD:::35063_35192_35193.html

      Ștergere
  43. am jante pe 13' cu cauciucuri 165 /65 , ar fi vre o problema daca as pune 175/50 si distantiere de 20 mm ?

    RăspundețiȘtergere
  44. La diesel lA cat e recomandat sa schimbi viteza ca sa scot consum mic.
    eu unu schimb la 3.000 - 3.200 si nu bag a4a deloc in oras si cand ajung in 3 o tin in 2500 ca sa nu se strice turbina, iar o data la 2 sapt ies in afara orasului si o tin vreo cativa km in a 4a la 3000 ture constant

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu schimbatul la o anumita turatie te tine la un consum mic. aici spuneam cate ceva despre consum, se aplica si la dci http://www.tutorialelogan.ro/2012/06/cum-scoti-un-consum-mic.html

      Ștergere
  45. da, dar nu e bine sa mergi subturat cu DCi-ul din cate stiu. adica in 2000!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca la 1800rpm esti in cuplul maxim, cum poti fi subturat la 2000rpm? :)

      Ștergere
  46. Salut! Zice politia ceva daca ai distantiere?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. stie politistul ca ai distantiere? stie el cat trebuie sa iasa roata afara? :)

      Ștergere
    2. Are ceva daca pun doar pe spate?

      Ștergere
    3. si ca aspect cum se vede? ai o poza ?

      Ștergere
    4. in poze nu "vezi" cum arata ca aspect. ca sa vezi efectiv diferenta insemna sa pui camera intr-o pozitie si sa faci poza din exact aceiasi pozitie inainte si dupa.
      iti garantez ca o sa vezi diferenta si chiar o sa o simti, imediat se comporta masina diferit. eu am simit de la primul viraj ca e ceva diferit

      Ștergere
    5. Aaa ok :) dar afecteaza ceva daca pun si pe fata?

      Ștergere
    6. asta doar tu vei stii. la mine am pus de 10 pe fata si simteam tare in volan, urat.
      dar doar cu rotile de 16", cu cele 15" n-am avut probleme

      Ștergere
    7. Deci dezavantaje nu ar avea :) mersi pentru raspunsuri.

      Ștergere
  47. Sal Cris, am observat o problema de curand cand am iesit in afara orasului am sesizat ca la viteze de 70-80+ volanul tinde sa nu mai stea drept daca il las din mana si se roteste cateva grade spre dreapta , automat masina trage dreapta destul de tare... in oras nu am avut probleme .. am crezut ca e de la echilibratul rotilor... dar nu e... imi poti da o iedee? :( MERSI!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. presiunea inegala in roti. intreb si eu, trage imediat din momentul in care ai luat mana de pe volan sau dureaza putin pana o ia dreapta? penca trebuie luata in calcul si inclinatia drumului

      Ștergere
  48. imediat ce iau mana de pe volan trage deja, presiunea in roti am verificato e egala in toate 4 ....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ar mai putea fi din uzura cauciucurilor, neumiform, mai mult pe exterior la roata dreapta.
      poate fi si de la uzura unor piese de directie.
      la fel de bine poate trebuie doar facuta geometria rotilor

      Ștergere
  49. salut! pot pune pe logan 1.5dci jante pe 15 et35 j7 cu anvelope de 185/65/15 ??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, poti, dar o sa arate oribil, din punctul meu de vedere. asa o sa arate http://s36.photobucket.com/user/jays_nova/media/10J_195_45_13.jpg.html

      Ștergere