Pages

Un sir de evenimente care au dus, in final, la inlocuirea chiulasei

Atat filmarea cat si despre ce vorbesc in clip este putin cam haotic, greu de urmarit si inteles chiar si de mine. N-am avut un scenariu, sunt diferente de cateva luni intre filmari, la unele am renuntat pentru ca nu se potriveau... Vorbesc despre multe lucruri, unele chiar n-au nicio legatura cu problemele avute, cum ar fi aditivul pe care l-am bagat in motor. Scriu despe el aici doar pentru ca spun despre el pe filmare.

In vara lui 2015 am Montat oil catch can pe 1.5dci,  voiam sa scap de vaporii de ulei, sa nu mai ajunga in admisia de aer.

Undeva prin 2018 cand am Montat incalzitor rapid de antigel, mai bine zis cand am facut gresit legaturile furtunelor la incalzitor. A sarit furtunul de la un capat si am pierdut toata apa, eram in oras, nu aveam viteza, am observat rapid.

Dupa 3 saptamani a sarit din nou acelasi furtun, m-a prins in camp cu familia in masina, mai era putin si se intuneca, nu a fost deloc amuzant.

In vara lui 2020, la intoarcere din concediu trebuia sa schimb uleiul si 2,4 Litri ulei lipsa din motor. Sa fie vinovat Oil Catch Can?!. Imi spunea Bogdan ca am facut o greseala cand am montat/modificat Oil Catch Can si de acolo problema, uzura accelerata a motorului.

In luna ianuarie 2021 am pus Aditiv pe baza de litiu pentru uleiul de motor, de la Bogdan, asta in speranta de a rezolva cumva problema consumului de ulei.

Prin martie 2021 a venit sotia dupa mine in oras si mi-a zis ca pe drum masina nu a bagat deloc caldura, un traseu de vreo 5km. Puteau fi doar 2 motive: lipsa apa sau radiator caldura infundat. A fost ce era mai rau, nu mai era deloc apa in motor, cine stie de cand mergea sotia asa cu masina fara apa, avand in vedere cei 2,4km pana la lucru si alti 2.4km inapoi acasa, timp in care motorul nu are cum sa se incalzeasca, n-ai cum sa-ti dai seama daca este sau nu apa in motor. 

Am verificat si problema putea sa fie de la pompa de apa defecta sau de la distribuitorul din plastic al sistemului de racire care are obiceiul sa crape si pe acolo sa piarda apa, ambele variante erau pe partea dreapta fata a masinii. 

La 120.000km am Schimbat distributia 1.5dci euro 3, 65 cai, fara AC, unde am facut o greseala cand am strans intinzatorul si Ioji a observat treaba asta, aveam deja 32.000km facuti asa. Atunci am pus o noua distributie(curea si intinzator). Acum, in mintea mea, aveam impresia ca aveam doar 20.000km facuti si urmatorul schimb trebuia sa-l fac la 200.000km. Cert este ca atunci nu am schimbat si pompa de apa, am zis ca merge, e de origine. Si totusi nu a mers, dupa 79.000km a cedat pompa de apa, am pierdut pentru a treia oara apa din motor. Asa ca la 199.000km am schimbat distributia, pompa de apa si preventiv distribuitorul din plastic de la sistemul de racire.

La doua zile dupa ce am inlocuit distributia, am verificat nivelul de apa din vasul de expansiune, stiam ca o sa mai trebuiasca putin completat. Stupoare! Nu doar ca era gol vasul, era si plin de antigel in jurul lui, a refulat pe la capac. Opa, nu-i a buna, se pare ca s-a ars garnitura de chiulasa, baga gaze in sistemul de racire si obligatoriu trebuie inlocuita. Dat jos chiulasa, facut planul... Ma ia cu dureri de cap.

Nu am dus masina imediat la mecanic, urma sa plecam in concediu si reparatia nu era o prioritate. Cat timp s-a mai circulat cu ea in acea stare, completand cu apa, mai putin de 100km.

Intors din concediu am dus masina la mecanic si spre dupa-masa am primit poza, crapata chiulasa. E clar, de data asta si-a luat mortala, nu a scapat. Nici eu, ieftin nu o sa mai fie.

Multumesc lui Dan si Ioji pentru chiulasa, a trebuit doar sa o duc la rectificat unde m-a costat undeva pe la 500lei, parca, nu-mi mai amintesc.

Cand am luat masina de la mecanic, am observat ca Oil Catch Can-ul este plin cu ulei si mi-am zis ca este ok, in 2 zile o sa filmez un update legat de treaba asta, ca cel mai probabil, aditivul de la Bogdan nu si-a facut treaba pentru asteptarile mele si nu s-a rezolvat problema. Stupoare, am constatat ca in recipient era apa si prea putin ulei. SHIT! Baietii mi-au inlocuit chiulasa si mi-au zis ca daca nu vreau, nu trebuie sa schimb si uleiul care continea aditivul. Ete fleosc, a trebuit sa-l schimb cand am gasit apa in Catch Can.

Cam asta a fost toata istoria, am facut peste 8000km de la ultima interventie(schimb ulei) si de atunci nicio problema, doar vreo 2-300ml ulei lipsa, normal in cazul meu. Ba chiar as spune ca aditivul de la Bogdan si-a facut treaba.

Deblocat usa spate, nu se deschide din interior si exterior

Am avut zeci de intrebari legat de aceasta problema si anume: nu mai pot deschide usa spate nici din interior si nici din exterior, cum sa fac?

In teorie stiam ce trebuie facut, data jos fata de usa si actionand mecanismul din interior o sa poti deschide usa, ca cel mai probabil este una din acele sigurante din plastic rupta si de acolo bataile de cap. Dar ce sa vezi, nimeni nu mi-a scris inapoi daca au reusit si cum au rezolvat problema.

Tocmai s-a ivit ocazia sa pot filma rezolvarea la aceasta problema! Este clar ca defectul major este cel de la manerul exterior, moment in care proprietarul se pune sa diagnosticheze si muta de blocajul de protectie copii in pozitia gresita. Din acel moment nu se mai deschide nici din interior si nici din exterior. 

Nu mai am timpul si nici rabdarea de altadata, mai ales ca am filmat deja toata operatiunea de demontare a mecanismului, asa ca daca cumva nu intelegeti si vreti mai multe detalii, le gasiti aici Demontat/montat actuator usa spate.

Ce nu am spus pe filmare, desi se aude pe final de tot cum explic acest lucru, acea siguranta din plastic se rupe din cauza ca se trage foarte tare de manerul exterior. In momentul in care am montat tot mecanismul la loc, manerul exterior era putin ridicat in exterior si pune putina presiune pe siguranta pe care tocmai am carpit-o. A trebuit sa ajustez inaltimea acelei tije ca sa fie totul in pozitia normala. Sigur nu prea ati inteles din explicatiile pe care tocmai le-am scris, dar sunt sigur ca o sa va luminati dupa vizionarea tutorialului cu demontarea manerului exterior Demontat/montat maner exterior usa spate

Reconditionat/polish faruri, varianta ieftina

Masina este din 2008 si ma indoiesc ca au fost vreodata inlocuite farurile, dovada ca au mai trecut cel putin o data printr-o reconditionare. Daca analizam si urechile de prindere rupte de pe far, stim ca masina a fost achizitionata la mana a doua si vechiul proprietar a carpit una alta pe la ea.

Este clar ca trebuie inlocuite farurile, sunt matuite si cu prinderi rupte, doar ca din punct de vedere financiar nu este acum momentul. La aproximativ 500lei cat costa o pereche de faruri noi pe origine, nu se justifica efortul de a reconditiona aceste faruri, cel putin nu la Logan.

Folia de protectie o gasiti pe okazii sau direct la adresa de mail alexyno@sellerokazii.ro

Modul DRL pentru becuri cu LED! Daytime Running Lights – Lumini de zi

Modulul DRL pentru LED-uri necesita doar montarea pe masina, spre deosebire de Modulul DRL pentru becuri care are in plus si functia de programre a intensitatii luminii.

Ledurile au nevoie de 12V iar din acest motiv intensitatea luminii nu se poate ajusta, asa ca acest modul trebuie legat doar pe faza scurta, proiectoare, alte becuri sau module cu led montate pe masina.

Se poate cumpara accesand acest link sau pe OLX.


Modul pentru rabatat oglinda cand pui in marsarier

Au mai fost cativa care mi-au spus ca vor sa faca posibila aceasta optiune pentru Logan, dar din diverse motive au abandonat proiectul. Ma bucur ca nu a facut-o si Claudiu.

N-am probleme cu parcarea, stiu sa o bag pe oriunde fara prea multa bataie de cap si nu pot spune ca aceasta optiune de a cobori oglinda sa vezi pe unde calca roata spate m-ar fi ajutat prea mult. Dar cat de mult am putut sa gresesc! Ceea ce scriu acum aici este la 3 saptamani dupa montaj, din care 2 saptamani prin Grecia unde am dat de stradute inguste cu masini parcate prost, masini care veneau din fata... Nu intru in detalii dar pot spune ca in vreo 2-3 ocazii mi-a fost de mare ajutor aceasta optiune. Nu ca n-as fi putut sa reglez manual oglinda ca sa vad unde calca roata spate, cat mai am pana la marginea haului, nu este greu, o poti face oricand, dar niciodata atat de repede fara sa trebuiasca sa te mai concentrezi si pe mutarea joystickului in pozitia de reglaj dreapta, apasa in jos, ridica la loc oglinda, pur si simplu am pus in marsarier si m-am ridicat maxim in sus ca sa vad si eu ceva, moment in care s-a auzit cum mi-a picat fisa, scos si bagat din nou in marsarier: EVRIKA! Am pozitionat-o la mustata, spre disperarea nevestei care tot striga sa ma opresc, vedea pe geam cat mai e pana jos si imi striga sa ma opresc ca moare de frica :)). Ce pot sa spun, m-am obisnuit imediat cu modificarea facuta si o recomand la oricine, fie el si cel mai meserias sofer care cunoaste toate limitele masinii pe care o conduce.

Eu am primit modulul si cateva informatii despre montaj si programare. Voi o sa fiti mult mai norocosi, nu doar ca o sa  aveti toate detaliile montajului in acest clip, modulul vine insotit si de un manual cu mai multe detalii ca sa va fie mai usor cu instalarea.

Modulul de poate comanda de la Claudiu, ori aici pe Facebook, ori de pe OLX.



Modul DRL cu intensitatea programabila. Daytime Running Lights – Lumini de zi

Au trecut 6 ani de cand nu mai am la vanzare module DRL si in tot acest timp n-am vazut ceva ok la vanzare. Din vorba in vorba am ajuns sa-l contactez pe Claudiu care, pe langa alte module, fabrica si aceste module DRL. Cum aveam nevoie de un asemenea modul, m-am interesat putin si am ramas placut surprins cand am aflat ca nu se incalzeste(un mare plus pentru durata de viata), se stinge cand pui frana de mana si ca este programabila intensitatea.

Montajul se face usor, nu este deloc complicat. Programarea pare putin complicata dar va asigur ca este simplu, trebuie doar sa intelegi modul de intrare in programare.

Se poate cumpara accesand acest link sau pe OLX.

Cum sa transformi un Logan intr-un pat confortabil pentru 2 persoane

In urma cu multi ani am vazut un clip pe YouTube unde cineva transforma loganul intr-un spatiu de dormit pentru 2 persoane. Chiar ma gandeam cat de tare este ideea si chiar am incercat daca se poate face conversia. Este foarte simplu, in 5 minute ai terminat. Nu este nevoie de ceva deosebit, ai nevoie doar de doua chei, in cazul meu doar una.
Au fost vreo 2-3 ocazii in care ma gandeam sa fac modificarea ca sa dorm mai comod, dar obosit find, n-am avut niciun chef, am lasat scaunul pe spate si aia a fost.

Zilele trecute mi-am amintit de acest clip, l-am cautat si nu l-am mai gasit. Daca il gaseste cineva, rog sa ma anunte si pe mine.

Aditiv pe baza de litiu pentru uleiul de motor

Cu unele lucruri este greu sa ma convingi, gen sa bag un aditiv in uleiul de la motor, nu am gasit un motiv intemeiat sa o fac. Am facut-o o data si mi-a parut rau. Am avut un Autobianchi A112, masina mea de suflet, care avea probleme cu pornirea, invartea foarte bine dar nu pornea. Asa m-am gandit eu ca este uzura in motor si i-am bagat un aditiv de la Nulon pentru uzura motor. Exact din acel moment s-a simtit ca nu mai invarte atat de "vioi" ca inainte si nici nu si-a mai revenit, a invartit greu la pornire motorului pana i-a venit timpul sa o duc la remat.
Am avut si un Mercedes 220D care consuma aproximativ 1 litru de ulei la saptamana. Am bagat vreun aditiv in motor?! NU! Preferam sa bag la 2-3 zile jumatate de bidon de ulei.
Si totusi, cumva, Bogdan a reusit sa ma convinga sa testez aditivul pentru care imi garanta ca merita pus in motor. Drept e ca mi-a trimis cateva filmulete unde arata cum arata inainte si dupa ce circulat cu aditiv in motor. Pai nu trebui sa ai vreo facultate ca sa-ti dai seama ca diferenta este enorma, in primul rand componente se vad ca sunt curate, mult mai curate ca inainte.
Mi-a explicat Bogdan cum a reusit sa combine litiu in uleiul de motor ca sa nu se separe ca apa si uleiul, cat de bine curata motorul, reducerea zgomotului generat de motor si mai ales ca nu este pe baza de particule care face luctruiesc metalul, asa cum sunt aditivii pe baza de ceramica si molibden, acestea doar duc la o uzura prematura a motorului. Litiul adaugat in ulei adera la compontele metalice si formeaza o pelicula intre piesele metalice aflate in miscare, reduce uzura si temperatura motorului.
Stiind ca ma lovesc si de o problema cu lipsa uleiului in motor, m-am trezit cu joja uscata si vreo 2.4L de ulei lipsa, un motiv in plus sa testez aditivul. Se poate vedea aici 2,4 Litri ulei lipsa din motor. Sa fie vinovat Oil Catch Can?!.
Pentru cei care vor sa parcurga mai usor pasii despre adaugarea aditivului in motor, cam aceasta este ordinea, cel putin cum am facut eu:
- cu motorul cald am adaugat acea cantitate mica de aditiv in motor, doar pentru curatarea depunerilor.
- se merge minim 10km turat in minim 3500rpm. De preferat o distanta mai lunga si doar dupa ce motorul este cald, 4 linii in cazul meu. Stiu ca unii aveti doar 2 linii in bord desi apa este la 84 grade
- eu am schimbat uleiul dupa 1000km, se poate face si intr-un timp mai scurt
- schimbul de ulei se face cu motorul cald
- se adauga uleiul, aditiviul, se incalzeste motorul la 84 grade, peste 4 linii in cazul meu
- se pleaca la un drum de minim 10km in minim 3500rpm
Tot acest proces este necesar deoarece aditivul este activat si adera la metal doar la temperaturi mari.
Aditivul nu se pune o singura data si gata, Bogdan a facut teste pe mai multe masini si este suficient sa il adaugi din doua in doua schimburi.


Ca sa cumparati acest aditiv, pe Bogdan il gasiti pe Facebook si YouTube.

 

Si cum au trecut 2 luni de cand am adaugat aditivul, am revenit cu un update