Pages

Modificat display negativ

Desi pretul unui display este de doar 30-50 lei, aproximativ 10 euro, nu il gasesti tot timpul de cumparat, asa ca a aparut acest tutorial.
Ai nevoie de o lama de cutter, o guma de sters, spirt sanitar sau alcool tehnic sau orice crezi tu ca va dizolva acel lipici fara sa afecteze folia de plastic. Cineva mi-a spus ca se poate folosi ulei de floarea soarelui sau alcool izopropilic pentru a curata acel lipici iar asta mi-a dat de gandit. Sper sa gasesc pe cineva care vrea sa-i fac si sa experimentez pe el.
Mai ai nevoie de multa rabdare, poate prea multa rabdare.
Desi am spus in tutorial ca nu-mi place cum a iesit aceasta lucrare, in special acele usoare umbre care nu ar trebui sa se vada, efectul scade considerabil daca aprinzi pozitia/farurile. Lumina scade mult din intensitate si respectivele umbre abia se mai vad. Sunt multumit de modificarea adusa :)

cei care au curatat cu alte solutii:
- damian 888 eu am dizolvat lipiciul ala cu o solutie de dezghetat parbrizul
-

Schimbat sonda marcharier

Trebuie sa dai roata stanga fata jos ca si ai acces la aceasta sonda. Inainte de a te apuca de treaba ar trebui sa sti ca vei pierde putin ulei din cutia de viteze iar asta insemna ca va trebui sa completezi ulterior. Ai nevoie de o cheie de 24, doar la strangere trebuie sa ai grija, daca strangi prea tare ai sanse mari sa strici filetul, este din alama.
Pretul nici macar nu te sperie, e doar 60 lei aici.



Andr33y: pur si simplu, ca electronica, principiul de functionare este unul foarte simplu, dar ca modalitate de actionare a partii electrice a sondei, principiul este acelasi ca la pompa de umflat roti la masina. cauza defectarii sondelor este garnitura care produce presiune in mica membrana din interior, o sa iti dai seama care e, e aceea maro din gaura aceea maro de pe corpul sondei, garnitura se uzeaza din nu stiu din ce cauza si nu mai poate produce "presiunea" necesara actionarii mecanismului electric. si iti spun asta ptr ca am desfacut si corpul acela care este din bronz sa vad exact ce este acolo.
Sper ca v-am lamurit cat de cat, Andr33y.

Montat cotiera de origine

Dupa cum spuneam si in film, piesa metalica e cea mai importanta, ea tine cotiera cat mai fixa, altfel joaca acolo de nu-i adevarat.
Aveti grija la ce cotiera achizitionati, daca e mai lata decat iti permite locul dintre scaune, e nasol, o sa dai cu centura in ea sau cu roata de la reglajul spatarului. Stiu un piele care si-a pus o cotiera sa aiba loc doua persoane. A montat cotiera dupa care a pus scaunele si gata, nu se mai pot misca din loc fara rupa ceva. Nu mai punem ca e nevoie de 2 persoane sa mai pui scaunele la loc, unu impinge pe pozitie si unu insurubeaza.
Sau puteti vedea aici cum a facut Gilles REI​MS din Franta cand a montat cotiera.
Iar aici puteti vedea idea unei alte persoane de a insemna unde trebuie date gaurile in cotiera.

Montat lampa de origine in torpedo

Lampa din portbagaj este identica cu cea ce se monteaza in bord. Mai ai nevoie de un contactor, daca nu e original poti tiganii unul si mai tragi ceva fire. Chiar e simplu de povestit :)

Schimbat bec la bricheta

Mai multe persoane au cerut acest tutorial, asa ca...
Respectivul bec se poate achizitiona de pe www.daciashop.ro. Sau puteti cauta dupa modelul becului 12V T1 1/4 80mA.

Cateva verificari mai generale inainte de un drum lung, vara

Am gasit trusa medicala expirata, becul de de la numar ars, asigurarea nu era pentru tarile in care aveam nevoie. ce bine era daca verificam actele inainte de a pleca in concediu... asa am dat 70 de euro pe asigurari in alte state...

Demontat antena

Daca iti intra apa pe la antena, vrei sa o dai jos deoarece iti montezi o antena interioara, aici vezi cum o poti demonta.
Daca ai sculele necesare e usor, altfel nu te vad prea bine :)
Nu e greu dar iti trebuie scula potrivita. Mi-au trebuit aproape 10 minute sa-mi dau sema ca acea piulita nu e de 8.

Schimbat oglinda exterioara

In urma unei intalniri de gradul 3 cu o alta oglinda de Renault Clio, doar a mea a cedat. Se rabata sus/jos ceea ce nu este normal, asa ca trebuia schimbata.
Schimbarea oglinzii implica demontarea fetei de usi. Cei care au oglinzile electrice mai au o mufa in plus.

Gresat mecanism ridicare geamuri

In loc de WD40 e bine sa folositi vaselina grafitata. Cum nu am avut la indemana respectiva vaselina, am folosit WD40.
La ridicarea si coborarea geamului se aude ca scartie ceva si e suparator. In plus, din cauza ca geamul culiseaza greu, se aude cum motorul se chinuie sa ridice geamul.

Schimbat stergator

Jonny din Belgia m-a rugat sa filmez acest tutorial. Nu este greu de schimbat si nici nu am vrut sa evidentiez asta in tutorial, ci utilitatea stergatoarelor cu forma aerodinamica si dimensiunile care se pot folosi fara probleme pe Logan.

Montat filtru sub capota

Inainte sa-mi pun filtrul de polen, acum vreo 2 ani, am pus acest filtru tocmai pentru a mai opri mizeria sa mai intre prin blocul de aerisire. Oricum e bine venit si acum, mizeria intra si ramane blocata jos in filtrul de polen, se vor aduna mormane de asemenea gunoaie acolo jos.
In loc de acel filtru de hota, poti folosi o gramada de alte solutii. ideea e sa sa acoperi acele gauri din plastic prin care intra mizeria mai mica.
Nu am simtit nici un fel de modificare la debitul de aer, in schimb, dupa 1 an cat am avut filtrul sus, era foarte mult praf in interior, sub acele plastice.
L-am achizitionat de la Real, dar il poti gasi cam in orice magazin care comercializeaza hota de bucatarie.
Dar alternativa acestui filtru de hota este unul conceput sa fie montat pe acel grilaj, cel de la Motrio, care, cel putin acum in 2022, nu l-am mai gasit de cumparat.



Am gasit si alternativa, un filtru facut special pentru aceasta grila. este facut de Motrio si costa undeva la 60. Codul pentru acest filtru este 8671017558 si se putea, in trecut, achizitiona de pe www.daciashop.ro.


Asa arata acest filtru dupa 13 luni de cand a fost montat pe masina

Tutorial pentru schimbat braduletul de la oglinda

Xlay16, el este cel care a cerut un tutorial pentru schimbarea braduletului de la oglinda iar eu cum nu pot refuza pe nimeni, a aparut si acest tutorial.
Tot de la el este si muzica.

Schimbat "sticla" din oglinda

Nu vreau sa dau idei hotilor, le au deja. Vreau doar sa arat cum iti poti schimba singur acea sticla. Adrian, cel caruia i-am facut cu dedicatie acest tutorial, a dat 30 lei pe oglinda iar cei de la service i-au cerut 50 lei pentru montaj.
Cei care au oglinda electrica, nu retin exact,dar sunt aproape sigur ca pe spatele oglinzii au 2 papuci care trebuie scosi.

Cum trantesti un Logan folosind suspensie reglabila KW

Simplu, intri pe www.logtuning.ro si o comanzi. Montajul nu este chiar identic ca si suspensia stoc sau ca si inlocuirea doar a arcurilor.
Acestea sunt reglabile. Au o piulita pe ele si le ridici/cobori pana unde simti tu ca iti pica bine.
In fata se elimina talerul din partea de sus, cel care tine arcul. Jos in fuzeta, suspensia KW vine cu un surub excentric, perfect pentru reglarea unghiului de cadere.
In spate in schimb am dat peste o prostie. In partea de sus, piulita de metal se pune direct pe caroserie. nici un tampon de cauciuc ceva, metal pe vopsea. Am pus eu o bucata de camera de bicicleta.
Sunt doua filme, difera doar muzica.

versiunea straina si preferata de Cristi_XP


si versiunea romaneasca

Scurtat levier schimbator

Duda mare Vali asta, da e de treaba. Sa-l fi vazut cum curgeau apele de pe el.

Demontat/izolat bara fata

Eu am dat bara jos doar ca sa rezolv zgomotele pe care le auzeam cand mergeam pe drumuri mai denivelate.
Am renuntat la suportul de numar, am pus silicon sanitar, cauciuc dintr-o camera de bicicleta, burete adeziv si un tub de etansare. Diferenta de sunet e enorma si se poate auzi destul de clar in film. Cand aveam bara data jos imi parea foarte bine prinsa grila dintre proiectoare, m-am inselat.

Demontat far de pe masina

Pentru aceasta operatie trebuie sa dai neaparat bara fata jos. Cele 3 suruburi si mufele pentru becuri sunt usor de scos. In schimb la cablul de reglaj pe inaltime techinuie putin. La scoatere iasa foarte usor, doar tragi in sus de el. La pus inapoi nu prea ai loc si te chinuie putin, dar doar putin.
Pretul unui far nou este decent, vezi pe www.daciashop.ro

Cum sa faci un sunet mai "sport" la Logan diesel

Am descoperit accidental ca se aude putin mai infundat daca scoti acel furtun.
Nu stiu daca influenteaza cu ceva scoaterea acestui furtun, in afara de acel sunet diferit.

Scos sigla Dacia de pe portbagaj si bara fata

Ca sa scoti sigla Dacia din fata, trebuie sa dai jos bara fata. Cam multa munca doar pentru o sigla. La motorizarea 1.4mpi fara AC ai "suficient" spatiu ca sa o poti scoate fara sa dai bara jos. Car te chinuie putin, e totusi putin loc.
Eu am dat-o jos ca sa vopsesc in negru rama din aluminiu.

Cum sa deschizi portbagajul din cheie

Eu aveam actuatorul montat pe masina odata cu alarma si asta la nici o luna de cand am cumparat masina, ianuarie 2006. Alarma avea comanda si pentru deschidere portbagaj. Ce dragut era sa te apropii de masina carand plase si cu un deget apasam timp de 2 secunde butonul de dezarmare al alarmei si se deschidea portbagajul.
Intre timp alarma s-a dus dracu si chiar vroiam sa deschid din telecomanda.
Asa ca am trecut la modificari. Din pacate la mine nu functioneaza cum ar trebui si nu sunt singurul. Au mai fost cativa care s-au plans de aceasi problema sau altii la care nu le-au mers deloc. Dar multi au zis ca functioneaza perfect si se deschide si din telecomanda din cheia originala.
Oricum, actuatoul este bine venit si ii poti monta un buton separat pentru deschidere. Ca nu se deschide si din telecomanda... asta e. Comanzi la cei de pe www.imbunatatiri-logan.tk actuatorul si modulul si sigur iti va functiona si din cheie.

Pornire avarii cand pui in marcharier la berlina si MCV PH2

Daca esti parcat in diagonala cu botul in bordura, cand vrei sa iesi, cel care vine din spatele tau nu vede becul de marcharier si nu prea isi da seama ce vrei tu sa faci. In loc sa pui manual semnalizarea sau avarile, e mai simpla aceasta metoda. In plus, creste vizibilitatea pe timp de noapte.
Firul l-am tras prin spatele mochetei din portbagaj, am iesit pe sub bancheta, am mers pe langa prag pe sub mocheta (a necesitat scoaterea chederelor de la ambele usi), am trecut pe sunb mocheta de sub bord unde isi tine pasagerul picioarele si am urcat cu firul prin spatele consolei centrale pana la mufa de avarii.
Am gasit pe forum aceasta modificare, facuta de userul bogidan21.



La MCV PH2 e putin diferit de berlina. Ignorand faptul ca butoanele aici sunt mutate jos, mufa de la butonul de avarii unde trebuie tras firul e identica. Problema care o sa o intampinati e la introducerea firului de la butonul avarii in locasul unde vine stopul. Recomand o bormasina si burghiu.

Schimbat becuri la butoane consola

Ciudate becuri, nu am mai vazut si nu prea cred ca se gasesc de vanzare pe la magazin. Banui ca este o gaselnita facuta de Dacia pentru a obliga utilizatorul sa cumpere un buton nou.
Partea buna e ca nu prea se ard acele becuri iar daca se ard, inlocuirea lor cu leduri sau SMD-uri e relativ usoara.
Aceste becuri se pot achizitiona de aici. Sau puteti cauta dupa modelul becului 12V T1 1/4 80mA.

Rezolvat aprindere bec ceata in bord la franare/semnalizare

Cand franezi sau pui semnalizarea, se aprinde becul de ceata din bord. Problema apare la stopul din stanga spate din cauza unor contacte imperfecte, "asa e toate".
E o problema foarte des intalnita. Cineva mi-a spus ca ce am facut eu este varianta provizorie, el a lipit cu cositor toate imbinarile de pe circuitul triplei spate. Asa ca am dat din nou jos tripla si am cositorit toate imbinaturile.
Si deoarece aceasta modificare a rezolvat temporar problema, in filmul doi am trecut la masuri mai radicale si au trecut deja 4 ani fara sa mai apara aceasta problema.

Film 1, fara sonor si cam inutila operatiunea. Treceti direct la clipul 2


Film 2


Si cateva poze cu alte doua stopuri cu aceasta problema si adaugarea unui fir suplimentar de masa.

Demontat bara spate la Logan

Am lovit usor un ghiveci cu flori din beton pus in parcare. Asa ca am dat bara jos sa vad daca nu s-a intamplat ceva mai grav decat pareala suprafata, adica numar indoit si suport numar crapat.
Dedesubt am constatat lipsa unui surub si unul destrans pe jumatate.
In spatele aparatorilor de noroi, cele din fabrica, am gasit foarte mult noroi.
Cele 2 suruburi care nu se vad de aparatoare, le-am curatat de noroi si am dat cu WD-40. In filmare nu se vede dar am reusit sa rup unul. E ingropat in noroi si au ruginit.
Cand pui bara la loc trebuie sa ai grija sa pui bara deasupra aripioarelor de tabla, vezi la minutul 3:34 cum am ratat eu una din ele.
Chiar daca nu ai probleme, e bine sa verifici din cand in cand daca nu ai ceva suruburi lipsa si mai ales sa cureti noroiul care atarna pe acolo.
Bara o puteti achizitiona de pe www.daciashop.ro.

Cum trantesti un MCV PH2

Simplu! Iei masina noua, dupa nici doua ore ajungi cu ea acasa si incepi sa demontezi/montezi una alta. Cum ar fi cotiera, boxe, chedere suplimentare la usi, capota...
Dupa doua zile le vine si randul arcurilor sport H&R. Desi in film nu se prea vede diferenta inainte/dupa, dar in poza se vede sigur diferenta la bucata de gard de sub masina. De retinut ca suspensia nu a avut cand sa se aseze, nu am miscat-o din loc. Asta insemna ca a mai coborat cativa mm.
Stiati ca nici nu a scapat de numerele rosii si masina era izolata fonic cu aluband si fonomin, avea carlig de remorcare, toate becurile posibile de pe masina au fost schimbate cu leduri(mai putini becul de faza scurta/lunga, ele au fost inlocuite cu bixenon si lupe).








Toata schimbarea nu a durat mai mult de o ora si vreo 15 minute, iar dupa un speed de 5000%, vedeti si voi ce a iesit

Schimbat bec la numar

L-am facut doar ca sa sa nu fiu intrebat de cineva cum se schimba becul :)
In plus, cine stie cand o sa ai nevoie sa-l schimbi pe timp de noapte, macar asa sti cam ce ai de facut.

Montaj incalzire in scaune

Am achizitionat kit-ul de incalzire si m-am pus pe montat.
Nu chiar greu de montat, doar trebuie sa fi atent cum sa demontezi. Pentru mine a fost greu la partea electrica, nu ma inteleg deloc cu ea.
Am sa fac si aici o lista cum trebuie legat corect ca sa si functioneze totul ok, nu cum spuneam in tutorial:
- de la tabloul de sigurante se duce un fir de plus si se imbina cu firul negru al husei
- masa de pe caroserie se imbina cu firul negru/galben

La buton se leaga in felul urmator: 
- A1 - legi firul de plus pentru becuri de la bricheta
- A2 - masa permanenta de pe caroserie, culoare negru/galben
- B1 - firul de masa de la huse, culoare galben


La prinderea tapiteriei nu am mai folosit clemele originale din sarma, ci am pus "soricei", "fasete", "bride", "organizator de cabluri" sau cum vreti voi sa le ziceti. Restul se poate vedea in film.

Am facut poze si desenat cu maiestrie in paint cum functioneaza instalatia de incalzire de pe Logan. Se poate vedea aici.

Schimbat bec in portbagaj

Desi e chiar simplu de schimbat acest bec, sper sa fie util macar celor care nu stiu ce fel de bec au nevoie acolo. Sau poate se ia politia de tine ca nu ai bec de pozitie in far, nu ai unul de rezerva si uite cum rezolvi problema becului si a posibilei amenzi.

In curand filmul cu montajul de incalzire in scaune!

N-am finalizat partea electrica, masina a plecat intre timp in germania si nu am avut timp suficient sa-l finalizez. Dar o sa revina si tutorialul se va finaliza, inclusiv patea electrica.

Cum sa scoti sigla Logan si motorizarea de pe capota spate

Nu este modificarea facuta pe masina mea. Am incercat sa las cat mai mult din burete lipit pe tabla deoarece urma sa pun la loc ambele sigle. Dupa ce am decupat jos By RENAULT, le-am smirgluit pana nu s-a mai vazut acel crom, le-am dat cu primer si 2 straturi de vopsea negru mat.
Vali a vrut neaparat sa aiba 1.4 MPI, cu punctul si I rosu, asa ca a fost putin mai mult de lucru.

Curățare valva EGR

Am folosit o șurubelniță dreaptă, o cheie de 10 inelară și o tubulară de 10. După ce am dat jos EGR-ul, am curățat cu benzină și cârpe. În film nu se vede, dar am sters valva aproximativ 15 minute iar interiorul la EGR cam 10 minute. A ieșit foarte multă negreală.
După curățare, asamblarea la loc a fost foarte ușoară. Valva EGR a intrat foarte ușor la locul ei, aproape fără efort. Asta fiind prin martie 2010.

Tutorial din 2010


Acum in august 2011 m-am apucat din nou de treaba, de data asta mi-am facut mai mult curaj si am demontat tot ansamblul de la EGR. Am vazut vre-o 2 poze cu acea teava din inox infundata pe jumatate la doar 60.000km. Eu avand 82.000km in 5 ani jumatate, am crezut ca e la fel de obturata si la mine acea teava. Dar vorba aia "la biserica sa crezi, aici trebuie sa fi sigur", m-am apucat de demontat si poti vedea rezultatul in cele 3 clipuri de mai jos.
Ar fi bine sa vizionati si primul film, sunt mai multe detalii legat de demontare.
Film 1


Film 2


Film 3


Cateva poze primite de la Cristi, cam asa poate arata un EGR care nu este curatat, aerul facandu-si cu greu loc pe acolo.


Si daca aveti impresia ca doar EGR-ul si acea teava este afectata de depuneri, iata si partea a doua de poze unde sunt prezentate supapele si chiulasa, te apuca groaza...

Test distanța frânare Logan fără ABS

În urma trimiterii a 3 email-uri către vocea clientului am primit si raspunsuri:
1)"Referitor la întrebarea dumneavoastră, vă comunicăm faptul că nu deținem informația solicitată."

2)"Urmare a mesajului dumneavoastră din data de 06.09.2007, dorim să vă comunicăm că informațiile solicitate sunt confidențiale, acestea sunt oferite de către producătorul Dacia numai instituțiilor abilitate pentru omologarea vehiculelor."
La mailul cu numarul 3 nu mi se raspunde din păcate ceea ce ma împins să fac eu acest test.

3)"Buna ziua Domnule Streulea,

Urmare a mesajelor dumneavoastra, prin care reveniti asupra catorva aspecte in legatura cu autoturismul pe care-l detineti, va transmitem pozitia Automobile Dacia:

Toate informatiile necesare si suficiente pentru o buna utilizare si intretinere a vehiculelor Dacia Logan pe care Automobile Dacia SA le pune la dispozitia clientilor nostri le regasiti si dumneavoastra in documentele care v-au fost inmanate la livrarea autoturismului: Carnetul de Intretinere, Carnetul de Garantie si Instructiunile de Utilizare.

In plus fata de cele comunicate anterior, va asiguram ca selectarea pneurilor pentru gama de vehicule Dacia Logan s-a facut pe baza unui ansamblu de prioritati (confort, directie, tinuta de drum, distanta de franare).

Dezvoltarea unui pneu pentru un vehicul incepe din faza de proiect unde se stabileste tipodimensiunea astfel incat aceasta sa fie compatibila cu roata ( geometric ) conform ETRTO ( The European Tyre and Rim Technical Organisation ) si cu vehicului conform definitiei tehnice: indice de sarcina, cod de viteza.

Pe langa aceste criterii urmeaza dezvoltarea propriu-zisa a pneului pentru compatibilitate cu vehiculul pe care urmeaza sa-l echipeze.

Furnizorul de pneuri impreuna cu producatorul stabilesc caracteristicile dinamice : aderenta longitudinala, rezistenta la rulare, rigiditate, caracteristici de uniformitate ( dezechilibru, forte radiale si laterale, conicitate ), presiune si se determina valorile optime pentru vehicul, pneul avand o anumita reteta de amestec de cauciuc, duritate, densitate, profil.

Pneurile care echipeaza Dacia LOGAN au fost dezvoltate de catre specialistii Renault si specialistii furnizorului de anvelope pentru a indeplini caracteristicile mentionate.

Va informam de asemenea ca testele pentru determinarea distantei/spatiului de franare nu se efectueaza in conditiile descrise de dumneavoastra, ci in conditiile utilizarii la maxim a aderentei dintre pneuri si sol; acest fapt nu este influentat de prezenta sistemului ABS.

Va asiguram ca valorile impuse sunt respectate de vehiculele LOGAN cu marja suficient de mare."

Dacia Logan testul elanului la 72km/h

Din cate se pare, un test care a provocat foarte multe controverse la comentariile de pe youtube.

0-100-110-120-130 Logan1.5dci 65 cai remapat

Eram doar curios ce timp se poate scoate la viteza afișată pe ceas. Adică timpul cu eroarea de rigoare a ceasului.

Arcuri sport, alternativa ieftina

Dacă vrei să ai aspect, taie cu încredere! Cum se demontează? Vezi aici.




Eroul acestei filmari nu este cel cu loganul gri din filmarea de mai sus care este un 1.6 16v, ci a unui logan 1.4 mpi 2005 chel si care are doar servo directie din fabrica.
M-a tot stresat ca vrea sa coboare masina si nu are bani de arcuri, asa ca dupa mult timp in care-i tot spuneam sa nu taie din ele ca nu este ok, m-a convins sa i le tiganim. Dat jos si tatiat de pe fata o spira iar de pe spate o spira jumatate. Montat la loc si dupa cateva zile m-a sunat ca se aud sunete metalice in fata cand trece peste bump speed-uri. Ok, le-am dat jos arcurile fata, din nou, si le-am imobilizat cu bucati de tabla si suruburi. Parea ca s-a rezolvat problema, nu se mai auzeau sunete, masina era lasata si statea drept, arata minunat. Dupa ceva timp m-a sunat ca vrea sa treaca la arcurile stoc penca il scutura si cand a fost la service sa-i faca nu stiu ce, i-au ridicat masina pe elevator si a trebuit sa tina de arcurile spate sa nu-i pice jos :D.
Asa ca si-a achizitionat 4 arcuri second hand si am purces la montarea lor, dat jos cele taiate si m-am cam socat! Erau miscate de la loc cele din fata si frecau pe ici colo... Intr-un cuvant: nimic bun(stiu, sunt doua).
Baiatul cu loganul 1.6 16v gri nu s-a plans de absolut nimic, a zis ca sta ok masina, stabilitate si totul este normal.
Intre timp am aflat ca ar fi mai multe feluri de arcuri pe Logan si ca difera intre 1.4mpi la 1.6mpi, 1.6 16v si 1.5dci. Ba chiar ar fi si diferente intre aceiasimotorizare dar ani diferiti de fabricatie. Asa o fi, nu neg, nu stiu si nici nu vreau sa stiu :). Eu doar nu recomand taierea arcurilor, chiar daca am facut-o in trecut ;)


Pana si cei de la Car Throttle nu recomanda taierea arcurilor.

Tuning ieftin la Logan diesel

Modificarea merge la toate mașinile care au turbo. Grijă cu ce vă jucați, vă puteți arde! Sau în cel mai fericit caz spargi vre-un furtun, intercooler...

Schimb ulei Logan 1.5dci euro 3

De cand am aflat ca baietii imi schimba uleiul pe la joja, adica baga un furtun pe joja de ulei si il extrag pe acolo, mi-a cam pierit pofta de a mai merge la service. Adica ei nu-mi dadeau scutul jos ca sa scoata busonul si sa lase sa se scurga uleiul si odata cu el si toate impuritatile. Ei trag pe la joja si evident, este imposibil sa scoata pe tot. Asa ca de ceva timp imi schimb singur, acasa.
Am refilmat pentru ca a fost cam rateu primul tutorial, in special cu schimbarea filtrului de ulei...



Să nu faceți ca mine, adică să scoateți așa filtrul de ulei. Fiind cu gura în jos riști să cadă mizerie în interior.
După cum ziceam și în film, slabe șanse să repet operațiunea, e mai comod și chiar ieftin la service. La unele magazine dacă achiziționezi uleiul și filtrul de ulei, schimbul este gratuit. Deși e mai scump ca la alte magazine, diferenta era de doar 30 lei. Apăi să ma scuzi, dar pentru cei 30 lei eu recomand să te duci la cei specializați.

Schimbat etrier si discuri frana

Pe vremea când am cumpărat eu Loganul, motorizarea diesel nu se livra cu discuri ventilate. Am primit de la Vlad discurile și etrierii, plăcuțele fiind identice.
Discurile nu tin cont daca masina are sau nu ABS.
De pe www.daciashop.ro poti alege ce discuri ti se potrivesc tie mai bine.
Iar in materie de etrieri, recomand cu caldura cei de Logan Van, se potrivesc fara modificari.

Schimbat filtru motorina

Eu schimbam și uleiul, din cauza asta am încercat schimbarea filtrului de motorină de jos. Normal schimbarea se face pe lateral, dai roata jos și scoți capacul de protecție din plastic ca să ai acces cum trebuie și să nu te chinui.
Si cum data trecuta am dat-o in bara cu schimbarea filtrului de motorina, acum am reluat operatiunea si e aproape ca la carte :)
Iar cum filtrul este o componenta vitala a masinii, schimba-l intotdeauna la timp. Vezi pretul pe www.daciashop.ro



incercarea esuata

Reglat frana de mana

Nu există să nu te trezești după un timp ca frâna de mână că o tragi tot mai sus și să nu țină cum trebuie. Dacă ai ajuns să strângi la maxim acea piuliță și frana de mână tot nu ține deși ai tras de manetă sus de tot, atunci trebuie să dai jos tamburii spate și să mai strângi acea piuliță.
Testati daca freaca roata cat timp este ridicata sus, pur si simplu invartiti de ea si o sa auziti.

Demontat ceasuri bord

Demontatul este greoi deoarece trebuie să fi atent la detalii. Altfel te trezești că ai rupt ceva sau o să înceapă să vibreze.

Schimbat filtru aer la 1.5dci

Nu știu cum este la modelul de 70 sau 85 cai, acesta fiind motorizarea 1.5dci 65 cai.
Operația nu este deloc grea, doar să nu te grăbești și să uiți ca și mine să strângi colierul la final.
Recomandabil e sa-l schimbati odata cu uleiul, pretul nefiind mare. Vezi aici pretul.

Scos inele aeratoare

Operațiunea nu este deloc grea, cu excepția senzației că se rupe plasticul. Iți este de folos scoaterea lor dacă vrei să cureti tubulatura de praf, să pui alte inele de altă culoare sau în cazul meu, să le vopsesc argintii.

Schimbat bec consola

Becul acesta este un adevărat coșmar de schimbat. Locația este total neinspirată. Nu este loc suficient, lucrezi mai mult pe pipăite intr-un loc foarte îngust de nu îți intră cum trebuie 2 degete ca sa poți deșuruba acel bec.
Deși am schimbat odată acel bec, a trecut un an și mi se pare la fel de greu de schimbat.
Respectivul bec il gasesti de cumparat pe www.daciashop.ro. Sau puteti cauta dupa modelul becului 12V T1 1/4 80mA.



si aici mai in detaliu cum sa schimbi acel bec