Schimbat capete bara

Subiectul de astazi e o bataie in directie, in special la franare.
Dupa schimbarea capetelor de bara, bataia era tot acolo, de fapt un super mecanic a schimbat fuzetele cu cateva zile inainte si nu a strans doua suruburi, o nimica toata.
Odata cu schimbarea capetelor de bara sa schimbati neaparat si piulita! Sansele sa nu stranga ai sa se strice filetul sunt foarte, foarte mari! Am patit-o pe cand schimbam la o alta masina.
Gasesti de cumparat cam peste tot, eu unul recomand capete de bara TRW sau Lemforder. Desi eu am folosit de la Moog :)
George si-a schimbat capetele de bara vizionand acest tutorial. Cum nu avea o conexiune buna la internet, a fost destul de greu sa vada exact ce chei sunt necesare pentru aceasta operatiune. Asa ca a incropit o poza unde a notat toate dimensiunile de chei necesare




Si ca sa evitam taierea piulitei cu flexul, am experimentat 2 noi modalitati de a scoate cele doua piulite dar mai ales salvarea capatului de bara... care la mine erau praf dupa 93.600km.

148 de comentarii:

  1. salut cris vreau sa te intreb ceva am un ambiance din 2007 si vreau sa-i schim caseta de directie cu un cu servo inafara de caseta directie ,pompa servo, suport accesori vas ,conducte ,furtune, alternator ,rola intinzatoare fulie arbore cotit imi mai trebuie ceva si imi poti spune cum se inlocuieste caseta de directie ca nu stiu in rest ma descurc ms si sper ca ma poti ajuta

    RăspundețiȘtergere
  2. sorry man, prea complex pentru mine :(

    RăspundețiȘtergere
  3. sal cris am reusit sa fac modificarea cu servo nu a fost greu chiar usor daca ai niste cunostinte de mecanica oricum ms

    RăspundețiȘtergere
  4. cu cele 18 ture la schimbarea capatului de bara te contrazic cel mai bine masori cu sublerul distanta anterioara,filetul la fiecare capat de bara nu incepe exact din aceeasi pozitie

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. bravo tata ,am dat si eu peste un om care gandeste .Eu l-as intreba pe caoaciul asta ce rost are sa numere ture cand capetele sunt facute de firme diferite si au si lungimi diferite.

      Ștergere
    2. numeri spirele ca sa ai rotile cat de cat aliniate in drumul catre service pentru refacerea geometriei.

      Ștergere
  5. cel mai sigur e sa destrangi piulita de siguranta maxim jumatate de tura dupa care infiletezi noul capat de bara exact cat sa infiletezi inapoi piulita de siguranta acea jumatate de tura.
    dar cel mai sigur e sa mergi si sa faci unghiurile la service

    RăspundețiȘtergere
  6. sal cristi poate ma ajuti si pe mine intr-o problema am mai vorbit noi :D am un logan motor de 1.4 si pe la viteze dupa 130 km/h incepe sa tremure volanul si deja pe la 150 la ora imi da senzatia ca nu mai poate tremura groaznic ,ai putea gasii vre-o explicatie ? ms frumos !

    RăspundețiȘtergere
  7. explicatia e simpla, ai rotile dezechilibrate. ai noroi pe interior la janta, sau ai capace si undeva sub capac s-a adunat noroi,zapada, gheata...

    RăspundețiȘtergere
  8. o sa dau o fuga pana a vulcanizare sa vad care e treaba...... sub capace nu cred ca am nik o sa ma uit si aiki :D

    RăspundețiȘtergere
  9. Cum se numeste melodia de pe fundal. Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  10. Patti Smith - Smells Like Teen Spirit

    RăspundețiȘtergere
  11. poti sa-mi faci si mie un tutorial sau sa-mi explici cum se chimba bieletele antiruliu si burduful ala de la caseta de directie ? ca s-ar putea sa am belele (asa mi-a zis un mecanic )si nu vreau sa ma duc la service si sa ma jupuiasca de bani :D

    RăspundețiȘtergere
  12. am mai uitat ceva sa-ti zic :D adica ala de la minutul 2:34 ala din care iese tija :D

    RăspundețiȘtergere
  13. salut, stiu la ce zici sa fac tutorial. dar tu iti imaginezi ca eu acuma ma uit pe geam afara si ma minunez ce frumos ninge. frigul e frig si cum eu am ca meserie la baza service calculatoare, nu-mi vine deloc sa am apuc de asemenea operatiuni :)
    in plus, daca nu am probleme in zona aia, nu ma pun sa demontez doar ca sa fac tutorial. in momentul in care umbli l acaseta de directie, atre cred ca vei ajunge sa refaci unghiul de fuga.

    RăspundețiȘtergere
  14. de unghi stiu , si am zis poate stii sa-mi zici , de frig nici eu nu ma apuc :D si oricum pana la urma toate burdufele or sa cedeze , mai devreme sau mai tarziu ,

    RăspundețiȘtergere
  15. salut cristi
    sambata ma-m gandit ia sa ridic eu masina pe cric sa vad joaca vreo roata,caci in curand vine ITP-ul si sa nu ma duc cu ea ca orbu':)
    -ridic partea stanga prind roata la ora 9 resprectiv 3 si trag de ea....nimic joc totul ok.
    -ridic partea dreapta si ce sa vezi:joaca roata cand trag de la ora 9 la 3 ..impreuna cu telescop si arc....invers nu joaca adica 12-6.
    Eu zic ca ar fi capatul de bara:D oare asa sa fie?trage umpic dreapta nu foarte tare...

    RăspundețiȘtergere
  16. 100% e de la capatul de bara. ar trebui sa simti cum bate cand treci cu 30-40km/h peste mici denivelari. sigur nu treci ITP-ul din cauza aia.

    RăspundețiȘtergere
  17. eu am fost la ITP si nu mi-au verificat decat noxele :D am fost norocos ca era sfarsutul programului si lumea se grabea sa plece acasa :D

    RăspundețiȘtergere
  18. multumesc mult o sa trec la fapte:) probabil cu tutorialul tau:)

    RăspundețiȘtergere
  19. dragos tata, ideea nu e ca ai avut noroc, dar sigur n-ai vrea ca la 60km/h sa dai intr-o groapa unde capatul de bara e muci, sa sara afara si sa o ia rotile in cucuruz. nu conteaz ace faci tu cu volanul, tot unde vrea ea te duce.
    eu am patit-o la 5km/h, am coborat de pe o bordura, a iesit capatul de bara de pe dreapta afara, masina s-a oprit la 40cm langa bordura. eu ii zic noroc, putea fi o groapa

    RăspundețiȘtergere
  20. cristi tata =)))) glumesc :D eu le-am schimbat acum 1 an si nu trage masina nici in stanga nici in dreapta , am schimbat si bascula dreapta si ce bucse mai erau pe acolo :D apropo nu stii cum sa schimb bieletele antiruliu ? pt ca numai pe alea nu le-am schimbat si tot mai trancane cand merg pe pietre

    RăspundețiȘtergere
  21. nu stiu cum se schimba, nici nu vreau sa stiu :))
    cel putin nu curand, tocmai a inceput ambreiajul sa-mi patineze :((
    ghici ce tutorial o sa fac curand? =))

    RăspundețiȘtergere
  22. sincer atunci am nimerit-o din noroc chior :D habar nu am e ceva la ce te pricepi sau nu ? :D

    RăspundețiȘtergere
  23. habar n-am daca ma pricep sa schimb un ambreiaj sau nu =))
    deci repet, ghici cu ce o sa fie urmatorul tutorial? =))

    RăspundețiȘtergere
  24. nu stiu :D daca nu dai indicii si esti asa secretos :)) de schimbat ambraiajul ziceai k ii prea greu si acum pe bune chiar e greu

    RăspundețiȘtergere
  25. sal cristi nu stii cam cat costa capatul de bara? trebuie sa-l schimb si eu...

    RăspundețiȘtergere
  26. de la 70 lei in sus, depinde de unde il cumperi, daca e de origine sau nu

    RăspundețiȘtergere
  27. Salut, eu mi-am cumparat de pe net originale la 100 lei setul de capete de bara, 60 lei setul de bielete antiruliu si 25 lei setul cuzinet bara antiruliu in total 185 + 10 taxele curierat si maine am de gand sa le schimb... problema e ca atat capetele de bara cat si bieletele nu au pilite si trebuie sa le scot pe cele de pe masina intregi :)

    RăspundețiȘtergere
  28. apai ai grija ce faci ca piulitele de pe masina chiar daca le dai jos intregi, sa nu le refolosesti.
    am dat eu jos intregi ambele si cand le-am pus pe noul capat de bara, s-a rupt filetul de pe piulite. deci grija ce piulite cumperi, sa fie de calitate.
    normal era ca noul capat de bara sa vina cu piulita

    RăspundețiȘtergere
  29. Pe cand un tutorial cu schimbarea bieletelor de directie ?

    RăspundețiȘtergere
  30. astea? http://tutorialelogan.blogspot.com/2009/09/tutorial-schimbare-capete-bara-la-logan.html

    RăspundețiȘtergere
  31. sal cristi ,mai precizeaza la cine schimba capeti de bara ca are nevoie si de flex pe langa cheile de 16,13 si 20

    RăspundețiȘtergere
  32. Salut Cristi..vreau sa te intreb daca e normal ca atunci cand iei de capul de bara sa se miste stanga ,dreapta(nu la propriu pe rotund stanga dreapta(nu stiu a explica mai bine) si sa se auda ca o bataie cand se opreste din miscat ?? Nu scriu sa explic mai bine de atat..dar eu cred ca nu e normal si trebuiesc schimbate !

    RăspundețiȘtergere
  33. Vezi ca ti-am dat ADD pe messenger..iti pot explica mai bine acolo daca vrei..se misca din partea de catre roata de unde e bucsa aia si pe drumuri de tara cam bate !

    RăspundețiȘtergere
  34. nu te-ai prins ca yahoo messenger e de cacat? am deschis si nu apare sa-mi fi dat cineva add...
    daca misti de tija e normal sa miste, ca sa verifici daca ai jos in capatul de bara, ridici roata pe cris, prinzi de roata la ora 3 si ora 9 si impingi/tragi usor dintr-o parte'n alta, daca simti joc e clar defect.

    RăspundețiȘtergere
  35. Bine iti multumesc..am sa incerc.observasem ca pe drumuri de tara cam bate si mai ales cand e mai putin turat se aude ca un zgomot infundat si bate ..

    RăspundețiȘtergere
  36. Mai putin turat insemnand cand trage mai greu gen a 2 a viteza mica !

    RăspundețiȘtergere
  37. da, atunci se simte, la viteza mica pe drum cu denivelari se aude cum cloncane

    RăspundețiȘtergere
  38. Schimbat capete bara astazi service Dacia..."cam scump toate"

    Acasa daca le schimbi nu ai aparat sa faci directia si e jale sta volanul stramb.. !

    RăspundețiȘtergere
  39. care e rolul capetelor de bara? am cautat pe google si nu am gasit :(

    RăspundețiȘtergere
  40. daca ti se rupe unul din ele, volanul e pe post de ornament. cand invarti volanul actionezi caseta de directie care la randul ei actioneaza capetele de mara care au rolul de a vira rotile

    RăspundețiȘtergere
  41. convergenta, nu unghiul de fuga.

    RăspundețiȘtergere
  42. stiu asta, am zis pana acum la vre-o 5 si m-au intrebat ce-i aia.
    majoritatea stiu de unghi de fuga :)

    RăspundețiȘtergere
  43. loool tare faza cica aoleu ce am facut :))) anyway esti super man foooarte utile tutorialele tale

    RăspundețiȘtergere
  44. In cazul schimbarii capetelor de bara reglarea directiei este obligatorie , nu numeri filetele si apoi dumnezeu cu mila . Treaba cu numaratu e buna ca sa poti ajunge pana la primu atelier care are aparatura de reglat directia.

    RăspundețiȘtergere
  45. pai normal, numaratul e doar ca sa ajungi unde trebuie :)

    RăspundețiȘtergere
  46. CE CAPETE DE BARA IMI RECOMANZI?AM GASIT DE UZINA LA 120 RON SAU LEMFORDER LA 110 RON? SI CUM IMI POT DA SEAMA DACA SUNT ORIGINALE SAU FAKE-URI?MULTUMESC ANTICIPAT

    RăspundețiȘtergere
  47. lemforder sunt mai laudate, cele de roigine au pret mai mare penca sunt de origine.
    nu stiu cum ti-ai putea da seama daca's originale

    RăspundețiȘtergere
  48. SUNT DOUA MAGAZINE UNUL LANGA ALTUL, LA PRIMUL CELE DE ORIGINIE FIIND 120 SI LA CEL DE'AL DOILEA 210 SAU CAM ASA CEVA, IAR LEMFORDER VARIAZA DE LA 110 LA 130.ORICUM DAU SA'MI FAC COMANDA DE LEMFORDER IN CAZU ASTA.MERG PE MANA TA.MERSI ORICUM.

    RăspundețiȘtergere
  49. Ah , si inca ceva, la schimbarea termostatului cum reusesc sa golesc complet instalatia cu antigel?

    RăspundețiȘtergere
  50. cu presiune, doar asa poti scoate si apa existenta in radiatorul de caldura din habitaclu.

    RăspundețiȘtergere
  51. din ce material este capacul ala de la janta pe care scrie dacia?

    RăspundețiȘtergere
  52. cristi,
    de ce trebuie sa ramana bieleta de directie nemiscata? e o articulatie cu bila/axiala, nu cred ca influenteaza distanta la roata.. si e prinsa cu piulita aia mare, in care sta.

    RăspundețiȘtergere
  53. nu stiam cum e prinsa bieleta in interior, ma gandeam ca poate tot prin infiletare, deci e mai sigur sa ii zic la om sa nu o miste, oricum nu greseste cu ceva :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In acest caz, daca tot poate fi miscata, atunci merge schema cu numaratul filetelor, nu? Infiletezi inapoi cele 18 ture, strangi piulita (contra) si daca nu este vertical rasucesti cu tot cu bieleta de directie. Gresesc? Apoi, cei de la service din ce regeleaza pentru a reface geometria intr-o astfel de situatie?
      Multumesc anticipat pentru raspuns.

      Ștergere
    2. asta era anul trecut, anul acesta am schimbat si bieleta si am vazut ca din ea se regleaza. http://www.tutorialelogan.ro/2011/07/schimbat-bieleta-directie.html
      deci nu gresesti deloc :)

      Ștergere
    3. multumesc, esti un gentleman! iti doresc sanatate!

      Ștergere
  54. sal bieletele antiruliu sunt super simplu de desfacut si schimbat trebuuie doar sa le iei suruburi cu frana pt ca nu au din fabrica pt a le inlocui pe cele vechi si o presa ca sa apropi cauciucurile alea pt a infileta piuluta,daca o sa pui masina pe cric o sa vezi despre ce e vb.alea se schimba cand cauciucul de acolo e mancat rau si bara de torsiune atinge bascula in special se simte la lini tramvai denivelri mici ale drumului.sanatate

    RăspundețiȘtergere
  55. din fericire la mine uzura nu a ajuns atat de departe, am doar 80.000km :P

    RăspundețiȘtergere
  56. eu ziceam sa masori distanta de la vf capatului de bara la ceva , de ex burduful ala care iese din caseta , si cand il pui pe ala nou vezi sa aiba aceeasi distanta nu ? :D

    RăspundețiȘtergere
  57. e o idee, dar tot mi se indoiae ca nu ar trebui sa mergi sa faci geometria rotilor :)

    RăspundețiȘtergere
  58. zimi te rog de ce zici sa nu misti tija aia de directie pentru ca din cate am inteles de ea se invarte ca sa faci unghiurile in acest mod infiletezi/desfiletezi din capatul de bara mai putin de o tura completa ?

    RăspundețiȘtergere
  59. minutul 2:40 de ce trebuie sa stea fixa ? pt ca nu trebuie

    RăspundețiȘtergere
  60. aaaa, am inteles, pai pe atunci nu stiam ce se intampla daca se invarte :)

    RăspundețiȘtergere
  61. Capetele de bara sunt la fel pentru toate modelele logan? Evident ca diferite stanga - dreapta , dar difera pt logan cu abs , cu sau fara servo etc? Eu am un 1.6 mpi fara abs laureate

    RăspundețiȘtergere
  62. toate's la fel, doar firma producatoare difera

    RăspundețiȘtergere
  63. CRiS, la 67 000km am schimbat capetele de bara (din fabrica) cu unele "originale" cumparate de pe net, acu la 88 000 trancane destul de enervant, am crezut ca e de la bieletele antiruliu (le-am schimbat si pe alea si degeaba), spune-mi te rog daca cunosti pe cineva care are capete de bara bune la un pret mai rezonabil.
    Prima oara cand le-am schimbat am facut bracajul, am crezut ca or sa ma tina o vesnicie, acu cred ca am sa fac bracajul numai daca sta volanul stramb sau trage intr-o parte (cand le-am schimbat era f mica diferenta)
    Ms anticipat, succesuri in continuare !

    RăspundețiȘtergere
  64. cica Lemforder sunt mai bune, evident si mai scumpe

    RăspundețiȘtergere
  65. Am gasit lemforder la aproximativ 100 lei , dar pe eticheta scrie made in turkey. A mai montat cineva asa ceva? Sunt chiar lemforder sau facatura? In rest sigla e la fel aspectul lucraturii e ingrijit....nu stiu ce sa cred.

    RăspundețiȘtergere
  66. salut cris, ce vroiam sa te intreb se poate monta la un logan fara servo directie, ambiance-u, directie asistata electric sau hidraulic nici nu stiu exact, cu toate ca, banuiesc suma ar fi mult prea mare pentru toata operatiunea, tinand cont ca am vazut ca o caseta de directie este 3000 ron, ar fi totusi indicat cu niste piese din dezmembrari sau ar fi riscand tinand cont ca e vorba de directie...?

    RăspundețiȘtergere
  67. n-am nici cea mai mica idee. dar in principiu trebuie sa se poata.

    RăspundețiȘtergere
  68. Stimate Domn, faci o treaba foarte buna DAR la limba romana din pacate iti gasesc lipsuri si asta ma intristeaza, deoarece tutorialele sunt vazute de foarte multi oameni; banuiesc ca esti Ardelean!
    EX: Un capat de bara - doua capete de bara (capeti de bara?) sau infiletezi - desfiletezi (destrangi?)

    RăspundețiȘtergere
  69. Anonim: cu tot respectul, eu nu predau limba romana si nici n-am fost bun vreodata la gramatica. pe mine ma intereseaza ca cel care vizioneaza sa inteleaga measjul, nu sa analizeze greselile gramaticale. capeti-capete, sunt sigur ca toata lumea a inteles ce vroiam sa spun. capete de bara e corect, stiu si sunt constient de asta. stiu ca nu exista in Dex cuvantul "destrans".
    si gresit, nu sunt ardelean, in nici un caz cu A mare, daca e sa ne legam de aspectele gramaticale :P
    sunt bănățan de la cimișoara.

    paiu: nu trebuie sa fim vulgari, fiecare are dreptul la o parere,cu atat mai mult daca are dreptate :)

    RăspundețiȘtergere
  70. Salut. Prin iunie am facut itp-ul la golanu meu. Inainte sa o puna pe platformele alea sa ii miste rotile in toate directiile nu troncanea nimic la directie. Cand au inceput sa miste rotile cred ca mi-au facut joc la capatul de bara din stanga. Au vrut sa ma pice itp-ul dar i-am dat ceva si s-a rezolvat (cu conditia sa revin la ei la service sa-l schimb). Acum se aude cum mai trosneste ala la viraj maxim. Problema e ca ei imi cer pt un singur capat de bara + manopera 500 ron (la Automarcus). Sa le stea in gat. Capatul de bara e 280 ron. Cam cat costa o reglare din aia de unghi de fuga? Ca in conditiile astea m-as baga sa schimb eu capatul de bara si sa fac reglajele in service. Si zici ca sunt bune lemforder??

    RăspundețiȘtergere
  71. nu ei ti-au facut joc in capatul de bara, 100% il aveai deja si nu stiai. urgi bordura cu 60km/h si nu faci joc in capatul de bara, mai degraba se rupe. jocul se face in timp.
    un capat de baracosta undeva la 100lei. geometria rotilor pe la 100lei.
    http://www.autokarma.ro/Produse.aspx?TipautoId=7495&GrupaId=8&Subgrupanume=Cap%20de%20bara&

    RăspundețiȘtergere
  72. SA-TI dea Domnul snatate !Nu vreau gramatica , nu-mi mai foloseste la nimic ,baietii mei sunt mari se duc la fete ,am o problema : am nitel joc in captele de bara si in bielete antiruliu cu toate ca le-am schimbat acu 30000 (antiruliu)insa problema e ca am un zgomot in cabina ,un v infundat , nu e de la cutie , nu e de la rulmenti si vin sa te intreb e de la capete ?P.S. nu ma descurc cu faza asta asa ca i-am dat anonim

    RăspundețiȘtergere
  73. prea putine detalii mi-ai dat ca sa-midau seama de la ce ar putea fi.
    mai degraba te ajuta un mecanic

    RăspundețiȘtergere
  74. pai la mecanic profesionist am fost si mia zis ca poate e din capetele de bara da eu parca nu sunt lamurit ,masina nu trage nici dreapta nici stanga ,poate fi bara antiruliu?

    RăspundețiȘtergere
  75. poate bucsile de la bara antirululiu.
    oricum, eu recomand sa-l schimbi pe mecanicul Dorel cu un mecanic care stie ce face si nu-si da cu presupusul :)

    RăspundețiȘtergere
  76. uite ,azi am schimbat capetele de bara bieletele bucsile antiruliu seara eram frant ,erau uzate , munca cea mai mare mi-a tras-o burduful de pe stanga dar cu ajutorul cheii de la flex si a unui levier pentru biciclete l-am pus dar pana acolo m-a terminat de nervi,ce sa vezi tot am acel zgomot asemanator rularii cauciucurilor pe criblura ,o sa inversez cauciucurile sa vad daca mai face !

    RăspundețiȘtergere
  77. salut Cristi!aqm cateva zile am schimbat din nou capetele de bara(am avut originale s nu m-au tinut decat 10000 km,am zis sa schimb cu ETS,sunt bune?)s am constatat dupa montarea lor k in treapta 1 knd plec dupa loc sau in viraje stranse cu o viteza mai mare se aude un trosnit puternic,ai idee ce se intampla?nu am avut timp dar o sa merg s reglez unghiul de fuga, pana atunci poate ma ajuti u,MULTUMESC ANTICIPAT!!!

    RăspundețiȘtergere
  78. n-am auzit de ETS, de fapt nu prea am auzit de nici un fel de marca. desi nu pare, eu nu sunt mecanic auto.
    dar iti recomand sa folosesti Moog. fa unghiul de fuga, precis ai tensionate piese si de acolo sunetele

    RăspundețiȘtergere
  79. Salut! Am schimbat azi capete de bara si bielete directie pe ambele parti dar..... persista o bataie doar la denivelari mici..... de la ce sa fie?

    RăspundețiȘtergere
  80. - bieletele(continuarea capetelor de bara catre caseta de direcie.
    - bucsele de la bara stabilizatoare
    - bieletele de la bara satabilizatoare(bieleta antiruliu)

    RăspundețiȘtergere
  81. Salut. Trebuie schimbat capatul de bara pe stanga. As vrea sa-l fac la service ca sa-mi dea garantie. Are rost sa-mi bat capu pentru garantie?? (mai ales ca e de la ASAM ... n-am vrut sa pun asa ceva dar n-am avut bani de altceva...35 ron am dat pe el)

    RăspundețiȘtergere
  82. la service iti da garantie pe manopera , atat , adica daca se desface, e vina lor , dar nu dau garantie pe piesa ,pt ca vii tu cu ea (la unele service-uri nici nu-ti pun piesa ta) adica daca se rupe si faci accident crezi ca te despagubeste cineva?

    RăspundețiȘtergere
  83. salut Cris, am vazut ca ai numarat turele de filet, dar daca masori cu ruleta de la partea aia care trebuie sa ramana fixa pana la pivot si o pui la aceeasi distanta? ? ?

    RăspundețiȘtergere
  84. poti si masura cu ruleta, oricum vei ajunge sa reglezi geometria rotilor :)
    numarat spire sau masurarea e doar ca sa poti circula cu masina cat de cat

    RăspundețiȘtergere
  85. da in film nu ai folosit fixa de 20

    RăspundețiȘtergere
  86. :D tot ce-i posibil, nu-mi mai amintesc ce chei am folosit pe acolo. probabil era si ea peacolo si am pozat-o.
    lasa ca e mai bine sa fie prezentata o cheie in plus decat una in minus :))

    RăspundețiȘtergere
  87. pe cand un tutorial la schimbatul bucselor antiruliu? pare simplu dar as vrea sa vad! multumesc!
    ochianu remus - galati

    RăspundețiȘtergere
  88. curand... doar curand, mai multe nu stiu nici eu. am toate piesele din toamna ca sa fac directia

    RăspundețiȘtergere
  89. Cu respect, Cristi, când schimbi bieletele de direcţie, fă şi tu, rogu-te, un tutorial. E destul de delicat din câte am înţeles cu imobilizarea cremalierei şi destrângerea cum ai spune tu a rotulei axiale. Mulţumesc anticipat !

    RăspundețiȘtergere
  90. si de ce ai tu impresia ca n-am sa filmez? :))

    RăspundețiȘtergere
  91. O, ce veste bună ! Abia aștept. Țucu-te-aș !

    RăspundețiȘtergere
  92. Salut Cris, vroiam sa te intreb ce parere ai despre bucsele poliuretanice? crezi ca merita banii?

    RăspundețiȘtergere
  93. daca vrei sa-ti transformi loganul intr-o caruta, da, sunt extraordinare :)

    RăspundețiȘtergere
  94. Cristi, am vazut ca ai scris in mod special la descriere ca trebuie schimbata si piulita. Banuiesc ca te referi la piulita care vine la pachet cu capatul de bara, adica piulita pe care te-ai chinuit tu sa o desfaci, nu? Ca am vazut ca unele capete de bara vin cu 2 piulite, una mica(aia in cauza) si una mai mare aia "contra" banuiesc.

    RăspundețiȘtergere
  95. Uite si un exemplu la ceea ce ziceam mai sus: la capatul de bara Febi ai 2 piulite:

    http://www.polmot.ro/directie-steering/559-cap-bara-logan-productor-6001547611-6001550443-6001547610-6001550442-29623-29624.html

    RăspundețiȘtergere
  96. una e piulita ce am taiat-o jos, a doua piulita din poza e cea care ramane pe bieleta. sunt 2 piulite total diferite cu scop total diferit

    RăspundețiȘtergere
  97. Vezi ca sensul de desfiletare al piulitei care blocheaza capul de bara (sa se desurubeze din pozitie de pe bieleta) este gresit afisat in film ....

    Se desfileteaza in sensul acelor de ceas (in invers asa cum e in filmulet..)!!!

    RăspundețiȘtergere
  98. Zici ca nu sti de ce merge greu piulitele, am patit si eu, poate or fi asa proiectate, sa nu se desfaca accidental, si sa o iei prin cucuruz

    RăspundețiȘtergere
  99. Domnul Cristi, am o problema si ma gandesc ca s-ar putea sa fie de la capatul de bara. cand franez pe denivelari imi troncane pe partea fata stanga. sa fie de la capatul de bara?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sau pivot, sau bucse bara stabilizare sau bieleta bara stabilizare. http://www.tutorialelogan.ro/2011/07/verificat-joc-la-capat-de-bara.html

      Ștergere
  100. Salut...Am lovit o bordura cu roata dreapta spate...viteza in treapta a 2-a maxim 25 km/h si de atunci mi se toaca ambele cauciucuri spate grav...multi spun ca s-a strambat puntea... ce poti sa zici de asta?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. in plus de ce ti-au zis altii ar mai fi ca doar ca s-a deplasat puntea si ea se poate repune pe pozitie. asta in cel mai fericit caz, dar slabe sanse.
      puteai fi in orice treapta la 25km/h, chiar si scoasa din viteza, chiar nu conteaza, interesant este cum te-ai lovit de ea.

      Ștergere
  101. pe-un viraj de 90 de grade am agatat-o bordura cu roata si asta a fost...mersi frumos...o sa raspund cu un post exact cum am rezolvat-o

    RăspundețiȘtergere
  102. pt logan mcv se foloseste acelasi tip de capat de bara ca pt orice alt model de logan?

    RăspundețiȘtergere
  103. ceau...spune-mi te rog daca sti cumva cum se deosebeste un cap de bara contrafacut de unul original...am cumparat de la ciclop 2 capete de bara ...au ambalajul original grup renault scrie made in france au cod dacia pe ele dar pretul a fost de 125 ron buc....pe cand la auto-europa ai 280 ron buc....ar putea fi contrafacute ? stii ceva ?....de la ciclop am primit un certificat de garantie...dar pretul ma ingrijoreaza...

    RăspundețiȘtergere
  104. da...dar de la 125 la 280 ai ceva cam suspect...adica am mai cumparat diferite consumabile...lichid de racire ..ulei dacia oil ..placute de frana de la auto europa...iar preturile erau normale.....am mai fost si la alte magazine si cam toate mi-au spus sume in jurul 150 ron pt un capat de bara de origine....sa fie oare contrafacute ?....ai cunostiinta despre asa ceva ?...multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu stiu cum ai putea face diferenta intre unfake si un original :(
      oricum, n-as da veci 280lei pe un capat de bara! avand in vedere ca pe dreapta a crapat dupa 23.000km, schimbat pe garantie si o crapat iar la 90.000km. cel din stanga fiind inca bun

      Ștergere
  105. Salut Cris! M si eu o intrebare.... Acum 2 saptamani am schimbat capetele de bara la loganul meu 1.4 benzina, an 2006. Cam de o saptaman am inceput sa sesizez trepidatii foarte usoare la volan. Acum dupa circa o saptamana de mers volanul trepideaza destul de rau, iar trepidatiile devin mai puternice atunci cand virez spre stanga. Daca virez spre dreapta drepidatiile aproape ca dispar. Mentionez ca am rotile echilibrate si unghiul facut odata cu schimbarea capetelor de bara. Care ar putea fi cauza acestor trepidatii? Din ca am intrebat....unele persoane spuneau ca poate cauciucul e de vina (e anul 3 de folosire, deci sunt destul de uzate), altii spuneau ca poate am pierdut cumva acel plumb de la echilibrare roti, altul spunea de caseta de directie. Sper sa ma poti ajuta cu o informatie. Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sigur nu este din echilibrare, dar foarte posibil sa fie din cauciuc, se deformeaza calea de rulare, se mai intampla.
      schimba una din rotile fata cu roata de rezerva. daca tot face, schimba si pe cealalata.

      Ștergere
    2. Salut Cris,
      Nu toate capetele de bara au orificiul pentru torx (cel putin cele doua TRW pe care le-am pus la Loganul meu nu aveau).Asa ca nu poti folosi torx-ul pentru contra. Solutia pe care am folosit-o a fost sa curat bine filetul, sa-l ung cu un ulei degripant , sa desurubez piulita pana la punctul la care plasticul anti desfacere din interiorul piulitei nu a mai permis desfacerea, odata cu piulita rotindu-se si surubul. De la acest punct am introdus un cric exact sub rotula capatului de bara si am ridicat usor, presand pana cand desfacand piulita, surubul nu s-a mai rotit. Precizez ca nu am mai avut intentia sa mai refolosesc capetele, asa ca nu m-a interesat daca se deformeaza sau nu capacul rotulei (daca se intentioneaza refolosirea capatului de bara e bine ca, intre cric si capacul rotulei sa se introduca o bucata de scandura moale desi cred ca e posibil ca si in acest mod sa se deformeze capacul dar pana nu incerc nu pot spune cu siguranta). Apoi cu miscari repetate de defiletare si strangere (vorba cantecului doi pasi inainte, unul inapoi), am reusit sa desfac piulita.
      Piulitele fiind cu autostrangere nu au mai putut fi utilizate dupa desfacere, functia de blocaj ne mai fiind asigurata.
      La montarea capetelor de bara noi, fara joc, frecarea din rotula a fost suficienta pentru a infileta noile piulite fara contra. O atentie deosebita am acordat-o burdufului pentru a nu-l ciupi sau a-l distruge prin strivire, patrunderea apei in rotula ducand la distrugerea rapida a acestei datorita aparitiei ruginei, o substanta foarte abraziva.
      Dupa infiletarea numarului de spire contabilizate la defiletare, lungimea pe care am masurat-o initial intre mijlocului rotulei si un reper pe care l-am marcat pe bara s-a modificat, asa ca am infiletat capatul de bara pana am obtinut aceeasi lungime.
      Sper ca informatiile furnizate sa foloseasca celor care nu dispun de un flex sau care-si fac griji ca microparticolele degajate in timpul taierii ar putea afecta negativ acoperirile anticorozive.Cu respect, Gabi R.

      Ștergere
    3. Inca ceva, inlocuirea unei piulite cu autostrangere cu una noua e //////OBLIGATORIE//// ori de cate ori se desface chiar daca filetul metalic pare bun deoarece spirele de plastic cu rol de blocare se distrug. Daca spatiul permite, se poate pastra vechea piulita dar se va monta obligatoriu o contrapiulita sau un alt sistem mecanic (nu solutii de lipire pentru ca vor fi probleme la o desfacere ulterioara)care sa impiedice slabirea.Gabi R.

      Ștergere
    4. si eu am prins un capat de bara care nu avea in cap loc pentru torx. l-am inmuiat instant cu flexul.
      si da, neaparat piulita noua!

      Ștergere
    5. Salut Cris,
      Daca si tu esti de acord ca trebuie o piuluta noua, modifica te rog formularea "Ca şi recomandare, odată cu schimbarea capetelor de bară să schimbaţi neapărat şi piuliţa! Şansele să nu strângă şi să se strice filetul sunt foarte, foarte mari!" de la inceputul tutorialului cu una prin care fiecare sa inteleaga ca e o OBLIGATIE, un "must" cum ar zice rusul. S-ar putea ca cineva care nu citeste si comentariile si mai putin dotat...cu cunostinte tehnice, sa o ia ca o recomandare si nu ca o obligatie. Si stii ca suntem destui care nu urmam recomandarile intotdeauna, din motive care mai de care mai diverse. Un exemplu simplu ar fi numarul de kilometri la care ar trebui schimbate diferite fluide la masina.Cu respect, Gabi R.
      PS Si poate ar fi bine sa pui si avertizarea ca fiecare pune in aplicare ce vede in tutorial pe riscul sau (doar esti IT-ist si stii ca in orice soft apare formularea ca producatorul nu-si asuma pierderile clientului in caz de functionare defectuoasa, decat intr-o masura infima)

      Ștergere
    6. amu modifica formularea.
      avertizarea respectiva este deja pusa aici, se regaseste jos de tot pe acest blog, afisat pe fiecare pagina :)

      Ștergere
  106. Satut tuturor!
    Am shimbat si eu capetele de bara, urmand procedura din acest tutorial, insa eu nu am avut nici o problema cu desfacerea piulitei ce strangea pivotul. Acest lucru s-a datorat faptului ca acum doi ani, cand am schimbat din nou capetele de bara, intr-un service, am luat piulitele de la capetele de bara vechi si le-am infiletat peste cele noi si in acest fel nu a mai ramas nici o portiune de filet libera. Din aceasta cauza pe capatul filetului nu s-a mai depus nici mizerie nici rugina. Eu personal va recomand ca pe toate capetele de filet ramase libere, in special cele de sub masina care sunt cele mai expuse la rugina si mizerie, sa mai puneti cate o piulita. Veti proteja in acest fel filetele si veti munci mult mai putin la demontare chiar daca veti avea de fiecare data o piulita in plus de desfacut.
    Inca o data multumesc pentru tutorial, mi-a fost de folos.
    Marin

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, foarte corect. asta daca nu ai folosit flexul cand le dai pe cele vechi jos :))

      Ștergere
  107. Salut! Ce credeti daca dupa schimbarea capetelor de bara masina merge bine, nu trage nici dreapta nici stanga, mai este nevoie de facut unghiul de fuga?
    Marin

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nimeni nu-ti poate garanta :)
      eu dupa ce am schimbat toata directia, volanul era carn pana'n pizdia dar a dracu daca tragea in vre-o parte, merge perfect drept

      Ștergere
  108. Am luat capete de bara LEMFORDER de pe daciashop.ro, vreau sa zic ca nici nu se compara cu cele puse de tine MOOG care sunt si ceva mai ieftine, ma refer ca la faptul ca pivotul de pe capatul de bara se misca foarte foarte usor,chiar nu ma asteptam sa se miste asa usor.

    RăspundețiȘtergere
  109. salut , ceva de gen cum se zice im prezentare, prezinta si la mine (accea bataie ); care si ce suruburii ar fii, nu de alta am schimbat si fuzetele, rulmentii de curand . multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai tu le verifici pe toate cele care sunt pe acolo. suruburile de la portfuzeta(etrierul de frana) nu erau stranse

      Ștergere
  110. Ce fel de piulite trebuie sa pun in locul celor care le demontez? Mi-am luat 2 capete de bara si nu mi-au venit cu piulite. Piulite de 10 din comert?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cu piulite care se potrivesc la filet si sa fie autoblocante.
      deci iei cu tine la pachet capatul de bara si testezi piulita inainte sa o cumperi

      Ștergere
  111. Am rezolvat cu piulita, am pus-o tot pe cea veche. Cristi, pe dreapta mi-a rezultat 18,5ture si am pus la fel, iar pe stanga 18ture, am pus tot la fel, poate cu o mica eroare la ambele. Are rost sa fac iar unghiul de directie? Cum imi pot da seama daca ceva nu e in regula?

    Altceva, eu cand misc la roata dreapta fata de la ora 3 si de la ora 9, stanga-dreapta, tot joaca ceva... ce sa mai fie?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. poate ai joc si la bieleta de directie. sigur nu e jocul normal si misca volanul? adica acel joc ar trebuie sa simti usor cum bat cand misca.
      daca nu e ceva in regula, garantat ti se stramba volanul

      Ștergere
  112. vreau sa schimb caseta de directie la masina si sa ii pun servo. am logan benzina 1.4 2006. ma poate ajuta si pe mine cineva in sensul sa ma informeze ce trebuie sa achizitionez exact si poate cateva elemente de mecanica pentru a monta? microextreme@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  113. salut Cris,
    spunemi si mie te rog cum faci diferentierea intre pivotul de pe parea stanga si cel de pe partea dreapta atunci cand le montezi pe masina.

    multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa, capete de bara :)
      daca le pui invers accidental, asa cum am facut eu, atunci cand virezi la maxim, capatul de bara e la 1 mm de janta.
      de preferat atunci cand ii schimbi, sa fi atent ce dai jos ca sa pui la loc unul identic. sau urmaresti ca acea curbura sa fie indreptata inspre inainte

      Ștergere
  114. scuze...depre capetele de bara era vorba. m-a luat mana pe dinainte :)

    RăspundețiȘtergere
  115. ok...multumesc frumos pentru raspuns.

    RăspundețiȘtergere
  116. Salut... si daca totusi in neatentia mea , dupa ce am vizualizat tutorialele tale si am citit toate forumurile despre schimbat capete de bara .... eu tot invers le-am pus (stanga la dreapta) este neaparat nevoie sa le inversez ?...am si geometrie facuta ...pare totul in regula. Se mai poate intampla si altceva in afara de faptul ca la bracare maxima e posibil sa atinga janta ?
    Iti multumim pentru tutoriale.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, este suficient că o să atingă în jantă la un viraj.
      Nu știu ce altceva de poate întâmpla

      Ștergere
    2. Multumesc mult pentru raspunsul prompt.
      O sa le pun corect sa nu apara alte probleme.

      Ștergere
  117. Am fost la un service in Iasi sa schimb capetele de bara. Dupa ce am plecat cu masina de acolo am constatat ca imi face un zgomot urat cand intru sau ies din parcare cu rotile bracate mai mult se aude un zgomot ciudat. Am banuit ca poate au fost puse invers dar cei de la service mi-au zis ca nu se poate. Alt meserias, tot de acolo a zis ca si la masinile noi se aude un zgomot cand se bracheaza maxim. Eu am masina de noua, din 2007, am schimbat capetele de bara de 3 ori si nu am avut niciun zgomot, pana acum la a 3-a schimbare. Am fost imediat si am facut unghiurile, merge f bine doar cand intru sau ies cu spatele si brachez rotile se aude zgomotul acela urat. Ce parere ai? Ce sfat imi dai?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, te sfatuiesc sa te uiti daca atunci cand ai rotile bracate la maxim, atinge janta in capatul de bara.
      daca tu nu te uiti, nu se uita nimeni

      Ștergere