Montat oglinzi electrice cu semnalizare de Renault Symbol pe Logan 1

Am achizitionat de pe forumul LoganClub de la userul Adrian aceste oglinzi de Renault Symbol care sunt acelasi lucru cu cele de pe Logan I, doar ca au si semnalizare incorporata. Asa cum spune Chirila "Perfect pentru mine" si m-am apucat de montat.
Acest tutorial este 2 in 1, singura diferenta la montarea oglinzilor electrice cu degivrare este legarea suplimentara a doua fire pentru cele cu semnalizare incorporata.

Eu am dat bordul jos pentru ca mai aveam o problema la el si in plus chiar vroiam sa trag instalatia electrica pe langa restul instalatiei. S-a dovedit a fi proasta ideea deoarece am fost nevoit sa prelungesc firele cu inca 50cm, in fiecare parte. Deci montarea lor pe jos pe sub mocheta este solutia ideala.
Pe langa oglinzi, am mai achizitionat joystick-ul si instalatia electrica originala Logan I. Spre surprinderea mea, desi mufele au configuratia diferita, totusi s-au potrivit una in alta, a trebuit doar sa repozitionez firele in mufe.
Intre timp am descoperit ca nu potrivesc culorile firelor de la mufe, in decursul anilor s-au schimbat de vreo 3 ori culorile. Deci ramane sa testati voi cele trei fire care sunt combinatia castigatoare pentru reglajul oglinzilor. 



Intre timp am aflat mai multe detalii cum ar fi faptul ca acele culori de la fire pe care le spuneam eu in tutorial nu se potrivesc la cei care au instalatia electrica originala, instalatia cumparata de mine avand fire de culori care au fost la indemana atunci. Ba mai mult, chiar si la masinile care au instalatia originala tot sunt sanse mari sa difere culorile si pozitia firelor, deci trebuie prima data sa incercati daca reglajul sus/jos/stanga/dreapta corespunde. Daca nu, veti fi nevoiti sa scoateti cele tri fire si sa le repozitionati in mufa, exact cum am facut eu. Si din cauza ca am omis sa filmez scoaterea acestor fire din mufe, am filmat ulterior ca sa vedeti si voi. Acul folosit de mine era putin cam gros si intra mai greu, dar probabil daca folositi un ac mai subtire sa puteti scoate mult mai uosr firele. Primul fir l-am scos imediat, al doilea m-a chinuit doua minute jumatate iar celelalte trei au iesit foarte usor. Am zis celelalte trei deoarece am repozitionat si firul de la degivrare.
O completare foarte utila care a venit de la Gheby Axel Ak' de pe YouTube:
Cablul de alimentare cu pin de l-ai introdus in cutia de sigurante la S21, trebuia, de fapt, introdus la S37, iar cablul de l-ai lipid pe firul 5 de la releul de dezghetare, trebuie introdus in cutia de sigurante la pozitia S21.
Siguranța F37 este pentru comenzile oglinzilor, iar siguranța F21 este pentru dezghețarea din oglinzi.  La configurația pe care ai făcut-o tu, ar lipsi o siguranța de 5A pe firul pe care l-ai lipit pe cablul de la releu.  Iar pe traseul original, ar trebui sa vina un fir din releu de dezghețare pana in cutia de siguranțe la poziția E21.

 
Update legat de releul de degivrare. Zilele trecute am montat la cineva oglinzile electrice si firul de la degivrare l-am legat la pinul 5, asa cum spuneam in tutorial. Eu am vazut ca firul este rosu dar am zis ca na, este pinul 5. Doua zile le-a luat la oglinzi sa-i termine omului bateria de pe masina, au functionat non stop din momentul legarii. A ajuns omul la masina, toata era acoperita de roua, numa oglinzile nu :)
Deci cand va legati la releul de degivrare, unul din cele doua fire groase este rosu, sa NU va legati la el! Legarea o faceti la celalalt fir gros care trebuie sa aiba o culoare bej/galbui.


Andrei are un Lodgy, si-a montat aceste oglinzi si a legat senzorul de temperatura de pe oglinda la ceasuri si functioneaza!