Bec cu led H4 1800 lumeni

In sfarsit au ajuns si la mine becurile cu LED H4 de la Bec Led-Auto. Usor de montat si foarte usor de impresionat :D
La montaj trebuie doar sa fi atent sa treci cablul prin clema care tine becul pe pozitie, altfel il poti taia. Prima data cand am pus aceste becuri sus, trebuia sa-mi duc sotia la lucru. M-am urcat in masina, era oapte si am aprins becurile... soc! Imi puteai vedea maselele de minte fara nici o problema :D
Atunci nu mi-am dat seama ca de fapt s-a aprins si faza lunga pe langa cea scurta. Dupa al doilea flash primit de la soferii care veneau din fata, am lasat maxim farurile jos si am inceput sa inspectez becele. Atunci am vazut ca ceva da cu virgula si acel can-bus e fix egal cu zero. Dar problema se poate rezolva usor cu un releu sau o rezistenta de 39 de ohmi la 3w.
Partea buna este ca aceste becuri se folosesc de oglinda farului pentru disiparea luminii, insemnand ca nu orbesti pe ceilalti participanti din trafic, fix ce trebuie.
O sa-mi spuneti ca nu mai puteti pune acele capace de plastic peste cauciucul de la becuri. Apai eu de vreo 4 ani nu le mai am. Pe acele gume am gasit doar ceva praf, nimic care sa ma sperie si sa pun alte capace.
Nu mi-a placut ideea acelor ventilatoare, se strica destul de repede(ziceam eu), asta pana am vazut ca sunt rezistente la praf si apa si din cauza aceasta sunt garantate multe ore de functionare. Ventilatoarele pornesc doar cand aprinzi becurile, indiferent daca este faza scurta sau lunga.
Dupa 15 minute pornite pe faza scurta, becurile erau calde bine, dar nu fierbinti.
Dupa aproape 15 minute pornite pe faza lunga, becurile erau fierbinti si zic eu, este normal. Dar oricum nu atat de fierbinti ca si becurile cu filament pe care-ti ramane pielea daca le atingi.
No gata cu vorba, acesta este tutorialul cu detaliile si montajul lor pe masina.


Si acesta este testul pe zi si noapte. Nu am depasit viteza de 100km/h(pe ceas) si uneori am ajuns pe la 90km/h(pe ceas), evident, unde se vede ca merg mai cu viteza. Becurile cu filament sunt unele ordinare, nimic special sau diferit la ele.


Am incercat sa testez in cat mai multe ipostaze, pe rand faza scurta si faza lunga pe un drum iluminat, pe un drum neiluminat, pe drum drept, in sens giratoriu cu marcaje, urcatul si coboratul unui pod, parcat si obturat pe rand fiecare bec, parca am testat si cateva flash-uri la un moment dat.
Parerea mea este ca aceste becuri vad foarte bine pe faza scurta si chiar sunt putin peste cele cu filament. Ca si faza lunga sunt ok, dar nu foarte ok, ma asteptam sa fie la fel sau chiar peste cele cu filament. Din pacate sunt putin sub si acesta a fost singurul minus care l-am gasit la aceste becuri cu led. Asta nu insemna ca nu poti circula deloc cu faza lunga unde ai nevoie de ea, doar ca parca ai vrea mai mult :D. Dar daca este sa o luam pe a dreapta, 95% din timp folosim faza scurta si in acest caz aceste becuri sunt ideale.
Nu-mi cereti nici un alt fel de test, dupa aproape doua ore jumatate de condus si schimbat cand becuri cu led, cand becuri cu filament... mi s-a cam acrit si va garantez ca nu fac :)
PS: multumiri lui Cristi DHP pentru ajutor ;)

Si am revenit cu un mic update ca sa va raspund la toti care m-ati intrebat una alta. Am pus in locul acelui releu o rezistenta de 75Ω 3W, 1 leu. Dar am testat si cu o rezistenta de 47Ω 5W cu acelasi rezultat, puneti ce gasiti. Am mai testat functionarea cu un DRL, lumina afisata pe un zid si protectia in cazul in care se defecteaza ventilatorul.