De câte ori ţi s-a întâmplat să înjuri praful depus pe bord? Şi asta după nici o săptămână de când ai fost la spălătorie? Când te-ai urcat în maşină şi ai dat drumul la ventilator pe treapta 2-3 moment în care nu ştiai cum să te fereşti de frunzele care ieşeau de pe gurile de aerisire? Mie unul imi era groază de acel praf, drept urmare rămânea pe bord 3-4 luni până era de-a dreptul... pur şi simplu. Iar partea cu frunzele nu mai vreu să o comentez.
Am văzut pe www.loganclub.ro un topic legat de instalarea unui filtru de polen în habitaclu care te scapă de praful de pe bord si frunzele aruncate prin gurile de aerisire. Preţul e undeva la 30-60 lei, depinde de unde îl achiziţionezi.
Aşa că am achiziţionat un asemnea filtru de carbon şi l-am montat, motiv de un nou tutorial.
Se regasesc trei pentru acest filtru 7701062227 si 7701059997 sau codul de la MANN CU1829. Dar cum acest filtru deja nu mai este o problema de gasit, il poti cumpara de pe www.daciashop.ro
Ca sa tai mai usor si sa nu risti sa ajungi la vaporizator, folosesti un cutter, lama scoasa 1 cm. Treci odata prin locatia unde vreai sa tai, mai mult ca sa formezi un mic sant. Mai treci odata prin acelasi loc dar de data asta apesi putintel mai tare. Cand vei trece a treia oara prin acelasi loc, merge foarte usor.
>
Cum aveam bordul demontat de pe masina, acum a fost momentul ideal sa va arat exact cum se introduce filtrul de polen in locasul lui. Totodata se poate vedea mai usor locatia si cum trebuie sa arate acea taietura.
Am văzut pe www.loganclub.ro un topic legat de instalarea unui filtru de polen în habitaclu care te scapă de praful de pe bord si frunzele aruncate prin gurile de aerisire. Preţul e undeva la 30-60 lei, depinde de unde îl achiziţionezi.
Aşa că am achiziţionat un asemnea filtru de carbon şi l-am montat, motiv de un nou tutorial.
Se regasesc trei pentru acest filtru 7701062227 si 7701059997 sau codul de la MANN CU1829. Dar cum acest filtru deja nu mai este o problema de gasit, il poti cumpara de pe www.daciashop.ro
Ca sa tai mai usor si sa nu risti sa ajungi la vaporizator, folosesti un cutter, lama scoasa 1 cm. Treci odata prin locatia unde vreai sa tai, mai mult ca sa formezi un mic sant. Mai treci odata prin acelasi loc dar de data asta apesi putintel mai tare. Cand vei trece a treia oara prin acelasi loc, merge foarte usor.
>
Cum aveam bordul demontat de pe masina, acum a fost momentul ideal sa va arat exact cum se introduce filtrul de polen in locasul lui. Totodata se poate vedea mai usor locatia si cum trebuie sa arate acea taietura.
Asi dori sa stiu ce fel de filtru este (de la ce masina). Mersi
RăspundețiȘtergereIn legatura cu asta ce rol are filtrul asta ca mias pune si eu ms.
Ștergereretine praful, frunze, insecte si alte oratanii sa intre in habitaclu
Ștergereeu am pus filtru dinacela de hota lipit la baza gurii de aerisire adica sub mecanismul de la stergatoare si nu mai am praf in ea sau ma rog nu asa ca inainte ... asta din cauza pozitiei de la filtru de habitaclu
Ștergerel-am cumparat din magazinul Ciclop din timisoara, 19 lei
RăspundețiȘtergereai incercat sa montezi unul si la ph2? :( la mine am inteles ca nu incape in bord cand decupezi nu este destul spatiu, este ingust ca este modificata cumva aeroterma.
RăspundețiȘtergeretotusi am vazut anunturi pe acel forum ca monteaza filtru pe ph 1 si 2, :) cum? este alt filtru? il inghesuie ? daca ai vreo solutie si pentru mine as aprecia mult :) in momentul de fata merg cu o plasa de tantari prinsa de mine pe plasticul acela de sub capota (unde este bidonul de spalator) numai de groaza frunzelor, dar nu vreau sa raman asa :) ar fi super daca ai pune si tutoriale de curatat instalatia de climatizare :D spor mult la treaba
se poate monta si pe PH2, diferenta apare doar la blocul de aer. nimic din ce ar trebui sa te ingrijoreze. sigur merge
RăspundețiȘtergereNU INCERCATI SINGURI!
RăspundețiȘtergereMERGETI IN SERVICE!
AM INCERCAT EU SI AM SPART VAPORIZATORUL...ACUM MA ASTEAPTA O PEDEAPSA DE VREO 20 MILIOANE...
ioi man, dar cu ce ai taiat tu acolo de ai ajuns la vaporizator?
RăspundețiȘtergereAm taiat cu cutterul dar am zis sa finisez cu un cutit...si la finisare...
RăspundețiȘtergereAcum sa vad ce fac cu masina...unde o fac...:(
salut...daca stii si poti sa ma ajuti cu un filtru de polen. cel de aici s-ar potrivi la logan ?
RăspundețiȘtergerehttp://www.dedeman.ro/ro/filtru-polen-fap-2550/C-211-218-15435/produs.html produs de Romcarbon... mersi
din poza pare ok, dar nu stiu sa-ti zic si daca chiar este bun :(
RăspundețiȘtergerein principiu vanzatorul ar trebui sa stie daca este bun, cel mai ok e sa-l intrebi daca este bun la Logan
Salutare tuturor,
RăspundețiȘtergereUn mic tip ca sa nu fortati sau sa spargeti nush ce: duceti cu voi un primus sau o torta pe gaz (din aia de pe care o folosesc instalatorii) si incalziti varful unui cutit si merge "ca-n branza". Dupa vreo juma de ora de stat cu capul in jos si rupt vreo 2 lame de cutter mi-am adus primusul si un ajutor, sa nu fiu nevoit sa tot ies sa incalzesc si in 5 min am rezolvat. Merge fff usor si nici nu mai e pericol sa taiati aiurea, ca nu aluneca de pe forma de decupat. O frontala e si ea de mare ajutor. Sper sa va fie de folos.
si asa se poate :)
RăspundețiȘtergeredupa ce am prins experienta, pot sa spun ca in 5 minute tai acel locas fara nici un fel de problema
Dupa ce lai montat , nu iti scade debitul de aer la aeroterma? iarna dezabureste si dezgheata la fel?
RăspundețiȘtergereprea putin se simte diferenta iar iarna n-am simtit nici o diferenta la dezaburire.
RăspundețiȘtergereideea e ca in loc de treapta 2 folosesc treapta 3.
un nesemnificativ inconvenient in comparatie cu lipsa prafului din masina
Cineva mia zis ca poate se imbacseste mai repede daca pui parfum in filtru? Dupa tutorialul tau , de abia astept sa am timp liber ( si ceva bani !!!! :DDDDD ) si sai montez filtru ( o sai pun de clio 3 - mam documentat - se potrivesc )
RăspundețiȘtergereMi-am montat si eu filtru de polen conform instructiunilor lui Cristi. Totul a mers ok, doar ca pozitia te face sa iti bagi picioarele :). Nu risti sa strici nimic daca tai cu un cutter cu lama scoasa 1 cm ( doar vreo 3 lame de cutter :)).
RăspundețiȘtergeream montat si eu si este foarte simplu ca ai 4 suruburi la scaun il demontezi si gata stai lejer
Ștergeream uitat sa spun filtrul este MAN CU 1829 pentru cine este interesat ( 56 lei )
RăspundețiȘtergereAnonim: filtrul nu te costa mai mult de 20 lei, unul care numa sa fie acolo si sa opreasca mizeria. daca vrei unul care sa filtreze si mirosuri, vezi la anonimul de mai jos, MAN CU 1829 cu 56 lei. da, daca pui parfum se imbacseste mai repede, dar mi se rupe :))
RăspundețiȘtergereAnonim: daca treci odata fin cu cutterul cat sa faci un mic sant, mai treci a doua oara in acelasi loc si apesi putin, a treia oara trece ca prin branza si nnu schimbi nici o lama :))
am si ingrosat in post cum sa faci, dar acum ii schimb si culoarea :))
Anonim: daca tot faci reclama, pune si o metoda de contact, asta ca sa nu trebuiasca sa fac curat pe aici. multam
M-au trecut un pic caldurile cand am vazut ca dupa ce am montat filtrul si am mers vreo 2 ore in continuu aveam balta la picioarele pasagerului :). Ulterior am desfundat scurgerea si totul e ok.
RăspundețiȘtergereda, gaura de scurgere a condensului produs de AC era infundata.
RăspundețiȘtergerestai linistit ca si cei care nu si-au pus filtrul de polen tot s-au trezit cu apa in masina.
Ce parere ai daca as pune si filtru de hota sub capota acolo? Ma gandesc ca dupaia ar trage aeroterma din greu...( mai ia foc dracia ) :)
RăspundețiȘtergereeu am filtru de hota sub capota. nu influenteaza mai deloc, cel putin eu n-am simtit nici un fel de diferenta. acolo nu sunt singurele gauri de unde isi trage aer. in plus, tu nu prea ai cum sa astupi toate gaurile cu filtrul de hota care mai e si transparten pedeasupra :)
RăspundețiȘtergeresi am si filtrul de polen. da, de la filtrul de polen din habitaclu se simte diferenta la debitul de aer.
Mersi de informatii. Foarte utile tutorialele.
RăspundețiȘtergerespune-mi si mie te rog codul de la filtru pe care l-ai momntat tu,cel de 19 ron
RăspundețiȘtergeremultumesc anticipat
un turcisim veritabil fara vre-un cod de identificare :)
RăspundețiȘtergeremultumesc
RăspundețiȘtergeredar spune-mi te rog ce ar trebui sa cer la magazin ;filtru polen ...??
filtru polen habitaclu pentru Dacia Logan :)
RăspundețiȘtergeredaca au asa ceva, stiu ce sa-ti dea
inca o data MULTUMESC
RăspundețiȘtergereSe monteaza mai usor daca scoti scaunul din dreapta, ai mai mult loc si se scoate rapid- in plus , daca folosesti la taiat o lama chirurgicala ( o cumperi de la farmacie ) merge si mai rapid - e relativ "mica" deci incape mai bine in colturi si taie mult mai bine ca un cutter ( otel special), avantajeaza foarte mult la precizie ....un neajuns este ca trebuie sa o fixezi in ceva insa cu putina inventivitate se face orice
RăspundețiȘtergereSalut
RăspundețiȘtergereAm cumparat un filtru de polen "Clean", am dat pe el 15 lei, dar nu stiu daca se potriveste. E dreptunghiular din hartie, dar nu mai are chestia aia de plastic care acopera gaura taiata. La magazinul de unde l-am luat mi s-a spus ca e original de logan si cel cu chestia aia e de clio 3, dar era ceva mai scump, cam 85 lei. Acum nu stiu daca mai trebuie sa tai, ca nu stiu daca se potriveste
Cam asa arata:
http://www.shopmania.ro/magazin~online-accesorii-auto~produs-filtru-polen-cp1050-logan~p-6634868.html
pai daca ai rama de la un filtru vechi, o lipesti pe rama. daca nu, ti-ai cam luat-o :))
RăspundețiȘtergerefiltrul ala nu sta din inertie acolo :))
Am vazut ca nu sta, dar sunt roman, iar romanii sunt inventivi. I-am facut rama din silicon si carton mai gros si acum sta cat de cat bine. Oricum e ceva provizoriu pana o sa-mi iau unul cum ai folosit tu in tutorial. Multumesc oricum si spor in continuare la tutoriale. Mai pune si cu mcv-uri ca sunt putin mai diferite decat berlinele
RăspundețiȘtergereBafta
Tot eu sunt. Mai am o problema: daca am ramas pe rosu, pana nu bag minim 10 litri, tot pe rosu ramane. De la ce o fi? Ma gandesc ca o fi de la plutitor, dar cum il curat?
RăspundețiȘtergeree o chestie mai generala, nu doar la logan.
RăspundețiȘtergerela un peugeot diesel am bagat 3litri, inca 2, inca 4 si inca 2 si tot nu s-a stins becul.
timp in care am facut de la o statie peco la alta cam 10km iar media de consum e de 5%
cris u la ccat timp ai schimbat filtru de polen ........si spunem care e treaba cu vaporizatorul
RăspundețiȘtergeredupa un an jumatate, timp in care l-am mai scos afara si l-am mai suflat de praf.
RăspundețiȘtergerecand tai acel locas sa nu bagi chestia cu care tai foarte adanc, risti sa ajungi la vaporizator. citete mai sus ce am scris cu rosu si e imposibil sa ajungi la el. adica nu ai nevoie ca lama de cutter sa aiba mai mult de 1 cm scoasa in afara
am cumparat un filtru de aer sport care vine montat in exterior..e bun de ceva?...ce fac il scot pe cel original sau le las pe amandoua.
RăspundețiȘtergeremai am o intrebare........acum ceva timp am lipit niste stikere pe masina(caroserie)si as vrea sa le dau jos dar imi ramane adezivul pe vopsea ....zimi si mie cu ce sal curat. mersi mult
RăspundețiȘtergeresalut vassy85, dai jos obligatoriu filtrul stoc, lasi doar cel sport. daca ai diesel sa nu pui filtru sport.
RăspundețiȘtergeredaca ai avut stickere lipite pe vopsea, o sa ramana diferenta de culoare din cauza decolorarii. ca sa cureti lipiciul folosesti benzina. inmoi o carpa in benzina, pui peste locul unde a fost lipit, lasi 1 minut dupa care freci usor.
38 de lei cumparat azi 07 01 2011 - uniflux xc268 italian
RăspundețiȘtergereziceai ceva de cristyan86 in tutorial nu am inteles ce
RăspundețiȘtergerechristian86 a zis ca la scoaterea filtrului trebuie sa tragi ca inecatul.
RăspundețiȘtergerede fapt nu e asa :)
Gracias Cristian sos un genio.
RăspundețiȘtergereclubsandero.com
argentina te banca a full
abrazos
Am un Logan PH 2 !
RăspundețiȘtergereDiferenta fata de primele tipuri de Logan in privinta filtrului de polen este ca fanta (capacul) care se decupeaza acolo este de aceeasi latime dar are inaltimea mai mica ca primele tipuri - PH 1.
Se potriveste filtrul de PH1 cu PH2 ca dimensiuni cand se introduce in locas?
... daca nu se potriveste, ce filtru trebuie sa caut?
RăspundețiȘtergeredin cate am inteles filtrul de polen e identic, n-am auzit sa fie diferite
RăspundețiȘtergereCu mari eforturi am reusit sa imi montez si eu filtrul de polen, greu fratele meu...la naibii de grea pozitie, dar merita tot efortul
RăspundețiȘtergere:D
Sanatate
salut cristi.
RăspundețiȘtergerecat costa la ora actuala un filtru de polen?mai ieftin putin:D
20 lei in timisoara
RăspundețiȘtergeredar u nu aveai filtru de polen
RăspundețiȘtergereimi poti spune care e vaporizatorul?
RăspundețiȘtergeredoar pe PH2 de un timp incoace se pune filtru de polen, deci nu aveam.
RăspundețiȘtergerevaporizatorul e un radiator la care ajungi sa-l atingi/vezi dupa ce tai jos acel plastic.
sus am scris frumos cu galben cum sa faci sa nu ajungi la vaporizator, totul e sa nu bagi ceva adanc cand tai, cum ar fi o sabie ninja...
sal esti amabil sa pui si un tutorial cum se demonteaza ventilatorul de caldura
RăspundețiȘtergeresal tot eu sant sant din timisoara si am vrut sa imi arati cum se da jos ventilatorul de caldura dar mai bine te intreb pe tine ce sa fac cand ai dau drumul la ventilatie mi se aude ca am frunze inauntru si as vrea sa curat aklo ca este foarte enervant mersi
RăspundețiȘtergeredia bordul jos si ajungi la blocul de aerisire. ala am incercat si eu sa-l desfac dar dupa cum suna, parea ca radiatorul de caldura e lipit si nu m-am riscat, poate il rupeam.
RăspundețiȘtergeretai jos acolo la filtrul de polen si precis ai mizerie pacolo.
sau deschizi pe rand gurile de aerisire si ii dai brusc la treapta 4 ca sa iasa mizeria afara
la logan ambition din 2005 cum am eu sigur nu are filtru din fabrica.
RăspundețiȘtergeream vazut pe youtube un tutorial fara decupare ci se da jos torpedoul din 4 suruburi. greu, dar fara decupare. e posibil?
dai jos torpedoul si pui filtrul? torpedoul e cumva depozitul de acte? ce? cum?
RăspundețiȘtergereCRISTI ESTI TARE AM INVATAT MULTE SI MAI AM DE INVATAT AM INCEPUT SA PUN INCET IN APLICARE UNELE LUCRURI CE AM VAZUT LA TINE.CU TIMPUL AM SA COMAND SI O SEMNALIZARE ONE TOUCH .MULTA SANATATE LA TOTI SI TINE-O TOT ASA
RăspundețiȘtergeresalut cristi.Mi-as pune si eu filtrul ala de polen ca nu mai pot asa:).Eu sunt din Bistrita....nu gasesc nici cum un filtru in oraselul asta.
RăspundețiȘtergereMa gandeam daca ai putea sa-mi iei unul din acela la 20 lei si sa mi-l trimiti prin posta.Desigur cu plata in avans.Multumesc anticipat
da-mi un mail pe mail, adres ao gasesti pe prima pagina la anuntul cu dvd-ul de vanzare
RăspundețiȘtergereDe asta zic ca e fara decupare. am totusi o banuiala ca nu e logan . ce zici?
RăspundețiȘtergerehttp://www.youtube.com/watch?v=edM2HxnTxXk&feature=related
banuiala ta este cat se poate de buna, ala chiar nu e logan :)
RăspundețiȘtergereEsti foarte tare...mi-ai fost de folos cu filtru de polen, numai ca in schimbul mirosului nu am folosit parfum am avut un bradulet nou si l-am pus in fata filtrului, ramane sa vad cat o sa persiste mirosul. Acum am sa incerc sa umblu la ambreaj...
RăspundețiȘtergerenuma prostii va invat :))
RăspundețiȘtergeresi va mai dau si de lucru :P
salut.. cum as mai puta sa mai scad din zgomotul produs de aeratoare? ca ma inebunesc.. mersi
RăspundețiȘtergerenu ii dai drumul la ventilator :))
RăspundețiȘtergeresau scoti partea mobila, dar nu rezolvi mare lucru, in plus nu e deloc estetic
Salutare baieti !
RăspundețiȘtergereVroiam sa va spun ca am montat si eu acel filtru de polen (cam greu dar merita osteneala)am un loganel din 2005 modelul Laureat si nu pot spune ce am gasit acolo...incepand de la frunze si pana la par de animale si un mucegai si miros greu de descris. De cate ori dadeam drumul la aerul conditionat venea intai un miros greu de suportat si abia dupa cateva minute incet, incet se pierdea acea duhhoare.Va scriu sa va spun cum am facut eu aceasta modificare de nota 20 . Dupa ce am decupat exact cum am vazut la CRIS..nu stiam cum sa curat acel locas foarte ingust si am apelat la inventivitate...am luat o periuta de dinti si am mai prelungit coada cu un pix legat cu banda izolatoare sa ajunga pa la capatul acelui vaporizator si am tras tot se era acolo afara,nu va imaginati ce cloaca de virusi era acolo,am cumparat un um spray pentru igienizare A.C.ma costat 20 de lei si am pulverizat in acel loc inainte sa montez filtrul si pe toate aeratoarele,am pornit aeroterma pe rece si am astupat cu mana acel capac decupat sa treaga acea spuma peste tot miscand butonul de repartizare a aerului pe toate pozitiile sa intre peste tot.Vreau sa va spun ca in doua sile am scapat de acel miros.La inceput miroase un pic mentolat dar pe urma ,absolut nici un miros ! Vroiam sa va spun ca merita efortul,mai ales daca aveti aer conditionat . SUCCES !
salut cristi...vreau sa-mi pun si eu pe loganelul meu filtru...as vrea sa stiu daca are vaporizator...fiindca nu am A/C p ea????
RăspundețiȘtergeredoar cele cu AC au vaporizator. dar chiar si daca ai avea vaporizator, sus deasupra filmului am scris cum se taie usor plasticul si fara nici un risc de a ajunge la vaporizator. am taiat deja la vre-o 5 masini care au vaporizator si toate's functionale
RăspundețiȘtergereun id de mess?? se poate???
RăspundețiȘtergerese poate, da, imi dai un mail cu cererea asta ca sa nu fac public id-ul, nu ca ar fi greu de gasit :))
RăspundețiȘtergereAm un Ambition dci 2006
RăspundețiȘtergerepana anul trecut AC mergea foarte bine, dar de anul asta nu mai reuseste sa bage aerul rece in habitaclu.
Am fost la service am pus AC-ul pe tester, etanseitate, freon ,ulei totul ok.
tot citind pe net am ajuns la concluzia ca vaporizatorul meu e beton (la propriu)pentru ca nu am nici filtru de polen.
Intrebare:vaporizatorul il pot curata fara sa dau bordul jos? sau alta parere?
nu doar bordul trebuie sa-l dai jos, v-a trebui sa desfaci in doua toata namila aia de aerisire care are in interior 2 radiatoare, unul de caldura si vaporizatorul. cand am incercat eu sa-l deschid, am avut impresia ca radiatoarele ar fi lipite si nu m-am riscat.
RăspundețiȘtergereai putea totusi sa decupezi locasul de la filtrul de polen, pe acolo ai acces sa vezi in ce stare este vaporizatorul, poate e blindat cu frunze, insecte si alte cele, insemnand ca poti curata tot pe acolo
deci sa inteleg ca loganul din fabrica nu are acest fitru??
RăspundețiȘtergereLoganul PH2 dar doar anumite versiuni, mai nou vin cu acest filtru. restu' nu, nici inainte dinci amu
RăspundețiȘtergereSalut,
RăspundețiȘtergereAm citeva intrebari ca sa ma lamuresc mai bine.
Loganul tau are aer conditionat ?
Inainte nu ai avut acel filtru de polen si de aceea a trebuit sa tai jos acel plastic cu cuter-ul ?
L-ai mai schimbat pina acuma de cind ti l-ai pus ?
"Vaporizatorul" la masinile cu AC este sinonim cu unitatea din interior al aparatelor de AC de la locuinte ?
Mersi
nu am AC.
RăspundețiȘtergereexact, nu aveam si nu a avut nici un logan din gama PH1. chiar si pe PH2 doar de ceva timp se monteaza din fabrica si doar pe anumite versiuni.
il schimb cam la 6 luni, 20 lei.
nu stiu cum e vaportizatorul la AC-ul pentru locuinte, dar stiu ca cel de la logan e ca un radiator.
Salut,
RăspundețiȘtergereSpune-mi te rog, atunci cand dai jos vechiul filtru de polen ca sa-l schimbi, iese usor ? si cam cum trebuie facuta manevra de scoatere ? ... are vreun "schepsis", merge cu mina goala sau tre sa te ajuti de ceva? Am vazut in tutorialul tau ca atunci cand il pui, face un "click" in partea de jos, dar cand il scoti cum e ?
Mersi
aplici metoda "tragi ca inecatul". asta daca nu iasa frumos :)
RăspundețiȘtergereoricum ar fi, tot iasa
as incerca sa va dau si eu un mic sfat pentru montarea filtrului de polen ,daca demontati scaunul din partea dreapta pozitia nu mai e atat de nasoala si nici nu e mare lucru are doar 4 suruburi care se desfac cu un torx de 40 daca nu ma insel (le scoateti cu tot cu sine e mult mai bine) si uite asa zic eu ca se usureaza destul de mult munca depusa si asta din cauza ca nu mai stai atarnat ca toate cele prin masina. Multa bafta in continuare Cristi
RăspundețiȘtergerecare versiuni de logan ph2 au filtru ???
RăspundețiȘtergerenu e o regula, au pus parca dupa 2009 si doar pe versiunile mai scumpe
RăspundețiȘtergereeu am un laureat 1.4 benzina nu stiu daca are filtru dar cert e ca praf pe bord... la greu........
RăspundețiȘtergereo alta pb ar fi cu spiruitoarele ... nu stiu de unde sa le cumpar toti cer talonu masini ori eu nu am asa ceva ai putea sa imi dai o idee! bine dc ai timp
Am montat si eu filtrul. Am studiat pe net, m-am mai gandit si rezultatul a fost foarte bun. In primul rand am dat scaunul din dreapta jos... ai o pozitie mai buna de lucru. Filtrul luat a fost Purflux pentru Micra II K12, Clio III etc. Pret= 52 lei. Initial am cerut MANN CU1829 si nu avea ( costa 68 lei) si mi l-a dat pe asta echivalent. Ce vreau sa va mai zic pentru a lucra mai usor... Folositi un cutter ca asta http://www.scule.com/cutter-metalic-tmaxprofi-155mm-p-1179.html - eu am dat pe el 13 lei, dar numai daca esti cu capul ii rupi lama. Asta inseamna ca daca intra lama in plastic mai mult, nu o trageti prin miscari orizontale, ci verticale. Ce am mai utilizat... o lanterna de pescuit de pus pe cap si o bormasina cu acumulatori. La bormasina folositi un burghiu mic pe care il lasati sa iasa din mandrina max 2 cm. Cand dati gauri, nu dati pe turatie maxima sa scape ca in branza. Dati gaura usor ca sa simtiti cand a trecut spiralul. A strapuns putin, treci la urmatoarea gaura (lol cum suna asta).
RăspundețiȘtergereDECUPAJUL. Am dat gauri pe toata laterala dreapta a plasticului ala, din cm in cm, iar sus si jos, gaura langa gaura. Trageti cu cuterul pe lateral din gaura in gaura, mai intai apasand incet pentru a crea un sant si apoi din ce in ce mai mult pana strapunge. Daca faceti santul corect intre gauri nu o sa se mai duca lama alaturi. Dupa ce ati terminat de decupat laterala dreapta, treceti la partile inguste de sus si de jos... o sa mearga foarte repede daca ati dat acele gauri.
LATERALA STANGA. Pentru a evita deteriorarea vaporizatorului, pe laterala stanga faceti cu lama cuterului doar 3-4 curse de sus pana jos apasand nu foarte tare. Apoi impingeti cu mana in dreapta si o sa se crape si in stanga perfect vertical, fara nicio bavura. V-ar mai trebui apoi un patent ceva ca sa trageti de unul din tamburusii aia, bucata de plastic spre voi. Aveti grija ce forta aplicati, ca unii (nu dau nume) si-au dat cu patentul in cap.
Dupa ce am decupat, am probat filtrul si intra destul de bine, dar nu la fix. Am mai taiat putin cate putin din laterala dreapta si apoi a mers.
Inainte de a pune filtrul am inchis clapetele de aer frontale si am dat la 4 ventilatorul.... Nu faceti ca mine sa stati cu capul sub bord cand faceti chestia asta... nu va mai zic de ce.
Dupa ce am oprit ventilatorul am bagat o pensula ingusta si am maturat putin in spatiul ala mic. Nu am avut decat ceva frunze, o viespe, par si praf :D.
Dupa ce am bagat filtrul, se parea ca intrase destul de bine... dar la proba cu ventilatorul pornit, inca mai scapa ceva aer pe acolo. Nu foarte mult. Solutia a fost urmatoarea: am dat filtrul jos si cu niste banda izolatoare (din aia de electrice) am facut 4-5 ture pe perimetrul plasticului ala din capatul filtrului si apoi l-am bagat la loc. Cu capatul patentului am batut usor pe muchia plasticului si a intrat la fix... La proba pe ventilator pe viteza 4 a mers foarte bine. Aerul ce mai iese e aproape neglijabil.
SPOR LA TREABA.
P.S.: probabil ca o sa mai fac chestia asta si la loganu lu' taica-meu si atunci o sa incerc sa fac si niste poze. Aseara nu m-am gandit sa iau aparatul.
bogdan007: posibil sa n-ai filtrul pus din fabrica. la care sprituitoare te referi?
RăspundețiȘtergeream incercat sa cumpar sprituitoare de citroen ca sa inlocuiesc pe cele originale..... dar la magazin mi-a cerut talonul masini ca sunt niste coduri si numai stiu ce ce tre coduri sa le zic la aia sa imi dea acele sprituitoare de citroen
RăspundețiȘtergeregoogle.ro serie sasiu citroen C4 si VF7LA9HXC74179916
RăspundețiȘtergereCris, te salut din Brasov! Am dat de aceasta adevarata "mina de aur" a tutorialelor tale, legate de Logan. Am un "Logan-Ambiance" fabricat iulie 2006, cumparat de la "repatriere" din Ungaria (in aceeasi luna a fabricatiei) cu 986 de km la bord, si are in dotare servodirectie, aer conditionat, inchidere centralizate pe cheie, tetiere la toate locurile! Ce-i mai ciudat cu el e ca este pe 14" la jante!!! AM O PROBLEMA....CUM POT SCHIMBA BUTUCUL DE YALA STINGA FATA, deoarece lama care obtureaza orificiul cheii, a disparut si toata apa de ploaie (noroc ca n-a prea plouat) intra in butuc, iar acum cu inghetul, voi avea probleme Am luat un butuc de la dezmembrari, dar e ambutisat puternic capacul ce vine pe exeriorul usii! UN SFAT TE ROG, DACA AI AVUT ACEASTA PROBLEMA !! Multumesc anticipat. Cu respect, Daniel.
RăspundețiȘtergereTe salut din nou din Brasov, Cris! Vreau sa fiu mai explicit la mesajul de mai sus (27.11.2011 09:41)............Am luat de la dezmembrari o yala de Logan...Vreau s-o desfac, sa-i scot capacul de pe fata (partea ce vine pe exeriorul usii) ca sa pot avea acces la butuc la partea de intrare a cheii, unde sa pot schimba acea lamela care inchide orificiul cheii si protejeaza tot butucul yalei de intrarea apei...daca ai incercat acest lucru, UN SFAT PRACTIC TE ROG !!! Cu respect Daniel!
RăspundețiȘtergereAnonim: sunt si variante de logan cu jante pe 14", 165/14, fix o laba, masina cu roti de bicicleta. dar poti pune rotile pe 15" fara sa ai probleme.
RăspundețiȘtergeresi asa ai inchidere centralizata pe cheie, deci nu folosesti yala de pe usa. ii pui un abtibild peste gaura si ai rezolvat problema. ca sa-l demontezi de pe pozitie e chiar futere si nu stiu cat de mult merita eforul. si tare-mi e ca trebuie schimbat butucul cu totul... cheia...
eu as recurge la abtibild fara resentimente :)
salut. spune-mi si mie te rog o modalitate sa scot un obiect (pix) scapat in ventilatia de la parbriz. imi zbarnaie pe creier. am decupat si mi-am pus filtru de polen dar nu l-am gasit acolo din pacate (stiam ca sunt sanse slabe sa fie acolo dar tot aveam de gand sa fac modificarea). nu ma pune sa demontez bordul.... am vazut ce implica.
RăspundețiȘtergerehai ca nu e chiar asa de greu de demontat bordul. mai greu mi se pare sa deschizi blocul de aerisire ca sa dai de acel pix. eu n-am reusit :)
RăspundețiȘtergerepoate reusesc si fac un tutorial pentru scos pixul din blocul de aerisire =)))) . multumesc mult pentru raspuns si promptitudine. :)
RăspundețiȘtergereSalut!! Mi-am montat si eu acest filtru acum un an, dar problema ramane ca tot am praf pe bord, e posibil sa scape pe langa filtru?? Filtru montat este Man 1829. Stima pentru tutoriale
RăspundețiȘtergerenu stiu ce filtru este acela. posibil sa nu inchida bine si chiar daca inchide bine filtrul, nu elimina 100% praful de pe bord, dar il reduce foarte mult, considerabil :)
RăspundețiȘtergereSalut Cristi! Astazi am facut un test la masina mea si surpriza a fost ca adetectat o eroare la sistemul de injectie: Glow Plug / Heater Circuit "A". Ce ar putea sa fie?? Mentionez ca masina merge ok, este un Logan dci, 50kw, 07.2007 , 49800 km si sunt primul proprietar. As fi recunoscator pentru un raspuns, ca momentan sunt cam speriat!! Stima!
RăspundețiȘtergerea memorat o eroare de la o bujie. probabil ai dat odata la automat fara sa incalzesti bujiile. si la mine apare eroarea dupa 2-3 zile. daca e cald motorul, eu nu mai incalzesc bujiile
RăspundețiȘtergereProblema este ca am sters eroarea, s-a sters, dar dupa ce am pus contactul din nou a reaparut. Masina a pornit la prima cheie la -22 grade, e adevarat ca a invartit de 3 ori, dar era foarte frig. Este adevarat ca am incercat de cateva ori sa dau la automat fara sa tin pe buji(am uitat) dar atunci nici nu a pornit, chiar daca a invartit ceva mai mult. Multumesc mult pentru raspuns! Felicitari pt tutoriale, datorita tie am adus unele inbunatatiri la masina si am mai facut economie la banii care trebuiau dati prin service-uri! Stima!
Ștergereai putea schimba bujiile daca asta te face mai fericit :)
RăspundețiȘtergerela benzinare daca o bujie da rateu odata, apare acea eroare :)
Daca as schimba bujiile, ar disparea eroarea?? sau doar de moment?? Am mai citit pe net ca la dci-uri la majoritatea apare aceasta eroare.
Ștergereai vazut ca te-ai prins? chiar daca schimbi bujiile, la un moment dat tot primesti aceasta eroare :)
RăspundețiȘtergereMerci mult! Mi-ai luat o piatra de pe inima!
Ștergererezolvat! mie mi se pare o diferenta buna, pe langa praful care intra mai putin, aerul este filtrat suplimentar, si nu mai este asa de "iute". sunt "satisfacut" de imbunatatire.
RăspundețiȘtergeremultumesc!
si da...pozitia este de tot rahatu'
ȘtergereSalut Cris urmaresc de foarte mult timp tutorialele tale si ce sa zic ...bravo si tine-o tot asa! Acum sa te intreb ceva : daca in loc de cutter as folosi ceva de taiat la cald (gen pistol de lipit)ar fi mumca mai usoara? sunt ceva riscuri?...a si la ce distanta este vaporizatorul(sau conducta) care doamne fereste se poate sparge? astept raspuns si multumesc anticipat!
RăspundețiȘtergereSi inca o intrebare! Am intrat in posesia unui bord logan diesel nou de la o dauna totala (15000km)eu avand un benzinar de 1,6 8v din 2007 intrebarea mea este pot schimba numai partea electronica de la al meu pe asta nou? (este pe alb ,al meu fiind pe negru), in cazul asta se pastreaza nr de km? se potrivesc pentru a putea fi schimbate intre ele? Inca o data multumesc si astepr raspuns!
RăspundețiȘtergeredaca i-o dai cu ceva incalzit n-ai sa mergi drept cu taietura. in plus faci fum/miros. daca nu treci inauntru cu ceva mai lung de 2-3cm, e ok.
RăspundețiȘtergerepartea electronica fiind ceasurile? poti sa le schimbi, doar sa potriveasca softul iar numarul de km ii pierzi, ar trebui sa inlocuiesti si chipul de pe placa
Salut!
RăspundețiȘtergereAm o idee ptr a nu se mai aburi geamurile pe timp ploios sau rece. Daca as pune un furtun dintr-un oarecare material de la aerisirea montantilor spate pana la aerisirea din aripa, si acolo s-ar monta un cooler sau un ventilator care sa traga aerul umed din habitaclu fortat si nu prin aerisire normala, si sa porneasca atunci cand dai drumul la dezaburire luneta, ce zici? Prea complicat nu este.
Si felicitari ptr tutoriale!
ce-ai zice tu sa lasi vara geamurile deschise sa se evapore umezeala din masina si sa scapi de condens? :)
RăspundețiȘtergeredaca scoti si mocheta e si mai bine, sigur ai apa pe sub ea. asa fac eu in fiecare vara, scot tot si las o zi in soare sa se aeriseasca si ea frumos
Multumesc de raspuns!
RăspundețiȘtergereInca ceva!!! unde este scurgerea aceea de la ac de care se plang baietii pe aici si care poate sa se infunde ,rezultatul fiind apa in masina (pe la filtrul de polen), si cum se poate desfunda? merci inca o data!
RăspundețiȘtergeree undeva sub masina,n-am cautat-o penca e foarte posibil ca eu sa nu o am, neavand AC
RăspundețiȘtergereMultumesc mult!
RăspundețiȘtergereMultumesc pentru tutorial. Am reusit.... pozitia de lucru insa face toti banii :) Nu am reusit sa il imping sa faca acel click in partea de jos :( crezi ca o sa iasa de acolo in timp? Mie mi se pare ca sta destul de bine acolo.
RăspundețiȘtergereo sa stea, nu cade :)
Ștergereincearca sa ridici de filtru in sus si sa incerci sa-l clipsezi jos. su sa scoti acea garnitura de cauciuc, daca este acea guma
ok. o sa incerc sa-l mai ridic. are si acea garnitura dar parca as lasa-o la locul ei.
ȘtergereCris revin cu rezultatul taierii plasticului la filtrul de polen. Astazi am taiat asa cum ti-am spus cu un pistol de lipit dupa ce in prealabil am ascutit ansa ca pe o lama. A mers perfect fara prea mult fum. Am introdus maxim 1 cm pe ambele parti rezultatul fiind o taietura destul de fina care arata destul de bine la final. Eu am cumparat un filtru motrio de buzau dar care nu a facut nici un ,,click,,la introducere drept pentru care am pus in partea de jos un surub autofiletant(de rigips).As pune niste fotografii dar nu stiu cum sa vada si alti doritori...! Acum sa vad rezultatul in timp! daca nu erai tu nu aveam curaj sa fac operatia!P.S. pozitie de tot rahatul!!!
RăspundețiȘtergeree bine ca ti-ai pus, atata timp cat nu te chinuie soroful ala la schimbatul filtrului, e ok :)
ȘtergereCris te referi la micile bavuri rezultate din taierea la cald? nici o problema data viitoare cand il schimb o sa folosesc un biax si o sa le rezolv! Sa auzim numai de bine!...uitam...daca as pune pe marginea plasticului de la filtru buret de geam? ar fi mai buna etansarea?(filtrul are numai in partea de jos asa ceva).Multumesc inca o data de raspunsuri!
RăspundețiȘtergereInca o intrebare Cris: suruburile care tin scaunele (piulitele din caroserie) cum sunt prinse? sudura? intreb pt ca atunci cand am vrut sa scot scaunul afara unul s-a desfacut normal si urmatorul mi-a creat impresia ca o sa cada piulita in caroserie, drept pentru care am renuntat la desfacere totala si implicit la scoaterea scaunului afara! putea sa cada in caroserie? m-ar fi troncanit acea piulita? Multumesc anticipat de raspunsuri!
RăspundețiȘtergeresorof = surub :))
Ștergeredaca nu te chinuie surubul la destrangere/strangere ca sa schimbi filtrul, e ok.
piulitele de la scaune sunt mobile acolo, dar sunt in siguranta, nu pica
Ok multumesc!
RăspundețiȘtergerecum imi dau seama ca am ajuns la vaporizator (cand am decupat acel capac ptr a introduce filtru)?
RăspundețiȘtergerelovesti in metal :)
RăspundețiȘtergeredaca introduci un cutter maxim 2cm, nu ajungi la vaporizator
mi-am pus si eu filtru in locasul acela dar sincer am impresia ca nu acopera toata sectiunea aceea si am impresia ca mai poate trece aerul pe langa filtru. cu impresia asta am ramas eu din ce am putut sa observ din pozitia cand am taiat.
RăspundețiȘtergereioan
si daca nu acopera 100%, tot e mai bine decat absolut deloc. nu?
Ștergeremda asta asa e :)
Ștergere
RăspundețiȘtergerefiltrul ala trebuia sa fie montat din fabrica!
teoretic. practic acum semonteaza doar la variantele cu AC
Ștergeresalut Cris, am ceva pb cu aeroterma ,si anume nu baga caldura ,totul e ok (cabluri de ghidaj,parghi,termostat)ajunge apa calda in calorifer ,ambele conducte sunt fierbinti dar nu sufla cald doar rece ............lasa-mi un nt de tel sa ma ajuti sa inteleg teoria aerotermeio la logan bsau daca a patit cineva asa ceva sa ma sune pana nu inghetin masina 0761842501 multumesc anticipat
RăspundețiȘtergerenici eu nu stiu cum functioneaza. instant mi-a venit si mie termostatul... dar ai zis ca l-ai schimbat, altceva nu stiu
Ștergere:))
RăspundețiȘtergereFoarte tare, multumesc pentru tutorial :)
Poate o sa il schimb si eu odata, am cumparat filtrul de 2-3 luni si nici nu m-am atins de el, stiam ca este o mica mai problema pe acolo, in montarea lui ... :))
Multa bafta in continuare :)
salut cristii. am montat si eu filtru luat din magazin cred k facatura... nu mi se prinde bine in sensul iese afara si vine aer rece....trebuie sa iau original sau ce mi recomanzi? este taiat perfect . cu stima
RăspundețiȘtergereprobabil, schimba modelul de filtru
Ștergeresalut!
RăspundețiȘtergeream tot cautat pe site, tutorialul cu montatul furtunelelor de masina de spalat pt a avea aeratoare si sub scaunele sofer/pasager pentru o mai buna racire/incalzire a masinii. sunt 100% sigur ca la tine pe site am vazut tutorialul, dar nu dau de el!!!! il mai ai? vine vara si e jale....vreau sa inghete si aia din spate, nu doar eu de la volan...
multumesc!
n-ai vazut la mine, dar am ami pus link-ul :)
Ștergerehttp://www.loganclub.ro/forum/cum_mi_am_facut_incalzirea_pentru_locurile_din_spate-t5328.html
salll cristi,am decupat si eu de am pus filtrul ,unul valeo de sandero /clio,perfect a mers,dar bucatica aia de plastic dupa ce am taiato stanga/dreapta/jos am crestat putin si sus si am anpins an ia si nu am mai putut sa al prind bine cu degetele si mi a scapat anauntru,e chiar acolo jos un pic stanga ,nu se misca deloc de acolo,ma m rupt si la mana si degeaba nu am putut scoate ,am pus asa filtrul fara sa o scot de acolo de jos.
RăspundețiȘtergereAntrebarea e are ceva daca a ramas acolo ,am pornit ventilatia de la 1/ la 4 si nu ami face nici un zgomot ,an rest se simte diferenta ,sa ved acum cat praf mai intra an masina.
n-are nimic ca a ramas acolo, chiar nu incurca :)
Ștergereda multumesc cristi, asa banuiam si eu pana la prima cursa
RăspundețiȘtergerecristi am montat si eu filtru ...intra aer si fara sa dau drumul la ventilator ...e normal?
RăspundețiȘtergereintra aer si inainte, n-ai observat tu :)
Ștergerecheder motor pus, filtru habitaclu pus, sprituitoare Logan 2 pus:), urmeaza inel schimbator viteze, ms omule, respect
RăspundețiȘtergereMarius
Salut!!Am un logan dci model ambition,full din 2007 si am observat de vreo 2 3 zile cand pornesc AC sau caldura miroase foarte urat in interior..De la ce sa fie?Va rog un raspuns daca sa mai lovit cnv de problema asta..
RăspundețiȘtergeredin 2007 n-ai curatat tubulatura de climatizare. te duci la un magazin auto si ii spui sa-ti de-a un spray pentru curatat instalatia de AC. urmezi instructiunile de pe spray
ȘtergereNu e din filtru de polen ala de sub bord?Miroase cand pornesc caldura si cand pornesc AC..nu a fost schimbat niciodata,sau nush daca are nu m.am uitat..
Ștergeregarantat nu ai din fabrica filtru de polen. si chiar daca ai avea, nu de acolo vine mirosul. ia tu acel spray de la magazin si executa lucrarea
ȘtergereOk,ms pt sfat.Am decupat acolo unde vine filtrul si era gol.Provizoriu iam pus un bradulet parfumat si am astupat gaura cu un burete.Sa mai diminuat mirosul urat.Dupa sarbatori cumpar filtrul si spay-ul ca o sa vina caldurile insuportabile si o am nevoie de AC..
RăspundețiȘtergeresalut am un logan 1.2 black line cu filtru de polen din fabrica si nu lam schimbat de 2 ani. intrebarea mea este cum il scot ?
RăspundețiȘtergerecu mana :)
Ștergeretragi de el din partea de jos
am reusit ms:)
RăspundețiȘtergereintrebare: merge sa montez AC daca nu am din fabrica pe 1,5 dci? am mai incercat sa te intreb o data dar m-am incurcat in butoane, de aceea voi posta ca anonim... geniale tutorialele, bravo!
RăspundețiȘtergereda, poti. instalatia cu tot cu manopera este undeva la 1000euro. numa sa gasesti omul care o vinde si monteaza si sunt destui.
Ștergereeu nu stiu nici unul :))
multam de raspuns!
Ștergeresalut, am scapat un obiect mic pe acolo pe unde vine aerul pe parbriz, am desfacut filtrul de polen si nu e acolo...ai idee unde poate fi? (logan facelift cu AC)
RăspundețiȘtergereda, stiu, in blocul de aerisire :)
Ștergereca sa ajungi la el, trebuie sa dai jos bordul
Cum se schimba ventilatorul din interior ??? Trebuie dat bordul jos? Multumesc
RăspundețiȘtergereMultumesc pentru tutorial. Am urmat sfaturile si in 30 de minute am montat filtrul, folosind doua cuttere ordinare: unul cu lama obisnuita pentru laturile lungi si altul cu lama ingusta pentru cele scurte. Nu am demontat scaunul din dreapta, ci am stat in genunchi langa masina si am ghidat lamele cu degetele, facand mai multe treceri ale lamelor. Nu mi-am belit decat un deget la final, intr-un rest de plastic.
RăspundețiȘtergereUn pont;
RăspundețiȘtergerePentru taiere ,montare cat mai usoara demontati si scoateti scaunul din dreapta pentru a nu te chinui .
La mine a mers super .
pot aparea probleme daca am monta filtru de polen, daca nu am avut. locasu era capsat, acuma daca am montat poate trage aer fals sau ceva de genu? nu ma prea pricep, intreb si eu....
RăspundețiȘtergeremerci fain
si daca trage aer fals ce crezi ca se intampla? ajunge in habitaclu? :))
Ștergerefara acel filtru, aerul care il vezi afara intra direct in habitaclu fara nici un fel de restrictionare. daca treci printr-un nor de praf, acel praf va intra instant in habitaclu. daca ai filtru, mare parte din acel praf ramane in el.
ce este drept, acel filtru nu inchide 100%, dar cui ii pasa atata timp cat mare parte din aerul care intra in masina o sa fie filtrat.
la loganul PH2 care are AC, incepand cu nu stiu ce an, au pus din fabrica filtrul de polen si stai linistit ca taietura nu au facut-o nici ei chirurgical...
salut Cristi!
RăspundețiȘtergeream cateva intrebari :)....lipsa filtrului de polen poate sa influenteze dezaburirea parbrizului? adica daca masina nu are filtru de polen dimineata nu se dezabureste nicicum parbrizul...
a doua intrebare...pentru a monta filtrul de polen nu se poate da jos torpedoul ca sa ai mai mult loc de lucru? stiu ca la opel asa este..la dacia in schimb nu am prea studiat inca :D
P.S. intreb pentru masina unui unchi de-al meu :)
mersi mult.
prima intrebare: habar n-am, nu mai retin daca a fost vreo diferenta inaine si dupa ce am pus filtrul de polen.
Ștergerea dou aintrebare: nu
sa lucri mai usor la filtru de polen, in cazul in care nu ai taietura facuta , da scaunul din dreapta jos. e mult mai usor de lucrat. . cu rabdare si multa atentie in 5 minute ai terminat treaba. spor la munci.....(o lanterna si un cater bun)
Ștergereai ideeie de ce la relanti motorul 1.5 dci logan,are tendinta de a se acelera singur ( o mica turatie aporoape insesizabila daca nu esti atent). am orit tori consumatorii ; incalzirea in scaune, farurile, detectorul de radar. casetu, caldura , mergea doar motorul si tot se tura putin, la interval de 30 de secunde erau momente cand se turta si mai repedede 30 secunde. De curand am montat filtru de polen sa fie din cauza aia? nu am sintit asa ceva si inainte de a monta filtru de polen. Asta sa fie cauza oare filtru de polen? Cred ca am fost destul de explicit. Multumesc frumos . o zi buna iti doresc.
RăspundețiȘtergerefacea si inainte dar n-ai observat. la ralanti isi face singur nu stiu ce cacat de test de fluctueaza usor turatia, insesizabil. eu prima data am auzit testul acela cand eram cu capota ridicata, si-a schimbat sunetul
ȘtergereCa tot e in zona, ai vreo sugestie de cum as putea face sa bage mai mult aer cald la picioare la sofer? Multumesc.
RăspundețiȘtergerecand descoperi sa-mi spui si mie :))
Ștergerecreca e ceva gresit din proiectare. cat o fo noua era caldura ok si brusc a inceput sa nu mai bage asa bine la sofer. nu stiu de unde. pe vremea aia nu surubaream nimic pe la ea, deci pica problema unei interventii gresit facute
cand o sa fie cat de cat cald ma bag sa ma uit care-i problema. la oltcit era tot ceva de genul asta, in sensul ca erau niste clapete care directionau fluxul de aer si se slabeau suruburile care tineau tijele care miscau clapetele. rezultatul era ca nu mai inchideau calumea sau nu directionau cum trebuie aerul. la logan am observat o scadere a intensitatii fluxului de aer pe toate pozitiile. la incepu pe treapta 2 baga suficient. acum cam slabut. sa fie asta problema? stii cumva daca la logan e tot ceva gen oltcit?
Ștergerela toate masinile este pe clapete :)
Ștergerela ce ajuta filtru de polen?
RăspundețiȘtergereera suficient sa citesti primele randuri de deasupra tutorialului, aveai acolo raspunsul
ȘtergereCris, am si eu o intrebare.
RăspundețiȘtergereCand parghia de pe panoul frontal la clima este pe pozitia spre dreapta, orificiul de intrare aier in clima unde este? Banuiesc ca sub bord undeva, dar unde? Atunci nu mai trage ventilatorul aier de sub capota ci din interior. Banuiesc ca toata constructia de plastic negru unde ai taiat usa pentru filtru se desface greu si cu riscuri daca nu ai mai facut asa ceva. Oare daca las speteaza scaunului jos peste bancheta spate, nu se poate lucra mai usor de cat cu picioarele pe sus? Am dormit asa in Logan ca aproape in Daci 1300, care avea insa avantajul acelui raft de depozitare unde intindeam picioarele la fix cu toate ca am 1,87 inaltime. In Logan cutia si deschisa nu prea permite. Am intrebat asta ca am miros si poate trebuie dat cu sprey antibancterian. Filtrul il voi pune doar contra prafului de afara. Cu stima Nicu resiteanul.
gaura de admisie aer este in compartimentul motor. ridici capota si ai cele doua grilaje de plastic. fix sub ele este o gaura mai mare. gaura duce in jos pana la filtrul de polen. daca vrei sa folosesti acel spray pentru miros, il bagi doar pe tubulatura de aerisire, adica sus pe la parbriz si pe cele 4 gauri din bord.
ȘtergereCris dupa ce am introdus solutia era un miros foarte placut, a duoa zi plecind la seviciu din canalul de ventilare a parbrizului mi-a aparut fum albastriu dar intipator demi curgeau lacrimi si de atunci este acest miros, dar nimic nu sa defectat totul functioneaza, ce poate fi? Mersi.
RăspundețiȘtergerebun, deci ori solutia folosita etse proasta, ori nu ai drenat tu bine instalatia.
Ștergereca sa functioneze ok acel spray, trebuie sa fie cald afara. se baga pe toate conductele/gauri si se si comuta din tablou pe geamuri, picioare si piept ca sa ajunga peste tot.
dupa ce isi face efectul, sub masina trebe sa ai balta.
din punctul meu de vedere, de pe instalatia ta nu s-a scurs toata solutia care ai bagat-o.
Cris, daca mai dai de vreo aeroterma de care ti-e frica sa ii scoti radiatorul(calorifer), si vaporizatorul, care tot calorifer e si ala jos, de vaporizator, poti sa tragi linistit, cu mici miscari stanga, dreapta, iese de acolo, la cel de caldura, care e mai mic, trebuie sa ai grija, nu este lipit sau cv, are 2 sruburi, si alea 3 clipsuri, dar problema e cand il scoti ca trebuie sa fi foarte delicat si sa il ti cat mai drept(iesind din gaura), foitele alea de aluminiu sunt exagerat de subtiri(cam ca alea de la dozele de suc, chiar mai subtiri). Deci nu sunt lipite sau prinse in nimic.
RăspundețiȘtergereDaca masina voastra are cv vechime(ca a mea care e din 2005), si vreti sa scapati intradevar de miros si zdranganitul frunzelor in ventilator, recomand sa dati aeroterma jos(un chin de altfel), si faceti rost de un aparat de spalat pe presiune si sa spalati calumea tot, la mine vaporizatorul era complet infundat cu insecte, praf si par, de animale aparent, l-am scos am pus presiune prin lamelele alea sa scot de acolo tot(daca tot faceti asta verificati-l in apa cu presiune de aer, sa nu aiba pori). Atentie la acel radiator de caldura, care e mai mic, nu puneti presiune pe el, este foarte fin.
Si recomandat daca faceti treaba asta ar fi sa aveti telefon cu camera sau cv care face poze, fotografiati aeroterma la fiecare chestie demontata, pentru ca sunt destule plasticuri, si sa nu fortati cand o despicati in 2, sunt suruburi ascunse.
Nu este greu, dar este mult de invartit la surubelnita, pozitii aiurea, si rabdare.
Eu personal, nu vreau sa tai nimic acolo pentu filtrul ala, am un material, asemanator cu lana, folosit(spune tata) la calcat rufe industrial, deci trece aerul prin el, si vreau sa fac un suport exact in tabla aia din mijlocul caroseriei, intre stergatoare sa improvizez un chenar cv, sa fac un filtru, si inca una la aeroterma in locul in care trage aerul din masina.
P.S La imbinarea aerotermei, cumparati un silicon, si dati pe margini, asa va fi mai precis aerul in aerisirile selectate.
P.S 2 Hai ca am scris un roman aici. Poate va face Cris un video mai explicid:P
de fapt, chiar am vrut sa fac asta in aceasta vara, sa spal totul de praf. am si inceput sa filmez... doar ca m-am lovit grav de tot de timp, plecam in concediu si ar fi insemnat sa asamblez masina in ziua in care plecam in Grecia si crede-ma, nu este deloc amuzant :)
Ștergeredar la anu'...
Am o mare problema,
RăspundețiȘtergereceva face un zgomot la aeroterma dupa cateva minute de functionare, ca si cand ar fi axul gripat si scade debitul de aer, daca inchid AC isi revine dupa 10 minute.Am cumparat alt ventilator si face la fel, poaate fi ceva electric, contact ceva imperfect sau frunze in locasul acela pentru filtru...
Ce ma sfatuiti, va rog...
eu n-am idee de la ce poate fi
ȘtergerePana la urma am rugat mecanicil meu care imi schimba ieri un pivot sa imi monteze si mie filtrul cu pricina. Eu eram foarte sceptic, dar ia venit un client cu un bieşel ph 1 care avea si mi-a povestit cum ia schimbat el frumusel aerpterma ca se blocase si înfundase ai caloriferul,etc. Mi-a decupat cu un letcon si a scos un pumn de gândaci mirositori, frunze si alte chestii. Eu eram sceptic din cauza vitezei aerotermei, dar am observat ca nu suflul il micşorează ci zgomotul, cea ce e f bine. Aseara pe A1,între-o zona unde miroase a gaze am trecut si nu am mai simrit asta datorita filtrului. Deci sunt multumit si e si simplu de schimbat. Treaba e ca nu stiu ce filtru sa cer de acum la magazin, de clio, de logan?
RăspundețiȘtergerecere si tu filtru de polen, nu de clio :))
Ștergeream io de clio! am de laguna, de megane, ce care vrei? iti da fratele tau numai decat!
ȘtergereDaca cer de logan(pentru ca logan ph2) au dupa 2008,or stii?
RăspundețiȘtergereeu ma duc la magazin si zic filtru polen logan iar ei ma intreaba care din cele doua care le au pe stoc... si il iau pe cel ieftin, vreo 23lei
ȘtergereCristi! Te rog frumos sa ma lamuresti si pe mine,ce se intampla cand decupezi si spargi vaporizatorul? Se intampla ceva?
RăspundețiȘtergerecel mai probabil ramai fara freon in instalatia de aer conditionat si evident, nu mai functioneaza aerul conditionat
ȘtergereSi cine nu are aer are vaporizator??
RăspundețiȘtergerecine nu are, nu are :)
ȘtergerePentru Noul Sandero 2 este valabil tutorialul pentru schimbarea filtrului de habitaclu?
RăspundețiȘtergerela noul sandero ar trebui sa ai deja filtru de polen pus din fabrica, asta daca ai AC pe el. nu stiu cum si unde este pozitionat la tine
ȘtergereSalut, Cristi! felcitari pt timpul si pasiunea acordate tutorialelor si implicit noua. Problema mea este urmatoarea: urmarind tutorialul pt montat filtru polen habitaclu am decis sa ma apuc de treaba si fiind neatent am scapat in interiorul traseului de ventilatie acea bucata de plastic ce trebuie decupata pt a introduce filtrul de aer.Acuma intrebarea mea este: ce ar putea afecta pe acolo? E urgent sa desfac traseul de ventilatie de sub bord sa o scot? Multumesc anticipat! Toata stima!
RăspundețiȘtergerebagi mana si scoti plasticul ala. daca nu poti tu, cauta un copil mai slabut cu mana lunga. crede-ma ca este loc suficient cat sa bage mana si sa scoata.
Ștergereprobabil iti face doar galagie.
ok. multumesc frumos pt amabilitate! toate cele bune!!!
ȘtergereAm reusit sa tai si eu plasticul acela dar m-am chinuit rau de tot. Trebuie sa aveti foarte multa rabdare. Am luat un filtru gen gama Motrio de la un magazin de piese auto de o calitate indoielnica drept urmare cand l-am introdus in locas s-a strambat si asa a si ramas.Cand il voi schimba voi lua ceva de origine sau producatori consacrati.
RăspundețiȘtergereInaintea introducerii filtrului am facut la un service completarea cu freon si curatarea instalatiei de AC cu presiune apoi acasa am igienizat tubulatura din habitaclu cu spray cu spuma. Acum s-a schimbat mirosul in habitaclu, e o placere sa conduc loganelul.
buna Cris..stiu ca poate trebuia postata altundeva asta dar am citit despre filtrul de habitaclu si amz is sa te intreb sun tutorial despre schimbarea radiatorului de aer conditionat de la un logan 2007 unde gasesc?
RăspundețiȘtergeream tutorial doar cu schimbarea radiatorului de incalzire habitaclu.
Ștergeredoar daca cauti e net un tutorial cu ce te intereseaza pe tine
voi merge pe mana celor de la magazine de piese auto pentru achizitionarea unui filtru.
RăspundețiȘtergere