Acum doi ani jumatate(iulie 2011) testam bujiile daca sunt functionale. Atunci am folosit doar un aparat de masura si un fir ca sa vad daca au continuitate. Am constat ca sunt bune, ceea ce ma si asteptam deoarece pornirea era fara probleme.
Dar acum, dupa 8 ani de la cumpararea masinii, am observat ca dimineata la -7°, -5°, pornirea este mai groaie, elecromotorul invartea mai mult ca de obicei. Pe moment m-am gandit la cel mai rau lucru posibil "fuck! pica injectoarele!". Mi-am zis ca nu se poate, e prea grav si scump ca sa ma gandesc la asa ceva. Asa ca urmatorul lucru care mi-a trecut prin minte au fost bujiile incandescente.
Nici macar n-am testat ca sa fiu sigur ca ele sunt vinovate, probabil incercam sa ma incurajez ca totusi nu este injectia, direct am comandat 4 bujii noi si de origine de la silviu_79, de pe pagina lui cu produse. Poate fi contactat pe adresa de mail u_okazii@yahoo.com
Probabil va intrebati de ce am schimbat toate bujiile si nu doar pe cele defecte. Pai raspunsul in acest caz ar fi destul de simplu, au totusi 8 ani iar sansele sa se arda foarte curand si celelalte neschimbate , sunt foarte mari. In plus, sunt destul de convins ca bujiile vechi nu mai lucreaza la aceiasi parametrii ca cele noi rezultand uzarea prematura a noilor bujii.
Dar acum, dupa 8 ani de la cumpararea masinii, am observat ca dimineata la -7°, -5°, pornirea este mai groaie, elecromotorul invartea mai mult ca de obicei. Pe moment m-am gandit la cel mai rau lucru posibil "fuck! pica injectoarele!". Mi-am zis ca nu se poate, e prea grav si scump ca sa ma gandesc la asa ceva. Asa ca urmatorul lucru care mi-a trecut prin minte au fost bujiile incandescente.
Nici macar n-am testat ca sa fiu sigur ca ele sunt vinovate, probabil incercam sa ma incurajez ca totusi nu este injectia, direct am comandat 4 bujii noi si de origine de la silviu_79, de pe pagina lui cu produse. Poate fi contactat pe adresa de mail u_okazii@yahoo.com
Probabil va intrebati de ce am schimbat toate bujiile si nu doar pe cele defecte. Pai raspunsul in acest caz ar fi destul de simplu, au totusi 8 ani iar sansele sa se arda foarte curand si celelalte neschimbate , sunt foarte mari. In plus, sunt destul de convins ca bujiile vechi nu mai lucreaza la aceiasi parametrii ca cele noi rezultand uzarea prematura a noilor bujii.
cristi ai idee cum pot scoate un pix dintre parbriz si bord ca l am scapat acolo zilele trecute si face o galagie de te scoate din masina,merci
RăspundețiȘtergerehttp://www.tutorialelogan.ro/2009/09/tutorial-demontare-bord-la-logan.html
Ștergereidentifici cele 7 suruburi care tin bordul. le scoti afara dupa care prinzi de el si tragi catre tine putin, cat sa-l departezi de parbriz. daca ai noroc o sa pice jos la picioare, daca nu, bagi tu mana dupa el.
tare-mi e ca trebuie dat jos si volanul, nu mai retin
pai atunci imi bag picioarele in el pix lasa l acolo ca nu desfac acum pt un pix tot bordul,multumesc mult cristi
Ștergereincearca sa-l tragi in dreapta! pe acolo, cu usa deschisa(cu o mana subtire), vei reusi sa bagi mana pe sub bord pana acolo sus. eventual desfa plasticul de pe stalpul parbrizului...
Ștergeremare atentie sa nu scoti mufa ''dezactivatorului'' de la airbag!
nu merge cu sarma?
ȘtergereSalut! Unde ai invatat sa schimbi bujii? Vreau si eu sa le schimb la VW meu. Pe filet nu se aplică un strat subtire de vaselină siliconică?
Ștergeresalut, nu se aplica vaselina siliconica pe bujii, este o pasta speciala pe baza de cupru.
Ștergeren-am invatat, pur si simplu le-am schimbat
cristi bucata aia din plastic de deasupra la grila la bara din fata ai vopsit o sau ai imbracat o in folie
RăspundețiȘtergere?
doar am dat jos ornamentul cromat, este plasticul barii si atat
Ștergeredar la phase 2 e lafel ca eu am si niste clame acolo si raman niste gauri ca vreau sa renunt la crom?
Ștergerela PH2 e diferita prinderea, raman gauri mari si urate. la tine ramane doar sa infoliezi acel ornament cromat. sau vopsit
Ștergeredar la un benzinar, ce poate cauza o pornire mai grea, sau chiar la a 2-a cheie?
RăspundețiȘtergeretreaba asta s-a intamplat foarte rar si asta pe o vreme destul de calda, peste 25 de grade.
senzorul de pe volanta. uita-te atent ca are cristi un tutorial.
Ștergerehttp://www.tutorialelogan.ro/2011/05/tutorial-schimbat-senzor-volanta-logan.html
mai poate fi si de la fise, bujii..
Ștergerefisele si bujiile au manifestari si in mers, nu numai la pornire. asa poti adauga n'spe mii de cauze pentru care nu i-a pornit omului motorul.
Ștergerecea mai eleganta varianta-pus testerul pe ea. daca a avut ceva erori, sigur au fost memorate.
asta e si problema, ca pe tester n-au gasit nimic. ii "cred" pe cuvant. bine ca n-am patit-o de multe ori.
Ștergeredar pentru orice sesizare ce vizeaza motorul, raspunsul celor de la Dacia e "benzina e de vina".
uneori la relanti se aude un fâsâit pe sub masina. nu-mi dau seama de unde vine, si e enervant. Dacia a zis acelasi raspuns, dar mai repede cred ca aflu ceva de la voi.
si eu am patit identic cu pornirile, au pus-o si pe tester. la fel au zis ca e de la benzina. am avut si eu fasaitul la 35000km am fost la ei, se fac ca nu il aud. se uita la tine de parca esti nebun:))) au disparut de la sine toate.
Ștergere@Avalanche de curiozitate, ce motorizare ai? astept sa ajung si eu pe la 30-35mii si sa-i vad reactiile. pana atunci "indur" :)))
Ștergere1.4 mpi, model preferance, din 2009, cumparata de la Adras, alimetata cu Euroluk95 de la Lukoil, ulei Dacia oil, condusa mai mult prin oras. Am 49000km acum.
Ștergerebun tutorialul acum in pragul iernii , masina mea este din 2007 si cred ca deja voi sari peste faza cu testarea actualelor bujii , este certy ca in 6 ani si cateva luni cel putin una din bujii a avut soarta cocosului . sper ca silviu sa fie cat mai promt in livrare
RăspundețiȘtergereEu am gasit doua feluri de bujii beru, la 40 ron si la 90 ron. Pe cutia celor de 90 ron scrie ca sunt de origine renault. De cele ieftine(40 ron) s-au pus pe masina anul trecut,acum la tester toate arata ca sunt bune dar pe vreme rece loganul nu porneste nici in ruptul capului, cred ca este aceeiasi problema ca la bujia ta. Pe alta masina s-au pus bosch la 45 ron, merg impecabil si acum.
RăspundețiȘtergerecumpar de la silviu de foarte mult timp, n-am fost niciodata dezamagit de produsele vandute. a fost suficient sa-mi spuna ca sunt cele de origine si instant le-am comandat
ȘtergereSalut, verifica si pompa de injectie. La mine pornea greu si dupa ce am pus bujii noi. Am fost la service si baietii au constatat ca pompa de injectie era "imbacsita" (mi-au spus ca din cauza motorinei, pe mecanismul din interiorul pompei, s-a depus un fel de mazga care a dus incleierea mecanismului acesteia). Au pus o substanta in rezervor, au bagat niste ture cu masina si n-am mai avut probleme. Substanta aia a degresat interiorul pompei de injectie. Drumuri bune!
Ștergeremazga aia este parafina care o gasesti in motorina de la OMV si Petrom :)
Ștergereparafina? pentru ungere sa inteleg
Ștergerepentru prostie, in nici un caz ungere. iti vinde parafina la preturi astronomice, profit mai mare... vara arde, nu e problema, dar cand cand se lasa frigul, parafina se inareste ca si untura si evident, infunda tot...
ȘtergereDeci finalul a fost aroganta 100% :)) ! Foarte bun tutorialul !
RăspundețiȘtergerepai daca am avut cu ce :)
Ștergerefelicitari si multumim pentru lectie!
RăspundețiȘtergereCris te vad ca esti cu telefon android. Ma ajuti cu un download http://goo.gl/WtvvJg . Aplicatia e free. Cum e pe placul romanului :)
RăspundețiȘtergereDaca scoteai bujiile cu motorul rece se desurubau mult mai usor pe probate, daca motorul se dilata bujiile oare nu fac la fel la cald? risiti sa rupi filetul din chiloasa in felul cum ai procedat tu incearca si la rece sa desfaci o bujie se va desuruba mai usor plus ca acum ai sansa ca bujiile montate la cald sa se slabeasaca doar bujia defecta a avut sens sa o schimbi nimic nu sa inbunatatit schimbandule pe toate 4 ele se inrosesc si atat doar cei care vand sunt interesati sa spuna ca se vor strica in realitate acolo ai un plus la o masa si atat sper ca nu te-a deranjat aceasta parere a mea dar mi-am formato din experienta si ai ocazia sa o verifici
RăspundețiȘtergereun preten a schimbat bujiile cu o saptamana inaintea mea si a facut lucrarea la rece iar scoaterea lor a fost greoaie la toate 4. atat la datul jos cat si la pusul lor inapoi, au mers greu si citez "au scartzait". putea fi si de la calamina de pe filet acel scartait, nu stiu ce sa zic.
Ștergerema dau maine la ele sa vad cat de greu se dau jos, la rece.
te contrazic putin cu schimbarea doar a bujii defecte, mai ales daca le ai de 8 ani, ca mine. sansele ca cele doua vechi sa pice curand. asa ca prefer sa am doua bujii vechi de rezerva si sa nu fiu nevoit sa o schimb pe cea veche dupa 10-12 ani cand sigur se va rupe.
la asta nu mam gandit aici ai dreptate intradevar dupa 12 13 ani va fi chiar o problema scoaterea lor in definitiv daca tot ai cumparat 4 de ce nu
Ștergereeu am benzinar si am desfacut la rece. au cedat greu si au scartait cand am incercat sa le desfac. data viitoare incerc la cald.
Ștergerecand te duci la un service sa le schimbi in nici un caz nu asteapta sa se raceasca motorul, deci...
Ștergerewtf? se aude cocosul in fundal?parca era mort!!!
RăspundețiȘtergerefilmarea este urcata pe youtube la: Încărcat la 22 dec. 2013.
Ștergerecocosul a fost promovat acum o saptamana.
este urcat pe youtube un tutorial din: Încărcat la 3 nov. 2013. o sa-i vina si lui randul.
nu pun tutorialele in ordinea in care le filmez. le pun dupa cum bate vantul:))
RăspundețiȘtergereUN TUTORIAL CU TERMOMETRU?
NU-I PACAT DE SENZORUL ACELA DIN OGLINDA SA STEA DEGEABA?
e mare pacat, crede-ma. ii vine si lui randul
ȘtergereMULTUMIM PENTRU CE FACI PENTRU NOI LOGANISTII. ABIA ASTEPT TUTORIALUL CU TERMOMETRU. NICI NU MONTEZ OGLINZILE PANA NU APARE ACEST TUTORIAL.SUCCES.
Ștergereeu zic sa le montezi si sa nu astepti dupa mine :)
Ștergereasa am zis si cu senzorii de parcare, i-am luat si montajul l-am facut dupa un an. deci pune oglinzile sus, cu incredere :)
bujiile astea,au rol numa la pornirea la rece,sau si la cald?
RăspundețiȘtergereadica se inrosesc si cand e motorul cald?
din momentul in care pui contactul, bujia este alimentata vreo 17 secunde. nu doar ajuta la pornire ci ajuta si imediat dupa pornire. incalzeste camera de ardere ajutand la arderea combustibilului
ȘtergereSalut Cristi, salut tuturor, eu la schimbarea bujiilor incandescente am procedat putin diferit si anume am folosit ca si tine wd40 doar ca am dat 3 zile la rand de 2 oei pe zi in acest timp am si folosit masina[aveam frica sa nu rup vreo bujie] apoi am trecut la demontarea lor si cu ele scoase am dat o cheie sa sara eventualele depuneri cazute dupa care am pus bujiile noi. Sa auzim de bine!
RăspundețiȘtergeresi au iesit eventualele depuneri? nu prea aveai cum sa vezi, erai la volan :P
Ștergeredar ar fifost interesant de vazut ce se intampla. am vrut si eu sa dau o cheie dar mi-a fost frica de ce s-ar putea intampla
cat au costat toate 4?
RăspundețiȘtergeree si tu amu cat au costat, am pus link unde le vinde omul. eu le-am cumparat la inceputul lui decembrie, habar n-am cat am dat pe ele atunci. in jur de 200lei
Ștergeream vazut cat sunt acolo!!! uite aici mai ok...
Ștergerehttp://www.piesenet.ro/Bujie-Incandescenta-Logan-1.5dCi-BERU?keyword=buji&category_id=0
Salut CRiS te rog ajuta-ma si pe mine cu un sfat ,spune-mi cu ce pot curata plafonul si scaunele in masina am auzit ca exista ceva solutii ,dar nu ceva de genul bio carpet ca aia nu prea spala .Multumesc anticipat
RăspundețiȘtergereba sa stii ca chiar spala bio carpet, mie mi-a cazut branza topita pe scaun si a iesit imediat cu biocarpet.
Ștergereeu am dus masina de doua ori in 8 ani la spalatorie auto pentru spalat tot. a durat 4 ore si a aratat ca noua
ȘtergereAi avut noroc mare la bujia nr 3 si in fine,,Htc the best,,
RăspundețiȘtergereSalut! Ce parere ai despre becurile astea sunt bune de pus pe numar ? http://www.okazii.ro/tuning-auto/led-uri/led-uri-auto-bec-led-w5w-t10-78-smd-pozitie-plafoniera-numar-alb-xenon-a140850102
RăspundețiȘtergeredaca ai lampa cu mufa verticala, nu cred ca ai spatiu. dar daca ai lampa cu mufa oblica (PH2), ai sanse sa-ti intre. cel mai bine e sa verifici inainte. daca ai mufa oblica, scoate-i becul, baga un pix si vezi cat de adanc a intrat. daca a intrat 5cm cat are lungimea becului, atunci e bun.
Ștergeredoar daca ai becul orizontal il poti folosi.
Ștergerepuneti si voi un tutorial cu schimbat mansonu si nuca ?
RăspundețiȘtergerepunem, punem. pe cand ai vrea?
Ștergeredaca nu gasesti de cumparat un pistol de lipit fire poti cumpara o bujie incandescsita, in capul bujiei ai faci un maner de care sa tii ,o legi la un cablu la care sa ai clesti pui capatul cablului care are clesti la baterie si cu cositorul lipesti
RăspundețiȘtergereromanul tot roman :))
Ștergeredoar ca preul pe o bujie sau un ciocan de lipit de 2 lei e cam acelasi :P
asta vroiam sa zic eu acum!!:)) cei care stau la bloc nu au cum sa alimenteze un ciocan de lipit. e mai ieftin decat un portasol si se incinge si mai repede:d
ȘtergereTu ai vazut o bujie incandescenta care a puscat? Prost sa fii noroc...ca esti
ȘtergereSalut Cristi! O sugestie daca se poate: la montarea noilor bujii era bine daca aplicai pe filet putina pasta de cupru sau in lipsa acesteia din-aceea de aluminiu spray cum am vazut ca ai, pt. a se umple complet la stringere spatiul de intre gangurile filetului sa nu mai aiba loc formarea calaminei pe filet. In acest fel vei scoate mult mai usor bujiile data viitoare,plus ca particulele de cupru sau aluminiu asigura o conductivitate electrica excelenta. Numai Bine!
RăspundețiȘtergeresa stii ca m-am gandit si la asta, dar n-am gasit o logica pentru acea pasta. adevarul e ca m-am gandit doar asa vreo... 5 secunde. amu are logica ce spui tu, multam
ȘtergereSalut am și eu aceiași problema cu bujiile am un logan 1.5 dci din 2007 am fost al service la dacia unde mi sa spus ca risc sa am prb cu garnitura de chiulasă și cu distribuția la schimbarea bujiilor îmi poți lasă un nr de telefon te rog
Ștergeresalut, as putea sa las un numar de telefon, dar n-am s-o fac.
Ștergereprobabil cei de la service ti-au spus treaba asta pentru ca este riscul ca o bujie sa se rupa. iar atunci trebuie data jos chiulasa, implicit alta garnitura de chiulasa, schimbata distributia...
Dupa acest upgrade, crezi ca sari de 200Km/h? Daca da, asteptam cu interes dovada filmata! :D
RăspundețiȘtergerece treaba au bujiile incandescente cu performantele motorului in mers?
Ștergerepai daca raportam bujiile la distanta unui kg² pe linie curba si totul pus intr-o paranteza ascutita, rezulta o hiberbola modelata de un burghiu cotit care demonstreaza trecerea lejera a vitezei de 200km/h pe m°.
Ștergeredaca nu credeti, puteti vedea aici http://goo.gl/eMrNw3
dar intai sa schimbi ceasurile,eventual de BMV ,ca dupa ce treci de 200km strambi acul la km!!!
Ștergerenu se stramba, il șmenuim
ȘtergereSalut Cristi! Am un loga 1.4, 117800 km si de ceva timp la prima pornire imi invarte tot asa ca la tine de cateva ori, nu porneste cum ar trebui la sfert de cheie. Mentionez ca am schimbat bujiile cam la 30000 km. Din ce cauza crezi ca imi face asa si care ar fi motivul ca imi consuma cam mult in ultima perioada. In prezent am consum de 6,2% pe CB, in timp ce la un alt logan, acelasi motor 200000km, am consum de 5,7%. Stima!
RăspundețiȘtergereasta cu diferenta de consum este total irelevanta, depinde de stilul de condus al soferului, conditiile de drum si benzina folosita.
Ștergerepornirea poate fi de la mizeria depusa pe injectoare, de la benzina, bujii... din prea multe locuri
si se curata cu forja?:D
Ștergereo forja de cateva minute este putin irelevanta. de preferat un drum mai lung.
Ștergereideal este sa ii dai din cand in cand cate o forja ca sa eviti depunerile, nu o forja sa le cureti...
Si ce ma sfatuiesti sa fac?
Ștergeresa dai jos si cureti injectoarele, altceva nu-mi vine in minte
Ștergereinainte, la motoarele diesel mai rudimentare, pe ger trebuia sa faci putin foc sub motor ca sa porneasca.
RăspundețiȘtergereasta ca sa incalzesti uleiul prost care era gros ca vaselina ;)
Ștergerealtii dadeau flacara la admisia aer. eu turnam 2 Litri de apa calduta pe conductele de la injectoare si pe pompa de injectie dupa care turnam inca 2 Litri de apa fierbinte. invartea de 3-4 ori si pornea. daca nu puneam apa, invartea de 10-15 ori, uneori mai dadeam o data la automat si invartea maxim de 5-6 ori dupa care era moarta bateria, desi era de 100Ah
era folosita flacara pentru a incalzi blocul motor acum nu mai e cu flacara deoarece exista bujiile incandescente
ȘtergereTin sa precizez ca pana si Raba sau Saviem aveau bujii incandescente doar ca era una singura montata in galeria de admisie la fel ca Aro de Campu Lung. Focul se facea strict pt. incalzirea uleiului. Unele utilaje aveau incalzitoare de ulei inca din anii '60. Pt. pornire se folosea o festila aprinsa care se tinea la galeria de admisie asa cum zice si Cristi.
ȘtergereApropo, Cristi esti sofer profesionist?
am categoria A si B. banui ca nu sunt :P
Ștergerestiu aceste detalii penca am vazut la altii cum faceau :)
tatal meu a ramas in cucuietii din deal cu masina la -25°, abia invartea. a scos joja si uleiul era vaselina. a facut foc si a luat jar cu lopata si a pus sub baia de ulei. dupa aproximativ juma de ora a pornit fara probleme :)
Si ai si "practicat" motociclismul, sau ai renuntat cu permisul in buzunar?
Ștergereinca-l practic. s-a stricat camera si n-am mai filmat asta vara aproape deloc http://www.trafictube.ro/dat-caldura/
Ștergeresalut cristi ce stii despre cheia de logan 2 tip briceag, se poate pune si la noi ?
RăspundețiȘtergerenici nu stiam ca au cheie tip briceag
Ștergeream vazut ca circula pe internet o carcasa plug and play
Ștergerehttps://www.google.ro/search?q=carcasa+cheie+briceag+logan&espv=210&es_sm=93&tbm=isch&source=iu&imgil=Y7teC1tVncj6LM%253A%253Bhttps%253A%252F%252Fencrypted-tbn2.gstatic.com%252Fimages%253Fq%253Dtbn%253AANd9GcQj4s9gYHZ1zaZdoeZ9Ep9V-ccT_IGiqsgsvEPvuOiLHmAgh-O-%253B700%253B522%253BfKTsuG927uYQjM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.okazii.ro%25252Faccesorii-auto%25252Fcarcasa-cheie%25252Fcarcasa-cheie-logan-briceag-telecomanda-briceag-speciala-logan-cheie-briceag-logan-numai-gt-gt-49lei-a136650154&sa=X&ei=iRLTUuP3PIbSywOen4HYBw&ved=0CD4Q9QEwAA&biw=1366&bih=666#facrc=_&imgrc=Y7teC1tVncj6LM%253A%3BfKTsuG927uYQjM%3Bhttp%253A%252F%252Fimages9.okr.ro%252Fserve%252Fauctions.v7%252F2013%252Fjan%252F12%252Fcd1818d38cfa8daa75db3637fe0b69f8-6272146-700_700.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.okazii.ro%252Faccesorii-auto%252Fcarcasa-cheie%252Fcarcasa-cheie-logan-briceag-telecomanda-briceag-speciala-logan-cheie-briceag-logan-numai-gt-gt-49lei-a136650154%3B700%3B522
Ștergereinteresant, nu-mi prezinta incredere :))
ȘtergereSalut, auzi ai anulat functia search de pe site?
RăspundețiȘtergereda, din nu stiu ce motiv nu functiona si ma scotea din sarite. dupa doua saptamani am scos. o pun amu inapoi sa vad daca au reparat problema
Ștergereieeee, au reparat :D
Ștergerems..cautam un tutorial si la cate sunt, e mai greu de gasit... :))
RăspundețiȘtergerecunosc, si pe mine ma dispera cand caut cate ceva
Ștergerebujiurile astea sunt schimbate acuma in ieanoarie?:))
RăspundețiȘtergeresunt schimbate in decembrie, tutorialul l-am facut public in ianuarie :)
Ștergerecristi nu te supara ca te intreb dar de unde ai chestia aia de sub bara ca eu de cand caut barbita si nu am gasit?scuze ca ,cred ca auzi intrebarea asta mai mereu
RăspundețiȘtergereeste din cauciuc, profil L. n-ai sa gasesti de cumparat, baiatul a epuizat stocul. nu are nume sau vre-un cod de identifiare :(
Ștergerepoti sa pui una de ph2 care vine cu ea din fabrica.
Ștergeresi totusi de la ce provine acel cauciuc L ca poate gasesc eu pe aici,cea de origine e 120 lei si nu prea imi convine sa dau chiar deca e phase 2 loganul meu,o zi buna
Ștergereun cauciuc de protetie pentru o platbanda de metal
Ștergeresalut cristi
RăspundețiȘtergeredaca un motor pe benzina(de logan) are 60 de grade il pot tura pana la 3000 rpm sau e cam rece pentru asta, ce parere ai?
asta nu stiu sa-ti spun nici macar la dci
ȘtergereSalut! Uite o chestie care te-ar putea interesa, ce parere ai? http://www.daciashop.ro/accesorii/duza-degivrata-parbriz
RăspundețiȘtergereda, stiu, dar nici sa tai in tabla nu-mi convine ideea :)
Ștergerehttp://www.youtube.com/watch?v=mJ5iuHRWSFs
RăspundețiȘtergeretutorial montat rele faruri solenza...interesant. Aceasta modificare nu ar fi oare buna si pentru Logan?
sigur este buna, nici noi nu avem relee
ȘtergereDe ce ai tinut apasat ambreiajul la pornire, la minutul 20:40? Masina nu era bagata in viteza.
RăspundețiȘtergerepornirea motorului este mult usurata daca este ambreiajul calcat
Ștergerece zici cristi, ca o "alternativa" la arcurile sport, nu s-ar putea pune intre arc si amortizor un distatier in asa fel incat sa stea arcul mai comprimat, deci mai tare?
RăspundețiȘtergereprobabil, nu ma pasioneaza ideea
Ștergereuite, sper sa nu te superi, dar am gasit intamplator ce ziceai mai demult :))))
RăspundețiȘtergere"in primul rand nu ai stopuri pe logan, sunt 3 lumini amarate si mici. decat sa distragi cuiva atentia cand franezi cu faptul ca ele clipesc si sa uite sa franeze el, mai bine nu!
daca ai avea suprafata mai mare la stopul de franare, ar fi ceva, dar altfel... in plus ii inebunesti pe cei din spate cand stai cu piciorul continuu pe frana.
daca vrei sa faci ceva calumea, faci sa se aprinda avariile daca franezi brusc, da, asta e o chestie utile http://www.comfortauto.ro/home.html?page=shop.product_details&flypage=flypage-ask.tpl&product_id=93&category_id=47"
nu ma supar, dar trebuia sa pui si data cand am scris asta, 24 octombrie 2010, 21:40.
Ștergerepe atunci testam acel modul si nu m-a convins :)
cati kilometri are masina ta?
RăspundețiȘtergere125.000km
Ștergerein legatura cu taierea arcurilor...
RăspundețiȘtergereuite, asta a taiat la infiniti...
http://www.youtube.com/watch?v=yRV6iQbBCB0
Salut Cristi. Am si eu o intrebare. E posibil ca masina sa nu poata porni din cauza unei bujii defecte? O bujie defecta nu am reusit s-o desfac, in schimb le-am schimbat pe celelalte 3. Merci.
RăspundețiȘtergerein nici un caz. eu aveam doua defecte si pornea, mai greu putin dar pornea.
Ștergerepentru cea de-a patra dute la un mecanic sa o schimbi
Salut Cristi.Am verificat si eu bujiile si erau toate duse, dar mie imi pornea destul de usor masina.Numai dimineata cand era mai frig dedeam la automat cam 5-6 sec, max.Cred k pornea numai din compresie.Super tutorial bafta in continuare!
RăspundețiȘtergerepai da, daca este bun motorul porneste doar din cauza compresiei.
ȘtergereSalut Cristi.Am si eu o intrebare.Am desfacut si eu cele patru bujii,la una dintre ele a mers foarte greu,a doua dinspre baterie avea o gramada de smecleu negru.Le-am curatat pe toate pus la loc,dar doua dintre ele ,alea dinspre baterie nu merg infiletate pana la capat,mai raman vre-o doua spire afara si mi-e c-am frica sa le fortez.Precizez ca pana la alea doua spire care raman afara se infileteaza foarte usor.Ai vreo idee ce ar putea fi?
RăspundețiȘtergereeu zic ca ai ajuns la capat. dar posibil si ceva problema, acel smecleu fiind funingine din camera de ardere, deci posibil ca acea bujie sa nu inchida pana jos
ȘtergereSi ce as putea face?Este vreo problema daca nu este infiletata pana la capat,dupa cate am vazut eu nu scapa compresie pe langa ele.mersi!
Ștergerepai nu scapa pe langa bujie, e clar, dar se murdaresc tare si le scoti greu
ȘtergereNu inteleg de ce nu merg infiletate pana la capat.Oare daca pun altele noi ar merge?
Ștergereincearca cu toate cele 4 vechi, vezi ce se intampla :)
Ștergeretoata raman atat de in afara? daca nu, pune una din bujiile noi in acel loc si vezi daca intra toata.
Sa sti ca nici la mine nu s au infiletat de tot si se mai vad freo 2 spire de filet.Am avut din fabrica puse pe masina buji BERU IRELAND si acum am pus tot BERU dar scrie made in Germany si am observat ca cele de Germania au filetul mai lung si mai ingust (nu stiu daca ingust este cuvantul potrivit,in dreptul filetului bujia de germania avea diametru mai mic cu 0.05 decat cea de Ireland.Oricum cred ca din pricina filetului mai lung daia au ramas cateva spire filet la vedere.Am verificat daca sunt scapari am mai si incercat sa le desfac putin si sa le string dar pozitia nu sa schimbat.Eu zic ca e ok si ca nu afecteaza cu nimic faptul ca se vede putin filet.stima
ȘtergereAm incercat cu alea vechi si aceasi chestie.doar doua dintre ele raman afara,alea spre baterie..chiar nu inteleg.Erau infiletate pana la capat cand le-am scos si acum de ce nu merg la fel?Daca a mai patit cineva asa ceva poate i-mi da un sfat.Multumesc
RăspundețiȘtergerecat au costat bujiile. 40 lei bucata? sau setul?
RăspundețiȘtergeree toate 40 lei, primesti maimulti bani pe ele daca le duci la fier vechi
Ștergerepoti sa imi dai mailul tipului sa fac si eu o camanda, te rog?
Ștergereera scris sus deasupra tutorialului u_okazii@yahoo.com
Ștergereziceai ca 4 bujii sunt 40 ron . dupa ce i_ai facut putina reclama tipului le-a facut 208 ron setu de 4 buji, rusine din partea lui.
Ștergereunde dracu am zis eu ca pretul este de 40 lei? ba chiar am scris ca am dat undeva la 200lei pe ele aici http://www.tutorialelogan.ro/2014/01/schimbat-bujii-incandescente.html?showComment=1389470753285#c9145558741039078292
Ștergereau gasit altii pe net la 40 lei bucata, in nici un caz 40 lei toate 4. poate la benzinar costa 40 lei toate 4.
sus deasupra filmului am pus link catre locul unde vinde baiatul aceste bujii si este trecut pretul Bujii Diesel 52 lei bucata;
dac e motorul cald desfacerea bujiilor nu este mai usoara? ma refer ca u te-ai chinuit un pic la bujia 3.
RăspundețiȘtergerepai la mine motorul a fost cald :)
ȘtergereSalut Cris,
RăspundețiȘtergeredupa ce am schimabt bujiile (toate 4), zi-mi te rog daca e posibil ca dci-ul sa mai porneasca daca unul din injectoare s-a distrus...merge doar in trei? Masina a pornit relativ usor la -10gr, dar persista un zgomot ca de tractor + clantzanitul de injectoare bulite...nu exagerez..si dupa 50km tot la fel face...
Multumesc
bujiile ajuta doar la pornire si asigura inca vreo 10 secunde de postcombustie si cam atat. e posibil sa-ti porneasca si daca ai toate bujiile arse, doar ca porneste mult mai greu.
Ștergeresunetul de tractor este specific injectiei si nu are legatura cu bujiile.
incearca o singura data sa pui la un plin 250ml ulei amestec 2T si sa-mi spui cum se aude injectia dupa 5 minute de functionare a motorului.
http://www.tutorialelogan.ro/2013/02/am-pus-ulei-2t-in-motorina.html
daca ai mai putina motorina in rezervor, pui 5ml ulei 2T la fiecare 10litri care-i ai in rezervor
Ai vrut sa zici 50ml ulei 2T la 10l carburant.
RăspundețiȘtergereda, se pareca am omis un zero :)
ȘtergerePe daciashop e pasta de dat pe filete la bujii special sa nu intepeneasca.
RăspundețiȘtergeresal cristi, am 1,4 cum verific si eu fisele,bobina si chiar bujiile chiar daca le am scimbat an 2013,problema e urmatoarea:
RăspundețiȘtergereacum si la pornire la relanti (porneste bine dupa 2-3 ture la rece) am antreruperi ,an mers rareori la fel nu mai are putere si odata scapa si se anfige merge normal,trepidatia tine max 4-5 sec a ti da impresia ca nu trage benzina suficienta nu are putere,benzina bag nu mai de la mol, chiar daca turez si pana la 3000 de ture tot se simte un pic trepidatia,chestia e ca an mers face an a doua si a treia la frana de motor,tu ce parere ai ,masina are 124.500,sa nu ma ei cu injectoarele ca ,cad pe spate.
nu stiu sa-ti spun cum verifici fisele, bujiile si bobina. dar e foarte posibil sa fie problema de la ele
ȘtergereSalut Cristi. Ai idee cum se verifica bujiile la un logan 1.4 fara sa le scoti ? Am vazut ca tu foloseai un multimetru pentru a afla continuitatea intre capatul bujiei si masa motorului. E acelasi principiu si la benzinar?
RăspundețiȘtergerela tine bujiile se schimba la 30.000km, nu se verifica nimic
ȘtergereStiu asta.?Le-am schimbat la 30 si 60k.acum are 77k, dar parca se aude motoru ca un disel.La munca am un disel pe care-l folosesc mai mereu si nu imi dau seama daca e ceva in neregula cu benzinaru. Nu mai fac diferenta :D. De asta intrebam
RăspundețiȘtergerecat este un set de bujii incandescente beru ? si link de comanda daca poti . mersi
RăspundețiȘtergeresus deasupra filmului este pus link catre bagina baiatului care vinde, adresa de mail...
ȘtergereAstazi am schimbat si eu bujiile.citisem cam toate comenturile de aici.am dat cu w40 de vreo 5 ori,il lasam cate 3,4 zile , in consecinta astazi au iesit extraordinar de usor.la. montarea celor noi am folosit pasta ceramica, Totul este ok.Multumesc cristi.
RăspundețiȘtergeresalut, am un benzinar 1.4 , am schimbat vechile buji originale cu unele indentice dar noi, problema e urmatoarea fisele nu mai stau infipte cum stateau inainte, din cand in cand mai sar din bujie, mentionez ca de fiecare data le apas puternic , le verific tragand de ele nici nu ai zice ca or sa iasa, oare unde sa fie cauza?
RăspundețiȘtergereclar problema din bujie sau fise. eu n-am probleme dinastea, deci nu te pot ajuta
Ștergeresalut Cristi, am un logan un 1.6 mpi, mergand saptamana trecuta spre Cluj, la un moment dat nu am mai avut pedala si motorul nu mai tragea, mergea in suturi, si parca auzeam ca da rateuri. am reusit sa ajung in a 3 a turata la 3000 pana in Cluj. Am dus masina in service au pus-o pe tester si nimic, concluzia apa in benzina, 95 din Petrom, am mai bagat o data din acelasi Petrom mai demult si aceiasi chestie, pe tester nimic, oare chiar benzina sa fie de vina? sau se poate sa fie si altceva si nu stiu mecanicii? mersi mult.
RăspundețiȘtergereeu zic sa bagi benzina tot de la aia pana descoperi adevaratul defect...
Ștergerepoate nu era apa din benzina ci acciza lu' muistu ala de Ponta, a inceput si ECU sa tuseasca cand a vazut ce pret e la pompa pe litru...
nu stiu de ce ne mai intrebi, din moment ce s-a repetat identic schema cu alimentatul de la petromi :)
Eu m-am gandit ca ii doar o coincidenta cu petromul, si sa fie alta problema.
RăspundețiȘtergeretotusi, cam mare coincidenta :)
ȘtergereOk, mersi ;)
RăspundețiȘtergeresalut imi poti zice ce chei ai folosit?
RăspundețiȘtergereCrichet 1/2
Prelungitor 1/2
Tubulara lunga 10mm , 1/2?
Mersi
nu stiu ce insemna acel 1/2 :)
Ștergerepractic ai nevoie de o tubulara lunga de 10, fie ea speciala pentru bujii insemnand ca in momentul in care s-a desfacut, o scoti usor afara. sau o tubulara lunga simpla cum am folosit eu.
ce ce angrenezi acasta cheie tubulara de 10, tu stii ce ai pe acasa in lada cu scule :)
1/2 e dimensiunea patratului acela de la cheie care intra in tubulara sau prelungitor etc.mai exista si 3/4 de asta am intrebat.
ȘtergereAm reusit pana la urma cu crichet 1/2, prelungitor 1/2 tubulara lunga 10mm 1/2.Singura problema la bujia nr 2 , a trebuit sa scot conducta de la injector nr2 nu aveam suficient spatiu.De desfacut a mers usor , de indata ce le-am slabit.Singura dilema fiind aceea ca atunci cand am insurubat prima bujie scot tubulara si vad ca a ramas ceva filet de la bujie in afara nu mult, o scot o masor cu cealalta identice de la dimensiuni cod piesa si marca, ma uit la celelalte si erau la fel stranse asa ca le-am schimbat si pe restul.La tine cum e?
am inteles acum, acel patrat :)
Ștergerehabar n-am cum e la mine, nu m-a pasioneaza cum arata filetul la bujie, nu atata timp cat am ajuns la capat cu stransul :)
Salutare salutare de la mare ... dar nu mare departare de casa ci mal de mare neagra....Haideti sa va spun si eu patania mea cu aceste bujii. Le-am schimbat acum 2 ani (la service). Anul trecut am avut de facut un drum de Bucuresti ... la dus mers "batraneste" maxim 110. Toate bune si frumoase. La intoarcere m-am dat le ea (masina ;) binenteles) 130-140. La km. 50 spre c-ta aduc PPOOOOCCCC ... fal fal fal ... zic... sper sa fie pana de cauciuc dar parca nu sa auzit de la roata. Opresc. Deschid capota si ce sa vezi ... Surprize suprize (andrea marin) mi-a sarit bujia 3 de la locul ei , noroc ca ramasese prinsa de mufa. Caut in portbagaj o cheie ... binenteles ca nu aveam decat o surubelnita si cheia de roti.In masina eram cu mama si sotia ... ambele au inceput cu vaicareala .... Mai aveam 10 km pina la ciulnita ... zic hai ca merg asa ... Plec de pe loc (binenteles ca toata compresia iesea pe la bujie). Merg 2 km si am noroc sa gasesc niste muncitori care reparau la autostrada ... gasesc la ei tubulara SUBTIRE si LUNGA (ca altfel nu aveam nici o sansa si am reusit sa o strang la loc ...de atunci merg asa cu ea ... De 10 zile mi-am luat insa un cablu de pe net si flosesc DDt2000. Am reusit inchiderea usilor la un anumit prag de viteza, am schimbat temporizarea plafonierei ... am sters erorile vechi din calculator (care erau doar memorate si nu curente) ... DAR imi apare eroarea - Output device : Glow Plug/Heater Circuit "A". Sper (dar este o vorba cu speratul) sa fie doar 1-2 bujii si nu releul acestora. Cine foloseste DDt2000 poate putem schimba pareri ....
RăspundețiȘtergereSchimbarea la cald este gresita , blocul motor se dilata de asemenea si locul bujiei este mai mic din cauza dilatatiei, inveti lumea prosti si isi pot rupe bujia si au sa platesca foarte mult pentru o reparatie ulterioara la facuta de un om care stie cu adevarat ce face ...
RăspundețiȘtergereAm schimbat si eu bujiile astazi, DCI 70 CP din 2007. Este posibil sa porneasca motorul doar cu o singura bujie? Dupa schimbare le-am testat la fel ca in film si una singura s-a aprins/incalzit. Teoretic, una mai era buna.
RăspundețiȘtergereda, porneste chiar si cu toate bujiile arse, mai greu, dar porneste
ȘtergereSalut baieti.Sunt posesorul unui Logan 1.5 dci 75cp E5 .Am avut si eu o problema prin Ianuarie cand erau frig afara.La pornire dimineata se auzea cateva secunde un zgomot ciudat la motor.Va atasez un link cu filmarea poate ma ajutati cu un raspuns https://www.youtube.com/watch?v=pP3hLynp2Lk Mentionez ca acum nu mai face de cand sa incalzit afara. Va multumesc!
RăspundețiȘtergeremie nu-mi pare a fi de la motor, imi pare a fi ceva slabit care troncane din cauza vibratiilor motorului. cand este motorul rece, detonatiile sunt mai neregulate ceea ce face motorul sa trepideze foarte tare.
ȘtergereMulțumesc de răspuns Cristi.eu ma gândeam ca bate un injector doar ca nu știam sunetul exact când este la injector.sau dacă face doar la frig sau mereu când este defect.
RăspundețiȘtergereasta este o bataie de injectoare https://youtu.be/mQncTN_cdfQ
Ștergerese aud si si cand este mai cald afara, dar mai incet.
Da.la mine pare a fi ceva diferit de ce se aude la tine în filmare.probabil o tabla sau ceva nestrans bine.o sa mai verific acum ca tot vine vara.și menționez ca nu scoate fum deloc în plus toba este curata ca lacrima nici pic de negrea la iesire.bănuiesc ca daca ar fi de la injectoare nu s-ar produce arderea cum trebuie si ar scoate fum.îți mulțumesc mult pentru răspunsuri Cristi.este foarte tare.faci tutoriale foarte bune și folositoare. Te urmăresc mereu si când am nelămuriri găsesc răspuns în filmările tale.BRAVO.
RăspundețiȘtergereBuna Cristi,
RăspundețiȘtergereCand ai bagat bujiile noi ai pus ceva pasta pe ele?E necesar acest lucru?
Salut, nu am pus, când am făcut schimbare nu aveam pasta la dispoziție. Dar este de preferat să o faci ca să nu se blocheze bujia în blocul motor pe viitor.
ȘtergereUn tutorial foarte bun, chiar daca cei dela service nu l-ar aprecia deloc. Tot secretul reusitei este simtul fortei de desfacere si strangere, adica cuplul, care altfel se masoara cu o cheie dinamometrica. Un meserias insa poate simti la mana mai bine daca un filet cedeaza sau nu. Patru serviceu-uri mi-au spus acelasi lucru, adica le schimba pe raspunderea mea pentru ca se pot rupe, iar asta implica schimbarea chiuloasei. Am renuntat la serviciile lor si voi incerca sa le schimb singur cu orice risc. Repet, un tutorial bun, poate cel mai bun pe aceasta tema.
RăspundețiȘtergereSalut, nu ar strica să folosești un pistol cu șocuri pentru slăbirea bujiei
ȘtergereBuna Cris! Loganul meu e din 2006. Nu am schimbat bujiile incandescente pana acum. Iarna trecuta m-am cam chinuit cu pornirea. Acum serviceurile spun ca tipului de mai sus. Totul pe raspunderea mea. Ce alte sfaturi crezi ca poti sa-mi dai sa reusesc si eu ce ai reusit tu: scoaterea bujiilor intregi? Eventual operatiunea aceea cu degripantul sa o reiau mai multe zile succesive? Un degripant mai special, ceva? Daca as folosi o cheie dinamometrica cam ce cuplu ar trebui fixat la desfacere? Pistol cu socuri unde exista? Stima
RăspundețiȘtergereSalut, bănuiesc că în filmarea de mai sus am fost destul de explicit cum am scos la mine.
ȘtergereFolosești degripant mai multe zile consecutiv. Cheia dinamometrica nu te ajuta cu nimic. Un pistol cu șocuri este o idee foarte buna! Sper că nu m-ai întrebat "pistol cu șocuri unde exista"!
Am uitat sa spun, scuze , ca esti ultima mea speranta la chestia asta!
RăspundețiȘtergereMultumesc pentru raspunsul prompt si amabil.
RăspundețiȘtergereCum ai masurat bujiile cu multimetrul deci il pui pe continuitate firul rosu pe varful bujiei si cel negru? Ma refer cand bujiile nu sunt desfacute
RăspundețiȘtergeresalut, pe orice element de masa al masinii.
Ștergerevezi si aici http://www.tutorialelogan.ro/2011/07/verificat-bujii-incandescente-la-diesel.html
Salutare! Am un Logan 1 1.6 mpi 8v și zilele astea am avut parte de un,, eveniment" motorul dădea rateuri după pornire,mergea ingatuit . La diagnoza OBD s-a înregistrat eroarea ,,P0301-misfire cylinder one" Întrebarea este (dacă binevoiești să îmi răspunzi ) ,, evenimentul" ăsta se poate să se fi întâmplat din cauza bujiilor?
RăspundețiȘtergereSalut, poate sa fie de la bujii, fise sau bobina de inducție
Ștergere