Am filmat acest tutorial prin septembrie 2010 si din cauza ca nu am reusit sa aerisesc singur instalatia de franare, nu eram prea sigur daca sa-l fac public sau nu.
Avantajul e ca se pot monta si pe berlina fara nici o problema, doar sa ai discuri ventilate. O placuta de frana cu o suprafata de frecare mai mare clar este mai eficienta.
Asa ca am achizitionat o pereche de placute si etrieri noi.
Problema apare la aerisirea instalatiei de franare. Desi am incercat la 6 masini sa aerisesc, de fiecare data am avut aer pe instalatie, pedala era moale si franarea ineficienta. Am aplicat varianta de aerisire "calca pedala si tine apasat", dar drumul la aerisitor. La mine am trecut 1 litru de lichid frana prin instalatie incercand sa aerisesc rotile din fata. Desi toata instalatia nu necesita mai mult de 0.5 litri. Odata ce a urcat o bula de aer in sus, n-ai sa o cobori jos prin metoda folosita de mine. Asa ca am ajuns la service unde s-au legat cu instalatia de aerisire la paharul cu lichid de frana si au bagat 2 bar presiune. Au ridicat masina pe elevator si s-a dus pe rand la fiecare roata si au dat drumul la aerisitor. Pai la acea presiune fi sigur ca oricat aer ai avea pe instalatie, sigur o sa iasa afara.
Daca vrei sa ai o frana foarte buna, uite combinatia ce-a mai reusita(testata):
Etrierii de frana, placutele de frana si discurile de frana au fost achizitionate de pe www.daciashop.ro.
Avantajul e ca se pot monta si pe berlina fara nici o problema, doar sa ai discuri ventilate. O placuta de frana cu o suprafata de frecare mai mare clar este mai eficienta.
Asa ca am achizitionat o pereche de placute si etrieri noi.
Problema apare la aerisirea instalatiei de franare. Desi am incercat la 6 masini sa aerisesc, de fiecare data am avut aer pe instalatie, pedala era moale si franarea ineficienta. Am aplicat varianta de aerisire "calca pedala si tine apasat", dar drumul la aerisitor. La mine am trecut 1 litru de lichid frana prin instalatie incercand sa aerisesc rotile din fata. Desi toata instalatia nu necesita mai mult de 0.5 litri. Odata ce a urcat o bula de aer in sus, n-ai sa o cobori jos prin metoda folosita de mine. Asa ca am ajuns la service unde s-au legat cu instalatia de aerisire la paharul cu lichid de frana si au bagat 2 bar presiune. Au ridicat masina pe elevator si s-a dus pe rand la fiecare roata si au dat drumul la aerisitor. Pai la acea presiune fi sigur ca oricat aer ai avea pe instalatie, sigur o sa iasa afara.
Daca vrei sa ai o frana foarte buna, uite combinatia ce-a mai reusita(testata):
Etrierii de frana, placutele de frana si discurile de frana au fost achizitionate de pe www.daciashop.ro.
deci la service ce sa mai :(
RăspundețiȘtergereMerge si cu etrieri de van, second hand? Discuri si placute noi, dar etrieri second hand. Cam scump 470RON!
RăspundețiȘtergerecu siguranta merge, incearca sa aflii ceva preturi de la dezmembrari si informeaza populatia ;)
ȘtergereDaca vrei calitate,mai ales ca e vb de siguranta , te sfatuiesc prieteneste sa pui piese noi
ȘtergereDa ca tu iti pui etrieri noi in fiecare zi:)) nu tot vechi ii ai pe masina.
Ștergeresi vopsitul etrierilor? :(
RăspundețiȘtergereera bine si daca inainte de montare etrier il umpleai cu lichid,aveai mai putin aer,iar cu varianta dat drumu aerisitoare e cel mai ok,cel putin la mine a mers.
RăspundețiȘtergereDaniD: etrierii second or fi diferiti de cei noi de ma intrebi? normal ca merg si cei second. este si o alternativa de etrieri noi la 160lei perechea. dar astept acceptul omului sa pun link-ul aici.
RăspundețiȘtergerefps.diablow777: iei un spray si le dai mortala :)). eu i-am vopsit ulterior electrostatic
Anonim: am incercat chiar si cu umplerea etrierilor inainte cu lichid. asta nu opreste aerul sa urce in sus pe conducta. efectul a fost acelasi, masina a ajuns la service pentru aerisire
Criss poate iti surade ideia sa pui spalatoare de faruri:))
Ștergerenu-mi surade, deloc :))
Ștergerea gasit cineva un service in bucuresti care sa face aerisire cu vacum???
ȘtergereCopilul a carui voce se aude pe fundal cred ca te sabota :))
RăspundețiȘtergereCineva spunea ca 16v are din farica etrieri de van. e adevarat?
nu este adevarat
Ștergereba da este adevarat.am impresia de doar la MCV se aplicea .eu am un mcv 1.6 16v si am etrieri si placute de VAN
Ștergereinseamna ca ai prins o serie fabricata cand au ramas fara piesele care trebuiau sa le puna normal pe un MCV si au folosit ce avea la indemana.
Ștergerenu este singura de acest gen, stiu cel putin cateva cazuri de logan care avea o componenta de la alt model sau nu trebuia sa o aiba pe respectiva echipare.
pruncu tot misca camera :))
RăspundețiȘtergerenu e adevarat, 16v are din fabrica discuri ventilate si atat. doar pe unele MCV-uri cica ar fi etrieri de van si atat
Salut Cristi ! Daca forta de franare de la rotile din fata este mai mare si cea de la rotile din spate este mai mica nu vei avea probleme cu frinarea in conditii de iarna, ploaie sau cu ITP-ul ?
RăspundețiȘtergereintradevar, cei de la ITP or sa zica ca e prea buna franarea si te resping. iar pe fata intotdeauna franarea a fost mai mare ca si spatele, intotdeauna.
RăspundețiȘtergeresi alternativa mai ieftina a etrierilor http://www.loganclub.ro/forum/vand_difuzor_bara_eleroane_oglinzi_prestige_piese_de_schimb_si_multe_altele-t19145p95.html
Normal ar trebui sa faci inca un tutorial si cu inlocuirea ferodourilor normale de logan cu cele de van sau break. Tot eu sunt anonimul care a postat comentariul de mai devreme cu fortele de franare de la roti acum mi-am pus si numele. La logan cu ABS cum am eu se schimba mai greu placutele de frana si etrierii?
Ștergereschimbarea placutelor e identica, senzorul de ABS e pe planetare, nu are a face cu sistemul de franare.
Ștergerela van/MCV tamburii spate sunt mai mari ca dimensiuni, implicit ferodourile. la care se adauga si partea fixa de pe punte pe care se fixeaza ferodourile, trebuie alt ax si alta piulita de 32, cea de pe loganul berlina e de 30. daca mai este si ABS deja se complica treaba.
din punct de vedere al costurilor nu cred ca renteaza schimbarea pe spate
Cristi imi faci si mie un tutorial cum se da jos luneta sa facut o crapatura mare si la cine sa apelez la Cristi
RăspundețiȘtergereluneta, ca si parbrizul de altfel, e lipit d ecaroserie. deci tu ce zici, o s afac un tutorial sau nu? :))
RăspundețiȘtergeresalut cris, am si eu o problema cu contactul, nu mai merge sa rotesc cheia, de fiecare data ma chinuiam, dar astazi n-a mai vrut deloc am stat aproape 30min sa reusesc, am dat cu spray wd-40 in contact, dar nicio schimbare, cheia intra mai usor atat dar nici urma de rotatie. ce e de facut? ai idee cat costa un set complet de yale+contact? dar contactul simplu (in cazul asta va trebui sa umblu cu 2 chei si nu prea-mi convine) masina e un logan preferance din 2006.
RăspundețiȘtergerehttp://www.smartbuy.ro/piese-auto-diverse/contact-chei-yalle-logan-set~2819150.html#
Ștergereparca loganu din 2006 are iala la portbagaj asa ca in poza.Sper sa nu ma insel.
cu wd40 trebuia sa dai cand a inceput sa mearga greu, nu dupa ce s-a blocat de tot :)
Ștergeresi oricum wd40 nu era solutia optima, trebuia ulei mecanisme fine
hei criss, dc ma curenteaza caroseria? adica opresc motoru, ma dau jos din masina si ating tebla usii, nu ma curenteaza continuu, doar o fractiune de secunda
RăspundețiȘtergerecristi sa-mi spui te rog dupa inlocuirea etrierilor nu voi mai avea frane deloc adica cat sa ajung la un service mergand prudent? nu putem aplica metoda aceea cu vaselina si la acesti etrieri , ma gandesc ca daca tot sunt demontati ar fi mai usor.ma refer la acest tutorial http://www.tutorialelogan.ro/2011/05/intretinere-etrieri.html
RăspundețiȘtergereAndrei - Tensiune electrostatica , mai ales de la haine !!! fizica de clasa a v-a !!! la multi se intampla :)))) Lasa masina in pace !
RăspundețiȘtergereandrei: de fapt tu curentezi masina. din cauza hainelor ce le folosesti, te freci de scaun si te incarci electrostatic. in momentul in care pui mana pe tabla masinii, te descarci. incearca sa pui prima data piciorul jos si abia dupa aceea sa pui mana pe tabla. ai sa fi surprins. acum poate intelegi de ce foarte mult mesini au pe stalpii de la usi acel plastic negru, cum e la loganul prestige.
RăspundețiȘtergeredacomaniac: vei avea frane, vei putea opri masina in siguranta, doar ca e pedala moale si nu raspunde la franare cum erai obisnuit. eu am circulat vre-o saptamana asa, trebuie doar sa fi mai atent.
la acesti etrieri nu mai exista intretinerea cum e in acel tutorial :). etrierii de van sunt construiti diferit.
ms mult, si chiar am pretige:)) spor la tutoriale, chiar imi sunt de folos;)) ai un big like de la mine
Ștergeredaca ai prestige, cand te dai jos pune mana doar pe partea aia plasticata si nu vei simti acel soc, te descari pe plasticul ala. doar sa nu atingi si caroseria :)
ȘtergereSalut Cristi. Posteaza un filmuletz cu franarea loganului ( cu etrierele de van) fatza de un alt logan ( cu etriere stock) sa vedem daca este o imbunatatire a sistemului de franare ...
RăspundețiȘtergereirelevant testul. depinde de dimensiumile cauciucurilor, componenta lor... diferenta o simti cand apesi pedala... nu stiu cum sa explic dar chiar este diferenta. oricum ma indoiesc ca masina se opreste mai repede daca ai etrierii de van
RăspundețiȘtergeream observat eu o diferenta la pedala de frana, socra-miu are MCV din 2007 si a mea e din 2012, cand o bag pe a lui in curte, ating frana cam la fel, a lui se opreste mai bursc...deci diferenta aia de suprafata a placutelor se simte...mentionez ca ambele au discuri ventilate insa in cazul care l-am descris eu mai sus, nu se pune...
ȘtergereSalut mestere am impresia ca ala cu curentatul face misto si tu iai facut jocul daca nu este un copil care iti urmareste tutorialele oricum ar fi cred ca la asemenea interpelari iti pierzi vremea sa le raspunzi
RăspundețiȘtergeresalut cristi. am vazut din intamplare pe loganclub ca un user spunea k pe modele dacia logan model laureate stia k avea la un moment dat butonul de la deschidere geam la sofer era cu impuls. stii cv sau cei ce vizioneaza acest blog stiu cv in leg cu asta
RăspundețiȘtergereda modelele de sus de prin 2005-2006 au avut butoane cu impuls
Ștergerepoi eu am laureate 1.6 si e din iunie 2007 si nu am cn stie o fii fost numai pt un anumit tp asa kum a fost cu computerul de bord care avea si functia de consum instantaneu. asta cu consumul stiu ca a fost pana in dec 2006 dupa-ia sa renuntat la c. instantaneu. si astia de la dacia nu stiu ce vor pana la urma.
Ștergerecred k a fost un timp daia am si zis 2005-2006 ca sia luat un prieten an logan din 2005 nsuh sigur daca decembrie si alt pr avea din 2006 februarie si asta din 2006 nu avea butoane cu impuls:|:-??
Ștergerela discuri ventilate difera suportii ,fiind discurile mai groase
RăspundețiȘtergereS.M.V.: modelele din prin 2005-1006 au avut buton cu impuls si consum instant. au renuntat la buton din cauza costului ridicat, undeva la 180lei bucata, deci un castig pentru ei de 180lei. iar la CI au renuntat din cauza idiotului care conducea masina ca se speria cand vedea 15-20% in bord. consum absolut normal la plecarea de pe loc, in treapta mica si turatii mai mari.
RăspundețiȘtergerechira valentin: nu prea am inteles ce vrei sa spui. discurile de van sunt cu 1.9mm mai groase decat cele normale ventilate, dar nu difera cu absolut nimic prinderea.
poi si a ta cristi in treapta 1 si 2 manank peste 8-9% ce sa mai zic de a mea k eu de cand o am de aproape 5 ani nu am vazut consum, mai mik de 8.5. st curios cat are cei k modelul de 1.6.16v. si in leg k butoanele makar atata lucru sa fii avut si noi pe ea dak in rest e jale cu ele. ei au nu au stiut k tot isi pot scoate banii usor pt k omul nu se uita la 180ron si dak era standard erai nevoit sa-l platesti poate dak era obtional mai zice-am k nu ar fii fakut vanzare cu ele. dar pana la urma e treaba lor.
Ștergerevezi aici consum instant ca sa intelegi despre ce vorbesc http://www.tutorialelogan.ro/2009/08/blog-post.html
Ștergerecat despre optimizare costuri... au redus 2 suruburi si piulite la prinderea cesurilor in bord, 2 euro pentru oglinzile simetrice, 2 euro la parbrizul fara parasolar incorporat. mai adaugi 40 euro butonul pacii, cine stie ce au mai redus si noi nu stim, tragi linie la final si te apropii de 100euro reducere la o masina. imulteste cu 100.000 de masini si uite un profit de 10 milioane de euro.
Foarte tare domnule Streulea ,desi franele automobilului meu dacia logan 1.5dci ambiance ,deci fara abs,din 2007,sunt mai mult decat satisfacatore,as prefera si eu o placuta cu suprafata de franare mai mare.Motivul pentru care indraznesc sa va deranjez cu comentariul meu ar fi urmatorul,am observat pe dacia club si nu numai ca multi au incercat si chiar au si reusit sa monteze o cotiera de laguna2,si chiar si scaunele de laguna.Din pozele de pe site lasa impresia unei reale imbunatatiri.In speranta ca nu vam deranjat cu comentariul meu pertinent,permitetimi sa va ridic spre analiza acest aspect,mentionez ca nu pot sa donez cotiera de laguna.multumesc si la multe tutoriale care sa ne lumineze si pe noi cei mai putin curajosi si stiutori.
RăspundețiȘtergereasa, asa, bine ai facut ca ai precizat ca nu poti dona cotiera de laguna :))
RăspundețiȘtergeream vazut si eu vre-o 2 masini cu acea modificare. consider ca este prea mult de munca ca sa o faci cum trebuie, trebuie tiganite, ajustate... MAT'u care mai apare prin filmele de pe aici are o asemenea coiera de vre-un an si tot ma bazaie la cap sa io montez eu. are vise erotice, la ce-am vazut acolo asa la prima vedere, e dureros de mult de lucru si ajustari peste ajustari. MAT'u a zis ca in 2-3 ore e sus. da, daca o lipesti cu guma de mestecat. daca vrei ceva ca lumea, sunt necesare cateva zile.
pe langa cotiera/tunel ai nevoie si de frana de mana de la laguna, iar ajustari. reglajul de la scaune loveste in cotiera, deci din nou pobleme. punerea scaunelor de laguna mi se pare o gluma buna, nu din cauza aspectului ci din cauza inaltimii. loganul are prinderile asimetrice si orice scun vrei sa pui, vei fi pozitionat mai sus in masina. sau s-a tiganit mult si la scaune ca sa reduca din inaltime.
oricum ar fi, pentru mine, consider ca nu merita efortul. :)
Multumesc pentru rapiditatea raspunsului,nu o sa insist ca prostu,locul lasat liber de Geo,ala cu capacul de la sigurante,sa ramana liber,dar totusi.......MATu,a lasat asa o prima impresie buna,masina ingrijita,genul care bricoleaza,cine stie poate,poate,mai ales ca si vremea permite acum.
RăspundețiȘtergerePS visele erotice ale lui MATu cu cotiera de laguna2 sa stie ca le au o multime de posesori cam toti aia de se trezesc ca se tin cu mana de frana de mana la drum intins.Oricum se pare ca in orasul Craiova a reusit un baiat pe un Van sa monteze si scaunele si cotiera completa,se pare ca este organizatorul local daciaclub,poate reusesc sa iau legatura cu el.Multumesc inca o data si felicitari pentru munca depusa si pentru masina pe care o detii,pappa
ai facut vreun test de genul de la 100 la 0 in cateva randuri ca sa vezi daca sunt mai eficiente? si eu am convingerea ca sunt dar cu cat la %? am alergat si eu un logan de 1.6 8v si dupa 30 de minute de alergat maxim cat putea soferul din mine prin oras vopseaua de pe tamburi era neagra(din rosie) si carbonisata. cea de pe etrieri era duar mai inchisa la culoare iar discurile erau mov. in tot acest timp nu am avut senzatia ca raman fara frane.
RăspundețiȘtergerevopseaua mea de pe tamburi e tot rosie si pe etrieri la fel, si ii am asa de vreo 2 ani, si inca se mentine rosie ca focul, si e doar vopseaua de sprai nici macar grund nu am dat
Ștergeresi sa zicem ca as fi facut mai multe teste 100 la 0, crezi ca ti-as fi putut da un procentaj legat de eficienta? :)
RăspundețiȘtergereDaca vreti sa nu aveti probleme cu aerisirea in cazul in care dati etrieri jos,umpleti paharul de la pompa cu lichid,slabiti unul din aerisitoare si apasati pedala de frana pana se duce la fund si fara sa o eliberati (cel mai bine e sa va ajute cineva)incecati sa o bloca i acolo cu ceva .Eu de exemplu am un ciocan si il proptesc intre pedala si bord.Atata timp cat pedala ramane la fund nu are cum sa prinda aer in pompa.In continuare faceti cum ati vazut la Cris.Nu eliberati pedala de frana decat atunci cand ajungeti la final si trebie arisita instalatia.De preferat ar fii sa schimbatii etrierii pe rand.
RăspundețiȘtergereAm uitat sa mai spun ceva...Daca montati si aerisiti fiecare etrier in parte imediat dupa ce il schibati,nu o sa mai fie nevoie sa aerisiti si spatele.La schimbarea celui de-al doilea etrier,folositi aceeasi metoda cu pedala blocata la fund.In ceea ce priveste schimbarea lichidului de frana nu va recomand sa o faceti acasa.Oricum sunt mai multe pareri pro si contra legat de schimbarea antigelului,lichidului de frana si a uleiului de la servodirectie.
Ștergerepai si eu i-am schimbat pe amandoi dupa care am aerisit, clar. doar c anu pusca varianta cu apasarea pedalei de frana, de fapt nu-i inteleg logica.
Ștergeredaca ai proptit ciocanul in pedala si scoti furtunl din etrier, scade instant presiunea si ciocanul o sa pice jos. hai sa zicem ca nu pica jos, il ajuti sa mearga pana unde permite pedala si o lasi proptita. cum ajuta asta sa nu urce aerul in sus pe conducta?
Cu riscul sa ma repet,intai trebuie slabit un aerisitor si pe urma trebuie apasata pedala pana la fund si blocata acolo.Acesta este un mic truc pe care multi se feresc sa-l spuna.Din moment ce ai paharul plin la pompa de frana si pedala ramane apasata la fund poti sa desfaci linistit orice conducta la orice roata pentru ca pompa va ramane plina cu lichid fara sa se scurga pe conducte.Se poate verifica asta!Se va scurge un pic de lichid,normal,dar pe urma se va oprii si paharul de la pompa de frana va ramane plin,formanduse un pic de vid pe conducta pana la pompa si nu va fi nevoie sa se aeriseasca decat foarte putin.Ca sa schimbi lichidul de frana,trebuia sa o faci prima data inainte sa te apuci de treaba cu etrierii.Nu trebuia decat sa scoti lichidul vechi din pompa asa cum ai si facut de altfel si sa umplii paharul cu cel nou.Pe masura ce aerisesti franele lichidul nou il va impinge pe cel vechi afara.Daca totusi nu ati procedat asa si pompa a prins aer trebuie aerisita pompa de frana prima data si pe urma celelalte...Pompa de frana se aeriseste ca si la roata,doar ca in loc sa slabesti un aerisitor,slabesti o conducta.Operatiunea trebuie facuta cu fiecare conducta in parte de la pompa de frana.
RăspundețiȘtergereScuze pentru vorba lunga...
STIMA !
riscul sa prinda aer in pompa de frana care de fapt va da mari batai de cap.
Facand aceasta modificare .exista riscul sa atingă de janta originală. Eu am j jante de aliaj tot de aceeasi dimensiune k cele originale de tabla. J vr sa fiu sigur k nu intampin aceasta problema făcând modificarea
Ștergerenu exista risc sa atinga in janta originala. eu am jante pe 15" si 16", etrierii acestia fiind ok si pentur cei cu jante pe 14" de origine
Ștergeren-ai inteles stelutu ce-am zis eu legat de aerisire. aerul nu ajunge la pompa de frana, fizic nu are cum sa ajunga la pompa. exceptie doar daca faci vre-o greseala si dai drumu la pedala de frana cat e destrans aerisitorul.
RăspundețiȘtergerepozitionarea conductelor nu permite aerului sa urce pana la pompa de frana. uitate la minutul 13:18 cum este pozitionata conducta. are o bucla care nu permite aerului sa ajunga la pompa. 'la un moment dat conducta coboara in jos, trece pe sub lonjeron si urca la pompa. daca nu se trage/impinge lichid catre pompa, aerul nu are cum sa ajunga acolo.
si evident, ma refer strict la aerisirea instalatiei in cazul schimbarii etrierilor, manevra la care se pierd maxim 20ml de lichid de frana dar patrunde putin aer pe instalatie, aer care ramane sus pe conducta colorata cu galben in tutorial pe final.
Pai, atunci...stau si ma tot intreb...unde gresiti si tot va plangeti de aerisirea franelor??? Ce-i atat de complicat? Parca ar fi naveta spatiala loganul si va trebuie nu stiu ce cod de la NASA ;)
ȘtergereDupa ce am revazut tutorialul mi-am dat seama unde cred ca ai gresit.Daca ai umblat pe fata la frane,la ce ai inceput cu aerisirea pe spate? Aceasta regula trebuia respectata la masinile cu simplu circuit.Din moment ce ai umblat pe fata la frane si incepi cu aerisirea pe spate ai facut praf tot sistemul de franare .Aerul de pe fata e tras de pompa si impins pe instalatia din spate si aici vorbesc de masinile cu dublu circuit.Chiar si ultimele modele de dacii 1410 aveau aceeasi problema.Multi dadeau vina pe acele repartitoare de frana care se aflau montate pe pompa la ultimele modele.Deci,umblii pe fata,aerisesti pe fata,umblii pe spate,aerisesti pe spate .
ȘtergerePoate singura greseala ar fi cu inceputul aerisirii franelor pe care o incepi din spate,ceea ce nu trebuie facuta decat daca umblii si pe spate.Daca nu ai umblat pe spate la frane nu ai de ce sa umblii acolo!Nu are cum sa prinda aer din moment ce umblii doar pe fata.Sistemul de franare spate are circuit separat care pleaca din pompa de frana.Dar daca ai aer pe fata si desfaci aerisitoarele pe spate si incerci sa aerisesti de acolo prima data,atunci e clar,ai facut praf tot sistemul de franare !Tot aerul de pe fata se va duce in tot sistemul de franare !Si tare greu e sa-i mai dai de cap.Cu riscul sa ma injurati va repet din nou...Daca umblati la frane pe fata,aerisiti doar fata!!!Daca umblati pe spate,aerisiti doar spatele ! E atat de complicat?
RăspundețiȘtergerecalm stelutu, calm :)
RăspundețiȘtergereevident ca am aerisit doar pe fata, de acolo am vrut sa scot prima data aerul. oricum, faptul ca as fi aerisit prima data spatele nu are a face cu aerul care-l am in etrierii fata. doar cand aerisesc spatele nu trage aerul de pe conductele din instalatia de franare fata. asta ar insemna sa traga si lichidul de frana si se formeaza vid, ceea ce este absurd.
cand apesi pedala de frana faci presiune. cand dai drumul la pedala, aerul de pe instalatie nu poate fi tras de catre pompa de frana decat daca trage si tot lichidul. repet, aerul nu coboara in jos ca sa mearga catre pompa. pompa ar trebui sa traga enorm de mult lichid inapoi ca sa ajunga aerul de pe conducte la ea.
si ca idee, desi am schimbat tot lichidul de pe instalatie, aerisit spatele... deci n-am avut aer deloc in spate, am lasat prin cadere sa se schimbe lichidul in spate, la fel ca si in fata. ulterior la service mi-a aerisit toate 4 roti si doar pe fata am avut aer. lichid pierdut in procesul de aerisire pe toate 4 roti, undeva la 100ml. majoritatea lichidului fiind de la rotile fata de unde venea aer.
daca aveam aer in pompa de frana, aveam aer si pe spate. deci nu prea pusca ce zici tu.
Perfect !
RăspundețiȘtergereTi-ai tras frane piz*oase pe fata, mai ramane sa trantesti si niste discuri pe spate, sa scapi de ruliu si aia e, poti sa franezi fara sa descarci spatele :)
Sau mergi cu sacu' de nisip in portbagaj...sau reglezi din repartitor sa franeze fata un pic mai putin.
La mom. respectiv n-am gasit punte spate cu tot cu discuri si cutare, acum am gasit dar mi-e scarba/lene sa mai fac treaba si nu mai am nici bani de sexperimente.
doar ca s-a testat deja si oricat te-ai chinui sa o reglezi din repartitor, tot instabila ramane la franare.
RăspundețiȘtergerein plus, vorba ta: diuni bani de experimente
Salut!
RăspundețiȘtergereCris cat ti-a luat la service sa iti faca aerisirea cum trebuie?
Am discutat la o reprezentanta Honda din Braila si mi-au zis ca la schimbul lichidului de frana o urca pe elevator, dau drumul la aerisitoare si asteapta sa curga. Si aerisirea se face automat. Asa mi-a explicat un consilier.
salut cris am si eu o intrebare car ai dat pe ledurile pentru plafoniera .mursi mult
RăspundețiȘtergereFoarte adevarat ce a spus Bogdan mai sus,cu conditia,daca urci masina pe elevator,cineva sa stea cocotat sus pe elevator si sa fie cu ochii pe lichidul de frana din pahar si sa completeze mereu pe masura ce scade nivelul.Asta inseamna ,,automat'' :)
RăspundețiȘtergereBogdan: in cazul schimbarii lichidului de frana da, corect. ia intreaba-i cum fac ei daca schimba etrierul? :)
RăspundețiȘtergeresofer_nebun: doi la leu, chinezisme :)). 15 lei 2 bucati parca
cris, in film e un cablu (cred) despre care ai scris ca spui despre el in alt tutorial :)
RăspundețiȘtergereexact cum spuneam, intr-un alt tutorial :))
RăspundețiȘtergerece nu s-a inteles? de fapt trebuia sa scriu intr-un viitor tutorial :P
hei cris, la tambur sunt trei cabluri, doua subtiri sus, si unu gros jos, care ce face pe acolo:-??
RăspundețiȘtergere3 cabluri? probabil conducte, fire si cabluri.
RăspundețiȘtergereunul este frana de mana, al doilea conducta cu lichidul de frana, al treilea senzorul de ABS
ms, sper sa te insanatosesti, un priten a pus pe grila la ph2 plasa de tantari pe grila de sub numar, in fata, sa nu i se deterioreze radioatorul, ce parere ai, marita sa imi pun si eo?
Ștergeredaca te dai pe drum unde pietricelele sunt la ordinea zilei, da, pune-ti. dar altfel e tiganie
ȘtergereCris nu mai faci tutoriale saptamanal ce sa in iamplat
RăspundețiȘtergerenu poate omul nici sa fie racit praf o saptamana... 2 zile nu m-am ridicat din pat
RăspundețiȘtergeresalut cris am su eu o problema azi am aruncat pe bord un ziar si un pix si pixul a "disparu" intre bord si geam cum sal mai scor de akolo ca face zgomot:(
RăspundețiȘtergerepai ca sa nu dai bordul jos, doar trebuie sa te obisnuiesti cu ideea si sunetul :))
RăspundețiȘtergeresau ai putea indesa ceva material acolo ca sa-l imobilizezi :)
ce ai facut sofer_nebun95 acuma am treaba cu Cristi:cris imifaci si mie un tutorial cu vpsirea etrierilor am cumparat si eu de van dar ai vopsit deja?
RăspundețiȘtergerenu mai trebuie de vopsirea etrierilor
RăspundețiȘtergereFelicitari pentru tutoriale Cris!
RăspundețiȘtergereAm reusit si eu sa-mi montez filtru de habitaclu, dar am mai vazut si alte chestii interesante pe la Tine. Tine-o tot asa cu tutorialele :)
As avea o intrebare, poate te-ai mai intilnit cu asa ceva. Oare din ce cauza nu mi se aprind luminile (faza scurta) numai daca fortez putin, dar de mai multe ori capatul bratului de unde se aprind luminile. Cand masina ezta calda (dupa un timp de mers) mi se aprind din prima. Nu sunt numai eu cu problema, mai am un prieten vare se confrunta si el cu problema asta, dar la el se rezolva numai dupa o ora de mers...
Multumesc anticipat pentru raspuns!
Zile senine sa ai!
maneta(blocul de lumini) este defecta. unii au desfacut-o si au curatat-o in interior si a functionat ok ulterior. sau cumperi o alta manta si o schimbi.
RăspundețiȘtergereCristache, etrierii de van se pot monta impreuna cu discuri de 259mm, nu joaca cumva placutele in etrier? am inteles ca sunt o idee mai subtiri, ma gandeam la varianta brembo easy check 259+placute van ferodo.
RăspundețiȘtergerepai sa presupunem ca placutele se mai si uzeaza, atunci nu joaca in etrier? :)
RăspundețiȘtergereo idee mai subtiri inseamna exact 1.9mm
Da, la asta nu m-am gandit :)
RăspundețiȘtergereIntre timp, citind pe forum, am aflat ca se poate, discuri 259 ventilate+etrier_van+placute_van.
Imi cer scuze ca sunt "offtopic" dar am si eu o intrebare... daca abordezi un viraj prea tare masina derapeaza sau se rastoarna? scz inca o data ca sunt offtopic si multam anticipat :)
RăspundețiȘtergerederapeaza, clar. se rastoarna doar daca loveste ceva pe traseu
RăspundețiȘtergereintreb asta pt. ca am observat ca atunci cand iei un viraj puternic cu o masina la care sa pus accent pe confort (adica cu suspensii mai moi) se inclina ceva mai mult ca una mai sportiva (cu suspensii tari), si inclinarea aia la viteza mare in curba tinde sa ma sperie :)). dar cred ca cu niste suspensii mai tari s-ar inclina mai putin si ar da senzatia de stabilitate mai multa...
Ștergerems mult pt. raspuns.
Cristi, merita investitia in discuri ventilate + etrierii aferenti si nu ma refer la cei de VAN ? Eu sunt in dilema, sa-mi pun discuri ventilate Brembo si etrieri TRW sau sa raman pe discuri pline si sa-mi cumpar Brembo de 260 mm pline. Ca sa trec pe ventilate ma costa toata investitia (etrieri second-hand, discuri, placute, lichid frana) vreo 500-600 de lei, iar daca raman pe discuri pline doar vreo 300 de lei (discuri + placute). Vreau sa aud si parerea ta, ca tu ai avut toate tipurile de discuri, daca merita o investitie de 300 de lei in plus in frane, asta la un condus normal, fara prea multe tratemente sport aplicate masinii ? Merci fain ! Numai bine !
RăspundețiȘtergereun disc ventilat intotdeauna este mai eficient, deci recomand. ramane la latitudinea ta ce alegi, sunt banii tai :)
RăspundețiȘtergerete rog spune-mi ce parere ai despre placutele motrio sau mai bine spus despre produsele motrio
RăspundețiȘtergeren-am nici o parere. nici nu stiam ca exista placute de frana motrio. eu folosesc ferodo premier.
RăspundețiȘtergerefolosesc filtru de aer sub capota de la motrio si e bun
in dacia fabrica mama exista un magazin cu produse promotionale si ceva "piese" (filtrele toate motrio +placute etc.)la preturi foarte bune
RăspundețiȘtergerede aceea ti-am cerut sfatul sa merg pe produsele motrio sau nu
RăspundețiȘtergereimi pot da cu presupusul ca ar fi ok. dar doar imi dau cu presupusul, n-am nici ce-a mai mica idee daca chiar si sunt bune
RăspundețiȘtergereCred ca am sa-mi iau placutele de van + filtrul de aer + filtrul de motorina e4 + filtrul de ulei.Ma gandesc ca daca acest magazin este doar pentru personalul dacia sunt si bune adica ok. Iti multumesc frumos de ajutor ! Succes si bafta in continuare in ceea ce faci .
Ștergerehttp:\\www.dacia.ro\oferte-speciale\servicii-pentru-clienti\motrio\folder-article.html
ȘtergereEroare 404 - Pagina inexistenta
ȘtergereSal Cris mi-am pus si eu discuri+etrieri+placute van si parca acum pedala de frana tine un pic mai jos(nu am facut aerisire sub presiune)dar ceea ce ma deranjeaza este faptul ca atunci cand franez si masina incetineste se aude un uruit si se simte ca si cum ar intra pietris intre placuta si disc ,daca ploua sau spal masina o perioada de timp nu se mai aude franeaza in liniste :).Ai idee ce este,ai patit si tu fenomenul?
RăspundețiȘtergereAm primul model de logan cu jante de aliaj unii spun ca ar fi mizeria si ca si jantele nu sunt tocmai ok si retin mizeria sa fie de la placute(am ATE) nu stiu ce sa zic.Poate faci tu un pic de lumina in acest caz.Multumesc.
pedala de frana o ai mai jos penca e mai "moale", ai aer pe instalatie.
RăspundețiȘtergeredepinde de modelul discurilor si a placutelor. si eu am aceiasi "problema". nu e de la ploaie sau spalatul de masina, e de la felul tau de a frana. daca incalzesti placutele mai tare din cauza franarii, placutele devin mai moi si se "dezintegreaza" mai repede, moment in care particule din placuta se lipesc de disc :)
dupa ce se racesc placutele si discul, la franare huruie dupa tine. sunetul e ca si cum ai avea franarea fier pe fier, doar ca ai aceiasi franare, ba chiar mai eficienta.
mie-mi place sa sperii pietonii care trec in doru pulii pe zebra. sa-i vezi cum o iau la pedalat cand aud dihania apropiinduse.
daca franezi usor si din timp de fiecare data, sunetul dispare dupa vre-o ora de dat ture prin oras.
Multumesc pt raspuns,in momentul cand ploua cred ca se duc acele particule si daia nu mai huruie,franez foarte usor si fac cam 100km pe zi numai in oras si tot nu dispare sunetul.
RăspundețiȘtergereCand o sa schimb placutele sunt curios daca dispare acel huruit.
sigur dispare sunetul. sunetul apare in urma frecarii placutelor de disc. amu nu stiu sa-ti zic daca prin schimbarea placutelor cu alt model o sa scapi de sunet. poate discul e buba :)
RăspundețiȘtergeresalut cris .spune-mi ,nu este prea mult sa pui ansamblul de etrieri mariti (mai scumpi sau mai ieftini) si pe spate sa ai frana cu tamburi ? de ce nu ,de exemplu ,sa pui pe fata discuri ventilate cu etrieri mariti si pe spate discuri normale ? oricum ,fata de dacie berlina , loganul are performante mai mari ,dar sistemul de franare e cam acelasi . ai incercat ,ai incerca ? ma gandeam la oltcit ...
RăspundețiȘtergeren-am pus discuri mai mari, discul e acelasi iar din cauza ca etrierul/placuta e mai mare, franarea este mai eficienta, nu neaparat mai buna si asta din cauz aca n-am pus discuri mai mari.
RăspundețiȘtergereca sa pui discuri pe spate, ele trebuie sa fie mai mici decat cele din fata si nu exista mai mici.
se potrivesc de la clio rs, dar discurile sunt de dimensiunea celor din fata iar asta destabilizeaza radical masina.
in plus, daca ai ABS, nu vad cum pozitionezi senzorii de ABS.
Salut Cris.ajuta-ma te rog cu o mica mare problema bineinteles daca stii,si anume cu franele,problema e ca nu prea am frane,ca sa intelegi de ex.pe 60-70km/h daca franez brusc nu-mi blocheaza rotile asa cum ar fi normal si cum este la alte loganuri cu care am mai mers,sunt sofer de taxi si credema ca am mers cu mai multe si am vazut marea diferenta.de schimbat am schimbat discurile neventilate,placutele,am aerisit instalatia,am fost la mecanic si mi-zis ca pompa face presiune.nu mai stiu ce sa fac.mentionez ca nu am abs.sa fie de la pistonasu de la etrieri,se pot curata cumva.la o viteza mai mica daca pun frana mi se blocheaza doar roata dreapta fata.nu stiu care-i cauza.daca ai vreo idee ceva ti-as fi recunoscator.loganu 1.4MPI,model 2006 .180.000km.sanatate.Madalin ma numesc.sau pe e-mail gantamadalin@yahoo.com.
RăspundețiȘtergerea,si mai ceva piesele discurile si placutele le-am schimbat acum vreo luna deci au avut timp sa-si faca talpa sa calce bine placutele pe discuri.ca pret cred ca placutele sunt undeva la 50,60 de lei.
RăspundețiȘtergeretu-ti citesti mailul sau mi-ai dat adresa asa la deruta?
ȘtergereDeci pe un Logan berlina din 2004 merg etrierii ( cu suporti de etrier) si discurile de VAN montate? te intreb pt ca aia de la reprezentanta erau putini mirati...
RăspundețiȘtergereaia din principiu raman mirati. si da, merg fara nici un fel de modificari.
ȘtergereMultam de raspuns....un cod pt piesele respective poti sami zici? sau macar unde sal caut- nu am dialogys
Ștergeream pus sus deasupra de film link-uri cu recomandari. coduri nu stiu :(
ȘtergereAi idee daca pe etrieri obisnuiti ( nu de VAN) de discuri ventilate, merg montate discuri+placute de van?
RăspundețiȘtergeream idee, chiar nu merg, total diferit sistemul de prindere al placutelor.
Ștergereiar discul de frana este mai gros cu 1.9mm, micrometric de nu atinge etrierul. dar in mers cand ii aplici diverse forte, sigur atinge
Ok...si daca ma duc la dezmembrari sa caut de VAN cum i-as putea deosebi de cei obisnuiti de Logan ( pt discuri ventilate si neventilate)......am vazut pe site la dacia shop, cam scumpi la 470...si nici macar nu sunt pe stoc....
Ștergeredaca citeai deasupra filmului unde am scris de nebun, vedeai u nlink de unde ii poti achizitiona noi si ieftini. da click pe acel aici de culoare albastru.
Ștergerepe discurile ce le ai pe masina acum poti pune direct etrierii si placutele de van
Daca tu citeai mai atent postul meu ai fi vazut ca am vazut link-ul pus de tine....altfel nu mai pomeneam de dacia shop nu?
ȘtergereEu team intrebat simplu daca imi poti spune cum sa-i deosebesc pe cei de VAN de cei care vin pe prestige/ambition ( ventilati dar mai mici).......
Pe link-ul celalalt pus de tine sunt intradevar ieftini insa suspect de ieftini, imi seamana a chinezarie, tu vrei sa zici ca nui nimic suspect ca ala ii da cu 200 de lei iar la dacia shop sunt aproape 500?
Si inca o lamurire....pe discurile care le am pe masina nu pot pune etrierii de van, deoarece sunt discuri pline de 259 iar etrierii/placutele de van sunt prea mari pt ele....
Nu in ultimul rand...o seara buna
cei suspect de ieftini sunt de origine si omul este din Pitesti, poate faci acum legatura de ce sunt atat de ieftini. am cumparat eu si inca vre-o 4-5 prieteni de la respectivul si sunt ok, chiar noi dar cu aspect nu tocmai comercial. putina rugina, patati cu vopsea... adica nimic important care sa-i afecteze buna functionare. cei drept, vina fara cele doua sigurante din sarmaotelita. dar ea este considerata consumabila si se gaseste decumparat separat.
Ștergereetrieri berlina http://goo.gl/2k5sa
etrieri van http://goo.gl/nnarp
din prima intrebare mi-ai dat de inteles ca ai avea etrieri pentru discuri ventilate si ai nevoie doar de discuri noi si placute.
Cristi, am procurat etriei de van de pe forum, pe unul scrie 599 pe altul 600, banuiesc ca asta inseamna stanga-dreapta, o sa ma orientez dupa aerisitor la montaj. Partea interesanta este ca am incercat sa scot pistonasul, am tras de el 2 cm, foarte greu merge, am scos garnitura care banuiesc ca intra usor la loc, in ideea de a vedea daca este gresat cu vaselina, are o pelicula foarte fina in spatele garniturii. Ce vreau eu defapt este sa gresez pistonasul cu vaselina sonax rezistenta 900 grade, asta ianinte sa urc etrierii pe masina, procedez bine daca trag un pic de pistonas si aplic o pelicula fina? eventual umplu si garnitura pe dinauntru cu sonax? sau trebuie sa scot cumva pistonasul afara si sa gresez si in etrier(cilindru)? Dami un sfat, vreau sa fac ca la carte.
RăspundețiȘtergerein interiorul pistonasului ajunge lichid de frana! deci fara macarii acolo!
Ștergeredaca dai josdoar garnitura cea vizibila din exterior, da, in interior poti pune vaselina dar nu prea multa, doar cat sa ungi.
de preferat sa fie pistonasul aproape de tot bagat, scoti garnitur ain partea de sus, indesi frumos cu degetul si pui la loc.
altfel trebuie sa scoti tot pistonasul afara si garnitura e greu de bagat la loc
La un etrier am scos de tot garnitura, dar oi reusi sa o pun la loc, mai ales daca gresez. O sa fac cum ai specificat, partea interesanta este ca spatiul este foarte mic, iar pistonul culiseaza perfect, asadar ungerea si-o face cam greu. O sa incarc binisor cu vaselina sonax in spatele garnituri si in capatul pistonasului, sa aiba de unde trage veselina, singura buba este sa nu atace garnitura, desi nu cred.
Ștergerenu ataca garnitura, stai linistit. s anu pui prea multa vaselina deoarece o sa o arunce afara si nu as vrea sa iti ajunga pe disc sau pe placute, o sa-ti para foarte rau.
Ștergerecand bagi garnitura la loc, foarte mare grija sa nu o ciupesti
merge si la cele cu ABS schimbate etrierele fara a influenta nimic si app ce martor apare cand placutele sunt prea uzate
RăspundețiȘtergereetrierii nu au treaba cu ABS-ul. se aprinde martorul de frana in bord, acelasi cu cel de frana de mana
Ștergeretata avea o vrrba la faza ta cu uitatae dar nu atinge
RăspundețiȘtergerepriveste cu oci nu cu mana:)
Important de precizat, daca va mananca undeva, din exces de zel pt.a pregati suplimentar etrierul, nu procedati ca subsemnatul, nu scoateti protectia antipraf de pe pistonas daca nu va pricepeti, eu am facut prostia sa ciupesc acea garnitura la montaj (cristi ma atentionase), acuma trebuie sa comand alta. De origine nu am gasit, dar se potriveste kitul de reparatie de la "Autofren D4025".
RăspundețiȘtergereDaca vreodata trebuie sa inlocuiti garnitura antipraf de pe pistonas, scoateti pistonul de tot afara, montati garnitura in locasul de pe etrier, apoi introduceti pistonul.
se puteau aerisi lejer....se umplu etrierii cu lichid de frana si ai pus furtunul pe ei asa,apoi dai drumul la aerisitor si lasi sa curga asa pana cand curge frumos fara bule....cel mai eficient mod de aerisire,fara "pedale" sau alte alea...prin "curgere libera" cu dopul scos la bazinul de lichid de pe pompa...spor la tutoriale cristi.
RăspundețiȘtergereai facut tu asa? pentru ca aerul tiinde se urce in sus
RăspundețiȘtergereda,asa am facut.mai ales ca la masinile cu abs nu se aeriseste sistemul la pedala,risti sa strici pompa de abs.
RăspundețiȘtergereSi ce legatura are "apasatul pedalei" cu functionarea ABS-ul? daca tot teai bagat in "problema".....
ȘtergereCateva mici observatii: am facut aceasta operatie, la mine nu a ramas deloc aer ( acolo unde zici tu) insa eu am aerisit intai spatele tot apoi fata....daca pedala este moale in continuare mai poate fi si din cauza ca, garniturile din pompa sunt vechi si imbatranite si scapa "presiune" din circuitul "fata" in cel din spate...repet, la mine nu a fost vorba de asa ceva dupa aerisire...
RăspundețiȘtergereIn al doilea rand, cand ai destrans conducta sa rasucesti furtunul, ai procedat un pic gresit- acea clema este din otel special de arc, corect nu trebuie sa o indoi ci desfaci racordul complet, tragi furtunul in jos, il rasucesti cum vrei si apoi il ridici sil strangi...daca o tot indoi in toate felurile nu vei obtine nimic...
Cris exista vreo diferenta intre etrierii de van si etrierii de mcv ?
RăspundețiȘtergereunele MCV au venit achipate cu etrieri de van, altele cu aceiasi etrieri ca si pe berlina
Ștergeremie mi se par a fi la fel sistemul de franare de la mcv cu cel de la van...?
RăspundețiȘtergereunele MCV au venit achipate cu etrieri de van, altele cu aceiasi etrieri ca si pe berlina
Ștergereeu detin un logan mcv 1.5 dci 50 kw 68 cp e posibil sa am etrieri de van pe a mea ? nu am stat sa ma uit
RăspundețiȘtergerepai uitate, ai impresia ca suntem cititori in stele?
Ștergereunele MCV au venit achipate cu etrieri de van, altele cu aceiasi etrieri ca si pe berlina
Am o solenza 1.4 , motor remapat, toba sport(care cred ca inafar de zgomot nu face alceva), jante de 14' 185/60 si daca am facut toate astea ptr viteza si un sprint mai bun, trebuie sa si opresc masina in conditii de siguranta, o optiune ar fi asta cu etriei de van. Se pot pune si pe solenza etrieri de Van (solenza are discuri ventilate), te intreb ca poate cunosti sistemul de franare la solenza, poate teau mai intrebat si alti. Ms
RăspundețiȘtergerenu stiu daca-ti intra janta si nu atinge in etrierul de van. doar daca testezi pe un van cu roata ta.
Ștergeream incercat azi, si nu intra etrierul, (ii cam mare in comparatie cu a meu de pe solenza), in ciuda faptului ca spitele jantei au burta spre exterior, oricum multumesc de raspuns :D
Ștergeredaca ai avea jante pe 15", garantat ar merge :)
Ștergeremerg pe 14". dar la solenza nu este aceeasi portfuzeta ca la logan, Atentie!!!!!!!!!!
RăspundețiȘtergereEra mai bine sa folosesti o cheie franceza cu care sa blochezi conducta de cauciuc si sa umplii etreierul...
RăspundețiȘtergeredoar un cretin ar face asa ceva!
Ștergerenu faceti asta! se creeaza un punct sensibil pe furtun, in acel loc va ceda....
nici macar un softist, care n-are nici in clin nici in maneca cu tehnica, n-ar face asa ceva...
salut cristi! am o rugaminte, fa un tutorial cu schimbarea senzorilor de abs la logan; am o problema cu al meu si vreau sa-l schimb personal, sa nu mai dau bani la service;
RăspundețiȘtergeremultumesc anticipat!
eu nu am ABS pe masina...
Ștergeredar se poate ca in timp sa ii cada sigutanta
RăspundețiȘtergeresiguranta de pe etrieri? da, in timpul in care pui sare sau acid pe ea ca sa se slabeasca materialul :)
Ștergeresiguranta etse consumabila, normal se schimba cu una noua la fiecare schimb de placute
Ceau.Sunt si eu din Timisoara. Cred ca puteai evita aerisirea in service sub presiune daca, atunci cand ai desfacut etrierul "stock" tineai etrierul dar si capatul furtunului deasupra nivelului unde se imbina racordul flexibil cu conducta, astfel aerul nu putea "urca". Aerul a intrat inca din momentul cand ai desfacut, de la prima prelingere a lichidului (min. 2:15), alt aer mai intra cand infiletezi noul etrier van. Daca lucrai de la bun inceput in pozitia de la min. 8:15 ceva mai ridicat..desupra imbinari flexibil-conducta probabil era salvata aerisirea. Doar o parere. Ms o seara buna.
RăspundețiȘtergereSalut,poti face te rog frumos un tutorial despre vopsirea etrierilor si al tamburului spate ?
RăspundețiȘtergereultima data i-am vopsit electrostatic si au tinut aproximativ 2 ani.
Ștergerecuratati si vopsit la spray tinea si 6 luni, daca aveam noroc. nu merita munca
Salut Cris,
RăspundețiȘtergereAM UN LOGAN DCI 90 CP DIN 2011 BERLINA, INTREBAREA ESTE DACA POT SA II PUN DISCURI DE 260 MM FATA DE CELE STANDARD DE 259 MM, CU ETRIERI DE VAN /
pune linistit, merge fara probleme
ȘtergereScuze dc am mai posta si eu aceeiasi intrebare, dar nu am vazut cat am citit sa se discute despre discuri de 260 mm.
RăspundețiȘtergeremultumesc
te rog dca ai timp sa arunci o privire si la aparatul asta de aerisit frane
RăspundețiȘtergerehttp://www.bizoo.ro/firma/sculeauto/vanzare/8121765/aparat-pentru-aerisit-sistemul-de-frana,
foarte tare! si ieftin pe deasupra
ȘtergereMulțumesc.
RăspundețiȘtergereau vreun cod aceste etriere de van?
RăspundețiȘtergerenu, dar am un link http://www.loganclub.ro/forum/vand_grup_pinioane_treapta_5_lung_dci_pentru_benzinare_etrieri_van_mp3_alpine-t53974.html?t=53974
Ștergere8200499368000
Ștergeretot cautand pe net, am gasit un cod scris pe un etrier de van...nu stiu daca e de stanga/dreapta.
multumesc!
sunt asimetrice, cel de pe dreapta nu-l poti pune pe stanga. doar portfuzeta este identica
Ștergerestiu ca sunt asimetrice etrierele, ma refeream la codul produsului....codul postat de mine este de la o parte, stanga sau dreapta...
Ștergerenu m-am prins din poza unde am vazut etrierul daca o fi de stanga, sau o fi de dreapta?
poate aflam codurile celor doua etriere, suporturi de etriere...
Daca ai jante de tabla cu ET 43, poti sa-ti montezi etrieri de VAN? Ai idee daca etrierii vor atinge janta?
RăspundețiȘtergeremi se pare ca ET42 au jantele de tabla de PH2 si ET50 cele de pe PH1. daca nu atinge in table, nu atinge nici in aluminiu
ȘtergereTu ce ET ai la jantele de tabla? Iti ating etrierii?
RăspundețiȘtergereeste logan faza unu, evident, nu atinge https://goo.gl/VyS1Gn
ȘtergereET50 presupune ca janta intra mai in interiorul masinii. ET42 scoate roata mai in afara si tot nu atinge in etrier
Salut cristi ai ideea de unde pot cumpara un set complet de ertieri van mai de buget (noi sau sh) ce am gasit doar pe daciashop.
RăspundețiȘtergere0762277990 Cosmin
ȘtergereSalut...tocmai am schimbat acest chit complet la loganul meu ph2 2010....etrieri van.placute textar si discuri zimmermann sport acelea so cu gaurele de ventilatie....se vede super si sunt f multumit.
RăspundețiȘtergereAm Logan 2008 si de atunci merge Infranat. Am schimbat aproape tot sistemul de franare, Etriere ,Discuri vantilate,Racorduri fata, Placute,Lichid Frana, Cabluri frana, Tamburi completi cu tot cu sistem de franare, Pompa si Tulumba frana,{Servofrana} Unitate ABS. Merge tot Infranata, sunt disperat nu stiu ce sa ii mai fac. Va rog din suflet am nevoie de ajutor.
RăspundețiȘtergeresalut, adica ai masina din 2008, adica de 10 ani merge infranata?
Ștergereai spus ca ai schimbat aproape tot sistemul de franare, mie imi pare ca singurele lucruri neschimbate sunt conductele de frana. frana de mana nu am luat-o in calcul.
infranarea se poate face si din cauza geometriei de la roti sau rulmenti defecti. dar fiind de noua asa... nu stiu ce sa zic, dubios, n-am alte idei
Ai idee care este dimensiunea din fabrica a discului de frana pentru logan dci Euro3 65CP(identic cu al tau)? Eu stiam de 259mm dar pe toate site-urile imi da 238mm la cautare. Sincer sa fiu eu am 259mm dar ramane o suprafata buna pe disc neuzata(spre margini) cu placute standard, adica tind sa cred ca originalul este 238mm, placutele par prea mici zic eu pentru 259mm
RăspundețiȘtergeresalut, exista disc ventilat si disc plin, este tot ceea ce trebuie sa sti.
Ștergerenu stiu daca al tau este identic cu al meu, mi-a venit cu discuri pline desi trebuia sa aiba ventilate.
238mm plin
259mm ventilat