Montat filtru polen in habitaclu

De câte ori ţi s-a întâmplat să înjuri praful depus pe bord? Şi asta după nici o săptămână de când ai fost la spălătorie? Când te-ai urcat în maşină şi ai dat drumul la ventilator pe treapta 2-3 moment în care nu ştiai cum să te fereşti de frunzele care ieşeau de pe gurile de aerisire? Mie unul imi era groază de acel praf, drept urmare rămânea pe bord 3-4 luni până era de-a dreptul... pur şi simplu. Iar partea cu frunzele nu mai vreu să o comentez.
Am văzut pe www.loganclub.ro un topic legat de instalarea unui filtru de polen în habitaclu care te scapă de praful de pe bord si frunzele aruncate prin gurile de aerisire. Preţul e undeva la 30-60 lei, depinde de unde îl achiziţionezi.
Aşa că am achiziţionat un asemnea filtru de carbon şi l-am montat, motiv de un nou tutorial.
Se regasesc trei pentru acest filtru 7701062227 si 7701059997 sau codul de la MANN CU1829. Dar cum acest filtru deja nu mai este o problema de gasit, il poti cumpara de pe www.daciashop.ro
Ca sa tai mai usor si sa nu risti sa ajungi la vaporizator, folosesti un cutter, lama scoasa 1 cm. Treci odata prin locatia unde vreai sa tai, mai mult ca sa formezi un mic sant. Mai treci odata prin acelasi loc dar de data asta apesi putintel mai tare. Cand vei trece a treia oara prin acelasi loc, merge foarte usor.

>

Cum aveam bordul demontat de pe masina, acum a fost momentul ideal sa va arat exact cum se introduce filtrul de polen in locasul lui. Totodata se poate vedea mai usor locatia si cum trebuie sa arate acea taietura.

238 de comentarii:

  1. Asi dori sa stiu ce fel de filtru este (de la ce masina). Mersi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In legatura cu asta ce rol are filtrul asta ca mias pune si eu ms.

      Ștergere
    2. retine praful, frunze, insecte si alte oratanii sa intre in habitaclu

      Ștergere
    3. eu am pus filtru dinacela de hota lipit la baza gurii de aerisire adica sub mecanismul de la stergatoare si nu mai am praf in ea sau ma rog nu asa ca inainte ... asta din cauza pozitiei de la filtru de habitaclu

      Ștergere
  2. l-am cumparat din magazinul Ciclop din timisoara, 19 lei

    RăspundețiȘtergere
  3. ai incercat sa montezi unul si la ph2? :( la mine am inteles ca nu incape in bord cand decupezi nu este destul spatiu, este ingust ca este modificata cumva aeroterma.

    totusi am vazut anunturi pe acel forum ca monteaza filtru pe ph 1 si 2, :) cum? este alt filtru? il inghesuie ? daca ai vreo solutie si pentru mine as aprecia mult :) in momentul de fata merg cu o plasa de tantari prinsa de mine pe plasticul acela de sub capota (unde este bidonul de spalator) numai de groaza frunzelor, dar nu vreau sa raman asa :) ar fi super daca ai pune si tutoriale de curatat instalatia de climatizare :D spor mult la treaba

    RăspundețiȘtergere
  4. se poate monta si pe PH2, diferenta apare doar la blocul de aer. nimic din ce ar trebui sa te ingrijoreze. sigur merge

    RăspundețiȘtergere
  5. NU INCERCATI SINGURI!
    MERGETI IN SERVICE!
    AM INCERCAT EU SI AM SPART VAPORIZATORUL...ACUM MA ASTEAPTA O PEDEAPSA DE VREO 20 MILIOANE...

    RăspundețiȘtergere
  6. ioi man, dar cu ce ai taiat tu acolo de ai ajuns la vaporizator?

    RăspundețiȘtergere
  7. Am taiat cu cutterul dar am zis sa finisez cu un cutit...si la finisare...
    Acum sa vad ce fac cu masina...unde o fac...:(

    RăspundețiȘtergere
  8. salut...daca stii si poti sa ma ajuti cu un filtru de polen. cel de aici s-ar potrivi la logan ?
    http://www.dedeman.ro/ro/filtru-polen-fap-2550/C-211-218-15435/produs.html produs de Romcarbon... mersi

    RăspundețiȘtergere
  9. din poza pare ok, dar nu stiu sa-ti zic si daca chiar este bun :(
    in principiu vanzatorul ar trebui sa stie daca este bun, cel mai ok e sa-l intrebi daca este bun la Logan

    RăspundețiȘtergere
  10. Salutare tuturor,

    Un mic tip ca sa nu fortati sau sa spargeti nush ce: duceti cu voi un primus sau o torta pe gaz (din aia de pe care o folosesc instalatorii) si incalziti varful unui cutit si merge "ca-n branza". Dupa vreo juma de ora de stat cu capul in jos si rupt vreo 2 lame de cutter mi-am adus primusul si un ajutor, sa nu fiu nevoit sa tot ies sa incalzesc si in 5 min am rezolvat. Merge fff usor si nici nu mai e pericol sa taiati aiurea, ca nu aluneca de pe forma de decupat. O frontala e si ea de mare ajutor. Sper sa va fie de folos.

    RăspundețiȘtergere
  11. si asa se poate :)
    dupa ce am prins experienta, pot sa spun ca in 5 minute tai acel locas fara nici un fel de problema

    RăspundețiȘtergere
  12. Dupa ce lai montat , nu iti scade debitul de aer la aeroterma? iarna dezabureste si dezgheata la fel?

    RăspundețiȘtergere
  13. prea putin se simte diferenta iar iarna n-am simtit nici o diferenta la dezaburire.
    ideea e ca in loc de treapta 2 folosesc treapta 3.
    un nesemnificativ inconvenient in comparatie cu lipsa prafului din masina

    RăspundețiȘtergere
  14. Cineva mia zis ca poate se imbacseste mai repede daca pui parfum in filtru? Dupa tutorialul tau , de abia astept sa am timp liber ( si ceva bani !!!! :DDDDD ) si sai montez filtru ( o sai pun de clio 3 - mam documentat - se potrivesc )

    RăspundețiȘtergere
  15. Mi-am montat si eu filtru de polen conform instructiunilor lui Cristi. Totul a mers ok, doar ca pozitia te face sa iti bagi picioarele :). Nu risti sa strici nimic daca tai cu un cutter cu lama scoasa 1 cm ( doar vreo 3 lame de cutter :)).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am montat si eu si este foarte simplu ca ai 4 suruburi la scaun il demontezi si gata stai lejer

      Ștergere
  16. am uitat sa spun filtrul este MAN CU 1829 pentru cine este interesat ( 56 lei )

    RăspundețiȘtergere
  17. Anonim: filtrul nu te costa mai mult de 20 lei, unul care numa sa fie acolo si sa opreasca mizeria. daca vrei unul care sa filtreze si mirosuri, vezi la anonimul de mai jos, MAN CU 1829 cu 56 lei. da, daca pui parfum se imbacseste mai repede, dar mi se rupe :))

    Anonim: daca treci odata fin cu cutterul cat sa faci un mic sant, mai treci a doua oara in acelasi loc si apesi putin, a treia oara trece ca prin branza si nnu schimbi nici o lama :))
    am si ingrosat in post cum sa faci, dar acum ii schimb si culoarea :))

    Anonim: daca tot faci reclama, pune si o metoda de contact, asta ca sa nu trebuiasca sa fac curat pe aici. multam

    RăspundețiȘtergere
  18. M-au trecut un pic caldurile cand am vazut ca dupa ce am montat filtrul si am mers vreo 2 ore in continuu aveam balta la picioarele pasagerului :). Ulterior am desfundat scurgerea si totul e ok.

    RăspundețiȘtergere
  19. da, gaura de scurgere a condensului produs de AC era infundata.
    stai linistit ca si cei care nu si-au pus filtrul de polen tot s-au trezit cu apa in masina.

    RăspundețiȘtergere
  20. Ce parere ai daca as pune si filtru de hota sub capota acolo? Ma gandesc ca dupaia ar trage aeroterma din greu...( mai ia foc dracia ) :)

    RăspundețiȘtergere
  21. eu am filtru de hota sub capota. nu influenteaza mai deloc, cel putin eu n-am simtit nici un fel de diferenta. acolo nu sunt singurele gauri de unde isi trage aer. in plus, tu nu prea ai cum sa astupi toate gaurile cu filtrul de hota care mai e si transparten pedeasupra :)
    si am si filtrul de polen. da, de la filtrul de polen din habitaclu se simte diferenta la debitul de aer.

    RăspundețiȘtergere
  22. Mersi de informatii. Foarte utile tutorialele.

    RăspundețiȘtergere
  23. spune-mi si mie te rog codul de la filtru pe care l-ai momntat tu,cel de 19 ron
    multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
  24. un turcisim veritabil fara vre-un cod de identificare :)

    RăspundețiȘtergere
  25. multumesc
    dar spune-mi te rog ce ar trebui sa cer la magazin ;filtru polen ...??

    RăspundețiȘtergere
  26. filtru polen habitaclu pentru Dacia Logan :)
    daca au asa ceva, stiu ce sa-ti dea

    RăspundețiȘtergere
  27. Se monteaza mai usor daca scoti scaunul din dreapta, ai mai mult loc si se scoate rapid- in plus , daca folosesti la taiat o lama chirurgicala ( o cumperi de la farmacie ) merge si mai rapid - e relativ "mica" deci incape mai bine in colturi si taie mult mai bine ca un cutter ( otel special), avantajeaza foarte mult la precizie ....un neajuns este ca trebuie sa o fixezi in ceva insa cu putina inventivitate se face orice

    RăspundețiȘtergere
  28. Salut
    Am cumparat un filtru de polen "Clean", am dat pe el 15 lei, dar nu stiu daca se potriveste. E dreptunghiular din hartie, dar nu mai are chestia aia de plastic care acopera gaura taiata. La magazinul de unde l-am luat mi s-a spus ca e original de logan si cel cu chestia aia e de clio 3, dar era ceva mai scump, cam 85 lei. Acum nu stiu daca mai trebuie sa tai, ca nu stiu daca se potriveste
    Cam asa arata:

    http://www.shopmania.ro/magazin~online-accesorii-auto~produs-filtru-polen-cp1050-logan~p-6634868.html

    RăspundețiȘtergere
  29. pai daca ai rama de la un filtru vechi, o lipesti pe rama. daca nu, ti-ai cam luat-o :))
    filtrul ala nu sta din inertie acolo :))

    RăspundețiȘtergere
  30. Am vazut ca nu sta, dar sunt roman, iar romanii sunt inventivi. I-am facut rama din silicon si carton mai gros si acum sta cat de cat bine. Oricum e ceva provizoriu pana o sa-mi iau unul cum ai folosit tu in tutorial. Multumesc oricum si spor in continuare la tutoriale. Mai pune si cu mcv-uri ca sunt putin mai diferite decat berlinele
    Bafta

    RăspundețiȘtergere
  31. Tot eu sunt. Mai am o problema: daca am ramas pe rosu, pana nu bag minim 10 litri, tot pe rosu ramane. De la ce o fi? Ma gandesc ca o fi de la plutitor, dar cum il curat?

    RăspundețiȘtergere
  32. e o chestie mai generala, nu doar la logan.
    la un peugeot diesel am bagat 3litri, inca 2, inca 4 si inca 2 si tot nu s-a stins becul.
    timp in care am facut de la o statie peco la alta cam 10km iar media de consum e de 5%

    RăspundețiȘtergere
  33. cris u la ccat timp ai schimbat filtru de polen ........si spunem care e treaba cu vaporizatorul

    RăspundețiȘtergere
  34. dupa un an jumatate, timp in care l-am mai scos afara si l-am mai suflat de praf.
    cand tai acel locas sa nu bagi chestia cu care tai foarte adanc, risti sa ajungi la vaporizator. citete mai sus ce am scris cu rosu si e imposibil sa ajungi la el. adica nu ai nevoie ca lama de cutter sa aiba mai mult de 1 cm scoasa in afara

    RăspundețiȘtergere
  35. am cumparat un filtru de aer sport care vine montat in exterior..e bun de ceva?...ce fac il scot pe cel original sau le las pe amandoua.

    RăspundețiȘtergere
  36. mai am o intrebare........acum ceva timp am lipit niste stikere pe masina(caroserie)si as vrea sa le dau jos dar imi ramane adezivul pe vopsea ....zimi si mie cu ce sal curat. mersi mult

    RăspundețiȘtergere
  37. salut vassy85, dai jos obligatoriu filtrul stoc, lasi doar cel sport. daca ai diesel sa nu pui filtru sport.
    daca ai avut stickere lipite pe vopsea, o sa ramana diferenta de culoare din cauza decolorarii. ca sa cureti lipiciul folosesti benzina. inmoi o carpa in benzina, pui peste locul unde a fost lipit, lasi 1 minut dupa care freci usor.

    RăspundețiȘtergere
  38. 38 de lei cumparat azi 07 01 2011 - uniflux xc268 italian

    RăspundețiȘtergere
  39. ziceai ceva de cristyan86 in tutorial nu am inteles ce

    RăspundețiȘtergere
  40. christian86 a zis ca la scoaterea filtrului trebuie sa tragi ca inecatul.
    de fapt nu e asa :)

    RăspundețiȘtergere
  41. Gracias Cristian sos un genio.
    clubsandero.com
    argentina te banca a full
    abrazos

    RăspundețiȘtergere
  42. Am un Logan PH 2 !
    Diferenta fata de primele tipuri de Logan in privinta filtrului de polen este ca fanta (capacul) care se decupeaza acolo este de aceeasi latime dar are inaltimea mai mica ca primele tipuri - PH 1.
    Se potriveste filtrul de PH1 cu PH2 ca dimensiuni cand se introduce in locas?

    RăspundețiȘtergere
  43. ... daca nu se potriveste, ce filtru trebuie sa caut?

    RăspundețiȘtergere
  44. din cate am inteles filtrul de polen e identic, n-am auzit sa fie diferite

    RăspundețiȘtergere
  45. Cu mari eforturi am reusit sa imi montez si eu filtrul de polen, greu fratele meu...la naibii de grea pozitie, dar merita tot efortul
    :D
    Sanatate

    RăspundețiȘtergere
  46. salut cristi.
    cat costa la ora actuala un filtru de polen?mai ieftin putin:D

    RăspundețiȘtergere
  47. dar u nu aveai filtru de polen

    RăspundețiȘtergere
  48. imi poti spune care e vaporizatorul?

    RăspundețiȘtergere
  49. doar pe PH2 de un timp incoace se pune filtru de polen, deci nu aveam.
    vaporizatorul e un radiator la care ajungi sa-l atingi/vezi dupa ce tai jos acel plastic.
    sus am scris frumos cu galben cum sa faci sa nu ajungi la vaporizator, totul e sa nu bagi ceva adanc cand tai, cum ar fi o sabie ninja...

    RăspundețiȘtergere
  50. sal esti amabil sa pui si un tutorial cum se demonteaza ventilatorul de caldura

    RăspundețiȘtergere
  51. sal tot eu sant sant din timisoara si am vrut sa imi arati cum se da jos ventilatorul de caldura dar mai bine te intreb pe tine ce sa fac cand ai dau drumul la ventilatie mi se aude ca am frunze inauntru si as vrea sa curat aklo ca este foarte enervant mersi

    RăspundețiȘtergere
  52. dia bordul jos si ajungi la blocul de aerisire. ala am incercat si eu sa-l desfac dar dupa cum suna, parea ca radiatorul de caldura e lipit si nu m-am riscat, poate il rupeam.
    tai jos acolo la filtrul de polen si precis ai mizerie pacolo.
    sau deschizi pe rand gurile de aerisire si ii dai brusc la treapta 4 ca sa iasa mizeria afara

    RăspundețiȘtergere
  53. la logan ambition din 2005 cum am eu sigur nu are filtru din fabrica.
    am vazut pe youtube un tutorial fara decupare ci se da jos torpedoul din 4 suruburi. greu, dar fara decupare. e posibil?

    RăspundețiȘtergere
  54. dai jos torpedoul si pui filtrul? torpedoul e cumva depozitul de acte? ce? cum?

    RăspundețiȘtergere
  55. CRISTI ESTI TARE AM INVATAT MULTE SI MAI AM DE INVATAT AM INCEPUT SA PUN INCET IN APLICARE UNELE LUCRURI CE AM VAZUT LA TINE.CU TIMPUL AM SA COMAND SI O SEMNALIZARE ONE TOUCH .MULTA SANATATE LA TOTI SI TINE-O TOT ASA

    RăspundețiȘtergere
  56. salut cristi.Mi-as pune si eu filtrul ala de polen ca nu mai pot asa:).Eu sunt din Bistrita....nu gasesc nici cum un filtru in oraselul asta.
    Ma gandeam daca ai putea sa-mi iei unul din acela la 20 lei si sa mi-l trimiti prin posta.Desigur cu plata in avans.Multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
  57. da-mi un mail pe mail, adres ao gasesti pe prima pagina la anuntul cu dvd-ul de vanzare

    RăspundețiȘtergere
  58. De asta zic ca e fara decupare. am totusi o banuiala ca nu e logan . ce zici?
    http://www.youtube.com/watch?v=edM2HxnTxXk&feature=related

    RăspundețiȘtergere
  59. banuiala ta este cat se poate de buna, ala chiar nu e logan :)

    RăspundețiȘtergere
  60. Esti foarte tare...mi-ai fost de folos cu filtru de polen, numai ca in schimbul mirosului nu am folosit parfum am avut un bradulet nou si l-am pus in fata filtrului, ramane sa vad cat o sa persiste mirosul. Acum am sa incerc sa umblu la ambreaj...

    RăspundețiȘtergere
  61. numa prostii va invat :))
    si va mai dau si de lucru :P

    RăspundețiȘtergere
  62. salut.. cum as mai puta sa mai scad din zgomotul produs de aeratoare? ca ma inebunesc.. mersi

    RăspundețiȘtergere
  63. nu ii dai drumul la ventilator :))
    sau scoti partea mobila, dar nu rezolvi mare lucru, in plus nu e deloc estetic

    RăspundețiȘtergere
  64. Stelutu_Targoviste20 iunie 2011 la 22:47

    Salutare baieti !
    Vroiam sa va spun ca am montat si eu acel filtru de polen (cam greu dar merita osteneala)am un loganel din 2005 modelul Laureat si nu pot spune ce am gasit acolo...incepand de la frunze si pana la par de animale si un mucegai si miros greu de descris. De cate ori dadeam drumul la aerul conditionat venea intai un miros greu de suportat si abia dupa cateva minute incet, incet se pierdea acea duhhoare.Va scriu sa va spun cum am facut eu aceasta modificare de nota 20 . Dupa ce am decupat exact cum am vazut la CRIS..nu stiam cum sa curat acel locas foarte ingust si am apelat la inventivitate...am luat o periuta de dinti si am mai prelungit coada cu un pix legat cu banda izolatoare sa ajunga pa la capatul acelui vaporizator si am tras tot se era acolo afara,nu va imaginati ce cloaca de virusi era acolo,am cumparat un um spray pentru igienizare A.C.ma costat 20 de lei si am pulverizat in acel loc inainte sa montez filtrul si pe toate aeratoarele,am pornit aeroterma pe rece si am astupat cu mana acel capac decupat sa treaga acea spuma peste tot miscand butonul de repartizare a aerului pe toate pozitiile sa intre peste tot.Vreau sa va spun ca in doua sile am scapat de acel miros.La inceput miroase un pic mentolat dar pe urma ,absolut nici un miros ! Vroiam sa va spun ca merita efortul,mai ales daca aveti aer conditionat . SUCCES !

    RăspundețiȘtergere
  65. salut cristi...vreau sa-mi pun si eu pe loganelul meu filtru...as vrea sa stiu daca are vaporizator...fiindca nu am A/C p ea????

    RăspundețiȘtergere
  66. doar cele cu AC au vaporizator. dar chiar si daca ai avea vaporizator, sus deasupra filmului am scris cum se taie usor plasticul si fara nici un risc de a ajunge la vaporizator. am taiat deja la vre-o 5 masini care au vaporizator si toate's functionale

    RăspundețiȘtergere
  67. un id de mess?? se poate???

    RăspundețiȘtergere
  68. se poate, da, imi dai un mail cu cererea asta ca sa nu fac public id-ul, nu ca ar fi greu de gasit :))

    RăspundețiȘtergere
  69. Am un Ambition dci 2006
    pana anul trecut AC mergea foarte bine, dar de anul asta nu mai reuseste sa bage aerul rece in habitaclu.
    Am fost la service am pus AC-ul pe tester, etanseitate, freon ,ulei totul ok.
    tot citind pe net am ajuns la concluzia ca vaporizatorul meu e beton (la propriu)pentru ca nu am nici filtru de polen.
    Intrebare:vaporizatorul il pot curata fara sa dau bordul jos? sau alta parere?

    RăspundețiȘtergere
  70. nu doar bordul trebuie sa-l dai jos, v-a trebui sa desfaci in doua toata namila aia de aerisire care are in interior 2 radiatoare, unul de caldura si vaporizatorul. cand am incercat eu sa-l deschid, am avut impresia ca radiatoarele ar fi lipite si nu m-am riscat.
    ai putea totusi sa decupezi locasul de la filtrul de polen, pe acolo ai acces sa vezi in ce stare este vaporizatorul, poate e blindat cu frunze, insecte si alte cele, insemnand ca poti curata tot pe acolo

    RăspundețiȘtergere
  71. deci sa inteleg ca loganul din fabrica nu are acest fitru??

    RăspundețiȘtergere
  72. Loganul PH2 dar doar anumite versiuni, mai nou vin cu acest filtru. restu' nu, nici inainte dinci amu

    RăspundețiȘtergere
  73. Salut,
    Am citeva intrebari ca sa ma lamuresc mai bine.
    Loganul tau are aer conditionat ?
    Inainte nu ai avut acel filtru de polen si de aceea a trebuit sa tai jos acel plastic cu cuter-ul ?
    L-ai mai schimbat pina acuma de cind ti l-ai pus ?
    "Vaporizatorul" la masinile cu AC este sinonim cu unitatea din interior al aparatelor de AC de la locuinte ?
    Mersi

    RăspundețiȘtergere
  74. nu am AC.
    exact, nu aveam si nu a avut nici un logan din gama PH1. chiar si pe PH2 doar de ceva timp se monteaza din fabrica si doar pe anumite versiuni.
    il schimb cam la 6 luni, 20 lei.
    nu stiu cum e vaportizatorul la AC-ul pentru locuinte, dar stiu ca cel de la logan e ca un radiator.

    RăspundețiȘtergere
  75. Salut,
    Spune-mi te rog, atunci cand dai jos vechiul filtru de polen ca sa-l schimbi, iese usor ? si cam cum trebuie facuta manevra de scoatere ? ... are vreun "schepsis", merge cu mina goala sau tre sa te ajuti de ceva? Am vazut in tutorialul tau ca atunci cand il pui, face un "click" in partea de jos, dar cand il scoti cum e ?
    Mersi

    RăspundețiȘtergere
  76. aplici metoda "tragi ca inecatul". asta daca nu iasa frumos :)
    oricum ar fi, tot iasa

    RăspundețiȘtergere
  77. as incerca sa va dau si eu un mic sfat pentru montarea filtrului de polen ,daca demontati scaunul din partea dreapta pozitia nu mai e atat de nasoala si nici nu e mare lucru are doar 4 suruburi care se desfac cu un torx de 40 daca nu ma insel (le scoateti cu tot cu sine e mult mai bine) si uite asa zic eu ca se usureaza destul de mult munca depusa si asta din cauza ca nu mai stai atarnat ca toate cele prin masina. Multa bafta in continuare Cristi

    RăspundețiȘtergere
  78. care versiuni de logan ph2 au filtru ???

    RăspundețiȘtergere
  79. nu e o regula, au pus parca dupa 2009 si doar pe versiunile mai scumpe

    RăspundețiȘtergere
  80. eu am un laureat 1.4 benzina nu stiu daca are filtru dar cert e ca praf pe bord... la greu........
    o alta pb ar fi cu spiruitoarele ... nu stiu de unde sa le cumpar toti cer talonu masini ori eu nu am asa ceva ai putea sa imi dai o idee! bine dc ai timp

    RăspundețiȘtergere
  81. Am montat si eu filtrul. Am studiat pe net, m-am mai gandit si rezultatul a fost foarte bun. In primul rand am dat scaunul din dreapta jos... ai o pozitie mai buna de lucru. Filtrul luat a fost Purflux pentru Micra II K12, Clio III etc. Pret= 52 lei. Initial am cerut MANN CU1829 si nu avea ( costa 68 lei) si mi l-a dat pe asta echivalent. Ce vreau sa va mai zic pentru a lucra mai usor... Folositi un cutter ca asta http://www.scule.com/cutter-metalic-tmaxprofi-155mm-p-1179.html - eu am dat pe el 13 lei, dar numai daca esti cu capul ii rupi lama. Asta inseamna ca daca intra lama in plastic mai mult, nu o trageti prin miscari orizontale, ci verticale. Ce am mai utilizat... o lanterna de pescuit de pus pe cap si o bormasina cu acumulatori. La bormasina folositi un burghiu mic pe care il lasati sa iasa din mandrina max 2 cm. Cand dati gauri, nu dati pe turatie maxima sa scape ca in branza. Dati gaura usor ca sa simtiti cand a trecut spiralul. A strapuns putin, treci la urmatoarea gaura (lol cum suna asta).
    DECUPAJUL. Am dat gauri pe toata laterala dreapta a plasticului ala, din cm in cm, iar sus si jos, gaura langa gaura. Trageti cu cuterul pe lateral din gaura in gaura, mai intai apasand incet pentru a crea un sant si apoi din ce in ce mai mult pana strapunge. Daca faceti santul corect intre gauri nu o sa se mai duca lama alaturi. Dupa ce ati terminat de decupat laterala dreapta, treceti la partile inguste de sus si de jos... o sa mearga foarte repede daca ati dat acele gauri.
    LATERALA STANGA. Pentru a evita deteriorarea vaporizatorului, pe laterala stanga faceti cu lama cuterului doar 3-4 curse de sus pana jos apasand nu foarte tare. Apoi impingeti cu mana in dreapta si o sa se crape si in stanga perfect vertical, fara nicio bavura. V-ar mai trebui apoi un patent ceva ca sa trageti de unul din tamburusii aia, bucata de plastic spre voi. Aveti grija ce forta aplicati, ca unii (nu dau nume) si-au dat cu patentul in cap.

    Dupa ce am decupat, am probat filtrul si intra destul de bine, dar nu la fix. Am mai taiat putin cate putin din laterala dreapta si apoi a mers.

    Inainte de a pune filtrul am inchis clapetele de aer frontale si am dat la 4 ventilatorul.... Nu faceti ca mine sa stati cu capul sub bord cand faceti chestia asta... nu va mai zic de ce.
    Dupa ce am oprit ventilatorul am bagat o pensula ingusta si am maturat putin in spatiul ala mic. Nu am avut decat ceva frunze, o viespe, par si praf :D.
    Dupa ce am bagat filtrul, se parea ca intrase destul de bine... dar la proba cu ventilatorul pornit, inca mai scapa ceva aer pe acolo. Nu foarte mult. Solutia a fost urmatoarea: am dat filtrul jos si cu niste banda izolatoare (din aia de electrice) am facut 4-5 ture pe perimetrul plasticului ala din capatul filtrului si apoi l-am bagat la loc. Cu capatul patentului am batut usor pe muchia plasticului si a intrat la fix... La proba pe ventilator pe viteza 4 a mers foarte bine. Aerul ce mai iese e aproape neglijabil.

    SPOR LA TREABA.

    P.S.: probabil ca o sa mai fac chestia asta si la loganu lu' taica-meu si atunci o sa incerc sa fac si niste poze. Aseara nu m-am gandit sa iau aparatul.

    RăspundețiȘtergere
  82. bogdan007: posibil sa n-ai filtrul pus din fabrica. la care sprituitoare te referi?

    RăspundețiȘtergere
  83. am incercat sa cumpar sprituitoare de citroen ca sa inlocuiesc pe cele originale..... dar la magazin mi-a cerut talonul masini ca sunt niste coduri si numai stiu ce ce tre coduri sa le zic la aia sa imi dea acele sprituitoare de citroen

    RăspundețiȘtergere
  84. google.ro serie sasiu citroen C4 si VF7LA9HXC74179916

    RăspundețiȘtergere
  85. Cris, te salut din Brasov! Am dat de aceasta adevarata "mina de aur" a tutorialelor tale, legate de Logan. Am un "Logan-Ambiance" fabricat iulie 2006, cumparat de la "repatriere" din Ungaria (in aceeasi luna a fabricatiei) cu 986 de km la bord, si are in dotare servodirectie, aer conditionat, inchidere centralizate pe cheie, tetiere la toate locurile! Ce-i mai ciudat cu el e ca este pe 14" la jante!!! AM O PROBLEMA....CUM POT SCHIMBA BUTUCUL DE YALA STINGA FATA, deoarece lama care obtureaza orificiul cheii, a disparut si toata apa de ploaie (noroc ca n-a prea plouat) intra in butuc, iar acum cu inghetul, voi avea probleme Am luat un butuc de la dezmembrari, dar e ambutisat puternic capacul ce vine pe exeriorul usii! UN SFAT TE ROG, DACA AI AVUT ACEASTA PROBLEMA !! Multumesc anticipat. Cu respect, Daniel.

    RăspundețiȘtergere
  86. Te salut din nou din Brasov, Cris! Vreau sa fiu mai explicit la mesajul de mai sus (27.11.2011 09:41)............Am luat de la dezmembrari o yala de Logan...Vreau s-o desfac, sa-i scot capacul de pe fata (partea ce vine pe exeriorul usii) ca sa pot avea acces la butuc la partea de intrare a cheii, unde sa pot schimba acea lamela care inchide orificiul cheii si protejeaza tot butucul yalei de intrarea apei...daca ai incercat acest lucru, UN SFAT PRACTIC TE ROG !!! Cu respect Daniel!

    RăspundețiȘtergere
  87. Anonim: sunt si variante de logan cu jante pe 14", 165/14, fix o laba, masina cu roti de bicicleta. dar poti pune rotile pe 15" fara sa ai probleme.
    si asa ai inchidere centralizata pe cheie, deci nu folosesti yala de pe usa. ii pui un abtibild peste gaura si ai rezolvat problema. ca sa-l demontezi de pe pozitie e chiar futere si nu stiu cat de mult merita eforul. si tare-mi e ca trebuie schimbat butucul cu totul... cheia...
    eu as recurge la abtibild fara resentimente :)

    RăspundețiȘtergere
  88. salut. spune-mi si mie te rog o modalitate sa scot un obiect (pix) scapat in ventilatia de la parbriz. imi zbarnaie pe creier. am decupat si mi-am pus filtru de polen dar nu l-am gasit acolo din pacate (stiam ca sunt sanse slabe sa fie acolo dar tot aveam de gand sa fac modificarea). nu ma pune sa demontez bordul.... am vazut ce implica.

    RăspundețiȘtergere
  89. hai ca nu e chiar asa de greu de demontat bordul. mai greu mi se pare sa deschizi blocul de aerisire ca sa dai de acel pix. eu n-am reusit :)

    RăspundețiȘtergere
  90. poate reusesc si fac un tutorial pentru scos pixul din blocul de aerisire =)))) . multumesc mult pentru raspuns si promptitudine. :)

    RăspundețiȘtergere
  91. Salut!! Mi-am montat si eu acest filtru acum un an, dar problema ramane ca tot am praf pe bord, e posibil sa scape pe langa filtru?? Filtru montat este Man 1829. Stima pentru tutoriale

    RăspundețiȘtergere
  92. nu stiu ce filtru este acela. posibil sa nu inchida bine si chiar daca inchide bine filtrul, nu elimina 100% praful de pe bord, dar il reduce foarte mult, considerabil :)

    RăspundețiȘtergere
  93. Salut Cristi! Astazi am facut un test la masina mea si surpriza a fost ca adetectat o eroare la sistemul de injectie: Glow Plug / Heater Circuit "A". Ce ar putea sa fie?? Mentionez ca masina merge ok, este un Logan dci, 50kw, 07.2007 , 49800 km si sunt primul proprietar. As fi recunoscator pentru un raspuns, ca momentan sunt cam speriat!! Stima!

    RăspundețiȘtergere
  94. a memorat o eroare de la o bujie. probabil ai dat odata la automat fara sa incalzesti bujiile. si la mine apare eroarea dupa 2-3 zile. daca e cald motorul, eu nu mai incalzesc bujiile

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Problema este ca am sters eroarea, s-a sters, dar dupa ce am pus contactul din nou a reaparut. Masina a pornit la prima cheie la -22 grade, e adevarat ca a invartit de 3 ori, dar era foarte frig. Este adevarat ca am incercat de cateva ori sa dau la automat fara sa tin pe buji(am uitat) dar atunci nici nu a pornit, chiar daca a invartit ceva mai mult. Multumesc mult pentru raspuns! Felicitari pt tutoriale, datorita tie am adus unele inbunatatiri la masina si am mai facut economie la banii care trebuiau dati prin service-uri! Stima!

      Ștergere
  95. ai putea schimba bujiile daca asta te face mai fericit :)
    la benzinare daca o bujie da rateu odata, apare acea eroare :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca as schimba bujiile, ar disparea eroarea?? sau doar de moment?? Am mai citit pe net ca la dci-uri la majoritatea apare aceasta eroare.

      Ștergere
  96. ai vazut ca te-ai prins? chiar daca schimbi bujiile, la un moment dat tot primesti aceasta eroare :)

    RăspundețiȘtergere
  97. rezolvat! mie mi se pare o diferenta buna, pe langa praful care intra mai putin, aerul este filtrat suplimentar, si nu mai este asa de "iute". sunt "satisfacut" de imbunatatire.
    multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  98. Salut Cris urmaresc de foarte mult timp tutorialele tale si ce sa zic ...bravo si tine-o tot asa! Acum sa te intreb ceva : daca in loc de cutter as folosi ceva de taiat la cald (gen pistol de lipit)ar fi mumca mai usoara? sunt ceva riscuri?...a si la ce distanta este vaporizatorul(sau conducta) care doamne fereste se poate sparge? astept raspuns si multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
  99. Si inca o intrebare! Am intrat in posesia unui bord logan diesel nou de la o dauna totala (15000km)eu avand un benzinar de 1,6 8v din 2007 intrebarea mea este pot schimba numai partea electronica de la al meu pe asta nou? (este pe alb ,al meu fiind pe negru), in cazul asta se pastreaza nr de km? se potrivesc pentru a putea fi schimbate intre ele? Inca o data multumesc si astepr raspuns!

    RăspundețiȘtergere
  100. daca i-o dai cu ceva incalzit n-ai sa mergi drept cu taietura. in plus faci fum/miros. daca nu treci inauntru cu ceva mai lung de 2-3cm, e ok.
    partea electronica fiind ceasurile? poti sa le schimbi, doar sa potriveasca softul iar numarul de km ii pierzi, ar trebui sa inlocuiesti si chipul de pe placa

    RăspundețiȘtergere
  101. Salut!
    Am o idee ptr a nu se mai aburi geamurile pe timp ploios sau rece. Daca as pune un furtun dintr-un oarecare material de la aerisirea montantilor spate pana la aerisirea din aripa, si acolo s-ar monta un cooler sau un ventilator care sa traga aerul umed din habitaclu fortat si nu prin aerisire normala, si sa porneasca atunci cand dai drumul la dezaburire luneta, ce zici? Prea complicat nu este.
    Si felicitari ptr tutoriale!

    RăspundețiȘtergere
  102. ce-ai zice tu sa lasi vara geamurile deschise sa se evapore umezeala din masina si sa scapi de condens? :)
    daca scoti si mocheta e si mai bine, sigur ai apa pe sub ea. asa fac eu in fiecare vara, scot tot si las o zi in soare sa se aeriseasca si ea frumos

    RăspundețiȘtergere
  103. Inca ceva!!! unde este scurgerea aceea de la ac de care se plang baietii pe aici si care poate sa se infunde ,rezultatul fiind apa in masina (pe la filtrul de polen), si cum se poate desfunda? merci inca o data!

    RăspundețiȘtergere
  104. e undeva sub masina,n-am cautat-o penca e foarte posibil ca eu sa nu o am, neavand AC

    RăspundețiȘtergere
  105. Multumesc pentru tutorial. Am reusit.... pozitia de lucru insa face toti banii :) Nu am reusit sa il imping sa faca acel click in partea de jos :( crezi ca o sa iasa de acolo in timp? Mie mi se pare ca sta destul de bine acolo.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. o sa stea, nu cade :)
      incearca sa ridici de filtru in sus si sa incerci sa-l clipsezi jos. su sa scoti acea garnitura de cauciuc, daca este acea guma

      Ștergere
    2. ok. o sa incerc sa-l mai ridic. are si acea garnitura dar parca as lasa-o la locul ei.

      Ștergere
  106. Cris revin cu rezultatul taierii plasticului la filtrul de polen. Astazi am taiat asa cum ti-am spus cu un pistol de lipit dupa ce in prealabil am ascutit ansa ca pe o lama. A mers perfect fara prea mult fum. Am introdus maxim 1 cm pe ambele parti rezultatul fiind o taietura destul de fina care arata destul de bine la final. Eu am cumparat un filtru motrio de buzau dar care nu a facut nici un ,,click,,la introducere drept pentru care am pus in partea de jos un surub autofiletant(de rigips).As pune niste fotografii dar nu stiu cum sa vada si alti doritori...! Acum sa vad rezultatul in timp! daca nu erai tu nu aveam curaj sa fac operatia!P.S. pozitie de tot rahatul!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. e bine ca ti-ai pus, atata timp cat nu te chinuie soroful ala la schimbatul filtrului, e ok :)

      Ștergere
  107. Cris te referi la micile bavuri rezultate din taierea la cald? nici o problema data viitoare cand il schimb o sa folosesc un biax si o sa le rezolv! Sa auzim numai de bine!...uitam...daca as pune pe marginea plasticului de la filtru buret de geam? ar fi mai buna etansarea?(filtrul are numai in partea de jos asa ceva).Multumesc inca o data de raspunsuri!

    RăspundețiȘtergere
  108. Inca o intrebare Cris: suruburile care tin scaunele (piulitele din caroserie) cum sunt prinse? sudura? intreb pt ca atunci cand am vrut sa scot scaunul afara unul s-a desfacut normal si urmatorul mi-a creat impresia ca o sa cada piulita in caroserie, drept pentru care am renuntat la desfacere totala si implicit la scoaterea scaunului afara! putea sa cada in caroserie? m-ar fi troncanit acea piulita? Multumesc anticipat de raspunsuri!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sorof = surub :))
      daca nu te chinuie surubul la destrangere/strangere ca sa schimbi filtrul, e ok.
      piulitele de la scaune sunt mobile acolo, dar sunt in siguranta, nu pica

      Ștergere
  109. cum imi dau seama ca am ajuns la vaporizator (cand am decupat acel capac ptr a introduce filtru)?

    RăspundețiȘtergere
  110. lovesti in metal :)
    daca introduci un cutter maxim 2cm, nu ajungi la vaporizator

    RăspundețiȘtergere
  111. mi-am pus si eu filtru in locasul acela dar sincer am impresia ca nu acopera toata sectiunea aceea si am impresia ca mai poate trece aerul pe langa filtru. cu impresia asta am ramas eu din ce am putut sa observ din pozitia cand am taiat.
    ioan

    RăspundețiȘtergere

  112. filtrul ala trebuia sa fie montat din fabrica!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. teoretic. practic acum semonteaza doar la variantele cu AC

      Ștergere
  113. salut Cris, am ceva pb cu aeroterma ,si anume nu baga caldura ,totul e ok (cabluri de ghidaj,parghi,termostat)ajunge apa calda in calorifer ,ambele conducte sunt fierbinti dar nu sufla cald doar rece ............lasa-mi un nt de tel sa ma ajuti sa inteleg teoria aerotermeio la logan bsau daca a patit cineva asa ceva sa ma sune pana nu inghetin masina 0761842501 multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nici eu nu stiu cum functioneaza. instant mi-a venit si mie termostatul... dar ai zis ca l-ai schimbat, altceva nu stiu

      Ștergere
  114. :))

    Foarte tare, multumesc pentru tutorial :)
    Poate o sa il schimb si eu odata, am cumparat filtrul de 2-3 luni si nici nu m-am atins de el, stiam ca este o mica mai problema pe acolo, in montarea lui ... :))

    Multa bafta in continuare :)

    RăspundețiȘtergere
  115. salut cristii. am montat si eu filtru luat din magazin cred k facatura... nu mi se prinde bine in sensul iese afara si vine aer rece....trebuie sa iau original sau ce mi recomanzi? este taiat perfect . cu stima

    RăspundețiȘtergere
  116. salut!
    am tot cautat pe site, tutorialul cu montatul furtunelelor de masina de spalat pt a avea aeratoare si sub scaunele sofer/pasager pentru o mai buna racire/incalzire a masinii. sunt 100% sigur ca la tine pe site am vazut tutorialul, dar nu dau de el!!!! il mai ai? vine vara si e jale....vreau sa inghete si aia din spate, nu doar eu de la volan...
    multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. n-ai vazut la mine, dar am ami pus link-ul :)
      http://www.loganclub.ro/forum/cum_mi_am_facut_incalzirea_pentru_locurile_din_spate-t5328.html

      Ștergere
  117. salll cristi,am decupat si eu de am pus filtrul ,unul valeo de sandero /clio,perfect a mers,dar bucatica aia de plastic dupa ce am taiato stanga/dreapta/jos am crestat putin si sus si am anpins an ia si nu am mai putut sa al prind bine cu degetele si mi a scapat anauntru,e chiar acolo jos un pic stanga ,nu se misca deloc de acolo,ma m rupt si la mana si degeaba nu am putut scoate ,am pus asa filtrul fara sa o scot de acolo de jos.

    Antrebarea e are ceva daca a ramas acolo ,am pornit ventilatia de la 1/ la 4 si nu ami face nici un zgomot ,an rest se simte diferenta ,sa ved acum cat praf mai intra an masina.

    RăspundețiȘtergere
  118. da multumesc cristi, asa banuiam si eu pana la prima cursa

    RăspundețiȘtergere
  119. cristi am montat si eu filtru ...intra aer si fara sa dau drumul la ventilator ...e normal?

    RăspundețiȘtergere
  120. cheder motor pus, filtru habitaclu pus, sprituitoare Logan 2 pus:), urmeaza inel schimbator viteze, ms omule, respect

    Marius

    RăspundețiȘtergere
  121. Salut!!Am un logan dci model ambition,full din 2007 si am observat de vreo 2 3 zile cand pornesc AC sau caldura miroase foarte urat in interior..De la ce sa fie?Va rog un raspuns daca sa mai lovit cnv de problema asta..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. din 2007 n-ai curatat tubulatura de climatizare. te duci la un magazin auto si ii spui sa-ti de-a un spray pentru curatat instalatia de AC. urmezi instructiunile de pe spray

      Ștergere
    2. Nu e din filtru de polen ala de sub bord?Miroase cand pornesc caldura si cand pornesc AC..nu a fost schimbat niciodata,sau nush daca are nu m.am uitat..

      Ștergere
    3. garantat nu ai din fabrica filtru de polen. si chiar daca ai avea, nu de acolo vine mirosul. ia tu acel spray de la magazin si executa lucrarea

      Ștergere
  122. Ok,ms pt sfat.Am decupat acolo unde vine filtrul si era gol.Provizoriu iam pus un bradulet parfumat si am astupat gaura cu un burete.Sa mai diminuat mirosul urat.Dupa sarbatori cumpar filtrul si spay-ul ca o sa vina caldurile insuportabile si o am nevoie de AC..

    RăspundețiȘtergere
  123. salut am un logan 1.2 black line cu filtru de polen din fabrica si nu lam schimbat de 2 ani. intrebarea mea este cum il scot ?

    RăspundețiȘtergere
  124. intrebare: merge sa montez AC daca nu am din fabrica pe 1,5 dci? am mai incercat sa te intreb o data dar m-am incurcat in butoane, de aceea voi posta ca anonim... geniale tutorialele, bravo!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, poti. instalatia cu tot cu manopera este undeva la 1000euro. numa sa gasesti omul care o vinde si monteaza si sunt destui.
      eu nu stiu nici unul :))

      Ștergere
    2. multam de raspuns!

      Ștergere
  125. salut, am scapat un obiect mic pe acolo pe unde vine aerul pe parbriz, am desfacut filtrul de polen si nu e acolo...ai idee unde poate fi? (logan facelift cu AC)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, stiu, in blocul de aerisire :)
      ca sa ajungi la el, trebuie sa dai jos bordul

      Ștergere
  126. Cum se schimba ventilatorul din interior ??? Trebuie dat bordul jos? Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  127. Multumesc pentru tutorial. Am urmat sfaturile si in 30 de minute am montat filtrul, folosind doua cuttere ordinare: unul cu lama obisnuita pentru laturile lungi si altul cu lama ingusta pentru cele scurte. Nu am demontat scaunul din dreapta, ci am stat in genunchi langa masina si am ghidat lamele cu degetele, facand mai multe treceri ale lamelor. Nu mi-am belit decat un deget la final, intr-un rest de plastic.

    RăspundețiȘtergere
  128. Un pont;
    Pentru taiere ,montare cat mai usoara demontati si scoateti scaunul din dreapta pentru a nu te chinui .
    La mine a mers super .

    RăspundețiȘtergere
  129. pot aparea probleme daca am monta filtru de polen, daca nu am avut. locasu era capsat, acuma daca am montat poate trage aer fals sau ceva de genu? nu ma prea pricep, intreb si eu....
    merci fain

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si daca trage aer fals ce crezi ca se intampla? ajunge in habitaclu? :))
      fara acel filtru, aerul care il vezi afara intra direct in habitaclu fara nici un fel de restrictionare. daca treci printr-un nor de praf, acel praf va intra instant in habitaclu. daca ai filtru, mare parte din acel praf ramane in el.
      ce este drept, acel filtru nu inchide 100%, dar cui ii pasa atata timp cat mare parte din aerul care intra in masina o sa fie filtrat.
      la loganul PH2 care are AC, incepand cu nu stiu ce an, au pus din fabrica filtrul de polen si stai linistit ca taietura nu au facut-o nici ei chirurgical...

      Ștergere
  130. salut Cristi!
    am cateva intrebari :)....lipsa filtrului de polen poate sa influenteze dezaburirea parbrizului? adica daca masina nu are filtru de polen dimineata nu se dezabureste nicicum parbrizul...
    a doua intrebare...pentru a monta filtrul de polen nu se poate da jos torpedoul ca sa ai mai mult loc de lucru? stiu ca la opel asa este..la dacia in schimb nu am prea studiat inca :D
    P.S. intreb pentru masina unui unchi de-al meu :)
    mersi mult.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. prima intrebare: habar n-am, nu mai retin daca a fost vreo diferenta inaine si dupa ce am pus filtrul de polen.
      a dou aintrebare: nu

      Ștergere
    2. sa lucri mai usor la filtru de polen, in cazul in care nu ai taietura facuta , da scaunul din dreapta jos. e mult mai usor de lucrat. . cu rabdare si multa atentie in 5 minute ai terminat treaba. spor la munci.....(o lanterna si un cater bun)

      Ștergere
  131. ai ideeie de ce la relanti motorul 1.5 dci logan,are tendinta de a se acelera singur ( o mica turatie aporoape insesizabila daca nu esti atent). am orit tori consumatorii ; incalzirea in scaune, farurile, detectorul de radar. casetu, caldura , mergea doar motorul si tot se tura putin, la interval de 30 de secunde erau momente cand se turta si mai repedede 30 secunde. De curand am montat filtru de polen sa fie din cauza aia? nu am sintit asa ceva si inainte de a monta filtru de polen. Asta sa fie cauza oare filtru de polen? Cred ca am fost destul de explicit. Multumesc frumos . o zi buna iti doresc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. facea si inainte dar n-ai observat. la ralanti isi face singur nu stiu ce cacat de test de fluctueaza usor turatia, insesizabil. eu prima data am auzit testul acela cand eram cu capota ridicata, si-a schimbat sunetul

      Ștergere
  132. Ca tot e in zona, ai vreo sugestie de cum as putea face sa bage mai mult aer cald la picioare la sofer? Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cand descoperi sa-mi spui si mie :))
      creca e ceva gresit din proiectare. cat o fo noua era caldura ok si brusc a inceput sa nu mai bage asa bine la sofer. nu stiu de unde. pe vremea aia nu surubaream nimic pe la ea, deci pica problema unei interventii gresit facute

      Ștergere
    2. cand o sa fie cat de cat cald ma bag sa ma uit care-i problema. la oltcit era tot ceva de genul asta, in sensul ca erau niste clapete care directionau fluxul de aer si se slabeau suruburile care tineau tijele care miscau clapetele. rezultatul era ca nu mai inchideau calumea sau nu directionau cum trebuie aerul. la logan am observat o scadere a intensitatii fluxului de aer pe toate pozitiile. la incepu pe treapta 2 baga suficient. acum cam slabut. sa fie asta problema? stii cumva daca la logan e tot ceva gen oltcit?

      Ștergere
    3. la toate masinile este pe clapete :)

      Ștergere
  133. la ce ajuta filtru de polen?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. era suficient sa citesti primele randuri de deasupra tutorialului, aveai acolo raspunsul

      Ștergere
  134. Cris, am si eu o intrebare.
    Cand parghia de pe panoul frontal la clima este pe pozitia spre dreapta, orificiul de intrare aier in clima unde este? Banuiesc ca sub bord undeva, dar unde? Atunci nu mai trage ventilatorul aier de sub capota ci din interior. Banuiesc ca toata constructia de plastic negru unde ai taiat usa pentru filtru se desface greu si cu riscuri daca nu ai mai facut asa ceva. Oare daca las speteaza scaunului jos peste bancheta spate, nu se poate lucra mai usor de cat cu picioarele pe sus? Am dormit asa in Logan ca aproape in Daci 1300, care avea insa avantajul acelui raft de depozitare unde intindeam picioarele la fix cu toate ca am 1,87 inaltime. In Logan cutia si deschisa nu prea permite. Am intrebat asta ca am miros si poate trebuie dat cu sprey antibancterian. Filtrul il voi pune doar contra prafului de afara. Cu stima Nicu resiteanul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. gaura de admisie aer este in compartimentul motor. ridici capota si ai cele doua grilaje de plastic. fix sub ele este o gaura mai mare. gaura duce in jos pana la filtrul de polen. daca vrei sa folosesti acel spray pentru miros, il bagi doar pe tubulatura de aerisire, adica sus pe la parbriz si pe cele 4 gauri din bord.

      Ștergere
  135. Cris dupa ce am introdus solutia era un miros foarte placut, a duoa zi plecind la seviciu din canalul de ventilare a parbrizului mi-a aparut fum albastriu dar intipator demi curgeau lacrimi si de atunci este acest miros, dar nimic nu sa defectat totul functioneaza, ce poate fi? Mersi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. bun, deci ori solutia folosita etse proasta, ori nu ai drenat tu bine instalatia.
      ca sa functioneze ok acel spray, trebuie sa fie cald afara. se baga pe toate conductele/gauri si se si comuta din tablou pe geamuri, picioare si piept ca sa ajunga peste tot.
      dupa ce isi face efectul, sub masina trebe sa ai balta.
      din punctul meu de vedere, de pe instalatia ta nu s-a scurs toata solutia care ai bagat-o.

      Ștergere
  136. Cris, daca mai dai de vreo aeroterma de care ti-e frica sa ii scoti radiatorul(calorifer), si vaporizatorul, care tot calorifer e si ala jos, de vaporizator, poti sa tragi linistit, cu mici miscari stanga, dreapta, iese de acolo, la cel de caldura, care e mai mic, trebuie sa ai grija, nu este lipit sau cv, are 2 sruburi, si alea 3 clipsuri, dar problema e cand il scoti ca trebuie sa fi foarte delicat si sa il ti cat mai drept(iesind din gaura), foitele alea de aluminiu sunt exagerat de subtiri(cam ca alea de la dozele de suc, chiar mai subtiri). Deci nu sunt lipite sau prinse in nimic.

    Daca masina voastra are cv vechime(ca a mea care e din 2005), si vreti sa scapati intradevar de miros si zdranganitul frunzelor in ventilator, recomand sa dati aeroterma jos(un chin de altfel), si faceti rost de un aparat de spalat pe presiune si sa spalati calumea tot, la mine vaporizatorul era complet infundat cu insecte, praf si par, de animale aparent, l-am scos am pus presiune prin lamelele alea sa scot de acolo tot(daca tot faceti asta verificati-l in apa cu presiune de aer, sa nu aiba pori). Atentie la acel radiator de caldura, care e mai mic, nu puneti presiune pe el, este foarte fin.
    Si recomandat daca faceti treaba asta ar fi sa aveti telefon cu camera sau cv care face poze, fotografiati aeroterma la fiecare chestie demontata, pentru ca sunt destule plasticuri, si sa nu fortati cand o despicati in 2, sunt suruburi ascunse.
    Nu este greu, dar este mult de invartit la surubelnita, pozitii aiurea, si rabdare.

    Eu personal, nu vreau sa tai nimic acolo pentu filtrul ala, am un material, asemanator cu lana, folosit(spune tata) la calcat rufe industrial, deci trece aerul prin el, si vreau sa fac un suport exact in tabla aia din mijlocul caroseriei, intre stergatoare sa improvizez un chenar cv, sa fac un filtru, si inca una la aeroterma in locul in care trage aerul din masina.

    P.S La imbinarea aerotermei, cumparati un silicon, si dati pe margini, asa va fi mai precis aerul in aerisirile selectate.
    P.S 2 Hai ca am scris un roman aici. Poate va face Cris un video mai explicid:P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. de fapt, chiar am vrut sa fac asta in aceasta vara, sa spal totul de praf. am si inceput sa filmez... doar ca m-am lovit grav de tot de timp, plecam in concediu si ar fi insemnat sa asamblez masina in ziua in care plecam in Grecia si crede-ma, nu este deloc amuzant :)
      dar la anu'...

      Ștergere
  137. Am o mare problema,
    ceva face un zgomot la aeroterma dupa cateva minute de functionare, ca si cand ar fi axul gripat si scade debitul de aer, daca inchid AC isi revine dupa 10 minute.Am cumparat alt ventilator si face la fel, poaate fi ceva electric, contact ceva imperfect sau frunze in locasul acela pentru filtru...
    Ce ma sfatuiti, va rog...

    RăspundețiȘtergere
  138. Pana la urma am rugat mecanicil meu care imi schimba ieri un pivot sa imi monteze si mie filtrul cu pricina. Eu eram foarte sceptic, dar ia venit un client cu un bieşel ph 1 care avea si mi-a povestit cum ia schimbat el frumusel aerpterma ca se blocase si înfundase ai caloriferul,etc. Mi-a decupat cu un letcon si a scos un pumn de gândaci mirositori, frunze si alte chestii. Eu eram sceptic din cauza vitezei aerotermei, dar am observat ca nu suflul il micşorează ci zgomotul, cea ce e f bine. Aseara pe A1,între-o zona unde miroase a gaze am trecut si nu am mai simrit asta datorita filtrului. Deci sunt multumit si e si simplu de schimbat. Treaba e ca nu stiu ce filtru sa cer de acum la magazin, de clio, de logan?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cere si tu filtru de polen, nu de clio :))

      Ștergere
    2. am io de clio! am de laguna, de megane, ce care vrei? iti da fratele tau numai decat!

      Ștergere
  139. Daca cer de logan(pentru ca logan ph2) au dupa 2008,or stii?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu ma duc la magazin si zic filtru polen logan iar ei ma intreaba care din cele doua care le au pe stoc... si il iau pe cel ieftin, vreo 23lei

      Ștergere
  140. Cristi! Te rog frumos sa ma lamuresti si pe mine,ce se intampla cand decupezi si spargi vaporizatorul? Se intampla ceva?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cel mai probabil ramai fara freon in instalatia de aer conditionat si evident, nu mai functioneaza aerul conditionat

      Ștergere
  141. Si cine nu are aer are vaporizator??

    RăspundețiȘtergere
  142. Pentru Noul Sandero 2 este valabil tutorialul pentru schimbarea filtrului de habitaclu?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la noul sandero ar trebui sa ai deja filtru de polen pus din fabrica, asta daca ai AC pe el. nu stiu cum si unde este pozitionat la tine

      Ștergere
  143. Salut, Cristi! felcitari pt timpul si pasiunea acordate tutorialelor si implicit noua. Problema mea este urmatoarea: urmarind tutorialul pt montat filtru polen habitaclu am decis sa ma apuc de treaba si fiind neatent am scapat in interiorul traseului de ventilatie acea bucata de plastic ce trebuie decupata pt a introduce filtrul de aer.Acuma intrebarea mea este: ce ar putea afecta pe acolo? E urgent sa desfac traseul de ventilatie de sub bord sa o scot? Multumesc anticipat! Toata stima!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. bagi mana si scoti plasticul ala. daca nu poti tu, cauta un copil mai slabut cu mana lunga. crede-ma ca este loc suficient cat sa bage mana si sa scoata.
      probabil iti face doar galagie.

      Ștergere
    2. ok. multumesc frumos pt amabilitate! toate cele bune!!!

      Ștergere
  144. Am reusit sa tai si eu plasticul acela dar m-am chinuit rau de tot. Trebuie sa aveti foarte multa rabdare. Am luat un filtru gen gama Motrio de la un magazin de piese auto de o calitate indoielnica drept urmare cand l-am introdus in locas s-a strambat si asa a si ramas.Cand il voi schimba voi lua ceva de origine sau producatori consacrati.
    Inaintea introducerii filtrului am facut la un service completarea cu freon si curatarea instalatiei de AC cu presiune apoi acasa am igienizat tubulatura din habitaclu cu spray cu spuma. Acum s-a schimbat mirosul in habitaclu, e o placere sa conduc loganelul.

    RăspundețiȘtergere
  145. buna Cris..stiu ca poate trebuia postata altundeva asta dar am citit despre filtrul de habitaclu si amz is sa te intreb sun tutorial despre schimbarea radiatorului de aer conditionat de la un logan 2007 unde gasesc?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am tutorial doar cu schimbarea radiatorului de incalzire habitaclu.
      doar daca cauti e net un tutorial cu ce te intereseaza pe tine

      Ștergere
  146. voi merge pe mana celor de la magazine de piese auto pentru achizitionarea unui filtru.

    RăspundețiȘtergere