Pornire avarii cand pui in marcharier la berlina si MCV PH2

Daca esti parcat in diagonala cu botul in bordura, cand vrei sa iesi, cel care vine din spatele tau nu vede becul de marcharier si nu prea isi da seama ce vrei tu sa faci. In loc sa pui manual semnalizarea sau avarile, e mai simpla aceasta metoda. In plus, creste vizibilitatea pe timp de noapte.
Firul l-am tras prin spatele mochetei din portbagaj, am iesit pe sub bancheta, am mers pe langa prag pe sub mocheta (a necesitat scoaterea chederelor de la ambele usi), am trecut pe sunb mocheta de sub bord unde isi tine pasagerul picioarele si am urcat cu firul prin spatele consolei centrale pana la mufa de avarii.
Am gasit pe forum aceasta modificare, facuta de userul bogidan21.



La MCV PH2 e putin diferit de berlina. Ignorand faptul ca butoanele aici sunt mutate jos, mufa de la butonul de avarii unde trebuie tras firul e identica. Problema care o sa o intampinati e la introducerea firului de la butonul avarii in locasul unde vine stopul. Recomand o bormasina si burghiu.

122 de comentarii:

  1. Salut. Merge sa fac chestia asta cu mancharier-ul si pe Solenza? Am incercat sa fac pe Logan Pick-up si mi-a iesit foarte bine, dar nu stiu daca merge si la Solenza.

    RăspundețiȘtergere
  2. in multe priviinte e asemanator cu loganul, poti incerca. eu zic ca o sa mearga

    RăspundețiȘtergere
  3. Bun si asta. :)
    Facut si eu, multam fain!
    Dar am gasit o chinezaraie de releu, care n-are nenicule nici o legatura intre schema electrica de pe el si numerotarea pinilor.
    UNUL nu a venit cum zici tu.
    Si sa fim clari, "zisul" tau se muleaza perfect pe schema electrica de pe carcasa releului...
    Dar pinii lui... :D astia-s o nebunie de puzzle...
    M-am distrat copios :))

    cele bune!

    RăspundețiȘtergere
  4. pai daca ti-ai luat si tu un chinezsim... trebuia sa iei ceva no name ca si mine :))

    RăspundețiȘtergere
  5. salut, nu ai incercat sa identifici firul care este in pinul 1 la mufa de la stop prin bord si sa motezi releul in bord ca sa nu mai tragi fir pana in fata la avarii?

    RăspundețiȘtergere
  6. partea electrica nu este deloc punctul meu forte :D
    in plus, releul se cam incalzeste si nu prea am incredere sa-l pun pe aproape de chestii care pot lua foc usor

    RăspundețiȘtergere
  7. Salut Cristi poti sa imi explici cum ai scos pini din mufa (de ex pinul 1 de la march sau la avarie)

    m-am chinuit dar nu vrea sa iasa si imi e frica sa trag mai tare .


    Multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
  8. salut, nu folosi muschii, doar vei rupe pacolo. nu mai stiu cum am scos pinul :(

    RăspundețiȘtergere
  9. salut, am facut si eu chestia asta cu avariile si imi tot arde releele, am ars doua pana acum,tin sa mentionez ca am facut legaturile exact ca in tutorial,chiar si functionau un timp dupa care se arde releul.o fi din cauza ca am dat doar 4lei pe releu???Trebuie sa iau ceva mai bun?Astept un raspuns.Stima CRIS

    RăspundețiȘtergere
  10. oai nu cred ca e din cauza releului ieftin, su nu ai alte probleme pacolo :(
    de fapt mi-a mai zis cineva care si-a facut aceasi modificare pe o Solenza si nu-i mergea deloc... de la un releu ieftin. prtului releului e in jur de 10 lei

    RăspundețiȘtergere
  11. deci nu cred sa nu fi facut ceva cum trebuie,pentru ca ele functioneaza un timp,sa zic o saptamana apoi arde releul, in instalatie nu a umblat nimeni pt ca masina a fost noua,este un ph2.Stima

    RăspundețiȘtergere
  12. deci daca functioneaza ceva timp, mai mult ca si sigur ca e de la releuu. prietenul meu are pe PH2 aceasta modificare din august si nici u releu ars. schimba magazinul :P

    RăspundețiȘtergere
  13. pe unde ai dus firul de la butonul de avarie?

    RăspundețiȘtergere
  14. pe langa prag. mai exact am trecut pe sub bancheta si pe sumb mocheta de langa prag. asta a insemnat sa scot chederele, plasticele de pe stalpi...

    RăspundețiȘtergere
  15. am facut si eu smecheria asta cu avariile la o slz cu uce si n-a avut nici un efect. ba mai mult firele legate la masa de la 86 si 87 de pe releu au inceput sa scoata fum. care e greseala?

    RăspundețiȘtergere
  16. salut, parca a mai incercat cineva si nu e la fel butonul de avarii. sper sa-mi amintesc cine e si sa-l intreb cum a facut el.

    RăspundețiȘtergere
  17. Salut eu am facut treaba cu avariile cand dai in marcharier pt slz.
    iti pot trimite o schema de montare si ce piese ai nevoie
    e-mailul meu este
    dedeman19@yahoo.com
    lasa-mi un mesaj la mail cand vrei sa-ti trimit schemele

    RăspundețiȘtergere
  18. Salut Cristi,am facut si eu instalatia la un Logan PH2 si nu merge desi instalatia este exact la fel,si releul si soclul releului,culoarea firelor,totul.Singura diferenta este ca am cumparat un releu de 40 de a,din acesta am gasit.Oare de asta nu merge???

    RăspundețiȘtergere
  19. nu are nimic amperajul. stiu pe cineva care a nimerit un releu defect.

    RăspundețiȘtergere
  20. am incercat sa-l schimb la magazin dar nu vrea vanzatorul.zice ca poate il arde instalatia

    RăspundețiȘtergere
  21. e posibil si asta, nu stiu ce sa zic :(
    oricum e garantie, daca nu este un defect vizibil, poti invoca viciu de fabricatie.
    acuma nu stiu ce sa zic, daca faceai scurt si se ardea releul, ardeai si vre-o siguranta de la masina.
    eu zic sa verifici inca odata toate legauturile si sa incerci cu un alt releu, imposibil sa nu mearga, nu cred ca ai tu instalatia electrica diferita de restul.

    RăspundețiȘtergere
  22. Salut, am facut si eu azi instalatia.Functioneaza , dar se aude un moc zgomot la releu. E normal sau e defect releul ?

    RăspundețiȘtergere
  23. da, asa fac releele :)
    la masinile vechi sunetul de semnalizare din interior era de la releu

    RăspundețiȘtergere
  24. Sal Cris! Am reusit sa fac chestia asta si la o solenza. Firele vin prinse in aceeasi ordine ca la logan, doar ca firul de plus de la lampa de mancharier e verde. Maine urmeaza sa-i fac spritarea la parbriz. Sper sa ajute pe careva informatia asta :)

    RăspundețiȘtergere
  25. salutare mestere! acuma am montat si eu smecheria. e super. da am tras firu din spate in fata mult mai simplu. prin mijloc pe sub cutia de la frana de mana si de l schimbator 2 surube si gata 10 min a durat. spor la treaba

    RăspundețiȘtergere
  26. parca am presimtit a fost ca o premonitie sumbra .am inceput ieri diminetza la 9 si am terminat astazi dimineata .in fine acum e ok totul merge si multumesc cris...( am inceput cu varianta de la masina ta eu avand un mcv ph1, dupa ce m-am chinuit si am mutat firele in toate pozitiile posibile de clipea cb ca pomul de craciun am incercat varianta 2 cu mcv unde esti extrem de lapidar in descriere : " citez : am identificcat masa"...eu nu am resuit sa o identific decat prin metoda de a lega firele peste tot..in fine nu mai intra surubul acela imens in stop aseara am mers cu fetita la doctor cu stopul stanga neprins in niciun surub ....ca sa nu mai zic ca de bucurie ca voi face chestia m-am legat prima data la stopul din stanga .....un calvar dar acum totul merge si e ok.....

    RăspundețiȘtergere
  27. deci ti-a scapat si tie de cateva ori :))
    apai... masa e usor de gasit, e de culoare neagra, sa nu mai pun ca toata masina este o masa :)

    RăspundețiȘtergere
  28. AM in cercat si eu azi si .... nimic nu merge. Am un logan laureat 1.4. Mentionez ca nu am gasit pe nicaieri acelasi releu ca cel folosit de tine dar mai intai am cumparat unul electronic gandindu-ma ca ii voi da de cap, gresit pentru ca acela mergea tot timpul nu conta daca pun sau nu marcharierul, apoi am apelat la o batrana dacie si am luat releul de pe ea si... culmea mergea acum dar fara contact, in momentul cand puneam contactul se oprea si nu mai mergea.
    In sfarsit cred ca am gasit macar raspunsul la intrebarea de ce?... am inteles ca reele sun pe normal inchis si normal deschis, nu stiu care cum dar al meu sigur era invers de ceea ce aveam nevoie... multumesc pentru tutorial si sper sa gasesc un repeu potrivit pana la urma.

    RăspundețiȘtergere
  29. Your English much beter then my Romanian I think.
    ok I e-Mailing. Thanks for invitation!

    RăspundețiȘtergere
  30. am facut si eu acum sa vad cum fac cu avrile pentru telecomanda

    RăspundețiȘtergere
  31. salutare.
    vreau sa leg un releu de semnalizare la stopul central de frana ca sa il aprinda intermitent dar nu prea stiu cum.ai vreo idee?

    RăspundețiȘtergere
  32. ca cel care e in spatele tau sa fie fermecat de lumina intermitenta a stopului de frana si sa uite sa franeze.
    nu stiu cum se face, dar sigur e mai mult de un releu, uite aici http://www.loganclub.ro/forum/treia_lampa_de_frana_cu_semnal_pulsator-t25279.html

    RăspundețiȘtergere
  33. Sal,
    Si eu am facut smecheria cu marchalier si cu stergatorul ca sa porneasca la sprituire. Este foarte util si bun. Am aflat si eu acele pozitii incomode de care Cris tot spune. :))
    Mai vreau sa dau jos bara din fata si din spate ca mici probleme de rectificat.
    Ca se vezi ce am descoperit: am un logan 1.5dCI din 2009 si am vrut sa pun si eu filtru de polen dar sa vezi chestie ca am filtru din fabrica,....si inca o chestie de care am ramas afis si am crezut ca tata ma tau, am trase toate firele trase pt incalzire in scaune, doar trebuie sa pun in scaune acele rezistenet pt incalzire.
    Mai vreau sa pun cateva becuri in interior, la picioare si scrumiera. Dar ce as vrea sa puneti vreun tutorial sau cateva indicatii ca as vrea sa pun carlig la masina.
    As vrea daca aveti vreo schema sau tutorial: atunci cand pun faza lunga ca sa imi porneasca si farurile de ceata. Ma-m mai gandit ca sa il fac sa am si la faru de ceata 2 pozitii (lunga - scurta).
    Mai am inca o ideie: atunci cand deschid unul dintre usi vreau sa pun cateva leduri in usa in partea de jos ca sa vad sau sa vada pasagerul care coboara din masina unde calca ( sa vada moroiul in care calca ;))
    Am sa trimit poze daca vrea Cris poze cu ce am realizat.
    Bafta la toti !!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  34. Salut Cris,spune-mi si mie te rog pe unde ai tras tu firul spre butonu de avarii?TRebuie demontate ceva mochete?

    RăspundețiȘtergere
  35. doar am scos chederele de la usi in partea de jos, am tras de mocheta intr-o parte cat sa intre firul. si evident, am ridicat si bancheta spate :)

    RăspundețiȘtergere
  36. Frumos "upgrade" dar mie in 10 min mi s-au ars 3 relee :(. Nu pot folosi un releu cu 4 contacti? Trebuie neaparat cu 5?

    RăspundețiȘtergere
  37. releul cu 5 picioare doar stie o legatura in plus, cred :)
    normal ca e bun si cel cu 4 picioare

    RăspundețiȘtergere
  38. Am rezolvat treaba asta! Am facut rost tot de unul cu 5 picioare mult mai bun decat precedentele.Acum problema este alta, imi pornesc avariile de "nebune". Acum cateva ore am fost nevoit sa fac un scurt drum si au inceput avariile sa mearga singure..si nu am avut ce face si am intrerupt legatura de la siguranta pe care am puso exact ca tine. M-am mai uitat eu pe acolo dar mi-am dat seama ca problema ma depaseste! Oare de la ce ar putea fi,tot de la releu?

    RăspundețiȘtergere
  39. pai daca esti sigur ca n-ai facut ceva scurt pe acolo, clar e de la releu.
    nu stiu de la ce altceva sa fie

    RăspundețiȘtergere
  40. Dap! Este din releu! Nu am mai rabdat si am dat o fuga pana afara si am pus firele la loc,am mers putin in "marsalier" si am mers vreo 30 de metrii in fata si au pornit avariile,m-am dat jos si "am pleznit" putin releu si s-a oprit. Sigur face ceva scurt pe acolo prin el la vibratii.Maine imi iau altu'.O seara buna! Si sa sti ca faci o treaba excelenta cu tutorialele astea!

    RăspundețiȘtergere
  41. De ceva vreme citesc tutorialele si pana la urma m-am decis sa incep si eu "imbunatatirile".
    Asa ca .. CITIT....RECITIT... DOCUMENTAT..... ACIZITONAT MATERIALELE..... EXECUTAT.
    Multumesc frumos pentru ce faci, foarte interesante si clare ( mura-n gura)
    Alex

    RăspundețiȘtergere
  42. pffff...am si eu un releu cu aceleasi picioruse...dar nu-i dau de cap....:((

    RăspundețiȘtergere
  43. te-ai gandit ca ar putea fi defect releul? cel putin 4-5 persoane mi-au spus asta. unul chiar a avut ghinionul sa prinda 2 defecte consecutiv, noi cumparate din magazin

    RăspundețiȘtergere
  44. salut
    Am incercat si eu acesi treaba c-un releu cu piciorusele mentionate mai sus...si mi se incalzesc firele tare la fel si releul, iar becul pentru machalier nu mi se mai aprinde....imi poti spune unde am gresit?:D
    Multam'

    RăspundețiȘtergere
  45. posibil releul in scurt sau ai facut ceva legatura gresit. n-am de unde sa stiu ce anume :(

    RăspundețiȘtergere
  46. Salut Cristi....acum am facut si treaba cu releul...merge ca uns. Respect pt tot ceea ce faci.

    RăspundețiȘtergere
  47. Salut Cristi, am un logan MCV si mi-am montat si eu un releu sa porneasca avariile, dar l-am pus in fata sub bord pe consola metalica a volanului. Piciorusul releului 30 nu l-am legat la mufa butonului de avarii, ca n-am putut sa dau consola jos, ci l-am legat printr-un conector la UCH la mufa EH1 mufa VERDE pinul B33,pe un fir maro ce vine de la butonul de avarii pinul 8. Piciorusul releului 85 l-am legat la mufa R2 ce e in dreptul stalpului din mijloc de pe partea soferului jos la prag, la pinul 13, un fir orange –fiul ce duce la lampa de marsalier, trecand cu el si printr-o siguranta de 10 A. Restul picioruselor le-am legat la masa cum ai spus tu, si merge foarte bine.

    RăspundețiȘtergere
  48. poti sa imi spui si mie, de ce ai tras firul acela in fata la butonul de avarie, ce face acel fir?

    RăspundețiȘtergere
  49. acel fir alimenteaza avriile. daca nu vrei, tu nu-l tragi si nu se supara nimeni :)

    RăspundețiȘtergere
  50. dar daca as trage un fir de la marchalier pana in fata la butonul de avarie fara sa mai pun nici un releu nu ar merge?

    RăspundețiȘtergere
  51. releul intrerupe circuitul pe acel fir. as fi curios ce s-ar intampla daca ai trage doar un fir. posibil sa beculeasca si marcharierul cand semnalizezi sau cand pui avariile :)

    RăspundețiȘtergere
  52. Daniell:
    Salut! Astazi am reusit si eu sa aduc aceasta imbunatatire la masina, de altfel foarte utila. Ce vreu sa precizez este o mica problema pe care eu am intampina-o: am tras firele si am montat releul exact ca in tutorial, iar cand a venit momentul adevarului surpriza, au pornit avariile de vreo 2 ori si au murit!! Dupa masuratorile si verificarile mele cauza a fost releul(cumparat de nou de mine cu 5 lei)care s-a si ars. L-am schimbat cu altul si totul este ok!! Recomandarea mea este sa aveti grija si la piesele pe care le folositi, ca sa nu aveti surprize!
    Felicitari Cristi pt tutoriale!

    RăspundețiȘtergere
  53. salut...am facut si eu aceasta modificare azi care este foarte utila...eu sunt incepator asa ca sunt mai incet cand vine vorba de garari, parcari cu spatele etc. Am folosit un releu produs de denso (este mai fiabil ca nu se incalzeste in functionare plus ca este mult mai mic) de la o honda dezmembrata. Deci pentru cei care vor sa foloseasca alte relee de 12 volti dar nu au marcaje trebuie facut asa: se indentifica + si - de la alimentarea releului (il punesti la bateria de masina si vedeti care sunt..cand o sa mearga va face un tacanit bobina din el). plusul il legati la marsalier din stop (pin 1 de la mufa) iar minusul il luati de pe caroserie. Cu ceilalti 2 pini ramasi faceti asa: unu din ei il puneti la minus de pe caroserie iar celalalt pin se lega prin fir de butonul de avarii la pinul 8 al mufei.

    RăspundețiȘtergere
  54. as dori sa te corectez,daca imi permiti?
    recomand (+)care vine de la stop sa se lege la pinul 86 al releului iar (-)la pinul 85 deoarece unele relee (mai de firma)au o dioda montata inauntru iar daca nu se respecta polaritatea bobinei va face scurt circuit (vorbesc din experienta)
    am mai vazut ca ai pus o siguranta pe firul care merge la butonul de avarii (parerea mea este ca nu-si are rostul aceasta siguranta deoarece comanda avariei functioneaza pe masa,recomand aceasta siguranta sa se monteze pe pinul 86 al releului care ar trebui sa fie (+)
    sper ca nu am deranjat cu aceaste mica observatie
    bafta in continuar in modificari logan

    RăspundețiȘtergere
  55. salut.imi poti explica la modul general care este principiul de functionare al acestei "smecheri"?.vreau sa fac la un reno symbol si numarul pinilor nu e tocmai la fel.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cand pui in marchariere, ajunge curent pe firul catre bec. de pe acel fir se ia curent si se duce la butonul de avarii, evident, printr-un releu

      Ștergere
  56. salut! am instalat si eu pe masina releul dar nu merge cand bag in marsalier releul face un zgomot urat, din ce cauza?

    RăspundețiȘtergere
  57. salut! am miam luat alt un releu nou si lam pus la instalatie dar cand vreau sa pun pe butonul de avarii firu face scurt,din ce cauza

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pe pariu ca ai legat ceva gresit? verifica din nou toate legaturile

      Ștergere
  58. salut! am montat si eu releul dar am observat ca nu mai se aprind avariile din ce cauza

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pe pariu ca ai legat ceva gresit? verifica din nou toate legaturile

      Ștergere
  59. Salut.
    Nu era mai simplu sa te legi din mufa de pe stilpul din stanga fata(intre cablajul fata si cablajul spate)? Gasesti acolo firul de marche-arriere. Si ca sa scapi de releu puneai o dioda care sa lase curentul de marche-arriere sa treaca spre buton!
    Aurel Bucuresti

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la stalpul soferului se modifica culoarea firului si e mai greu de identificat in tot manunchiul ala.
      dar da, am facut si eu asa la un logan. am avut data jos mocheta si a fost usor sa identific

      Ștergere
  60. Am si eu o intrebare.
    La ce foloseste un releu???

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu n-am avut rabdare sa citesc, poate ai tu http://www.loganclub.ro/forum/folosirea_unui_releu_modalitati_de_conectare-t16164.html

      Ștergere
  61. pe firul maro de la avarie i-ai pus un fir negru cara ii da masa prin releu,nu?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu stiu doar ce am facut, nu stiu sa-ti explic ce se intampla pe acolo :)

      Ștergere
    2. am vazut,mersi.
      acel fir acolo la buton are masa,am probat cu masa acolo,si s-a aprins avaria.

      Ștergere
  62. salutare, de cateva zile cand bag in machalier , cand cupleaza marchalier-ul se aude un tacanit in releu, dar totul merge bine! ce creeti ca ede vina? mentionez ca am schimbat releul si la fekl face.

    merci

    RăspundețiȘtergere
  63. Salut Cristi. Am montat un releu si am tras fir pana la butonul de avarii de pe consola, exact ca in tutorial. Din pacate dupa vreo trei zile de mers cu masina, dupa o stationare de vreo doua ore, am incercat sa pornesc si sa plec, dar ... surpriza, masina nu mai pornea. In momentul in care actionam demarorul, se lua curentul. Dupa multe incercari si "injuraturi", masina a pornit.Am scos releul din soclu si de atunci masina porneste fara nici o problema. Ai idee releul consuma din baterie cand masina stationeaza?
    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu esti singurul care a nimerit un releu defect. stiu persoana care a cumparat 2 relee din magazin, ambele defecte. deci schimba modelul

      Ștergere
  64. cristi care e firul de mers inapoi la phase 2 ca nu cred ca e la fel ca la phase 1?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la biserica sa crezi, aici trebuie sa fi sigur :)
      in fata la avarii este identic, pinul 8.
      la tripla spate masa o legi pe caroserie iar firul bej este cel de marsarier. dar ca sa fi sigur, ia un aparat de masura si in timp ce cineva baga in marsarier, tu masori pe care fir o sa vina 12V, acela fiind firul la care trebuie sa te legi

      Ștergere
  65. merci mult l am identificat e pinul 3 merci cristi

    RăspundețiȘtergere
  66. acea siguranta este neaparat sa o pun daca da imi explici si mie cum se pune ca eu nu am inteles. Apreciez toata munca ta .Tine-o tot asa ZEULEEE

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. siguranta o pui pe firul care se duce in fata catre butonul de avarii. poti folosi un soclu de siguranta auto pe care il gasesti de cumparat pe la magazinele auto.
      semnat Zeul :))

      Ștergere
  67. Salut, aceasta modificare poate fii facuta si unui peugeot partner?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. doar daca incerci. ma indoiesc ca ar fi la fel montajul ca la logan. probabil la butonul de avarii trebuie sa te legi la alt fir

      Ștergere
  68. Salut, aceasta modificare poate fii facuta si la un peugeot partner?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sigur se poate face si la tine, doar ca nu va fi identic ca la logan legarea

      Ștergere
  69. Si stii cumva unde as putea gasii o schema ceva.?

    RăspundețiȘtergere
  70. Răspunsuri
    1. pai diuni sa stiu eu ce poti strica :)
      dar totusi ar fi o chestie, peugeot-urile de regula au instalatia electrica multiplexata. ar fi bine totusi sa mergi la un electrician, asta ca sa fi mai sigur :)

      Ștergere
  71. Salut ai putea sa faci un tutorial cum montare statie cb ?

    RăspundețiȘtergere
  72. Salut. Am si eu in mana un releu de 10A 12v. Are 5 pini dar nu are notat nimic langa fiecare piciorus. Arata doar o schema, un traseu. Cum as putea care si cum se leaga conform spuselor tale?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pune pauza la tutorial cand arat pinii. pozitioneaza la fel releul teu si numeroteaza-i :)

      Ștergere
  73. Salut imi poti spune si mie cum a reusit sa pozitioneze statia cb in consola ce suport a folosit .?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu a folosit nici un suport. a taiat si a umplut cu chit de plastic

      Ștergere
  74. si cuma facut sa se auda ? ca difuzorul este sub statie ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. apai nu stiu unde are difuzorul, dar iti garantez ca se aude si se aude foarte bine.

      Ștergere
  75. Cum ai identificat firul de la buronul de avarie la care trebuie sa legi minusul ce vine din releu??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa cum am scris deasupra filmarii "Am gasit pe forum aceasta modificare, facuta de userul bogidan21."

      Ștergere
  76. am facut modificarea asta pe renault clio 2 din 2004 si lucreaza fara probleme....multumesc pt tutorial

    RăspundețiȘtergere
  77. salut , imi poti spune care este pinul de la Uch ce da comanda pentru avarii cand deschid masina ? mentionez ca n`am alarma ...multumesc :D

    RăspundețiȘtergere
  78. --salut cristi am facut si eu acest tutorial a mers bine aproxmativ o luna si apoi nu a mai mers nimic face galagie in releu si daca scot becul de la marsaler merge bine avariile dece dami te rog o explicatie multumesc

    RăspundețiȘtergere
  79. Stie cineva cum desfac mufa R2 de langa scaunul soferului? Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca nu ma insel, se trage in sus de o siguranta. ceva in genul acesta, minutul 0:23

      http://www.tutorialelogan.ro/2014/09/demontat-radiator-electric-de-incalzire.html

      Ștergere
  80. Mâine ma apuc si eu pe treaba cu Releul :) :)

    RăspundețiȘtergere
  81. Mâine ma apuc si eu pe treaba cu Releul :) :)

    RăspundețiȘtergere
  82. Cum pot face si eu asta pe o dacie 1310 cn4?

    RăspundețiȘtergere
  83. salutare
    eu am alta problema. am incercat sa fac si acest tutorial dar si cel cu ledul pt usi deschise. martorul pt usi deschise nu a functionat.avariile la marsarier au functionat 10 secunde, dupa care nu a mai mers. in continuare aud releul cand bag in marsarier, dar luminile nu functioneaza.problema a aparut seara, cand am vrut sa plec la plimbare si cand am pornit luminile, nu mi s-au mai aprins luminile de la butoanele de pe consola centrala si nici dimm-ul de la ceasurile de bord(display-ul a ramas la intensitate maxima si nu s-au aprins ceasurile deloc), iar acum nu mai vad cu ce viteza merg si toate cele....sigurantele sunt in regula, le-am verificat. care sa fie rezolvarea?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, in primul rand scoti releul din functie, posibil sa fie defect si sa faca prostii. dar cum nu mai ai lumini la bord, clar este de la o siguranta arsa, reverifica.
      alternativa este UCH-ars

      Ștergere
  84. Vreau sa pun și un buzzer de 12v sa se audă când dau in marcharier ca la Sckoda Octavia dar nu am idee cum se prinde ăla pe la releu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu ai nevoie de releu. iei masa de undeva iar plusul il iei de pe becul de marsarier

      Ștergere
  85. Salut,
    La Duster 2011 a montat cineva? Tot la pinul 8 de la butonul de avarie trebuie legat firul de la releu?

    RăspundețiȘtergere
  86. Salut.
    Am facut această modificare pe un Duster PH1 2011. Am montat un releu original Renault cu diodă de protecție între pinul 86 și 85. Ținând cont de schema de pe releu am folosit următoarea configurație : pinul 30 de la releu legat la pinul 8 de la butonul de avarie, pinul 86 legat la plusul becului de marșarier iar pinii 85 și 87 de la releu legați la masă.

    RăspundețiȘtergere
  87. Salut. La Logan MCV 2 din 2014 a făcut cineva? Nu reușesc să identific pinul de la butonul de avarie

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, nu știu nimic despre Logan 2

      Ștergere
    2. :( am făcut în trecut la Sandero, urmărind tutorialul tau...iar acum la nouă mașină nu reușesc

      Ștergere