Placaj sub mocheta din portbagaj

De cand am cumparat masina am observat cum mocheta ce acopera roata de rezerva se deformeaza cand pui greutate. Dupa ceva timp, mocheta ia forma rotii si nu arata deloc estetic, iar in capat catre bancheta arata groaznic, nici nu mai pun la socoteala ca tot ce ai prin portbagaj se opreste in acel loc.
Asa ca am luat o bucata de placaj care o aveam pe acasa si am pregatit-o pentru taiere. Am folosit o bucata mai mare de carton, am pus-o in portbagaj si cu mana am presat cartonul ca sa ia forma acelei adancituri unde trebuia din fabrica sa vina un capac.
Am taiat cartonul ca sa fie perfect dupa care l-am pozitionat peste placaj, am insemnat si am taiat.
Am pus placajul pe pozitie in portbagaj, am pus si mocheta si am insemnat locul acelei gauri din mocheta unde bagi degetul sa o ridici ca sa ajungi la roata de rezerva.
Pentru bucata de placaj care urma sa rezolve acea indoitura dinspre bancheta, mi-a dat cel mai mult de lucru, am ajustat si reajustat de cateva ori. Acum ca voi aveti dimensiunile de taiere, ar trebui sa va fie mult mai usor.
Neaparat sa puneti un material/mocheta peste tabla din portbagaj, nu puneti placajul direct pe ea deoarece vopseaua se va zgaria si in timp o sa apara rugina. In plus o sa apara trepidatii, implicit sunete nedorite.
Desi nu se vede in film, eu am mai avut o a doua mocheta, doar ca sa pot arata dezavantajele nefolosirii acestui capac care sincer, trebuia pus din fabrica. Dar stiti cum e, totul se reduce la costuri.



Marian B. a facut si el ceva modificari in portbagaj si mi-a trimis cateva poze si explicatii, poate va inspirati si voi:

In aceste imagini se vede ce imbunatatiri am facut in portbagajul masinii mele. Am ales un sistem usor de realizat.
Prima imbunatatire este o plasa elastica pentru sustinerea bagajelor si un sistem de cordoane elastice pentru sutinerea celorlalte accesorii ale masinii pe partea din spate.
Eu am cumparat din comert 6 bride, o plasa elastica si cordoane elastice de diferite lungimi. Pentru a fixa bridele 1, 2, a, b, c si d am avut nevoie de 12 nituri pop de otel cu diametrul de 4 mm, 4 carabine de metal. Ca si scule am folosit o bormasina autofiletanta, un burghiu de 4, un burghiu de 8 si un cleste de nituri pop. Am ales nituri pop de otel deoarece am incercat prima data cu surub autofiletant si nu a rezistat mult, iar cele de aluminiu nu sunt asa de rezistente ca cele de otel. 2 bride (vezi 1 si 2) au fost montate pentru a sigura sustinerea plesei elastice (in spate am dat 2 gauri cu diametru de 8mm (vezi 3 si 4) iar celelalte 4 (vezi a, b, c si d) au fost montate pentru a sustine cordoanele elastice (daca vreti va puteti monta o plasa elastica dar este nevoie de modificarea ei). Bridele 1 si 2 au fost monatate in lungul dopurilor negre de plastic deorece acolo este un gol si astfel nu are cum sa rugineasca. Celelalte bride (vezi a, b, c si d) au fost monatate astfel incat sa nu frece de mocheta din spatele banchetei.Plasa elastica a fost cumparata din comert acesta fiind de dimensiune standard. Plasa este echipata cu 4 carlige de plasic. Eu am cumparat 4 carabine de metal si le-am inlocuit pe cele de plastic pentru ca nu au rezistat si erau incomode. De asemenea mocheta din portbagaj se decupeaza in dreptul bridelor pentru a permite acestora sa iasa prin mocheta si sa poti prinde carabina (decupajul este de aproximativ 4mm cu 30mm) vezi 1 si 2.
A doua imbunatatire a fost schimabarea pozitie rotii de rezerva. Si anume am taiat din surubul existent aproximativ 5 centimetri. Piulita de plastic existenta am taiat-o, partea care se afla in dreptunghiul rosu am introdus-o in interiorul conului (partea de piulita care se afla in afara deptunghiului rosu) si am umplut tot locasul cu poxipol, asa scurtand piulita existenta si obtinand un spatiu de dopozitare mai mare.
A treia imbunatatire este acoperirea spatiului rotii de rezerva cu ajutorul unei table de aluminiu cu grosimea de 2 mm. Acesta tabla a fost realizata prin stantare (am avut acesta posibilitate). In cazul vostru se poate realiza foarte usor prin debitarea cu un flex. Cu o foarfeca de tabla nu prea merge pentru ca se indoaie marginea tablei. Eu am facut o greseala si anume am dat gaura de ridicare exact in dreprul rotii (vezi x) si astfel imi este un pic greu sa o ridic. In cazul in care cineva adopta ideea mea este bine ca acea gaura sa se realizeze in partea dreapta (vezi z) in zona unde este acel gol. Intre tabla de aluminiu si caroseria masinii am pus un cheder de plastic pentru a elimina zgomotul care se poate forma intre ele. Voi incerca sa fac si un desen de executie pentru cei care sunt interesati.


Irena Tanase a aplicat o alta solutie:
Mocheta scoasa, trasat conturul ei pe o bucata de MDF de 3mm grosime (materialul care se pune de regula la mobila pe post de fund) si pe o bucata de pasla, decupate cele doua, lipite intre ele sau capsate si gata.
Eventual, pentru acces usor la spatiul din jurul rotii, se poate separa acea portiune si se prinde cu 2 balamale.
Aici puteti viziona pozele.

45 de comentarii:

  1. Tiai mai marit portbagajul cu vreo 10 litri:)) si ai unde sa ascunzi ceva scule foarte tare.Zicea una lume ca nu ai la ce sa mai faci tutoriale dar tot se gaseste cate ceva

    RăspundețiȘtergere
  2. La minutul 8:00 ai spus ca partea de flambare nu e mai mare de 0,5 mm :)
    Esti sigur?
    Al tau drag, sinx
    :*

    RăspundețiȘtergere
  3. sofer: se mai gasesc ele, dar mai rar :)

    sinx: ma tu nu te-ai carat inca? amu si tu, ca o fi 0.6-0.8mm nu se mai vede la camera de filmat :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. un dezavantaj al acestui spatiu ar fi ca atunci cand faci pana si vrei sa schimbi roata va trebuii sa dai jos tot ce ai akol

      Ștergere
    2. aproape la fel e si daca nu ai placajul. in 6 ani nu am avut nici o pana, nu am folosit niciodata roata de rezerva, deci in cazul meu rentabilitatea este de 100% :)

      Ștergere
  4. cred ca de fapt ai vrut sa zici cm, nu? :)

    sinx :P

    RăspundețiȘtergere
  5. Stelutu_Targoviste14 ianuarie 2012, 13:30

    Pentru cineva care nu vrea sa se complice atat de mult, o alta solutie ar fi intoarcerea rezervei asa cum ai facut tu,scurtarea acelui surub care tine rezerva si sa puna pe rezerva pe interior pur si simplu un capac de roata pe 15 pentru a impiedica lasarea mochetei in acea zona.In spatele spatarului de la bancheta,in acea adancitura eu am pus stingatorul,trusa medicala pusa in picioare si un compresor auto.Stau foarte bine acolo pentru ca nu au cum sa se ,,plimbe'' prin portbagaj.Eu asa am facut,e doar o idee...

    RăspundețiȘtergere
  6. Cristi aceasi problema am avut-o si eu si am rezolavto foarte simplu.Am cumparat folie PE pt parchet am cusuta pe fata interioara a mochetei si acum nu mai este nici un fel de problema avand in vedere ca acea folie este si izolatoare.

    RăspundețiȘtergere
  7. E bun tutorialul pt.cei care o au moale,mocheta.La mine e foarte groasa si foarte tare,mocheta si nu stiu daca se merita....

    RăspundețiȘtergere
  8. sofer_nebun: clar cel maisimplu e sa dai bara jos, nu poti pe sub masina. n-ai lumina,n-ai loc, e mizerie,frig...

    mady: si la mine mocheta originala e foarte groasa, dar in timp se deformeaza.

    Anonim: iei un spray cu ulei si dai pe balamale si in special pe limitator si in interiorul usii pe limitator. nu curata, baga cu spray-ul ala fara mila. 2 zile la rand cate 3-4 jeturi de 2 secunde

    RăspundețiȘtergere
  9. Eu am pus inca de cand am cumparat masina(5 ani) un placaj in tot portbagajul.
    Am dat mocheta jos si am croit identic dupa ea placajul.
    Daca vrei sa umbli dedesubt ridici din fata placajul cu mocheta, iar daca vrei sa dai roata jos atunci dai totul la o parte.
    Asa am un plan perfect drept in tot portbagajul.
    Mocheta am pus-o sub placaj iar deasupra am tava de plastic.
    In spate pe dosul banchetei am cateva coarde elastice prinse de ranforsari si bag dupa ele tot felul de minuni.

    RăspundețiȘtergere
  10. salut,

    eu am roata intorsa de 3 ani si placaj, foarte tare tutorialul...

    RăspundețiȘtergere
  11. Stelutu_Targoviste26 ianuarie 2012, 17:53

    Hai sa va dau un sfat bunicel cat de cat pentru aceasta perioada rece si nu numai.Daca stiti despre ce e vorba nu sariti pe mine cu comentarii rautacioase! Deci...pentru a impiedeca circularea excesiva a aerului rece prin compartimentul motorului mai ales pe astfel de timp aveti nevoie de un cheder de usa de la batrana dacie.Chederul se potriveste perfect daca il montati la imbinarea aripilor fata cu semiaripile si in continuare cu masca din fata.Il puteti pune dintr-o bucata sau din trei,asta ramane la aprecierea voastra.Un alt avantaj ar mai fi reducerea totala a acelei ,,zdranganeli'' a capotei.Doar un sfat....

    RăspundețiȘtergere
  12. Anonim: desi nu pare, nusunt mecanic auto. nici nu stiam ca schimbarea casetei de directie presupune schimbarea ataor piese.

    Stelutu: am chederul de vre-o... 3ani :)

    RăspundețiȘtergere
  13. a salut Cris ce tutorial urmeaza

    RăspundețiȘtergere
  14. Stelutu_Targoviste28 ianuarie 2012, 19:17

    Poate nu va dati seama de ce in diminetile geroase nu puteti deschide portiera masinii decat cu un efort destul de mare,care de multe ori se lasa cu ruperea manerului de plastic...Indiferent de marca automobilului nu trebuie decat sa inmuiati o carpa in antigel NEDILUAT si sa ,,ungeti'' din abundenta chederele usilor si portbagajului......doar un sfat.

    RăspundețiȘtergere
  15. sau ruj sonax http://www.daciashop.ro/cosmetice-auto/produse-iarna/ceara-chedere
    o simpla aplicare si a tinut toata iarna trecuta la 3 masini.
    cu acelasi ruj am tratat inca doua masini pentru iarna asta si mai am pentru cel putin 2 masini si iarna urmatoare. asta daca nu-l pierd :D

    RăspundețiȘtergere
  16. tare rau asta cu placajul in porbagaj.mai uimit.felicitari pentru ca existi.
    multe chesti ce ai facut tu ,am facut si eu.
    multam mult.Daniel

    RăspundețiȘtergere
  17. Stelutu_Targoviste3 februarie 2012, 17:52

    Salut baieti,
    In legatura cu ce intreba Andrei mai sus...De regula la toate masinile, aripile de spate sunt sudate si deci, sub nici o forma nu ai cum sa le schimbi acasa.Ca sa le inlocuiesti trebuiesc taiate cu flexul si apoi sudate cu un aparat de sudura cu argon.Binenteles treaba asta nu-i atat de simpla cum pare (apropo de reclama:) )Ma indoiesc sa faca CRIS un tutorial cum sa-si taie masina...Si inca ceva...Nu cred ca s-ar baga cineva sa-ti faca treaba asta fara o dovada de la politie,e cam riscant.
    In legatura cu motorina pe timp de iarna ,eu am bagat la masina de serviciu de multe ori ,,TOP NORDIC'' dar,e foarte scumpa si o sa-ti consume mult mai mult.
    In legatura cu stergatoarele ...Cred ca ,,paiu_dragos'' are dreptate,in cel mai fericit caz ai ars siguranta,dar poti arde si motorasul...nasol pentru tine !
    Mi-am dat si eu cu parerea...Scuze daca am deranjat pe cineva...

    RăspundețiȘtergere
  18. Stelutu_Targoviste14 februarie 2012, 20:51

    Nu vreau neaparat sa dau sfaturi...dar as mai indrazni totusi cu ceva,chiar daca multi cunosc acest truc,vreau totusi sa ajut si eu cu ceva. Poate o sa ajute pe cineva vreodata,mai ales in acest sezon.Daca masina prinde un mic strat de gheata sub anvelope si nu puteti sa o miscati de acolo sub nici o forma nici in fata ,nici in spate,va puteti folosi de presurile din masina,le bagati la roti in sensul in n care vreti sa o miscati cat de cat,pana scapati de acea zona inghetata (cu alte cuvinte,o duceti cu presul...)De precizat ca trebuiesc puse la ambele roti !
    Puteti recurge la acestt ajutor in cazul in care nu are cine sa va ajute.Lucrul acesta este probat de mine mine personal si m-am descurcat.
    Doar un sfat...

    RăspundețiȘtergere
  19. Stelutu_Targoviste25 februarie 2012, 20:58

    Se pare ca a fost o iarna foarte grea si masinile au inghetat bocna.Inainte sa treageti de acele firave manere cu toata forta in speranta ca veti deschide acea portiera nenorocita si cu ochii pe ceas ca intarziati la munca,trebuia sa va luati ceva masuri inainte de asta.In afara de antigelul dat pe chedere ce am spus cu ceva timp in urma,racleta de curatat gheata trebuie tinuta in casa. Se face un pic de loc la coltul din dreapta sus al portierei soferului,cu mana stanga se tine de manerul portierei tras pe pozitia deschis si cu mana dreapta se trage de rama geamului.O sa fie ceva efort si nervi,dar va descurcati voi...
    Cu alta ocazie o sa va spun si cum sa va pregatiti masina pentru o iarna geroasa.
    Manerul de la usa se poate shimba relativ simplu,totul e sa ai rabdare si cat de cat inclinatie spre acest domeniu,adica...auto.
    STIMA !

    RăspundețiȘtergere
  20. Salutare Cris.....unde ai facut capacul din tabla de aluminiu....as vrea si eu unul...dar nu debitat cu flexul..nu iese la fel de bine ca la stanta...sunt dispus sa platesc pentru un capac din asta...banuiesc ca e facut la vro firma de custom ceva nu?....ma poti pune in legatura cu ei?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut Laurentiu. Sunt de acord cu tine in legatura ca taiatul tablei la flex dar crede-ma ca iese bine. La stanta nu stiu daca o poti face. Eu ma lucrat la o asemenea firma. Costa mult fabricarea ei pe stanta. Trebuie sa ii faci program masinii si asa mai departe. Eu am fost responsabil pe acesata parte la firma respectiva. Nu este asa usor sa masori spatiul acela de sub mocheta, sa ii faci desen de executie, program pentru stanta, sa il pandesti pe sef sa nu te vada ce faci etc. Daca sunt interesate mai multe persoane de asa ceva poate le voi face eu cu flexul. Iti garanteza ca o sa iasa ok.

      Ștergere
  21. care parte din "Marian B. a facut si el ceva modificari in portbagaj si mi-a trimis cateva poze si explicatii, poate va inspirati si voi" nu ai inteles-o? :))

    eu am de placaj, Marian si-a facut din aluminiu. eu ii zic si daca vrea, va [un in contact.

    RăspundețiȘtergere
  22. Salut....da asa e...nu m-am uitat ce scria sub filmuletz...m-am uitat la poze doar....daca ai putea sa ne pui in legatura ar fi super....oricum faci o treaba de minune cu tutorialele astea...nu multi ar fi dispusi sa imparta si celorlalti din experienta lor...fiind proaspat proprietar de logan(sh ce-i drept) si pe deasupra fiind si incepator in ale sofatului tutorialele tale sunt o mina de aur pentru mine.Inca ceva...as mai avea o chestie care ma cam inerveaza si poate stii de unde e...la turatie de 1500 se aude un soi de bazait care nu e specific motorului...daca maresc sau micsorez turatia nu se mai aude...ce sa fie oare?

    RăspundețiȘtergere
  23. motorul tau sa fie diesel oare? sau beniznar? oricum nu conteaza, iei un spray Raid si cauti bazaietoarea :))
    cine stie ce face, poate fi de la prea multe

    RăspundețiȘtergere
  24. O varianta ceva mai simpla:

    https://picasaweb.google.com/116967151954327620830/PlanseuDur?authkey=Gv1sRgCIGR7obVo-uPaA

    Mocheta scoasa, trasat conturul ei pe o bucata de MDF de 3mm grosime (materialul care se pune de regula la mobila pe post de fund) si pe o bucata de pasla, decupate cele doua, lipite intre ele sau capsate si gata.

    Eventual, pentru acces usor la spatiul din jurul rotii, se poate separa acea portiune si se prinde cu 2 balamale.

    RăspundețiȘtergere
  25. nu mio lua in nume de rau ... dar ce ai facut tu acolo este tiganeala mai de graba seamana cu un WC cu capac

    RăspundețiȘtergere
  26. dar este un capac de WC acoperit cu mocheta originala. si ghici?! nu se vede :)

    RăspundețiȘtergere
  27. auzi nu pot sa decolorez semnalizatoarele galbene de pe stopuri cumva?:)) k m-am saturat cu ele galbene arata groaznic

    RăspundețiȘtergere
  28. le poti infolia cu rosu transparent.

    RăspundețiȘtergere
  29. nu,nu rosii vreau sa devina albe semnalizatoarele pot cumva?

    RăspundețiȘtergere
  30. atunci ai 2 solutii:
    - tai jos plasticul galben
    - le schimbi cu unele care au deja semnalizarea alba

    RăspundețiȘtergere
  31. De unde ai cumparat trusa aceea de becuri cam cat costa???

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu am șutit-o intr-o masina. dar gasesti pe la magazinele cu profil auto

      Ștergere
  32. salut cris , eu am adoptat si folosit alt spatiu din logan.
    sub scaunele din fata intra lejer 2 buc de sertare de renault scenic.
    vezi aici http://www.pieseauto.ro/alte-piese-interior/renault/scenic/vand-sertare-scaune-renault-scenic-1479161041.html

    RăspundețiȘtergere
  33. a si in portbagaj acele locasuri stanga si dreapta am pus 2 buc de mocheta mai solida prinsa cu arici de mocheta standard si nu se mai vede ce ai acolo

    RăspundețiȘtergere
  34. poate off topic, dar:
    in legislatia rutiera - pentru cei care "au uitat":
    - in spate - semnalizarile galbene sau rosii, 21W
    - in fata - semnalizarile galbene sau albe, 21W

    RăspundețiȘtergere
  35. Cristi, apropo de telescoape si de o noua idee de tutorial: am vazut ca la BMW X6 exista un telescop pentru acel placaj pe care tu l-ai montat in tutorialul acesta, tocmai ca acel placaj sa stea ridicat singur si sa nu-l mai tii tu cu capul sau sa ai o mana ocupata atunci cand cauti ceva. Crezi ca s-ar putea implementa aceasta idee si pe Logan? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. m-am gandit timp de o secunda, poate doua si am renuntat :)

      Ștergere
    2. noi iti multumim ca te-ai gandit chiar si atat :) oricum, esti cel mai tare!

      Ștergere
  36. cred ca o sa incerc si eu asta... merci

    RăspundețiȘtergere
  37. Salut! Este cineva care poate confectiona un placaj ptr. portbagaj la un Logan Facelift 2 sedan ? Spuneti-mi un pret si poate batem palma. Eu nu prea am din ce si nici scule. Ma puteti contacta la 0767,640.119. Ms.

    RăspundețiȘtergere