Tutorial curatare injectoare pentru Logan mpi

M-am gandit sa fac un topic despre cum am curatat eu injectoare la motorul de 1,4 mpi.
Curatarea nu dureaza mai mult de 2 ore si are rezultate foarte bune daca injectoarele sunt infundate... Alte cauze similare ar putea fi: filtru de benzina infundat, catalizator infundat, pompa de benzina care nu baga presiune suficienta, regulator presiune benzina defect etc. La mine tremura motorul si nu mai avea vlaga in el...

Aveti nevoie de : cheie de 10 , torx de 25(cred), spray curatat contacte electrice sau chiar mai bine ar fi un spray de curatat carburatoare, adaptor -220V~la 12 curent continuu(sau direct de pe baterie dar sa nu se tina mai mult de 1 min injectorul cuplat), vaselina, seringa fara ac de 5-10 cl, solutie pentru curatat injectoare, lavete, curaj si cam atat.

Operatiunea se face dupa ce se desface busonul la rezervor, altfel presiunea din rezervor pompeaza benzina afara cand se scot conductele de pe rampa de benzina .
Se desface filtrul de aer de pe motor desuruband cele 4 suruburi de fixare, 2 pe capacul culbutorilor si 2 pe galeria de admisie . Cand se scoate filtrul de aer(mai bine zis carcasa lui) trebuie sa aveti grija ca el este cuplat la sistem in 3 locuri: 1 la furtunul de admisie aer, 2 la corpul clapeta cu ajutorul unei garnituri ce intra in corpul filtrului respectiv peste corpul clapeta si 3 la furtunul de recirculare vapori de ulei(un furtun curbat la 90 grade) care intra in capacul culbutorilor. Cand in scoateti afara tineti corpul clapeta pe pozitia lui .
Pentru a scoate corpul clapeta trebuiesc scoase cele 2 mufe electrice(la potentiometru si la motorasul pas cu pas) si se trage de parghia de comanda pentru scoaterea ei din locas(intra foarte usor inapoi .

Dupa ce se scot mufele electrice de la injectoare se scot mufele de tur si retur de benzina respectiv in capacul din stanga al rampei(cum te uiti la motor) si returul care este conectat la regulatorul de presiune. Sa aveti niste carpe ca va curge benzina din rampa si putin din furtune.

Se desfac cele doua suruburi cu cap torx care tin rampa pe galeria de admisie si furtunul de vacum care comanda regulatorul de presiune, apoi se trage de rampa cu incredere in sus si cu putine miscari de stanga dreapta fata spate pentru scoaterea injectoarelor cu tot cu rampa din galeria de admisie. Se poate ca la iesirea injectoarelor oringurile lor sa ramana in galerie, acestea se scot dar aveti grija sa nu introduceti mizerii in galerie!

Dupa ce aveti rampa separata de motor se incepe demontarea injectoarelor de pe rampa prin scoaterea sigurantelor care le tin pe rampa si miscari identice cu cele de la scoaterea rampei din galerie. Rampa trebuie spalata sau suflata cu aer comprimat pentru ca si pe ea se depun gunoaie.

Injectoarele se curata apoi la exterior cu o carpa si apoi se trece la desfundarea lor. Pe o bucatica de lemn se bat usor cu partea prin care intra benzina( atentie NU partea cu duzele ) pentru dizlocarea eventualelor gunoaie mai mari. Se alimenteaza cu 12 V pentru deschiderea lor si se baga spray-ul in partea cu duzele astfel incat sa scoata pe gaura mare eventualele mizerii, se repeta manevra si din partea de intrare in injector.
Se baga apoi solutie concentrata de curatat injectoare cu ajutorul seringii si se la sa la actionat ~5-10 min, apoi se repeta operatiunea cu spray-ul pana cand jetul scos de injector este complet pulverizat si uniform .

Se curata oringurile bine(sunt unele noi la set de 18 RON) dar merg si cele vechi si se ung cu vaselina pentru a intra mai usor. Se baga injectoarele la loc in rampa, se asigura in sigurante si apoi se ung si oringurile ce urmeaza a intra in galerie. Gaurile din galerie trebuie sa fie curate pentru a evita intrare aerului fals pe langa injectoare. Se baga rampa la loc, se asigura in suruburile ei, apoi cu mare grija se baga furtunele de benzina pe care eu nu va recomand sa le ungeti cu vaselina sa nu iasa usor... (atentie garniturile se ciupesc foarte usor, trebuie sa bagati mufele drept) si dupa ce le bagati sa trageti de ele sa va asigurati ca nu iesa din cauza presiunii(3 BAR). Dupa remontarea furtunului de comanda al regulatorului de presiune, se baga mufele electrice la injectoare si se monteaza corpul clapeta.

Inainte de a monta carcasa filtrului de aer puneti si luati contactul de 3-4 ori fara sa porniti motorul(doar cat se face presiune in rampa si pe traseul de tur) si apoi verificati daca sunt scurgeri de benzina la mufele de tur si retur. Daca nu sunt probleme se remonteaza restul de piese .
Sunt si vre-o doua poze care va pot ajuta .

Debransati bateria de la instalatia masinii pentru siguranta !! si spor la treaba.

Alin



74 de comentarii:

  1. tutorialul asta nu e facut de tine ma refer la video :) nu au obiceiul asta sa nu vorbesti deloc in timpul filmari:D

    RăspundeţiȘtergere
  2. de la un timp te-ai prostit de tot...nici un tutorial calumea :| pacat :(

    RăspundeţiȘtergere
  3. voi nu aveti somn ma? :))
    maine tutorial nou, timpul e o problema...

    RăspundeţiȘtergere
  4. Bai fratilor,voi sunteti normali?
    Cum sa faceti asa ceva?Le bateti de lemn?
    Nu chinuiti masinile in halu asta ca sa da-ti la altii idei!!!!!Sunt service-uri specializate in asa ceva,cu bancuri speciale de curatat injectoare si nu prin presiune ca nu e diesel!!!

    RăspundeţiȘtergere
  5. noi nu avem somn???:)) cine vorbea:=))

    RăspundeţiȘtergere
  6. http://www.youtube.com/watch?v=rDgJrg4YUOI un link pentru Cris

    RăspundeţiȘtergere
  7. daca eu am pus un comentariu la 00:04 si uh ai raspuns la 00:19 care din noi nu are spmn k eu la si 15 dormeam dus
    (mia intrat in teflex pornesc pc pagina de start tutoriale logan, inainte as opresc pc tutoriale logan :P)deci uh ejti ala care nu ai somn:D

    RăspundeţiȘtergere
  8. eu am o scuza, lucram la tutorialul care il voi urca sus peste vre-o 2 ore, desi e gata deja :D
    si nu, nu va zic cu ce e :))

    RăspundeţiȘtergere
  9. Eu sper să fie cu ce mi-ai promis mie ... şi anume cu '' cum schimbi ecu '' !

    RăspundeţiȘtergere
  10. mda, speranta e cea mai mare curva, le-o trage la toti macar odata'n viata. se pare ca momentul tau este acum :)

    RăspundeţiȘtergere
  11. ceau cristi, un tutoriaml pentru curatarea injectoare la dci nu ai ca miar trebui neaparat ca miau cazut injectoarele si nustiu cum sa le demontez aia mi problema

    RăspundeţiȘtergere
  12. tu numa dute la service, curatarea injectoarelor nu e de nasul nostru.
    dar mai ales cauta un service care are experienta in priviinta asta.
    ca sa nu mai punem ca te vei apropia lejer de vre-o 3-4000lei, in functie daca iti trebuie sau nu alt apompa de injectie :(

    RăspundeţiȘtergere
  13. la dci nu ai reusit sa inventezi ceva???

    RăspundeţiȘtergere
  14. la diesel nu ai incercat sa cureti injectoarele ?

    RăspundeţiȘtergere
  15. ceva despre cum se scoate pompa de benzina si cum se curata filtrul? am inteles ca este necesara o cheie speciala.

    RăspundeţiȘtergere
  16. Anonim: cand ajungi sa cureti injectoarele la diesel e deja naspa, poti sa le uiti
    Anonim: am diesel, n-am asa ceva

    RăspundeţiȘtergere
  17. Cristian a o intrebare . De ce se tot strica Loganele pe motorina adica stiu ca de la injectoare dar tu ai patit asa ceva ? Imi poti spune de ce se tot strica si cum poti evita acest lucru .Ma numesc Andrei si as fi incantat sa ma poti ajuta cu un raspuns .

    RăspundeţiȘtergere
  18. Cristi sunt tot eu Andrei mai am o intrebare , de unde sti tu atatea despre Logane parca tu lei fi proectat adica nu o lua in nume de rau dar ma intreb de unde stie omul asta atatea despre aceste modele de masini

    RăspundeţiȘtergere
  19. injectoarele se strica din cauza de motorina proasta. aceiasi generatie de logan dar care a circulat in tari cum ar fi germania, italia, spania, austria... nu au asemenea probleme.
    ar fi ideal sa alimentezi de la aceasi statie peco unde stii ca e motorina curata si buna.
    eu unul alimentez de 5 ani jumatate doar de la peco MOL.
    referitor la a doua intrebare, desi nu pare eu chiar nu stiu nimic despre logan, meseria mea cea de a repara calculatoare, instalari windows, devirusari and shit :)
    explicatia se poate pune pe seama pasiunii

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. " meseria mea cea de a repara calculatoare, instalari windows, devirusari and shit "chiar se traieste pe la vioi din asa ceva ? ca la noi , in tg jiu , la fiecare casa e cate unul de se pricepe . amuzant e ca si eu sunt de-aceeasi meserie , cu acte si nu am mai avut o lucrare , cu bani , de-am si uitat de cand .

      Ștergere
    2. pe la timisoara da, nu foarte bine, dar cat sa misti din urechi :)

      Ștergere
  20. Cristian nu sti ? Daca si motoarele de Renault de 1.9dci se strica la fel de rapid ca si cele de 1.5dci caci sunt amandoua (DCI) NU ESTE CA SI LA ALTE MARCI (TDI) daca poti te interesezi sa imi spui .Multumesc mult daca sti ?

    RăspundeţiȘtergere
  21. n-am inteles ce anume ai vrut sa spui, dar injectoarele se strica din cauza motorinei dar in special din cauza pompei de injectie care produce pilitura.
    iar daca ma intrebi daca este diferenta intre injectoarele de logan si cele de la vw, habar n-am

    RăspundeţiȘtergere
  22. Nu Cristi . Nu sti ca sunt la renault motorizari 1.5dci si 1.9dci ma refer la faptul ca si alae de 1.9dci se strica la fel de rapid ca si cele de 1.5dci asta nu am stiut

    RăspundeţiȘtergere
  23. stiu ca sunt motorizari 1.5dci si 1.9D.
    motorizarile 1.9D nu au parte de de aceasi tehnologie ca si cele de la 1.5dci. din cate am auzit eu pana acum, adica n-am auzit sa se defecteze injectoarele de la 1.9D, poate cazuri izolate si in nici un caz asa de frecvente ca si la loganul 1.5dci.

    RăspundeţiȘtergere
  24. buna seara.

    as dori sa stiu si eu cum pot sa scot afara benzina din logan, masina fiind avariata partea din fata.

    RăspundeţiȘtergere
  25. eu zic ca ar trebui sa scoti un furtun direct din rezervor, altfel te complici... doar mi-am dat cu parerea, nu stiu exact

    RăspundeţiȘtergere
  26. sal, in legatura cu injectoarele yo in afara de dacia logan care e pe benzina mai am un renault laguna I varianta II din 2000 1.9 TDI si un peugeot 406 din 2000 2.0 HDI si credema k masinile sunt bune dar de cand am cumparat laguna, am avut probleme cu ea la injectoare dar in loc sa le curat le.am schimbat si in momentul de fata knd o pornesc dupa 5 min de functionare porneste foarte greu adik wow stai mult. . . ma mir k nu mi sa dus bateria si nu stiu ce sa ii fac dar in rest la celelalte doua nu am probleme si yo alimentez de la ROMPETROL.
    Ce as putea sa ii fac k mi sa urat sa tot umblu pe la el?

    RăspundeţiȘtergere
  27. Adi Valcea. Cristi spune-mi si mie te rog daca ai gasit vreo metoda ieftina si simpla pentru curatirea sau daca nu intretinerea injectoarelor pt 1,5 dci. Dupa cum sti si u probabil, sunt foarte sensibile si scumpe rau al naibi. Cea mai ieftina metoda gasita de mine m-a costat 400 lei/injector (in mod normal costa 500 ron/injector) si a constat in schimbarea "diuzei" din el. Varianta cu aditivul bagat in motorina am inteles ca nu e indicata pentru motoarele dci.
    Nu recomand schimbarea "diuzelor" la persoanele necunoscute sau care nu prezinta incredere. Un tip cu un logan a facut asta undeva prin Craiova si l-a costat 2000 ron toata "innoirea". Rezultatul: injectoare blocate in timp ce se schinuia sa se intoarca la Rm.Valcea (distanta DJ-VL 130 km), alti 2000 ron platiti pentru o lucrare facuta unde trebuia, MUUULTA BATAIE SI MANCARE RECE DE LA NEVASTA.
    P.S. nu sunt eu pagubitul :)

    RăspundeţiȘtergere
  28. ™TiBi™: odata ce ai avut probleme la injectie, trebuie sa cureti rezervorul, schimbi toate conductele de alimentare, schimbata pompa de injectie, schimbat einjectoarele. nici nu vreau sa ma gandesc ce costuri implica la tine acest lucru... deci scapa de ea.

    Adi: nu exista "curatatul injectiei" la logan. motorina proasta e problema. din cauza ei pompa de injectie produce span care ajunge la injectoare si le fute. deci schimbat injectoare, furtune de alimentare, filtru moorina, spalat rezervor, schimbat pompa de injectie, doar asa scapi de probleme 100%.
    si baga motorina buna. eu alimentez doar de la MOL dar si acolo doar de la 2 staii care de obicei sunt inuman de aglometarte, deci le merge afacerea si schimba des stocul de carburant.

    RăspundeţiȘtergere
  29. ok cris am inteles . inca o intrebare dak se poate dc nu imi merge AC.ul? c.am ce ar trebui sa ii fac sa imi mearga?

    RăspundeţiȘtergere
  30. de obicei nu mai ai freon pe instalatie. daca nu e de acolo, numai daca te duci la un service

    RăspundeţiȘtergere
  31. Adi Valcea. Cris motorina am bagt vreo 3 ani de la omv dupa care numai din peco MOL. Cat despre rezervor sa sti ca am avut ocazia sa-l demontez si era curat lacrima. De cand am schimbat "diuzele" injectoarelor nu am mai avut probleme si masina merge super. Am facut deja vreo 50.000 de cand le-am "rezolvat", dar imi este fica sa nu fie linistea din-naintea furtunii. cred ca torul tine de noroc pentru ca motorina e f proasta comparativ cu cea din afara (explicatie data de reprezentanta). Oricum d crede-ma ca nu am curajul sa schimb tot ce mi-ai spus...m-ar costa enorm si in plus e ok masinuta acum. Cand voi schimba filtrul de motorina il voi taia pe cel vechi sa vad ce gasesc in el...chiar sunt curios si o sa-ti impartasasesc experienta. Multumesc de sfat oricum.

    RăspundeţiȘtergere
  32. chiar te rog, o s afac si eu acelasi lucru cu filtrul meu de motorina, nu m-am gandit sa vad ce e in interior :)
    tot ce ti-am zis eu ca trebuie schimbat te ajunge pe la 1000 euro :(
    sper sa-ti mearga ok si fara probleme macar 3-400.000km :)

    RăspundeţiȘtergere
  33. ADi Valcea: Salut Criss! Am o idee cu privire la motorina proasta si filtrele de motorina destul de scumpe(cele de origine). Criss ce-ai zice daca as monta un filtru in plus (unul din acela micut cum aveau daciile vechi, sau chiar si unul de Daewoo tico- e destul de mic, numai ca e pt benzina) Crezi ca ar avea vreo importanta daca folosesc un filtru de benzine pentru motorina, sau forteaza cumva pompa de motorina sa traga? Ma gandesc la ideea ca daca ar functiona ai avea doua avantaje: 1. Motorina e dublu filtrata; 2- prelungesti viata filtrului de origine. Sper ca intelegi ideea mea si eventualele riscuri implicate. Astept raspuns. Multumesc mult.

    RăspundeţiȘtergere
  34. nu mizeria din motorina este problema, ci insusi motorina. fiind prea uscata, pompa de injectie nu are ungere suficient si produce pilitura care strica injectia.

    RăspundeţiȘtergere
  35. Adi Valcea: Criss atunci hai sa o udam nitel cu niscai tuica :) Poate merge mai "rotund".
    Acum serios! Crezi ca ar influenta negativ cu ceva daca as face "artificiul" cu filtrul in plus?

    RăspundeţiȘtergere
  36. o sa fie un fel de floc inaintea pulii, dar nu strica cu nimic si nici nu o sa te ajute.
    filtrul de motorina e cel mai meserias filtru posibil. fa si tu comparatia cu filtrul de benzina :)
    te citez "unul din acela micut cum aveau daciile vechi, sau chiar si unul de Daewoo tico- e destul de mic, numai ca e pt benzina".
    mici si o singura sita. pai la cumsuge pompa de injectie, ai toate sansele sa ti-l gaureasca rapid.

    RăspundeţiȘtergere
  37. Adi Valcea: Ok am inteles principiul de functionare. M-ai convins ca nu merita efortul. In schimb mi-am curatat si eu valva egr week-endul acesta si pot spune ca a ta era parfum de curata pe langa a mea. Investitia asta chiar a meritat A durat 2 ore si m-a relaxat total dupa o saptamana de birou. Vor urma franele in schimb. Multumesc tare mult de ajutor si de cei 200 ron economisiti, pe care i-as fi dat la service.

    RăspundeţiȘtergere
  38. "Se desfac cele doua suruburi cu cap torx care tin rampa pe galeria de admisie".
    eu am fost la o reprezentanta si mi-au demontat injectoarele dupa care le-am curatat "supersonic" si mi le-a pus la loc. intre timp am facut rost de injectoare si vroiam sa le inlocuiesc, acum nu se mai desfac suruburile alea 2 cica au fost stranse prea tare si s-a bulit filetu sau ceva de genu asta! deci nu se mai poate face nimic. doar sa-mi iau o galerie noua.

    RăspundeţiȘtergere
  39. am observat ca domnul cu tutorialul asta a izolat tevile de la AC mare atentie nu urmati exemplul lui pt ca riscati sa spargeti compresorul iar cu freonul se pierde pe la presotupa compresorului in perioada de iarna sau atunci cand nu este folosit foarte mult timp

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poti sa fii mai explicit? Ce treaba are compresorul cu izolatia de pe tevile de la A.C.?

      Ștergere
  40. Toata operatia asta cu curatatul dureaza 20 maxim 20 de minute.Cel mai bun spray pentru curatat,din cite am incercat eu, este MAGIG pentru curatat carburatoare.De pe un cablaj vechi,din dezmembrari se ia una din mufele care se cupleaza la injectoare si treaba merce super simplu.Atentie la suruburile cu care este fixata rampa de injectoare.Daca nu aveti cheia corespunzatoare,riscati sa le stricati.Pentru siguranta lla interventiile urmatoare,puteti sa inlocuiti suruburile cu unele cu cap hexagonal.SUCCES.

    RăspundeţiȘtergere
  41. in primavara anului acesta, la fosta supernova aveam problema cu consumul sub 15 litri/100km nu o scoteam(adica mergeam in jur de 320-350km cu un plin)...am tot pus-o pe testere nimic.am curatat injectoarele ca in tutorialul de mai sus, si suplimentar am alergat-o pe autostrada vreo 50km cu 150-160 si s-a desfundat.
    consumul s-a schimbat radical 6-7% mixt adica vreo 460-500km cu un plin.
    deci putina forja nu strica.

    RăspundeţiȘtergere
  42. Revin si cu un filmulet facut azi.Intimplarea a facut sa fie nevoie sa curat niste injectoare si aveam camera la mine,asa ca...
    http://www.youtube.com/watch?v=rDgJrg4YUOI

    RăspundeţiȘtergere
  43. Scuze :)
    Acesta este link-ul corect
    http://www.youtube.com/watch?v=vTGjnOjbeas

    RăspundeţiȘtergere
  44. salut,
    felicitari pt. ceea ce faci!
    are ceva daca spal motoru la un logan 1,5 dci?
    daca nu la ce sa am degrija?
    merci frumos.

    RăspundeţiȘtergere
  45. de preferat sa nu-l speli cu jet de apa si nici sa folosesti apa din abundenta. evita pe cat posibil orice tip de mufa

    RăspundeţiȘtergere
  46. Salut Cristi , iti urmaresc constant site-ul , si ti-am folosit cateva tehnici (deci meriti berea) eu sunt ingerulol Bucuresti - Pitesti de pe Dacia si Logan Club. Vreau si eu sa te intreb , a nins tare , ai am intrat cu masina in niste zapada mare mare de tot , am chinuit-o , am iesit am dat si o frana de mana , moment in care s-a aprins senzor ABS (e model PH2) si nu s-a mai stins . Testat - se pare ca abs nu mai e in functiune . Ai idee ce trebuie verificat ? Te rog pm pe liviu.tanase85@gmail.com sau posteaza aici

    RăspundeţiȘtergere
  47. e normal sa se aprinda senzorul de ABS, o sa-si revina. o ajuns zapada pe unde nu trebuie sau din cauza ca te-ai dat prea mult cu frana de mana :)

    RăspundeţiȘtergere
  48. Salut Cristi si felicitari pt tot ce faci :)

    Din pacate nu am gasit un tutorila pt schimbarea termostatului. Incepe sa-mi fluctueze liniiele de la temp (4-2-4). Pe cand un tutorial dedicat schimbartii termostatului? :)

    Multumesc anticipat,
    Cosmin H

    RăspundeţiȘtergere
  49. deoarece n-ai precizat motorizare, uite aici pentru un benzinar http://www.loganclub.ro/forum/showthread.php?t=9053&highlight=termostat

    la diesel e diferit, dar in general nu prea pica termostatul.

    RăspundeţiȘtergere
  50. Multumesc de link

    1.4 MPI

    Termostatul a mai fost schimbat acum 2 ani pt ca tot asa fluctua, dar l-am schimbat in service ca am mai facut ceva operatii cu aceasta ocazie. Acuma vreau sa-l schimb singur

    Ms,
    Cosmin

    RăspundeţiȘtergere
  51. dupa un test intr-un service la returul de la injectoare, mecanicul a reusit sa rupa un T de la rampa de retur , am cautat peste tot si nu gasesc T-uri decat rampa cu totul la 230 ron , mi se pare foarte absurd sa dau 230 de lei pt un cacat de teava de plastic care cost 5 lei 10 metrii , intreabrea este unde pot gasii un T sau o rampa mai ieftina o zi buna

    RăspundeţiȘtergere
  52. foarte tare imi place acest site plus ca este in scop educativ tuturor posesorilor de masini si de logan in mod special, respect tuturor care iubesc cu adevarat masinile, si eu le ador, am un loganel benzinar 1.4 si imi place sa il intretin pana la urma este "masina noastra" , tineti-o tot asa !!!

    RăspundeţiȘtergere
  53. Salut ,am si eu o problema,de cateva zile mi se aprinde becul de la temperatura la 120 km ,cand reduc viteza se stinge.Am fost cu masina la service Dacia am testat-o si mi sa dat jos filtru de motorina a pus motorina in pahar transparent si a adus un magnet la plimbat sub pahar vazand pilitura.

    Mi sa recomandat urgent curatare injectoare,pompa injectie si schimb filtru motorina.

    Ce sfat imi da-ti ?
    Vi sa intamplat si voua?

    Astept un raspuns.

    RăspundeţiȘtergere
  54. nu e suficient ce ti s-a recomandat.
    dai jos toata motorina din rezervor, o arunci! si nu mai bagi motorina proasta! de acolo s etrage pilitura.
    cureti rezervorul de pilitura.
    cureti toate conductele de alimentare motorina de pilitura(de preferat sa le schimbi cu unele noi).
    schimbat filtru de motorina.
    n-am auzit sa se curete injectoarele si pompa de injectie... dar eu stiu, poate chiar se curata.
    si poate asa scapi fara sa schimbi toata injectia cu una noua.

    RăspundeţiȘtergere
  55. de ce porneste greu dimineata 1.4

    RăspundeţiȘtergere
  56. salut mi-am cumparat si eu 1 logan ...si ieri am vazut ca , furtunu de la retur este taiat si capacu de la regulatoru de presiune pe rampa nu il am ...ce trebuie sa fac ? ce se intampla daca merg asa cu el ....plz help

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu stiu ce sa-ti spun de furtunul de retur, dar sigur nu e de bine.
      fara acel furtun, turbina trage aer prin gaura unde lipseste furtunul, deci nu trece prin filtrul de aer si prinzi mizerie. in plus, pe cealalta gaura unde intra furtunul in capacul culbutori, ies aburi de ulei care murdareste tot ce ai in compartimentul motor

      Ștergere
  57. salut imi puteti spune si mie cum se numeste melodia de fond a tutorialului?

    RăspundeţiȘtergere
  58. Salut.Am probleme cu un logan DCI din 2007 euro4,103.000 km si de vreo cateva zile imi face probleme,adica nu mai porneste deloc,dau la automat pana imi termina bateria si nu porneste,singura solutie cum am pornito a fost cu un spray de pornire am dat 2 pufuri si a pornit.Cand motorul este cald porneste dar mai greu,dar cand e rece deloc doar cu sprai-ul.Am schimbat filtrul de motorina la fel face,motorina numai de la statie gen rompetrol,omw,petrom.Cand pornesc masina,motorul merge f bne,trage bine,nu scoate fum dar problema e cu pornirea.Dak ati mai patit ca mine va rog dati un raspuns...Va multumesc

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. se pot da mai multe sfaturi si oricum tu nu poti face nimic. te duci la un mecanic meserias in pompe de injectie si injectoare.
      eu zic ca pierzi presiune si asta poate fi din injectoare sau din pompa de injectie.

      Ștergere
  59. Salut,tot eu sunt cu loganul din 2007 euro 4 de mai sus cu pornirea greoaie.Am reconditionat injectoare adica schimbat valva retur la toate 4 curatat instalatie,rezervor in afara de pompa de inalta,precisez ca nu am gasit niciun fel de pilitura,am pus filtru nou de origine delphi.Acum porneste ceva mai bine dar dupa o cheie lunga,la cald porneste la sfer.Am observat ca vine pe conducta care vinde de la filtru la pompa de inalta bule de aer timp ce este pornita,daca o las aproximativ 24 de ore,porneste f greu dar porneste apoi merge totul ok.Am facut o modificare adica am scos conductele tur si retur le.am inlocuit cu altele si le.am bagat intr-o sticla de 2 l cu motorina si am incercat sa o pornesc,minune a pornit la sfert,apoi am asteptat pana a doua zi de dimineata,am tinut pe bujii si minune a pornit la sfer ca si cum ar fi fost motorul cald.Am bagat conductele la loc cum au fost si la fel pornire grea dimineata la rece si inca ceva am vazut ca pe conducta de la pompa de inalta si filtru este goala,cred ca se dezamorseaza,daca dau la para porneste ceva mai bne dar nu cum ar trebui.Daca ati mai patit aceeasi problema va rog lasat un mesaj..Va multumesc.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. in injector mai este o supapa care ar trebui sa-ltina amorsat. supapa ai anu mai inchide si scapamotorina inapoi. de acolo si bulele de aer pe furtun. dimineata amoreseaza de la para si o sa porneasca la sfert.
      reparatia ajunge undeva la 1000lei :(

      Ștergere
    2. Ms pt parere.Dar am alimentat direct din sticla si am am pornit-o dimineata la rece si a pornit imediat si nu sa mai dezamorsat.problema cu dezamorsarea era mai demult adica dak o lasam 2 3 zile se dezamorsa si trebuia sa amorsez de la para dar acum dak o las pana se raceste motorul vreo 4 5 ore acum timp de iarna porneste greu dar porneste din prima cheie.Poate e un furtun fisurat,filtrul defect din fabrica nu stiu ce sa zic.dar observ ca pe furtunul ala care vine din filtru spre pompa vine bule de aer si cateodata nu vine deloc in timp ce este pornita,dar rar se intampla minunea asta.Am verificat conductele daca sunt mufate corect,daca sunt fisurate,para la fel am verificat-o e ok si ea..m-am saturat de dci-ul asta plin de defecte,mai bne pastram golfuletul ala 1 de 1.9 tdi si mai mergeam 100 mii fara sa ai fac nik decat consumabilele..Mai astept pareri..

      Ștergere
  60. Astazi am schimbat para de amorsare,am cumparat una noua care a costat 25 lei sper sa fie de aici.In para veche am gasit la capul ei care trage motorina cea de culoare neagra am gasit in interior unde inchide acea supapa o frunzulita ceva nu imi imaginez ce a fost si nu mai inchidea bne,tragea aer acolo.am montat supapa la loc si am probat cu gura daca inchide si deschide,si mergea ok.Acum am pus alta noua,acum sa vad dimineata daca porneste cum trebuia sau nu.Am mai spus mai sus ca am am facut proba cu o sticla de 2 l de motorina am scos conductele si am pus alte furtunase,adica tur si retur pe care le.am bagat in sticla cu motorina,a pornit repede cum pornea inainte.Am lasat aprox 24h asa cu alimentarea in sticla,la fel a pornit imediat.Pe unde ar putea trage aer,am inlocuit toate furtunele de la para pana la filtru,am pus si supapa unisens,nicio schimbare..acum incerc dimineata sa vad dak sa modificat ceva si revin cu noi informatii...

    RăspundeţiȘtergere
  61. saliu cris!nu am mai dat de mult timp pe aici!deh problemele!cris as vrea te rog sa imi spui daca ai vreo experienta in reumplerea cu freon la ac!!tocmai am constatat ca dupa 8 ani nu mai raceste si cred ca nu mai are freon desi am pornit ac o data pe saptamana cel putin o data timp de 8 ani si pana in 2012 a racit cum trebuie!!ms anticipat noroc si bani!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai dupa 8 ani!! niezo!! :))
      si la frigider se goleste in 8 ani si ala merge continuu :)
      cat se poate de normal

      Ștergere
  62. SALUT .CRIS. AM O PROBLEMA LA UN LOGAN1.4 .CAND E FRIG .RECE AFARA DIMINEATA SEARA OSCILEAZA TUROMETRU SI SE ACCELEREAAZA SINGURA PANA LA 1500 TURATII

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. oscilatia ralantiului este doar de la http://www.loganclub.ro/forum/curatare_motoras_pas_cu_pas-t12354.html

      Ștergere
  63. sa traiesti multam mult

    RăspundeţiȘtergere