Intrebare: aveti vreo idee?

17.12.2011
Azi de dimineata am scos masina din garaj, din curte... a durat aproximativ 2-3 minute, totul conform. Dupa aproximativ 3-400m m-am uitat in oglinda retrovizoare si toata strada era in ceata, masina scotea un fum de neimaginat. In film se vede aproximativ 10% din fumul ce l-a scos de dimineata. Fumul este alb albastrui si miroase puternic a ulei.
Ciudat este ca in garaj sub motor am gasit o mica pata de ulei, prima dupa 88.000km. Uleiul a curs undeva de sub turbina, pe catalizator si jos in garaj. Banuiesc ca e undeva la imbinarea turbinei cu catalizatorul, cel putin de acolo am impresia ca s-a scurs. Sau ar putea fi de la conducta de retur ungere turbina care duce direct in baia de ulei, desi pe respectiva teava nu era scurs deloc ulei.
Oricum am spalat tot ce era ulei in acea zona, am dat o tura cu masina si n-am mai observat nici o picatura de ulei.
Imi este frica sa dau o tura mai lunga ca sa vad exact de unde curge uleiul.
Mecanicul mi-a zis sa dau jos furtunl de admisie aer in turbina si sa verific jocul din ax. Este un mic joc dar mecanicul a zis ca e ok, trebuie sa miste putin dar sa nu miste foarte tare.
Nu inteleg legatura intre fumul alb-albastrui si cu puternic miros de ulei si uleiul scurs sub masina. :(



Update 18.12.2011
Am revenit cu un update. ThomasPhp mi-a scris pe youtube ca problema ar fi de fapt de la EGR, asa ca m-am pus sa o demontez si am constatat ca valva era inecata in ulei, dupa cum se poate vedea in poze. In poza doi am sters uleiul pe lungimea valvei si se vede diferenta de culoare


In schimb interiorul turbinei pare curat, chiar si dupa ce am introdus degetul cat puteam eu de adanc, abia adunat putin ulei cat sa-mi murdaresc degetul.


Dupa ce am curatat tot EGR-ul si am montat totul la loc, n-am mai introdus mufa in valva EGR, am facut circulat cam 6km. De la mers normala pana la 140km/h in treapta 4 si 160km/h in treapta 5. Am oprit motorul, repornit si fumul nu a mai aparut.



In schimb m-am ales cu 2 martori aprinsi in bord. Avand in vedere ca nu am mai introdus conectorul in valva EGR, banuiesc ca e normal. Oricum maine merg la mecanic si revin cu update, uleiul nu a aparut acolo din senin, trebuie sa existe o cauza.


Update 21.12.2011
Dupa ce am rulat aproximativ 20km, am pus la loc mufa in EGR si dupa inca vre-o 20km s-au stins ambii martori de avarie din bord.
Si in aceiasi zi, Petronel a scris aici care ar putea fi problema (anonim 19 decembrie 2011, 19:58) iar ulterior m-a sunat si mi-a explicat ce face acea ciuperca. Un fel de "pălărie 'ntr-un picior, ghici ciupercă cei?". Acea supapa separator vapori ulei recupereaza o parte din acei vapori si ii reintroduce in motor iar o parte ii lasa sa treaca in turbina care ii baga in admisie. Daca cumva aceasta supapa se defecteaza si ramane pe deschis, turbina e in stare sa traga tot uleiul din motor si il baga prin EGR direct in admisie. Asta ar putea fi explicatia pentru aparitia brusca a uleiului in EGR. Din cate am inteles, acea banala supapa costa undeva la 50 lei, e comandata si ar trebui sa-mi ajunga sambata 24.12.2011.


24.12.2011
Nu a venit piesa si ma cam asteptam sa nu vina, deci aman pe saptamana viitoare procedura. Intre timp, totul este conform, nu iasa strop de fum dupa mine, masina functioneaza in parametrii normali.

07.01.2012
Astazi am profitat de soarele de afara, desi erau doar vre-o +5°, ca sa dau jos din nou EGR-ul ca sa vad cum mai sta treaba in interior. Avand in vedere ca din ziua Z nu am mai scos pic de fum dupa mine. Si cam asa arata, nu e strop de ulei, doar funingine.


Si daca tot eram la capitolul "demontam tot ce prindem", am dat jos si furtunul pe care este pozitionata ciuperca supapa separator vapori ulei. Prinderea ei este destul de banala, 2 cleme pe lateral.


Am dezbembrat-o din curiozitate sa vad ce contine. Am folosit o surubelnita sa indepartez capacul pe care era pozitionata o membrana cam deformata si in interior un arc. Astea pe langa smecleul ala negru.

Desi Petronel mi-a spus ca sigur este de aici problema si el nu a inteles cum functioneaza, dar m-am prins eu :)
Aceasta supapa are rolul de a capta vaporii de ulei si normal ar fi sa-i decanteze intr-un decantor, dar din pacate nu o face. Asa ca toti vaporii de ulei, mai devreme sau mai tarziu, ajung in admisie. In interior este un tub situat in interiorul arcului. La baza acelui tub se regaseste o mica gaurica(se poate vedea din exterior in prima poza si in interior in urmatoarele doua poze).


In momentul in care accelerezi, turbina trage puternic aer iar acea membrana galbena are rolul de a astupa gaura mare a tubului lasand libera doar acea mica gaurica, gaurica prin care vaporii de ulei sunt trasi de fluxul de aer ajungand in admisie. Daca acea gaura mare nu este astupata de acea membrana, turbina trage uleiul din motor, nu doar vapori. De fapt este un reductor, cand presiunea ajunge un anumit punct, se inchide gaura mare lasand doar gaura mica deschisa.
Asta cred ca s-a intamplat si la mine, membrana aia fiind diforma nu cred ca a astupat gaura mare si turbina si-a facut de cap tragand uleiul din motor.
Desi defectul nu s-a mai manifestat, inca astept sa vina supapa cea noua ca sa o inlocuiesc.

168 de comentarii:

  1. -Fumul mult alb gros, persistent si dupa incalzire, cu un evident miros distinct, iritant, intepator sau dulceag.
    Cauza: antigelul, lichidul de racire, patrunde in ulei si in camera de ardere. Defectiunea cea mai probabila: garnitura de chiuloasa crapata, sau chiulasa crapata, camasa crapata, sau mai rar, fisura in blocul motor.
    Verificare: nivelul de antigel, daca scade sau daca in vasul de expansiune bolboroseste la turarea motorului. Verificare ulei: daca creste nivelul sau uleiul este mat, decolorat, sau pe capacul de la ulei sau joja apare o mazga, spuma alburie, e clar, uleiul se amesteca cu antigelul si neaparat service urgent!
    Alte cauze pentru fum alb:
    -Valva PCV blocata deschis, murdara, infundata.
    -La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.
    -De asemenea prea mult ulei, poate produce fum alb dar dupa un timp dispare. Insa mirosul este diferit, nu iritant-intepator. Verificati joja pentru nivelul uleiului.
    Remediu, reparatie: schimbare dupa caz: garnitura de chiulasa, valva PCV, sudare chiuloasa, bloc, schimbare camasa cilindru

    FUMUL ALBASTRU:
    Cand masina scoate fum albastru sau fum albastrui:
    Uleiul ajunge in camera de ardere. Fumul este albastrui si poate mirosi a ulei.
    Cauze: segmenti uzati, garnituri, semeringuri uzate la supape, ghidajele de la supape uzate, si/sau motor uzat si uleiul este aspirat prin valva PCV.
    Ca defectiune, poate fi inselator, cateodata masina trage mai bine, datorita arderii uleiului.
    Fumul albastrui doar la pornire: segmentii pe terminate dar inca functionali.
    Remediere, reparatie: segmentare, schimbare semeringuri supape, ghidaje

    FUMUL NEGRU:
    Masina scoate mult fum negru: Prea mult combustibil, amestec prea bogat, prea putin aer.
    Cauze probabile: probleme cu alimentarea, injectoare, carburator, prea putin aer la alimentare, filtre, turbo, etc.

    FUMUL GRI (rar):
    Probleme la servofrana, lichidul de frana este aspirat. Verificati nivelul lichidului de frana.
    La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.
    Verificare: nivelul lichidului de frana, al uleiului din cutie.

    am gasit pe un site poate iti este de folos

    RăspundețiȘtergere
  2. Salve Cristi problema ta poate fi de la turbo presupun dupa sunet si alte semne ca un simering de etasnasare de la turbo tia cedat si asa iti ajunge ulei in admisie poti verifica inspectand turboul mai precisis turbina oricum nui a buna ori ce ar fi te salut de la Oradea

    RăspundețiȘtergere
  3. Emilian, ai scris mai sus ca fumul alb poate veni de la garnitura de chiulasa. Intrebarile mele sunt:
    1.ok, fum alb gros, dar cat de mult? nor sau cam cat inseamna defect? si cum il direfentiem acum pe vremea asta de aburul de dupa pornire?
    2.fumul asta alb, ramane prezent sa zicem si dupa jumate de ora de mers sau scade in intensitate? Se vede si la relanti?
    3.ai scris ca daca nu scade nivelul in borcan atunci trebuie sa verificam daca bolboroseste la accelerare. E normal ca pe furtunul de retur care intra pe sus in borcan sa curga antigel cu bulbuci?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut am si eu nevoie de cateva sfaturi de curand am schimbat motorul(300000km)am folosito in regim de taxi am avut un sofer si cred sau sunt sigur ca a mers cu ea subturata....piston topit bloc motor spart si chiuloasa....am preferat sa iau altul fiind inca masina sub licenta taxi am avut doar un singur service unde am putut schimba motorul...dupa montaj masina nu prea avea viata in ea...cam de loc (80km/ora am vrut sa depasesc imi venea sa ma dau jos sa o imping)m am intors la service ca este de la egr si trebuie curatat am zis ok sa l curatam...dupa la fel nu are viata...are un pic de la 2000rot pana la 2700rot dupa se cam plafoneaza..iar dupa 3400rot cat de cat....dupa ce mi au curatat egr-ul la vro 4 zile o pornesc dimineata dupa un drum de vro 200km fum alb....merg cu ea circa 10 min nu mai scotea...nu am luat in seama...acum nu mai scap de el la pornire si orce accelerare scoate fum si papa ulei....cred eu ca imi dispare sau se scurge pe undeva....ma poti ajuta si pe mine cu un sfat?multam

      Ștergere
    2. poate fi si de la supape, de la ciuperca care am prezentat-o mai sus, de la bujii arse, EGR-ul s anu functioneze corespunzator, turbina e duca

      Ștergere
    3. si mi se pare destul de galagios fata de alte motoare 1.5 care le am condus...iar turbina fluiera dar eu zic ca fluiera in paramerii ok.....ma gandeam sa dau turbo jos sa l curat este ok se poate?

      Ștergere
    4. galagioasa poate fi de regula din injectoare. acel fluierat de turbina este un inceput de sfarsit. curatarea ei nu rezolva mare lucru, uzura este deja acolo

      Ștergere
    5. Injectoarele le ma repart cand am schimbat motorul.... :(

      Ștergere
    6. injectoarele fac galagie din cauza de motorina proasta sau de la uzura, nu insemn aca sunt neaparat defecte

      Ștergere
    7. salut revin ca nu stiu ce sa ii mai fac la masina....am schimbat si senzorul de la axa cu came cum imi dadea pe tester am curatat egr ul valva pcv este noua....dar acum surpriza tot da fum nu foarte mult insesizabil....dar porneste greu tin ceva la automat....desfacand capota cu motorul pornit surpriza....pe la joja iesa fum aburi.....am desfacut si capacul la ulei in timp ce mergea si la fel....si tot la fel nu are viata in ea....cum sare de 2500rot parca imi da cineva un sut in fund si prinde viteza.....un sfat dc iese pe acolo fum....ce sa mai fie?
      multumesc

      Ștergere
    8. din pacate, eu nu te pot ajuta, ma depaseste cu mult problema ta :(

      Ștergere
  4. Iti consuma ulei ? Pobabil sau dus segmentii? Ai bagat ulei prea mult ? SA nu fie injectoarele si pompa de injectie de vina sau consumul de motorina prea mare, nush ce sa zic dute cu ea la reprezentanta Dacia s-au cheama un meserias de la pitesti asa a facut taicamiu cand i s-a stricat dacia papuc 1.9 D se arseze calculatorul si pompa de injectie si a rezolvato. Oricum sa dea domnu sa fie ceva foarte usor de reparat si foarte putini posibil de costisitor ! Bafta !

    RăspundețiȘtergere
  5. din ce mia explicat tata punctu de injectie e momentu cand pistonu aspira aer si il comprima el trebuie sa ajunga la vreoo 800 de grade cand urca inapoi sus si se face injectia aeru comprimat nu are temp suficienta si nu se face ardere completa rezultand fum alb sau negru a zis ca e posibil sa fie un consum mai marit de motorina restu ce mai intrebat nus sa iti explic ca eu doar am luat nis info de pe un site

    RăspundețiȘtergere
  6. sigur 100% este vorba de semeringurile de pe cozile supapelor, eventual ( asta este mai nasol) uzura in ghidurile de supape datorita schimbului de ulei efectuat cu intirziere, asta daca esti sigur ca ai avansul bine pus la punct.

    RăspundețiȘtergere
  7. inseamna ca uleiul nu are legatura cu mecanismul electronic al EGR, uleiul vine de undeva

    RăspundețiȘtergere
  8. cu mufa scoasa, nu mai recircula gazele. uleiul in cazul meu :))
    deci nu mai este fum :))

    RăspundețiȘtergere
  9. acelas lucru la patit un vecin de al meu si i a dus turbina axul din fata joc normal dar cel din spate avea joc mare si scapa ulei,daca se duceu segmentii cum zic unii se verifica usor se scoate busonul de ulei de la capacul culbutorilor si ar trebui sa iasa fum pe acolo

    RăspundețiȘtergere
  10. bravo Cris ma bucur ca ai rezolvat partial problema si duo la un control ca sigur are ceva :D sai ai bafta si cand ceream toti tutoriale nu credeam ca va venis si o problema cu tutorialul la pachet 2 la pret de 1

    RăspundețiȘtergere
  11. Salut.Epurator gaze :imfundat".Parerea mea epuratorul gaze blocat vaporii de gaze trec prea mult in turbo,inloc sa se duca in baie ulei.

    RăspundețiȘtergere
  12. Stelutu_Targoviste19 decembrie 2011 la 19:18

    Salut Cris,
    Din pacate am vesti proaste pentru tine.De regula fumul albastru excesiv si mai ales la prima pornire cu motorul rece este cauzata de patrunderea uleiului in turbosuflanta.
    Daca uleiul intra in partea de admisie,motorul porneste cu un usor ,,cloncanit''foarte greu de sesizat.Acest zgomot este produs de patrunderea uleiului in camera de ardere si de multe ori motorul se accelereaza inexplicabil...de aici si acea vorba: ,,a luat-o pe ulei''.Faptul ca a scos fum decat o scurta perioada de timp se explica prin faptul ca o anume cantitate de ulei s-a strans in valva E.G.R. A tras acea cantitate de ulei in admisie a ars-o si o sa se repete fenomenul cand o sa se stranga din nou ulei acolo.Daca uleiul patrunde in turbo in partea de evacuare , atunci o sa-ti scoata fum mai tot timpul.Deci...daca vrei sa repari turbosuflanta te costa undeva in jur de 1000 RON si se face undeva prin Bucuresti in zona noastra...Iar daca vrei una noua te costa cam 1000 de Euro. Sincer,imi pare rau pentru tine !

    RăspundețiȘtergere
  13. Stelutu_Targoviste19 decembrie 2011 la 19:57

    Am uitat sa-ti spun ceva foarte important! Daca mergi mai mult timp cu masina asa,risti sa strici catalizatorul si atunci sa vezi gaura in buget!

    RăspundețiȘtergere
  14. Salut.Spui bine,patrunderea uleiului in turbo perfect.De unde ulei? Parerea mea din recuperatorul de gaze--supapa blocata .Vapori de ulei sunt aspirati in turbo,in cantitate mai mica.Blocare supapei lasa sa treaca o cantitate mare de vapori de ulei .Parerea mea.Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  15. huooo bai Stelutu din Targoviste, tu ti cu ursu http://www.daciashop.ro/mecanica/diesel/turbo-BorgW :))
    auzi la el 1000euro, pai e tata bancher? :))
    la mine nu a luat-o efectiv pe ulei, relantiul este constant si raspunde la pedala normal.
    si eu zic ca e de la turbina, desi mecanicul mi-a zis ca e posibil sa fie si d ela simeringul din cap supapa... sau ceva de genul ala :)

    Anonim: asta trebuie sa-i spun mecanicului, nu stiu ce insemna. multam de idee.

    pan auna alta, azi am facut undeva la 50km fara pic de fum dupa mine. am ajuns la mecanic si e exact ca la dentist, cand ajungi acolo nu te mai doare... 'tui basca m@sii de masina :))

    RăspundețiȘtergere
  16. Cris:
    legat de amrtori din bord:
    - cel din stanga ii check engine. Adica calculatorul motorului sesizeaza lipsa egr si schimba si parametri de turatie si acceleratie cu ocazia asta
    - cel de sus dreapta nu am idee ce inseamna dar in manual la masina zice neutilizat
    - cel de jos dreapta sunt bujile incandescente

    Deci eu intaleg ca nu-ti foloseste bujile incandescente din diverse motive

    RăspundețiȘtergere
  17. Anonim: inca nu s-a rezolvat problema, nici nu am timp dar nici nu mai iese fum dupa mine,nu momentan :)

    Anonim: cu vopsea neagra ornamentul cromat si peste sigla este pus autocolant :)

    Anonim: nu o sa ajung cu ea la service-ul dacia, poate daca ma platesc ei, atunci da :P

    RăspundețiȘtergere
  18. salut am avut si eu aceeas problema si din cauza asta am ajuns sa desfac motorul....care erea ok:))))
    in fn verifica pe furtunul de admisie(filtru aer - admisie turbina) aceel filtru epurator...ca e un kkt si se infunda....si iti face presiune in chiuloasa(unde recircula ea gazele ) si iti mai arunca ulei direct in admisie ...de akolo uleiul in valva egr....( am patito si am desfacut motorul...din cauza asta...ca eream disperat...i-am luat turbina noua etc si degeaba ...si mi-a zis un prieten sa verific kkt-ul ala de furtun....
    so multa bafta in rezolvarea problemei

    RăspundețiȘtergere
  19. he he, l-am comandat de ieri, sambata vine :)
    exact acelasi "pălărie 'ntr-un picior, ghici ciupercă cei?" a indicat si Petronel(anonim 19 decembrie 2011, 19:58) mai sus :)

    RăspundețiȘtergere
  20. Petronel--Ciuperca cred ca este la fel,sistemul de fixare pe furtunul gros putin diferit are un t.

    RăspundețiȘtergere
  21. Cand turbina fluiera si baga ulei trebuie reconditionata rapid,supapa EGR nu are treaba, ea se infunda de la multa funingine/calamina dealungul timpului,a mea are 344k km si nu s-a umblat la EGR, motor renault 1.9 .

    turbina trage are rece, amesteca cu gazele, acestea trec prin intercooler, EGR si in motor.

    axul turbinei nu trebuie sa aibe joc,daca are trebuie reconditionat rapid, la clio am un prieten cu 1.5 a dat 12 milioane.

    turbina se defeecteaza dealungul timpului, dar daca se intampla pana in 200k km este nasol, stilul de condus poate fi de vina.
    deasemenea daca turbina a suferit mariri de presiune, cedeaza foarte rapid, reconditionarea nu tine mult, odata si odata trebuie schimbata.

    RăspundețiȘtergere
  22. si inca ceva, nu va luati dupa toti cretinii care spun ca un diesel trebuie sa mearga la 2500-3000 rotatii pe minut, eu la 1.9 schimb la 2000-2200, foarte rar,dar foarte rar la 3000 si ceva, mersul asa zis subturat nu dauneaza motorului , am 344.000 km , si multor persoane nu le vin sa creada ca motorul este intact si neumblat la el.

    RăspundețiȘtergere
  23. Foarte corect spus de anonim in legatura cu turatia motorului.Desii unii oameni sunt super dotati in privinta teoriei(am mai intalnit pe aici si nu s-au lasat pana nu m-au jignit in toate chipurile )in sfarsit,hai a va spun ceva,lucru pe care poate nu-l stiti.Eu lucrez pe o SCANIA si va dau cuvantul meu ca are la bord 1.700.000 de KM. Camionul este euro 4.Ii fac schimbul de ulei la aproximativ 40.000 km.De ce atat de rar se face schimbul,si de ce ma icadrez in consumul sris din cartea tehnica???Foarte simplu,nu trebuie sa mergi cu motorul turat prea tare si sa-i schimbi vitezele la timp.In rest,totul e ok.Motorul diesel nu este un motor de turatie,el isi face treaba destul de bine la turatii foarte mici.Si nu trebuie sa te iei dupa turometru!pur si simplu trebuie sa simti cand masina cere ceva,dar inchei ca intam pe alt taram....NUMAI BINE SI SARBATORI FERICITE !

    RăspundețiȘtergere
  24. am mai spus si eu, turatia nu trebuie sa fie sub cuplul maxim, in cazul meu undeva a 1800rpm. asta pesupune ca eu sa schimb viteza undeva la 2200-2300rpm.
    la camioane e deja altă pește, aveti zeci de viteze, nu 5 ca la berlina. ar insemna ca eu sa nu depasesc viteza de 80km/h in treapta 5 ca sa nu depasesc 2000rpm. deci chiar e altă pește :)

    RăspundețiȘtergere
  25. cristi si eu am avut un Audi a4 benzina motor de 2.0 damie papa mai mult ulei 1l la o saptamna am desfacut chiuloasa si am vazut ca avea joc la 2 valve pe evacuare am trimis chiuloasa la mures la refacut dupaia tot asa acela si um si consum de ulei am trimsi motoru la segmentat si mam distat timp de 4 luni dupaia a inceput iar si am spus ca o marit asa ca am facut un schimb zic io forte bun am dat un [audi a4 2.0 2002] pe un [audi a3 19 tdi
    1995 ] asa ca te sfatuiesc marito sau reparo ca ai pus prea mult suflet audi din 2002 nu avea turbo

    RăspundețiȘtergere
  26. doar ca la mine in acest moment nu mai consuma ulei, nu a fost nevoie sa completez cu ulei desi am facut vre-o 250km de cand am avut acel fum dupa mine. si tot de atunci n-am mai vazut fum deloc dupa masina. tiind sa cred ca este din cu totul alt aparte, desi m-am gandit si eu la simeringurie din capul supapei ;)

    RăspundețiȘtergere
  27. sal cris. intreb si eu.un logan dci cati km poate duce,daca are tot ce-i trebuie,adica motorina buna,schimb ulei la timp,si turatie normala?mersi si Sarbatori Fericite alaturi de familie!

    RăspundețiȘtergere
  28. eu zic ca duce peste 250.000 km fara a se umbla in motor, dar sa se mearga stil.........economic nu stiu cum sa numesc asta,o conducere calma, fara accelerari bruste, fara plecari de la semafor in 3.500 de ture , unui diesel ii trebuie accelerari uniforme,astfel pompa de motorina nu este fortata, turbina nu primeste presiune maxima rapid,daca turbina intra usurel de la 1800 de turatii, si se urca lin in turatii motorul duce zeci de km

    RăspundețiȘtergere
  29. gresit Anonimule din Oradea, daca citeai sus unde am pus update-uri, vedeai ca am pus inapoi mufa la EGR si merge ok.

    Bogdan: sa zicem ca, conteaza foarte mult ce motorizare, ceea ce ai omis sa spui. daca ebenzinar ai probleme cu termostatul. daca e diesel si era foarte frig afara,viteza mare, urca mai greu temperatura la apa.data viitoare da si tu detalii complete, e mai simplu de raspuns

    Van Helsing: exact ce spuneam :). legat de turbina, da,loganul are geometrie fixa si beneficiei de puterea ei peste 1900rpm dupa resoftare si la 2100rpm stock. vorbind de versiunea de 65 cai care o am eu, astea erau difierentele majore. deci n-ai cum sa mergi doar in 1800rpm ca sa protejezimotorul/turbina/injectie.
    eu fac in medie 15.000km/an. deci dupa 20 ani o sa ajung si eu pe la 300.000km, foarte probabil ca pe atunci nu voi mai avea acest logan.

    Anonim: stiu persoana cu 450.000km in 7 ani. deci foarte multi :). in acest timp a schimbat odata injectoarele din cauza de uzura si e la a treia turbina. am precizat ca e versiunea de 65cai pe care a montat intercooler, turbina mai mare, radiator de ulei, mici modificari ici colo si a ajuns undeva pe la 120cai? aa, si a schimbat multe furtune de la intercooler

    RăspundețiȘtergere
  30. Cris ai spus "deci n-ai cum sa mergi doar in 1800rpm ca sa protejezimotorul/turbina/injectie.
    eu fac in medie 15.000km/an.""

    cred ca tie ti se potrivea un benzinar, un diesel trebuie mers mai mult de atat,drumuri mai lungi,si duce mult si bine.
    masina mea din Mai 2003 si pana in Octombrie 2008 avea 300.000 km, 1.9 al meu avea atunci o medie de 4.615 km pe luna, in tot acest timp nu s-a atins motorul.

    RăspundețiȘtergere
  31. Masina a fost adusa in 2008 din germania, dusa la cei mai buni specialisti pe care ii cunosc,inclusiv reprezentanta,kilometrii s-au confirmat(eu aveam si carte service la zi,nu se schimbase nici o componenta inafara de consumabile),in germania schimba uleiul la 30.000km ,si pot sa spun ca dupa 15 mii km in tara la noi nivelul nu a scazut...sau poate insesizabil,motorul fiind in continuare in parametrii de consum din carte,si compresia excelent de buna.

    Prin aceste posturi Off topic, am vrut sa fac inteles un lucru, ca un diesel trebuie epxloatat mai mult, pentru ca duce mai mult de cat pare, indiferent de motor.

    RăspundețiȘtergere
  32. Cu loganul 1.6 mpi nu iesi prea ieftin la consum dar motorizarea e mai puternica ca la 1.4.Eu am 1.6 mpi si sunt foarte multumit de el,nu mi s-a defectat niciodata cu toate ca nu are decat 24.000 km facuti,masina e din 2007.Pana acum nu i-am facut multe imbunatatiri decat ca i-am pus un kit xenon cu becuri bixenon,becuri albe la proiectoare,remapare,acum are 100 de cai inainte avea 85 si alte mici modificari si imbunatatiri. La anul vreau sa-i pun aer conditionat si jante aliaj de reno megane ca m-am saturat de cele de tabla.Sarbatori fericite!:)

    RăspundețiȘtergere
  33. Ei Cristiene te-o ajuns si pe tine injectoarele :)

    RăspundețiȘtergere
  34. Mai Cristi nu fi "prost" :( du masina la un service autorizat nu intreba oamenii necalificati pe net ca nu are rost si pote tot mergi asa cu ea si ajungi mai rau asa ca duo la specialisti BAFTA si NOROC ;)

    RăspundețiȘtergere
  35. Anonim: Viper am inteles ca sunt bune

    Anonim: parerea ta, doar ca nu am probleme la injectoare. huoooaa, cobesti :))

    Anonim: am fost deja la service, defectul nu se manifesta de atunci si nu stie nimeni de ce sa se apuce :)

    RăspundețiȘtergere
  36. Fluieratul turbinei, iti spun eu, sa se apuce de verificat turbina, nu trebuie sa fluiere,si reconditionata rapid, vei vedea daca am dreaptate sau nu.

    RăspundețiȘtergere
  37. si totusi chris ai reparat masina ? ai descoperit cauza ? luci timisoara . am un logan mcv si imi face asa de 100000 km ,doar pana se incalzeste motorul .

    RăspundețiȘtergere
  38. eventual as putea veni pe la tine in ghiroda sa vezi mcv-ul cum face.si am aprins martorul ala spiralat din bord de 100000 km si nu a stiut nimeni sa imi zica cauza,ce are defect masina .luci timisoara.

    RăspundețiȘtergere
  39. am si eu aceeasi problema ca a ta cris?cum ai rezolvat problema? doar ca la mine papa undeva la 1l ulei la 150 km. am luat compresie la motor are 21 bari pe fiecare piston in parte,mecanicul mi-a zis ca ar putea fi de la semeringurile la supapele de ungere,dar tind sa cred ca se inseala cu asa compresie.eu gasesc frecvent pete de ulei sub masina....precizez ca am pus turbo noua acum 2 zile nici o imbunatatirea ceatza din spate persista.

    RăspundețiȘtergere
  40. Luci: la mine a avut acel simptom doar in data de 19 decembrie, de atunci merge normal fara strop de fum dupa mine. problema este de la acea ciuperca despre care am scris sus in post. da-mi un mail

    cojocaru fanus: exact aceiasi problema si la tine, supapa separator vapori ulei.
    supapa nu functioneaza, e blocata si turbo iti trage uleiul din motor. dupa oprirea motorului, uleiul se scurge in turbo care la pornire il arunca in admisie, deci fum

    RăspundețiȘtergere
  41. cristi multumesc dar tin sa specifica ca am ceatza dupa ce merg un pic la relanti nici nu se observa asta cand e rece motorul dar dupa ce se incalzeste se vede si la relanti si scoate in reprize iar in treapta superioara 4-5 nu scoate asa de mult. sa fie ciuperca? in res exact aceleasi simtome ca la tine doar ca la rece la relanti nu am dram de fum.ms mult si astept raspuns,scuze daca sunt plictisitor dar nu mai stiu incotro sa apuc....18 mil a fost suflanta si vad ca am schimbat-o degeaba tot dupa nea mecanicul si nu as vrea sa segmentez si motor degeaba tlot dupa nea mecanicul.

    RăspundețiȘtergere
  42. daca supapa de la separatorul de vapori ulei e blocat, turbina trage uleiul din motor si il baga in admisie, deci fum albastru.
    ar mai fi si de la simeringurile din capul supapei, dar e maiieftin sa schimmbi ciuperca aia, e undeva la 50 lei.
    difera prinderea de la euro 3 la euro 4.

    RăspundețiȘtergere
  43. a venit aceea supapa in final?ai primit-o separat sau cu furtun,dk altfel nu se vinde?

    RăspundețiȘtergere
  44. supapa a venit cu tot cu furtun la pretul de 200 lei.nu dauatatia bani.
    asa ca astept sa vina doar acea ciuperca

    RăspundețiȘtergere
  45. Salut....
    Nu acel epurator de ulei este cauza....
    Daca vrei sa te convingi....pui un furtun cu dop pe furtunul de plastic in care se gaseste acel epurator,iar furtunul din capacul de culbutori il tragi undeva sub masina....
    Verifica si scaparile de gaze...cu capacul de la culbutori scos,iar cand este cald motorul scoate si joja de ulei.....
    Motorul tau este uzat....atat segmenti...cat si turbina....
    Am si eu un logan care imi face asa doar cand este rece....iarna....
    Pune-i softul ei original si da turbina la nr de spire normal....si mergi linistit cu ea....
    Parerea mea este sa numai umbli nicaieri....nu se merita...odata si odata va trebui sa ii faci motorul....
    Inca ceva...verifica injectoarele....ca sa fii sigur ca nu vei topi vreun piston....
    Turbina...segmentii...da-le dracului....un set de segmenti cateva milione...iar turbina...te interesezi tu unde se repara...sau o iei de la unguri sau turci....daca vrei noua...
    In stadiul in care este a ta ...garantat mai merge 60 000 fara sa umbli nicaieri....doar sa mergi linistit....
    Multa bafta §

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mare dreptate ai .Aparitia gazelor si a uleiului in epurator se datoreaza faptului ca : secmentii sunt foarte uzati sau s-a coaxat un piston . astfel presiunea din cilindri se duce in motor acesta impingand uleiul prin supape sau prin gaurile de scurgare din chiuloasa.

      Ștergere
    2. Mare dreptate ai .Aparitia gazelor si a uleiului in epurator se datoreaza faptului ca : secmentii sunt foarte uzati sau s-a coaxat un piston . astfel presiunea din cilindri se duce in motor acesta impingand uleiul prin supape sau prin gaurile de scurgare din chiuloasa.

      Ștergere
  46. Set motor+turbina.....cauza....
    Da-i nr de spire la loc daca vrei sa mai mergi cat de cat cu ea...va face joc in ax inspre evacuare si se va rupe....in mers....intai se va auzi fluierat si sunet de polizor....axul atinge in pereti....
    Daca nu trage bine cand dai nr de spire la loc...schimba/repara turbina....
    Am mers cu un logan taxi ca al tau la care meseriasul a umblat la turbina si a blocat pe maxim westgate-ul....IN oras mergea....
    In afara orasului mi s-a rupt axul de la turbina....
    Faci ce vrei...eu sunt patit cu asa ceva....Nu a patit nimic motorul....nu s-a supraturat...am facut rost de o turbina buna....merg si in ziua de azi cu masina aia taxi....
    Mult succes...mergi usor si cu grija....eu sunt patit....cu toate pierderile de aer...ulei...etc...motorul este bun....merge...
    Am umblat noi la turbine...softuri...uleiuri..etc...de le-am zapacit....
    Masina de care vorbesc...pe care lucrez eu acuma nu a fost folosita de mine....eu am luat-o la 110 000 km....pot sa iti zic varza de la ala care lucrase pe ea inainte....Eu am mers cu ea pana acuma 60 000 km....si am schimbat doar turbina si un injector+doi pivoti in afara de consumabile....
    Pune tot ce a fost original si numai umbla la ea ca o pui pe butuci.....

    RăspundețiȘtergere
  47. Se aude un fluierat de turbina pe filmulet,,,,atentie marel,,,,nu prea e de bine....

    RăspundețiȘtergere
  48. fluieratul la turbina il aud de vre-o 30.000km in urma :)
    stiu ca am uzura la turbina, ma indoiesc ca si de la motor, am doar 89.000km cu ea.
    si ma astept sa pice turbina in curand si sunt constient de asta. doar ca nu-mi pot explica acel ulei dintr-o data si dupaia totul ok. desi a fost frig si in urmatoarele zile si sunt 3 saptamani de atunci de zile friguroase :)
    este pentru ea o turbina noua pe undeva si o sa ajunga sus o data si-o data.
    multam de incurajari raule :))

    RăspundețiȘtergere
  49. fluieratul la turbina il aud de vre-o 30.000km in urma :)
    .................................................
    Comentariile mele de mai sus au fost facute pentru a face economie la buzunarul tau......
    Azi am vazut un logan cu 387 000 km..... probleme injectoare..se alimentase de foarte multe ori din celebrul Lukoil....
    Multa munca de curatat datorita motorinei din Romania.....
    Deci....masina merge....nu era umblat nicaieri....doar consumabile....
    Masina nu fusese alergata....masim 110 km/h pe autostrada...omul facea curierat si transporta oamneni cu ea....
    De asta ti-am zis sa dai totul la loc si sa iti vezi de treaba in posturile mele de mai sus...
    Nu stiu in ce stare se afla injectoarele sau daca setul tau motor a fost afectat de vreo problema a acestora,dar uleiul acela este de la turbina.....pierde pe la lagare si baga in admisie....
    Nu merge prea mult cu turbina defecta....vei afecta si setul motor....am vazut caz in care s-au dus segmentii....imi arata mecanicul...ia uite ma ce segmenti ...varza...nu am vazut asa ceva....
    Pe langa turbina reconditionata sau noua....ce ii pusese la aia....a trebuit sa ii puna si un set de segmenti...care sunt destul de scumpi cei de uzina....vreo 900 ron....
    Pe langa unii care posteaza numai aiureli...mai exista si oameni care au vazut destule....
    Parerea mea este sa faci o verificare la turbina...dureaza maxim o ora sa o dai jos....
    Daca are uzura...nu o mai pune.....nereparata....si in nici un caz cu presiunea de supraalimentare marita din westgate....se va uza mai repede....

    RăspundețiȘtergere
  50. Salut, Cristi
    Vezi ca turbina nu intra la relanti, iar la tine am vazut ca fumega tare la relanti nu la turatie. Am dreptate nu? Deci ideea de mai sus este grasita.
    Mai cauta problema, ideea este ca daca acum nu mai face este clar ca atunci in camera de ardere a intrat ulei, pe unde nu stiu. Bafta.

    RăspundețiȘtergere
  51. pai in EGR baltea uleiul, din EGR aerul se scurge in admisie, din acest motiv fum.uleiul in EGR poate ajunge din 2 locuri:
    - scapa pe la turbina si il urca sus in EGR
    - supapa de vapori ulei nu a inchis si turbina a tras ulei direct din motor
    dar poate fi si de la turbina, daca scapa ulei in partea de evacuare, uleiul ajuns in evacuare devine fum din cauza temperaturii.

    RăspundețiȘtergere
  52. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  53. Eu unul nu as crede in sfaturile unui taximetrist, mergi la reprezentanta sau documenteaza-te singur, lasa sfaturile vanzatorilor de piese auto si taximetristi ca astia sunt total pe langa. Multi dintre ei nu au nici categoria "C" care presupune ore de mecanica si se baga ei la sfaturi peste sfaturi....Auzi la el 60 mii km mai merge....Imi cer scuze daca cineva se va simti deranjat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. taximetristul ala,de care pomenesti dumneta are mai multi km decat multi altii,si patanii la fel,chiar daca nu el efectiv a reparat vreun motor,cel putin a stat langa mecanici si a invatat,eu fost taximetrist,20 ani,iti pot spune ca,am facut personal 8 motoare,de la dacie berlina la mercedes e clas 2001,mai nou nu a mai fost nevoie pana acum,asa m-am apucat sa citesc niste topicuri ,sa realizez de unde scoate fum albastru,nu mult,ca un abur rar dar numai in turatie si dupa 2000-2500,hai ca eu dupa atatea motoare reparate nu stiu ca un mecanic care face asta zilnic,si motoarele s-au schimbat mult,poate imi spui dumneta,as fi recunoscator,opel vivaro,motor 2,5 dti,platforma sasiu G9U 730,porneste bine,trage bine,se aude un suierat de la turbina de vreo 5000 km,si mai nou acest fum albastrui intepator,dar rugaminte,nu mai denigrati prin apropouri jignitoare o breasla anume,ca nu isi are obiectul discutiei de acum

      Ștergere
    2. Pot spune că am peste 160.000 km in cei 12 ani de când este mașină, fără să umblu la turbo, motor sau injecție.
      Nu sunt mecanic auto, dar îți pot spune că prezența fumului albăstrui se datorează uleiului. Acel ulei poate sa fie de la ax turbina, segmenți, supape, chiar și de la epurator

      Ștergere
  54. Salut Cristi!

    Cum a mai evoluat problema? cati km ai mai parcurs de atunci? ceva pete de ulei?

    RăspundețiȘtergere
  55. vre-o 2500km, nici o pata de ulei, stop de fum... totul e ok. masina serioasa.
    unde mai pui ca nu i-am facut nimic :)

    RăspundețiȘtergere
  56. salut cris,supapa de inchide a vaporilor de ulei pe dinafara e imbaxita e plina de ulei praf si mai multe! Trebuie sa o curat sau o las asa? Cu stima Bogdan

    RăspundețiȘtergere
  57. nu are a face cum arata pe dinafara. o poti da jos sa o cureti, asta pentru aspect :)

    RăspundețiȘtergere
  58. Buna! Am curatat si eu azi EGR, si am dat de site-ul dat, cam tirziu, trebuia sa curati si ciupearca inidicata:) Aceleasi simptome ca la CRiS, uleiul se scurgea chiar si din partea motor a furtunului metalic, care leaga EGR cu rail de admisie. Mentionez ca motorul dci Euro3 a parcurs 294 tkm.

    RăspundețiȘtergere
  59. yeap, tocmai am dat de un logan care avea asa de jegoasa ciuperca aia incat erau obturate gaurile si i-a zburat efectiv capacul cu tot cu arc si membrana. e plin de ulei in zona aia, dezastru ce e acolo. ciperca dracu nu o gasesti separat, 210lei cu tot cu furtunul gros... 'tui in inima. apai nu dau atatia bani pe ea

    RăspundețiȘtergere
  60. logan 1.5 dci,85 cp,la turatia de 3000 -4000 rotatii ,imi scoate fum negru ,am schimbat toate 4 injectoarele ,3 la 70 ooo km si ultimul recent la 92000 km pana la al schimba pe ultimul imi scotea fum la 2000 de rotatii, care poate fi cauza ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. turbina aproape praf, egr infundat sau blocat/rupt.
      fumul negru este de la motorina

      Ștergere
  61. sall am un logan dci 50kw an 2007 euro4 si am ceva probleme cu dansul.Am fost plecat cu el pe la brasov,am stat ne-am distrat si cand sa plecam am pornit-o si cand sa dau cu spatele nu mai tragea se balbaia rontaia ca si cum nu aveau ungere injectoarele si mai ales un fum negru ca la roman.am mers cu treapta 1 si 2 cu pedala la fund circa 15 20 km apoi si-a revenit si a mers pana acasa brici.am demontat supapa egr si era incarcata de funingine si de abia deschidea.Am curatat-o am deblocat-o sa mearga usor si apoi am pus-o.Dupa o luna am plecat de dimineata cu ea la munte, a mers brici.La intoarcere am pornit-o si si iar nu se mai accelera,rontaia,fum negru exact ca atunci.Am ajuns incet incet cu ea acasa si am lasat-o.Va anunt ca filtrele au fost schimbate,pornire buna,nu papa ulei,turbina e ok si treptele au fost schimbate la 3mii 3500 ture nu am mers niciodata cu ea subturata.Dak stiti raspunsul va rog ajutati-ma eu ai dau foc nu mai stiu ce sa ai fac.Va astept!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. a doua oara ai mai desfacut EGR sa vezi daca e din nou infundat?

      Ștergere
    2. a 2 a oara nu.dar da-o incolo chiar asa sa se blocheze iar intr-o luna!!Am mers cu ia turata tot timpul.Ai mai dadeam turatie si pe loc uneori blana pana la 4500 ture si nu scoatea gram de fum.Dar ai idee cum as putea demonta ansamblul de la egr sa pot scoate tija cu palaria aia ca sa o curat mai bne?Prima oara am demontat-o si am curatat-o doar unde se strange funingine dar nu am demontat si capacul din spate unde e motorasul ala electric.Astept raspuns>>

      Ștergere
    3. Am avut un vecin care si-a luat Logan Full 1.5dci a dat 10mi euro si dupa 1000 km i-a cazut un injector.ce fel de masina mai e dai si o gramada de bani si sa iti pice, mai bne te dai cu vechea dacie care o repari pe drum si mult mai rezistenta..

      Ștergere
    4. injectoarele pica de la motorina proasta care o gasesti in romania. vrei sa-ti arat logan 1.5dci 65cai cu 450.000km la bord si la care i-a schimbat o singur adata injectoarele? i le-a schimbat din cauza de uzura, nu ca au picat ;). a facut vre-o 20.000km in romania, restul prin europa.
      Egr-ul s-a infundat prima data cu un motiv, posibil de la motorina proasta si cu balauri in ea.
      tu ai dci-ul de 70cai si e putin dferit de la meu la EGR. poate n-ai curatat tot ce trebuia sau chiar e blocata/defecta valva EGR.

      Ștergere
    5. Prima data am curatat-o am deblocat-o ai scoteam mufa se simtea ca sa schimbat putin mersul motorului deci functiona.si de motorina nush ce sa zic am luat de la omv petrom rompetrol numai in canistre si cateodata ai bagam direct,dar o luam la canistre si acasa am planie cu sita si inca vreo 4 5 randuri de tifon.Am curatat si rezervorul acum 1 an nu am gasit mizerie.Acum am cu el 94 de mii si odata au fost facute injectoarele sa fiu mai sigur.Dar dc la golf 4 nu a picat injectoare supapa pompa injectie si altele dc? si numai bosh pompa si mai multe.i-am bagat si de la canistre de pe la masini mari si merge ceas.Dar asa-i romanu ca sa nu moara de foame treb sa pice cat mai repede ca sa goleasca de bani..Singurul avantaj m-am bucurat la consum ca papa putin si merg cu ea pe oriunde e mai inalta atat.dar dezavantaje fara nr....

      Ștergere
  62. De duminica in garaj am lasat-o nu am mai pornit-o nu nimik.dak o pornesc si o aud cum face imi vine sa ai dau foc mai bne sa stea acolo oricum incerc sa rezolv buba si apoi o marit acum cand nu e prea tarziu.O sa incerc sa ai dau iara jos porcaria aia de egr si sa vad dak merge sau nu.O sa revin cu un raspuns.Dar cu ce o pot curata.. prima oara am curatat-o cu benzina apoi i-am pus ulei sa isi dea drumul si am montat-o.Dar dak o anulez se intampla ceva?Am observat dak ai scot mufa si merg putin cu ea se aprinde un martor portocaliu e pe langa pompa de ulei si baterie cik se numeste check engine..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, e normal sa ti se aprinda in bord eroare daca scoti mufa din EGR. daca prima data a fost blocata si mult rahat de mizerie, e posibil si acum sa fie valva blocata. asta ar explica fumul negru.
      da, eu sunt CRiS ala care detine acest site cu tutoriale :)
      detin un logan euro 3, n-am cum sa fac un tutorial pentru euro 4 pe el. iar la o alta masina nu ma bag. daca se strica ceva, sunt bun de plata, deci nu multam ;)

      Ștergere
  63. buna am o problema la masina se tot aprinde un martor din bord.... este cel care apare intro imagine pusa mai sus... cel din parte dreapta de pe randul din mijloc din bord.... care ar fi cauza care provoaca aceasta...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. indica avarie motor sau apa in motorina. ieri sa mergi la service, chiar alaltaieri. acum e tarziu, maine e grav!

      Ștergere
  64. am si eu o intrebare ca am fost in ,,n'' service...si nimeni nu stie nimic...scotea fum negru a sp ca e turbosuflanta uzata.bun ...am luat una noua ...a pus-o si acum scoate fum alb consuma ulei de rupe si 2 martori in bord aceiasi din poza ta..deci turbo e nou...acum ce mai e?ma gandesc la o segmentare in primavara

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca motorul porneste, nu ar trebui sa fie de la segmentare. daca's segmentii uzati, nu ai compresie si nu porneste motorul, in special acum cum e mai frig dimineata. dar se poate face test de compresie la service.

      Ștergere
    2. aha...dar la tine de la ce a fost?ca am cautat dar nu am vazut raspunsul...e cam aceiasi chestie din cate am citit..si am gandesc poate e aceiasi problema.multumesc mult de tot i orice caz.

      Ștergere
    3. cum n-am scris? am pus filme, o gramada de poze si foarte mult text :)
      acea ciuperca a fost de vina

      Ștergere
  65. buna ziua ciuperca cu pricina am gasito cel mai ieftin la www.piesenet.com se numeste•Separator vapori Ulei - Aer -cu numaru de referinta 8200147551 - si costa 195.00 ron cu TVA -le renault costa 330 ron.yo unu am anulato si am scos un furtun sub masina si am rezolvat cu fumul alb.salutari

    RăspundețiȘtergere
  66. Salut Cristi! Am un Logan din 2005 1,5 65 cp e modelul ca al tau fara intercooler. Am cumparat masina la 96.000 km pe la 100.000 a inceput sa mi se auda un suierat exact cum se aude la tine in videoul de mai sus dar la mine parca e mai puternic parca ar fluiera nitel. Am gasit si ulei pe turbina. Tu mai problema asta? Te salut!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. turbina are un inceput de sfarsit. asteaptate sa pice la un moment dat

      Ștergere
  67. sall. mai baeti am o rugaminte mare la voi : spunetimi si mie iam anulat turbo suflanta din vara nu am avut probleme cu ia dar acum cand e mai ger numai ami porneste doar trasa si an doi metri porneste spunetimi va rog si mie are vreo legatura sau e alt motiv sau cum o pot porni fara sa o mai trag si dupa ce o pornesc numai am probleme cu ia merge motorul rotund frumos e totul ok

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. bujii arse maimult ca sigur. daca nu-ti consuma ulei nu se pune problema de compresie

      Ștergere
  68. Cristi. Salut. Am si eu exact aceeasi problema ca tine. (primul clip), la rece dimineata face asa, scoate fum albastru...trepideaza cu mine...etc..M-am uitat astazi la "ciuperca" aia, e mozolita de ulei+praf peste ea, insa scurgeri de ulei nu am vazut pe niceieri (pe alte piese pe la motor, sau pe carosabil sub masina). Zici ca aceasta "ciuperca" Supapa separatoare vapori de ulei sa trebuiasca inlocuita? Eu acum 2luni sa zic, mi-am curatat valva egr, era suuper curata, nu aveam mai deloc funingine pe ea, pt ca merg turat cu masina. Am 1,5 euro3, ca al tau, facut in 2006, 48kw. Din ce am vazut pe net, piesa este cam scumpicica pt ce stie sa faca. 180lei (cea de origine la dacia). Si altceva, daca desfac zilele astea si NU gasesc ulei in EGR si prin tevile alea de unde ar reusi sa scoata fum? Nivelul optim pt ulei pe joja la diesel unde trebuie sa fie, intre Min si MAx. sau la Max, numai stiu exact..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. uleiul trebuie sa fie intre min si max. nu peste max si nu sub min.
      da jos ciuperca si spal-o in interior si vezi daca se schimba comportamentul

      Ștergere
  69. Am si eu un logan din 2006 diese,scoate mult fum negru la turatie peste 2500 turbo l-am pus nou si aceiasi problema stie cineva ce are??injectoarele sunt ok va rog ajutatima

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. egr infundat/defect, turbo defect. cam astea ar fi.
      filtru aer imbacsit? cand l-ai schimbat? consider ca 10.000km maxim se merge cu filtrul de aer. eu il schimb la 5.00, asta penca's mai maniac

      Ștergere
  70. Filtru de aer l-am schimbat am numai 1000 cu el si filtru la motorina la fel sunt originale .EGR cum se probeaza??de curatat l-am tot curatat si la fel interesant ca motoru trage ce zici k e?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu stiu ce e, ti-am dat raspunsuri la ce cred eu ca e. eu zic sa mergi la un service

      Ștergere
  71. sal Stie cineva cati bari trebuie sa bage pompa de injectie la logan la relantiu??

    RăspundețiȘtergere
  72. da ii bine Multumesc ;)

    RăspundețiȘtergere
  73. Salutare, am si eu o problema,am un dci din 2005,si de ceva vreme tot imi curge ulei pe catalizator.Am observat ca acel epurator e cam mizerabil si pe linga cam lacrimeaza ulei.Pe partea de sus al turbinei este plin de ulei,am desfacut toate furtunele,egr,cam tot ce se poate pe acolo si nu miam dat seama nici acum de unde curge uleiul pe catalizator.In egr inafara de funingine nu era nici un pic de ulei.Motorul porneste bine,trage bine,nu fluiera,doar ca curge ulei pe catalizator,cam un litru la 10.000 km.Puteti sami spuneti careva de unde ar putea curge?Am desfacut si acel epurator era cam mizerabil,lam curatat si lam pus inapoi dar problema este aceiasi.Daca ma puteti ajuta scrietimi pe evi_macija@yahoo.com Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  74. sall cris, exact fumul acela imi scoate si mie mentionez: am 125.000 km nu am curatat nici.o data egrsi nici nu am schimbat separatoru vapori ulei zi-mi ce ar trebuii sa fac!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai daca n-ai curatat niciodata EGR-ul pana acum, de ce ma mai intrebi ce sa faci? sperai sa-ti spun sa speli masina pe exterior si scapi de fum?

      Ștergere
  75. salut Cristi
    ce parere ai de asta :
    http://www.aliexpress.com/item/Brand-New-OEM-Quality-EGR-VAVLE-For-Renault-CLIO-KANGOO-MEGANE-1-5dCi-8200-004-883/1144281537.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. in afara de faptul ca este o valva EGR, nu stiu sa spun nimic

      Ștergere
  76. sal sieu am problema cu fumul tot un dci 65cp doar ca eu am pus turbo nou epuratorul este nou EGR curatat si tot scoate fum mentiones ca miroase urat a ulei ars si imi arunca uleiul pe esapament iar la 100 de km parcursi trebe sa completez 1 litru de ulei ce pot sa mai fac deja ma dispera problema rog ajutor

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asta deja tine de alte probleme, posibil sa-ti pape motorul ulei. asta in ideea in care ai desfacut din nou turbo, epurator si EGR si sunt curate, fara ulei.

      Ștergere
    2. mam uitat dar tot asa e cu ulei EGRU

      Ștergere
    3. la orice diesel uleiul este negru. culoarea lui se mentine maxim 1000km dupa care se inegreste si asta doar daca motorul este nou nout sau a fost spalat. daca faci schimbul de ulei el se va inegri dupa cativa km

      Ștergere
  77. salut cristi , am si eu o problema , turbina suiera de la 1800 la 2200 . are un suierat ascutit si doar in intervalul asta de turatie daca trec de 2200 nu mai suiera . imi papa ulei si scoate fum pana se incalzeste motorul . dupa ce i dau cateva forje la drum intins nu mai scoate fum . ce poate sa fie? ms

    RăspundețiȘtergere
  78. si mai am o prob , daca o pornesc dupa o noapte sau dupa 12-24 de ore de cand am pornit-o ultima data nu vrea sa porneasca pana nu i intaresc pompa de amorsare . mentionez ca pe tur si pe retur la furtunele de motorina baga bule de aer? ms

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mentionezi sau ma intrebi?
      ori de la acea para de amorsare ori din pompa de injectie e problema bulelelor de aer, o supapa nu inchide pe undeva

      Ștergere
    2. Si eu am avut aceeasi problema (bule de aer de instalatie si pornire la a 2-a cheie dimineata sau dupa mai multe ore de nefunctionare).Dupa multe schimbari si verificari am schimbat si filtru de motorina si problema a disparut pentru vreo saptamana acum insa a reaparut pornirea grea. Nu am verificat inca daca mai exista bule pe instalatie sau pur si simplu e de la temperatura scazuta de afara dar e destul de enervanta problema.

      Ștergere
  79. sall am si yo o problema cu masina logan 1.5 dci e4 2007. a inceput sa scoata fum alb si intrerupa motor-ul. aveti vreo parere?????? multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. prea multe. ar fi indicat sa mergi sa iti faca o diagnoza

      Ștergere
  80. Salut CRiS !
    Am un Renault Clio, 1.5 Dci, 48 Kw, 65 cp, August 2003.
    Am cumparat masina in vara lui 2011, mergea foarte bine, nu arata nici o problema.
    In prezent, uitandu-ma la tutorialele tale, masinile parca sunt identice, cel putin motorul e acelasi, piesele asezate la fel.
    Mai jos iti scriu cateva probleme :
    - vibratie schimbator, volan, masina ( stand pe loc), tremura motorul si la rece si la cald; am schimbat suportul de motor, suportul care tine cutia de viteze, stiu ca ar mai fi un al 3-lea suport dar nu stiu care e, unde si nici cum se schimba...
    - egr-ul mai tot timpul imi e infundat. de curand am scos saxofonul, egr-ul corpul de aluminiu, toate tevile de plastic de la turbina - admisie, si am vazut ca am uilei sub turbina pe o chestie mare care face conexiunea cu catalizatorul si cand ii dau pedala imi miroase in masina a ulei ars... verificand mai multe chestii, presupun ca e de la separatorul de vapori ca si la mine supapa nu e dreapta si tind sa cred ca nu blocheaza uleiul.
    O alta chestie tot aici... furtunul la care e conectat separatorul... am vazut ca nu are garnitura la conectarea lui cu turbina... Intra greu si asa,,, apai sa-i mai pun si garnitura...
    Cred ca pe acolo imi curge ulei sub turbina, mai nou vad ca mananca destul de mult ulei si ma trezesc cu o balta cat palma odata la 2 zile.
    De unde ai cumparat separatorul? vreau si eu !!! MS
    - turbina mea o aud, o simt cand o calc... dar am vazut ca are destul de mult ulei in ea de la separatorul, stricat sa-i zicem... Te rog sa-mi spui daca stii cum functioneaza turbina, cum porneste? ce anume o actioneaza? ce treaba are furtunul subtire care intra in westgate? ce se poate intampla daca in continuare merg cu masina si turbina are ulei in exces ?
    - antigelul meu... scade semnificativ pe zi ce trece... mai nou am gasit si o pelicula mica de ulei in vas...dar e putin de tot.
    Imi spunea cineva ca nivelul scazut poate sa fie de la pompa de apa.... Acum 40k km am schimbat pompa (nu stiu firma, oricum ceva bun), transmisie, distributie + role ( CONTI toate)... Altcineva imi spunea ca poate sa fie de la garnitura de chiuloasa.
    - presupun ca acceleartia la mine e electronica... nu prin cablu... in fine...
    Vara trecuta, vroiam sa merg de la Iasi la Roman... dupa aproape 50 de km de aveam un drum drept si un deal destul de mare i-am dat in gura ca vroiam sa depasesc cativa indivizi enervanti :) urcam cu 120, mi s-a aprins la bord uleiul, termperatura apa si martorul de bujii cred... acelasi care se aprinde in video-ul tau http://www.youtube.com/watch?v=yN7nU4SQ1Xs.
    Asta nu e nimic... dupa ce s-au aprins becurile, am luat piciorul de pe acceleratie... dar acceleratia parca ar fi ramas blocata, si nu doar blocata ci masina tragea in continuare, chiar tragea tare incat ajunsesem la 150 km/h. Am scos din viteza, turatia statea la 6000, cum drumul era drept, am scos cheia din contact ( mai aveam 80 km/h ca urcam si era drum drept) dar am bagat-o inapoi sa nu se blocheze volanul , si chiar daca am scos cheia... motorul inca mergea la 6000. pana la urma s-a oprit.
    A trebuit sa stau circa 20 min pe marginea drumului, sa se raceasca motorul ( si antigelul ca parca fierbea in vas...) si abia apoi am reusit sa pornesc motorul si sa merg mai departe... dar parca a pornit cam... zbucimat... ca n-a pornit bine deloc, si nici macar nu a pornit la prima cheie.

    Cum am zis mai sus... de curand am facut curatenie pe la egr si blocul de aluminiu, saxofon si ce mai e pe acolo... motorul se aude ok, merge ok, turbina la fel, separatorul parca e cam aiurea si as vrea unul nou daca imi spui de unde sa comand.
    Daca ai alte idei, pareri, legate de ce am spus mai sus... te rog sa imi spui.
    Apropo... motorul are fix 170500 km in acest moment, am cumparat-o la 129000 km de la un unchi de-al meu, care stiu ca a avut grija de ea inainte si a pus doar piese bune in ea si uleiul schimbat la timp.

    Ms, astept raspunsul tau !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai ai scris ceva :)
      - sunt doi suporti la motor, dar mai sunt si 4 bucse pe cadru motor, si ele se uzeaza, devin mai rigide si apar trepidatii.
      - din cate vad, uleiul il pierzi, nu-l consumi. sau cel putin mare parte din el il pierzi. l-am gasit la cineva de la Pitesti, nu mai stiu sa-ti zic cum dai de el :(
      - uleiul in exces nu-i face rau la turbina, si la catalizator si pe unde mai trece, adica face depuneri. rezolva problema, nu intreba ce are daca mergi asa :)
      - uleiul in vasul de expansiune insemna ca e de rau, cel mai sigur garnitura de chiulasa arsa. neaparat trebe sa rezolvi. in plus, cauti si pe unde iti curge, unde este deja o gaura, aia se mareste in timp.
      - uite c aincet incet spui de unde ti-au aparut toate prrobleme de dinainte. cand masina se tura singura, de nebuna(eu zic ca maxim 5000rpm), motorul a luat-o pe ulei, supra incalzit, ars garnitura de chiulasa, presiune mare si crapat pe la toate imbinarile de acum pierzi oloi si apa. faptul ca ai scos cheia din contact a fost o prostie, motorul se opreste cand termina ceva combustibil sau cand se gripeaza. poate tu ai avut noroc ca nu a mai primit aer si s-a oprit. cand se tureaza de nebuna, calci frana puernic, bagi in treapta 4 si ridici usor piciorul de pe ambreiaj pana omori motorul..
      - deci masina a mers bine la unchiul tau, a avut grija de ea. a mers bine pana a ajuns pe mana ta :))
      nu stiu sa-ti spun de unde poti achizitiona un nou colector de ulei si sa fie relativ ieftin. dar iti garantez ca trebuie sa repari destul de multe.
      am uitat, da, pedala de acceleratie este electronica si nu a avut de-a face cu turarea motorului.

      Ștergere
  81. Am uitat sa precizez... antigelul nu se evapora pe undeva :), ci a balta sub masina dimineata dupa ce-l completez si rulez.

    RăspundețiȘtergere
  82. salut prietenul meu, numele meu este Marcelo.
    Salutări de la Cordoba, Argentina.
    Eu scriu pentru a face o interogare. Am un Sandero renault, același motorizarea logan.
    problema am este asta, am în mirosul de ardere Cabin ... Am verificat totul, curățați supapa EGR, schimbarea filtrului de aer, verifica garnituri usi, etc .. tot la fel ... se poate! ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. hi Marcelo, please write in english next time, google translate it's not so smart :)
      very possible exhoust gases to enter in habitacle from back of car, not from front.
      check this if are in correct position http://www.tutorialelogan.ro/2014/03/etansat-extractor-aer-portbagaj.html

      Ștergere
  83. Salut, eu am tija intepenita accea care trebuie sa aibe putin joc , dar nu mare, din cauza asta mi-a spart un furtun turbo, l-am schimbat, dupa o saptamana mi l-a scos cu tot cu colier pe cel nou, pierzand automat puterea masinii, si vazand in spate un fum mai inchis la culoare la turatii mari.
    Cunosti vreo rezolvare? Maine am programare in Service cu ea, macar sa stiu la ce sa ma astept. Multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. PS. Am logan ca al tau , din 2006, euro 3 1.5dci. 65 cai.

      Ștergere
    2. asta n-am mai auzit. probabil se poate schimba acel ceva care este defect. nu stiu ce sa-ti spun, oricum dubas.
      ciudat e ca te-a lasat ECU sa ajungi la presiune atat de mare incat sa-ti sparga furtunul si ulterior sa-l arunce afara. normal trebuia sa-ti taie alimentarea.
      fumul negru in spatele tau, de altfel si pierderea puterii, sunt absolut normale, motorul nu mai are aer si motorina nu arde, deci lipsa putere

      Ștergere
    3. Acel ax/tija este intepenita. Cine stie de cand, cei de la service cand au vazut furtunul spart doar l-au schimbat. Au zis ca se mai duce si furtunu.....ciudat puteau sa verifice atunci.
      Mersi mult, maine sunt la service sa aflu problema.

      Ștergere
  84. salutare. are careva idee ce dimensiuni are origul de la conducta de ulei ce alimenteaza turbina cu ulei , partea ce vine in bloc motor. acesta e codul piesei - 8200445919- , sunt curios de oringul verde ce dimensiuni are. ms mult

    RăspundețiȘtergere
  85. Salutare,
    Apelez la cunostintele voastre in eventalitea in care a mai patit cineva si poate sa-mi indice defectul respectiv remedierea lui.
    Am un Logan 1.5 DCI an 2006, 65 cai care scoate zgomote ciudate la accelerari peste 2500 rotatii urmate de lipsa putere si fum negru.
    Mentionez ca am fost la service si nu au stiut sa puna un diagnostic, au o banuiala ca primul zgomot este dat de fulia alternatorului.
    zgomotele se pot descarca de la adresa:
    https://www.dropbox.com/sh/zbg5gpr2asf23d9/AABG8bGfRvVZA7rVh8CFDBkva
    Am scos si mufa de la EGR crezand ca acesta poate sa nu lucreze corect, dar s-a manifestat si cu mufa scoasa.
    Astept pareri, indicatii, poate a mai patit cineva si modul de remediere.
    Multumesc,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la primul sunet precis ai o rata in compartimentul motor, ascunsa bine.
      al doilea sunet e dubas, pare a fi ceva rulment.
      deci schimba service-ul pana gasesti de unde este problema.

      Ștergere
  86. Daca apare dublu post rog editare, am avut o eroare cu PC-ul.
    Pana in 2500-2600 turatii mers normal, fara fum. Peste 2500 se aude un fasait, ca si cum ar trage aer fals, zgomot localizat pe centrul masinii, undeva in apropierea habitaclului ( zona turbina ). La decelerare zgomotul se modifica spre un fluierat nu foarte pronuntat. Nu scoate fum si nu am sesizat scadere de putere. Sub 2500 mi se pare a fi in parametri. Fenomenul apare in mers/sarcina, pe loc accelerez peste 3000 si nu se aude.
    Merci !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. era o intrebare pe undeva?
      ce auzi tu este aerul care iasa cu presiune printr-o fisura, aer produs de turbina. cauti sursa si remediezi.
      spartura poate fi oriunde pe traseul de aer, nu este o indicatie aproximativa. pui pe cineva sa accelereze si asculti, pui mana...

      Ștergere
  87. Intrebarea era daca poate fi de la turbina. Voi verifica etanseitatea in prima faza. Din tot ce am citit nu am inteles cum poti pune un diagnostic clar, majoritatea spun ca se aude un fluierat si ca scoate fum, la mine doar fluiera, sau mai degraba fasaie. Ce ma baga in ceata este faptul ca fenomenul se produce doar in sarcina.
    Acum ca paranteza, nefunctionarea turbinei in parametri este semnalizata de indicatorul "check" din bord?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nefunctionalitatea turbinei nu este semnalizata niciunde. nu scoti fum penca in admisie ajunge aer, doar ca pe traseu pierzi presiune, acel fasait fiind generat de aerul care iasa prin acea fisura.
      fluieratul nu are nicio treaba cu problema ta, aia este doar semn de uzura turbina. la mine fluiera de pe la 50-60k si acum am 124k

      Ștergere
  88. Salut !
    Iata cateva poze de pe Loganul meu. Daca doresti le poti introduce in articol, eu nu am gasit modalitatea de a atasa poze:
    http://crapone.com/imagini/Ulei_senzor.png
    http://crapone.com/imagini/ansamblu_general_1.PNG
    http://crapone.com/imagini/separator_ulei.PNG
    Repet, la peste 2500 de turatii se aude un fluierat ... mai ales in sarcina. Nu scoate fum ! Am demontat azi tubul pe care se afla separatorul de vapori, pe care l-am curatat f. bine, apoi am curatat toate tuburile de admisie, am curatat senzori, etc. In poza ansamblu-general se vede ulei pe folia de protectie la temperatura. Cum a ajuns acolo ???
    Nu am curatat EGR ( urmeaza ). Dupa ce am scos tubul care duce spre turbina am bagat degetele in ea si am incercat sa vad ceva jocuri. Nu am sesizat joc in nicio directie.
    Masina merge ok, dar acel zgomot ma face sa nu stau linistit. KM: 115.000

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. omule, hotaraste-te, "fâșâit" sau "fluierat", sunt doua chestii total diferite!
      daca prima data iti spuneam ca fâșâie de la o etansare, acum iti spun ca fluieratul este de la uzura turbina si asta insemna ca este un inceput de sfarsit. la mine fluiera de 60.000km.
      auzi aici la minutul 2:10 si 2:45 http://youtu.be/p0iGUgMWGXc

      Ștergere
    2. omule, hotaraste-te, "fâșâit" sau "fluierat", sunt doua chestii total diferite!
      daca prima data iti spuneam ca fâșâie de la o etansare, acum iti spun ca fluieratul este de la uzura turbina si asta insemna ca este un inceput de sfarsit. la mine fluiera de 60.000km.
      auzi aici la minutul 2:10 si 2:35 http://youtu.be/p0iGUgMWGXc

      Ștergere
  89. salut ! am si eu o problema la 1,5 dci 65cp ( nu merge rotund ,galopeaza si se aude ceva care seamana cu bataia de injector dar putin diferit) . am fost la tester si mi-sa spus ca presiunea bagata de pompa este prea mare ( de aprox. 3ori ) .am incercat cu un alt regulator dar aceiasi problema . am umblat si pe la filtru si senzorii de la admisie si parca se schimba putin mersul dupa care face la fel. cnv cu un sfat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si mie-mi pare tot din regulatorul de presiune sau poate este defect senzorul de presiune

      Ștergere
  90. salut CRIS am un renault megan 1.5 dci din 2005 si am o problema,,pana acum o saptamana mia scos fum alb cu miros puternic a ulei,,iam schimbat filtru de aer si acum imi da fum albastrui cu miros de ulei...deci cand o pornesc numi da fum ,,numai atunci cand o accelerez si atunci cand ii dau sprituri...cand sunt in sarcina are un fluierat da nu i asa puternic..deci masina are vlaga ,trage bine de tot,numai ca da fumul asta ....ce pot sai fac?amfost la atatia mecanici da toti au pareri diferite...ms mult

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. iti consuma ulei si asta poate fi din mai multe locuri. ori turbina, ori ceva segmenti pistoane, ori supapa decantor ulei cum am patit eu la acest tutorial

      Ștergere
  91. Buna ziua!Citesc de mult acest blog,informatiile pe care le-am gasit aici mi-au fost de un real folos.Multumesc!
    Legat de consumul de ulei:acum un an si ceva(200.000km la bord) Logan-ul meu MCV a inceput sa fumege.
    Fenomenul s-a accentuat ,pina cind ,in ultima perioada (280.000km) a ajuns sa consume 8-9 litri de ulei de la o revizie la alta.Toti cei cu care am vorbit(inclusiv mecanici in service) m-au ,,incurajat" spunind ca trebuie sa schimb turbina sau motorul sau poate pe amindoua.Dupa ce am citit despre tema asta(consum ulei) aicipe blog , m-am hotarit sa verific supapa decantor de ulei,ocazie cu care am vazut ca ,,ciuperca" nu intra fest in orificiul de pe conducta de admisie si de asemenea ca tubul de admisie era partial rupt chiar inainte de intrarea in turbina.Am remediat defectiunile si spre placuta mea surpriza , am constatat ca fenomenul(fumul iesit pe esapament) a disparut.A trecut o saptamina si vad ca totul e-n regula.Multumesc pentru spatiul si timpul acordat ! Sper ca ce am povestit sa fie de folos si altora .O zi buna !

    RăspundețiȘtergere
  92. Salutare Cristache! Ia spune-mi,daca demontez acel capac la ciuperca respectiva,se poate monta la loc,sau o data desfacut ura si la gara si next?!Eu am curatat EGR vezi logan forum,am montat totul la loc,masina trage nu scoate gram de fum,nu consuma ulei,in schimb imi da ulei pe undeva prin zona acestei ciuperci,de unde oare vine acest ulei?! Stima!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este un capac de plastic, se pune usor inapoi.
      stergi uleiul si verifici urmatoarele zile de unde apare.

      Ștergere
  93. Salut am si eu o problema de dimineata cand m-am dus la msina nu mergea sa deschid masina ci doar cu cheia am auzit un bazait in bord si cand am pus contactul nu aveam baterie deloc dar nu se mai auzea nici bazaitul cand am scos cheia din contact iar a inceput bazaitul care ar fi problema?app am dat jos bateria.ms

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, ai bateria descarcata, asta in cel mai fericit caz.
      in cazul nefericit, ti-a intrat bateria in scurt si voltajul este de maxim 10V. in acest caz doar prin inlocuire rezolvi.

      Ștergere
  94. Salut Cristi, detin wv lupo 1.2tdi, de doua saptamani imi scoate un fum alb gros. Am verificat antigelul, uleiul de motor si nu mia scazut antigelul si nici uleiul n-a crescut nivelul. am schimbat toate consumabilele(filtre, ulei). Din ce cauza ar putia fi? Multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, alb? alb este doar de condens. albastrui este de la ulei. nu stiu sa-ti spun ce si cum

      Ștergere
  95. Salut Cris !!!
    Am si eu o problema asemanatoare cu a ta si a celor care au scris pe aici....am un logan din 2007 1.5 dci e4.... La prima pornire imi scoate un fum albastrui si cam trepideaza motorul ....dupa maxim 1km nu mai scoate nici fum si motorul merge ok...pe teava de esapament s.a kam depus funingine am vaz....

    RăspundețiȘtergere
  96. Ce poate fi ? Aceiasi supapa de care spuneai ?_egr-ul? Cam din decembrie s.a aprins si martorul de bujii atunci am alimentat de pa mol dar de cand s.a aprins am cumparat toata iarna numai de la omv ....multi spuneau k ar fi apa in filtru desi este schimbat din noiembrie....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, cel mai probabil ai bujii arse. toate simptomele se potrivesc

      Ștergere
  97. O sa le schimb sa vedem daca se schimba ceva. Ms !!!!

    RăspundețiȘtergere
  98. Din cauza bujiilor sa fie si fumul albastrui la prima pornire?

    RăspundețiȘtergere
  99. Salutari Criss! Multumim pentru informatiile folositoare. Am un logan ca al tau cu 218k si a inceput sa consume ulei- 1l la 1000km. Fum normal. Ce parere ai? Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  100. Salutare.
    Am si eu o o problema.
    Logan 1.5DCI Euro3.
    Am pornit masina intr-o zi si am sesizat un mic tacanit.
    Am zis ca poate isi revine.
    Am scos-o la drum lung si cand m-am uitat in oglinda...minune...scotea fum de parca era locomotiva...de culoare neagra
    Am zis ca poate sa infundat EGR.
    Precizez ca alimentez numai de la OMV.
    Schimbuile de ulei si filtre le fac la 11-12 mii km.
    Infn, am alimentat si am pus niste aditivi..am iesit iarasi la drum lung cu ea si i-am dat talpa.
    Cam pe la 150km/h a tacanit tare de tot si apoi a inceput sa tremure.
    Seara sia revenit dar fumul persista si cand ii dadeam talpa tragea greu si la un moment dat aveai impresia ca cineva te trage inapoi
    Precizez ca la relanti motorul toarce perfect si nu scoate gram de fum.
    Am dus injectoarele la verificat. 3 bune iar unul ras...sa rectificat injectorul, problema persista
    Maine ii schimb filtru de motorina la mecanic si apoi ii curata EGR. Sa vedem daca persista problema.
    Intreb aici fiindca ma gandesc ca a mai intampinat careva aceeasi problema la motorul de logan diesel!
    Precizez ca acum porneste si foarte greu. La a3a cheie.
    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, sunt multe de testat si verificat pe acolo: regulator presiune, ECU, EGR, turbo...

      Ștergere
  101. Salut Cristi.

    Am 2 intrebari pt tine si restul LOGANISTI.
    Am un Diesel 1,5 DCi din 2006 Laureat 131.000 km.
    Am avut probleme cu injectaorele 2 si 4 . Imi dedeau pe retur de 3-4 ori mai mult decat era normal si cand avea chef motorul imi murea la ralanti.
    Am fost la o firma la Buzau si am rezolvat problema. Acum injectoarele merg normal si motorul nu mai moare la ralanti.
    Insa a aparut o alta problema:
    Motorul porneste la sfer de cheie si imediat moare. Ca sa nu moara trebuie sa apas pedala de acceleratie de cateva ori ( insistent si foarte repede ). Dupa ce porneste merge normal si rotund.
    Ceva pareri sau cineva a avut patanie de acest fel?

    O alta problema veche cam de 3-4 luni de zile:
    In primele minute dupa pornire scoate un fum alb ( la ralanti ) si cand ii dau in goarna ( 3000-3500 rpm ) scoate fum usor negru.
    Cum revine la ralanti reapare fumul alb.
    Dupa ce se incalzeste putin ( merg cu ea cam 3-5 minute ) fumul alb dispare dar cand accelerez brusc scoate fum negru.
    Stiu ca fumul negru e de la excesul de motorina.
    Am fost la un atelier ( recomandat de multa lume ) si dupa testare mi-au spus sa schimb supapa/electrovala de presiune de pe pompa de injectie ( cod 93077509B-04 sau echivalent Delphi 9109-903), lucru facut dar problema exista si dupa acest "exercitiu".

    Are cineva un sfat pentru rezolvarea problemelor prezentate?

    Multumesc
    Cristian

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, fumul negru este normal la calcarea brusca a acceleratiei. fumul alb este de la ulei ars si acele poaet sa ajunga in admisie pe la segmentii de ungere sau turbo.
      nu stiu ce sa-ti spu despre treaba cu pornitul si opritul :(

      Ștergere
    2. Am uitat sa precizez ceva. Valva EGR face din cand in cand probleme. Mai explicit - se deschide dupa ce ii dai "sprituri".
      Am demontat valva EGR, am spalat totul foarte bine( nu era foarte multa depunere pe ea ) si am monatat valva la loc.
      La testare mi-au spus ca are momente in care raspunde cu intarziere la calcarea pedalei.
      Am testat motorul si are compresie, are viata, deci segmenti uzati e putin probabil. Ramane sa verific turbina si "ciuperca de vapori".

      Ștergere
    3. de la valva EGR care se deschide din cand in cand, cel mult pierzi putere si scoti mult fum negru. nu pare sa fie as aceva in descrierile tale

      Ștergere
  102. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  103. buna ziua, am gasit tija turbo rupta.am inlocuit turbina cu una noua dar este aceiasi simptoma ca inainte.scoate f.f.f.mult fum negru,nu are putere deloc si cand o accelerez se aude un sunet ciudat (un tacanit). am verificat din nou turbina si pare in regula. tija wastegate se poate misca cu mana sau se misca doar in sarcina.la mine pare blocata cand incerc sa o misc,iar turbina pare ok,nu are joc la ax si nici nu este intepenita. ce poate fi?

    RăspundețiȘtergere
  104. Thank you very much for your help!!! I had the same problem with my Nissan Almera N16 - with K9K engine. The Membrane was raptured, everything in the intake is full with oil and carbon, very ugly.

    RăspundețiȘtergere
  105. Am cumparat un logan cu 290 mii km si nu stiu istoric(doar ca sunt km reali)..Scoate fum alb-albastru exact ca in clip.Am schimbat: 2 turbine din dezmembrari(fara joc in ax),furtun iesire turbo nou,ulei,filtre,egr curatat si inchide perfect(nu am mai bagat mufa in el).Nu am pierderi vizibile de ulei dar totusi il mananca...antigel perfect curat(fara urme de ulei in el si nici nu scade) Ce dumnezeu sa ii mai fac ? in mers nu scoate fum dar daca o las 10 min pornita si dupa o turez nu poti sta in spatele ei...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, cel mai probabil pe la supape sau segmenții de ungere

      Ștergere