De foarte mult timp vreau sa fac acest tutorial, stiind ca nu este usor de filmat. Si chiar nu a fost usor, tutorialul care-l vedeti acum este filmat a treia oara.
Inca o data multumiri lui Caius si La Multi Ani! Este si ziua lui astazi :)
Si cum am omis sa arat un mic detaliu, il pun acum
paulmagnnum: Pentru masini cu farurile pana la 850mm deasupra soselei: se accepta inclinatie de 0.5% - 2% (din fabrica vin reglate intre 1% si 1.5%). Nu are importanta distanta fata de zid, se modifica doar diensiunile masurate procetul ramanand la fel. Pe multe faruri scrie 1% insemnand ca ar trebui reglate 1% inclinatie. La 5m distanta fata de zid inseamna 5cm diferenta de nivel (inaltimea farului minus inaltimea linie de separatie a luminii). Verificati ca locul sa fie drept: unde am reglat eu farurile era diferenta de 2.5 cm, a trebuit sa compensez, altfel ii orbeam pe toti si nu vedeam nimica nici eu. Cu cat distanta este mai mare cu atat reglajul este mai precis atat timp cat terenul este perfect drept. Intre 3m si 7m e suficient zic eu.
Cat despre reglarea pe orizontala (nu stiu daca loganul are aceasta posibilitate), se admite o abatere de 0% pana la 2% inspre dreapta. Asta inseamna punctul in care lumina incepe sa o ia in sus la unghi. Acel punct nu trebuie sa fie mai in stanga decat centrul farului dar poate fi mai in dreapta cu 2%. Recomand reglarea in vecinatatea lui 0 evident. (grija mare la perpendicularitatea masinii pe perete).
Inca o data multumiri lui Caius si La Multi Ani! Este si ziua lui astazi :)
Si cum am omis sa arat un mic detaliu, il pun acum
paulmagnnum: Pentru masini cu farurile pana la 850mm deasupra soselei: se accepta inclinatie de 0.5% - 2% (din fabrica vin reglate intre 1% si 1.5%). Nu are importanta distanta fata de zid, se modifica doar diensiunile masurate procetul ramanand la fel. Pe multe faruri scrie 1% insemnand ca ar trebui reglate 1% inclinatie. La 5m distanta fata de zid inseamna 5cm diferenta de nivel (inaltimea farului minus inaltimea linie de separatie a luminii). Verificati ca locul sa fie drept: unde am reglat eu farurile era diferenta de 2.5 cm, a trebuit sa compensez, altfel ii orbeam pe toti si nu vedeam nimica nici eu. Cu cat distanta este mai mare cu atat reglajul este mai precis atat timp cat terenul este perfect drept. Intre 3m si 7m e suficient zic eu.
Cat despre reglarea pe orizontala (nu stiu daca loganul are aceasta posibilitate), se admite o abatere de 0% pana la 2% inspre dreapta. Asta inseamna punctul in care lumina incepe sa o ia in sus la unghi. Acel punct nu trebuie sa fie mai in stanga decat centrul farului dar poate fi mai in dreapta cu 2%. Recomand reglarea in vecinatatea lui 0 evident. (grija mare la perpendicularitatea masinii pe perete).
Eu am observat ca stangul batea ceva mai sus pe stanga la masina mea dupa ce am schimbat becul pe faza scurta. L-am demontat si montat la loc de vreo 3 ori atunci, dupa care m-am lasat pagubas :) Nu m-am gandit ca e de la schimbul efectiv. M-ai facut curios. Mersi.
RăspundețiȘtergerefrate cristi arata cum se regleaza supapele de admisie la benzinar si la diesel fa un video te rog
Ștergereesti optimist, n-am idee cum se face asta
Ștergere@Vika: Rusii au multe tutoriale la motor. Pacat ca nu vorbesc limbi pamantene https://www.youtube.com/watch?v=CMFIKzg46Hs
Ștergerebecurile cu led nu l-e mai ai ?
RăspundețiȘtergerele am in cutie, pe dulap :). nu vad bine pe faza lunga si eu chiar vreau sa le dau cu faza lunga in ochi la cei cu xenon in faruri stoc
ȘtergereCristi hai mah nu fii rau! Eu am xenon in faruri stock dar nu deranjez!
Ștergereinsemna ca nu ne-am intersectat :D
Ștergerenu-i bai, tocmai se premiaza bine de tot xenon in faruri stoc. te opreste politistul, cheama RAR-ul, verifica spectrul de lumina, ridica talonul, amendeaza frumos si te programeaza la RAR ca sa-ti poti primi talonul inapoi, programarea fiind peste doua luni :D
bun bun bun :))
Cristi, pune si tu un sistem de votare a comentariilor pe blog sa-ti dau like la comentariul asta :-)
Ștergerecristi,poti sa imi spui si mie din ce cauza se deregleaza farurile?? tare mie ca si cand treci pe denivelari,damburi..etc
RăspundețiȘtergereca sa se deregleze farul de la denivelari si damburi, ele trebuie sa fie in as afel incat sa se indoaie si masina cand treci peste ele si atunci da, poti spune ca iti bat varurile prin padure, dar nici nu o mai poti numi masina
Ștergerecristi, un tutorial despre cum se monteaza acele protectii pentru aripi ar merge de minune, consider eu.
RăspundețiȘtergereprotectii aripi? la astea te referi? http://www.okazii.ro/accesorii-auto/altele/sprancene-ornamente-aripi-dacia-logan--a145499636
Ștergerele am deja pe masina, au fost puse de reprezentanta cand m-au chemat in service pentru ceruire aripi spate
Foarte util tutorialul, felicitari
RăspundețiȘtergereAi renuntat la cree-urile din faruri?
RăspundețiȘtergerenici nu le-am folosit, nu erau ok pe faza lunga
ȘtergereUn tutorial despre cum sa schimbi sensul de rotatie la stergatorul luneta la un mcv nu se poate face? Adica punctul mort sa fie pe verticala. Ar fi foarte util ca in perioada iernii cand alterneaza temperaturile pozitive/negative ingheata stergatorul si se lipeste de luneta, sau chiar si atunci cand ninge. bravo pt munca depusa
RăspundețiȘtergerede ce nu faci asa: cand ai ajuns la destinatie, pornesti stergatoarelel si in timp ce merg opresti motorul fix unde vrei ca stergatoarele sa ramana. Eu asa fac iarna.
Ștergerede ce sa imi complic viata?
ȘtergereDaca vrei solutia cea mai putin complicata, cand te dai jos din masina ridica stergatorul de pe luneta.
Ștergereca sa ai punctul mort pe verticala ajunge doar sa desfiletezi piulita de la stergator sa invarti stergatorul pana an pozitia pe care o vrei si sa stangi piulita
RăspundețiȘtergereLa schimbare sens de rotatie ti se pare ca trebuie sa schimbi doar pozitia stergatorului?
ȘtergereSalut. Sigur trebuie sa fie ambele la aceeasi inaltime? Nu era o prevedere de la Uniunea Europeana sau ceva de genu, ca farul de pe partea soferului sa bata o idee mai jos pentru a nu il deranja pe cel de pe sens opus? Eu asa stiam, ca la toate masinile din ultimii 10 ani macar, farul de pe partea soferului bate mai jos...
RăspundețiȘtergerefarurile sunt din fabricatie construite cum trebuie, le pui la nivel ca in tutorialul de mai sus si lumina pe asfalt arata exact ca si in poza pusa de tine ;)
Ștergeredaca vrei, revin cu o poza/filmare cum se vede dupa ce am reglat farurile in acest tutorial
The international ECE Regulations for filament headlamps and for high-intensity discharge headlamps specify a beam with a sharp, asymmetric cutoff preventing significant amounts of light from being cast into the eyes of drivers of preceding or oncoming cars. Control of glare is less strict in the North American SAE beam standard contained in FMVSS / CMVSS 108.
RăspundețiȘtergerehttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/48/Low_beam_light_pattern_for_right-hand_traffic.svg
^^^ La asta ma refer....
Super editorialul.Vreau să vin și eu cu o completare; dacă la punctul desemnat pe far cu carioca ai forma un minifar din hârtie adezivă nu ar arata mai bine pe zidul tău și reglajul ar fii mai exact.E doar o părere .Aștept opinia ta.Stimă și respect.
RăspundețiȘtergerepoate ca da, poate ca nu :)
Ștergereavand in vedere ca reglajul pe verticala este cel mai folosit, timpul efectiv sa faci acest lucru dureaza doua, trei minute.
asa pana faci hartia adeziva, dezenezi, cureti ramasitele de adeziv de pe far, banui c atrec maimult de 10 minute si nu se merita efortul. oricum nu se supara nimeni daca o sa ai farul cu 1cm mai sus sau mai in jos ;)
cristi,spunemi te rog daca exista sa am noroi la proiectoare ceata.......si daca se regleaza proiectoarele,ai ceva idei???
RăspundețiȘtergeresa-ti spun daca exista noroi la proiectoare? exista.
Ștergeren-am idei, sigur se regleaza si proiectoarele
se regleaza ca le-am dereglat eu pe ale mele :)))
Ștergereaha deci exista..nu stiam de unde imi rugineste suruburile care se desfac proiectorul...e plin de rugina nu stiu ce sa fac.
RăspundețiȘtergereSalut.Din sufletul mic un tutorial mare {de la tine} Reglare tija westgage diesel ,cu ceas la 1,3.Multumesc fff mult.O zi FFF buna..
Ștergeream facut acel tutorial cu reglarea tijei wastegate. tu vrei sa fac un tutorial cu montajul unui ceas care sa arate boost-ul? sigur n-am sa fac, e greu cu implementarea ceasului undeva sa arate bine fara sa fac modificari majore sau sa-l infig in gura de aerisire de la ventilatie
ȘtergerePai ai tutorialul cu Torque, ar trebui sa fie suficient ;-)
Ștergerecristi, o intrebare, cu ce ai umezit "parametrul de 1%" ? :)
RăspundețiȘtergerecu limba :))
Ștergereasta penca-mi place sa fie mereu umed :D
F. bun tutorial si util. Odata masina politiei mi-a dat flash-uri crezand ca sunt pe faza lunga...asa de prost imi bateau farurile :)
RăspundețiȘtergereCristi ce zici de un viitor tutorial care sa sune cam asa: " Tutorial inspectie vizuala curea distributie" ? adica un tutorial in care sa putem verifica in ce stare e cureaua, cred ca si tu ai putea fi interesat de asa ceva. Mie unu nu mi se pare prea usor de verificat.
este de luat in considerare, banui ca as putea face asta :)
Ștergereaaa
RăspundețiȘtergerepai titlul e incomplet!
Cristi! trebuie neaparat modificat titlul cu urmatorul: "Reglarea farurilor pe verticala si orizontala(aviz manelarilor cu xenoane fara lupe sau cu lupe home made)"
pai dijaba modific titlul, important pentru ei este sa vada ei bine :(
ȘtergereUn tutorial cu montare Cruise Control pe dci
RăspundețiȘtergerecosta undeva la 1000lei iar eu nu dispun de o asemenea suma sa o investesc in masina
Ștergereo recomandare de unde as putea lua un cruise control pt un dci 2008 resoftat si care sa fie perfect functionabil. Am incercat la cei de la EL-Pas dar nu se vinde la buc. Pretul era decent cca 120 euro , iar la comenzi mari cam 100
Ștergereechipat cu mufe pt Logan...
Ștergerehttp://goo.gl/d1z7d2
Ștergerevand toata solutia plug and play pentru logan dci, fie el resoftat sau nu
Sal Cristi...
RăspundețiȘtergereFoarte bun tutorialul. Cum cobori/ridici farurile? Asta ti-a "scapat"...(din buton de sub volan ma refer).
Succes.
ete pula si tu amu, de la botonul fulta'l niezo de boton :)). il cautati pana dati de el :))
ȘtergereCris ai si o poza cum lumineaza inaine si dupa reglaj pe sosea?
RăspundețiȘtergerenu, la asta nu m-am mai gandit.
Ștergereda-mi o idee..ce parere ai de xenoane albastre fata de becurile in far obisnuite?
RăspundețiȘtergereha? hotaraste-te, ori iti dau o idee ori o parere.
Ștergereo idee sigur nu-ti pot da in acest sens. am o parere proasta, cu lumina albastra nu vezi mai bine noaptea, doar arata mai qul
Salut, am si eu o intrebare. De exemplu la o masina cu xenon din fabrica tot la fel se regleaza farurile?
RăspundețiȘtergerein teorie da, eu zic ca da. si xenonul afiseaza acea linie
ȘtergereLa Megane cat pun pe faza lunga, faza scurta ramane aprinsa. O modificare de acest gen pe Logan ar fi de luat in calcul pentru ca dispare acea portiune ce cca 30 m neiluminata din fata masini.
RăspundețiȘtergerenu nu! la becurile H4 faza scurta trebuie sa fie stinsa cand aprinzi faza lunga. fiind doua filamente in acelasi bec, caldura degajata este mult prea mare si se arde becul foarte repede
ȘtergereLa Dacia 1310 puneam maneta undeva pe la mijloc si stateau aprinse ambele faze, nu pot sa spun ca am avut probleme sa se arda becurile, in schimb la Megane pe faza scurta nu tine mai mult de 6-8 luni un bec si trebuie sa-l schimb
ȘtergerePe Logan am pus Extreme Vision si sunt multumit de cum lumineaza, dupa cca 2 ani s-a ars faza scurta pe dr. Am inlocuit ambele becuri si cel bun il tin de rezerva
Ștergereiti futi instalatia electrica...adica incingi minusul ca este comun ambelor faze. topesti papucul, incingi firul, risti sa-l intrerupi, incingi blocul de lumini... d-astea.
ȘtergereSalut Cris,
RăspundețiȘtergereEu am ambele faruri schimbate (un mic incident neferict, nu grav, dar avand acele picioruse rupte de sub bara, Casco a fost de acord cu schimbarea lor), au fost puse faruri originale, si incercand reglajul pe orizontala, mi s-a parut ca nu se intampla nimic. "Manevrand" surubul acela spre stanga sau dreapta am observat ca doar a strans parca mai bine oglinda farului stang de exemplu,, adica la reglajul din interior pe inaltime, coboara doua conul de lumina a farului drept. O sa incerc sa filmez exact la ce ma refer daca aici nu prea am gasit cuvintele potrivite.
ridici capota, te uiti in spatele farului si il vezi. e alb, n-ai cum sa-l ratezi.
RăspundețiȘtergerete uiti aici, la al doilea film si se vede de multe ori http://www.tutorialelogan.ro/2009/09/tutorial-schimbare-becuri-in-far-la.html
Salutare, am si eu o mica problema si anume reglajul pe verticala al farului dreapta nu mai funstioneaza. Am un nou"motoras" stii cumva cum se demonteaza cel vechi? Multumesc
RăspundețiȘtergeresalut, trebuie sa scoti sticla si nu este deloc usor sa faci treaba asta...
ȘtergerePentru a insemna inaltimea farului pa carton din care am scazut cei 5cm la distanta de 5m am folosit un furtun de nivel (ce se foloseste in constructii) pentru ca am prins cartoanele pe poarta unde aveam diferenta de nivel fata de masina.
RăspundețiȘtergereSalut!poti sa mi spui te rog, daca pot sa reglez farul daca nu mai exista piesa in care intra imbusul?daca da..cum..??multumesc anticipat!
RăspundețiȘtergereSalut, schimbi farul.
ȘtergereSau scoți "sticla" și imobilizezi oglinda
De ce nu ai filmat real reglarea pe orizontala la farul din stanga???sau macara sa comentezi ce faci/ ce dai jos..etc. De ce nu ai filmat clar sau sa comentezi de unde/sau care surub se invarte pentru orizontala.Ce m-a interesat mai mult ai scurtat..Multam
RăspundețiȘtergereVizionezi la minutul 18:41 și aplici și la farul din stânga, este identic. Dacă nu te descurci, folosești imaginația.
Ștergere