Am achizitionat kit-ul de incalzire si m-am pus pe montat.
Nu chiar greu de montat, doar trebuie sa fi atent cum sa demontezi. Pentru mine a fost greu la partea electrica, nu ma inteleg deloc cu ea.
Am sa fac si aici o lista cum trebuie legat corect ca sa si functioneze totul ok, nu cum spuneam in tutorial:
- de la tabloul de sigurante se duce un fir de plus si se imbina cu firul negru al husei
- masa de pe caroserie se imbina cu firul negru/galben
La buton se leaga in felul urmator:
- A1 - legi firul de plus pentru becuri de la bricheta
- A2 - masa permanenta de pe caroserie, culoare negru/galben
- B1 - firul de masa de la huse, culoare galben
La prinderea tapiteriei nu am mai folosit clemele originale din sarma, ci am pus "soricei", "fasete", "bride", "organizator de cabluri" sau cum vreti voi sa le ziceti. Restul se poate vedea in film.
Am facut poze si desenat cu maiestrie in paint cum functioneaza instalatia de incalzire de pe Logan. Se poate vedea aici.
Nu chiar greu de montat, doar trebuie sa fi atent cum sa demontezi. Pentru mine a fost greu la partea electrica, nu ma inteleg deloc cu ea.
Am sa fac si aici o lista cum trebuie legat corect ca sa si functioneze totul ok, nu cum spuneam in tutorial:
- de la tabloul de sigurante se duce un fir de plus si se imbina cu firul negru al husei
- masa de pe caroserie se imbina cu firul negru/galben
La buton se leaga in felul urmator:
- A1 - legi firul de plus pentru becuri de la bricheta
- A2 - masa permanenta de pe caroserie, culoare negru/galben
- B1 - firul de masa de la huse, culoare galben
La prinderea tapiteriei nu am mai folosit clemele originale din sarma, ci am pus "soricei", "fasete", "bride", "organizator de cabluri" sau cum vreti voi sa le ziceti. Restul se poate vedea in film.
Am facut poze si desenat cu maiestrie in paint cum functioneaza instalatia de incalzire de pe Logan. Se poate vedea aici.
grozave tutorialele :) la mai multe, si toate imbunatatirile sunt de bun gust si este ce as vrea si eu sa fac, am un phII si vreau sa ii pun o telecomanda volan de la duster sau renault clio II si un adaptor intre ea si mp3-player Jvc dar astept sa gasesc si sa cumpar adaptorul.
RăspundețiȘtergereca sa fiu on topic vreau sa te intreb in legatura cu incalzirea scaune (care abea astept sa o montez si eu) cum fac fata husele? tapiteria originala a masinii , prezinta cumva semne de uzura? reactioneaza ciudat la temperatura? mi s-a spus ca se poate si topii si asa ca sfat prietenesc, am vazut ca postezi si cand apar probleme la imbunatatiri, tie cum ti-au rezistat? materialul pare subred dar altceva oricum nu am gasit mai bun si montajul butonului este genial este un kit exact cum imi doream pentru masina. arata OM :)
nu inteleg de ce blogger nu ma instiinteaza pe mail ca mi s-a pus un comment nou :(
RăspundețiȘtergerenu te pot ajuta cu telecomanda pentru volan, dar pot sa-ti spun despre incalzirea in scaune ca este cea originala si este stoc in tarile friguroase ca si Ukraina, Rusia.
inca n-am apucat sa le incerc, doar le-am montat :)
am pus si eu incalzire scaune ,mi-a luat aproximativ 2 ore si ceva .. eu am pus butoanele langa frana de mana pentru k daca le pui la scaun este cam incomod .. nu este spatiu acolo .. :)
RăspundețiȘtergeresi eu tot sub frana de mana vreau sa pun, ma gandesc ca asa pot vedea cand cel din dreapta a uitat incalzirea pornita
RăspundețiȘtergerela 7:45 zici ca firul l-ai scos pe la partea de incalzire si la 9:37 se si vad gurile de aer... nu e incalzirea pt pasagerii din spate?
RăspundețiȘtergerehe he ce ochi de vultur ai :))
RăspundețiȘtergereun mic detaliu n-ai observat, acela ca tutorialul este facut pe doua masini. a mea rosie si a unui prieten argintie :)
el da, are incalzirea la pasagerii din spate
Adica are catare polarizarea conectarii la circuitul electric al masinii?
RăspundețiȘtergereSpui tu la un moment dat ca legi firul bicolor la plus.
Eu sunt in mijlocul operatiunii, am facut deja cablajul pe masina, dar cu gandul ca pun negru la plus si bicolor la masa.
Inca am timp sa schimb. Este cazul?
Multam fain.
n-am inteles nimic din ce m-ai intrebat :))
RăspundețiȘtergereeu chiar nu ma stiu deloc la electrica. mi-au trebuit 4 ore ca sa trag firele toate :)
:)) M-am dumirit singur.
RăspundețiȘtergereDar oricum, noroc cu tine, pt acel "legam plusul la firul negru-galben" (citez din memorie, nu bag mana-n foc ca asa ai zis, dar asta era ideea), ca n-am bagat scaunele in masina fara sa verific.
Adica, pe vremea mea firul bicolor se folosea la circuit de masa/impamantare, dar cred ca tre' sa mai pun mana pe cursul de electrotehnica :)
Eu legasem cu ideea asta in cap, negrul la plus, bicolor la masa si o alta culoare anapoda pt iluminat bord, adica becu' din boton.
Numai ca facusem circuitul in masina, cu conector la capat, echipasem si scaunele, cu conectori pereche la capat si ramanea doar sa le montez si sa imbuc mufele sub scaun, dar am lasat pe a doua zi ca sa aspir prin masina.
Eee, in rastimp vad filmu' tau si mi s-aprinde becu'... Si daca?!?...
Si asa era, firul comun in cablajul rezistentelor e negrul, nu bicolorul, asadar daca lasam cum am pus becurile mele din botoane nu s-ar fi aprins, pen' ca ar fi avut +12V pe ambele capete.
Chiar daca n-ai inteles io tie-ti multumesc, pt ca altfel injuram de mama focului si ma chinuiam pe sub scaune sa schimb firele intre ele.
Cele bune!
Salutare CRISTI ! Azi am luat kitul de incalzire si sa zicem ca la partea mecanica ma descurc, la cea electrica o sa mai consult tutorialul tau dar intrebarea era urmatoarea : daca are termostat se opreste singur la o anumita temperatura maxima dar cand ajunge la o anumita temp. minima NU PORNESTE SINGUR ???
RăspundețiȘtergerepai asta era normal, doar e incalzire in scaune si nicidecum fierbator de oO :))
RăspundețiȘtergereare termostat, ii daidrumul si cand zici gata, e suficient de cald s-a si oprit, e ideal reglat.
reporneste cand ajunge la o temperatura mai mica
Salut! Am observat pe la minutul 8.40 ca spui ceva si chiar se vede, spui ceva de genul ca ai scos firele prin aerisirea de sub scaun! Intrebare: (chiar daca am facut curat de f. multe ori in masina dar tutusi m-am dus si m-am uitat ca sa nu mor prost, m-am uitat sub scaun sa vad acele gauri de aerisire si nu am vazut nimic); acele gauri sunt facute de tine si ai tras ceva furtune cu aer acolo sau asa erau din fabrica?
RăspundețiȘtergereia uitate bine la tutorial si ai sa-ti dai seama ca s-a filmat pe doua masini :D
RăspundețiȘtergereun preference rosu si un kiss fm argintiu.
al meu logan nu are acea aerisire pentru incalzirea la picioare la pasagerii din spate, dar masina prietenului avea. la mine am taiat mocheta ca sa scot firele :)
ia uite aici http://www.loganclub.ro/forum/cum_mi_am_facut_incalzirea_pentru_locurile_din_spate-t5328.html
salut cristi,eu am un logan prestige 1.5dci cu airbag-uri in scaune,se poate sa gasesc cablu gata facut de la siguranta bord pana la scaune,sa nu improvizez
RăspundețiȘtergeredaca ai o mufa verde sub scaun, da, ai trasa toata instalatia electrica. in mufa respectiva este bagata mufa de la incalzire, dar fara fire in ea. ideea e ca trebuie sa fie verde :)
RăspundețiȘtergereComutatoarele cel mai bine sunt plasate in zona centrala in acea tavita speciala. Daca pui carenaje la scaun, sunt tare greu accesibile cu mana dupa ce inchizi usa. In plus sunt sanse sa le apesi accidental. Asa pe centru poti vedea imediat si pentru scaunul din dreapta cum este comutatorul.
RăspundețiȘtergereAm montat si eu incalzirea si nu stiu daca functioneaza corect. Ii dau drumul, se incalzeste, dupa care se opreste. Pana aici totul normal. Insa nu am observat sa porneasca din nou, adica nu ar trbui sa inceapa iar sa te arda? Recunosc ca nu am mers mai mult de 20 minute cu masina dar ma gandesc ca nu mai pprneste incalzirea dupa ce s-a orit din termostat. Si inca ul lucru: lumina butoanelor este aprinsa cand sun in pozitia off, pornesc incalzirea, se stinge lumina. In momentul in care s-a oprit incalzirea din termostat si inchid butoanele nu se mai aprinde lumina la ele. Am montat exact ca in tutorial doar ca am pus siguranta de 30a dar nu cred ca asta e problema si am luat masa de la un surub de la schimbator. Am gresit la montaj sau nu imi dau seama cum functioneaza incalzirea?
RăspundețiȘtergerede pornit nu mai porneste atata timp cat temperatura nu scade sub limita care o impune termostatul. odata ce ti-ai incalzit bucile, cand se opreste simti ca e mai rece dar de fapt chiar e cald si bine.
RăspundețiȘtergerenu e de la masa problema, daca era de la masa nu mai functionau deloc. renunta la alimentarea becului, posibil de acolo sa apara probleme, au mai fost diverse reclamatii pe aceasta din cauza lui.
Salut.
RăspundețiȘtergereEu am un PH2 si am vazut ca am acea mufa verde sub scaun si o siguranta de 15 deja montata in tabloul de sigurante. Intrebarea mea este daca trebuie sa mai fac modificari/adaugiri la partea electrica, astfel incat sa-mi functioneze corect incalzirea si iluminarea butoanelor?
Sau in cazul meu aplic sistemul "plug&play"? :)
Multumesc.
e plug and play. doar ca nu vei avea lumina in butoane.
RăspundețiȘtergeresincer, nici nu mai recomand lumina in butoane avand in vedere cati s-au plans de diverse probleme
Sal Cris,achizitionat kit incalzire,fara carenaje,pe care le-am comandat de la CICLOP tm,vizualizat clip de 10 ori,priceput in mare parte...apoi am citit toate posturile si mi-am dat seama de cati idioti te lovesti...cum ai rabdare...si cel mai tare cel cu scaunele...dar mai potrivesc???tati celi buni Ș)))
RăspundețiȘtergereMa tot uit si am inteles ca tiu nu le ai cu partea electrica dar...ceva imi scapa,incalzirea care consum mare,deci ar trebui sa fie si un releu de sarcina,cat e noua e bine,dar mai tarziu daca se intrerupe sau ceva sa nu arda instalatia sa arda releul...inca studiez problema,ziceam si eu ca o observatie,pt ca am obs ca si la alte masini clicaie ceva cand cuplezi incalzirea,deci au un releu de sarcina.Oricum apreciez munca ta pentru Loganel.
RăspundețiȘtergerepai nu e toti meseriasi :))
RăspundețiȘtergereda, corect, e o chetsie cu releul, asa tot socul il preia butonul
in gatzi mamii lor,am comandat suportul de butoane de sub frana de mana,in poza aparea cu doua gauri pt butoane,dupa comanda, 3 zile asteptate si 55 lei mai tarziu a venit cu o singura gaura ...ce sa-i faci.Oricum partea frumoasa a fost cand mi-a spus nea Gica ,ca daca ii dau eu codul produsului il aduce el...loale
RăspundețiȘtergereSalut Cris, vroiam sa te intreb daca tie iti merge iluminarea la butoane ca am auzit pe multi ca au probleme?
RăspundețiȘtergereeu nu am lumini in butoane, n-am tras nici macar firul :)
RăspundețiȘtergeresi da, stiu ca sunt probleme, apare lumina reziduala prin bord
Si mai am o nedumerire... Am facut proba la incalzire si mi se pare k nu se incalzesc destul rezistentele (mai ales fata care vine spre husa abia se simte :( ). Daca o pun cu rezistentele in sus risc sa ard husa scaunului? Mentionez k nu am folosit rezistenta mare ca a ta, am pus una de 30 dar din aceea mica care are loc in locas. Ai putea sa ti dai seama de la ce ar fi??? :)
RăspundețiȘtergereSi nu am inteles la ce te ai referit cu lumina reziduala... :)
RăspundețiȘtergerehusele astea nu trebuie sa-ti fiarba oO-le, doar sa le incalzeasca :)
RăspundețiȘtergerelumina reziduala insemna sa se aprinda foarte slab becurile prin bord/ceasuri. din cauza unei legaturi proaste sau gresit facuta, face ca niste curenti mami slabi sa ajunga pe unde nu trebuie si face diverse si alimenteaza slab.
Cumparat, testat, montat, testat ... dupa 2 zile sa fac o demonstatie la incalzire... nu a mai vrut de nici o culoare la niciunul din scaune.
RăspundețiȘtergereSfat: daca le montati vara (35 ... 42 de grade :D) termostatul va ramane deschis (din cate am gasit pe forumuri se deschide la 37 grdC si se inchide sub 30 grdC)... pentru a putea face totusi un test puneti niste gheata intr-o punga si lasati-o pe scaun in dreptul termostatului... acesta se va inchide si totul va fi ok (ideea mi-a venit dupa ce am desfacut unul din scaune a doua oara).
mie nu mi-a venit nici o idee, era logic ca nu porneste din cauza termostatului :))
Ștergereda am vazut ca ai filmat pe 2 masini dar pe masina gri a mers iluminarea??? k am auzit k sunt probleme...
RăspundețiȘtergerenu :))
Ștergereadica a mers,dar nu cum trebuia. noaptea se vedeau luminile din bord usor aprinse :(
salut ,
RăspundețiȘtergerevreau sa montez incalzirea pe un Renault Scenic (2000) dar nu am mufa la scaun , nici pinul la panoul de sigurante ... as putea trage un plus dupa contact din panoul de sigurante (de la geamuri de exemplu ) si sa ii atasez pe fir o siguranta?
da, poti, dar grija din care pin al sigurantei de la geamuri tragi :)
Ștergerescoti siguranta, pui contactul si masori la care papuc ai plus si de acolo pleci cu fir catre scaune.
multumesc mult !
ȘtergereSalut,
Ștergeream terminat de montat incalzirea in scaune ... am tras firele de la bricheta , am pus o siguranta de 25A in panoul de sigurante si una de 20A pe plusul de la incalzire ... toata faza e ca am tras si plusul de la becul brichetei la A1 dar nu merge cum ar trebui ... cand pun pozitia se aprinde doar becul butonului din dreapta , cand pornesc incalzirea la scaunul soferului se aprinde becul la jumatate de intensitate , abia cand pornesc incalzirea la ambele scaune se aprind la intensitatea normala , apoi dupa ce pun contactul ... si porneste incalzirea , becurile se opresc din iluminat .... asa ca am renuntat la iluminatul butoanelor.
Ai gasit vreo rezolvare?
La tine functioneaza iluminarea corect?
cand pornesti incalzirea este normal sa se stinga :)
Ștergeresi eu am renuntat la iluminarea butonului
Aproape am terminat aseara cu montajul
RăspundețiȘtergereLa dracia asta mai am de cioplit
M-am gandit sa scriu cateva randuri pentru cei care au Airbag in scaune si reglaj lombar.
In primul rand la demontarea scaunului de la sofer ideal este o cheie de 13 inelara cu cot ,altceve nu prea are loc si te chinui
Mufa de la Airbag este prinsa pe un clips de scaun in partea din fata,asta se declipseaza usor tragand de lamela de siguranta si apoi catre exterior(la fel ca la senzorul de la filtrul de motorina).Cablul mai este prins cu un bradulet,la asta este simplu.
Declipsarea mufei Airbag ,la care in prima instanta m-am uitat ca curca in craci,parea ca nu se va desface niciodata.Asadar pe partea opusa clapetei sertizor de culoare rosie,exista o fanta pe care se baga o surubelnita dreapta si incercati sa apasati varful surubelnitei ,astfel apasand in locul exact si tragand concomitent se va declipsa.Sfat:lucrati finut si incercati ziua nu ca mine la 12 noapte :)
La ridicarea tapiteriei de pe spatar pe partea cu airbag-ul nu se va ridica pana sus ,nu insistati,o sa deranjati panza si cica nu este prea bine.
Nu uitati sa montati,suportul cu prindeerea pentru centura de siguranta ,care este separata.
Daca montati butoanele pe tunelul din mijloc,va trebui sa prelungiti cablajul pentru butoane cu aprox 20cm.Eu bineinteles ca nu am facut asta si ma uitam la cablul pentru reglaj oglinzi ,de ce dracu este asa lungi cand este inaintea butoanelor de incalzire.Cablajul teoretic ajunge ,numai ca trebuie sa le si mufezi asta presupunand ridicarea tunelului si implicit,cablaj mai lung.Exista o varianta sa scap de problema asta ,si anume citirea comentariilor inainte sa ma apuc :D
Probleme cu iluminatul butoaneleor,se aprind cand vor muschii lor cand stanga cand dreapta cand impreuna ,fara nicio logica,cre ca din cauza contactului imperfect,saptamana viitoare o sa iau niste pini mari ,nu ama vut acum dimensiunea si am tiganit(marca inregistrata Cris) ceva acolo
Alte victime -inelul mansonului de la schimbator
Bineinteles in timpul manevrelor va rasuna refrenul
"Am sa ma pun in cap"
Toate bune Cris,revin cu altele,acum ma intorc la cioplit
am citit mesajul tau prea tarziu. deja am bulit o mufa de airbag :D
Ștergerepartea cu tapiteria e simpla, nu tre sa ridici mai mult decat ai nevoie, adica exact pana in buza airbagului.
un aspect important... pe unde ai trecut firul care merge la buton la scaunul soferului? avand in vedere ca sunt multe elemente in miscare acolo care pot sa agate firul sau chiar sa-l foarfece trebuie ales cu grija pe unde il tragem. eu l-am bagat pe langa chinga care trage tapiteria pe lateral dar cam stau cu stres sa nu fie forfecta de partile metalice la reglajul pe inaltime
Hai ca am reusit si eu sa inchei operatiunea.
RăspundețiȘtergereM-a intarziat putin pentru ca am vrut sa montez si cotiera asa ca am mai asteptat ceva.Am pus si pini la mufa butonului si intradevar,probleme cu lumina la butoane,si inca nu am gasit de ce se aprinde unul singur.In schimb in momentul in care se scoate siguranta se vor aprinde amandoua.Cand gasesc buba va anunt!
Care va tenteaza ,nu ezitati ,merita!
Cris,am taiat acolo in asa fel incat sa se potriveasca clemele suportului,deci nu am mai lipit,si zic eu mai bine ,poti umbla daca ai nevoie prin acel suport care iese destul de usor datorita formei.
Inca una si ma duc!
Se gasec mufe pentru a nu innadi firele daca aveti de gand sa scoateti scaunele.
Hentz cand gasesti buba cu iluminarea butoanelor nu ezita sa postezi si aici rezolvarea, ca si eu sunt interesat sa imi lumineze butoanele
RăspundețiȘtergereSalut Cristi,
RăspundețiȘtergereFelicitari pentru tutoriale! Sunt de mare ajutor:D
Am in plan sa cumpar incalzire in scaune,dar am ceva nelamuriri,poate ma poti ajuta.
Masina pe care o conduc este un logan din 2005 1.5 dci de 65cai,fara intercooler dar varianta full,cu tot cu geamuri electrice spate.M-am uitat in seara asta pe sub scaun si n-am gasit nicio mufa unde as putea conecta rezistenta.Este posibil ca masina sa nu aiba cablajul tras sau mufa este ascunsa pe undeva si nu o vad eu? Mi-e scarba de fire,habar n-am electrica si daca nu gasesc mufa aia sa fie totul plug and play ma gandesc sa iau huse pe care sa le alimentez de la bricheta si termin cu balciul.
Mersi si numai bine!
Cu respect,
Adrian
doar PH2 si alea doar la versiunile de top au instalatia pentru incalzire trasa din fabrica.
ȘtergereNici nu se compara,am testat la altii care si-au cumparat,singurul avantaj este ca le poti scoate cand vine caldura,dar cu siguranta urmatoarea iarna nu vor mai functiona.
ȘtergereIeri era valabil anuntul cu carenaje laterale aici....
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=250232&st=0
Daca esti din Bucuresti sau apropiere te pot ajuta eu cu tot ce iti trebuie ,cablu sigurante papuci pini mufe etc
Multumesc pentru raspunsuri.Am sa ma lupt cu firele,pana la urma si pentru ca nu-mi place pozitia butonului in carenajul scaunului am gasit butoane rotunde cu led pe care le voi instala pe consola schimbatorului de viteze iar alimentarea o voi face de la bricheta,bineinteles voi schimba siguranta cu una de 30A.
RăspundețiȘtergereMultumesc si pentru link dar nu pot instala butoane sub maneta de frana de mana,acolo fiind butonul pentru blocarea geamurilor electrice spate si oricum nici acolo nu-mi convenea pozitia.
Pai ,in link zicea ca se vinde cu carenaje laterale
ȘtergereIn fine daca ai gasit solutia cu butoane rotunde este perfect si asa.Si eu am vrut sa le montez acolo , sau sub butoanele deschidere geamuri,numai ca acolo tre sa nu fie prea mari,dar daca tot am avut suportul le-am montat sub frana de mana.
Cand o sa montez geamuri electrice pe spate,o sa le mut si eu.Deocamdata cam scumpa investitia.
Poate ne dai o poza sa vedem cu a iesit.
Am gasit butoane rotunde care tin 20A la 12V aici http://www.bestautovest.ro/intrerupator-on-off-1.html
ȘtergereSe potrivesc perfect pe consola schimbatorului in stanga si dreapta,o sa pun si o fotografie dupa ce le montez.In weekend ma apuc de treaba asta.
Exista pe okazii kituri complete cu carenaje si butoane la preturi bune zic eu~200lei daar pe mine nu ma avantajeaza pozitia aia pentru ca sunt inalt si conduc cu scaunul la maxim in spate si efectiv nu imi incape mana sa actionez butonul daca ar fi pe carenaj.Langa schimbator mi se pare accesibil iar butonul rotund cu led e chiar acceptabil.
Am montat butoanele pe consola... click aici http://imageshack.us/photo/my-images/707/consolar.jpg/
Ștergerefoarte frumos! tocmai mi-ai dat ideea unde sa pun eu butonul pentu bancheta spate :D
ȘtergereVezi ce butoane cumperi pentru ca la magazinele de electronice nu prea gasesti sa tina 20A marea majoritate sunt de 6A.Acum eu habar n-am de relatia amperaj-wattaj dar vanzatorii de la magazinele de electronice mi-au spus ca 6A nu e suficient pentru 45W cat consuma incalzirea.
ȘtergereAstazi ma voi apuca de dat scaune jos si pus incalzirea dupa care urmeaza chinul cu firele,stiu ca nici tu nu te pricepi dar te intreb daca ma pot lega direct de la bricheta si daca nu cumva necesita un releu,mi-e tarsa sa nu ia foc.
Tot la bricheta,in mufa am vazut ca sunt 2 fire galbene sau ma rog galben cu negru parca care sunt de + si merg in acelasi pin in mufa,de ce sunt doua si eu la care ma leg pentru alimentarea incalzirii?
de retinut ca este o siguranta de 20A pentru amandoua huse. iar eu am una de 15A de imediat ce am facut tutorialul
Ștergereadrian...am inteles eu bine sau vrei sa te legi direct la bricheta.
ȘtergerePlusul in ai deja in tabloul de sigurante,la bricheta numai iluminatul de la butoane.
Am incercat sa ma leg de la bricheta si nu-i convine,e cam incalzesc firele alea in mufa brichetei.ma voi lega precum a explicat Dl Streulea dar voi folosi si un releu de 30A asa ptr confortul meu psihic.Am vazut masina care a luat foc pentru ca s-a claxonat excesiv,amuzant dar trist.
ȘtergereAcum nu inteleg de ce oi avea eu 2 fire galbene la plus in mufa brichetei dar na,asta e.
Iluminatul ledurilor din butoane am sa incerc sa il iau tot din firul galben,cel albastru se alimenteaza doar cand sunt pozitiile aprinse si risc sa am ledurile alea aprinse tot timpul.
Numai bine si spor la lucru!
Salut Cristi.
RăspundețiȘtergereAm montat si eu aceasta incalzire, dar pe alta masina. Cum ai ajuns la concluzia ca firul de la pozitii trebuie pus pe A1? Trebuia sa citesc tot si apoi sa ma apuc de muntajul butonului. Acum nu mai pot sa-l scot este lipit. Oare nu are nimeni incalzire originala sa ne lamureasca daca ledul are 2 culori?
si mie mi-a zis cel ce mi-a vandut incalzirea. oricum, nu e bine, apar probleme pe la becuri.
Ștergerenu se vinde in romania logan cu inclazirea montat din fabrica
Cei care si au montat incalzirea si au huse de vinilin pe scaune, se simte cand este incalzirea pornita? La mine parca sa zic ca nu se simte nicio diferenta. Acum am terminat de montat sper sa nu fi muncit degeaba iar cu iluminatul am probleme:pe accesorii stau aprinse ambele chiar daca este pornita incalzirea sau nu, numai cand aprind luminile si pornesc incalzirea se stinge unul din ele...Are cineva vreo solutie??? :(
RăspundețiȘtergereexact din cauza problemelor nu am am tras deloc fire pentru becuri la mine. sigur se poate face, doar ca nu stiu cum.
Ștergerebaiatul la care am montat incalzirea, in a doua jumatate a acestui tutorial, noaptea avea lumina reziduala in bord la toti martorii. stiu ca i-am scos firele si a rezolvat problema la un electrician.
eu am hude de vre-o 2mm grosime si simt caldura
Salut,
RăspundețiȘtergereAm montat incalzirea in scaune intocmai dupa tutorialul tau si a functionat,m-am incins si am oprit din buton,apoi dupa 10minute am vrut sa pornesc iar si nu mai merge in conditiile in care n-am modificat ceva in legaturile electrice.M-am ridicat de pe scaun,am lasat usile deschise,am zis ca-i termostatul dar pauza,nu mai incalzeste:(
sigur este de la termostat. adica nu este nimic defect, doar ca termostatul isi face treaba.
Ștergereverifici a doua zi dimineata.
am montat pana acum vre-o 10 seturi de huse, inclusiv la duster cu scaune din "piele" si se simte bine caldura si chiar au functionat toate foarte ok. mai putin lumina, nu mi-am batut deloc capul cu ea
Asa sa fie,cum zici tu desi sunt sceptic si oricum e aiurea pt ca inseamna ca odata ce le opresc nu le pot porni inapoi in 5minute ptr ca scaunul e deja cald,termostatul ala sa fie asa sensibil si la 30grade sa nu mai dea voie?
Ștergerenu este sensibil termostatul, el doar monitorizeaza ce i se spune. daca e deja cald, nu mai porneste.
ȘtergereAzi dimineata a mers pana s-a oprit din termostat apoi cand s-a mai racit n-a mai plecat,nasol.Poate trebuia sa-mi iau buton cu potentiometru...
Ștergeredaca a pornit dimineata insemna ca nu este nimic defect. pana nu scade temperatura pana la o anumita valoare, nu mai porneste. eu dimineata fac un drum e aproximativ 15km in vre-o 45 minute. in tot acest timp caldura in scaun porneste de maxim 3 ori
ȘtergerePai da,dar ma deranjeaza ca este reglat sa porneasca la o temperatura prea joasa,probabil sub 30grade.
ȘtergereAm mai mers cu masini care aveau incalzire,e drept cu trepte si il tineam tot timpul pe treapta 1,era foarte bine dar oricum e biiineee si asa,decat deloc...
deci cum s-ar spune tu vrei incalzire constanta si continuu fara sa se opreasca, un fel de "oO fierte".
Ștergerescopul incalzirii este doar cel sa nu simti scaunul rece, nu sa fierbi oua
Salut AndreiPopa, husele s-au incalzit atat de tare incat le ai oprit din buton tu?
RăspundețiȘtergereEu am huse de vinilin peste scaune si ori nu face fata ori nu merge, nu mi se pare ca se incalzesc :((
Da,era prea mare caldura si am oprit din buton.Am sa verific si maine de dimineata,sper sa fie asa cum zice Dl Streulea,altfel nu stiu ce sa fie.
ȘtergereNumai bine
Atunci la mine ceva nu merge...am scos si iluminarea led-ului dar nu se simte a se incalzi si tot huse de vreo 2 mm grosime am si eu.M-am legat de la bricheta cu firul galben-negru de la incalzire la cel galben de la bricheta iar masa tot de la bricheta la firul negru. Si ca sa fie treaba treaba nici carenajele nu se potrivesc la prindere.Cele originale sunt mai lungi pe latime fata de cele cu care a venit incalzirea... :(
RăspundețiȘtergeresunt 2 feluri de carenaje, pentru scaunele cu reglaj pe inaltime si fara scaune cu reglaj pe inaltime.
Ștergerecine ti-a vandut incalzirea, iti poate schimba carenajul.
cat despre faptul ca nu-ti functioneaza, nu te pot ajuta :(
Nu-ti recomand sa te legi la bricheta fara sa pui in paralel in releu de 30A macar...cel mai bine faci cum ai vazut in tutorial,tragi fir din panoul de sigurante,pui si o siguranta de 20A.Iluminarea ledului e mai complicata,incercati cu un alt led sau bec sa vedeti ce pin din mufa butonului,cand este actionat,are semnal pozitiv,masa o legi la caroserie.
ȘtergereDar cred ca trebuie demontat butonul si refacuta alimentarea ledului,eu am alte butoane...
Treaba e ca incalzirea am cumparat-o acum un an deci slabe sanse sa mai imi schimbe carenajele...si spune-mi si mie cum ai improvizat la tabloul de sigurante cu siguranta, ca nu imi dau seama cum ai prins firul de la incalzire care trece prin tablou, de piciorusul sigurantei iar celalat piciorus l-ai prelungit pana in tablou unde face contact...ce fel de papuci ca nu imi dau seama ca in video sunt izolate, am zis sa incerc si cu alimentarea din tablou poate va merge (daca am legat din greseala alimentarea led-ului la plusul huselor se poate sa fi ars termostatul???)
RăspundețiȘtergereai carenaj pentru scaun cu reglaj pe inaltime. pe masina ta nu ai reglaj.
Ștergerein capatul firului am pus niste papuci de acest fel http://goo.gl/1KeJR si potriveste exat pe dimensiunea picioarelor de la siguranta ce-a mare. sunt izolate deoarece acei terminali folositi de mine sunt acest model http://goo.gl/pjXlY.
ma indoiesc ca ai putea arde termostatul :)
Am luat-o acum un an de la cineva de pe internet care se dovedise a fi din mioveni, aproape de mine si am dat 2 mil dar la vremea respectiva nu stiam ca sunt 2 modele de carenaje
RăspundețiȘtergeremi-a ajuns si mie azi incalzirea in scaune cu carenaje si butoane, 215lei+20lei mesageria. ma duc amu la posta cu carenajul
RăspundețiȘtergereOk Cris, acum am avut si eu un drum mai lung si intr-adevar am simtit ce inseamna incalzire in scaune chiar daca am huse de vinilin ceva mai groase, urmeaza sa probez si pe cel al pasagaerului dar in masina se facuse cald si nu am simtit sa decupleze termostatul asa ca am oprit-o. Am lasat-o vreo 10 min oprita dupa care am pornit-o iara si s-a incalzit dar in masina era cald de stateam in tricou. Oare sa nu functioneze termostatul si cand ma bucuram ca merge iluminarea, cand am ajuns acasa am observat ca luminau cum vroiau ele
RăspundețiȘtergereciudat, chiar ar trebui sa se si opreasca din cand in cand.
Ștergeretare imi e ca firul pentru becuri face prostii pe acolo si de acolo problemele
am revenit, tocmai am vorbit cu cineva care stie exact cum trebuie legate firele in buton.
Ștergere- A1 - legi firul de plus pentru becuri de la bricheta
- A2 - masa permanenta de pe caroserie, culoare negru/galben
- B1 - firul de masa de la huse, culoare galben
legate asa, cand pui pozitia se aprinde becul pe buton. cand pornesti incalzirea, se stinge.
asta insemna ca alimentarea husei se face in felul urmator:
- plus de la masina pe firul negru al husei
- masa de pe caroserie pe firul negru/galben
am sa verific maine la masina mea. din cauza problemelor cauzate de bec nu am legat la mine lumina la butoane.
Am revenit de la masina care acum este rece bocna, am pus pozitiile si s-au aprins ambele, am pornit incalzirea, s-a stins led-ul de la butonul respectiv...Am auzit pe un alt forum ca ar fi din cauza ca butonul nu are protectie la suprasarcina???
RăspundețiȘtergereAsta inseamna ca trebuie inversati si pinii in mufa butonului? din ce imi aduc aminte parca firul negru/galben e in B1 si cel galben in A2
am zis eu bine, ma pis pe el bec in buton, el complica totul.
RăspundețiȘtergereSalut Cris, acum am venit de la masina, am facut modificarea pe care ai postat-o aseara si led-urile merg normal cu luminile aprinse dar cand pornesc incalzirea nu se mai stinge, nu ar fi asta o problema ca imi place si asa. Diseara cand plec la servici ii fac si proba sa vad daca acum decupleaza termostatul si sa vad daca dupa ceva timp de functionare iluminarea o ia din nou razna. Revin...
RăspundețiȘtergereacum 3 ani (ierni) am montat incalzirea in scaune si toate bune si frumoase, in a doua iarna spre sfarsit scaunul soferului nu mai mers, schimbat husa ( mai aveam un set), acum aceeași poveste scaunul soferului a decedat. care poate sa fie cauza de scaunul soferului "moare" ???
RăspundețiȘtergerefiind cel mai folosit, posibil sa mai si crape. cel mai sigur s-a intrerupt rezistenta pe undeva.
Ștergereevita bagatul genunchiului in scaun
Am revenit si eu...Pana acum incalzirile au fost in probe. Se pare ca metoda postata de Cris anterior cu inversarea plusului cu minusul si inversarea firelor in mufa butonului functioneaza ireprosabil, cel putin la mine. Dupa timp indelungat de functionare continua, iluminarea led-urilor nu mi-a mai dat batai de cap cum facea pana acum. Acum led-urile lumineaza cand am luminile aprinse dar si cand pornesc incalzirea...mie unul imi place mai mult asa ca sunt luminate tot timpul (nu e mare lucru sa verifici daca ai incalzirea pornita sau nu)...iar pentru Cris toata stima si respectul meu!
RăspundețiȘtergereGata , astazi am finalizat si cu incalzirea in scaune, inclusiv lumini butoane.
RăspundețiȘtergereDeci , masina mea neavand dotari am observat dupa ce am desfacut tabloul de sigurante(din cele 2 suruburi sus-jos) ca in locasul destinat incalzirii in scaune NU aveam nici un pin tras.Asa ca a trebuit sa trag 2 pini in tabloul de siguranta si pentru acest lucru imi trebuia sa ma leg de un pin cu alimentare dupa contact . Asa ca m am legat de firul GALBEN(cel mai gros fir galben, are siguranta de 10A ,slot mare -- dar inainte masurati cu aparatul de masura sa vedeti dupa ce puneti contactul vin 12V) si aici vreau sa i Multumesc lui Cristi Streulea ca mi a oferit aceasta informatie de a lua alimentare . Atentie!!!- acei 2 pini dupa ce se starng pe cablu obligatoriu se cositoresc-NU bagi pinii doar stransi cu patentul in locasul tabloului de siguranta.Cu firul de alimentare am venit pina la mijlocul consolei centrale exact cum a facut Cristi pina la regleta . Din cealalta parte a regletei m am despartit cu 2 fire (scaun st-scaun dr).
Partea de masa - exact ca in tutorialul facut de Cristi.
Deci varianta ok este cum a zis cristi la alimentarea REZISTENTELOR si adica
Firul NEGRU-GALBEN de pe rezistente(mufa verde) se leaga la MINUS
Firul NEGRU de pe rezistente(mufa verde) se leaga la PLUS, alimentare 12v
Eu sub fiecare scaun , asa am gandit-o pt o protectie suplimentara am mai pus cate o siguranta de 5A , dar nu este obligatoriu atata timp cat este siguranta mare in tabloul de sigurante(se vede in poze )
Partea cu mufa butonului si a butonului
Pt a functiona corect butoanele , NU INVERSATI nici un pin in mufa butonului , doar ADAUGATI un pin la A1 cu fir si va LEGATI DE ALIMENTAREA GENERALA . si adica firul de pinul A1 sofer l am legat la alimentarea de sub scaunul sofer si pinul A1 pasager l am legat la alimentarea 12V de la scaunul pasager ( ori duceti sub scaun firul , ori linga consola acolo unde se despart firele in regleta ). Si asa lumina la buton se va APRINDE DOAR CAND PORNIM INCALZIREA
Functioneaza impecabil fara nici cea mai mica eroare . Am facut si un filmulet cu functionalitatea butoanelo .
Deci lucru cel mai important firul din A1 pt iluminat pleaca si se leaga de alimentare(12V) si nu pe pozitii si NU se inverseaza nici un pin(A2cu B1 )-mufa trebuie lasata asa cum vine din fabrica DOAR se ADAUGA PIN IN A1 si se leaga la alimentare.
Pai asta inseamna ca pentru iluminarea butoanelor trebuie sa ma leg la firul cu + de la mufa verde de alimentare a rezistentelor?
RăspundețiȘtergereDa , trebuie sa pleci cu firul din A1 catre firul de plus al rezistentelor , in cazul nostru firul negru sau sa le legi cu ambele fire de la butoane de firul + care vine de la tablou( adica firul general)
ȘtergereRezistentele astea nu au termostat,au o siguranta bi-metal care intrerupe alimentarea cand ajunge la temperatura maxima,fix ca cea de la pheonul de acasa.
RăspundețiȘtergereNasol ca merg 3-4minute si apoi nu mai pleaca,decat daca se raceste bine scaunul,le putem opri si reporni din buton inainte ca siguranta sa opreasca alimentarea saaau poate ne ajuta cineva cu un variator sau un termostat pe bune.La -10 grade o sa vrei sa ai incalzire macar 10minute pana se incalzeste mai ales daca ai DCI.
Numai bine!
Andrei - merg mult mai mult mai ales ca incalzire se face treptat , eu am montat astfel de rezistente pe 4 opeluri si la fel merg , acum am mai monta si pe logan si merg mult mai mult , apoi decupleaza , sta un timp decuplat cateva minute 3-4-5 apoi incepe iar sa incinga. In intervalul asta cat sta decuplat sa stii ca scaunul se mentine cald , deci nu ai de ce sa iti faci griji . Da la - 19 gr ai incalzire mult mai mult de 10 minute , iti garantez eu .
Ștergeresalut cris am un ph2 si as vrea sa ii montez si eu incalzire in scaune e totil plug and play si daca da se ilumineaza butoanele ?mersi mult si esti foarte tare frate !!!!!
RăspundețiȘtergerete uiti sub scaun, daca ai o mufa verde prinsa de scaun, insemna ca ai instalatia electrica, totul plug and play. daca nu, nu. lumina in buton nu ai deloc, chiar daca ai instalatia electrica
ȘtergereCa sa ai lumina in butoan va trebui sa tragi un pin in mufa butonului la A1 si apoi sa l legi pe alimentare la rezistente sau alimentarea generala ca lumina sa fc doar cand rezistentele sunt pornite .Ideea este ca iti va trebui pini de mufa de buton.
RăspundețiȘtergerevad ca tot discutati de lumini in butoane, eu am mai pus un led in buton si cand am incalzirea pornita este rosu, iar cand este oprita incalzirea pe pozitie este alb, oprit si fara pozitie este stins.
RăspundețiȘtergerementionez ca ledul alb ( doar pt a semnaliza butonul noaptea) sta si el aprins cu cel rosu la actionarea incalzirii ( butonul se vede rosu, ledul alb nu influienteaza culoarea sa transforma culoarea in roz )
eu am
A1 un fir negru
A2 fir galben de la huse
B1 galben negru huse
B2 negru de la bricheta pt lumina in buton
B3 negru rosu de la bricheta pt lumina
Ps: nu eu am facut instalatia de la tablou pana la scaune, eu am umblat doar la butoane ( m am legat de la bricheta) pt iluminare.
o intrebare: daca ceva fire sunt inversate, este posibil sa functioneze incalzirea si dupa un timp sa carape ( precum timp ma refer la luni de zile)?? ma refer la cel galben si galben negru, fiindca cum am spus si mai sus scaunul soferului este a doua oara cand crapa. ma gandesc ca atunci cand am umblat pt a schimba lumina in buton sa nu ma fi legat gresit.
multumesc
poate nu se intelege dar in buton am doua leduri.
Ștergeredar nu treb puse si relee pentru a proteja instalatia?
RăspundețiȘtergeresa ai un plus continuu pus pe releu si at cand pui keia in contact sa actraga releul pe firul ala de la baterie??
RăspundețiȘtergerePai nu mai este necesar sa mai adaugi inca un led in buton , am scris mai sus din pinul A1 se leaga direct pe alimentarea rezistentelor( firul negru de la mufa verde) asta ca butonul sa fc numai atunci cand se porneste incalzirea.Daca se vrea sa ai lumina pe buton cand sunt poz aprinse atunci se mai adauga un led , dar numai pe incalzire e de ajuns sa se lege cum am zis si lumina va fc doar atunci cand incalzirea este pornita
RăspundețiȘtergereEu am mai adaugat un led sa vad noaptea pe ca sa apas
RăspundețiȘtergeresalutare
RăspundețiȘtergerein tutorial arata ca alimentarea din tablou se leaga la firul galben-negru din mufa aia verde taita , iar firul negru se leaga la masa . corect ?
iar din bricheta mai trage un cablu la buton pt lumina. corect?
inainte de fimulet citez :''
- de la tabloul de sigurante se duce un fir de plus si se imbina cu firul negru al husei
- masa de pe caroserie se imbina cu firul negru/galben
''
va rog sa mi confrmati unde se leaga pana la urma alimentare?
daca nu vrei sa tragi lumina in bec, nu prea conteaza unde este plusul.
Ștergerebecul ala numa probleme face si pe mine unul nu ma ajuta deloc.
eu am montat la mine acum 2 ani, nu mai stiu ce si cum :(
salutare
RăspundețiȘtergerein tutorial arata ca alimentarea din tablou se leaga la firul galben-negru din mufa aia verde taita , iar firul negru se leaga la masa . corect ?
iar din bricheta mai trage un cablu la buton pt lumina. corect?
inainte de fimulet citez :''
- de la tabloul de sigurante se duce un fir de plus si se imbina cu firul negru al husei
- masa de pe caroserie se imbina cu firul negru/galben
''
va rog sa mi confrmati unde se leaga pana la urma alimentare????????????????????/
Salut cris am un logan ambition si la panoul de sigurante am trase fire pentru incalzirea in scaune asta inseamna ca am instalatia trasa din fabrica? Tu de unde ai achizitonat kitul si cat te-a costat? Multumesc!
RăspundețiȘtergereinsemna ca ai instalatia trasa din fabrica :)
Ștergerehttp://goo.gl/QL9EQ
daca-i spui ca stii de la mine, s-ar putea sa te lipesti si de un discount :)
Am gasit si la 70 de lei dar fara butoane si carenaje laterale. Eu vroiam sa le montez sub frana de mana dar acolo am butonul de la geamurile de pe spate si nu mai am loc. Daca zici ca ar trebui sa fie trasa unde as putea sa verific trebuie sa gasec vreo mufa ceva banuiesc nu?
RăspundețiȘtergeresub scaunele din fata ai o mufa verde. daca ai mufele alea versi si intra 2 fire, insemna ca ai instalatia electrica.
Ștergereai nevoie de huse, butoane si locatie unde sa le pui. eu ti-as recomanda sa renunti la blocajul geamurilor spate si sa pui buton pentru incalzie in locul lui
As putea sa te ajut cu carenajele de la roata aratai la un momentdat in tutorial un loc deasupara la surubul de se infileteaza in bara ca este gol ai putea sa umpli cu poxipol pentru ca este foarte rezistent eu am dat filet in el:)
RăspundețiȘtergerestiu :P
Ștergereeu gandesc ca voi mai umbla peacolo in viitor,totul trebe sa fie demontabil
sub tapiteria de la scaun trebuie sa gasesc acele mufe nu ca dasupara nu sunt
RăspundețiȘtergeresub scaun in partea din fata gasesti mufa, este verde si are doua fire in ea. si bezna sa fie, bagi mana sub scaun si dai de fire
Ștergerenu am absolut nimic sub scaun mocheta si atat si gurile alea de aer
RăspundețiȘtergereinsemna ca ai avut vedenii
ȘtergereAlyn15 ianuarie 2013, 18:20
Salut cris am un logan ambition si la panoul de sigurante am trase fire pentru incalzirea in scaune asta inseamna ca am instalatia trasa din fabrica?
nu nu am avut vedenii m-am mai uitat azi odata am scos siguranta si are papuci acolo (2 nu ca la tine ) dar sub scaun nu e nimic
RăspundețiȘtergereinseamna ca acel fir existent in tablou se rataceste pe undeva... sau este doar un conector fara fir pe el.
Ștergeresunt 2 suruburi torx 20 care tin panoul pe pozitie. le dai jos, bagi mana pe sub bord, prinzi de panou si il tragi afara. urmaresti unde se duce firul(daca exista un fir)
1 ca la tine pardon
RăspundețiȘtergereda stiu ca am mai umblat pe acolo pentru ca nu am siguranta la airbag de la sofer
RăspundețiȘtergerepana la urma alimentarea se leaga la firul negru sau la firul galben-negru?
RăspundețiȘtergerestima
la mine sunt legate fix ca in tutorial. atata timp cat nu legi si gunoiul ala de bec, nu ai nici o problema, indiferent unde pui alimentarea
Ștergeresalutare
RăspundețiȘtergerece putere au husele???
cat consuma un scaun 38w sau 45 wati???
eu m-am alimentat din bricheta cu + , bricheta are un cablu de 0.8mmp cred, iar in tablou am pus o sig de 30 A si dupa bricheta am mai pus una de 20 A pana la scaune.
am cautat in tablou unde sa ma leg cu alimentarea si nu am gasit nici un pin liber care sa aiba 12V
tabloul l-am demontat dar e din ala capsulat si nu l am putut desface .
tine oare cablul ala de 0.8mmp pentru cele 2 huse,
am skoda fabia
ma indoiesc ca ar rezista firul de 0.8, e cam la limita. pentru cele doua huse loganul are o siguranta de 15A
Ștergerepot pune asa ceva , in loc de butoanele tip pentru logan???
RăspundețiȘtergerehttp://www.pieseautocamioane.ro/intrerupatoare/217-intrerupator--12v-.html
da, dar nu te ajuta daca are 3 picioare, ai nevoie doar cu doua picioare
Ștergerepai de ce
RăspundețiȘtergerenu va merge ledul?
aaaa, are si led, am inteles :)
Ștergerepana la urma un led se aprinde, unul nu se aprinde , ce ar trebui sa fac?:)
RăspundețiȘtergeremai trebuie tras vreun fir, ceva , sa mearga camndoua odata?
stima
am reusit sa instalez incalzirea pe skoda fabia
RăspundețiȘtergeream renuntat la cele 2 butoane, si am optat pt doua butoane :
http://www.pieseautocamioane.ro/intrerupatoare/217-intrerupator--12v-.html
am renuntat si la becuri pt ca mergea numai unul
merge struna incalzirea
investitie 150 ron
manopera 3 zile
Vad ca tot va da batai de cap aceste butoane , sau iluminatul lor . Totul este simplu de legat fara improvizatii de genul alimentare de la bricheta si fara nici un fel de batai de cap . Cum am zis si mai sus se poate face foarte simplu si merge impecabil .Mai atasez odata ce am zis despre cum sa legam corect butonul pt a fi iluminat cand rezistentele sunt pornite .
RăspundețiȘtergerePartea cu mufa butonului si a butonului
Pt a functiona corect butoanele , NU INVERSATI nici un pin in mufa butonului , doar ADAUGATI un pin la A1 cu fir si va LEGATI DE ALIMENTAREA GENERALA . si adica firul de pinul A1 sofer l am legat la alimentarea de sub scaunul sofer si pinul A1 pasager l am legat la alimentarea 12V de la scaunul pasager ( ori duceti sub scaun firul , ori linga consola acolo unde se despart firele in regleta ). Si asa lumina la buton se va APRINDE DOAR CAND PORNIM INCALZIREA
Functioneaza impecabil fara nici cea mai mica eroare .
Deci lucru cel mai important firul din A1 pt iluminat pleaca si se leaga de alimentare(12V) si nu pe pozitii si NU se inverseaza nici un pin(A2cu B1 )-mufa trebuie lasata asa cum vine din fabrica DOAR se ADAUGA PIN IN A1 si se leaga la alimentare.
Buna Cris,
RăspundețiȘtergereFrumos tutorial, as avea cateva intrebari referitor la aceste rezistente. Mi-am cumparat de pe okazii(de aprox 2 saptamani si inca tot nu mi-a venit, dar nu asta este esenta:
1. ce putere au rezistentele/scaun?
2. unde este situat termostatul, nu am vazut cate fire au si daca in ambele sunt termostate sau doar intr-unul si celalalt se leaga in serie.
Multumesc
1. n-am idee, nu ma intereseaza, important e sa functioneze(pentru mine)
Ștergere2. la minutul 3Ș13 fix arat gaura unde intra termostatul. este amplasat doar pe husa de jos, cea de pe spatar este legat in serie.
Salut , daca nu am mufele verzi sub scaun trebuie taiata mufa de la incalzire si legata cum ai spus mai sus nu ? Pentru ledul din buton , el va sta mereu aprins ? sau doar in momentul functionarii ? Bafta in continuare la cat mai multe tutoriale. Multumesc .
RăspundețiȘtergeredaca nu ai mufa verde sub scaun, da, trebuie sa tai mufa jos si te legi cu firele. daca nu legi si becul, nu conteaza cum pui firele. cum am explicat eu in tutorial legarea firelor, este gresit, se vor aprinde luminile prin bord asa usor. exact din acest motiv eu n-am mai legat si becul
ȘtergereSalut,
RăspundețiȘtergereAm vazut in tutorialul de deschidere geamuri ca ai facut in asa fel incat sa nu mai ai cablu cu siguranta, pentru incalzirea in scaun, in afara. Poti prezenta cum ai reusit?Cum ai pus tu "pinii" aceeaia in care intra siguranta?
Eventual sa faci un tutorial (daca se poate) pentru detasarea panoului de sigurante, NU a capacului(am vazut ca exista pentru capac:))).
Am pus in practica varianta a doua pentru geamuri(aceea cu siguranta pe fir si nici mie nu imi place cu firele trase acolo.
Cum ai pus tu "pinii" aceeaia in care intra siguranta?
Multumesc!
am avut un pin original din blocul de sigurante. l-am pus si m-am legat cu firul la el :)
Ștergeream vrut sa filmez tutorialul, din pacate n-am mai reusit sa scot pinul afara... mama lui de pin :(
Am inteles!Dar panoul acela negru in care sunt sigurantele se poate da jos?
RăspundețiȘtergereMultumesc!
da, dai jos capacul de la sigurante(este tutorial cum :P) si ai sa vezi doua suruburi torx 20. le dai jos, bagi mana pe sub bord, prinzi de manunchiul de fire si tragi de el dupa care il directionezi pana jos. iasa usor, se poate lucra foarte bine la el
Ștergeretzapone- vezi ca este un baiat pe forum care vinde asa ceva. Si eu am luat de la un set complet de 5 pini.
RăspundețiȘtergerehttp://www.loganclub.ro/forum/cumpar_sloturi_contacti_siguranta_logan-t45809.html?t=45809
Cristi,sa inteleg ca plusul de pe cutia de sigurante,e luat prin cheia de contact,nu?Eu am gasit pe net instalatie completa cu carenaje cu tot la 170 lei cu transport inclus.La electrica zic ca ma pricep(am facut depanare TV la greu in tinerete) asa ca nu va fi o problema.Oricum curentul de sarcina il voi trece prin 2 relee.Salut si spor la treaba
RăspundețiȘtergereexact, daca pozitionezi siguranta unde am spus eu, de fapt unde este locul ei, curentul este luat cand iei contactul
ȘtergereSalut! Stii cumva daca acele carenaje cu locas pentru buton difera pentru scaunele cu reglaj pe inaltime fata de cele simple? Eu am luat un set complet, toate bune dar la scaunul soferului carenajul nou sta mult mai departat decat cel original. La scaunul pasagerului totul e OK. Apropo, Laureate 2009 e modelul meu, PH2. Merci!
RăspundețiȘtergereda,este diferenta intre scaunul cu reglaj pe inaltime si scaunul fara reglaj pe inaltime :(
Ștergereneimportant daca este ph1 sau ph2, sunt identice scaunele.
Oameni buni,vad ca se face mare teorie cu becul de iluminare a butonului.Personal gasesc ca nu are nici-o relevanta acest beculet mai ales atunci cand butonul e montat pe carenajul lateral al scaunului(tot prin pipaire il veti actiona).Mai important gasesc a se monta un bec(led) martor peBORD care sa indice faptul ca instalatia este pornita(de fapt 2 becuri,stanga-dreapta).Acest bec se leaga intre iesirea din intrerupator si masa(cand plusul e trecut prin intrerupator).Spor la treaba.
RăspundețiȘtergeresalut , se merita investitia in incalzire scaune, nu sunt defecte (topirea buretelui) ale scaunului in timp de la caldura? de unde pot achizitiona?
RăspundețiȘtergeremultumesc frumos.
tu stii daca merita sa investesti. nu se topeste buetele, este absurd! incalzirea este ce-a originala ce se monteaza pe logan export rusia.
Ștergeregasesti varianta cu carenaje http://goo.gl/t9KW1W
sau cu butoanele sub frana de mana http://goo.gl/ta8TcZ
multumesc pt sfaturi. tipu ce le vinde de pe okazii e om cinstit , are marfa de calitate?
RăspundețiȘtergereeste George din Argeselu 0741511420 si da, este de treaba, altfel nu-ti dadeam link catre el
Ștergeremersi inca o data. care din cele 2 variante zici ca sunt mai uzuale ? cele cu buton la maneta frana sau cele cu buton pe carenaj?
RăspundețiȘtergerecu carenaje e mai usor de montat. cel de sub frana de mana presupune sa prelungesti si firele de la husa
Ștergeresalut. care este pretul final montaj+kit incalzire?
RăspundețiȘtergereexista protectie al scurtcircuit ca sa nu ia foc?
aici gasesti pretul pentru kit de incalzire http://goo.gl/WUYuo4
Ștergerepretul ti-l face cel care iti monteaza.
din cauza asta se pune o siguranta, pentru protectie.
au termostat, porneste si se opreste la animite temperaturi
mc. as prefera totusi ceva cu garantie
Ștergerepai este foarte simplu, mergi la reprezentanta Dacia si comanzi si ar trebui sa-ti si monteze.
ȘtergereCrezi ca e ceva diferenta intre kitul pe care il ai tu si cel de aici:
RăspundețiȘtergerehttp://www.loganclub.ro/forum/vand_kit_incalzire_scaune_logan_pret_bomba_130_ron_si_chedere_potiere_logan_2_duster-t51288p2.html
sunt aceleasi, bestial pret! :)
ȘtergereSalut Cristi,
RăspundețiȘtergereCe huse aveai la masina ?, ca imi plac foarte mult.(minutul 10:02 )
Multumesc
nu sunt huse, este tapiteria originala de pe logan Kiss FM :)
ȘtergereSalut Cris, ce grosime ar trebui sa aiba firele de alimentare care duc la plasele de incalzire?
RăspundețiȘtergereUn releu de 30 Ah ar fi bun?
Stima!
instalatia originala are fire de 1, deci nu trebuie mai groase. eu pe toate 4 huse de incalzire am o siguranta de 15A, deci releul e foarte bun :)
ȘtergereMersi mult de raspuns:)
RăspundețiȘtergereM-am contrazis pana acum cu un prieten care ma va ajuta cu instalatia electrica(el monteaza alarme auto).
Vroia sa puna fire de 0.5 si mi s-au parut subtiri.Ma gandeam ca abia se vor incalzi...
nu inteleg de ce tre sa te legi la bricheta?
RăspundețiȘtergerepoti sa te legi cu firul de lumina pentru bec la ce vrei tu
Ștergeredaca vrei in viitor sa dai scaunul jos ........cam nu se mai poate ......
RăspundețiȘtergereexact din cauza asta am pus ulterior mufe :)
Ștergerese gasesc mufe separt de cumparat la magazinele de piese aoto
RăspundețiȘtergereButonul de incalzire nu e cu revenire, adica sa nu ramana cuplat pana la infinit, scaunele incalzesc atata timp cat e butonul cuplat? sau o anumita perioada de timp? Ce se intampla daca merg cateva ore incontinuu? Ai avut probleme cu ele de cand le ai?
RăspundețiȘtergerehusele au termostat, se opresc cand ajung la o anumita emperatura si pornesc cand temperatura scade pana la un moment punct.
Ștergeresi da, daca nu le opresti manual, trec prin acest ciclu continuu
Mersi de raspuns.
ȘtergereAzi am terminat de instalat incalzirea in scaune, dupa ce am studiat acest tutorial si forumurile dedicate am constatat ca foarte multi instaleaza aceste huse dupa ureche. Pentru functionarea buntonului luminos trebuie sa faceti urmatoarele:
RăspundețiȘtergere1 va inarmati cu un multimetru
2 identificat + si - de la instalatia de incalzire (in cazul meu aveam cablurile trase sub scaune: + galben, - negru )
3 prin butonul de actionare al incalzirii trebuie sa treaca cablul de - (masa/ GND)
4 la pinul A1 de la buton mai trageti un fir de + de la mufa de alimentare a huselor, nu va complicati cu porcarii sa luati + ul de la bricheta ( va dati de lucru aiurea)
5 Spor la treaba
Atentie!!! curentul electric nu stie ce culoare are cablul prin care trece :) , din acest motiv va recomand sa folositi multimetrul, iar la sigurante eu aveam din fabrica siguranta de 15 A, nu puneti mai mare de 15 A pt cele 2 scaune!!!
Husele le-am luat de la cineva din Pitesti 150 lei huse + butoane + carenaje, din ce am studiat pe net aceasta este cel mai bun pret, initial am avut emotii sa nu primesc o caramida, dar se pare ca omul a fost de cuvant si a trimis ce trebuie.
Salut, daca ai huse pe scaune nu influenteaza cu nimic nu?
RăspundețiȘtergereiti incalzeste putin mai greu ouale, dar cam atat, nimic mai mult
ȘtergereEste cineva care are in IASI si optional daca monteaza un astfel de kit pentru incalzire scaune la un logan mcv ?
RăspundețiȘtergeream si eu niste rezistente luate de pe scaune de alfa romeo,le pot lega cu buton de on -off direct la curent?mai imi trebuie ceva?
RăspundețiȘtergereVa rog,sa ma ajute cineva!!!
au termostat? daca da, poti lega direct on/off.
Ștergeredaca n-au termostat, le pornesti si cand simti ca incep sa-ti fiarba oO-le, le opresti. si tot asa
nu au termostat,si una este si intrerupta,si cred ca pun doar pe spatar daca nu am incotro si le pun cum ai zis tu,sa refac circuitul leg firele intre ele si le izolez?
RăspundețiȘtergerepai daca vrei sa functioneze, refaci circuitul, clar
Ștergereok,si inca ceva,mi-a zis cineva sa leg un releu pe ele.ajuta la ceva?
RăspundețiȘtergereajuta sa nu preia butonul socul cand pornesti incalzirea.
Ștergerepoate te ajuta http://www.loganclub.ro/forum/folosirea_unui_releu_modalitati_de_conectare-t16164.html
vreu si eu 2 termostate,unde gasesc?:)
RăspundețiȘtergereasta nu mai stiu :(
Ștergeredar stai, explica-mi si mie de ce te-ai chinui sa faci o tiganeala cand un set de huse incalzire(sezut, spatar) pentru ambele scaune fata te costa doar 100lei? au termostat, sunt noi, doar le pui un buton
Ștergerepoi,nu stiu, ziceam sa le pun daca tot le am :)
RăspundețiȘtergereuna de pe sezut este intrerupta, n-au termostat, nu potrivesc pe scaun 100%, trebuie sa improvizezi un termostat, etc.
Ștergerepai merita doar pentru ca le ai deja? nu merita efortul depus pentru 100lei. husele originale logan le pui ca la mama lor acasa, sunt noi, fara improvizatii
le-am refacut legaturile,le montez asa fara termostat,am incercat pe redresor 20 min si sta calduta
RăspundețiȘtergereinca ceva,alea de pe spatar au termostat in ele cele de pe sezut nu au
RăspundețiȘtergerecris,cu leg incalzirea daca au termostat doar cele de pe spatar?
RăspundețiȘtergereincalzirea de pe sezut si ce-a de pe spatar sunt in serie, deci este nevoie de un singur termostat pe una din ele. daca ar avea fiecare termostaul ei, ar porni si s-ar opri care cum apuca ceea-ce e stupid :)
Ștergereok,ms frumos pt tot,vroiam sa ies sa le probez pe baterie inseriate dar e ger rau :)))
RăspundețiȘtergeresalut! poti sa imi faci si mie o fisa cu instructiunile de facut electrica la incalzirea scaunelor ? multumesc frumos!
RăspundețiȘtergeresalut, sus, fix deasupra filmului este un text "Am facut poze si desenat cu maiestrie in paint cum functioneaza instalatia de incalzire de pe Logan. Se poate vedea aici."
Ștergeredai click pe acel "aici"
Salut Cris,
RăspundețiȘtergereMersi mult pt tutorial. M-am apucat si eu sa montez incalzirea in scaunele din fata. Mai am numai sa trag cablajul de la tablou pana la scaune si sa montez scaunele la loc. Dar am doua nelamuriri... Am vazut ca pe termostat unde firele sunt cositorite nu ai pus banda izolanta, si nu am pus nici eu. Dar ma intreb daca din cauza asta partea cositorita va arde buretele sau nu? Pe cate am inteles trec 4.7A prin fir. Tu ce zici, merita sa mai desfac scaunele inca odata pt asta?
A doua nelamurire tine cont de un site pe care l-am gasit unde este descris cum si de ce trebuie modificat circuitul electric si introdus un releu de 30A.
http://cumsefaceunaalta.blogspot.ro/2015/01/incalzire-scaune-logan.html?m=1
Oare trebuie releu introdus in circuit sau e ok si asa?
Mersi in avans!
Salut, tu realizezi ca pe scaun pui o rezistenta care se incalzeste la o temperatura foarte mare dar tu iti faci griji de lipiturile de la termostat? :))
ȘtergereDacia nu a introdus un releu pe instalatia electrica a sistemului de incalzire, deci nu este neaparat necesar. Daca vrei, pentru siguranta ta, poti pune un releu
salut Cris am un passat din 1999 si am achizitionat scaunele din piele din dezmembrari care au incalzirea elecrrica in ele si as vrea sa montez incalzirea butoanele le am spunemi de ce as mai avea nevoie vreun releu sau ceva?
RăspundețiȘtergeremersi
Acele rezistente au 3 sau 4 trepte. Iti trebuie butoanele.
ȘtergereNu stiu mai implica ca si instalatie electrica, ce trebuie si pe unde trebuie legat
Sal
RăspundețiȘtergereAi idee scaunele fata si scaunele 6 si 7 de pe mcv PH2 se potrivesc pe logan PH1.
Multumesc
prinderile sunt identice
ȘtergereSalut, am citit putin si eu pe aici thread-ul respectiv.
RăspundețiȘtergeresi apare o intrebare, se poate lega incalzirea in scaune in asa fel incat cand scoti cheia din contact sa se intrerupa tensiunea de pe incalzire? de unde ar trebui "furat" + ul ?
toate cele bune.
din tabloul de sigurante, sa fie gros si neaparat galben
ȘtergereCrezi ca se mai gasesc astea originale? Cu tot cu incalzire, butoane...
RăspundețiȘtergereai cautat? pentru ca eu nu cred nici la biserica. sigur mai gasesti. incearca la axscu57@yahoo.com
ȘtergereMultumesc! O sa i trimit mesaj 😊😊😊
Ștergeresalut , la un logan mcv model 2017, husele electrice pt, incalzirea in scaune se monteaza la fel ca la logan faza 1? multumesc frumos. o zi buna.
RăspundețiȘtergeresalut, nu stiu, nu am logan 2
Ștergere