Lumini ambientale pentru podul pedalier, la picioare

Greu m-am lasat convins sa filmez montarea unor lumini suplimentare la picioare, consider ca nu trebuie sa vezi pedalele ca sa stii pe care sa apesi :)
Si totusi, dupa ce le-am montat  pe masina si am vazut pe viu modificarea, mai ales ca se poate porni/opri sau ajusta intensitatea luminii, mi-am cam schimbat parerea.
Este foarte util in cazul in care ai nevoie de lumina la picioare din diverse motive gen "mi-a cazut ceva pe jos".
De efectul vizual nu mai zic nimic, arata de-a dreptul pur si simplu. Proprietara masinii, pe care am montat aceste lumini, era incantata de noua modificare adusa masinii.

Bun, ca sa raspund la vesnicele intrebari, mai ales ca sunt multi care nu citesc si partea asta cu detalii, kitul complet poate fi achizitionat de pe site-ul www.rdagroup.ro, iar pretul o sa-l gasiti tot acolo.
Kitul de montaj nu este dedicat pentru Logan, se poate monta si pe alte marci de masini
Il gasiti si pe https://www.facebook.com/rdagroup.ro/

In functie de cat esti de tipicar, montajul poate sa dureze intre 30 si 60 minute.

Vibratie roata dreapta, ca de tabla

Imediat ce am ajuns pe insula Corfu din Grecia, pe acele stradute inguste am inceput sa aud un sunet ciudat, o vibratie ca de o tabla, parea ceva slabit, sunetul era ca o talanga ce o gasesti la gatul oilor, vacilor...
Banuiam ce este si nu m-am panicat, motiv pentru care am verificat abia dupa o saptamana, timp in care s-a tot amplificat sunetul si se auzea si la denivelari mai mici.
Am ras copios la unele comentarii primite pe youtube si la unele am fost socat. Nu inteleg de unde atata ura si neincredere pentru o Dacie?! Pana la urma este o masina care daca este intretinuta corespunzator, nu te lasa in drum, ca orice alta masina.


Si cum atunci nu am divulgat sursa sunetului, o fac acum. Nimic grav, protectia de tabla a discului de frana a ajuns prea aproape de port etrier si din cauza drumului, vibra si atingea in el.


Si nu, Dacia Logan nu are protectie discuri de frana din fabrica, motiv pentru care am Montat protectie discuri de frana.

Schimbat burduf cu rulment spre cutie, partea stanga


Grija mare la acest burduf, eu l-am schimbat mai mult preventiv. In cazul in care se fisureaza, pierdeti tot uleiul din cutie si este foarte mare posibilitatea sa o stricati.
Nu stiu ce sa mai scriu, prezint cam toti pasii si detaliile in filmare. Nu mai stiu cati bani am dat pe el.
Doar reamintesc ca atunci cand puneti planetara inapoi pe cutie, sa aveti foarte mare grija la pozitionare.
Daca tot schimbati acest burduf, recomand sa-l schimbati si pe cel dinspre roata! Adica ambele burdufe de pe planetara.

Montat modul cu impuls, ridicat geamuri la incuierea usilor si coborarea lor la descuiere

Nu le mai fabrica Marian, dar acum le puteti comanda de la Claudiu, a preluat el proiectul 0745084691 sau claudiu_petruu@yahoo.com
 Are si pentru Logan 2.

Am mai prezentat eu aceste module cu impuls Montat modul ridicat geamuri la incuierea usilor, plus functie impuls, tot acolo aratam si cum se monteaza, programeaza.
Dar se pare ca am omis sa prezint si versiunea finala v3.5 care, din punctul meu de vedere, face o treaba bestiala! Mai exact, aceasta versiune stie sa si coboare geamurile din cheie! Asta pe langa functia standard de impuls la ridicarea si coborarea geamurilor si optiunea mai veche care ridica geamurile atunci cand incuiai usile.
Optiunea de ridicare si coborare a geamurilor din cheie se poate programa. De exemplu, eu trebuie sa incui de doua ori din cheie ca geamurile sa se ridice. Din cauza ca la doua deschideri din cheie la mine se deschide portbagajul, am setat ca geamurile sa coboare atunci cand incui si descui in limita celor 2 secunde. Iar daca vreau sa deschid portbagajul si sa coboare geamurile, apas 3 butoane in ordinea: incuiat, descuiat, descuiat.
Avand in vedere ca le am pe masina de 2 ani, garantez ca utilitatea lor a fost testata si merita sa-ti pui asa ceva pe masina.

Prezentarea facuta de Marian efectiv reprezinta realitatea( cruda :)) ):
Ai pus amortizoare, ai trantit-o...
Ai pus jante late, ai bagat bani ca nebunu' fara ca nevasta-ta sa stie...
Cauciucuri scumpe, vopsea fitza, eleroane, nebunii...
Crede-ma ca toate astea ii incanta pe cei din jur!
E momentul sa modifici ceva pentru confortul tau! Chiar nu mai ai bani FSN(fara sa stie nevasta)?
Ia-ti module... Adu-i imbunatatiri la confort, ca doar tu o conduci! Vorba aia, spusa de orice psiholog: totul din interior pleaca...
Module impuls geam Logan 1, 2, Sandero 1,2, Duster, Solenza, Symbol, Megane...
Aceleasi preturi, aceeasi calitate...
E momentul sa faci ceva pentru tine, in masina ta! Vezi aici unde sa comanzi



Si o mica aroganta facuta de Mircea de pe http://tutorialesolenza.blogspot.ro/

Schimbat suporti evacuare Logan 1.5dci

Si dupa ce m-am chinuit sa Rezolv scartait evacuare, i-am schimbat. Asta dupa ce Ioji, Nicu si Mihai mi-au zis ca totusi trebuia sa-i inlocuiesc. Nu ca nu aveau dreptate, la 10 lei doua bucati chiar merita, ceea ce am si facut.
Rezultatul a fost unul neasteptat! Diferanta este enorma!

Rezolvat scartait evacuare

De foarte mult timp ma zgarie pe timpan acel sunet. Masina fiind izolata fonic, din interior nu  se aude deloc acel sunet si din acest motiv n-am intervenit deloc pe partea asta.
Initial m-am gandit ca o sa fie nevoie sa schimb acei suporti din cauciuc, au peste 11 ani si na, vechime. In aceiasi zi am avut masina ridicata pe elevator si am constatat ca suportii nu prezinta fisuri, nu sunt rupti sau cu gaurile de fixare largite. Asa ca n-am luat in considerare schimbarea lor dar puteam face ceva in privinta acelui sunet si am facut.
15 minute folosite intr-un mod foarte util pentru confortul meu auditiv.
In final am schimbat suportii cu unii noi, 10lei o pereche este mai mult decat decent Schimbat Suporti evacuare 1.5dci


Dupa doar 2-3 zile sunetul a reaparut. Drept e ca nu se mai auzea atat de tare ca inainte de gresarea acelor suporti. Numa' bine m-a sunat si Dany sa-mi spuna ca a trecut si el prin aceiasi problema si a rezolvat-o cu 2 saibe. Si totusi este bine sa mai aiba unul, altul numarul meu de telefon :))
Dupa ce am facut modificarea si gresarea din urmatoarea filmare, am constatat o imbunatatire enorma. Inainte se auzea acelasi sunet dar nu eram constient de el, sunet care se auzea in momentul in care porneam si opream motorul. Era scurt acel scartait, exact cat se scutura motorul.
Parca este alta masina acum.

Montat cheder Z intre usa si aripa fata

Dupa ce am pus pe masina Cheder etansare suplimentar pe usi, am cautat si gasit mai multe modele de cheder, printre care si acesta in forma de Z pentru care am platit 20lei, 2 metri, si l-am cumparat de pe AliExpress.
Din cauza acelor balamale si opritorul de la usa este mai greu de curatat, gresat si lipit chederul pe pozitie.
Nu ma intrebati daca simt vreo diferenta de sunet dupa montarea acestui cheder, la cat circul de putin cu masina, comparativ cu Solenza(masina de la firma) pe care o conduc zilnic, loganul imi pare silentioasa ca o nava spatiala, cu sau fara acele chedere :))