Totul este din jocul de glezna :)
Ca sa scoti un consum mic, trebuie sa apreciezi distanta care urmeaza sa o parcurgi, de exemplu traseul dintre doua semafoare. La plecarea de pe loc trebuie sa accelerezi mai tare, nu o accelerare lenta si progresiva. De preferat sa ajungi cat mai repede la viteza de "croaziera" 50km/h in oras. Prin repede sa nu se inteleaga accelerat la decuplare sau in cel mai sport mod posibil.
Odata ce ai ajuns la viteza dorita, nu mai accelerezi, ci tii piciorul fix pe pedala pana in punctul in care te apropii de urmatorul semafor, moment in care iei piciorul de pe acceleratie fara sa apesi pedala de ambreiaj. O lasi sa curga in frana de motor pana in momentul in care chiar trebuie sa apesi ambreiajul. NU scoateti din viteza si s ao lasati sa curga pe acea distanta!
Folositi frana de motor si cat mai putin pedala de frana. Nu recomand frana de motor prin schimbarea in treapta inferioara, in timp o sa se simta uzura la ambreiaj.
Daca distanta ce urmeaza sa o parcurgi e mai scurta si nu este de treapta 4, aplici aceiasi procedura si mergi constant in treapta 3.
Bine inteles ca aceasta metoda nu se poate aplica intotdeauna in traficul din oras, dar de cate ori se iveste ocazia, profitati de ea.
Aceiasi procedura o puteti aplica si in afara orasului.
frumos, pacat ca nu ai aratat cat consuma si la 80 in treapra V.
RăspundețiȘtergereCe a patit DRL-ul de la masina asta? Da blitzuri singur?
martorul din bord este led si nu pusca cu frame-urile de la camera. din acest motiv pare ca palpaie :)
ȘtergereCRIs ajuta-ma,am un renault scenic din 2002 si la 110/h se aprinde martorul bujii,daca opresc motorul si repornesc nu mai apare dar la 110 iar aceeasi problema.Ai vreo idee. Multumesc!
Ștergeredesi nu pare, eu nu sunt mecanic auto.
Ștergeredar sunt convins ca motorizarea este DCI si ai o problema pe undeva, problema care se detecteaza usor folosind diagnoza
am fost la diagnoza de nenumarate ori si nu gaseste nimeni nimic,oricum multumesc frumos ptr raspuns
ȘtergereAm o rugaminte la voi daca se poate, am un logan de servici mcv 1.5 cu acces nelimitat la un card de motorina si intrebarea mea e urmatoarea : cum fac sa nu'mi mai afiseze km ca e pacat daca nu pot profita de husenii astia din belgia :)
ȘtergereVa multumesc !!!
Ca sa nu iti mai inregistreze km, trebuie sa renunti si la turometru. Scoti mufa de la senzorul de la cutia de viteze (se afla in spatele motorului). Stima
Ștergere''CRIs ajuta-ma,am un renault scenic din 2002 si la 110/h se aprinde martorul bujii,daca opresc motorul si repornesc nu mai apare dar la 110 iar aceeasi problema.Ai vreo idee. Multumesc!''
ȘtergereEste posibil ca filtrul de particule sa nu functioneze corespunzator sau sa fie in perioada de refacere. In perioada de refacere deobicei se aprinde un martor pe bord (martor buji de exemplu). Nu se recomanda oprirea motorului cand se face autocuratarea. Se recomanda mersul usor turat timp de aprox. 15 minute sau pana se stinge eventual in treapta a 4-a in afara localitatii.
Bafta
din pacate nu te pot ajuta, dar daca pui diagnoza pe masina iti garantez ca o sa gasesti eroarea care face becul sa se aprinda. la mine se aprindea acel martor din cauza de overboost :P. oricum, acel martor este martor comun pentru mami multe posibile defecte
ȘtergereSalut Cristi! Am o problema.mai bine zis o nestiinta. Am un logan 1.6 16v 105cp din 2007-2008 LAUREAT . Te rog arata-mi daca se poate..din cate am citit se pare ca da si nu stiu eu.. pe bord imi arata consumul mediu. Si daca is resetez (tin apasat) :-) apare 0,0 si atunci pe cativa km arata pot sa zic un fel de consum instant. Adica pana isi face media. Mai oscileaza acolo consumul. Dar am vazut ca se poate sa imi arate si media si consumul instant. Dar nu stiu cum. Am auzit de ceva CB ce este aia? . Help me !
Ștergeresalut, unde te uiti tu acolo sa vezi media, ala este CB, adica Calculator de Bord. depinde ce versiune de soft ai, posibil sa-ti poti pune si consum instant
ȘtergereAha acum mi-am dat seama de la ce vine prescurtarea.. .. si daca nu te superi. Cum as putea sa vad ce versiune de soft am? Si cum se poate pune consum instant. Ii complicat ?
Ștergeretu ai deja fire trase, practic trebuie sa schimbi doar placa electronica de la ceasuri cu una care stie si consumul instant.
Ștergereasa vezi versiunea http://www.tutorialelogan.ro/2012/05/diagnoza-bord.html
Ok multumesc pentru informatii !
ȘtergereAm versiunea 7102 si consum instant nam.. deci ca sa vad consumul instant trebuie schimbata placa aia electronica ??
Ștergeredoar placa electronica cu softul 6002 stie si instant. poti sa chizitionezi si cu softul 6001, ulterior doar se scrie softul 6002 si ai instant. imbunatatiri-logan.tk si iti scrie softul cel nou, numar km, ca nou
ȘtergereAm eu poze cu consum de 5,8% cu 1.6 16V Timisoara - Caransebes! :))))))
RăspundețiȘtergereclar, dar nu si in oras :))
ȘtergereScuze ca intervin, dar eu am scos cu 1.6 16 v cel mai bun consum 4.9 % , 4 persoane in masina, Calarasi- Oltenita , adica 25-30% din drum prin sate, restul DN... Deci, bafta, Kiya, se poate mai bine!
ȘtergereSalut in general un 1,4 mpi consuma mixt 6,2 in afara 5,5 si in regim numai de oras intre 8 si 10 l asta in functie de temperatura de afara si talpa dar la un condus normal asta e consumul scos de masina mea la temperaturi de peste 20 de grade consider unul decent care demostreaza ca un dci devine mai scump per km fata de un benzinar avand in vedere costul dci la intretinere si pretul motorinei
RăspundețiȘtergeresal.am logan 1.5 dci 2007, 50kw fara modificari condus normal : oras 5.8 afara 4.2 , consumu pe oras nu e resetat de cel putin un an . conduc majoritatea timpului in oras . o singura data am iesit afara din tara acum 2 ani cand eram curios cat consuma si e 4,2 la 110km/h constant . deci nu stiu care e mai eftina si care e mai scumpa .
ȘtergereAl meu 1.4 cel mai putin a consumat 5.1 litri la un drum Iasi - Piatra Neamt, dar nu am sarit de 120 km/h si eram singur in masina. In oras imi ia si 12 daca conduc un pic mai tare intre semafoare. Cu benzina buna gen Alto 101 sau Maxx Motion 100, un filtru de aer nou si fara vant puternic din fata scoti consumuri de invidiat :D
RăspundețiȘtergereconsumul prezentat aici este in oras, nu extern :)
Ștergeredaca merg in trepta a5a oare motorul va protesta?????
RăspundețiȘtergerepoti sa mergi in ce treapta vrei tu :)
Ștergeredra banuiesc ca te referi la treapta 5 la 60km/h. o sa mearga, dar iti consuma mai multa benzina.
stiu eu un renault care cere a 5 la 60km/h
ȘtergereEu am scos un consum de 2.5 L/100 ! pe 1.5 DCI 70 CP! Logan KISS FM! 2008! in treapta a 3-a! si cu treapta a 5-a 3L/100! :P
RăspundețiȘtergereprietene, eu scot consum 0. la vale, in frana de motor. si in treapta a 3-a si in treapta a 5-a. dar nu e relevant.
Ștergeretestul tau probabil e la fel de relevant ca al meu. hai sa fim realisti, aici nu e vorba de "hai sa ne laudam ce consum am scos".
Ai draq ce invidiosi or fi aia de la BMW Mercedes Ford pe loganurile astea care consuma numai aer...........
Ștergerebai Mihai ce aberati mai poti scrie cum ai scos 2 l la suta 50 de km iai facut remorcat? sub 4,5 nici un dci nu consuma in nici o treapta cea ce iti arata calculatorul este consumul instant uitate pe cel mediu si ca sa fi sigur fal de la plin la plin ca sa scoti 2lla suta s-au 3 trebuie sa faci cam 2000 de km cu un rezervor ras si aclo intra cam 65 de l si apoi ne informeaza cat consuma kisul tau
RăspundețiȘtergerepai nu am zis nici unde ca e consumul mediu:D si in clip tot cosnumul instant e:D!
Ștergeream reusit eu 4,2 la un dci 65 cai Bucuresti-Targu Mures
Ștergere4.1 Focus Estate 1.8 tddi 3 persoane, bagaj decent.........:))) AC automat....Craiova-Tg-jiu si retur.
Ștergerece nu intelegi, i-a facut la vale :)
Ștergereasta e un consum informativ nu spune exact si nici la drum lung asta spune meseriasi nu eu vroiam sa ami pun si eu dar mai bine bag benzina de bani astia
RăspundețiȘtergerePe traseul Moinesti-Bucuresti, 6,6l/100km 1.4mpi 2005.
RăspundețiȘtergereSal cris dar in treapta 5 poti scoatea un consum mic tot la 2000 de ture sau e valabil doar in treapta a 4.
RăspundețiȘtergerenu poti scoate un consum mai mic, motorul se chinuie sa functioneze, deci consuma mai mult
Ștergerehai criss, am puncte de rugina, vro 2-3, e bine s pun periodic un pic de ulei pe ele? pana la remedierea lor
RăspundețiȘtergerepoti sa-i pui si slujbe la biserica, nu maim scapi de ea :(
Ștergererugina vinede sub vopsea, ca s apui ulei, ar trebui sa cureti toata vopseaua si rugina pana la tabla si atunci sa dai cu ulei s anu mai rugineasca.
dar oricum n-ai nimic de pierdut, poti pune si ulei
ca tot de vorba de consum, am 16valve si in oras am consumul mediu e de 8l/100, am cb dar nu am optiunea de consum instant, in afara nici cum nu scade sub 5.5l/100
RăspundețiȘtergereCristi, de ce nu este indicat sa o scoatem din viteza si sa o lasam sa "curga"?
RăspundețiȘtergerepentru ca la relanti ai consum mai mare decat in frana de motor
ȘtergereDaniell.
ȘtergereIn frana de motor, indiferent de treapta de viteza, ai consum 0 (zero), cine are cb cu consum instant va poate confirma!
Ce indică CB este treaba lui. Ca un motor să consume 0 (zero) ar însemna ca acesta să nu funcţioneze. Dacă o să mă contrazici, o să te rog să şi argumentezi.
Ștergere0% consum pentru ca rotile invart motorul si nu invers
ȘtergereCris, ai bord cu consum instant pe Loganul socrului! Am o rugaminte la tine: fa un test sa vedem consumul instant la 55km/h in treapta a 4-a si in treapta a 5-a!(tot la 55) Bineinteles, in ambele trepte sa mentii viteza, fara accelerari/decelerari!
RăspundețiȘtergereEu am 1.2 16V si consider ca imi consuma mai putin in treapta a 5-a! Cel putin cand sunt singur in masina! Consumul mediu observ ca scade imediat cum cuplez treapta a 5-a!
Mersi mult!
trebuie sa fiu nebun sa-mi bat joc de masina in halul ala. n-ai decat sa meri si la 20km/h in treapta 5 ca sa scoti consum bun.
ȘtergereZiceam si eu de un TEST! Daca nu filmezi, macar sa postezi rezultatul! Am zis si eu daca poti si daca vrei, nu te-am obligat!
ȘtergereFoarte tare tutorialul! Bravo Cristi!
RăspundețiȘtergerebucuresti-bacau si retur consum 3,7 - 3,9 cu un logan 1,5 dci, 65 cp, mers normal. aprox 170 lei motorina. Nu inteleleg de ce considerati ca este mai rentabila benzina. Daca era mai rentabila era masina mai scumpa. Asa un logan pe motorina este mai scump cu 1500-2000euro. Nu cred ca le-au facut mai scumpe de pomana. Iar la intretinere este aproximativ la fel. Filtrul de motorina este mai scump cu 30 lei.
RăspundețiȘtergerefiltru de motorina mai scump fata de ce? benzinarul nu are filtru combustibil iar cel de motorina sub 1 mil nu gasesti.
ȘtergereFILTRU MOTORINA LOGAN EURO 3 - FRAM P10292 - 95 ron
Ștergereeuro 4 - FRAM P10852 - 120 RON
DEPINDE SI DE CE MODEL DE LOGAN AI
FILTRU BENZINA LOGAN - FRAM G10230 - 51 RON ( nu stiu sigur daca au toate sau niciunu )
Anonimule cu Bucuresti Bacau te lamuresc eu ca sa stii deci daca diferenta e cum zici tu de cam 2000 de euro in funtie de varianta cam cata benzina poti lua cu acesti bani? al doilea motiv la un dci la tot al doilea schimb de ulei se schimba neaparat si filtru de motorina multi il schimba la de fiecare data apoi buji incandescente mai rar dar se schimba distributia la dci mai scumpa ca la mpi nu mai pun problema ca daca ai alimentat o motorina mai cu apa s-au mai uscata decat e normal 1000 de euro reparatiile la sistemul de alimentare ,intradevar este mai economic la consum cu 1 pana la 3 l suta dar per 100000 km si in ani de exploatare tot mai scump esti bateria te tine mai putin si este mai scumpa deoarece este mai puternica ca pt diesel si ar mai fi cateva dar ajung aceste exemple ca sa fi lamurit... astept contra argumente bine fondate din partea orcui bine in format pt cuplu care il ofera in plus dci nui vad diefrenta de pret oricum fata de orice masina vestica este cea mai buna varianta pentru roman si tara noastra la un Opel Zafira doar un cip in pompa de injectie per total cam 500 euro iar toata pompa 1500 un injector de la 1000 de lei faceti calcule voi... va salult loganisti
RăspundețiȘtergereAcum nu vreau sa iti desconsider masina dar asa pot sa zic si eu ca am un trabant de consuma numai ulei si merge dupa soare. Cred ca pentru tine se aplica proverbul "masina pe care o ai este cea mai buna". Daca ai un opel zafira adus de prin Germania cu 50000 km pe bord si vreo 200000 km reali cu cip consideri ca aia este masina. bravo tie.Am mai auzit texte de genul masina merge perfect si cand am mers cu ea troncanea din toate incheieturile. Mai fa-ti o data calculele si vezi daca la dci iesi cu 1-3 l% per l00000 km. Mai taie doua zerouri si pune 3-4 mai putin la 100km.
Ștergerepe cand un montaj de oglinzi incalzite?? Numai bine
RăspundețiȘtergerecand o sa am bani
ȘtergereSalut, eu am un logan 1.5 dCi 90CP(i-am facut remapare) si 2000km iarna mixt, consumul are o medie de 4,7 l/100km. Mi se pare mai avantajos dieselul
RăspundețiȘtergereSalut cristi ai cum ai montat contcatori la usile din spate ???
RăspundețiȘtergereAi vrun tutorial???
n-am tutorial :(
Ștergereconsumul depinde foarte mult si de motorina!!! bai Cristi t ude unde alimentezi ? cel mai putin am scos pe 500km 3,8 cu motorina de la soare ! hai pa
RăspundețiȘtergeremotorina de la soare? ce soare? :))
RăspundețiȘtergerede 6 ani si 6 luni alimentez doar de la MOL, tatamiu a confundat statiile peco si a bagat de vre-o 2-3 ori de la OMV si eu odata am alimentat 3litri de la OMV ca sa fiu sigur ca ajung de la Arad la Timisoara :))
niciodata nu m-am chinuit sa scot un consum minim la drum lung, n-am rabdare, cand plec undeva apai vreau sa si ajung la un moment dat si daca asta presupune sa am o medie de 5%, e ok din partea mea :)
si da, toate drumurile lungi pe care le-am facut, incarcat sau nu, am avut media de 5%.
o singura data am avut media 5.4% si media de viteza 124km/h, insemnand ca s-a mers constant 140km/h pe autostrada pe o distanta de 2000km(dus/intors)
rompetrol cred........da ciudat sa ii zica soare!!!::))!!romani nosti sunt niste nebuni frumosi!!!::)
ȘtergereUn test bun pentru cei care inca nu inteleg de ce in viteza (frana de motor) au un consum mai mic (0) decat daca scot masina din viteza.
RăspundețiȘtergereIn rest, foarte subiectiv testul!
Faptul ca esti intr-un oras fara trafic NU inseamna ca asta e consum urban!
Cand ai 10 stopuri in 4Km si le prinzi pe toate... sa vezi atunci consum!
La fel, daca ai pe drum cateva poduri...
Cat despre tinutul la 2000 RPM, vai de capul lui de motor! Daca era DCI intelegeam, dar pentru un MPI e criminal sa stai tot timpul la 2000.
Ce crezi ca economisesti pe benzina, dai pe curatatul injectoarelor infundate.
Ca sa ajungi "repede" la 50km/h trebuie sa ramai in zona de cuplu maxim care la 1.4 este la 3000. Asa ca schimbi la 3500/3700 si cade putin sub 3000... si tot asa.
Daca schimbi la aproape 2500 si-ti cade la 2000 nu ai facut nimic!
Dar... e strict parerea mea! :)
sunt sofer de diesel si intradevar, cuplul maxim este undeva pe la 1800rpm si de aici consum foarte scazut.
Ștergereeu zic ca la benzinar atata timp cat acceleratia este constanta la acei 2000rpm, nu se forteaza motorul si cutia, rezultand acel consum mai mic.
dar adevarat, se fac depuneri pe injectoare, injectoare care se curata daca-i dai o blana din cand in cand.
si din nou corect, daca ai 10 stopuri in 4km n-ai cum sa scoti consum. din acest motiv aleg traseul mai lung dar cu cat mai putine opriri ;)
soare-rompetrol
ȘtergereUn motor consumă 0 (zero) doar oprit. Ce indică CB nu este 100% relevant.
Ștergeresalutare din nou ,scuze de repetitie, Crisde de ce motorina numai de la mol, ai scos cu ea cel mai bun consum, e mai aditivata!!??
RăspundețiȘtergerepentru ca de fiecare data cand am purjat filtrul sau l-am schimbat, n-am gasit mizerie in filtru.
Ștergeren-are a face cu consumul
hei criss foarte utile tutorialele, datorita tutorialelor tale mi-am montat cb, aveam si inate dar nu avem optiunea de consum instant, am 1.6 16v, si la 50km/h la 2700-2750 de ture am consum de 3.9-4.1 la suta, daca imi pun cip, creste cuplul la turatii mai mici, deci o sa am 50 km/h la 2500/2600 ture sau cum? si cu consumul ce se intampla daca imi pun cip?
RăspundețiȘtergerela 1.6 16v o sa-ti ceara benzina de 100, cu cea de 98 o sa tuseasca. nu prea merita resoftat cel de 1.6 16v
Ștergerescuze, nu 2700-2750 ca 1700-1750 si nu 2500-2600 ca 1500-1600
RăspundețiȘtergeresal Cristi . Ce zici d 1.2 16 v trage bine , consuma putin , e mai bun ca 1.4 sau 1.5 dci ?
RăspundețiȘtergereSalut Apropos de consum, am un logan 1.6 16V din 2007 si de ceva vreme, fie ca e rece sau cald motorul, dupa o accelerare mai puternica turatia motorului ramane blocata pe la 2000 - 2500 rpm ceea ce evident se vede si la consum. Daca nu e problema la motorasul pas cu pas sau la cablul de acceleratie are cineva idee de la ce poate fi?
ȘtergereMerci frumos
1.2 16V - trage bine si consuma putin nu merg ina aceeasi propozitie in sensul ca daca trage bine nu consuma putin si invers
ȘtergereLa conducere acest motor este destul de similar cu 1.4 dupa parerea mea dar nu se compara cu 1.5 (dieselul este destul de diferit la conducere - consum mai mic cuplul mai mare)
nu, nu trage, e la fel de puturos ca cel de 1.4mpi. nu exista comparatie intre 1.4mpi si 1.5 dci, total diferite
Ștergere:))mai bun niciodata mai puturos da...dar acum inlocuie motorul 1.4 deci ai de ale intre 1.6 sau 1.5 dci
RăspundețiȘtergeresalut criss am un dci din 2006 de 65 cp si are cam 88000 nu il am de nou si am auzit ca de la 100000 se strik turbina pompa si as vrea sa o vand ca tare mi-e frik de asa cv cik dci astea sunt ff nasoale ajuta-ma cu un raspuns te rog mult
RăspundețiȘtergereai auzit rau! turbina se poate defecta si la 200.000km, totul depinde de cum a fost menajata. de obicei inainte sa se defecteze incepe sa fluiere, sunet specific de turbina
ȘtergerePoi turbina chiuie un pic dar mi-a zis ca asa se simte ca lucreaza si am mers si cu un opel diesel si la ala chiuie turbina cand ii dai si la audi la fel se aude la mine e menajata schimbat ot la timp nu viteza excesiva da ms pt raspuns
ȘtergereSalut..as avea si eu o intrebare.. dupa un timp de mers cu masina cu ac pornit,dak dau pe treapta a 3'a la ventilatie, scoata abur,un fel de fum alb:-?? prin gura de ventilatie, mijloc dreapta..ai idee ce e devina si cum rezolv problema?
RăspundețiȘtergeren-am nici ce-a mai mica idee
Ștergerevezi sa nu ai ceva soarece pe acolo care trage vanturi..........::)
Ștergeresal cris!am si eu o buba daca ma poti ajuta!!am un model logan ambition 1.6 mpi as fi vrut 16 valve da cand l am cumprat al meu model era varf e gama!!!deci era full option la ora aia!!!iunie 2005!as vrea sa ma ajuti daca sti cumva oglinzile laterale sunt electrice.........deci sunt incalzite??buba cea mai mare e ca am rabatat oglinda dreapta de mai multe ori si de la un moment dat nu o mai pot controla din joystickul de manevra de sub frana de mana!!ce spui cum pot afla ce are!banuiesc ca e un fir intrerupt pt ca am luat de la alt logan butonul si am testat ca nu de acolo e buba!!!ce sa fac sa dau oglinda jos sau tot butucul de plastic cu oglinda!!??ms oricum ca imparti cu noi experientele tale!!!sanatate si cat mai multe tutoriale cu noroc!!
RăspundețiȘtergereteoretic ar trebui sa ai oglinzile incalzite, practic dai jos "sticla" si te uiti.
Ștergereca sa gasesti problema la oglinda dreapta, trebuie sa dai jos fata de usa, dai cu totul oglina jos si masori daca firele mai au continuitate. sau o incerci pe o alta masina. sau poate gasesti o alta metoda de testare
ms man!!am incercat sa dau jos oglinda cum ai recomandat tu in tutorial dar am auzit un fel de scrasnet si am renuntat!!!mi e frica sa nu se crape sticla ca am auzit ca cele care sunt de cumparat nu sunt la fel ca cele originale!!
Ștergeresal
RăspundețiȘtergeream și eu un logan laureat 1,4 din 2008 și la consumul instant îmi arată doar consumul la 100 de km sau cel putin la prezentarea pe care ai facut-o tu la mine imi arata doar consumul la 100 de km îmi poți sugera ceva ce să fac te rog
mulțumesc
acela este consumul mediu si nu doar pe pentru 100km. e consumul mediu pe toti km care i-ai facut de cand ai resetat ultima oara CB-ul
ȘtergereCRiS spune`mi te rog cum fac sa vad consulul instant la logan. imi aratanumai consumul L/100km.Multzumesc
RăspundețiȘtergerein principiu doar daca schimbi ceasurile cu totul, dar depinde ce varianta de logan ai, versiune de soft...
ȘtergereAm ultimul model de Logan 1.2 16v full option. Ce zici? are?
RăspundețiȘtergerenici in cel mai umed vis al tau, i-ati gandul de la consum instant :)
Ștergerenici daca asi incerca sa resetez consumul din mers nu ar merge?
Ștergeresa resetezi cand esti pe meniul cu media de consum, da, poti. urmatorii 10km e aproape un consum instant :)
ȘtergereCris pe benzina ne-am lamurit. Dar eu am trecut de pe benzina ( 7 ani ) pe motorina acuma. Si tot citesc pe forumuri ca e mai bine sa mergi cu a 3 a la 50-60 km/h prin oras si 2000-2300 rpm decat cu a 4 a si 1700-1900 rpm. Pentru turbina stiu ca e mai bine sa fie mai turat decat subturat. Dar la consum sunt curios ce diferenta e.Personal de 1 an de cand am loganul diesel nu am bagat a 4 a decat de la 60 km in sus.
RăspundețiȘtergeree dubas cu vitezele si rpm-urile la dci. eu merg in treapta 4 cu 60km/h 1800rpm, asa scot consum bun in oras. la 1800rpm sunt in cuplu maxim, deci nu e subturat.
Ștergeredar la plecarile de pe loc sau schimbatu de viteze, o calc. dovada sunt depunerile mici de mizerie pe EGR
Eu speram sa ne ajute cineva cu consum instant la diesel 65-68 CP. La mine in a 4 a la 1800 se cam aude motorul cum tremura, abia pe la 2000 se aude curat. Inca o chestie Cris...dupa cateva iesiri prin afara orasului cu schimbat pe la 3500-4000 ( am fost pe la munte cam 590 km ) e posibil sa se curete turbina si tubulatura aferenta catusi de putin? Sau ce s-a depus deja pe paletele turbinei nu se curata decat mecanic cu peria ?
RăspundețiȘtergerecel mai bine e sa previi depunerea, in loc sa-i asiguri curatarea odata pe an cand mergi in concediu. adica sa-i dai din cand in cand o blana ca sa simta ca e condusa. dar sa faci asta dupa ce motorul este bine incalzit.
Ștergereconsumul instant se poate rezolva, depinde ce versiune de soft ai.
daca nu ai resoftare, da, la 1800rpm e putin subturat
Nu e chiar asa simplu Cris :-S. Masina am cumparat-o iarna asta si avea 4 ani jumate si 80.000 km. Am curatat EGR ( fara restul de tubulatura ) in urma vizionarii tutorialului tau si am gasit acolo "carbuni" nu fumingine. Masina merge bine, nu scoate fum ( fara motiv ) trage bine, consuma normal ( 5.5% - 6% ) in Bucuresti. Deci faza cu prevenirea a picat in cazul meu. Pana la urma cu ceva aditivi si o pedala din cand in cand se curata paletele turbinei ? Injectoarele sunt ok , pompa de motorina e ok , urmeaza sa curat si tubulatura si racitorul de la intercooler.
RăspundețiȘtergeremda, daca e second asta e. deci un concediu e bine venit. dat o autostrada dus/intors la 140km/h sigur curata tot ce trebuie.
Ștergeresi daca n-ai curatat tubulatura, ar trebui, sunt doar 3 suruburi. pe acea teava trece aerul catre motor si crede-ma ca face diferenta
cand e consumul mai mare? sa mergi 5 ore continuu cu 55-60km/h sau 2 ore cu 100-110km/h?eu zic ca prima varianta. sa mergi incet ca un mos nu inseamna ca economisesti combustibil.
RăspundețiȘtergereconsumul e la numarul de km, nu la ora. la ora se calculeaza daca esti la relanti.
Ștergere5 x 3.5 = 17.5 litri si 300 km rezultand un consum de 5.8 la 100 km.
RăspundețiȘtergere2 x 5.0 = 10.0 litri si 200 km rezultand un consum de 5.0 la 100 km ( si am fost generos cu consumul nu ia 5% la viteza asta )
Insa deja de la 80-90 km in sus cred ca e mai economicos sa mergi decat cu 110. Dar la draq nici cand iesim pe afara nu le calcam un pic ?
Nu sariti la gatul meu, e un calcul facut de dimineata in mintea mea bolnava :P
Multumesc frumos! Felicitari pentru munca depusa! Viatza si vin la gheatza! :)
RăspundețiȘtergereNu e chiar asa ..fizica nu se schimba .. Atunci cand accelerezi (consumi o cantitate mai mare de combustibil ) pentru a genera o energie cinetica iar franarea insemna pierdere acestei energii .. care se traduce prin consum de combustibil.
RăspundețiȘtergereCorect este sa se accelereze liniar si nu exponential . FFF important ..este sa se franeze cat mai putin ...
exact! dar e indicat ca la plecarea de pe loc sa ajungi cat mai repede la viteza de croaziera si sa parcurgi cat mai mult din traseu cu acea viteza
Ștergerepai nu e indicat sa ajungi repede la acea viteza. Acceleratia o faci progresiv ... si bineinteles fara franare ( de motor , etc )
ȘtergereeSTE VB DE Legea conservării energiei ..
E=V+T=CONSTANT ,
E este energia mecanică totală.
T este energia cinetică
V este energia potențială
cum de la tine se schimba asa des consumul? mie imi sta la 8.8 8.7 in oras nu scade nu creste ft des....la teine in 10 secunde iti arata 4.3 4.2 4.1 4.3 si mie abia dak mil schimba dupa cativa km buni. dc oare? inca o intrebare mai am. Oare de ce uneori cand vreau sa pornesc motorul si tin piciorul pe ambreaj nu imi porneste masina? daca incerc fara picior pe ambreaj o ia....?
RăspundețiȘtergereeu aratam cu consumul instant, tu te uitai la media de consum. deci foarte posibil ca tu sa nu ai consum instant pe masina.
Ștergereinca n-am auzit asta cu ambreiajul, n-am nici ce-a mai mica idee de ce.
@Cris: eu sunt 'follower' d-ala tau pe net dar vreau sa te contrazic putin (am 1.4 e3 laureat 2004):
RăspundețiȘtergere1. viteza la care loganul 1.4 consuma cel mai putin e intre 90-120kmh, nu 50-60. O demonstratie la viteza aia ar fi mai 'avantajoasa' pentru el. :)
2. tu la 60 mergi cu tr.4, eu pe la ~57 deja bag a 5-a. In manualul masinii scrie clar ca trebuie condus cu treapta cea mai mare posibila (sa nu faca urat). Eu o calc intr-a 4-a doar la depasiri din scurt.
3. consumul instant nu prea corespunde cu realitatea, nu arata nici cand pleci de pe loc ( <30kmh) si atunci consuma destul de mult. Eu iau in seama doar consumul mediu, ma gandesc ca daca era adevarat consumul instant nu-l mai scoteau de pe ph2.
Ca o parare personala, DRL-ul sucks: nu-ti aprinde in spate nimic (cel putin ala vazut de mine) la un tunel/pasaj poti sa fi pupat in spate f. usor.
1. eu aratam cum scoti un consum bun in oras, in afara orasului la 80-100km/h oricum se scoate consum bun.
Ștergere2. cum sa mergi in treapta 5 la 60km? inuman de subturat, depuneri pe injectoare and shit. scrie pe dracu in manual sa mergi in treapta cea mai mare(s anu faca urat). ia sa-mi arati unde scrie asa ceva.
3. consumul instant e ca sa-ti faci o idee al consumului in acel moment, e clar ca nu este precis, ca si media dealtfel. consumul instant s-a scos la benzinare de prin 2005 si la diesel de prin 2006.
parerea ta personala: nici un DRL montat pe o masina din fabrica nu aprinde becuri in spate. ca sa fi pupat din spate in tunel, trebuie sa franezi, deci ai lumini. daca nu franezi si mergi prea incet incat sa te ajunga cel din spate, fi sigur ca el sigur are lumini si tu ai ochi de pisica pe stopurile spate, ba chiar ai DRL, deci lumini in fata. hai ca nu e asa de neagra oaia precum pare ;)
2. Scrie pe dracu in manual la pagina 2.06:
RăspundețiȘtergere"RECOMANDÃRI ANTIPOLUARE, ECONOMIE DE CARBURANT, CONDUCERE(continuare):
Nu suprasolicitaþi turaþia motoruluiîn raporturi intermediare. Utilizati deci întotdeauna cel mai mare raport de vitezã posibil, fãrã a obosi însã motorul."
Consumul e mai mic daca mergi in tr. 5 (oras, normal). Nu cred ca ai dreptate nici la faza cu depunerile pe injectoare la benzinar, dar o sa ma mai interesez.
( http://www.scribd.com/doc/2559927/Manual-Utilizare-LOGAN-by-tomycta ).
3. Nu-mi explica ce inseamna consum instant. Nu e precis deloc, are lag mare si arata 0.0 cand motorul este pornit, ceea ce pentru oricine are ceva in cap ridica semne de intrebare.
Faza cu DRL: nu prea inteleg ce spui, deci am dreptate dar sa stau linistit ca nu e asa de rau, nu? Ochi de pisica aveam si la bicicleta, la masina nu cred ca e destul, d-aia merg cu minim pozitiile aprinse. Data viitoare cand in pasaj cand o sa fie unul in spatele meu fara lumini o sa urlu la el sa aprinda farurile sa-mi vada ochiul de pisica :)
2. exact! sa nu obosesti motorul. cuplul maxim la 1.4mpi e la 3500rpm, la 1500rpm in treapta 5 nu merg nici eu cu dci-ul care am cuplul maxim la 1800rpm. ia calca tu pedala de acceleratie cand esti in treapat 5 la 60km/h, e foarte sprintena, nu? nu obosesti deloc motorul. si daca esti in treapta 4 la 60km/h si calci acceleratia, tot esti putin subturat deoarece acceleratia se face foarte lent.
Ștergeree acelasi lucru ca si la carburatie, mersul incet dauneaza deoarece se fac depuneri. vorba aia, o blana la vremea ei face cat 10 femei. stai sa vezi ce frumos e sa mergi la consum cu un dci, fix cat sa nu omori motorul. in 40-60.000km ai terminat turbina.
mergand subturat, da, scoti un consum mai mic, dar asta nu insemna ca este bine pentru masina :)
3. daca citeai atent ce-am scris, n-am sustinut ca ar fi precis, de altfel nici consumul mediu nu este precis deoarece citirea datele vin din acelasi loc. acele valori afisate e sa-ti faci o idee aproximativa despre consumul masinii. oricum, dca iti afiseaza conumul mediu 5%, nu insemna ca real este 9-10%, ci e undeva pe aproape de acel 5%.
la logan consumul instant este afisat doar cand treci de 30km/h asta deoarece romanul nu stie ccu ce se mananca si cand vede 25-30% pe bord se duc peste cei de la magazin cu reclamatii ca au consum de avion. motiv pentru care au si scos consumul instant.
DRL: pai daca e suficient de intuneric in pasaj cat sa fi efectiv invizibil, idiotul din spatele tau o sa aprinda farurile. asta daca nu cumva este o pisica sau un catel la volan :). in plus, cu DRL-ul nu vezi mai nimic noaptea, lumina este prea slaba.
deci concluzia ta este ca cei de la vw/audi, mercedes, opel, bmw, fiat sunt niste idioti, au facut faruri de zi fara sa se aprinda pozitia pe spate :). dar tu imi vezi spune ca acele masini au auto lights, se aprind automat cand se intuneca sau se intra intr-un pasaj. ei bine, nu toate au acea functie si ea se poate deazctiva foarte usor actionand un buton.
1. Cuplul maxim e la 3000rpm la 1.4, nu 3500, in rest da, pare ca ai dreptate. Bine ca n-am apucat sa merg mult intr-a 5a de cand am 'descoperit' asta. :)
RăspundețiȘtergereDa' nici manualul nu e clar: cand mergeam cu a 5a la 60kmh si accelearam, accelera mai greu ce-i drept dar nu dadea nici un semn ca motorul 'e obosit' mergea absolut normal :|
3. Eu am fost pasager intr-o masina cu DRL din fabrica, la intrare in pasaj, in fata era coloana si cineva ne-a atins din spate. A dat vina pe momentul ala cand nu vezi nimic cand treci de la lumina la intuneric si ca n-aveam pozitii aprinse (soferul n-apucase sa le aprinda si mai era si luminat pasajul). Polemica pe asta s-ar putea face pana maine, nu asta ma intereseaza.
1. greseala mea, da, la 3000 e in cuplu maxim :). deci daca masina accelereaza greu, nu e bine. doar n-ai vrea sa tuseasca si sa de-a rateuri cand e fortat :P. la drum lung poti merge linistit in 2000rpm in treapta 3, caldura este prea mare ca sa se mai si faca depuneri. in oras oricum vei face depuneri, exact din cauza asta e bine ca din cand in cand(doar cand e bine incalzit motorul) sa-i dai o blana 5-6000rpm, cureti injectoare si alte cele :).
Ștergere3. apai fundul e cam singurul loc pe care nu ti-l prea poti feri. daca omul scria un sms sau facea o biluta, clar nu a fost atent. vorba ta, pasaj luminat, imposibil sa nu vezi :)
Salut ,Cris ,sti cumva de unde pot selecta sa imi arate consumul instant
RăspundețiȘtergereNu ma descurc pea bine cu DDT,si nu vreau sa selectez aiurea.
nu stiu unde ai auzit tu ca poti activa consumul instant folosind DDT2000, pentru ca nu e de acolo
ȘtergereEra numai o banuiala,nu cunosc inca toate functiile si am crezut ca poate face si chestia asta.
ȘtergereDaca se poate face in alt mod si poti comunica ,iti multumesc.
gata Cris ,am gasit,a trebuit sa caut putin raspunsul aici inblog
Ștergeresalu cristi ..te admir mult pt ceea ce ai facut din loganul tau pana akm si nu numai, am o intrebare pt tine. Ce efecte negative poate avea supraturarea motorului la logan, am un 1.4 benzina si obisnuiesc sa fac asta foarte mult, am permis de 2 ani si mai obisnuiesc sa fac o liniuta cu prietenii, cred ca ma intelegi si de foarte multe ori duc turometru peste 6000. sti cumva ce s-ar putea intampla ?
RăspundețiȘtergereuzezi motorul. in acest caz schimbi uleiul mai des si cu unul mai bun.
Ștergere1.4 la liniute? :P
da credema ca nu vreau sa exagerez dar loganul asta fata de altele, ma refer la al meu mi se pare extraordinar adica am mers cu altele si mi s-au parut extraordinar de puturoase l-am dus la 180 km/h 120 cu a 3 :d nu vreau sa fac reclama sau altceva dar asta e adevarul si de la un timp 'liniutele' au devenit o treaba mai serioasa si banoasa pot sa zik de asta te-am intrebat...dak ar fi cazul numai uleiului nu ar fi probleme ma gandeam ca ar putea fi altele mai grave uzarea motorului cred ca se face in timp :)
RăspundețiȘtergereda, uzarea motorului se face in timp.
Ștergeretips: daca crezi ca in locul unde te dai nu este praf, scoate filtrul de aer ca sa castigi putin maimulta putere :)
nu sunt deacord...uleiul trebuie schimbat exact cnd prevede cartea si nicidecum mai devreme. Argumente: uleil nou contine mai multe particule de apa, iar apa la temp mari cum se intampla in motor se desparte si produce explozii urate in motor, pe cnd un ulei ars nu mai are apa. Concluzie: uleilu trebuie schimbat cat mai tz, sau cand iti cumperi masina sh
Ștergereok ms mult de raspuns si sa sti ca as vrea ca mult mai multa lume sa fie asa ca tine pentru ca alti se poarta cu masinile exact ca niste gunoaie si nu suport persoanle acelea...bafta si sper sa ajungi mult mai departe cu loganul tau.
RăspundețiȘtergereAm un 1.6 16v si un consum asta vara de 7.5l/100km in capitala. la o viteaza medie de 25km/h, Fara plecari bruste de la semafor Fara accelerari inutile si putina intuitie in trafic se poate. Lucian B
RăspundețiȘtergereSalut am si eu o intrebare am un Logan pe care nu il pre folosesc, din 2009 are duar 25.000 km adica merg cu el duar de pasti si in August cand vin acasa. Ce efecte negative are asupara masini neutilizarea acesteia?Sunt perioade 2-3 luni in care nu e pornit deloc.Lucian B
RăspundețiȘtergereo masina se defecteaza daca stationeaza, mai mult decat daca circula.
Ștergerear fi bine sa o misti macar o data pe saptamana
Nasol pentru mine, ms pentru promtitudine ,te admir si esti un motiv pentru care nu am sa renunt la Loganu. Lucian B
RăspundețiȘtergerecris esti prost de bubui, cum sa accelerezi f repede ca sa ai un consum mic la 50km/h ? ai 4 clase primare ? si cel mai prost copil stie putina fizica dar tu ii intreci pe toti, in prostie... :)
RăspundețiȘtergereoi fi, daca tu zici.
ȘtergereIn opinia mea circulatia pe o portiune de drum in frana de motor sau la liber are acelasi efect in privinta consumului.Benzina intra oricum in cilindrii chiar daca ridicam piciorul de pe acceleratie ,iar faptul ca cutia de viteze e la liber sau in treapta nu vad cu ce influenteaza. Consum 0 in frana de motor poti obtine daca chiar nu functioneaza motorul DELOC.Ca sa-ti dai seama ce inseamna frana de motor fara consum de benzina ,da-i drumul la vale masinii cu motorul oprit si baga in viteza si ridica ambreiajul.O sa iesi cu capul prin parbriz...cred
RăspundețiȘtergeregresit! frana de motor nu este aceiasi cu mersul pe liber! mersul pe liber insemna un 0.7-1% consum afisat pe bord. mersul in frana de motor este adevarat ca are un consum, dar acel consum este foarte foarte mic.
Ștergerecat despre datul la vale, bagat in viteza si ridicat ambreiajul, din nou te inseli, grav de tot! ai sa fi surprins ca desi n-ai bagat cheia in contact, motorul o sa se invarta si masina se duce la vale in continuare. se simte si o frana de motor, nu e ca si cum ai lasa-o la liber sa se duca, dar tot se duce.
cat despre iesitul cu capul din parbriz... la biserica sa crezi :)
In frana de motor motorul cu alimentare prin injectie adica cu ECU nu consuma nimic. Cand decelerezi folosind frana de motor ECU care monitorizeaza fiecare senzor al motorului stie ca tu nu apesi pedala de acceleratie, si stie ca motorul este peste turatia de relanti atunci el taie alimentarea cu combustibil. Ca o analogie imagineza-ti ca atunci cand stai pe loc cu masina si accelerezi motorul in gol el se tureaza dataorita faptului ca apesi acceleratia iar cand nu apesi, ECU opreste alimentarea cu combustibil pentru ca este peste turatia de relanti. Logic, nu? In unele cazuri daca esti atent se pot auzi cand injectoarele nu mai ''bat'' atunci cand motorul isi reduce din inertia si revine la turatia de relanti.
Ștergereare cineva megane scenic?
RăspundețiȘtergerescriau unii ca au pornit un scenic impins, cum?el porneste doar cu ambreajul calcat
RăspundețiȘtergereeu am.ba da porneste daca apesi pe buton se pune contactul.da i a 2 si si apoi da i drumul la ambreaj.am pornit asa de cateva ori ca am ramas fara curent
Ștergereal meu nu mai porneste cand motorul este cald
RăspundețiȘtergerenu esti singurul, mi-au mai spus cateva persoane chestia asta dar nu-mi amintesc de la ce au avut ei problema asta :(
Ștergeresi mie imi facea la fel la cald nu mai pornea.dadeam la electromotor pana se oprea singur.
Ștergereasta de 6 7 ori bateria ducea,ca invartea de rupea.asA CREDEAM DEOARECE AM PUS O PE UN FIAT,AM ZIS MACAR PE ASTA S O PORNESC DAR SURPRIZA PE FIAT NICI PIS NU ZICEA
BINE PANA SA MI DAU SEAMA DE ASTA AM FOST LA tester la renault si mi au zis ca i pompa ca dadea presiuna scazuta rampa de pornire.am schimbat bateria si merge de 2 ani si 35000km fara probleme.daca era pompa cadea de mult. totusi m am dus la renault sa le zic ce meseriasi sunt si mi au zis ca daaa la asta nu ne am gandit,ca daca i curentul de pornire slab injectoarele nu mai trimit nu stiu ce citire la pompa sa faca presiune...
este diesel motor1,5dci 105cp
RăspundețiȘtergeream auzit ca problema ar fi de la 2 senzori unul este la axul cu came celalalt parca la vibrochen nu stiu exact dar amandoi citesc temperatura si se completeaza unul pe celalalt daca dau date gresite bloch
RăspundețiȘtergereeaza pompa
cristi? am un logan 1.5dci preferance fara BC, si am facut un consum: am vazut cati litri sunt in rezervor..prin apasarea butonului d ceas..punerea contactului etc...si: aveam 29L si am dat km la 0...cand am facut 100km am observat k mai aveam 20L:| am ramas masca...de la c sa fie?:|
RăspundețiȘtergerechiar nu poate da nimeni o parere?:(
Ștergereinclinatia masinii afecteaza direct cantitatea de combustibil. o suprafata cu inclinatia de un singur grad, care nu prea o percepe ochiul, te fenteaza la rezervor imediat.
Ștergereeu am observat asta la peco, daca stau cu botul catre magazin, intra mai multa motorina ca si daca stau cu spatele la magazin. diferenta de aproape 7-8 litri
deci sa nu ma sperii..? nu are cum sa consume 9...are abea 55.000 si a fost facut testul injectoarelor in reprezentanta dacia..
RăspundețiȘtergereeu am scos 8.2% cu stage 2 si dat numa blana, schimbat la 4500rpm :)
Ștergeresalut cum ai facut de iti arata media kilometrilor litri consumati etc am si eu logan 1,4 si nu imi arata
RăspundețiȘtergereSalutare !
RăspundețiȘtergereAveti careva Loganul nou cu motor de 0.9 90CP turbo benzina ? Cateva pareri va rog, bune, rele, cum or fi...
Din ce am vazut pe specifiicatii (fisa tehnica de pe site-ul Dacia) legate de consum...suna bine...si 90 de cai...
O sa ma inscriu la un test drive...tare ma bate gandul sa imi vand Loganelul din 2007 sa imi iau una din asta.
0.9Tce este o motorizare relativ noua, nu stie nimeni sa-ti zica despre fiabilitatea lui.
Ștergereiti pot spune ca trage la fel de bine ca un 1.6mpi, ba chiar vei avea impresia ca trage mai bine si asta din cauza ca este turbo.
in rest, ca si masina, este construita, asamblata si gandita mult mai bine ca vechiul logan
Am scos cu dci consum 2,8 l in afara orasului, mers foarte batraneste, 70-75 km/h, peste 300 de km, pe bc. Surpriza, la pompa am avut consum 4 l /100 de km. Nu mai repet experienta, era sa mor de plictiseala tot drumul, de stres sa calc mai tare acceleratia am facut si carcel la picior... In concluzie, sunt dezamagit, m-a pacaleste bine de tot calculatorul de bord.
RăspundețiȘtergeredar da foarte bine la psihic, 2,8% :))
ȘtergereCris, stii cumva cat ar costa un tempomat pt logan dci 2008? Si cine mi-ar monta in tm? Multumesc
RăspundețiȘtergerehttp://www.comfortauto.ro/home.html?page=shop.browse&category_id=1
Ștergeremontez eu
wow, mi se par putin scumpe...pt vw m-a costat la juma de pret... ar fi pt loganul de servici. Daca se monteaza pe logan, ulterior se mai poate demonta si pune pe alta masina?
ȘtergereDa, se mai poate demonta ulterior, chiar usor.
ȘtergereDaca gasesti un model de tempomat care ulterior se poate monta pe toyota yaris 1,4 d4d diesel, masina personala, as fi interesat...ai putea sa te documentezi, te rog? Multumesc
Ștergerenu ma documentez, pur si simplu nu-mi pasa :)
ȘtergereSorry, dar eu sunt total pe langa cu tehnica...speram sa ma ajuti putin, eu chiar nu stiu unde sa caut...un model de tempomat era universal de pe site-ul acela, speram sa stii tu mai multe despre el
RăspundețiȘtergerenici eu nu stiu nimic despre ele si sigur nu imi pierd timpul cu sapaturi arheologice pentru altcineva.
Ștergeredaca as vrea sa-mi fac eu, posibil sa fi cautat...
E si normal...
RăspundețiȘtergereSalut am o intrebare si o nelamurire, logan 1.5 dci il folosesc inafara si cel mai mic consum pe care am reusit sa-l scot a fost de 5,3 l/100. Cand intru in tara pentru revizie si alimentez din Romania consumul scade destul de mult ajunge si la 4,2 daca nu si ceva mai jos dar nu cu mult, o diferenta destul de mare as spune in aceleasi conditii drum. Acelasi lucru i se intampla si fratelui meu care are un renault simbol, este asa de mare diferenta de ardere intre motorina dinafara si cea din Romania sau care este motivul ? Multumesc
RăspundețiȘtergereinteresant, al meu 1.5dci 65cai euro 3 a consumat 5,3% timisoara germania cu motorina romaneasca la o viteza medie de 120km/h.
Ștergerealimentat in germania, umblat 3 luni pe acolo, venit catre timisoara cu 5,4% si o viteza medie de 122km/h. adica o diferenta infima.
n-am idee de ce face asa la tine
Viteza cu care circuli cred ca este mult mai mica in Romania...
RăspundețiȘtergeregresit, nu este cu mult mai mica, ci cu aproximativ 3km/h. eroarea creste proportional cu cresterea vitezei
ȘtergereEu chiar obtin consumuri bune cu 1,5 dCi, 2006, 65 CP, care la o uzura a motorului de 151.000 km am obtinut consumul mediu de 3,1 litri/100 km cu o iteza medie de 63,3 km/h, un traseu de 1162 km pentru care am consumat 37,1 litri. Am fotografii cu acest record.
RăspundețiȘtergereUn amendament am ... frana de motor duce la pierderea energiei (prin infranare, care e chiar mai accentuata la diesel decat la otto din cauza compresiei mai mari), si chiar daca motorul consuma la relanti mai mult decat in timpul franei de motor din cauza scaderii vitezei se pierde mai mult in timpul franei de motor din energia cinetica decat se pierde prin consumul de relanti (care funstie de viteza e de la 0,2 la 0,6 l/100 km adica nesemnificativ).
Iata motivele pentru care eu recomand sa fie lasata masina sa curga la vale fara sa fie in viteza si doar atunci cand e nevoie de o reducere a vitezei sa fie bagata in viteze pentru a beneficia de consumul zero al franei de motor.
n-ai murit de plictiseala la volan? :)
ȘtergereHei Cris! Am si eu niste intrebari pentru tine.. am un Logan 1.6 16v din 2007. La mine.. cand dau pe consum nu-mi creste sau scade imediat cum accelerez.. abia la vreo 100m scade, sau urca.. depinde cum consum. Adica de ex imi apare 7.4 si abia dupa 100m de mers.. apare 7.5 sau 7.3. Asa e normal?
RăspundețiȘtergereSi inca o chestie.. am consum 7.5 pe oras.., abia am scos un 7 in cap in a 5a cu 60km/h.. inca n-am apucat sa incerc metoda ta ca acum am citit`o.. maine incerc. Ai ceva sfaturi?
Multam
tu nu ai consum instant pe masina ta, din cauza asta schimbarile la consum difera atat de mult, insemnand ca tu te uiti la media de consum.
Ștergeresfatul meu e sa mergi in treapta 4 la 60km/h, in treapta 5 la acea viteza insemna ca esti subturat. hai sa zicem 80km/h in treapta 5 e ok.
ti-ai luat 1.6 16v care din start consuma mai putin ca un 1.4mpi in oras, media de 7.5% fiind foarte decenta. eu cu dci scot media 5.4% la mers normal
Uite si tu.. deci e incredibila masina asta. Am fost sa iau si aduc pe cineva.. consum 9.4(ala mediu).. eu imi bag ceva in ea. Sa o duc in service?
ȘtergereMa refer in oras
Ștergere9.4% este un consum acceptabil pentru oras. de fapt, totul tine de sofer, in mare parte.
Ștergeredaca ai diverse greutati prin masina, rotile umflate sub presiunea normala, benzina proasta, filtrul aer vechi si nu-mi mai vin acum in minte altele, consumul creste considerabil
Salut CRiS! Am un 1,5 dci 50 kW si pana acum catva timp cand mergeam in frana de motor indicatorul de consum arata o ( de fapt cele trei liniute). Acum arata cifra consumului mediu. Ai idee ce s-a intamplat?
RăspundețiȘtergerema indoiesc ca ai avut consum instant pe loganul tau, el fiind E4. daca resetezi CB-ul, cand pleci de pe loc, urmatorii 1-2km iti arata consumul ca si cum ar fi instant, dar de fapt este cel mediu.
ȘtergereNu consumul instant ci consumul mediu se facea ---- Merci oricum pentru raspuns.
RăspundețiȘtergereaaa, am inteles acum de fapt care era problema ta, in loc sa arate consumul mediu, cum era normal, in franat de motor iti afisa ----. mda, dubas, nu stiu de la ce
ȘtergereSa inteleg ca acum este normal, nu cand arata --- ?
RăspundețiȘtergerepe consumul mediu trebuie neaparat sa-ti arate cifre, nu ----, deci este ok. acele liniute le ai doar daca ai restat CB-ul
ȘtergereMultumesc!
RăspundețiȘtergereDaca ii dai 1-3-5 fara 2-4, salvezi ambreajul de 2 ori. Daca la orice oprire, sau reducere de viteza scoti fara ambreaj din viteza, mai salvezi de cateva ori.... Si asta e o treaba
RăspundețiȘtergeresal Cris, nu stii cum se poate daca se poate mari avansul la relanti la un logan 1.6 si cum??? mersi!
RăspundețiȘtergereprobabil doar din resoftare, nu mai e ca la carburatie unde rezolvai cu o surubelnita
Ștergeream observat (la 1.4 mpi) ca daca mergi cu tr. 3 cu 50kmh constant si calci ambreiajul, turatia nu urca aiurea ci ramane la aprox 2300 rpm unde erai si pana sa calci ambreiajul; pe cand daca mergi cu 50 kmh in tr 4 constant si calci ambreiajul, turatia sare imediat pe la vreo 3500... deci ce deducem noi de aici, e ca cu cat dai o treapta mai mare la viteza mica cu atat trebuie sa calci acceleratia mai tare si asta inseamna benzina arsa si depuneri fara sa profiti nimic...
RăspundețiȘtergereStreule, Ai o maare preblema... Tu de obicei conduci cu faza mare aprinsa???
RăspundețiȘtergerenu este nicio problema. ai putea sa circuli cu masina doar cu faza lunga aprinsa? adica sa nu ai aprinsa si pozitia? nu, n-ai cum :)
Ștergeream DRL, din cauza aceasta este acel martor aprins http://www.tutorialelogan.ro/2011/05/comanda-modulul-daytime-running-light.html
Buna, o simpla intrebare,este normal ca nivelul apri sa fie la 4 liniute,recent am cumparat un logan si vreau sa stiu daca este ok. Tatl meu are de asemenea un logan iar la el nu urca mai mult de 2
RăspundețiȘtergereSalut, la benzinar apa trebuie sa fie la 4 linii. Dacă este la 2 linii, termostatul este defect.
ȘtergereLa unele modele de 1.5dci este normal sa fie apa la 2 linii.
Multumesc mult pentru sfat. O seara buna!
RăspundețiȘtergere