Pages

Pornire stergatoare la actionarea sprituitoarelor

Am auzit că se poate modifica aşa cea la Logan, drept urmare am căutat puţin şi am găsit cum trebuie făcut. Ca să pui firul în UCH poţi folosi liniştit un fir de la mufa de alimentare a unui floppy disk. Am ataşat o poză în caz că nu şti la ce mă refer.



Pe cat este de simplu de facut aceasta modificare, pe atat de utila este aceasta optiune. Nu-i inteleg deloc pe cei de la Dacia, ce-a fost in capul lor facand economie la 2 papuci si un metru de fir. Chiar si vechea berlina din '76 avea standard pornirea stergatoarelor la actionarea sprituitoarelor. Pinul pentru mufa din UCH il puteti lua de pe o sursa de alimentare calculator, mai exact din alimentarea de floppy disk.

Lipit stickere

Nu contează că lipeşti pe tablă sau sticlă, principiul e acelaşi. Dar tocmai am aflat ca sunt doua feluri de colant: care se pune cu apa si care nu se pune cu apa. Diferenta intre ele este ca unul se foloseste pentru interior si unul pentru exterior.


Lipire stickere pe stalpii de la usi

Am pus folie de Logan prestige. Ea nu  este doar un element estetic ci o protectie pentru descarcarea electrostatica pentru cand te dai jos din masina, sa nu te curentezi.
Folia a costat 35 ron si este cumparata din Pitesti de un prieten. Timp de montaj, aproximativ o ora jumatate cu tot cu vopsit.
Folia e cumpărată din Piteşti de pe strada Dumbrava şi a costat 35lei. Pentru lipire sa nu faceţi ca şi mine, voi sa folosiţi apă şi cel mai bine e sa fie pulverizată pe suprafaţa unde lipeşti. Timp aproximativ de lipire 30 minute.
Poti folosi orice fel de colant si in orice culoare. Trebuie sa stiti ca sunt doua feluri de autocolant, de interior si de exterior. Cel de interior nu se lipeste folosind apa iar daca este pus pentru exterior, de la caldura se dezlipeste si de la frig se contracta si crapa.


Aşa a început totul

Fiind în garanţie, am preferat să cumpăr un nou ECU resoftat. Înlocuirea este simplă, 3 mufe şi 2 piuliţe. Aşa m-a costat 200 euro, pe când doar resoftarea costa 100 euro. După remapare a scăzut uşor consumul şi se simte bine de tot cei aproximativ 50nm si 20 cai în plus de la resoftare, a meritat şi nu regret deloc modificarea făcută.
Este un Logan Preference 1.5dci, 65cai, fabricaţie 2006. În momentul remapării aveam 22.750km făra sa fi avut vreo problemă de orice fel. Până acum, la 51.500km, am schimbat un capăt de bară si suporţii motor pe garanţie. Pe la 45.000km a cedat un furtun de la turbină din cauza unei defecţiuni de fabricaţie. În momentul când a cedat, forţasem destul de mult toată maşina, până la urmă a cedat. Iată şi filmul din momentul resoftării.



Nu am fost singur în acel moment, a filmat si Felix.


Şi un 0-100-110-120-130.
În primul rând precizez ca am măsurat timpii după viteza afişata pe ceas! Însemnând că pe ceas nu este viteza corectă!
Tot de precizat este şis faptul că am roţi 205/55/16 ele fiind cu aproximativ 1 cm mai înalte ca şi cele stoc, fapt care reduce mult din cei 7% datoraţi erorii ceasului.
Am testat în 2 locaşii, Arad Vinga si Iveco Timişoara. Diferenţe ar fi de asfalt pe drumul Aradului şi beton la Iveco Timişoara.
Aceştia sunt timpii:
0-100 - 11:02, 10:28, 10:22, 11:09, 12:06, 10:11, 11:03, 11:10
0-110 - 13:10, 13:17, 13:05, 13:20, 15:07, 13:13, 14:01, 14:18
0-120 - -----, 16:15, 17:09, 16:22, 18:20, -----, 16:02, 17:07
0-130 - -----, 20:03, -----, 20:04, 23:13, -----, 21:21, -----


Tiunig iextrem pe Logan

Cum să-ţi "tunezi "singur maşina. Aici poţi viziona câţiva paşi simpli de urmat şi maşina ta nu va mai fi la fel!