De ceva timp a auzit pe stanga o bataie, asa ca a trecut pe la mine sa facem o verificar. Am tras de roata cat era lasata jos si nu se simtea nimic. Am ridicat-o pe cric si am simtit acel joc si se auzea acea usoara bataie, dar era diferit la mana, nu parea a fi ca un capat de bara. Asa a fost, bataia era de la bieleta de directie.
primul tutorial din 2014
RăspundețiȘtergerede fapt tutorialul este urcat pe youtube din Încărcat la 19 oct. 2013 :)
Ștergeredoar acum i-a venit randul
sall cris
RăspundețiȘtergereai putea sa faci un tutorial despre cum tragi frana de mana????
cu drag gabi din dragasani : )
adica cu mana de frana? :D
ȘtergereSi montajul bieletei?
RăspundețiȘtergerekaboom http://www.tutorialelogan.ro/2011/07/schimbat-bieleta-directie.html
Ștergereastea pica mai rar,mie de ex. mi a gasito la itp -ul din oct 2013 si am mai schimbat un cap de bara an rest doamne ajuta,apa paie si bataie.
RăspundețiȘtergereSalut!
RăspundețiȘtergereDaca tot vorbim de sistemul de directie poti sa-i transmiti prietenului cu Loganul albastru sa-si schimbe anvelopele - acel model de Debica Navigator este cel mai prost de pe piata. Nu sunt bune nici pe suprafete ude, iar pentru iarna sunt inutile. Multi dintre noi uita de importanta anvelopelor si facem multe imbunatatiri la masini ignorand normele de siguranta.
cand o fi sa derapezi, derapezi si cu alea care cica ar fi cele mai bune.
ȘtergereEu zic ca te inseli in privinta anvelopelor pe care le are pe masina.Eu am 2 ierni trecute cu acest tip de anvelope si pot sa spun ca pe zapada merg excelent si nu am avut nici un fel de probleme.La inceput,cand le-am cumparat am fost si eu reticent vazand profilul lor,dar am fost uimit la cum se comporta pe zapada.
ȘtergerePe gheata poti sa ai ce anvelope vrei tu ca tot te duci sanie(poate cele cu crampoane sa dea un rezultat mai bun).
Asa ca tu ori nu ai avut aceste anvelope,ori este o problema la piesa dintre volan si scaun :)
Salut Cristi, chiar daca o sa schimbi bieleta, jocul nu o sa dispara. Acel joc este din caseta de directie, mai exact dintr-o bucsa din caseta de directie. Acea bucsa tine fixata cremaliera din caseta si dupa un timp capata uzura. Ca sa rezolvi jocul, pe partea stanga a casetei de directie in dreptul coloanei de directie cu acces dinspre spatele masini vei gasi o piulita plata cu inbus, aceata tine presata cu ajutorul unui arc, acea bucsa. Daca o strangi ii iei si jocul din directie daca o slabesti jocul va fi mai mare. La jocul pe care masina din filmulet il are, merge cam un sfert de tura strans. Am vb cu cei de la Dacia daca e bine sa umblu acolo si mi-au zis ca nu e indicat, dar tot am amblat la 60000km si acum am 107000, din cand in cand mai umblu acolo si nu am nici o problema. Trebuie sa fii atent sa nu o stragi prea tare ca se va strange si directia, cu oleac` de rabdare si verificari pe volan o vei regla numai cat trebe` . Poate stiai de treba asta, daca da, imi cer scuze daca te-am plictisit. Tine-o tot asa chiar imi
RăspundețiȘtergereplace ceea ce faci! Si la masina mea n-a ramas surub neatins ca si la tine si sunt foarte multumit de ea!
e bine de stiut ca se poate rezolva si jocu din caseta de directie :)
Ștergerecand testam la el, chiar ma gandeam ca e posibil sa fie din caseta, dar am zis sa fim optimisti si sa dam vina pe bieleta de directie. bieleta care a fost schimbata si acel joc a disparut ;)
Asta in cazul in care caseta e actionata mecanic dar daca este hidraulica,nu exista sa o poti regla de acolo.
Ștergerehttp://www.youtube.com/watch?v=XW1ut2fdPKw#t=334
Ștergeremerge si la hidraulica ....
RăspundețiȘtergeresalut liviu
Ștergerecum putem sa ne dam seama daca avem o problema acolo si nu in alta parte? si inca ceva daca imi poti raspunde: crezi ca la mine, daca nu am servodirectie e mai solicitat acel mecanism?
mersi mult.
cei care nu au servodirectie acuza cele mai multe probleme la caseta de directie.
Ștergereeu am servo si la peste 100k nu are probleme la caseta si din experienta mea de mecanic auto, nu se schimba nici o bucse la casetahidraulica pentru ca ea nu exista unde este melcul de pe axul volan, in schimb se rectifica in unitati specializate, cele mecanice au niste cale foarte subtiri si da se pot chiar si adauga sau strange mai mult, insa cu atentie sa nu se blocheze axul.
Ștergerecristi, eu cand trag tare de volan intr-un viraj si derapeaza putin fata imi tremura volanul in mana daca asfaltul e uscat. daca e alunecos, nu. si nu am servodirectie. ai idee daca asa trebuie sa faca sau e o problema pe la caseta?
Ștergeretremura din cauza ca pierde si prinde cauciucul din nou aderenta, e normal
ȘtergereSalut ! Nu stii uleiul din cutia de viteze la cati km se schimba ? si cum se schimba ?
RăspundețiȘtergereeu l-am schimbat la 74.000km, era negru. cand il pui este rosu
ȘtergereCrezi ca la 135.000km trebuie schimbat? Nu am nici o problema la schimbarea vitezei... ( uneori nu intra in R din prima... dar revenind la 0 si reincercand R e ok )
Ștergereintra greu in viteza daca ai lipsa ulei. sunt persoane care merg 50-60.000km fara sa schimbe uleiul la motor si nuaunicio problema
ȘtergereCrezi ca la 135.000km trebuie schimbat? Nu am nici o problema la schimbarea vitezei... ( uneori nu intra in R din prima... dar revenind la 0 si reincercand R e ok )
Ștergereintra greu in viteza daca ai lipsa ulei. sunt persoane care merg 50-60.000km fara sa schimbe uleiul la motor si nu au nici o problema.
Ștergeresi ca sa-ti raspund totusi la intrebare: eu nu cred nici la biserica, alegerea daca-l schimbi este a ta :)
am si eu o mica bataie pe fata, si mai pot mentiona ca bucsile de la bara stabilizatoare sunt asa de uzate ca nici nu mai stau lipite de bara, se vede printre ele si bara. asta poate cauza zgomotul?
RăspundețiȘtergerenu stiu de ce ma mai intrebi. daca's uzate, apai le schimbi si atunci vezi daca mai auzi bataia
ȘtergereSalut vreau sa imi cumpar si eu un modul cu impuls pentru geam si vad ca are obtiunea sa ridici geamu cand incui masina si cand o descui sa coboare dar cumva trebuie sa fac eu vro modificare adica sa trag vrun fir pt a a imi putea urca geamul cand incui masina ?
RăspundețiȘtergereasta il intrebi pe cel care comercializeaza modulul, eun-am de unde sa stiu :)
Ștergeresalut;;am fost inainte de sarbatori sa fac itp-ul la masina si mi sa spus ca am o problema la repartitorul de frana, adica masina franeaza doar pe fata si pe spate nu....nu prea am inteles bine, este o problema grava asta ? ai avut vre-odata probleme de genu asta ?
RăspundețiȘtergereeste foarte grava problema! la o frana brusca pierzi total controlul masinii!
Ștergereproblema apare penca circuli cu masina goala, prea rar incarcata, repartitorul nu a functionat si s-a intepenit.
dai cu wd40 din abundenta si misti de cu mana de repartitor pana il deblochezi.
daca nu merge, nasol, ajungi la service
salut , nu e de joaca , cu frana , exact cum mi-a zis si mie cris , i-am lasat ceva comm acum ceva timp si i-am spus ce am patit si eu cu masina mea , este o problema grava , insa masina mea de pe la vreo 60 000 km a inceput sa faca figuri , insemnand ca imi frana spatele mult mai tare ca fata , si la o franare de urgenta , ma arunca de pe sosea fara a mai putea fi controlata masina de nicio culoare , dar sincer la mine a fost mai dificil , poate tu ai mai mult noroc , eu am fost pe la multi mecanici si nu i-au gasit problema , apoi am ajuns intr-un service autorizat , si mi-au schimbat repartitor frana , pompa frana , discuri frana , placute frana , au reglato , au pus o pe stand si a dat raportul de franare bun pe fiecare roata , dar au scoso in teste si , SURPRIZA , mi-au venit cu ea pe platforma , lovita toata , l-a aruncat pe sofer dupa sosea , si acum ma mai intreb care ar fi putut sa fie problema , eu nu am mai luat acea masina de acolo , si au fost de acord si mi-au cumparat alta , ei au reparat epava , sper ca tu sa ai mai mult noroc , dar te sfatuiesc ceva , exact cum am depistat si eu problema , fa cateva incercari de franare brusca de pe la 60 -70 km/h , sa sti daca masina iti fuge in vreo parte , ca sa sti la ce sa te astepti , nu e de joaca cu frana !
ȘtergerePt cel cu probleme cu repartitorul este o solutie se poate regla are o piulita de plastic pe care o poti strange ca sa ai mai puternica frana pe spate cel mai recomandat e sa faci treaba pe standul de frana fortele trebuie sa fie cu masina goala undeva la 25% din cea de pe fata suces in general din fabrica vine ft putin reglat dac cei de la ITP erau de treaba puteau sa o faca fara probleme pt o mica atentie
Ștergeresalut Cris am observat si eu un tacanit in afara de cel care sta pe scaunul soferului :)) care se aude de pe la 2500 de turatii si asta din treapta a 2a si nu pot sa imi dau seama de la ce ar fi...ai idee? daca o turez pe liber nu se aude nimic...
RăspundețiȘtergereoare ai benzinar? sa fie tachetii in acest caz? cel mai probabil
Ștergerebenzinar ... si e grav sau ce sa inteleg?
Ștergerenu e grav, dar nu este in parametrii ok de functionare :)
Ștergeretrebuie reglati. cei care au GPL ar trebui sa faca operatiunea tot la 30.000km
dar...nu se aude in partea din fata eu tind sa cred k e de prin cutie...:|
Ștergereatunci probabil problema e intre scaun si volan :))
Ștergereiti dai seama ca nu are cum sa fie din cutie :)
la mercedes aveam o tabla de protectie a esapamentului si s-a nimerit sa ajunga pe ea niste pietre. diesel fiind, iti dai seama cum suna dupa mine? :)). doua saptamani mi-au trebuit sa gasesc ce dracu facea galagia aia
nu prea ma pricep ..unde este mai exact repartitorul de frana ..presupun ca in partea din spate..? de stiut stiut cum arata:
RăspundețiȘtergerehttps://picasaweb.google.com/104072069706870899482/RepartitorFrana
Ștergerechestia aia ca un mecanism complicat :)
pentru cei care nu stiu ce face repartitorul, uitati-va la rotile lu asta: nefiind incarcata pe spate, spate nu franeaza, sau franeaza mult mai putin.
RăspundețiȘtergerehttps://picasaweb.google.com/104072069706870899482/RepartitorFrana
pardon, asta e linkul http://www.youtube.com/watch?v=TYNJ505aHuY
Ștergerepoti sa ai joc in caseta de directie, doar pe o singura parte. la logan se poate sa ai impresia ca ai joc in caseta sau in bieleta dar daca pornesti motorul se mai dispisa din joc. ca sa fii singur ca e bieleta de directie, dai jos acel mason de cauciuc si misti bine de roata. asa vezi jocul si poti sa iti dai seama daca are ceva caseta.
RăspundețiȘtergerepentru toti iubitori de logan un filmulet destul de dur , :( , http://www.youtube.com/watch?v=h9FmVcQ-oi0
RăspundețiȘtergerenu este deloc dur, ba chiar arata cat de muncit este acel logan si inca este in stare sa se rastoarne. insista si ai sa gasesti maimulte filmulete de la ei unde rastoarna acel logan :)
Ștergeredar cu ce s-o ocupa astia de au atatea masini acolo de care isi bat joc?...
Ștergereceva dezmembrari auto din ce pare
Ștergereun tutorial cu strangerea curelei de alternator ar fi de mare folos. mi-as dorii sa scap de scartaitul infernal care ma chinuie in fiecare dimineata.
RăspundețiȘtergeredaca scartie, e deja compromisa si trebuie schimbata
Ștergerese poate schimba acasa sau e complicat?
Ștergereasta nu mai stiu sa-ti spun, n-am idee ce presupune operatiunea
Ștergerecum as putea rezolva problema scartaitului cand accelerez? , am schimbat distributia acum un an ...
RăspundețiȘtergerescartait de la ce? dela motor? e de la cureaua de accesorii, trebuie intinsa. nu stiu unde e pozitionata si cum se intinde, dar logic e sa fie un surub
Ștergeredeci cand accelerez cand urc un deal / o panta suiera ! Cum as putea sa rezolv ?
RăspundețiȘtergeredaca e diesel, e de la turbina si doar prin schimabare turbina.
Ștergeree benzinar de 1.4
Ștergereatunci nu stiu de unde ar putea aparea problema
Ștergereeste de la cureaua de accesorii ? asa spuneai mai sus ..
RăspundețiȘtergereeu fac diferentiere intre șuieră si scârțâit. șuieră vantul pe langa usa si scârțâie geamul cand il inchid. ce zici, e diferenta?
Ștergerein principiu este un surub de intindere a curelei, este pe langa alternator, nu stiu cum e la mpi. dar daca a inceput sa scartie deja e cam compromisa, asteaptate sa o schimbi curand
Da este diferenta! Distributia am schimbat-o anul trecut in ianuarie , cand accelerez putin mai tare la deal se aude asa , si asta se intampla doar cand este motorul rece
RăspundețiȘtergerepai cand urci mai tare in ture atunci patineaza cureaua, e normal
Ștergereasa de repede sa dus ? intr.un an de zile ?
RăspundețiȘtergerepoate a fost de proasta calitate sau nu a fost bine intinsa de la inceput
ȘtergereSalut Cristi si yo am o problema la directie am schimbat capetele de bara pentru ca erau uzate si la denivelari "zici ca-mi ia volanu din mana".sa fie din caseta de directie?ms
RăspundețiȘtergereposibil dincaseta, posibil din bielete directie, posibil din geometria rotilor
ȘtergereSalut Cristi! Spune mi si mie te rog daca exista vreun logan fara servodirectie indiferent cat de coaja e? Ma tot contrez cu un prieten
RăspundețiȘtergereeste, ce-a mai ieftin avarianta de logan PH1 nu avea tetiere spate, airbag dreapta, muzica, bara stabilizare si servo directie, barile erau negre integral
ȘtergereSalut Cristi am si eu o problema cu un logan benzinar imi tot troncane ceva la roti si am schimbat tot la masina începând cu capete de bara dupaia bieleta de direcție , stabilizatori fata bucsa bara stabilizatoare ,caseta de directie, amortizoare acuma am fost si la o statie itp si cei de acolo au spus ca ii totul k dar troncanitul tot se mai aude nu stiu poate ai mai auzit asa ceva aștept un raspuns.
RăspundețiȘtergereplacutele de frana au jos. apesi usor frana cand treci peste obstacol si ar trebui s anu le mai auzi.
Ștergerear mai fi bucsa si rulmentul din capul amortizorului.
pivoti sau vreo bucsa de la bascule
Când calc frână tot așa se aude.rulmentul si bucsa nu le-am schimbat dar am sa le schimb si acelea sa văd .pivoți si bucsa de la bascule sunt noi basculele.dar mai am o intrebare troncanitul nu se aude tot timpul numai la drum denivelat si la viteză mica la viteza mare nu se mai aude si ar mai fi o treaba dimineața cand plec cu masina nu se aude cand merg vreo 10 min incepe.
RăspundețiȘtergerecel mai probabail de la flansele amortizor si acei rulmenti.
Ștergereciudat ca nu face la inceput...
Sal Cris, uite am o problema care nu i-am dat prea mare importanta . inainte de a schimba ( planetare, bielete directie, telescoape, placute frana, bascule, capat de bare, discuri frana, bucse bara stabilizatoare) imi tragea in dreapta , dupa ce am schimbat + 2 reglaje directie la fel !! ce zici? x(
RăspundețiȘtergeremi-au trecut 5 variante prin minte:
Ștergere1. presiunea in roti inegala
2. una din roti este mai grea, chiar daca jantele si cauciucurile sunt identice. cauciucurile in general nu au neaparat aceiasi greutate din fabricatie, am vazut diferente de 2kg
3. cauciucurile au dimensiuni diferite sau uzura diferita
4. jante diferite, J-ul si ET-ul, poate chiar "-ul
5. ai cauciucuri fabricate pentru tarile cu volan pe dreapta, ce am eu acum pe masina, trage non stop dreapta orice as face.
ca si remediu, invarte rotile intre ele, cum iti vine in minte, e cam singura optiune care o ai, asta ai verificat punctele 1-4
Hello Cris, my Logan 1.5 dci don't have the Power steering,(bieleta directie),so it is easy to install all parts of the Power steering without danger? thank you
RăspundețiȘtergerePower steering is not "bieleta directie" :)
ȘtergereI don't know what parts are necesary to do this job and i don't know steps how to do it. I'm not a mechanical
salut Cristi! stima si respect pentru tutorialele realizate ...am o i trebare care sunt simtomele uor bielete uzate si capati de bara ...se simt in volan...ca si cum ai ajea joc ceva de genu?
RăspundețiȘtergereSalut, simptomele sunt clare, se aud sunete si simti in volan bataie.
ȘtergereDar conteaza foarte mult soferul, stiu pe unu care nu a auzit si nu a simtit bataia unui capat de bara care era aproape la limita de a se smulge.
Daca ai nedumeriri, poti face o verificare la bieletele de directie, ca in tutorialul de mai sus. Cauti si tutorial cu verificat capat de bara...
Multumesc Cristi! eu am simtit mai mult in volan asa sa le testez..ca in tutorial se simte ft ft putin dar cred ca ele sunt sunt sigur. Multumesc inca o data!
Ștergerenu am schimbat nimic la masina deocamdata si am 160.000 cu ea si cred ca lea venit vremea asai?
RăspundețiȘtergereSalut Cristi, imi poti spune care sunt simptomele casetei de directie care cedeaza?
RăspundețiȘtergerebate directia
Ștergeresalut! la multi ani! are ceva reglaj caseta cu servo sa m-ai dispara din troncaneli? multumesc!
RăspundețiȘtergeresalut si La Multi Ani! din cate stiu. la caseta cu servo nu este niciun reglaj
Ștergeream aflat ulterior ca se poate strange cu cheie de 19.ceva fel de reglaj o fi? multumesc!
RăspundețiȘtergereprobabil o s ate pui tu sa-l cauti. din ce stiu eu, la caseta de directie cu servo nu sunt reglaje. la caseta de directie fara servo este un surub cu imbus pentru reglaj
Ștergeremultumesc! atunci incepe distractia! ceva bucsi de teflon exista? poate ar ajuta?
RăspundețiȘtergeresa pice caseta la 100mii!
RăspundețiȘtergerecaseta pica, de regula, din cauza drumurilor si cum are grija sogerul de ea. stiu persoane care in regim de taxi au peste 500k cu caseta originala
Ștergeremultumesc!
RăspundețiȘtergereSalut! Logan 2008 1.4 mpi preferance are reglaj unghi cadere? Uzeaza cauciucurile pe interior! Geometria rotilor am facut si degeaba! Multumesc!
RăspundețiȘtergereSalut, la Logan nu se poate regla căderea. Pe daciashop.ro găsești șuruburi excentrice cu care poți regla și căderea.
Ștergerehttp://www.daciashop.ro/index.php?route=product/search&keyword=Cadere&category_id=0
Multumesc!
RăspundețiȘtergere