Demontat ECU de la diesel

Faith vroia sa stie cum se demonteaza ECU, asa ca am filmat acest tutorial. La benzinar este o singura mufa pe ECU.

62 de comentarii:

  1. Mufele sunt interschimbabile? Nu de alta, dar poate le inbarliga careva, au lungimi diferite ale cablului?
    Toate bune si astept urmatorul tutorial.

    RăspundeţiȘtergere
  2. hai ma si tu ce rol are ECU...!!! ECU (îl mai gasiti si sub denumirea de UCM - Unitate de Control a Motorului) este de obicei cel mai puternic microprocesor dintre toate care exista în masina pentru ca este pus la treaba cel mai mult. Practic acesta are de facut milioane de calcule pe secunda trebuind sa analizeze datele oferite de zecile de senzori amplasati prin toata masina si apoi sa decida asupra celor mai bune valori care sa le transmita motorului pentru ca acesta sa functioneze cu consum minim de carburant si sa polueze cat mai putin mediul inconjurator. Rolul sau este de a comanda cantitatea de combustibil care intra în camerele de ardere, momentul cel mai bun în care sa aiba loc aprinderea amestecului combustibil si toate acestea în functie de viteza, temperatura motorului si a mediului ambiant, de cantitatea de oxigen din gazele de ardere si din aerul aspirat de motor. ECU primeste aceste date de la senzorii amplasati în motor si le foloseste ca parametri de intrare în ecuatiile pe care le are de rezolvat pentru a produce valorile de iesire care vor comanda mecanismele de control ale motorului: injectoare, pompe, bujii.

    ECU functioneaza ca un sistem de reglaj cu circuit închis (closed-loop control), ceea ce înseamna ca el regleaza valorile parametrilor de iesire în functie de valorile parametrilor de intrare. Cu alte cuvinte, el primeste date de la senzorii care monitorizeaza cantitatea de oxigen din gazele de ardere, viteza autoturismului, temperatura motorului si alte cateva valori pe care le analizeaza, si in functie de ele trimite comenzi catre injectoare (prelungeste sau micsoreaza timpul cat acestea raman deschise) reglând în acest fel cantitatea si calitatea amestecului combustibil precum si momentul arderii.

    ECU este un un mini-calculator care functioneaza foarte eficient. Acesta are o viteza mult mai mica decât calculatorul pe care îl folositi in acest moment pentru a cititi informatiile din pagina web, are la dispozitie o memorie mult mai mica si cu toate acestea îsi face treaba foarte bine. Soft-ul pe care îl ruleaza el nu este Windows, Linux sau Mac OS ci este "cod masina" compilat si optimizat, cod care nu stie sa faca altceva decât ceea ce a fost programat sa faca: adica sa calculeze niste valori pe baza datelor primite de la senzori. Diferenta majora intre ECU si computerul personal este aceea ca ECU a fost proiectat sa functioneze în continuare chiar daca unele piese electronice se defecteaza. Inginerii care proiecteaza aceste unitati de control au luat în calcul si variata în care unul sau mai multi senzori se defecteaza (în imaginea alaturata este prezentat un senzor de oxigen care detecteaza cantitatea de oxigen in gazele de ardere). În aceste conditii ECU nu se opreste din functionare, nu da "ecran albastru" ci trece în Safe Mode (sau LIMP cum mai este denumit în alte cazuri), ceea ce inseamna ca ECU ignora unele date furnizate de senzori si calculeaza valorile de iesire pe baza unor date pe care le are stocate în memorie.

    Practic într-o zona din memoria sa exista tabele de valori care au fost create de ingineri pentru a asigura buna functionare a motorului pâna cand proprietarul remediaza problemele aparute la senzorii defecti. Este de la sine înteles faptul ca în aceste conditii consumul de carburant nu mai este optim ci mai mare decât cel pe care l-ar fi realizat ECU în conditii de functionare normala.

    Exista si cazuri în care nu se defecteaza nici un senzor însă valorile transmise de acestia nu se încadreaza în limitele acceptate de ECU, sau valorile primite de la diferiţi senzori sunt contradictorii. In acest caz el consideră că cel puţin unul din aceşti senzori este defect şi nu mai ia în considerare valorile transmise de acestia ci le preia din tabelele din memorie.

    RăspundeţiȘtergere
  3. Wow... anonim i-a răspuns lui anonim ca la carte :)):))

    Mersi cristi de tutorial ! ...

    RăspundeţiȘtergere
  4. deci ce sa spun nu am cuvinte la ce raspuns ai dat si nelamurirea mea era tot asta ce face acest ecu :D ms mai scutit de un comment :P

    RăspundeţiȘtergere
  5. Sal Cristi de ce ar vrea cineva sa isi demonteze ECU de pe masina?dar ai omis ceva ca sa nu apara eventuale erori ar fi fost mai sigur sa desfaci o borna de la baterie in rest cele bune si inca un tutorial frumos la activ sarbatori fericite la toata lumea

    RăspundeţiȘtergere
  6. CRISTIIIIII!!!am lipit ceva pe masina special...si mi sa dezlipit normal ca am dezlipito de tot de pe masina...si au ramas urmele de la stiker si nu pot sa le sterg se vad urat merge cu benzina?cu ce sa sterg spune-mi repede te rog...

    RăspundeţiȘtergere
  7. Anonim: n-ai cum sa gresesti mufele, cablurile au dimensiuni diferite.
    cu placere Faith.
    Anonim: eu am 2 ECU, pe unul am resoftare stage 1 si pe unul am stage 2. pana acum le-am interschimbat de cel putin 20 de ori, nici o eroare.
    Anonim: daca il ai demult sus pe masina, si daca cureti tot va ramane urme ca a fost acolo.
    daca benzina nu curata, nasol de tine.

    RăspundeţiȘtergere
  8. CRIS DACA SCHIMBI FILTRU DE AER CU UNU SPORT I SE SCHIMBA SI SUNERUL DACA E BENZINAR??

    RăspundeţiȘtergere
  9. da, foarte tare, prmeste un sunt mai sportiv.
    http://www.youtube.com/watch?v=_KhX9dPwgEk

    RăspundeţiȘtergere
  10. Cum se poate da un reset la UCE? e adevarat ca daca deconectezi bateria se reseteaza UCE, indiferent daca e benzina sau diesel?

    RăspundeţiȘtergere
  11. mi se cam indoaie ca poti reseta ceva. cel mult adaptivii de corectie, parametrii de la cum mergi, ca moșii sau ca reisării, dar cam atat

    RăspundeţiȘtergere
  12. anonim:imcearca sa o polishezi poate mere:D

    RăspundeţiȘtergere
  13. cristi cu acetona merge?sa sterg...mi-a ramas conturul de la stiker o liniuta mica de la lipici cred...parca e zgariata plm:|te rog spune-mi merge cu acetona sa sterg?

    RăspundeţiȘtergere
  14. acetona ataca si vopseaua, mai bine zis lacul de pe vopsea. deci clar nu.
    mai degraba un diluant care nu dizolva lacul si vopseaua.
    dar inainte incearca cu WD40

    RăspundeţiȘtergere
  15. Pare ca nivelul de la antigel e sub minim, sau ma insel? Na..ce sa fac si eu sunt atent si la asta.

    RăspundeţiȘtergere
  16. gasesc prin benzinarie WD?

    RăspundeţiȘtergere
  17. Deci e adevarat ca deconectand bateria resetezi macar acei parametrii ( corectiile )?

    RăspundeţiȘtergere
  18. Cristi: da, e :))
    Anonim: gasesti
    Anonim: da, se reseteaza ceva peacolo, neesential :)

    RăspundeţiȘtergere
  19. cristi sti sa faci ca stopurile din spate sa clipeasca repede cand pun frana?poti sa-mi faci un tutorial?s-au sa-mi spui unde gasesc un modul dasta pt masina k poate vin la tn sa mi-l montezi vreau sa am asa ceva pe masina!!!:|platesc mult:>:))

    RăspundeţiȘtergere
  20. ca ala din spate sa nu stie ce faci tu de fapt si sa nu franeze, nu? ba chiar sa fie fascinat ce parc de distractii are in fata lui.
    mai degraba asa ceva, cel mult asa ceva http://www.loganclub.ro/forum/treia_lampa_de_frana_cu_semnal_pulsator-t25279.html

    RăspundeţiȘtergere
  21. salut cris , iti urez sincer sarbatori fericite , un paste fericit alaturi de cei dragi .sa fii sanatos...

    RăspundeţiȘtergere
  22. salut cris...am venit cu o noua idee de un tutorial...tu ai diesel ca si mine...eu vreau sa ii dau rezervoru' jos ca sa il curat ca are mizerii in el si in plus am mai scapat si niste pansament in el incercand sa bag niste motorina:))) poate imi arati tu cum se face ;)

    RăspundeţiȘtergere
  23. e futere de mama sa dai rezervorul jos. nu doar ca e prins in furtune si suruburi, e si lipit cu silicon.
    daca nu e nevoie, nici n-am sa-l dau jos

    RăspundeţiȘtergere
  24. cat costa un ECU, sau o resoftare?

    RăspundeţiȘtergere
  25. nu-ti trebuie neaparat un ECU ca sa faci resoftarea.
    preturi resoftari http://www.dimsport.ro/ro/chiptuning/dacia/logan/

    RăspundeţiȘtergere
  26. auzi...tu ai luat loganu' nou...:)

    RăspundeţiȘtergere
  27. nu mai faci si tu un tutorial nou de paste ?

    RăspundeţiȘtergere
  28. Multumim pentru tutorial Cristi!!

    Un Paste Fericit iti urez ! :)

    RăspundeţiȘtergere
  29. Cristi fara suparare da nu crezi ca dai prea mura'n gura?:)... ai nervi de otel:)

    RăspundeţiȘtergere
  30. salut,daca dai ecu si desfaci bateria si sta asa vro 2 zile afecteaza cumva ceva pe acolo,ca eu le-am dat jos pe ambele si acuma porneste dar se tureaza la maxim si ramane asa, nu mai coboara:(

    RăspundeţiȘtergere
  31. nu are nimic. la mine al doilea ECU a stat si cateva luni in garaj. le-am mai schimbat intre ele de cateva ori, au mai stat cateva zile prin garaj... ai alta problema acolo.

    RăspundeţiȘtergere
  32. ok am rezolvat problema. mi-a fost iesita furtunul de vacum de la frana:)ms mult de ajutor

    RăspundeţiȘtergere
  33. salut , am si eu o intrebare. acum un an cineva mi-a lovit masina in partea stanga spate.toate bune si frumoase, am duso la service dacia(reprezentanta) , mia schimbat usa prag vopsit, etc , iar acum la roata spate stanga pe olala mi sa dezlipit antifonul sau siliconul cu ce au dat ei.
    cu ce pot sa dau acolo?????

    RăspundeţiȘtergere
  34. in principiu ar trebui sa mergi la service si sa le dai cate una dupa cap si nu cu palma, ia o cheie franceza... ca sa simta bine de tot atentionarea.
    in cazul in care nu mai ai garantie pe lucrare, imi trebuie mai multe detalii despre ce ai tu acolo. eventual poze pe mail.

    RăspundeţiȘtergere
  35. Salut, ai idee daca pentru a demonta capacul ala metalic e nevoie de vre-o scula speciala? Sau se insista in draci cu patent si surubelnita foarte mare?

    RăspundeţiȘtergere
  36. te referi la capacul de pe ECU care e capsat?

    RăspundeţiȘtergere
  37. sal cris poti sami spui cum sa verific injectoarele si bujiile la un diesel 1,5 ms mult

    RăspundeţiȘtergere
  38. nu stiu la injectoare, bujiile asa http://www.loganclub.ro/forum/verificare_bujii_incandescente-t21498.html

    RăspundeţiȘtergere
  39. are ceva daca schimb ecu de la dieselul de 80 cai la de 65 de cai?

    RăspundeţiȘtergere
  40. nu se intampla nimic, poate doar sa nu porneasca si daca cumva chiar porneste, o sa mearga foarte rau motorul

    RăspundeţiȘtergere
  41. Bravo si felicitari pt tot ce faci... Daca treci prin Bucuresti, poate bem o bere. Mi-ar face mare placere.

    RăspundeţiȘtergere
  42. Salut cris! M-am uitat la majoritatea tutorialelor tale si sa sti ca mi-au fost de folos.Insa recent mi-a aparut un zgomot la deschiderea usii de la sofer ,troscaie,balamalele acelea fac un zgomot si as vrea sa ma ajuti pe aceasta tema.Numele meu e Eduard!

    RăspundeţiȘtergere
  43. salut Eduard, spray cu ulei la balamale dar mai ales la tija metalica dintre balamale, opritorul de usa mai exact. uleiazale :)

    RăspundeţiȘtergere
  44. la benzinar 1.4 localizarea este aceeasi
    un tutorial cu asa ceva

    RăspundeţiȘtergere
  45. e acelasi lucru ca la ECU de la diesel, diferenta e ca la benzinar e o singura mufa

    RăspundeţiȘtergere
  46. stima si respect... as vrea sa demontez definitiv capacul ce la motor... 15 diesel. Capacul are un rol important sau doar estetic,antifonic? Mersi

    RăspundeţiȘtergere
  47. Salutare. Daca schimb ecu-ul de pe un logan pe altul, trebuie si alte piese? gen immo, cip cheie.

    RăspundeţiȘtergere
  48. nu stiu ce e immo, dar stiu ca trebuie sa schimbi ecu, uch si cip cheie.
    sau pur si simplu poti pune un ecu virgin pe acea masina si o sa functioneze

    RăspundeţiȘtergere
  49. a doua greseala a fost ca ai pus ECU pe baterie foarte aproape de bornele acestuia
    dac ar fi atins de borna plus si masa sau minus nu ar fi fost ceva placut
    dar daca ai zis ca mai ai unul in garaj nu ar fi fost o problema prea costisitoare
    bafta la cat mai multe tutorale si cat mai putine greseli

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. o parte este plastic, o jumatate mai exact. dar eu sunt profesionist, nu fac greseli dinastea banale :P

      Ștergere
  50. Salut Cris.Am un amic care a cumparat un Logan DCI 2006 SH .Acum are ceva probleme cu pornirea si a mers la un service sa vada care este cauza.Cand au vrut sa se conecteze la ECU nu au putut.Au zis ca probabil fostul proprietar a umblat la Km si a facut " ceva" sa nu poata fi accesat daca mergea la reprezentanta pt verificari.Oare unde ar fi putut umbla?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma indoiesc ca se poate modifica/bloca accesarea ECU.

      Ștergere
  51. Poate a facut o" punte" pe la mufele ce intra in ECU,ceva pus in scurt.E cert ca nu au putut sa se conecteze.

    RăspundeţiȘtergere
  52. am o intrebare pentru posesorii de logan 1.5 DCI: injectoarele se pot repara?

    RăspundeţiȘtergere
  53. ECU'' al meu a fost ars si reilnocuit cu unul de taxi ..o javra de calculator ..nustiu ce modificari a facut meseriasul ..ca am fost la 4 medici si niciunul nu detecteaza calculatorul ..Si eu vreau acum sa il schimb ..sunt pe diesel ca si tine dar e greu ....ce mi recomanzi ?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ECU-ul tau a fost inlocuit cu un alt ECU, nu cu un ECU de taxi.
      ECU nu se schimba pur si simplu de la o masina la alta si gata merge, n-are cum. UCH-ul, ECU si cheia masinii trebuiesc imperecheate iar de treaba asta ma indoiesc ca se ocupa un mecanic, cu o cheie, ciocan si surubelnita nu rezolva nimic. ai nevoie un cineva care are laptop cu diagnoza si stie ce face

      Ștergere