Toata lumea stie ca atunci cand uiti farurile aprinse, dupa cateva ore bateria este goala si trebuie sa apelezi la cabluri de curent sau de tractare ca sa o pornesti.
Multi dintre voi nu stiati ca atunci cand masina este parcata si incuiata, eventual armata alarma, exista un consum care uneori este destul de maricel.
M-am hotarat sa fac aceste masuratori in momentul in care am scos interfata OBD care era fierbinte iar colegul de lucru a ramas de 4 ori fara curent in baterie si cand a ajuns la electrician, a constatat ca avea consumatori foarte mari care ii terminau bateria in aproximativ 24 ore.
Si in al treilea rand, pufosul din Constanta a primit si el o interfata OBD si m-a intrebat daca poate sa-l lase tot timpul conectat. Evident, i-am zis ca nu este deloc recomandat.
O sa ma intrebati de interfata, de unde am luat-o. Pai este plin internetul, cauti dupa ELM327. Softul se gaseste pe Market-ul de Android, numele lui fiind Torque.
Multi dintre voi nu stiati ca atunci cand masina este parcata si incuiata, eventual armata alarma, exista un consum care uneori este destul de maricel.
M-am hotarat sa fac aceste masuratori in momentul in care am scos interfata OBD care era fierbinte iar colegul de lucru a ramas de 4 ori fara curent in baterie si cand a ajuns la electrician, a constatat ca avea consumatori foarte mari care ii terminau bateria in aproximativ 24 ore.
Si in al treilea rand, pufosul din Constanta a primit si el o interfata OBD si m-a intrebat daca poate sa-l lase tot timpul conectat. Evident, i-am zis ca nu este deloc recomandat.
O sa ma intrebati de interfata, de unde am luat-o. Pai este plin internetul, cauti dupa ELM327. Softul se gaseste pe Market-ul de Android, numele lui fiind Torque.
Pentru ce este acel OBD?
RăspundețiȘtergerecitesti diversi parametrii ai masinii cum ar fi presiunea in turbina, presiunea in rampa a pompei de injectie, temperatura motor, rpm, km, etc
ȘtergereCristi ti ai luat alt logan ? 2?
Ștergerenu. nu stiu de unde ti-a venit aceasta idee :)
ȘtergerePuteam sa jur ca te-am vazut in Sibiu intr-o benzinarie MOL :)
Ștergereera vreo mumie de-a mea :))
Ștergereprin sibiu am fost ultima data amu.. 2 ani
cristi stiu ca ai mai filmat deschidere portbagaj dar nu pricep deloc cum sa prind actuatorul acolo mentionez ca am phase 2 cu buton dar vreau sa deschid sidin telecomanda cand vin cu bagaje emult mai comod multumesc sarbatori fericite
Ștergerepai daca nu pricepi cum sa-l pozitionezi/prinzi, eu ce pot sa fac?
Ștergereiti pot da link cu tutorialul si cam asta e tot ce pot sa fac ca sa te ajut http://www.tutorialelogan.ro/2011/07/montat-actuator-si-modul-deschidere-pe.html
Salut. Cine este pufosul din Constanța.
Ștergeresalut, pufi. nu-l stii pe pufi? nu-i bai, il stiu eu :))
Ștergerece fata ai facut cand ai masurat fara player :)))) .... si normal ca consuma foarte putin ca e alimentat doar o memorie care mai departe da comenzi
RăspundețiȘtergerecand am mers sa iau garantia pe o baterie, tanti care a masurat consumul clientului dinaintea mea, l-a pus sa scoata mufele din player si pe acest motiv i-a zis ca nu-i face garantia deoarece consuma foarte mult :)
Ștergeresi da, are logica ce spui, doar atat ar trebui sa fie alimentata, memoria
Casetofonul tau ,n-ai specificat daca e pus pe plus continuu sau porneste doar cand pui cheia.Ma intereseaza pentru ca si eu am masurat consumatorii si al meu nu e pe plus continuu.Valoarea obtinuta cu el montat(deci fara a-i scoate mufele) a fost 0.08A.Valoarea asta o am si cu alarma conectata(dar nu activata).O fi buna sau nu?
ȘtergereVechile școli de șoferi chiar spuneau asta: pentru prevenirea descărcării bateriei și a posibilelor surse de incendiu... se scoate borna de + în cazul în care autoturismul se lasă nefolosit pe o perioadă de timp mai mare de 1 lună.
RăspundețiȘtergereBune și cărțile vechi de învățat condusul și întreținut corect mașina. ;)
Ideea cu alimentarea permanentă a km și CD .... se poate rezolva cu un încărcător solar de mașină conectat din timp pe bornele bateriei care atunci când este pusă și borna de baterie previne chiar această descărcare ”reziduală”.
Cris nu ai cam putin antigel in vas , sau este in plan sa il schimbi ? :)
RăspundețiȘtergereasa e de 3 ani, merge. astept sa bage Ponta acciza pe antigel ca sa-i pot iubi pe muma-sa
ȘtergereSalut. Vezi ca ponta este timișorean de al tău. Mumasa este din bescherecul mic. 😀😀😀
Ștergeresalut Cris de la un timp imi face figuiri maneta de stergatoare...ce zici de un tutorial cu curatarea acesteia ca la blocul de lumini... cand e pe prima treapta se opresc deodata... si pe jumatatea parbrizului... si trebuie sa misc putin de ea sa-si revina:| o schimb sau mai am rabdare ?:>
RăspundețiȘtergerela 40-50 lei cat este alta, chiar nu merita sa o desfaci :)
Ștergereoricum, esti primul pe care l-am auzit cu problema asta :)
Confirm problema. SI la mine face la fel. Sigur ceva nu face contact perfect, fiind cea mai uzata treapta.
Ștergeresi eu pot sa confirm treaba asta pe treapta 2-a se opresc pe la un unghi de 45-50 de grade
ȘtergereDin pacate, problema nu este in maneta la pozitia temporizare, Este in ansamblul stergatoare, piesa care citeste pozitia acestora, e greu de explicat fara poza.
ȘtergereDe ce nu mi se deblocheaza usile din telecomanda.
RăspundețiȘtergereprobabil s-a descarcat bateria?
ȘtergereSar putea sa fie stricat actuatorul?
Ștergereactuatorul este la o usa. fiecare usa are un actuator. daca la tine nu se deschide nici una din usi, m aindoiesc ca sa-r fi stricat toate deodata.
Ștergereverifici bateria din cheie. verifici sigurantele din panou, toate.
daca tot nu, naspa, electronica de pe cheie sa fie defecta sau modulul radio din UCH
Cam urata imbracatura de la schimbatorul de viteze... :)
RăspundețiȘtergeree pe teava alta :)
Ștergerenu e timp de filmat tutorialul cu ea :))
Cristi consumul mediu normal ar trebui sa fie 0.05 Amperi
RăspundețiȘtergereDa.Asa mi-a zis si mie tipul de la ciclop cand mi-am schimbat bateria.N-a vrut sa-mi dea garantia ca la mine aparea 0.08A.Si nu am decat casetofonul(care nu-i pe plus continuu) si alarma.Si chiar cu ea scoasa consumul scade doar la 0.07A.Deci,wtf? :d Nu am odificari facute decat activarea sprituitoarelor (conform tutorialului lui Cristi si contactori usi spate care n-au fost montati din fabrica)
Ștergereprobabil acela este consumul normal,doar ca masina mea nu este chiar normala, retineti asta :)
ȘtergereIn afara de lumini, atentie cand faceti masuratorile alea, daca puneti contactul sau accesoriile, si la pozitia manetelor (stergatoare si semnalizare), a butonului de la ventilator si a celui de avarii. Sunt sanse mari sa depasiti curentul maxim admis de ampermetru. Asta de obicei duce la arderea lui.
RăspundețiȘtergereCa sa aveti idee cam care e consumul, orientati-va dupa sigurante.
P=U*I. Putere = tensiune ori intensitate. W=V*A.
Un bec de 50w necesita la 12V un curent de 50/12=4.2A
Se poate cauta un eventual consum parazit scotand sigurantele una cate una si urmarind variatiile consumului.
Salut ai putea sa faci un tutorial cu schimbarea antigelului pentru ca am foarte mare nevoie..
RăspundețiȘtergeresi eu am mare nevoie sa-l schimb :)
Ștergeresalutare, logic si normal consumul trebuia sa fie 0 - cei de la dacia nu au dat mare importanta la aceasta problema - de ex. un gateway(care are rolul de a gestiona bus-urile de comunicatie dintr-o masina) - MQB (Golf 7) are un consum de 0 mA atunci cand se duce in sleep. La logan nu putem vb de bus-uri ca nu e decat cel de diagnoza, in rest fiecare ECU e standalone(UCH, ABS, AIRBAG etc. Pe de alta parte Mercedes este masina cu cele mai multe ECU-uri ~ 106 in functie de dotari. Daca ar consuma toate cate 5 mA ce s-ar intampla? Personal nu am masurat curentul la Logan si eu sunt proprietarul unui asemenea autoturism si chiar nu mi se pare normal. E foarte mare consumul UCH-ului !
RăspundețiȘtergereAlarma si receptorul pentru pentru cheie cine le alimenteaza?
ȘtergereMemoriile casetofonului (la majoritatea modelelor sunt volatile)?
Ce spun unii de la VW:
Ștergerehttp://www.import-car.com/Article/66965/Tech_Tip_V.aspx
Discutii pe forumuri:
http://vwforum.promotor.ro/topic/72310-consum-de-curent-cu-motorul-oprit/
http://www.vwwatercooled.com.au/forums/f15/battery-standby-current-45673.html
Un articol asemanator cu al lui Cristi:
http://www.popularmechanics.com/cars/how-to/repair/how-to-stop-car-battery-drains
Un articol interesant despre constructia sistemului electric:
http://www.vaglinks.com/Docs/VW/Misc/VWUSA.COM_VW_MK5_Jetta_ElectricalSystem_SSP_873403.pdf
mai consuma curent si acel led rosu din bord care pulseaza continuu. apropo, ce rol are?
RăspundețiȘtergerescoate-l si vei vedea! o sa ai bibelou in garaj ,nu masina!
Ștergereeu unul nu am mai pornit masina de aproape 3 luni din varii motive, baterie originala din fabrica octombrie 2009, 40 Ah, azi a pornit la sfert de cheie fara emotii :)
RăspundețiȘtergeremyth busters denied:)))))
RăspundețiȘtergereacel bec indica ca ai curent in baterie
RăspundețiȘtergereCris, ca sa masori corect consumul de stand-by trebuie sa incui usile! Daca ai telecomanda pe cheia masinii si incui usile, uch-ul intra si el in stand-by! Incearca! Nu stiu ce fel de alarma ai tu! Vezi ca sunt aparate de masura care masoara pana la 20 de amperi! Cu acel aparat nu e problema ca incui usile!
RăspundețiȘtergerem-ai facut curios, o sa incerc
ȘtergereSall Cris ai idee de firul acela care se monteaza pe la sigurante pe acolo pt a face geamurile electrice sa se deschida fara sa pui contactul este si acela o sursa de consum sau nu are nici o treaba ( e doar un straps ) ?
RăspundețiȘtergerenu are voie sa consume nimic, cel putin nu pana nu apesi pe buton.
ȘtergereSal.eu am pus niste benzi cu smd prin masina si portbagaj si becuri cu led in locul celui din plafoniera si lampa portbagaj.am observat insa ca atunci cand se sting mai raman putin aprinse mereu.dca insa las cel putin un bec cu filament in plafoniera de exemplu benzile cu led se sting cmplet.ce pot sa fac sa se stinga complet daca nu las bec cu filament?
RăspundețiȘtergerelumina reziduala. am vazut si eu pe la unii prin plafoniera care si-au pus becuri cu led de 2-3lei.
Ștergerece soft ai pentru ELM 327? Am si eu asa ceva si nu prea reusesc sa-l conectez... am si pe telefon TORQUE si pt laptop am BLUESOLEIL..dar in ambele cazuri il conectez foarte greu...tu ai alt soft?
RăspundețiȘtergereTorque si merge blana
ȘtergereCristi,cat ai dat pe multimetru??e scump??
RăspundețiȘtergerel-am primit. gasesti de cumparat de la 15lei in sus... pana unde te tine buzunarul :)
Ștergerece am eu in aceatsa filmare costa undeva pe la 60lei
al tau e digital?????
RăspundețiȘtergeretu ce zici e digital?
Ștergere{ DIGITÁL2, -Ă adj. (electron.; despre semnale) prin cifre sau numere; (despre aparate, dispozitive, sisteme) care măsoară, prelucrează, stochează asemenea semnale. (< engl. digital) }
Cristi am vazut ca ai arcuri eibach, ai taiat cumva din tampoanele de la amortizoarele din spate?
RăspundețiȘtergerenu, nu's nebun :)). cum sa tai din acele tampoane?
Ștergeree taiat direct din arc o spira :))))
Pai si cu ce te ajuta -1 spira? Mai tare?
Ștergeremai low. este taiat din partea de susunde spirele se pliaza. cu acea spira taiata, masina sta dreapta
Ștergerecristi,ce parere ai de arcuri sport de logan MCV pe logan 1.4 MPI,sunt mai stabile?????
RăspundețiȘtergerenu se potrivesc, pe spate MCV are alte dimensiuni si forma. fata este identica cu loganul berlina
ȘtergereInterfata asta Bluetooth poate sa redea si muzica in player? Exista ceva care poate sa faca asta? Multumesc anticipat.
RăspundețiȘtergerece treaba are interfata OBDII cu playerul? singurul lor punct comun este faptul ca sunt pe masina si cam atat.
Ștergeresal. cristi vreau sa te intreb ca numa pentru faptul ca consuma curent OBD nu e bine lasat conectat la masina sau mai are si alte chesti daunatoare...
RăspundețiȘtergereacea interfata se infierbanta foarte tare si asta nu-mi place. deci de preferat sa nu, dar mai e si faptul ca are un consum mare de curent
Ștergerecristi,din cauza asta daca il lasi mult ia foc interfata????
RăspundețiȘtergerenu ia foc, l-am tinut conectat mai bine de o luna. doar ca era fierbinte tare de tot si nu-mi convine ideea
Ștergeream ineteles.sa ai grija mare cu astea ca asa se aprinde de nu ai idee
RăspundețiȘtergeream vorbit cu un electrician si a zis ca mil rezolva ca in interfata sa fie curent doar cind pun contactul.. problema se rezolva cu consumul si cu incalzirea obd-ului...
RăspundețiȘtergerefoarte bine,asa esti mai sigur ca nu se incalzeste nimic
RăspundețiȘtergerePe Hyundai Accent 1.5 CRDi am un commsum de 20 mA, casetofon dupa contact, alarma oprita si modul DRL
RăspundețiȘtergereNu recomand casetofonul direct pe plus, mie mi-a descarcat bateria in 2 saptamani
salut Criss! imi poti spune daca am consumator si cand deschid portbagajul???sau nu exista asa ceva?
RăspundețiȘtergeredaca ai bec in portbagaj sau cand se aprinde plafoniera cand deschizi portbagajul, atunci ai consumatori. daca se aprinde vre-un bec, e clar ca ai consumatori
Ștergeream intels,am doua becuri intr-o parte si in alta,banuiesc ca nu am consumatori foarte mari
RăspundețiȘtergeremasori cum am aratat in tutorial si o sa afli daca sunt mari sau mici :)
RăspundețiȘtergereThank you very much
RăspundețiȘtergeresal.am masurat si eu consumul si am 0.98A fara casetofon,15,4A cu casetofon,0,2A fara casetofon si UCH.imi poti spune ce consumator mai am...am varianta logan ambiance cu baeterie varta de 56 Ah cumparata acum 1 an.in 12 ore bateria se consuma si nu mai porneste.am verificat si alternatorul este ok..sa fie bateria proasta?ms
RăspundețiȘtergereda-mi voie sa ma indoiesc ca ti-ar consuma casetofonul 15,4A. daca chiar e asa, el este vinovatul care ti-a omorat bateria. la un consum de 15,4A, iti termina bateria de 56Ah in nici 4 ore. adica iti consuma cam cat 3 becuri de faza scurta aprinse.
Ștergeresalut. am si eu o problema cu playeryul. am montat un player (pus pe direct, sa mearga fara sa tina cont de contact pus, firul galben si rosu de la radio sunt puse amandoua pe cel rosu de la masina [permanentul] ). problema este ca atunci cand pornesc playerul ...bordul palpaie. acest lucru nu se intampla cand nu este pus pe direct. Ce sa fac?????
RăspundețiȘtergereeu nu te pot ajuta, nu inteleg deloc electronica
ȘtergereSalut. Vreau sa imi pun pe logan un voltmetru si un ampermetru sa imi arate care este tensiunea acumulatorului si curentul de incarcare din alternator. Banuiesc ca dupa pornire curentul e mai mare apoi in scadere pe masura ce se incarca acumulatorul. Ai idee care este firul de incarcare de la alternator la acumulator, si cam la ce valoare e curentul? http://www.ebay.com/itm/Dual-LED-Digital-Voltmeter-Ammeter-Amp-Volt-Meter-Current-Shunt-DC-100V-100A-/251627863155?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3a96307c73
RăspundețiȘtergeredpa pornire, voltajul ajung undeva peste 14V. dar el fluctueaza in functie de consumatorii de curent care-i folosesti.
Ștergerepoti cumpara scula aia, cica stie 100V, deci stie prea mult :)
La volti da in jur de 14 dar ma intereseaza amperii pe firul care vine de la alternator sa incarce acumulatorul si care e acel fir.
Ștergereare pus chinezul schema cum se leaga http://goo.gl/CTx6ej. iar acel amperaj... de fapt iti arata doar ce Amperaj se consuma in acel moment si cam atat. cel putin eu asta am inteles de acolo.
ȘtergereAm vazut cum se leaga acel montaj, dar ma interesa pe masina care este firul care incarca acumulatorul.
RăspundețiȘtergereDeci nu imi arata cati amperi se consuma din acumulator , ci cu cati amperi se incarca acumulatorul. (Adica cu motorul oprit, dar consumatori porniti "faruri aprinse, casetofon, actionare geamuri, etc" sa imi arate zero amperi, iar cu motorul pornit sa imi arate amperajul pe incarcare).
urmaresti firul care pleaca de la alternator la baterie. in principiu trebuie sa fie de culoarea rosu si merge direct pe borna de plus a bateriei
ȘtergereSalut Cristi. Baterie de 56 amperi pe diesel? Ma mir ca iti porneste. Am facut si eu aceste masuratori si mie la initializarea UCH-ului imi afiseaza 56 amperi apoi scade la 3 amperi. Fara player ajunge la 1. Imi pare foarte mult la tine 135 la initializarea UCH-ului. Dar stiu ... tu nu ai masina "normal" (glumesc binenteles)...
RăspundețiȘtergereun consum de 0.1.1 e mult pt o baterie de 85 de ah???
RăspundețiȘtergereMă indoiesc că ai vrut să scrii 0.1.1. un 0.11mA este foarte putin
Ștergere