Pages

Bec cu led H4 3200 lumeni

Am primt la test aceste becuri cu led H4 led 3200 lumeni, de la Liviu de pe bec-led-auto.blogspot.ro. Sunt a patra generatie de leduri H4 si au 32W/bec, 3200 lumeni, doua leduri CREE si lumina degajata peste becurile cu filament.
Daca in trecut n-am fost multumit de Bec cu led H4 1800 lumeni cum luminau pe faza lunga, acum n-am nicio obiectie in nicio privinta.
O sa-mi spuneti ca nu afiseaza acea linie pe perete ca si becurile cu filament si din aceasta cauza lumina orbeste pe ceilalti participanti in trafic. Trebuie sa le testezi pe ochii tai ca sa te convingi ca nu orbesc. Lumina care ajunge in partea de sus este o lumina reziduala, slaba si deloc deranjanta. Lumina concentrata fiind indreptata in jos si asta datorita oglinzii din far. Pe toata durata filmarilor pe timp de noapte, n-am primit niciun bliț din fata si m-am intalnit cu o gramada de masini.
Bla bla bla, sa trecem la filmari pentru ca asta va intereseaza pe voi iar concluziile tot voi le trageti. In primul film o prezentare a ledurilor si un test pe lumina, urmat de inca doua filmulete cu teste pe timp de noapte, unul in mers si unul in stationare


Test 1


Test 2

Schimbat geamul de la ceasuri

Este prima data cand am gasit la vanzare "sticla" de la ceasuri. Este dintr-un plastic foarte prost, se zgarie extrem de usor. Acum arata din nou ca nou :)
Am gasit de cumparat la Cosmin_uau in anuntul [VAND] Diverse accesorii logan

Curatat actuatorul de la usa

Proprietarul masinii nu are optiunea de a schimba respectivul actuator, sunt foarte greu de gasit aceste actuatoare principale cu 5 fire. Asa ca mi-am fortat norocul incercand sa-l curat, poate, poate rezolv problema.
Curatarea am facut-o la inceputul lunii octombrie 2014 si este functional chiar si acum, la mijlocul lunii martie 2015. Update 18 martie 2020, actuatorul este in continuare functional.
Sunt convins ca se poate aplica cu succes aceasta metoda si la actuatoarele clasice cu doua fire.



Catalin: un coleg de munca a avut ceva probleme de functionare cu respectivul actuator si ne-am apucat de treaba. In primul rand, carcasa am reusit sa o desfac/declipsez dupa ce l-am incalzit usor cu un heat gun. Are un fel de sudura plastica si ceva prinderi tip clips. Interiorul se vede in pozele atasate ca este identic cu unul normal, cu doua fire, singura diferenta fiind contactorul dublu care da comanda de descuiat/incuiat, atunci cand incui/descui masina cu cheia in yala.
In al 2-lea rand, functionarea defectuasa, zic eu ca se datoareaza motorasului electric in sine. In momentul cand l-am demontat de pe masina colegului, l-am alimentat la o sursa de 12v 22oo mAh. Lucra, dar foarte greoi, cu o forta insuficienta sa actioneze parghia sistemului de inchidere.
Din punct de vedere mecanic, doar am curatat interiorul cu alcool tehnic, am aplicat vaselina siliconica pe angrenaje. motorasul electric, l-am scos din tot ansamblul si l-am alimentat separat. L-am lasat sa mearga in gol vreo 2 minute, dupa care prin gurile de aerisire, am aplicat spray de curatat contacte electrice. A inceput sa curga foarta multa mizerie.
Concluzia mea, motorasul electric nu efectuaza o tura completa (360 grade), datorita angrenajului cu roti dintate. cred ca jumatate de rotatie a axului motorului, este suficienta pt a extinde/comprima tija acestuia. Drept urmare, colectorul rotorului, prezinta o uzura inegala, valabil si pt. periile colectoare.
Dupa curatare si mers in gol vreo 2-3 minute, motorasul a revenit la normal. am pus la loc tot ansamblul, iar carcasa actuatorului, dupa degresare cu alcool tehnic, s-a lipit folosind un adeziv tip LOCTITE (are rezultate mai bune decat superglue-ul clasic).
Am alimentat iar actuatorul la 12 volti, de data asta avea semnificativ mai multa forta in actionarea tijei de comanda. L-am montat pe masina, totul a revenit la normal. am atasat si cateva poze cu respectivul actuator.

Rezolvat cateva puncte de rugina

In urma cu 2 ani(2012-2013) am observat cateva  puncte in cantul usii de unde a sarit vopseaua. Am lalait-o si m-am trezit ca deja este urata treaba, nu o puteam lasa asa, sa mai trec printr-o iarna.
Am facut o lista cu ce am crezut eu ca am nevoie si am apelat la firma Hydrocolor pentru livrarea materialelor necesare. Ba chiar mi-a oferit cateva produse de care nu stiam si care mi-au usurat foarte mult munca.
De la baietii de la daciashop.ro am achizitionat si un bidon de Kelfos care este foarte laudat pentru proprietatile lui de a opri inaintarea ruginii.
Sunt convins ca nu am facut totul ca la carte, nu sunt de meserie si sunt constient de asta. Nu ma asteptam sa iasa perfect si nu ma deranjeaza ca se vede unde am reparat. Pentru mine este esential sa fie rezolvata problema, cu costuri cat mai mici.
Toata treaba am facut-o la inceputul lui august 2014 si inca n-am reusit sa ajung cu polish pe masina. Dar este programata si ea, candva in 2015.

Update 2016: rugina a reaparut in aceleasi locuri...