Montat suporturi pentru scaune de Audi A3 8P, A4 B8, A5, Mercedes W211

Update: 
Dacia la bază, neavând airbag tip cortina (exceptând Duster 2), airbagul din scaunele de origine a fost proiectat să fie puţin mai înalt, astfel în caz de surprize neplăcute, oferă o protecţie suplimentară şi pe zona capului.
Acest detaliu se regăseşte pe toate modelele Dacia care din fabrică au integrate şi airbaguri în scaune, cu excepţia modelului Duster 2 (2018+) unde există şi airbagurile din cortina care compensează diferenţa de protecţie.
Majoritatea variantele pe care noi le-am testat şi le recomandăm pentru conversie oferă protecţie strict până la nivelul umărului, zona toracică.
Cei care doresc sa faca modificarea si in acelasi timp doresc ca zona de protectie sa fie completa, se pot orienta spre modelel de scaune provenite de pe masinile decapotabile/cabriolet de pe Golf V/VI, Audi A4, Audi TT, VW EOS.
 
Alex a dezvoltat a doua generatie de profile adaptoare pentru a monta pe Logan, Duster si Sandero, atat pe prima cat si pe a doua generatie, scaune de pe Audi, VW, BMW si Mercedes.
Primele versiuni au fost prezentate aici Suporturi pentru scaune de Audi, VW si BMW. Iar acum continuam cu varianta imbunatatita! Pe acestea din urma se pot monta o gama mai larga de scaune.

Fata de prima versiune unde am dat detalii legat de siguranta si calitatea pe care o ofera aceste profile, acum pot adauga si faptul ca se pot face legaturile electrice! DA! Daca aveai Airbag in scaune, acum nu mai trebuie sa renunti la el odata cu scaunele stoc, scaunele pe care le alegi sa le montezi pe masina si au airbag in ele, se pot face functionale! De altfel, toate functiile electrice de pe ele se pot pune in functie, gen reglajele pe inaltime, sus/jos, inainte/inapoi(unde este cazul), lombar. Mai putin partea de incalzire electrica, acolo inca se mai lucreaza.

Pretul si de unde se pot cumpara!? Asta daca ai ajuns sa citesti pana aici, prea putini o fac. Gasesti link-ul si pe filmare sau poti accesa mai usor intrand pe acest link www.rdagroup.ro.

Hai sa nu o mai lungim si sa incepem cu filmarile. In primul clip avem prezentarea noilor adaptoare si 4 dintre scaunele pe care le vom monta pe masina, detalii si mai ales cateva particularitati despre ele. Recomand vizionarea deoarece contine detalii importante pentru alegerea scaunuelor si despre montaj.


In cel de-al doilea clip trecem prin procedura de montare, in detaliu si va recomand sa urmariti cu atentie, sunt cateva mici detalii care ajuta la pozitionare si o montare mai usoara. Sau cum sa nu tai sau sa zdrobesti firul de la senzorul de la frana de mana.
Ca si timp de montaj, cu tot cu demontarea scaunelor originale de pe masina, n-ar trebui sa dureze mai mult de o ora jumatate, asta daca ai doua maini stangi sau nu ai urmarit manualul sau tutorialul cu montajul.


Prezentarea modelului de scaune provenite de pe Mercedes W211 va aparea ulterior.
Pe rdagroup.ro de asemena veti gasi si un mic "Ghid informational privind conversia scaunelor pe gama Dacia"

30 de comentarii:

  1. Exista vreo adaptoare la instalația electrică?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exact, se adaptează instalația electrică că da fie funcțională.
      A nu se confunda cu improvizația, nu se improvizează nimic pe electric

      Ștergere
    2. Am luat scaune A4B8 sunt ok pt un logan1. 2005 am inteles ca ar lovi în usa dacă se saltă mai sus

      Ștergere
    3. Eu zic ca depinde de versiunea de masina. De exemplu, fetele de usi la PH2 sunt mai "grasute" ca cele de PH1, deci atinge levierul care ridica si coboara scaunul pe inaltime. Acum depinde cat de des folosesti ridicarea si coborarea scaunului ca sa fie deranjant.

      Ștergere
  2. Dacă în scaune nu se montează airbag-urile originale de X52 e improvizație, indiferent de câte mufe, refolosite sau nu utilizezi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cristi se refera la faptul ca nu se fac "tiganii", si e relativ spus "improvizatie",in cazul de fata sunt folosite mufele originale cu pini gold plated direct sertizati pe cablu, deci se poate spune ca este un X52 autentic deghizat, dar tinand cont ca prin improvizatie te referi la 2 sisteme ce provin de pe modele diferite, nefind de fabrica, intradevar este o improvizatie.
      P.s: daca se monteaza X52-ul in alte scaune, tot improvizatie este :)

      Ștergere
  3. Airbagul e o combinație de sac și capsă pirotehnică. Chiar dacă capsa e "văzută" corect de calculatorul de airbag în caz de declanșare rezultalele vor fi tragice, altă viteză de explodare și umflare a sacului plus altă dimensiune a sacului(geometrie și volum) și altă poziționare pe scaun = improvizație

    ps: X52 = familia Logan II (Logan, Sandero, MCV)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La baza avand aceiasi constructie si reglementari ca si ansamblu, neexistand nici un comunicator suplimentar montat pe scaune, viteza de aprindere initiala nu are voie sa fie influentata.
      Referitor la pozitionarea pe scaun a acestuia, respectiv deschiderea si directia in care se deplaseaza dupa ce are loc aprinderea, by default, acestea sunt proiectate sa se deplaseze spre zona din fata a scaunului, locul unde se afla ocupantul, aceasta find si zona care necesita protectie, iar referitor la dimensiunile sacului, acestea sunt mai mult decat minime, deoarece vorbim de masini din aceiasi clasa, iar ansamblul este proiectat in asa fel incat sa asigura exact zona cat ar putea o persoana sa o ocupe, astfel nu le putem compara de exemplu cu cele din cortina, unde acolo totul este calculat si configurat la un nivel de detaliu maxim ca si pozitionare, deschidere, capsa, sac.

      Ștergere
  4. Salut,
    Dacă se poate as vrea sa iau legătura cu tine pentru a monta cate ceva pe Loganul meu...
    Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, tocmai ai luat legatura cu mine :)
      doar ca eu nu montez nimic la nimeni. scopul acestui blog e ca omul sa-si faca singur acsa.

      Ștergere
  5. filmarea cu scaunele de mercedes cand o sa vina? :))

    RăspundețiȘtergere
  6. Salut. As vrea sa montez conducte pt încălzire pe spate la Logan 2. Am cautat tutorial la tine, dar nu am gasit nimic. Probabil la Logan 1 au venit din fabrica. Eu am prestige si nu a venit cu asa ceva.
    Ma poti ajuta cu ceva idei, sau de unde as putea sa cumpăr asa ceva ?
    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  7. Salut Christi, stiu cum a daca baietii de la rda au si scaune de vanzare?

    RăspundețiȘtergere
  8. Salut, cum pot lua legătura cu tine pentru un montaj de scaune pe sandero din 2008, și ce scaune recomanzi?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, ai sus link-uri unde găsești toată informația de contact...
      0721.129.165 contact@rdagroup.ro

      Ștergere
  9. Salut. As vrea sa montez scaune de Bmw E90. Am văzut că pe site nu sunt adaptoare pt acest model de scaune. Ma poate ajuta, cumva?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salutare.
      Nu recomandam varianta de E90, am test modelul respectiv de scaune si nu sunt ce trebuie pentru gama Dacia, nici ca pozitie si nici ca sustinere, motiv pentru care nici nu le recomandam mai departe.

      Ștergere
  10. Eu cred că merită instalate alte scaune, deoarece tetierele la Logan sunt foarte înguste, iar în cazul unui accident tetiera poate face diferența.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din câte știu, Volvo ar avea tetiere mai late.

      Ștergere
    2. Nu cunoastem foart mult scaunele de Volvo, dar am aruncat acuma o privire pe cateva poze si nu se observa ca fiind foarte mari, putem spune ca proportia tetierei fata de spatar este asemanatoare la majoritatea modelelor.
      Referitor la cazul in care ar avea loc un eveniment din spate, din punctul nostru, cel mai important detaliu este cel legat de blocajele/prinderea dintre spatar si sezut, deoarece zona respectiva preia socul mult mai intens fata de tetiera.
      Avantajul principal al schimbarii scaunelor este dat de reglajele mult mai permisive pe toate directile, sus/jos - fata/spate cat si al pozitiei in scaun, pozitia si sustinerea fiind mult mai buna pt. coloana vertebrala.

      Ștergere
  11. Ne poți arata și cum legam încălzirea la instalația electrica

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Când comanzi suporții, primești și suport pentru legăturile electrice ale scaunului. Nu doar încălzirea, ci și martorul de prezenta pasager, airbag, reglaje electrice.
      Instalația diferă de la scaun la scaun, nu pot face pentru fiecare individual cum se fac legăturile. De fapt, pot face, nu am timpul necesar

      Ștergere
  12. De unde se pot lua suporți și cât costă?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, intra pe acest link și acolo numărul de telefon http://www.rdagroup.ro/profile-metalice/

      Ștergere
  13. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  14. Bună seara! Știți cumva la ce cuplu trebuie strânse șuruburile?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, probabil la același cuplu că și șuruburile de la scaunele originale.
      Foarte rar am strâns șuruburi la cuplu. Eu le strâng "bine".

      Ștergere