Rezolvat scartait evacuare

De foarte mult timp ma zgarie pe timpan acel sunet. Masina fiind izolata fonic, din interior nu  se aude deloc acel sunet si din acest motiv n-am intervenit deloc pe partea asta.
Initial m-am gandit ca o sa fie nevoie sa schimb acei suporti din cauciuc, au peste 11 ani si na, vechime. In aceiasi zi am avut masina ridicata pe elevator si am constatat ca suportii nu prezinta fisuri, nu sunt rupti sau cu gaurile de fixare largite. Asa ca n-am luat in considerare schimbarea lor dar puteam face ceva in privinta acelui sunet si am facut.
15 minute folosite intr-un mod foarte util pentru confortul meu auditiv.
In final am schimbat suportii cu unii noi, 10lei o pereche este mai mult decat decent Schimbat Suporti evacuare 1.5dci


Dupa doar 2-3 zile sunetul a reaparut. Drept e ca nu se mai auzea atat de tare ca inainte de gresarea acelor suporti. Numa' bine m-a sunat si Dany sa-mi spuna ca a trecut si el prin aceiasi problema si a rezolvat-o cu 2 saibe. Si totusi este bine sa mai aiba unul, altul numarul meu de telefon :))
Dupa ce am facut modificarea si gresarea din urmatoarea filmare, am constatat o imbunatatire enorma. Inainte se auzea acelasi sunet dar nu eram constient de el, sunet care se auzea in momentul in care porneam si opream motorul. Era scurt acel scartait, exact cat se scutura motorul.
Parca este alta masina acum.

39 de comentarii:

  1. Cris siliconul se va topi de la temperatura inalta oare trebuia demontate ca sa aplici siliconul eu zic ca nu dar tu baiat bun ai vrut sa vedem si noi ce si cum apreciez efortul tau

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai nu prea aveai cum sa indesi siliconul acolo fara se le dai jos. adica nu puteam aplica atat de usor.
      orice pun acolo este afectat de caldura si se scurge. acum urmeaza sa vedem cat timp o sa tina

      Ștergere
    2. Dar daca pui niste banda de teflon pe cuiele alea si duap pui cauciucuri noi sau chiar si pe cele vechi, crezi ca o sa fie mai bine?

      Ștergere
    3. daca pui banda de teflon sau orice altceva, exista riscul ca acel cauciuc sa iasa prea usor de pe cui si sa tarasti toba dupa tine. in plus, acel ceva trebuie sa reziste la caldura si de la vibratii sa nu se "deformeze". banda de teflon se rupe usor, in cateva zile atarna dupa tine.
      la 5 lei bucata mai merita sa faci tiganii?

      Ștergere
  2. Cea de la mijloc ai pus-o invers, iar o bucsa de genul nu cred ca e mai mult de 7 lei/buc si indicat ar fi fost sa le schimbi, parerea mea

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Azi tocmai am intervenit, din nou, la aceasta problema. Interiorul acelor bucșe s-a lărgit și toată evacuarea are mai mult loc de mișcare și o parte din sunet a reapărut

      Ștergere
  3. Le.am schimbat si eu acum doi ani, 4.5 lei am dat pe bucata. La benzinar sunt 3, al treilea fiind aproape de scutul motor.
    Pentru a le scoate mai usor folosesti un patent cu cioc pe care il bagi intre cauciuc si bolt si apoi il tragi peste el.

    RăspundețiȘtergere
  4. Am avut si eu aceasta problema enervanta dar nu era de la suportii de cauciuc...
    la fel am uns si eu cu spray-vaselina siliconica (fara sa le demontez)..scartaitul persista.
    scartaitul era de fapt de la cuplajul "elastic-conic" de dupa catalizator unde sa format rugina.Am dat cu acelasi spray pe buza de deasupra cuplajului si sa facut liniste.

    RăspundețiȘtergere
  5. Caut ca nebunul de cateva zile vaselina siliconica si nu am gasit nicaieri....Ai idee pe unde as putea sa gasesc ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pe la magazine auto...
      nu mai stiu daca spuneam e filmare, vaselina siliconica nu deterioreaza cauciucul

      Ștergere
    2. Autohut.ro vaselina siliconica liqui moly

      Ștergere
    3. da ai zis si in filmare ca nu deterioreaza

      Ștergere
  6. Salut, tu ți-ai sudat aceea bucsa pe schimabtorul de viteze pentru short shifter? Reduce din precizie?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, nu, nu am facut short shifter, reduce precizia si nu ma incanta deloc ideea

      Ștergere
  7. Salut pot sa iti recomand chestia asta pentru data viitoare? :))
    https://www.amazon.com/Lisle-38350-Exhaust-Removal-Pliers/dp/B0012S9A5U
    Noi la servisul unde lucrez cam asta folosim.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. it garantez ca nu merita banii aia ca sa o folosesc o data la 10 ani :D

      Ștergere
  8. Salut Criș am și eu o problema cu un benzina 1.6 nu îmi nu mi se ridică temperatura la apa mai mult de 2 lini. Care ar putea fi problema am mers foarte agresiv pe temperatura mare și tot nu indică 4liniute

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, termostat defect http://www.tutorialelogan.ro/2016/07/schimbat-termostat-si-corp-termostat.html

      Ștergere
  9. Ai lasat "greierele" pe capota de aia se aude ... ;)

    RăspundețiȘtergere
  10. Salut,cum se demontează eșapamentul la un benzinar 1,4,este dintr-o bucata și vreau să îl sudeze și să îl pun la loc.merci

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, cu mana, ceva chei... te bagi sub ea si o sa vezi

      Ștergere
  11. Salut, se mai aude scartaitul? Si eu am aceeași problema dar la Megane 2...dar sa schimbi sa nu improvizezi, ce e de schimbat?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, nu mai scartie nimic

      Ștergere
    2. Mulțumesc, mă apuc și eu de treabă zilele astea...numai bine

      Ștergere
  12. Deci, ce ai facut in al doilea video e de ajuns pentru a scapa de scartait? Adica demontare imbinare si ungere?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. bucsele au redus din sunet dar nu de tot. al doilea film a fost decisiv

      Ștergere
  13. min 0:45 :)) UN CRINGE MOMENT:)))))

    RăspundețiȘtergere
  14. Salutare. Imi poti recomanda un tip de toba intermediara pt un benzinar de 1.6 din 2005?
    Sa merg pe ASAM sau sa caut altceva?
    Poate imi spui si ce diametre trebuie sa am la colierele de imbinare..:D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, pe ASAM in niciun caz, fac doar piese de slaba calitate. nu stiu sa-ti recomand si nu stiu nici dimensiuni.

      Ștergere
  15. Salutare....din nou.:D
    Am comandat o toba intermediara de la epiesa.ro (marca Bosal). Intermediara noua in ambele capete are f40 (cum o fi masurat baiatul de la ei). Ei au zis ca asa vin toate cu f40 in ambele parti. Intermediara mea are f40 spre toba finala si f45 spre toba primara.Ar trebui sa am acelasi diametru f45 in ambele parti(la imbinarea cu toba primara ma refer) sau e suficient daca toba noua(intermediara) intra in cea veche (toba primara) si o strang cu un colier tip U!?....sau trebuie sa fie acelasi diametru in ambele parti si sa iau colier care sa le stranga pe amandoua!?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, nu am schimbat niciodată evacuarea la mașină, n-am idee ce presupune.
      Cel mai probabil acea diferența de 5 este gândită să poți pune mai ușor colierul de imbinare

      Ștergere
  16. La ce foloseste acel ,,cauciuc" de langa suportul din mijloc?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pentru absortia vibratiilor si a sunetelor generate de esapament

      Ștergere
    2. Cele aftermarket nu au acel suport pentru amortizorul de sunet.

      Ștergere
  17. La 1.4 mpi model 2010, mai are un suport la toba mica de langa sonda lamda, care a ruginit si s-a rupt ca si cel de la mijoc inainte de cotitura, o sa schimb zilele astea si zic daca se mai aude. Insa pe langa scartait in masina se aude ca un fel de bufnitura mai dinspre fata. Am vazut teava urca foarte mult inspre motor, iar sa ajung la legatura dintre evacuare si trava trrb sa desfac scutul.

    RăspundețiȘtergere
  18. EU AM LUAT NOI CA COSTA 6 LEI SI CAND IAM BAGAT AM DAT CU ULEI

    RăspundețiȘtergere