Pages

Reglaj inaltime pedala ambreiaj hidraulic

In primul rand multumiri lui Bucur Petronel ca a impartit cu noi ideea lui pentru aceasta modificare si pentru pozele cu explicatii puse la dispozitie.
La variantele de ambreiaj cu cablu este simplu, ajustezi inaltimea pedalei prin strangera/destrangerea unei piulite, vezi aici.
Dar ce te faci daca ai ambreiaj hidraulic? Inaltimea pedalei este determinata de lungimea pistonasului de la instalatia hidraulica.
In aceasta situatie a fost Bucur Petronel care imediat dupa ce si-a facut aceasta modificare a spus "Nu mai stau cu piciorul la gura.".
Uite cum a facut el respectiva modificare, explicata in poze. In primele poze pozitionarea respectivei tije si 4 poze cu tija gata modificata:



Daca piesa originala avea 127mm, dupa modificare s-a scurtat pana la 115mm.



Iar in urmatoarele poze detaliile legat de modificare.



Si cum omul este foarte ingenios, a venit cu o imbunatatire. A pus o piulita pe post de contra si acum poate regla oricand inaltimea pedalei, diferenta pe tija fiind de 5mm.

48 de comentarii:

  1. Felicitari, Petronel.
    mai vino cu idei interesante.

    RăspundețiȘtergere
  2. Complicat tare :))

    merg puse storuri de logan din asta nou pe tip vechi ? deastea mai clare!?

    RăspundețiȘtergere
  3. Salut foarte bun tutorialul in ce priveste o eventuala defectiune al pompei de ambreiaj dar nu are sens modificarea inrautateste schimbatul vitezelor apar defectiuni la cutia de viteze plus ca va fi incomod la condus ,si la benzinare nu are sens si diesele cu cablu acesta modificare doar influenteaza proasta functionare al acestuia . Aceste masini au fost testate si paratestate asa ca asemenea modificari nu sunt binevenite, tendinta oricarui sofer este sa nu calce pedala pana la podea si atunci in cazul modificari cursei pedalei apar acele caraituri in cutia de viteze care inseamana rupere de dantura pe pinioane si automat cheltuieli foarte mari si nedorite,va salut pe toti loganisti

    RăspundețiȘtergere
  4. la mine e suficient sa calc pedala 5cm ca sa debraieze. acum te intreb care-i sensul restului de 20cm al cursei pedalei pana ajunge jos in podul pedalier?
    eu am lasat pedala cu 5cm mai jos, aproximativ, s-au pastrat cei 5cm pana debraiaza si mi-au ramas inca 15cm de pedala libera. oricum eu apas pedala pana la podea, deci nu prea e rost de stricat de ambreiaj.
    cel mai rau pentru ambreiaj e sa ti piciorul pe pedala, ma refer efectiv la atingerea pedalei, e suficient sa o apesi 2-3mm cat inceapa pompa sa lucreze.

    RăspundețiȘtergere
  5. bine Cristi ai dreptate nu am scris cu rautate cele de mai sus doar ca pe aici nu sunt toti la fel de priceputi ca tine ,nu am criticat tutorialul ci mi-am exprimat un punct de vedere si am precizat ce se poate intampla cand ambreiajul nu functioneaza corect mai spun ca cele pe cablu doar cursa pedalei se regleaza si nu influenteaza cu nimic functionarea lui pentru ca rulmentul nu atinge placa de presiune oricat de sus ar prinde din moment ce pedala se poate ridica oricat de sus dar o apasare incomplecta poade duce asa cum am precizat mai sus la ruperi de pinioane ,te urmaresc cu interes in continuare cat si pe noi tai colaboratori

    RăspundețiȘtergere
  6. asta e din ciclul nesfarsit al cine face si desface toata ziua are ce face

    RăspundețiȘtergere
  7. Salut Cristi. Tot respectul pentru munca depusa. Am si eu o rugaminte la tine, daca vrei sa faci 2 tutoriale, unul cum se intinde sau cum se umbla la centura de siguranta ca sa revina mai repede si unul cum se scoate partea aceea cu boxele din spate pt ca mi-a spart cineva luneta si au ramas multe aschii de la geam.multumesc si multa bafta bring it on

    RăspundețiȘtergere
  8. partea cu centurile o aud prima data, deci nu stiu nimic legat de asta.
    partea cu mocheta de sub luneta am filmat azi, dar tutorialul o sa fie public peste vre-o ... saptamana.
    deci da-mi un mail si o sa-ti trimit un clip scurt cum sa-l dai jos

    RăspundețiȘtergere
  9. kinque@mighty.co.za este mailul meu. la partea cu centura m-am referit pt ca de prea mult folosit centura revine greu sau ramane ca la daciile vechi netrasa sau atarnand

    RăspundețiȘtergere
  10. loganu are acceleratie electronica??

    RăspundețiȘtergere
  11. Nu numai diesel`u are acceleratie electronica. Eu am luat loganu din decembrie 2010 (Dacia Logan 1.2 E5) si are acceleratie electronica.

    RăspundețiȘtergere
  12. Edit: Loganu e nou luat de la Lazar Service. 0km

    RăspundețiȘtergere
  13. Salut Cristi!
    Bănuiesc că sunt în asentimentul marii majorități a șoferilor care au prostul obicei să-și sprijine piciorul pe pedala de ambreiaj atunci când conduc, de aceea te intreb dacă se poate face ceva în sensul de a păstra piciorul pe pedala de ambreiaj dar pompa să intre în acțiune numai DUPĂ ce apeși pedala 4-5 CM! Nu sunt specialist, dar faptul că ai scris că pompa intră în acțiune dacă se apasă pedala de ambreiaj cam 2-3 MM mă face să te intreb dacă nu este cumva e o greșeală. Chiar așa de sensibilă e pompa sau o asemenea finețe de apăsare exercită o presiune atât de mare? Poate, de fapt, vroiai să scrii 2-3 CM? Mă rog sunt sigur că tu știi mai bine … În final ce se poate strica dacă totuși șoferul persistă în a ține piciorul pe pedala de ambreiaj, pt. că sincer am încercat și e f.greu să îți schimbi reflexele sau stilul de condus de la o anumită vârstă ... Ca un amanunt, nu știu dacă e important, precizez că dețin dci-ul de 85 de cai ...
    Baftă și numai bine în continuare!

    RăspundețiȘtergere
  14. cand atingi pedala 2-3mm actionezi o pompa hidraulica care face presiune,exact ca si la frana. nu e suficient cat sa debraieze dar duce la uzura rulment presiune, disc si pompa.
    cel mai bine e sa te dezobinuiesti. eu asa mi-am dat seama ca-mi patineaza ambreiajul, doar atingeam pedala si se schimba sunetul si debraia foarte putin. probabil din acelasi motiv ca si tine, condusul cu piciorul pe ambreiaj :(
    intre timp m-am dezobisnuit, zic eu :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma indoiesc de ce spui .... in aia 2 3 mm abia daca se comprima lichidul pe conducta (de la pedala la pompa )

      Ștergere
  15. aceste sfaturi sunt un anceput bun pentru toti cei ce vor ei sasi antretina masina felicitari pentru initiativa
    lica

    RăspundețiȘtergere
  16. o intrebare ... la dacia 1310 daca stateai cu piciorul la semafor oarecum putin apasat pe ambreiaj buleai soarele rulmentul etc aici mai este cazul de asa ceva??? ma refer la dizelar

    RăspundețiȘtergere
  17. ie ie, deci nu tine piciorul pe ambreiaj la semafor.

    RăspundețiȘtergere
  18. stie cineva cum se repara servodirectia la logan 15dci?

    RăspundețiȘtergere
  19. Salut Cristi!
    La mine cand atingi pedala de ambreiaj se simte o vibratie avind aceeasi frecventa cu a motorului.Am observat asta dupa ce am schimbat pompa de ambreiaj si placutele de frana. Care sa fie explicatia?

    RăspundețiȘtergere
  20. rulmentul de presiune, e normal si il si auzi cand atingi pedala. probabil are uzura dar il schimbi odata cu tot kit-ul de ambreiaj.
    nu are nici o legatura cu placutele de frana si nu ar trebui sa aiba nici cu pompa de frana.

    RăspundețiȘtergere
  21. Salut Cris ,Bogdan ma numesc.
    Am oproblema la un ambreaj hidraulic ,tija din plastic care actioneaza pompa (cea dintre pedala si pompa )i s-a ovalizat gaura de prindere pe pedala si iese de la locul ei.
    Pot schimba numai tija respectiva sau trebuie sa cumpar pompa cu totul?

    Multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut Bogdan, din pacate nu cunosc acest raspuns :(

      Ștergere
    2. Salut DA. Se poate schimba doar tija fara a umbla la pompa.

      Ștergere
    3. ati gasit de unde sa cumparati doar tija ?

      Ștergere
  22. Salut.0727337527 si dau expicatii.Petronel

    RăspundețiȘtergere
  23. Salut am si eu o intrebare.am un logan 1.4 mpi din 2005 daca modific inaltimea la abreaj o sa imi prinda altfel ambreajul? mie imi prinde foarte sus am cursa destul de lunga la pedala si chiar in capat imi prinde.cum as putea sa fac sa prinda pe la mijloc?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. reglajul ce vrei tu sa-l faci nu se face din acel cablu. ce vrei tu se face undeva de la ambreiaj

      Ștergere
  24. la toate loganurile prinde ambreajul atat de sus?la nici o masina nu am patit sa prinda ambreajul la ultimi 10 cm

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. n-ai condus suficiente :)
      depinde cum a fost reglat de cel care a montat ambreiajul. nu e ok sa fie sus debraierea, sunt unii care conduc cu piciorul pe pedala. ambreiajul fiind hidraulic, la o usoara atingere pompa face presiune si debraiaza foarte usor

      Ștergere
  25. am loganMCV 16v E4 din noiembrie 2006
    am 5100 km si la plecare de pe loc apare un tremurat care dispare imediat la mers. Am incercat testul cu urcat masina in viteza II-a pe o bordura mai inalta si urca fara probleme. De asemeni nu am inregistrat nici crestere de consum sau pierdedere din performante. Ce e de facut? E posibil sa fie necesar o aerisire a ambreajului? Cum se face asta?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. problema tremuratului apare pentru ca pleci subturat de pe loc. daca pleci mai turat, numai tremura.
      cand ai urcat bordura in treapta 2, ai urcat-o in ture, motiv pentru care nu a tremurat.
      problema ta este de la ambreiaj si stilul tau de schimbat vitezele. la plecare de pe loc pleaca mai turat si dupa un timp se rezeolva de la sine problema

      Ștergere
  26. Gheorghe Gheorghiu Dej2 noiembrie 2013 la 11:40

    Salut, la mine la un Log 1.5 DCI 68 CP, daca tin piciorul pe ambreiaj doar cu greutatea piciorului, pedala merge usor jos, daca o las sa mearga pana jos nu-mi intra in viteza. Daca o apas eu si o tin mult apasata la fel nu mai intra in viteza , iar in cazul in care este in viteza nu mai iese si incepe sa trepideze. In schimb la apasare normala (rapida) intra in viteze si iese fara probleme. Suspectez ceva defectiune la pompa, garnituri duse , etc. Intrebarea mea este daca se poate remedia sau doar alta pompa? Multumesc. stima!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asta doar daac ajungi pe la un service, sigur e problema de la pompa.

      Ștergere
  27. am si eu nevoie de o piesa ogiginala.doar cea care vine la pedala.cea de 127.pot gasi asa ceva in magazin?

    RăspundețiȘtergere
  28. A găsit cineva tija aia pe undeva? Are vreun cod? Cat Costă?

    RăspundețiȘtergere
  29. A găsit cineva tija aia pe undeva? Are vreun cod? Cat Costă?

    RăspundețiȘtergere
  30. Imi poate spune cineva diametrul interior la capat unde se mufeaza pe pedala de ambreaj?

    RăspundețiȘtergere
  31. Am si eu o intrebare. Pedala de ambreiaj dacia logan din2016...ambreiaj hidraulic...este fff tare..din ce cauza?

    RăspundețiȘtergere
  32. Dacia Logan dci 1,5 a mers bine 14 ani azi de dimineață, ambreiaj foarte moale, ce probleme are

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, cel mai probabil ai o gaura la sistemul servo ambreiaj. Ramai și fără frână, vezi sub mașina cum curge lichid.
      Ori la pompă și curge lichidul pe podul pedalier sub mochetă, ori pe la rulmentul de presiune, ori nu știu

      Ștergere