Geniala faza cu punga, eu am folosit un bidon taiat si mare parte din lichid a curs pe langa.... De retinut este faptul ca atunci cand fluctuiaza temperatura de la 2 la 4 liniute ,(creste la 4 atunci cand accelerezi mai tare si scade la 2 cand mergi constant) inseamna ca a venit momentul sa schimbi termostatul. Si nu cred ca e necesar siliconul.
motoarele sunt termice, functioneaza in parametrii optimi la o anumita temperatura, temperatura la care motorul tau nu prea mai ajunge. deci rulezi cu motorul mai rece, consuma mai mult combustibil si iarna nu-ti da caldura cum trebuie
Sal Cristii, vreau sa te intreb dc se reface geometria rotilor dupa schimbarea amortizoarelor fata? au vreo influenta asupra unghiului de fuga? mersi mult.
schimbarea amortizorelor afecteaza unghiul de cadere, in nici un caz unghiul de fuga. unghiul de cadere nu este reglabil la logan. deci poti schimba linistit fara sa fie necesar sa mergi pentru a face geometria.
Mersi mult de rasp Cristii...sa-ti povestesc de ce te-am intrebat acest lucru...in timp ce schimbam amortizoarele a trecut o cunostinta pe la mine care era cu un prieten care cica e mecanic( dorel dupa parerea mea ) si el mia zis ca va trebui sa refac geometria rotilor.M-am contrazis cu el si i-am zis ca nu are cu ce sa influenteze amortizoarele unghiul de fuga,dar el sustinea una si buna ca ba da trebe refacut unghiul.Te-am intrebat doar asa ca sa ma conving 100 % ca am dreptate. :) Stima si respect pt ceea ce faci si ne areti si noua pt ca dc nu dadeam o caruta de bani pe la service ca sa iti schimbe una alta.
Cand schimbi telescopul se schimba musai si rulment cap telescop si dupa caz bucsa cap telescop. daca acestea pronunta uzura ridicata , aceasta poate duce la modificari ale unghiului de cadere si implicit ale stabilitatii in viraje. Daca uzura nu e pronuntata nu e obligatorie reglarea geometriei.
Este adevarat ca instalatia se aeriseste si singura, dar tot trebuie sa mai deschizi inca o data capota, ca sa adaugi antigel pana la nivel.Ieri am mai facut un clip in care se vede mai bine toata operatia. https://www.youtube.com/watch?v=l6GcIxmsVBU
Salut nu neaparat din cauza termostatului fluctueaza liniile la temperatura pot fi alte cauze cum ar fi senzorul de temperatura masa la caroserie si bordul termostatul se poate verifica fara a fi demontat ft simplu in felul urmator se scoate busonul de la vasul de expansiune se urmareste orificiul de la furtunul care vine de la termostat cu motorul rece nu are voie sa curga antigel cu motorul pornit rece numai cand ajunge pe la 90 de grade pana la 100 se recomanda verificarea lui
Salut! Fa un tutorial si despre "Cum sa asculti muzica in boxe de pe telefon". Adica sa selectezi muzica direct de pe telefon, nu din adaptoare din alea care se leaga la bricheta, la care trebuie sa dai melodie cu melodie. Intelegi ce vreau sa spun nu?
daca s-au saturat de cd-uri si radio, sa-si cumpere un player care are si USB sau card reader. in felul asta isi pot pune mii de melodii de care nu s-au saturat ;) am precizat ca un player de genul asta costa undeva la 150lei? am radio, cd-player in care am un CD cu Holograf si in USB un stick de 8G plin cu muzica. deci de ce as asculta muzica de pe telefon? ca sa consum ampulea si bateria telefonului?
Stiu asta dar una e sa dai melodie cu melodie si alta e sa derulezi in jos si in sus pe telefon dupa melodia pe care vrei sa o asculti, sau pur si simuplu sa ii scri numele.
Mie îmi sare de 4 liniuțe după 10 km urcat în poiana Brașov,se duce la 6 liniuțe.ventilatorul lucrează și treapta 1 si 2 când ajunge peste 4... țin să precizez ca am schimbat termostat Sonda apa..vreo idee cam ce ar putea fi? Termostatul deschide pompa de apa nu e schimbata am doar 90.000 de km parcurși..
FELICITARI pentru ideea cu punga! Eu am schimbat termostatul de mai multe ori si cu un recipient de plastic taiat oblic nu am reusit sa recuperez mai mult de jumatate din lichidul de racire. Multi producatori seriosi comercializeaza termostatul impreuna cu garnitura de etansare (Vernet de ex.). Eu as recomanda garnitura noua - un reper aproape la fel de important ca si termostatul in sine. NU silicon, care se mai poate desprinde si ajunge prin circuitul de racire. Altfel, ce sa zic, ca pe toate topicurile interesante initiate aici (Felicitari lui Cristi si colaboratorilor) - FOARTE MULTA INFORMATIE REDUNDANTA. Despre muzica, motoare Diesel pe ulei vegetal, unghiuri de cadere (HA! la Logan...), etc. Nu e prima data cand am constatat lucrul asta. oamenii citesc comentariile la filmulete pentru ca se mai gasesc si pareri si experiente utile referitoare la subiectul tutorialului, din pacate acestea se pierd de multe ori intr-o mare de neghiobii. Intotdeauna se gaseste cate unul sa intrebe "Cristi, daca ma opreste Garcea ca am folie pe geamuri si o dau jos in fata lui mai primesc amenda?" sau "Cristi, bate/ cloncane/ ghiortaie/ chitaie ceva, uita-te in globul tau de cristal si zi-mi si mie de la ce-o fi si pot sa repar in fata blocului pe bordura si cat ma cost cu tot cu berile pentru mine si doi amici gura-casca?" Noroc ca cristi nu se supara, desi uneori le raspunde in doi peri, asa cum merita. Nu se poate introduce moderare pe mesaje? Sa asta ar consuma prea mult timp? Castigul ar fi foarte mare, informatia ar fi mult mai curata si mai coerenta. Toate cele bune!
domnule "fitecine": cand oi avea tu blogul tau, atunci sa "moderezi" ce vrei, pana atunci lasa-ne pe noi in pace. cristi e unul dintre cei mai apreciati blggeri datorita faptului ca e sociabil, raspunde la toata lumea. dupa cum ai observat, desi nu se comenteaza exclusiv despre tutorialele postate, totul are legatura cu dacia logan. asa nici "tutorialele" hazlii nu contin informatie coerenta cum zici tu. vrei informatii coerente?citeste comentariile pe care le blamezi. e ceva fals in faptul ca unele dieseluri functioneaza cu ulei vegetal? unde e "neghiobia" la faza asta? tu esti d-ala care simte nevoia sa se ia la hartza cu oricine, nici pe internet nu te potolesti.
Va salut, stie cineva metoda de a scoate colierele de genul care apar in clip fara sa am cleste special. Vreau sa schimb vasul de expansiune la un logan si de asta intreb. ms.
salut. eu sunt cel care l-am intrebat pe cristi de ulei de floarea soarelui drept combustibil. incerci sa faci misto domnule anonim dar nu prea iti iese, mai bine ai mai pune mana pe carte, tu.
Salut. Imi puteti spune, va rog, daca schimb acest termostat imi vor aparea din nou liniutele (2sau4) in bord. De ceve vreme nu imi mai apare nimic la temperatura apei( in bord) si nu stiu ce poate fi. Multumesc
ideal ar fi sa determini daca iti functioneaza sau nu termostatul. asa cu ala bala portocala, unde-i banana, nu o sa functioneze. pentru noi este simplu, schimba-l si vezi daca apar liniutele pe bord. la fel de bine poate fi defect senzorul de temperatura sau sa ai undeva masa insuficienta
Salut Cristi De ceva timp am o problema cu sistemul de racire al motorului..mai exact gradatia temperaturii lichidului de racire sta fix pe doua liniute si rareori sare in 4, dar ptr o perioada f mica. Tind sa cred k am o problema la termostat, sa deschida mai devreme fata de 89 de grade cum este specificat si sa nu imi aduca motorul la regimul termic nominal. Ai intampinat aceasta problema pana in prezent? O sa schimb termostatul si sa vad rezultatul. Ms. Am uitat sa specific..motor pe benzina 1.6 mpi. Viorel Popa.
Aceasta problema o am si eu, insa cand vine vara sta mereu la 4 liniute. Plus de alta de cand am masina nu am vazut sau auzit, niciodata, ventilatorul sa functioneze. Cum pot baga in test ventilatorul, sa ma asigur ca el functioneaza? Am 1.5 DCI 65 cp.
Salut cristi...am avut probleme la clio 1.5dci 65cp ...se ridica acul temperatura mai mult decat normal apoi scadea,faceea presiune la antigel se ridica nivelul de antigel aproape de capac....si am crezut ca e termostatul,l-am schimbat cu tot cu antigel pentru ca cel vechi era negru si sigur era din fabrica
Nu am scurgeri sau ceva doar ca inainte statea acul orizontal adica maxim 5 linii (4,5) sau jumate si de cand am schimbat termostatul sta numai la 4 (bine ca ieri l-am schimbat)...tinand cont ca afara sunt 0 grade,-1 ...si chiar daca am mers 30 km si s-a ridicat doar o data la jumate apoi a scazut la 4 este bine?
Trebuie aerisit ceva sau se aeriseste automat in timp? Daca da cum ?
Cris, nu stiu dece imi fluctueaza turometru si cand este cald motoru imi sta pe la 600 de turatii iar atunci se si aude un sunet ciudat... ( suna ceva apa ce se tot agita pe undeva. ca si cum ai avea o sticla cu apa si o tot agiti, de pe la motor cateodata enervant. , nu cred ca e normal . Cei de facut?
pai sa vedem, nu mi-ai zis motorizarea, probabil tie nu ti s-a parut important, dar s astii ca e. cel mai probabil ai o problema la motorasul pas cu pas iar asta presupune ca ai un benzinar http://www.loganclub.ro/forum/curatare_motoras_pas_cu_pas-t12354.html
grija sa nu-l strici, beleste bine cepele la link-ul ce ti-am dat :) unul nou de origine e a dracu de scump. unul aftermarket e de cacat si face probleme
Salut Cris! Daca tot vine iarna am zis sa schimb si eu antigelul pt ca de 3 ani de cand am masina asta nu l-am schimbat.Problema e ca nu prea stiu cum se schimba si cat trebuie.Am un logan exact ca al tau. Ai putea sa ma ajuti? Multumesc! Adrian Sfetcu
La un logan 1.6 de 90 de cai cand dau drumul la A.C. nivelul la apa urca la 7 liniute si in scurt timp toate liniutele. Dupa ce.l opresc nivelul scade la martorul de pe bord la nivelul normal. Precizez ca si cand se incalzeste mototrul liniutele urca de la 0 la 2 si la 4 Dupa un astfel de drum am ridicat capota si nivelul din borcan este aproape de capac desi cand este rece lichidul este la minim. Ce cauza ar putea fi? Multumesc
dubasa treaba. ma gandesc sa nu ai dop pe instalatia de racire. dar foarte posibil sa ai un contact imperfect sau lipsa masa pe undeva. mai sunt persoane care au problema asta
Stii vreun caz ca asta rezolvat in vreun fel? Eu ma gandeam ca ar putea fi de la termostat...intrucat si cand merg fara ac pornit cateodata in trafic intens se ridica apa pe la 7 liniute. Excluzi posibilitatea de a fi termostatul?
temperatura nu urca si coboara instant la diferente de cateva secunde. deci nu e din termostat. nu stiu niciun caz rezolvat, n-am avut aceasta problema si nu m-a interesat. dar am citit ocazional unde se discuta rezolvarea liniilor de apa din bord si se parea ca este masa insuficienta.
Din ce imi spui tu pare a fi o problema electrica, dar totusi apa urca si in borcan incat da pe afara. De asta ma gandesc ca ar fi poate o problema mecanics. Corecteaza.ma daca gresesc
pai ti-am mai scris o data treaba asta "ma gandesc sa nu ai dop pe instalatia de racire." :) termostatele nu prea se blocheaza pe inchis, de regula se blocheaza pe deschis. dar poti verifica, nu strica. am filmat un tutorial unde explic cum verifici daca termostatul a deschis si circula apa, mai exact acesta http://www.tutorialelogan.ro/2015/01/schimbat-antigelul-la-15dci.html
4 liniute cand este motorul cald. nu mai mult, nu mai putin. daca ai sub 4 liniute, doar doua sau deloc, insemna ca iti este defect termostatul. daca ai mai mult de 4 linii, ai o problema la racire
salut, posibil eroare de afisare din cauza de contact insuficient. scoti mufa din senzorul de apa de pe blocul motor, cureti oxizii, gresezi, pui la loc si vezi. dar sunt si sanse mari sa fi pus un termostat gata defect
Am facut cum ati spus, dar nu a aparut in ziua aia 4 linii , a mai durat vre-o cateva zile , si dupa sa ridicat la 4 liniute , sper sa stea la 4 deacum . Multumesc!
in continuare ai lipsa contact sau masa insuficienta. de pe blocul motor trage un fir suplimentar de masa pa caroserie sau direct pe baterie. gasesti tu un surub pe motor de la care sa tragi. firul trebuie sa fie gros, macar de 4mm
Daca ai 4 linii in bord, temperatura apei ar trebui sa fie ok, deci ar trebui sa ai si caldura. In cazul in care ai umblat si instalatia de racire nu s-a aerisit, nu baga cum tebuie nici caldura. Daca stii sigur ca este aerista instalatia, ramane radiatorul de caldura infundat. Ar mai putea fi si de la clapeta care da drumul la aer sa treaca prin radiatorul de caldura, blocata, rupt sistemul de actionare. Ar mai putea fi si raditorul de caldura plin de mizerie, pe exterior, aerul trecand foarte greu prin el
ca idee ce ar fi la DCI daca avem probleme cu termostatul sa numai aruncam vreo 200 ron pentru un termostat original ci sa introducem un termostat(dacia 13oo) in furtunul care intra in radiator?
garantat termostatul este vinovat, motorul se incalzeste,inevitabil. simplu de verificat daca este termostatul. cand ajunge la 60 grade, uitate daca pe furtunul de sus curge apa in vasul de expansiune. daca curge, este clar, termostatul este deschis. ar mai fi o varianta, carcasa termostatului sa fie deformata si sa curga apa pe langa termostat
Salutare, am si eu o problema la un logan 1.4 legat de caldura...nu mai baga caldura ca inainte...vine un aer caldut asa spre rece...care ar putea fi cauza? daca ma puteti ajuta..multumesc
Am schimbat si termostatul , a stat un pic la 4 liniute , acum tot 2 am mereu , rar se ridica la 4 si atunci porneste ventilatorul de racire dupa scate la 2 . ce o fi avand nustiu .
Salut Cristi am un Logan 1.4 pe gpl și am schimbat termostatul și îmi curge lichid pe la termostat îmbinări pot pune o garnitura sau alt ceva sa etanșez mai bine mă refer la îmbinare , îmi este teama sa nu o topească de la căldură.
Salut Cristi am rezolvat problema am stat și am citit pe forumuri și toată lumea spunea de schimbare T-urilor de îmbinare de coliere furtuna etc.eu am intrat pe un site de piese de schimb și am căutat termostatul pe care l-am cumpărat de 45 lei care avea și o garnitura pe el una universala nu o recomand este mai mica în diametru cumpărați separat o garnitura dacia sau luați codul după cea originala eu am demontat iar termostatul și am pus garnitura cea veche nu mai curge antigel nu va zgârciți pentru câțiva lei multumesc.
Salut Cristi îmi creste temperatura din nou nu cred ca am făcut aerisirea în instalație cu trebuie urca undeva la 7 linii și da antigel pe retur un sfat te rog cineva mi-a spus ca este garnitura de chiuloasa am 30000 de chilometrii cu ea oare sa fie garnitura ?
cum adica da antigel pe retur? este normal sa ajunga antigel pe retur, doar este circuit. cumva da apa pe la busonul de la vasul de expansiune? in acest caz este 100% garnitura de ciulasa. tu nu ai cum sa faci aerisirea la instalatia de racire, se face singura in cateva zile.
Da apa pe la bușon ca un mecanic a desfăcut bușonul și mi-a spus ca el a ars garnitura de chiuloasa și ca trebuie sa îl schimb și acum mănâncă și antigel.
Și dami te rog un sfat ce sa mai schimb pe lângă garnitura de chiuloasa ca sa fie treaba treaba dacă tot umbla acolo mă refer la garnituri ce garnituri ?
daca nu s-a facut corespunzator aerisirea, nu creste temperatura, cel mult este putin mai ineficienta. daca garnitura de chiulasa este arsa, iti baga compresie peinstalatia de racire, motiv pentru care refuleaza pe la buson. te duci la un mecanic care stie ce face si stie el ce sa schimbe. in principiu se schimba distributia, uleiul, antigelul, garnitura chiulasa...
Salut Cristi am fost la service dacia autorizat mi-a făcut costatare și mi-a spus ca este sonda ,am mers cu mașina 60 de km și temperatura a rămas în 4 linii au pus-o pe tester nu mai schimb nici sonda dacă nu mai urca temperatura .Dacă era garnitura de chiuloasa urmam sfatul tău totul mă ducea undeva la 1400 lei chit distribuție ganitura chiuloasa schimb ulei antigel buson vas expansiune pompa apa și manopera.Mulțumesc pt. sfaturi Salut.
pai da, stiu ca ajungeai bine de tot peste 1000lei. dar ai spus ca a refulat apa pe la buson, WTF!? apa nu refuleaza fara un motiv intemeiat cum ar fi fierberea apei sau sa intre compresie in sistemul de racire
Înainte am fost la doi mecanici sa zic așa mai nu știu neexperimentați nu mai consuma antigel am completat și am sunat pe un mecanic de la dacia și mi-a spus ca sar putea sa fie sonda au pus masina pe tester și au avut eroare pe sonda temperatura nu a mai urcat în 7 linii nici după 60 km înainte după 10 kilometrii urca.
Am demontat termostatul de 3 ori ca pierdea antigel pe la teuri de îmbinare pana când am pus din nou garnitura veche și am avut mizerie în antigel ca nu a fost schimbat de 8 ani o sa mă duc sa schimb și uleiul fac și schimbarea de antigel cap coada și la anul fac revizie completa .
Sal. Electroventilatorul porneste dupa drumuri foarte scurte chiar si la temperaturi rezonabile. Plus ca dupa ce opresc masina iar el pleaca merge foarte mult.(stiu sa il fac sa se opreasca). Care ar putea fi cauzele? Termostat, senzor temperatura? Cu senzorul am mai avut probleme in sensul ca se oxidase mufa nu a mai lucrat si refulat apa din borcan, dar cu niste spray s-a rezolvat. Multumesc
Temperatura lichid racire oscileaza intre 78-82 de grade la drum lung si sta numai la 2 liute. In oras sta la 4 liute 85-97 grade. Am schimbat 3 termistate si un senzor de temperatura. Am observat ca la 85 de grade incepe sa curga lichid in vasul de expansiune, se ridica la 4 liniute, iar cand plec la drum in maxim 1 km scade la 78-82 de grade si apar decat 2 liniute ( cobor repede din masina, ma uit la vasul de expansiune si vad ca nu picura lichid in el, abia dupa 1 minut cand urca iar temperatura la 85 de grade incepe iar sa picure). Disperare mare, nu stiu ce sa-i mai fac.
ai uitat sa precizezi ca este benzinar, sunt normale valorile de functionare, exact acele temperaturi sunt normale benzinar. pune un carton in fata radiatorului, ai racirea prea eficienta, de acolo problema ta
Salut.revin cu o noua problema :-D. De asta vara de cand am cumparat masina am observat cateodata(destul de rar)ca liniutele de la temp apei imi oscileaza(imi arata cand 4 cand 2,asta cu motorul cald),intr-un final s-a potolit si imi arata normal pana acum in iarna,mai exact pana acum 2 sapt cand mi-a facut la fel de vreo 2 ori...de joia trecuta se pare ca nu mai vrea sa sara de 2 liniute orice i-as face,caldura baga si se simte la fel ca atunci cand imi arata 4 liniute. Intrebarea mea este: Termostatul e de vina sau senzorul de temperatura???
Scuze am primit aceste inf de la soția mea deci pe ceasul de la bord din dreapta nu indica nici o liniuta cînd porneste di pîlpîie martorul in partea de jos deci e ceasasul care indica si benzina
cel mai probabil o avarie la motor. conteaza enorm ce martor palpaie, jos fiind cel de avarie motor. eu n-am mai merge cu masina aia pana nu ajunge la service
Salut, se da urmatoare problema. Inlocuire de termostat in fiecare an din 2009 pana in prezent. Doar la inlocuiirea lui la inceput imi sta in 4 liniute cum este normal. Daca opresc motorul si se raceste , nici mort nu mai vrea sa urce in 4 linii . Am cumparat de la diversi producatori dar tot degeaba. Ce verificari as putea sa ii fac farar sa ajung la service? Multumesc, Nicu
salut, ai si masurat temperatura apei sau doar ai schimbat pe termostate? ai pus o diagnoza ca sa verifici ce temperatura are apa? poate este doar o raportare gresita din cauza unei mase insuficiente, nu neaparat o problema pe undeva. nu ai precizat daca este diesel sau benzinar. la un diesel este normal sa stea apa in 2 linii.
Nu am masurat temperatura apei. nici nu am cu ce.doar am schimbat la termostate:) prima data cand l-am schimbat in service '' meseriasul'' mi-a spsu ca de fapt niciodata nu sta in 4 linii si mi s-a parut mie. La insistentele mele mi-a schimbat termostatul si a fucntionat perfect c-am 6 luni. Masina este pe benzina.
in acest caz, fiind vorba despre 6 luni, nu "doar la inceput", termostatul este de proasta calitate si se defecteaza. poate carcasa termostatului este deformata si dupa un timp acea garnitura se deformeaza, nu mai etanseaza si apa incepe sa circule pe langa termostat.
Salut Cristi.am schimbat si eu termostatul azi cu unul Asam.nu stiu cat de bun este.cel vechi imi producea fluctuatii.L-am montat pe cel nou dar curge acesta avand garnitura noua si i.am pus si silicon.L-am scos afara, l-am curatat si am aplicat mai mult silicon.astept sa se intareasca siliconul pentru ca prima oara am pornit imediat masina dupa montaj.ma gandesc ca o fi fost siliconul moale si sa spalat.asta sa fi fost cauza neetansarii corecte?
salut, gresit total sa pui mult silicon! nu tine! il pusca afara in scurt timp. cel mai probabil, in cazul tau, este stramba carcasa de la termostat. http://www.tutorialelogan.ro/2016/07/schimbat-termostat-si-corp-termostat.html
Salut Cristi. Am si eu o nedumerire, nu imi da tot timpul caldura loganul 1.4 (am schimba radiatorul de incalzire + termostatul) tin sa precizez ca in bord imi arata 4 liniute la indicatorul de apa.....Cu multumiri
La mine iarna, cand nu mergea caldura cum trebuie, luam direct antigel de completare din portbagaj. Lichidul din borcan era aproape de minim. Dupa completare mergea perfect.
Geniala faza cu punga, eu am folosit un bidon taiat si mare parte din lichid a curs pe langa.... De retinut este faptul ca atunci cand fluctuiaza temperatura de la 2 la 4 liniute ,(creste la 4 atunci cand accelerezi mai tare si scade la 2 cand mergi constant) inseamna ca a venit momentul sa schimbi termostatul. Si nu cred ca e necesar siliconul.
RăspundețiȘtergere@Anonim: Ce se poate intampla daca nu il schimbi cand vezi ca nu mai "sta" la 4 liniute apa? imi face asa de vreun an si ceva, e bai mare?
RăspundețiȘtergeremotoarele sunt termice, functioneaza in parametrii optimi la o anumita temperatura, temperatura la care motorul tau nu prea mai ajunge. deci rulezi cu motorul mai rece, consuma mai mult combustibil si iarna nu-ti da caldura cum trebuie
Ștergerein afara de consumul marit, daca mergi multi km , asa cum am mers eu, incepe sa iti miroase uleiul din baie a benzina.
ȘtergereAm inteles baieti, deci nu "crapa" motorul :)) De-aia mi-era frica... O sa-l schimb si eu, cam care-i pretul? Recomandati de origine? Mersi.
Ștergeresub 100lei
ȘtergereSal Cristii, vreau sa te intreb dc se reface geometria rotilor dupa schimbarea amortizoarelor fata? au vreo influenta asupra unghiului de fuga? mersi mult.
RăspundețiȘtergereschimbarea amortizorelor afecteaza unghiul de cadere, in nici un caz unghiul de fuga. unghiul de cadere nu este reglabil la logan. deci poti schimba linistit fara sa fie necesar sa mergi pentru a face geometria.
ȘtergereMersi mult de rasp Cristii...sa-ti povestesc de ce te-am intrebat acest lucru...in timp ce schimbam amortizoarele a trecut o cunostinta pe la mine care era cu un prieten care cica e mecanic( dorel dupa parerea mea ) si el mia zis ca va trebui sa refac geometria rotilor.M-am contrazis cu el si i-am zis ca nu are cu ce sa influenteze amortizoarele unghiul de fuga,dar el sustinea una si buna ca ba da trebe refacut unghiul.Te-am intrebat doar asa ca sa ma conving 100 % ca am dreptate. :) Stima si respect pt ceea ce faci si ne areti si noua pt ca dc nu dadeam o caruta de bani pe la service ca sa iti schimbe una alta.
RăspundețiȘtergerese poate regla si caderea,folosind aceste suruburi http://www.daciashop.ro/surub-cadere
ȘtergereCand schimbi telescopul se schimba musai si rulment cap telescop si dupa caz bucsa cap telescop. daca acestea pronunta uzura ridicata , aceasta poate duce la modificari ale unghiului de cadere si implicit ale stabilitatii in viraje. Daca uzura nu e pronuntata nu e obligatorie reglarea geometriei.
Ștergeredar motoarele diesel foarte mari? alea cand se mai incalzesc?
RăspundețiȘtergerealea nu se incalzesc, raman la 20° indiferent de temperatura de afara /:)
Ștergeree adevarat ca unele motoare diesel pot merge cu ulei de floarea soarelui drept combustibil?:)
RăspundețiȘtergerecele cu injectoare mecanice, da, chiar foarte bine. consum mic si putere mai mare la turatii mici. nu arde prea bine la turatii mari.
ȘtergereLa ph2 se foloseste cheie de 8, iar aerisirea se face automat. Eu am pus un Wahler de pe daciashop si nu am folosit silicon.
RăspundețiȘtergereEste adevarat ca instalatia se aeriseste si singura, dar tot trebuie sa mai deschizi inca o data capota, ca sa adaugi antigel pana la nivel.Ieri am mai facut un clip in care se vede mai bine toata operatia. https://www.youtube.com/watch?v=l6GcIxmsVBU
RăspundețiȘtergerebai ti-o trag sus :))
Ștergeren-ai putut sa-mi spui si mie? :)). l-am pus amu pe cel nou, e mult mai ok ;)
Salut nu neaparat din cauza termostatului fluctueaza liniile la temperatura pot fi alte cauze cum ar fi senzorul de temperatura masa la caroserie si bordul termostatul se poate verifica fara a fi demontat ft simplu in felul urmator se scoate busonul de la vasul de expansiune se urmareste orificiul de la furtunul care vine de la termostat cu motorul rece nu are voie sa curga antigel cu motorul pornit rece numai cand ajunge pe la 90 de grade pana la 100 se recomanda verificarea lui
RăspundețiȘtergeredaca fluctueaza cand doua cand patru inseamna ca se mentine totusi pe la 80 si ceva de grade
RăspundețiȘtergereSalut! Fa un tutorial si despre "Cum sa asculti muzica in boxe de pe telefon". Adica sa selectezi muzica direct de pe telefon, nu din adaptoare din alea care se leaga la bricheta, la care trebuie sa dai melodie cu melodie. Intelegi ce vreau sa spun nu?
RăspundețiȘtergereinteleg ce vrei sa spui. n-am sa fac acel tutorial
ȘtergereDe ce? Ar fi multi interesati sa scape de CD uri si posturi radio care transmit aceleasi melodii.
Ștergeredaca s-au saturat de cd-uri si radio, sa-si cumpere un player care are si USB sau card reader. in felul asta isi pot pune mii de melodii de care nu s-au saturat ;)
Ștergeream precizat ca un player de genul asta costa undeva la 150lei?
am radio, cd-player in care am un CD cu Holograf si in USB un stick de 8G plin cu muzica. deci de ce as asculta muzica de pe telefon? ca sa consum ampulea si bateria telefonului?
Stiu asta dar una e sa dai melodie cu melodie si alta e sa derulezi in jos si in sus pe telefon dupa melodia pe care vrei sa o asculti, sau pur si simuplu sa ii scri numele.
Ștergeredeci in loc sa fi atent la condus, derulezi pe telefon dupa melodii... mda, acesta fiind al doilea motiv sa nu fac un asemenea tutorial :)
ȘtergereEu am schimbat termostatul si vreau sa aveti invedere ca la logan ph2 suruburile sunt de 8 nu 10. La inlocuirea termostatului nu este necesar silicon.
RăspundețiȘtergereMie îmi sare de 4 liniuțe după 10 km urcat în poiana Brașov,se duce la 6 liniuțe.ventilatorul lucrează și treapta 1 si 2 când ajunge peste 4... țin să precizez ca am schimbat termostat Sonda apa..vreo idee cam ce ar putea fi? Termostatul deschide pompa de apa nu e schimbata am doar 90.000 de km parcurși..
Ștergereai verificat cu diagnoza ce temperatura are apa?
Ștergereoricum, conteaza si cum urci cei 10km, ce greutate ai in masina, la ce turatie ajunge motorul
FELICITARI pentru ideea cu punga! Eu am schimbat termostatul de mai multe ori si cu un recipient de plastic taiat oblic nu am reusit sa recuperez mai mult de jumatate din lichidul de racire. Multi producatori seriosi comercializeaza termostatul impreuna cu garnitura de etansare (Vernet de ex.). Eu as recomanda garnitura noua - un reper aproape la fel de important ca si termostatul in sine. NU silicon, care se mai poate desprinde si ajunge prin circuitul de racire. Altfel, ce sa zic, ca pe toate topicurile interesante initiate aici (Felicitari lui Cristi si colaboratorilor) - FOARTE MULTA INFORMATIE REDUNDANTA. Despre muzica, motoare Diesel pe ulei vegetal, unghiuri de cadere (HA! la Logan...), etc. Nu e prima data cand am constatat lucrul asta. oamenii citesc comentariile la filmulete pentru ca se mai gasesc si pareri si experiente utile referitoare la subiectul tutorialului, din pacate acestea se pierd de multe ori intr-o mare de neghiobii. Intotdeauna se gaseste cate unul sa intrebe "Cristi, daca ma opreste Garcea ca am folie pe geamuri si o dau jos in fata lui mai primesc amenda?" sau "Cristi, bate/ cloncane/ ghiortaie/ chitaie ceva, uita-te in globul tau de cristal si zi-mi si mie de la ce-o fi si pot sa repar in fata blocului pe bordura si cat ma cost cu tot cu berile pentru mine si doi amici gura-casca?" Noroc ca cristi nu se supara, desi uneori le raspunde in doi peri, asa cum merita. Nu se poate introduce moderare pe mesaje? Sa asta ar consuma prea mult timp? Castigul ar fi foarte mare, informatia ar fi mult mai curata si mai coerenta. Toate cele bune!
RăspundețiȘtergeredomnule "fitecine": cand oi avea tu blogul tau, atunci sa "moderezi" ce vrei, pana atunci lasa-ne pe noi in pace. cristi e unul dintre cei mai apreciati blggeri datorita faptului ca e sociabil, raspunde la toata lumea. dupa cum ai observat, desi nu se comenteaza exclusiv despre tutorialele postate, totul are legatura cu dacia logan. asa nici "tutorialele" hazlii nu contin informatie coerenta cum zici tu.
Ștergerevrei informatii coerente?citeste comentariile pe care le blamezi. e ceva fals in faptul ca unele dieseluri functioneaza cu ulei vegetal? unde e "neghiobia" la faza asta? tu esti d-ala care simte nevoia sa se ia la hartza cu oricine, nici pe internet nu te potolesti.
Va salut, stie cineva metoda de a scoate colierele de genul care apar in clip fara sa am cleste special. Vreau sa schimb vasul de expansiune la un logan si de asta intreb. ms.
RăspundețiȘtergereEu le-am scos cu un patent tip papagal
Ștergerefoarte tare.
RăspundețiȘtergerece nedumerire am eu: aerisirea se face prin simpla slabire a surubului pana iese doar lichid?
doar ca nu este un surub ci un capacel de plastic.dar da, camdoar atat poti face. oricum instalatia se aeriseste singura in doua, trei zile
ȘtergereSalut.Merg cu Ulei de Floarea Soarelui,rupe pamantul.
RăspundețiȘtergerehai si pe la mine, trebuie sa arin gradina. banui ca e ok si daca doar rupi pamantul :)
Ștergeresalut. eu sunt cel care l-am intrebat pe cristi de ulei de floarea soarelui drept combustibil. incerci sa faci misto domnule anonim dar nu prea iti iese, mai bine ai mai pune mana pe carte, tu.
ȘtergereSalut. Imi puteti spune, va rog, daca schimb acest termostat imi vor aparea din nou liniutele
RăspundețiȘtergere(2sau4) in bord. De ceve vreme nu imi mai apare nimic la temperatura apei( in bord) si nu stiu ce poate fi. Multumesc
ideal ar fi sa determini daca iti functioneaza sau nu termostatul. asa cu ala bala portocala, unde-i banana, nu o sa functioneze. pentru noi este simplu, schimba-l si vezi daca apar liniutele pe bord.
Ștergerela fel de bine poate fi defect senzorul de temperatura sau sa ai undeva masa insuficienta
Salut Cristi
RăspundețiȘtergereDe ceva timp am o problema cu sistemul de racire al motorului..mai exact gradatia temperaturii lichidului de racire sta fix pe doua liniute si rareori sare in 4, dar ptr o perioada f mica. Tind sa cred k am o problema la termostat, sa deschida mai devreme fata de 89 de grade cum este specificat si sa nu imi aduca motorul la regimul termic nominal. Ai intampinat aceasta problema pana in prezent? O sa schimb termostatul si sa vad rezultatul. Ms. Am uitat sa specific..motor pe benzina 1.6 mpi. Viorel Popa.
eu am dci, deci nu am aceasta problema :)
Ștergerein principiu, problema ta este de la termostat, deschide mai repede
Ok, ms. Asa am zis si eu k de la termostat este. O sa il schimb.
ȘtergereAceasta problema o am si eu, insa cand vine vara sta mereu la 4 liniute. Plus de alta de cand am masina nu am vazut sau auzit, niciodata, ventilatorul sa functioneze. Cum pot baga in test ventilatorul, sa ma asigur ca el functioneaza? Am 1.5 DCI 65 cp.
RăspundețiȘtergerenici eu nu l-am vazut pornit :). dci-ul se incalzeste mai greu ca benzinarul, deci sanse sa nici nu-l vezi pornit :)
ȘtergereDaca ai AC dai drumul si vezi ca iti porneste ventilatoru
RăspundețiȘtergereSalut cristi...am avut probleme la clio 1.5dci 65cp ...se ridica acul temperatura mai mult decat normal apoi scadea,faceea presiune la antigel se ridica nivelul de antigel aproape de capac....si am crezut ca e termostatul,l-am schimbat cu tot cu antigel pentru ca cel vechi era negru si sigur era din fabrica
RăspundețiȘtergereNu am scurgeri sau ceva doar ca inainte statea acul orizontal adica maxim 5 linii (4,5) sau jumate si de cand am schimbat termostatul sta numai la 4 (bine ca ieri l-am schimbat)...tinand cont ca afara sunt 0 grade,-1 ...si chiar daca am mers 30 km si s-a ridicat doar o data la jumate apoi a scazut la 4 este bine?
Trebuie aerisit ceva sau se aeriseste automat in timp? Daca da cum ?
Multumesc!
Am uitat sa iti zic ca termostatul vechi era praf..se desprinsese tot din el plus ca garnitura era rupta deci oricum trebuia schimbat
Ștergerese aeriseste singura instalatia in cateva zile. sa urmaresti doar nivelul pentru ca o sa scada
ȘtergereSi asa este normal sa stea indicatorul ..sau dupa ce se aeriseste sta orizontal
RăspundețiȘtergereapai nu stiu cum este la clio, la mine nu este nici un ac, este afisat digital.
Ștergeren-am idee daca e bine sau nu in cazul tau
ok...la tine sta la 4 liniute (diviziuni) repede ,adica la jumatatea diviziunilor
RăspundețiȘtergereMultumesc pentru tot!
Sarbatori fericite!
Cris, nu stiu dece imi fluctueaza turometru si cand este cald motoru imi sta pe la 600 de turatii iar atunci se si aude un sunet ciudat... ( suna ceva apa ce se tot agita pe undeva. ca si cum ai avea o sticla cu apa si o tot agiti, de pe la motor cateodata enervant. , nu cred ca e normal . Cei de facut?
RăspundețiȘtergerepai sa vedem, nu mi-ai zis motorizarea, probabil tie nu ti s-a parut important, dar s astii ca e.
Ștergerecel mai probabil ai o problema la motorasul pas cu pas iar asta presupune ca ai un benzinar http://www.loganclub.ro/forum/curatare_motoras_pas_cu_pas-t12354.html
dada, e de 1.6 , o sa incerc sa vad daca se rezolva problema
RăspundețiȘtergeregrija sa nu-l strici, beleste bine cepele la link-ul ce ti-am dat :)
Ștergereunul nou de origine e a dracu de scump. unul aftermarket e de cacat si face probleme
Salut Cris!
RăspundețiȘtergereDaca tot vine iarna am zis sa schimb si eu antigelul pt ca de 3 ani de cand am masina asta nu l-am schimbat.Problema e ca nu prea stiu cum se schimba si cat trebuie.Am un logan exact ca al tau.
Ai putea sa ma ajuti?
Multumesc!
Adrian Sfetcu
Cate liniute ar trbuie sa fie afisate la logan dci ?Al meu tot timpul urca pana la 2liniute si foarte rar la 4 unde nu ramane mult.
RăspundețiȘtergeredaca ai 1.5dci de 65cai trebuie sa ai 4 linii pe timp de iarna. daca ai versiunea de 70 sau 85 cai rar vei vedea 4 linii
ȘtergereLa un logan 1.6 de 90 de cai cand dau drumul la A.C. nivelul la apa urca la 7 liniute si in scurt timp toate liniutele. Dupa ce.l opresc nivelul scade la martorul de pe bord la nivelul normal. Precizez ca si cand se incalzeste mototrul liniutele urca de la 0 la 2 si la 4 Dupa un astfel de drum am ridicat capota si nivelul din borcan este aproape de capac desi cand este rece lichidul este la minim. Ce cauza ar putea fi?
RăspundețiȘtergereMultumesc
dubasa treaba. ma gandesc sa nu ai dop pe instalatia de racire.
Ștergeredar foarte posibil sa ai un contact imperfect sau lipsa masa pe undeva. mai sunt persoane care au problema asta
Contactul imperfect sau lipsa masei unde ar trebui sa le verific? Pe ce circuit sau ce cabluri?
Ștergerede regula de pe motor pe caroserie. pune un fir suplimentar de masa, fir gros de undeva de pe motor pe caroserie sau direct pe baterie.
ȘtergereStii vreun caz ca asta rezolvat in vreun fel? Eu ma gandeam ca ar putea fi de la termostat...intrucat si cand merg fara ac pornit cateodata in trafic intens se ridica apa pe la 7 liniute. Excluzi posibilitatea de a fi termostatul?
RăspundețiȘtergeretemperatura nu urca si coboara instant la diferente de cateva secunde. deci nu e din termostat.
Ștergerenu stiu niciun caz rezolvat, n-am avut aceasta problema si nu m-a interesat. dar am citit ocazional unde se discuta rezolvarea liniilor de apa din bord si se parea ca este masa insuficienta.
Din ce imi spui tu pare a fi o problema electrica, dar totusi apa urca si in borcan incat da pe afara. De asta ma gandesc ca ar fi poate o problema mecanics. Corecteaza.ma daca gresesc
RăspundețiȘtergerepai ti-am mai scris o data treaba asta "ma gandesc sa nu ai dop pe instalatia de racire." :)
Ștergeretermostatele nu prea se blocheaza pe inchis, de regula se blocheaza pe deschis. dar poti verifica, nu strica.
am filmat un tutorial unde explic cum verifici daca termostatul a deschis si circula apa, mai exact acesta http://www.tutorialelogan.ro/2015/01/schimbat-antigelul-la-15dci.html
salut cris,cate liniute trebuie sa fie la apa la un logan de 1,4 mpi?
RăspundețiȘtergere4 liniute cand este motorul cald. nu mai mult, nu mai putin.
Ștergeredaca ai sub 4 liniute, doar doua sau deloc, insemna ca iti este defect termostatul.
daca ai mai mult de 4 linii, ai o problema la racire
Salut, Am schimbat si eu termostatul la Logan 1.4mpi , si mai mult de 2 liniute nu se ridica apa , imi poate spune cineva de ce ?
RăspundețiȘtergeresalut, posibil eroare de afisare din cauza de contact insuficient. scoti mufa din senzorul de apa de pe blocul motor, cureti oxizii, gresezi, pui la loc si vezi.
Ștergeredar sunt si sanse mari sa fi pus un termostat gata defect
Am facut cum ati spus, dar nu a aparut in ziua aia 4 linii , a mai durat vre-o cateva zile , si dupa sa ridicat la 4 liniute , sper sa stea la 4 deacum . Multumesc!
ȘtergereAm facum cum ai spus , a stat vreo cateva zile la 4 liniute . Acum mai mult de 2 nu se ridica , dar caldura am bine . oare ce sa mai fie ?
Ștergerein continuare ai lipsa contact sau masa insuficienta. de pe blocul motor trage un fir suplimentar de masa pa caroserie sau direct pe baterie. gasesti tu un surub pe motor de la care sa tragi. firul trebuie sa fie gros, macar de 4mm
ȘtergereDar daca o las asa , exista vreo problema ? adica ma refer sa fie consumul mai mare?
Ștergeredoar transmiterea informatiilor o face eronat si cam atat, functionarea fiind in parametri
ȘtergereDeci cosumul e ok asa .
Ștergereafecteaza caldura daca trece lichid pe langa garnitura termostatului? nu am pus silicon! dar arata 4 linii in bord dar slaba caldura! multumesc!
RăspundețiȘtergereDaca ai 4 linii in bord, temperatura apei ar trebui sa fie ok, deci ar trebui sa ai si caldura.
ȘtergereIn cazul in care ai umblat si instalatia de racire nu s-a aerisit, nu baga cum tebuie nici caldura.
Daca stii sigur ca este aerista instalatia, ramane radiatorul de caldura infundat.
Ar mai putea fi si de la clapeta care da drumul la aer sa treaca prin radiatorul de caldura, blocata, rupt sistemul de actionare.
Ar mai putea fi si raditorul de caldura plin de mizerie, pe exterior, aerul trecand foarte greu prin el
multumesc!
RăspundețiȘtergereca idee ce ar fi la DCI daca avem probleme cu termostatul sa numai aruncam vreo 200 ron pentru un termostat original ci sa introducem un termostat(dacia 13oo) in furtunul care intra in radiator?
RăspundețiȘtergereAvand in vedere ca la dci foarte rar se defecteaza termostatul, nu merita sa faci modificarea propusa.
Ștergeresalut, Cris! am si eu o intrebare daca nu dau cu silicon, pasta de etansare este posibil sa pierd antigel pe acolo ?
RăspundețiȘtergeres-ar putea, da
Ștergeresalut , am si eu o problema am schimbat 4 termostate logan 1.4 , si tot nu imi urca apa la 89 ce trebuie facut ??
RăspundețiȘtergeresalut, si faca nu urca pana la 89 grade, pana la cat urca?
Ștergere60 , 2 lini
Ștergeregarantat termostatul este vinovat, motorul se incalzeste,inevitabil. simplu de verificat daca este termostatul. cand ajunge la 60 grade, uitate daca pe furtunul de sus curge apa in vasul de expansiune. daca curge, este clar, termostatul este deschis.
Ștergerear mai fi o varianta, carcasa termostatului sa fie deformata si sa curga apa pe langa termostat
Daca este deformata carcasa de la termostat,trece lichidul si prin vasul de expansiune?
ȘtergereSalutare, am si eu o problema la un logan 1.4 legat de caldura...nu mai baga caldura ca inainte...vine un aer caldut asa spre rece...care ar putea fi cauza? daca ma puteti ajuta..multumesc
RăspundețiȘtergereTin sa mentionez ca apa sta cum trebuie la 4 linii iar aeroterma merge normal..
Ștergeresalut, asta ar putea fi problema ta http://www.tutorialelogan.ro/2016/01/curatat-radiator-incalzire-habitaclu.html
ȘtergereO sa incerc si varianta asta...multumesc!
ȘtergereAm schimbat si termostatul , a stat un pic la 4 liniute , acum tot 2 am mereu , rar se ridica la 4 si atunci porneste ventilatorul de racire dupa scate la 2 . ce o fi avand nustiu .
RăspundețiȘtergereposibil termostat defect. stiu pe cineva care a cumparat 3, toate defecte
ȘtergereSalut Cristi am un Logan 1.4 pe gpl și am schimbat termostatul și îmi curge lichid pe la termostat îmbinări pot pune o garnitura sau alt ceva sa etanșez mai bine mă refer la îmbinare , îmi este teama sa nu o topească de la căldură.
RăspundețiȘtergereSalut Cristi am rezolvat problema am stat și am citit pe forumuri și toată lumea spunea de schimbare T-urilor de îmbinare de coliere furtuna etc.eu am intrat pe un site de piese de schimb și am căutat termostatul pe care l-am cumpărat de 45 lei care avea și o garnitura pe el una universala nu o recomand este mai mica în diametru cumpărați separat o garnitura dacia sau luați codul după cea originala eu am demontat iar termostatul și am pus garnitura cea veche nu mai curge antigel nu va zgârciți pentru câțiva lei multumesc.
ȘtergereSalut Cristi îmi creste temperatura din nou nu cred ca am făcut aerisirea în instalație cu trebuie urca undeva la 7 linii și da antigel pe retur un sfat te rog cineva mi-a spus ca este garnitura de chiuloasa am 30000 de chilometrii cu ea oare sa fie garnitura ?
RăspundețiȘtergerecum adica da antigel pe retur? este normal sa ajunga antigel pe retur, doar este circuit. cumva da apa pe la busonul de la vasul de expansiune? in acest caz este 100% garnitura de ciulasa.
Ștergeretu nu ai cum sa faci aerisirea la instalatia de racire, se face singura in cateva zile.
Da corect dacă aerisire nu s-a făcut îmi creste temperatura ?
RăspundețiȘtergereDa apa pe la bușon ca un mecanic a desfăcut bușonul și mi-a spus ca el a ars garnitura de chiuloasa și ca trebuie sa îl schimb și acum mănâncă și antigel.
RăspundețiȘtergereȘi dami te rog un sfat ce sa mai schimb pe lângă garnitura de chiuloasa ca sa fie treaba treaba dacă tot umbla acolo mă refer la garnituri ce garnituri ?
RăspundețiȘtergeredaca nu s-a facut corespunzator aerisirea, nu creste temperatura, cel mult este putin mai ineficienta.
Ștergeredaca garnitura de chiulasa este arsa, iti baga compresie peinstalatia de racire, motiv pentru care refuleaza pe la buson. te duci la un mecanic care stie ce face si stie el ce sa schimbe. in principiu se schimba distributia, uleiul, antigelul, garnitura chiulasa...
Multumesc.
ȘtergereSalut Cristi am fost la service dacia autorizat mi-a făcut costatare și mi-a spus ca este sonda ,am mers cu mașina 60 de km și temperatura a rămas în 4 linii au pus-o pe tester nu mai schimb nici sonda dacă nu mai urca temperatura .Dacă era garnitura de chiuloasa urmam sfatul tău totul mă ducea undeva la 1400 lei chit distribuție ganitura chiuloasa schimb ulei antigel buson vas expansiune pompa apa și manopera.Mulțumesc pt. sfaturi Salut.
RăspundețiȘtergerepai da, stiu ca ajungeai bine de tot peste 1000lei. dar ai spus ca a refulat apa pe la buson, WTF!? apa nu refuleaza fara un motiv intemeiat cum ar fi fierberea apei sau sa intre compresie in sistemul de racire
ȘtergereÎnainte am fost la doi mecanici sa zic așa mai nu știu neexperimentați nu mai consuma antigel am completat și am sunat pe un mecanic de la dacia și mi-a spus ca sar putea sa fie sonda au pus masina pe tester și au avut eroare pe sonda temperatura nu a mai urcat în 7 linii nici după 60 km înainte după 10 kilometrii urca.
RăspundețiȘtergereAm demontat termostatul de 3 ori ca pierdea antigel pe la teuri de îmbinare pana când am pus din nou garnitura veche și am avut mizerie în antigel ca nu a fost schimbat de 8 ani o sa mă duc sa schimb și uleiul fac și schimbarea de antigel cap coada și la anul fac revizie completa .
RăspundețiȘtergereȘi nu era ulei în antigel sau ceva de genul.
RăspundețiȘtergereSal. Electroventilatorul porneste dupa drumuri foarte scurte chiar si la temperaturi rezonabile. Plus ca dupa ce opresc masina iar el pleaca merge foarte mult.(stiu sa il fac sa se opreasca). Care ar putea fi cauzele? Termostat, senzor temperatura? Cu senzorul am mai avut probleme in sensul ca se oxidase mufa nu a mai lucrat si refulat apa din borcan, dar cu niste spray s-a rezolvat. Multumesc
RăspundețiȘtergereTemperatura lichid racire oscileaza intre 78-82 de grade la drum lung si sta numai la 2 liute. In oras sta la 4 liute 85-97 grade. Am schimbat 3 termistate si un senzor de temperatura. Am observat ca la 85 de grade incepe sa curga lichid in vasul de expansiune, se ridica la 4 liniute, iar cand plec la drum in maxim 1 km scade la 78-82 de grade si apar decat 2 liniute ( cobor repede din masina, ma uit la vasul de expansiune si vad ca nu picura lichid in el, abia dupa 1 minut cand urca iar temperatura la 85 de grade incepe iar sa picure). Disperare mare, nu stiu ce sa-i mai fac.
RăspundețiȘtergereai uitat sa precizezi ca este benzinar, sunt normale valorile de functionare, exact acele temperaturi sunt normale benzinar.
Ștergerepune un carton in fata radiatorului, ai racirea prea eficienta, de acolo problema ta
Salut.revin cu o noua problema :-D. De asta vara de cand am cumparat masina am observat cateodata(destul de rar)ca liniutele de la temp apei imi oscileaza(imi arata cand 4 cand 2,asta cu motorul cald),intr-un final s-a potolit si imi arata normal pana acum in iarna,mai exact pana acum 2 sapt cand mi-a facut la fel de vreo 2 ori...de joia trecuta se pare ca nu mai vrea sa sara de 2 liniute orice i-as face,caldura baga si se simte la fel ca atunci cand imi arata 4 liniute. Intrebarea mea este: Termostatul e de vina sau senzorul de temperatura???
RăspundețiȘtergereAm uitat sa precizez,benzina 1.4 :-D
Ștergeresalut, foarte posibil sa fie din termostat. dar la fel de bine poate sa fie si un contact imperfect de la sonda de apa.
Ștergeredeci cel mai bine ar fi sa le verific pe amandoua. ai idee unde mama naibi e pusa sonda aia?
RăspundețiȘtergerein lateralul blocului motor, spre baterie
Ștergereok,o sa ma uit maine. multumesc mult pt raspuns
RăspundețiȘtergereSalut nu se mai aprinde nici o liniuta si pîlpîie am Logan 1,4 Ce fac ? Pot porni la drum
RăspundețiȘtergeresalut, nu stiu ce faci dar nu esti deloc coerent. eu zic sa ajungi la un service pentru verificari
ȘtergereScuze am primit aceste inf de la soția mea deci pe ceasul de la bord din dreapta nu indica nici o liniuta cînd porneste di pîlpîie martorul in partea de jos deci e ceasasul care indica si benzina
Ștergerecel mai probabil o avarie la motor. conteaza enorm ce martor palpaie, jos fiind cel de avarie motor. eu n-am mai merge cu masina aia pana nu ajunge la service
ȘtergereSalut, se da urmatoare problema. Inlocuire de termostat in fiecare an din 2009 pana in prezent. Doar la inlocuiirea lui la inceput imi sta in 4 liniute cum este normal. Daca opresc motorul si se raceste , nici mort nu mai vrea sa urce in 4 linii . Am cumparat de la diversi producatori dar tot degeaba. Ce verificari as putea sa ii fac farar sa ajung la service? Multumesc, Nicu
RăspundețiȘtergeresalut, ai si masurat temperatura apei sau doar ai schimbat pe termostate? ai pus o diagnoza ca sa verifici ce temperatura are apa?
Ștergerepoate este doar o raportare gresita din cauza unei mase insuficiente, nu neaparat o problema pe undeva.
nu ai precizat daca este diesel sau benzinar. la un diesel este normal sa stea apa in 2 linii.
Nu am masurat temperatura apei. nici nu am cu ce.doar am schimbat la termostate:) prima data cand l-am schimbat in service '' meseriasul'' mi-a spsu ca de fapt niciodata nu sta in 4 linii si mi s-a parut mie. La insistentele mele mi-a schimbat termostatul si a fucntionat perfect c-am 6 luni. Masina este pe benzina.
Ștergerein acest caz, fiind vorba despre 6 luni, nu "doar la inceput", termostatul este de proasta calitate si se defecteaza. poate carcasa termostatului este deformata si dupa un timp acea garnitura se deformeaza, nu mai etanseaza si apa incepe sa circule pe langa termostat.
ȘtergereSalut Cristi.am schimbat si eu termostatul azi cu unul Asam.nu stiu cat de bun este.cel vechi imi producea fluctuatii.L-am montat pe cel nou dar curge acesta avand garnitura noua si i.am pus si silicon.L-am scos afara, l-am curatat si am aplicat mai mult silicon.astept sa se intareasca siliconul pentru ca prima oara am pornit imediat masina dupa montaj.ma gandesc ca o fi fost siliconul moale si sa spalat.asta sa fi fost cauza neetansarii corecte?
RăspundețiȘtergeresalut, gresit total sa pui mult silicon! nu tine! il pusca afara in scurt timp. cel mai probabil, in cazul tau, este stramba carcasa de la termostat.
Ștergerehttp://www.tutorialelogan.ro/2016/07/schimbat-termostat-si-corp-termostat.html
Salut Cristi.
RăspundețiȘtergereAm si eu o nedumerire, nu imi da tot timpul caldura loganul 1.4 (am schimba radiatorul de incalzire + termostatul) tin sa precizez ca in bord imi arata 4 liniute la indicatorul de apa.....Cu multumiri
salut, n-am idee de ce
RăspundețiȘtergereLa mine iarna, cand nu mergea caldura cum trebuie, luam direct antigel de completare din portbagaj. Lichidul din borcan era aproape de minim. Dupa completare mergea perfect.
Ștergere