Test astupat gauri admisie aer racire motor de pe bara fata

Inainte de toate, acest test este valabil la motorizarile diesel. Daca aveti benzinar si aveti o problema cu incalzirea habitaclului din cauza ca nu se incalzeste suficient motorul, neaparat sa va verificati termostatul. Motoarele pe benzina se incalzesc mult mai repede ca un motor diesel.

Cum am citit temperatura cu telefonul? Citeste aici Interfata OBDII si aplicatia Torque.

Acum un an in urma se discuta aprig pe forumul LoganClub despre utilitatea astuparii grilelor din bara ca sa nu mai intre aer la motor. In felul acesta ajutand temperatura apei de racire a motorului sa creasca mai repede, implicit si temperatura din habitaclu.
Am vrut de atunci sa fac acest test dar lenea fiind mare, am amanat putin, un an.

Testul l-am facut pe acelasi traseu si acelasi stil de condus. Singurele diferente majore fiind diferenta de 4 grade si trafic.
Am facut un tabel cu temperatura apei si cate minute a functionat motorul, valorile fiind citite din kilometru in kilometru.


In prima filmare tot traseul a fost facut fara nicio modificare


In ce-a de-a doua filmare am astupat gaurile de admisie aer racire motor din bara fata


Primii 4 km ii fac in afara orasului. Pe acest traseu valorile sunt aproape identice si ma indoiesc ca acea diferenta de 3 grade de afara ar fi influentat in vreun fel incalzirea motorului. Urmatorii 11 km fiind facuti in trafic, in zone relativ aglomerate. Pe acest traseu totul este relativ, conteaza cat de mult stationezi sau mergi incet bara la bara si cat din aceasta distanta o parcurgi cu minim 40km/h. In mers, temperatura a urcat intotdeauna. Dar la oprirea pe loc sau in mers incet fara sa accelerez, temperatura a scazut de fiecare data.

Dar, un foarte mare DAR! Astuparea acestor gauri ar trebui sa ajute incalzirea mai rapida a habitaclului. Surpriza, cel putin in cazul meu, in primii 5km temperatura este aproape identica, caldura din degajata in habitaclu fiind aceiasi :)
Probabil la cei care intra in traficul aglomerat imediat ce au plecat de pe loc, s-ar putea sa fie o idee mai eficient, dar dati-mi voie sa ma indoiesc ca este suficient de eficient ca sa induri rusinea de a fi la volanul unei masini care arata in acel hal!
Chiar si in cei 11km pe care i-am facut in traficul aglomerat, temperaturile a fost destul de apropiate si oricum aveam deja caldura in habitaclu.
Imi este greu sa fiu convins ca ar face minuni aceasta inutila si oribila modificare. Din punctul meu de vedere

Ii multumesc lui Ionut ca m-am facut de rusine 30 minute prin oras...