Timpi economisiti, in functie de viteza, la un drum mai lung

Tudor a facut un tablel cu calcule de timpi economisiti, in functie de viteza, la un drum mai lung. Ipotetinc vorbind deoarece nu poti merge constant cu exact aceiasi viteza.
Ce am inteles eu din acel tabel: pe o distanta de 100km, eu mergand constant cu 90km/h, ajung la destinatie cu 33 minute mai repede decat cel care ruleaza cu viteza de 60km/h. Daca scad 25 minute(echivalentul a 80km/h) din cele 33 minute(echivalentul a 90km/h), rezulta ca ajung la destinatie cu 8 minute mai repede cel care ruleaza cu 80km/h.

Tudor: Dupa cum am zis, totul e normalizat la 60km/h, adica toti timpii sunt relativi fata de timpul care ar fi efectuat la viteza de 60 la ora si de aceea in dreptul coloanei scrie 0.
De asemenea, eu pentru "fun factor" am adaugat si rubrica"viteza luminii". In care specific clar ca se aplica pentru toate vitezele.
Sper sa va placa, daca aveti sugestii pentru imbunatatire, le astept :D


30 de comentarii:

  1. DA sunt de acord cu tine dar tu ai spus la drum lung nu la ce drumuri avem noi cand ai spus drum lung te-ai referit la autostrada la noi e doar vreo 340km de autostrada :D deci de la pitesti pana la arad faci cam 7h30 min cu o medie de80 km\h in caz ca mai prinzi vreun melc de turc pe valea oltului de merge cu 60 + 2 opriri 3 maxim de o cafea

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. dar daca calculezi dupa viteza medie? :P
      eu pe traseul Timisoara - Constanta aveam o medie de 76km/h ceea ce este chiar ok avand in vedere drumurile noastre si faptul ca doar in depasiri ajungeam la 120-130km/h, in rest 100.
      oricum, am spus ca aceste calcule, ipotetic vorbind, sunt valabile doar daca ai avea pe unde sa mergi constant cu acea viteza ;)

      Ștergere
  2. Avand in vedere mediile uzuale din Romania, ar fi mai util sa pornim de pe la 40-50km/h (cu referinta tot 60, deci cu timp 'pierdut' si nu castigat) si cu un pas de 5km/h.
    Medii de peste 130 sunt greu de realizat chiar si in Germania, si asta chiar si cu o masina rapida.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. taicamiu a venit din germania cu media pe bord 132km/h. la volanul loganului si dupa 2400km ;)

      Ștergere
    2. cu al tau sau are si el altul, si daca da, ce motor?

      Ștergere
    3. cu masina mea, 1.5dci, media consum 5,4%
      el are un peugeot 206sw 14, o petarda care consuma mult prea mult la aceleasi viteze :D

      Ștergere
  3. Salut Cris.Am si eu o intrebare. Am un logan 1.4 141000km si de vreo saptamana, dimineata cand il pornesc nu iti tine relantiu si mi se opreste. Mentionez ca dupa ce se incalzeste nu mai face asa, mi se mai opreste dar nu atat de des ca si cand ar fi rece. Din ce cauza crezi ca imi face asa? Multumesc mult. Daca poti sa imi raspunzi si mie la intrebare te rog trimitemi-l pe mail: dany_mry91@yahoo.com Multumesc inca o data.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am exact aceeasi problema, deci era mai ok sa postezi raspunsul aici.
      multumesc.

      Ștergere
    2. http://www.loganclub.ro/forum/curatare_motoras_pas_cu_pas-t12354.html

      Ștergere
  4. ms mult Cris ptr raspuns, raman dator.

    RăspundeţiȘtergere
  5. Salut Cris. Poti sa faci un tutorial in care sa explici cum se regleaza farurile, ca sa nu mai "bata in balarii" sau in ochii celorlalti participanti la trafic din sensul opus ?.....

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. de un an tot zic ca fac respectivul tutorial si imi este groaza, e complex, calcule, nu-l pot filma acasa ca sa iasa frumos... complicat

      Ștergere
  6. Tocmai de aceea,pentru ca este destul de complex acest reglaj facut acasa,si am observat ca tu sti sa explici intr-un stil mai.. popular, sa inteleaga oricine, simplu si la obiect.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. dupa cum spuneam, e in plan de 1 an, la un moment dat tot ii dau mortala :D

      Ștergere
  7. mestere ti sa terminat inspiratia?s-au nu mai ai victime

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am terminat timpul, timpul si banii. de victime e plin

      Ștergere
  8. buna
    Deranjez cu o problema
    Am o bataie, un zgomot dedesubtul masinii la drum rau sau la accelerare sau luarea mai brusca a piciorului de pe acceleratie.
    Un "mecanic " a zis ca e ceva in cutia de viteza(ori o mica scurgere de ulei, ori ceva la grup) dar sa nu imi fac griji sa merg linistit
    mentionez ca am 52000 km la bord, si menajez masina cit pot de mult pe drum rau
    Care crezi ca ar fi problema, ce ra trebui sa fac, sa merg asa cu ea?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut,
      mie imi pare http://www.tutorialelogan.ro/2011/03/schimbat-suport-cutie-logan-diesel.html

      Ștergere
  9. cris, daca echilibrezi roata perfect, dar ii pui un capac care nu prea sta bine, si ii ma pui si doua coliere nepuse simetric, rezulta o roata tot dezechilibrata in final, nu?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. absolut! eu am renuntat la capace. asta deoarece iarna intra zapada dupa capac, dela caldura degaata de frane se opea si ingheta din nou in partea de jos. sa vezi trepidatii in masina pe la 60-80km/h

      Ștergere
  10. mdap, e interesant, dar ar fi fost mai util daca am fi avut si un grafic al consumului(nu cred ca e foarte greu de realizat daca ai CB cu consum instant) pentru ca asa am fi vazut si noi(astia fara CB) care viteza ar fi mai economica raportata la timpul "castigat"

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu se poate face un grafic al consumului, mult prea multe variabile. soofer, trafic, campie/munte, gol/incarcat...

      Ștergere
    2. @bulgaru25 diesel-ul merge lejer intre 1750-2000 rpm :) pastreaza turatia constanta intre aceste 2 limite si vei avea un consum decent

      Ștergere
  11. Destul de interesant, te ajuta sa iti faci un calcul estimativ la durata calatoriei.

    PS. Scoate-ti ultima coloana, sau macar modificati-o ... e cam gresita rau ( C ~= 300000 km/s )

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nop, pai chiar tu ai raspunsul in afirmatia ta :)

      la 300.000 km pe secunda in cat timp faci 100 km? Sub o secunda :)
      Cat economisesti fata de o ora si 40 de minute daca faci sub o secunda?...:)
      O ora, 39 minute, 59.99967 secunde ;)

      P.S. "Scoateti" :D

      Ștergere
  12. intrebare: merita sa ma grabesc sa ajung la mare(eforie-vama veche), cu 140km/h? cand pot merge linistit cu 120km/h, si ajung cu 15 minute mai tarziu in carnatul de aglomeratie/coada formata de la rond de la iesire autostrada, pana dupa Agigea...

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. aproximarea este in conditiile ideala, ceel in care nu opresti sa uzi un pom, sa nu franezi, nu treci prin orase...
      practic am facut Constanta-Timisoara in 10 ore, pe timp de noapte. n-am tinut cont ca e sat, oras... dat blana si maxim 130km/h.
      in mod normal media era 16 ore

      Ștergere
  13. Sunt si eu curios de o chestie. La modelul asta de dci ( 48kw -65cp)...este adevarat ca la 90km/h consuma ca un porc? Am facut un drum Bucuresti-Predeal cu popas la 3 brazi. Eh, din bucuresti am plecat cu 32L de motorina (conform diagnozei computerului care cred ca da rateuri), cu un consum urban de 10,1%. Ies din Bucuresti, intru pe A3, ies de pe A3, abia imi scade consumul la 9,7~9,8% numai stiu exact. Pot sa zic ca in drum spre Ploiesti s-a mers cu masina "pensionar style" ~ maxim 90km/h. Ajung la Trei Brazi, fac un popas de 5-10minute dupa care plec spre casa. Jos in Predeal resetez complet calculatorul de bord, urmand ca la intoarcere sa se mearga mult mai tare cu ea, viteza medie fiind de 84,7km/h cu 100 km/h constant de la Breaza pana la intrarea pe A3, iar pe A3 145km/h pe navigatie. Cand am ajuns in fata casei in rezervor mai aveam 10L, range de 176km, 10,4L consumati si un consum afisat de 5,9L/100km. A doua zi am mers putin cu masina prin oras si a scazut viteza medie de la 84,7km/h la 58,8km/h.
    Dupa calculele mele, teoretic masina a consumat mai mult la plecare ( ~12L/100km, desi s-a mers ca un pensionar cu ea, decat la intoarcere cand s-a mers blana. De ce, nu stiu. As baga mana in foc ca, calculatorul de bord e inapt.!!sau ce e mai rau, sa nu am defect vre-un injector, daia sa imi arate si 10~12~14~15L/100km prin oras iarna sau vara. AH, am uitat sa mentionez, la dus, din cand in cand porneac climatizarea pt a nu mi se aburi geamurile din interior. Eu cam toaata iarna merg cu aeru potrnit, dezumidifica interiorul masinii. Astept o parere din partea voastra. Stima.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sa inteleg ca tu mergi tot cu 65cai? nu ti-ai facut resoftarea? inca nu ti-ai facut?
      te-a mintit CB-ul, n-are cum sa consume atat de mult. eu mergeamcu 170km/h pe GPS si consumul instant imi afisa 10% si a stat nemiscat pe toata distanta de 5km cat am facut testul

      Ștergere
  14. Dupa parerea mea, cred ca este trist faptul ca exista atatia oameni care au masina, deci peste 18 ani care au terminat un liceu, care nu stiu sa calculeze o fractie banala.
    Succesuri tuturor!

    RăspundeţiȘtergere